Volkswagen ID.1: nejlevnější elektromobil pro masy

Zatímco Tesla v USA začala dodávky prvních kusů Modelu Y, Volkswagen se stále snaží přivést na trh svůj elektromobil Volkswagen ID.3. A už se objevují spekulace o ID.1.

Bude takhle vypadat Volkswagen ID.1?
foto: Volkswagen

Do roku 2029 chce mít automobilka Volkswagen na trhu 75 typů elektromobilů a 60 hybridů. Velká část z nich má být založena na nové platformě MEB, podobně jako chystaný Volkswagen ID.3 a aktuálně potvrzený Volkswagen ID.4.

Podle informací Car Magazine U.K. se chystá také nový malý elektromobil Volkswagen ID.1. Velikostně se auto bude podobat Volkswagen e-Up!/Škoda CitigoE iV a nejspíš jej má i nahradit.

Údajně se dokonce chystají i odvozeniny jako ID.1 Crozz a e-Roomzz. Na výběr budou dvě kapacity baterií, a to 24 kWh a 36 kWh pro dojezd až 298 km. V dealerstvích by auto mohlo být už v roce 2023.

101 Comments on “Volkswagen ID.1: nejlevnější elektromobil pro masy”

                1. Tak dávám covidu u nás tak 3 měsíce, zatím u nás
                  Tak dávám covidu u nás tak 3 měsíce, zatím u nás umírá denně člověk na běžnou chřipku, na covid zatím nikdo.

                2. Coz je celkem logicke kdyz nakazenych covidem je zatim minimum
                  Coz je celkem logicke kdyz nakazenych covidem je zatim minimum a to jeste relativne kratce….

                3. V Itálii to evidentně vrthlo do všech domovů důchodců,
                  V Itálii to evidentně vrthlo do všech domovů důchodců, na 28 tis. nemocných zemřelo 2160 lidí, v Německu je nemocných méně než 4x, tedy 7500 za zemřelo 17 lidí, obří nepoměr že?

                4. Je otázka, jestli těch nemocných nebylo v Itálii ve
                  Je otázka, jestli těch nemocných nebylo v Itálii ve skutečnosti více, pak by se ta statistika srovnala s Německem.

                5. To bychom pak mohli celou statistiku covidu zahodit… čísla
                  To bychom pak mohli celou statistiku covidu zahodit… čísla jsou jaká jsou.

                6. Hlavní důvod bude v rozdílné kvalitě německého a
                  Hlavní důvod bude v rozdílné kvalitě německého a italského zdravotnictví, plus „svobodomyslnost“ italů.

                7. Hlavně v Itálii se všichni líbají, blbej zvyk…
                  Hlavně v Itálii se všichni líbají, blbej zvyk…

                8. Ano, to přispěje ke snadnějšímu šíření nemoci a s
                  Ano, to přispěje ke snadnějšímu šíření nemoci a s velkou pravděpodobností i k tomu, že nezanedbatelná část nemocných nikdy nebude zjištěna. A zřejmě i proto ta čísla smrtnosti v Itálii vychází vyšší (hodně) než v Německu. Logický závěr je, že v Itálii je počet nemocných ve skutečnosti mnohem vyšší než čísla, kdežto v Německu ten počet skutečně nemocných cca. sedí s tím, co uvádí ofic. čísla.

                9. Jo jo plus svěcená voda a líbání svatých.
                  Jo jo plus svěcená voda a líbání svatých.

                10. No to můžete 🙂 Když nevíte, jestli v té Itálii
                  No to můžete 🙂 Když nevíte, jestli v té Itálii podchytili všechny nemocné. Protože taky jsem na to koukal a je to docela podezřelé, jaká jsou čísla smrtnosti z různých států různá. A i v Číně, kde je těch případů hodně, takže statistika může zafungovat, je ta smrtnost proti Itálii nízká. Takže ano, čísla z Itálie můžete pravděpodobně zahodit, tam je něco špatně.

                11. To můžeme zahodit Rusko, to je taky blbost, a všechny
                  To můžeme zahodit Rusko, to je taky blbost, a všechny státy nahoru od Číny atd. Věřte tomu, že Italskou statistiku sledují všichni daleko více než ostatní – ten rozpor nenapadl jen mě, tomu věřte.

                12. No já se právě zamýšlím a snažím se vysvětlit čím
                  No já se právě zamýšlím a snažím se vysvětlit čím to je. A ten rozpor mezi skutečně nakaženými a těmi podchycenými ve statistikách mi přišel jakologické vysvětlení. Co si budeme povídat, při tom počtu a při tom překvapivě rychlém nárustu v Itálii se zřejmě netestovalo tak důkladně a tolik lidí jako pak následně v Německu, Rakousku a zbytku Evropy. Nebo co vy si myslíte?

                  A v principu ano, můžete ze statistiky vyhodit všechny země, kde je předpoklad, že skutečný počet nakažených se významně liší od počtu vykázaných nakažených ve statistikách.

                13. Buď té statistice věříme, nebo ne a pak můžeme jen
                  Buď té statistice věříme, nebo ne a pak můžeme jen hádat, proč je Itálie na tom tak jak je. Podle mě, to zasáhlo velmi starý sever země, kde je věkový průměr zemřelého 80 let, což je pak jasnější.

                14. No já se právě snažím vysvětlit, že bez znalosti
                  No já se právě snažím vysvětlit, že bez znalosti skutečného počtu nakažených (resp. o kolik jich je více oproti těm evidovaným) je ta statistika k ničemu. Až se toto vyjasní a pořád ta smrtnost v Itálii i tak bude mnohem vyšší než jinde, tak má slysl řešit, proč tomu tak je.

                15. Ano, čísla jsou naprosto k ničemu, pokud neznáme poměr
                  Ano, čísla jsou naprosto k ničemu, pokud neznáme poměr nakažených:diagnostikovaných:zemřelých.

                  Česká republika z toho zatím vychází dobře kvůli nízkému počtu zemřelých (vzhledem k aktuálnímu časovému rámci od prvního záchytu).
                  Diagnostiku v podstatě systémově neprovádí, tak počet nakažených nelze ani odhadovat.

                  Pokud by se vzal model z chřipky, který je založen na odhadu poměrů reportovaný:diagnostikovaný:nakažený:zemřelý, tak máme v ČR v tutu chvíli něco mezi 3.500 a 5.500 nakažených SARS2. Nejméně.

            1. Mě by se taky nechtělo, ale bude muset. Nakonec teď státy
              Mě by se taky nechtělo, ale bude muset. Nakonec teď státy na dotace nebudou mít peníze, budou sanovat celou ekonomiku a lidi mají také jiné starosti než řešit ekologii nebo hezké hračky. Uvidíte rozdíl v prodeji Q1 a Q2 to bude hluboký propad, Tesla teď dovezla auta a tím na delší dobu skončí.

              1. To každopádně. Jsem zvědavý na ten propad v prodejích,
                To každopádně. Jsem zvědavý na ten propad v prodejích, ale ještě více jsem zvědavý na srovnání s jinými automobilkami, resp. s prodeji EV od jiných automobilek vs. Tesla. Jestli ten dopad pandemie bude na Teslu horší než na jiné EV nebo nikoliv. A samozřejmě, na výsledky hospodaření, to se pak ukáže jak je která automobilka připravena na krizi odbytu.

                1. Samozřejmě propad BEV po skončení dotací byl vždy v
                  Samozřejmě propad BEV po skončení dotací byl vždy v minulosti všude výrazný a Tesla je velmi citlivá na jakýkoliv výpadek výroby. Obři typu VW mají miliardové zisky a výpadek prodejů minulý rok jim moc neublížil, dokonce VW měla historicky nejlepší rok a to sanovala miliardové škody v Americe.

                  https://www.investicniweb.cz/news-volkswagen-vysledky-2019/

    1. Nesmíte vidět jenom naší malou českou kotlinku. A i v ČR
      Nesmíte vidět jenom naší malou českou kotlinku. A i v ČR je hodně lidí, kteří si koupí nové auto (často na firmu, firma většinou dostane lepší cenu a přitom stačí mít firmu jen jako přivýdělek). A když se jim začne auto sypat, tak ho prodají do bazaru.

      1. jojo, zajímalo kolik bylo do čr dodáno Tesel, co nejsou v
        jojo, zajímalo kolik bylo do čr dodáno Tesel, co nejsou v nákladech účetnictví a kolik z nich je rovnou v odpočtu DPH. Tak nějak mám pocit, že Tesly v ČR za zaměstnanecky zdanění peníze jsou spočítatelné na prstech jedné nebo dvou rukou

          1. Není, ale je řekněme poněkud pokrytecké v takovém
            Není, ale je řekněme poněkud pokrytecké v takovém případě vykřikovat, že si mají všichni koupit elektromobil, ono platit něco z firmy a do nákladů, je naprosto jiná soutěž než to platit ze zdaněných peněz a když už někdo tak křičí, tak by se měl chytit za nos, jestli on sám by si to samé za ty zdaněné peníze koupil….ono i pro podnikatele – majitele firmy platí, že skutečně jeho jsou až ty zdaněné peníze, co si vyplatí jako rentu, podíl, mzdu…a jak se k takovým penězům chová?

        1. Já jsem si vždy kupoval nové auto na podnikání. To mám
          Já jsem si vždy kupoval nové auto na podnikání. To mám ale jen jako vedlejší příjem. Do nákladů jsem si dal auto a snížil daně z pronájmů podnikání a pronájmů. Většina bohatších lidí má i nějakou firmu a přes firmu je nákup auta výhodnější. Chudí a lidi s malým nájezdem kupujou ojetiny, to je pravda.

        2. No ono to jsou formalne nakupy na firmu, ale velka cast tech
          No ono to jsou formalne nakupy na firmu, ale velka cast tech nakupu jsou proste osvc (v CR je pres milion lidi osvc), ktere si kupuji svoje jedine auto, nebo lidi co maji nejakou malou firmu, a svoje soukrome auto si taky „napisou na firmu“….
          Opravdove fleetove prodeje jsou pod polovinou prodeju….

          1. Jo, známá co dělá jako OSVČ si takto během posledních 3
            Jo, známá co dělá jako OSVČ si takto během posledních 3 let koupila 2 auta – jedno rodinné a jednoho prcka pro sebe. A dělají to tak skoro všichni živnostnící, prostě soukromé auto se koupí „na firmu“. Pak nevím jak je to s leasingen, kdy auto v době leasingu patří laesingovce. To je pak taky prodej evidován na firmu, ne? Přitom de fakto jde o prodej soukromé osobě. Takže velká část z těch nákupů na firmu budou ve skutečnosti nákupy soukromé.

            Takže to opravdu může být klidně pd polovinou.

      1. S 24kWh to 250 sotva dojede. Už jen to že přemýšlejí
        S 24kWh to 250 sotva dojede. Už jen to že přemýšlejí vůbec o tom to tam dát.
        Baterii 36kWh jako má nyní citigo beru jako rozumné minimum pro normální používání.
        K čemu mi bude auto s kterým se budu jednou za čas muset bát vyjet kousek za město?

        1. Napsal jsem 200-250 km dojezd pro baterku 24 nebo 32 kWh. A
          Napsal jsem 200-250 km dojezd pro baterku 24 nebo 32 kWh. A proč by ses s tím bál vyjet kousek za město? Co to je kousek? Rádius min. 200 km nestačí? Pořád se bavíme o malém autě do města a okolí. Pokud budu chtít vyjet někam dál, tak si vezmu normální, velké auto s dojezdem, jaký potřebuji. Nikdo s tímto autem nebude jezdit do Chorvatska, že? 🙂

          Jako druhé auto pro manželku by to bylo ideální a radši bych bral 24 kWh než 36, pokud by to znamenalo nižší cenu. No ale pokud si toto někdo kupuje jako jediné auto do rodiny a chce s tím brázdit Evropu, tak to je ale špatný výběr.

    1. Proc ne? Druhe auto co mame doma nikdy nenajelo vice jak 120
      Proc ne? Druhe auto co mame doma nikdy nenajelo vice jak 120 km za den (a v 99% propadu je to do 80)… ja bych jako druhe auto mnohem radsi koupi levnejsi male auto s dojezdem 200km, nez drazsi s dojezdem 300km nebo vice, na co by mi u miniauta ten dojezd byl? Jako kdybych tim chtel jet jednou rocne na chatu?

      1. Tak ještě by bylo dobré zmínit, kolik jste do toho
        Tak ještě by bylo dobré zmínit, kolik jste do toho druhého auta dali peněz?
        Dát xxx tisíc za fungl nové druhé auto do rodiny, které bude mít parametry ojetých elektromobilů 15 let starých.
        Do toho si troufám říci nepůjdete.

        1. No a nema dnesni spalovak parametry podobne jako spalovak z
          No a nema dnesni spalovak parametry podobne jako spalovak z pred 30 let? Proc v tom vidis problem? Kdyz si dneska koupite zakladni fabii, tak ma nektere parametry dokonce horsi nez fabka, ktersou jsme kupovali pred 20 lety….

          Ja bych orpavdu radsi koupil male ev s kratsim dojezdem za 300k nez s vetsim dojezdem, ktery nikdy nepouziju za 400k…..
          U druheho auta to pak mam zase naopak – tam mi bych si urco nekoupil nis s dojezdem 300km, protoze to auto by proste neplnilo to co ma plnit…

        2. Samozžejmě, někdo si radši namísto malého nového auta
          Samozžejmě, někdo si radši namísto malého nového auta koupí ojeté auto za stejnou (nebo nižší cenu) a ještě to auto bude větší. Ano, takoví zákazníci jsou a takto přemýšlí i ve spalovacím světě. Je to naprosto normální a bude to normální i v EV světě. Ale pak jsou zákazníci, kteří to nové malé auto koupí, i když za tu cenu mohou mít o třídu větší ojetinu. A stejně to bude platit i v EV světě 🙂

          Já jsem z těch, co si radši koupí ojetinu, kde mám za méně peněz více „muziky“, což nemusí být nutně velikost auta. A co se týče tohoto prcka, tak pro manželku by se hodil, nebo něco jako Mini SE, Honda-e, akorát, že si musím počkat až to bude jako ojetina za půlku 🙂 Ale podstatné je, že všechna ta auta jsou s baterkou cca. 30 kWh a v pohodě by to jako druhé auto stačilo

          1. To je otázka jak budou ty elektrická auta kvalitní. Ono to
            To je otázka jak budou ty elektrická auta kvalitní. Ono to zní lákavě si koupit 5 leté ojeté auto za polovinu ceny nového, ale vydrží baterie, dalších bezproblémových 5 let provozu? Když už bude auto po záruce.

            Na sautu jsou desítky jetých BMW I3 za polovinu ceny a méně a mám dojem že se to moc netočí.

            On ten provoz spalovacího auto zas není tak drahý, podle mě spousta lidí si raději koupí nové spalovací, než ojeté elektrické i když budou stejné modely za stejnou cenu.
            Rozdíl 1-1.5 Kč na Km je nic oproti riziku nějaké poruchy stačí, že odejde nějaký měnič a můžete na něj dalším 50-100 tis. Km „šetřit“ levnější jízdou.

            1. No jasně, to už je otázka, na kterou si každý musí
              No jasně, to už je otázka, na kterou si každý musí odpovědět, ale přímo to nesouvisí s tím, jestli ta velikost baterky stačí nebo ne 🙂

              Ceny i3 sleduji už asi rok. Tady v ČR nic moc a i když je jich na výběr docela dost, jsou pořád docela drahé. Ale zase, pokud má najeto 50.000 (což většina má i méně), tak se není čeho bát a dalších 150 dá úplně v pohodě. A když je to 2016, je pořád 4 roky v záruce (baterka) a většinou i servis v ceně do 5 let.

              V DE je to lepší, tam jich je více a už i ty kousky s 94Ah baterkou (cca. 32 kWh) jsou pod 20 tisíc eur, u nás min 650 tisíc 🙁

              Takže v tom DE lze koupit i3 94Ah z r. 2016-2017 za méně než polovinu původní ceny s baterkou pořád v záruce. Jako druhé auto ideální.

              Já mám zatím taky doma dvě auta a obě jsou spalovací (jeden je hybrid), pro mě taky ještě nenastala doba elektrická. Čekám, není kam spěchat.

                1. No jo, ale když nechci Konu, ale právě i3. Přeci si nebudu
                  No jo, ale když nechci Konu, ale právě i3. Přeci si nebudu kupovat něco, co nechci 🙂 Taky jsem si koupil ojetinu Lexus GS za skoro půl mega a mohl jsem za to mít novou Octavku.

                  To je prostě o tom, co chci, ne všechno je racionální volba. To bychom vsichni jezdili v Dacii.

                2. Já bych s nákupem tedy počkal, hotové peníze budou více
                  Já bych s nákupem tedy počkal, hotové peníze budou více ceněné než si myslíme.

                3. No to každopádně. Sice sleduji, ale nákup není na pořadu
                  No to každopádně. Sice sleduji, ale nákup není na pořadu dne.

                4. Myslite ty hotove penize, jejichz hodnotu kazdy rok pekne
                  Myslite ty hotove penize, jejichz hodnotu kazdy rok pekne ukrajuje inflace?Ja bych teda za cennejsi pozadoval zlato, paladium, diamanty, apod. 🙂

                5. Ano ty hotové peníze, které má někdo doma, ze kterých
                  Ano ty hotové peníze, které má někdo doma, ze kterých ukrajuje inflace, ne ty ke kterým se po runu na banky nikdo nedostane 🙂

                6. Neustále se tisknou miliardy „hotových peněz“, za pár let
                  Neustále se tisknou miliardy „hotových peněz“, za pár let z nich mohou být bezcenné papírky.

                7. Byl to priklad …
                  Rok tu pisete o I3 proc si ji teda

                  Byl to priklad …

                  Rok tu pisete o I3 proc si ji teda nekoupite?

                8. Až budu chtít a nastane čas, tak koupím. Koukám na
                  Až budu chtít a nastane čas, tak koupím. Koukám na spousty aut a když dostanu chuť, tak stávající prodám a koupím jiné 🙂

                9. Já kupuju auto, jak uvidim nějakou „vyhodnou“ nabidku,
                  Já kupuju auto, jak uvidim nějakou „vyhodnou“ nabidku, neresim cas ani cenu někdy ani typ auta. Proste jak je mozne neco koupit vyhodneji treba o 30% jdu do toho.

                10. Kolik těch aut, které jsi koupil, jakmile jsi viděl
                  Kolik těch aut, které jsi koupil, jakmile jsi viděl výhodnou nabídku, ti zbytečně stojí před domem? 🙂

      2. Nekdo treba nema moznost dobijet doma nebo v praci a chce
        Nekdo treba nema moznost dobijet doma nebo v praci a chce vyuzit nabijeni u obchodaku, kam ale nebude jezdit denne,v takovem pripade i to druhe auto do rodiny s ehodi mit vyssi kapacitu kvuli komplikovanejsimu (a tedy mene castemu) nabijeni.

        1. No tak jasne ze nekomu se bude hodit auto s vyssi kapacitou,
          No tak jasne ze nekomu se bude hodit auto s vyssi kapacitou, ja nikde netvrdim opak. Jen se snazim vysvetlit, ze leckdo jezdi tak, ze ho mensi kapacita nijak neomezi, a naopak uvita to, ze bude mit moznost koupit levnejsi verzi s pro nej identickou uzitnou hodnotou….
          Oni taky avizuji, ze bude vice baterkovych verzi…

    1. Ale Plesnivče, proč ta trudomyslnost? Než půjdeš spát,
      Ale Plesnivče, proč ta trudomyslnost? Než půjdeš spát, pomodli se 50 x svou mantru „Tesla je sto let napřed před myslitelnou i nemyslitelnou konkurencí“, usneš jako mimuško a zítra bude zase vše krásně růžové… Čus, Dlaždič.

    2. Předtím naopak rostly. Pro Teslu není koronavir pozitivní.
      Předtím naopak rostly. Pro Teslu není koronavir pozitivní. Cena benzínu a nafty zlevní, takže úspora za paliva bude menší a Saúdové dávají najevo, že ropa bude levná dlouho. Pokud bude krize, tak se bude kupovat všeobecně málo aut a Tesla má dost specifické zákazníky. Koronavir by mohl změnit emisní pokuty a státy budou potřebovat peníze jinde než pro dotace na elektromobily milionářům.

      1. ideálny čas napariť na dymítka poriadne klimatické dane
        ideálny čas napariť na dymítka poriadne klimatické dane aby cena benzínu a nafty nešla dole. a keď sa ukáže skutočná realita, fosílne budú úplne nežiadúce. Arabi spustili neobmedzenú ťažbu na úkor planéty a snáh civilizovaných krajín a treba to brzdiť. Ja mám takého tušáka, že to je spoločná dohoda Rusko/Arabsko – a navonok to vyzerá ako ich nedohoda. V skutočnosti im ide o niečo celkom iné.

            1. Zvýšení daní by lidi a firmy ve finančních potížích
              Zvýšení daní by lidi a firmy ve finančních potížích úplně položilo. Peníze na Covid se vezmou z jiných kapitol – zrušení dotace na jízdné studentům, zrušení podpory elektromobilů, apod… a vyšším zadlužením ČR.

                1. Natisknout peníze je tak snadné. Představ si, že máš
                  Natisknout peníze je tak snadné. Představ si, že máš doma takovou tiskárnu. No probléma. Zítra tiskneš další.

  1. Pane Hořčíku, už nějaký čas s nelibostí trefuji v
    Pane Hořčíku, už nějaký čas s nelibostí trefuji v levém horním okraji černé obrazovky křížek na shození reklamy. Ale to, že mi v tomhle článku (režim zobrazení pro čtení na iOS) překryje celou obrazovku šedivá reklama (tedy cca pět textových reklam) bez křížku, nme taktéž nutí k zamyšlení, zda si na pár dní od Hybridu neodpočinout. Pak se uvidí, třeba překvapíte.

    1. Tssss….iOS. To je nějaký rádoby inteligentní obskurní
      Tssss….iOS. To je nějaký rádoby inteligentní obskurní systém? Ve Firefoxu na obyč vidlích a compu no probléma. Ale jináč – zdejší milovníci EV v každodenním provozu využívají ne klasické tři prdele apek ale prdelí šest – na zjištění trasy od nabíječky k nabíječce, která je volná, jak zaplatit, kdy zaplatit, jaký tarif… prostě taková ta jejich oblíbená bojovka…. Takže když si k tomu někdo přidá jednu blokující apku na reklamu má pak prostým součtem těch apek šest prdelí plus jedna. To se dá, ne? Čus, Dlaždič.

      1. Ano, ID3, ID4, ID5, ID 6-75 .A to do devíti let. To je cca 8
        Ano, ID3, ID4, ID5, ID 6-75 .A to do devíti let. To je cca 8 typů EV ročně, což dělá 0,66 modelu měsíčně. Stále si nevidí do huby. Ach jo.Ale třeba, až zvládnou první padesátku, tak už to půjde jako po másle.
        Slibem nezarmoutíš.

        1. Oni umí udělat tři různé EV už jen tím, že dají na
          Oni umí udělat tři různé EV už jen tím, že dají na přední masku jiné logo. A plug in hybridní motory s drobnou modifikací umí namontovat klidně i do více modelů a značek. Například elektrické Citigo jezdilo v několika kusech už před několika roky, když se začalo s výrobou E-Upa.

Napsat komentář