Příprava stavby Gigatovárny Berlín nedaleko německého hlavního města už je v plném proudu. Tesla teď chce získat vládní dotace.
foto: Tesla
O investici značky Tesla se jednotlivé regiony doslova přetahují, a tak nejspíš získání dotací na stavbu Gigatovárny 4/Berlín nebude nijak zvlášť obtížné. Tesla získala vládní podporu při stavbě či provozu všech tří svých předchozích Gigatováren – v Nevadě, New Yorku (tu koupila společně se SolarCity) i Šanghaji.
Například Gigatovárna New York vznikla převážně z peněz státu New York, který ji Tesle levně pronajímá dokud Tesla plní investiční a zaměstnanecký plán.
V nové továrně přezdívané „Giga Berlin“ (Tesla/Elon Musk upustili od číselného značení) se mají vyrábět baterie, elektromotory i celá auta, a to konkrétně Tesla Model 3 a Tesla Model Y.
Německý ministr financí Peter Altmaier už v rozhovoru pro deník Welt řekl, že Tesla nemůže očekávat žádná privilegia, ale ani žádnou diskriminaci. Tesla se teď proto snaží získat grant v hodnotě přes 100 mil. eur (přes 2,5 mld. Kč) od Braniborské investiční banky.
Celková investice do výstavby a provozu německé Gigatovárny Berlín půjde do nižších jednotek miliard eur. Výroba tam má začít už příští červenec. Jako první se má začít vyrábět elektromobil Tesla Model Y.
Off: Zajímavý test. Dojezd Taycan a Tesla
Off: Zajímavý test. Dojezd Taycan a Tesla S.
https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a30799498/2020-porsche-taycan-turbo-s-vs-2020-tesla-model-s-performance/
https://www.caranddriver.com/reviews/a30874032/porsche-taycan-range-test-tesla-model-s/
To je moc dobře. Je moc fajn když mohou obyčejní lidé
To je moc dobře. Je moc fajn když mohou obyčejní lidé přispět miliardářům na jejich hrátky.
Prakticky každá firma dostane podporu, když slíbí nová
Prakticky každá firma dostane podporu, když slíbí nová pracovní místa…
Tak určitě. 🙂
Tak určitě. 🙂
namiesto somarín sa pozrite ako na slovensku dostal jaguár
namiesto somarín sa pozrite ako na slovensku dostal jaguár dotáciu v mieste (nitra), kde už pred ich príchodom bo nedostatok pracovných síl a uč niekoľko rokov tam dovážajú ľudí zo srbska …
a na východe je nezamestnanosť.
Tak proč ty lidi nevozi z východu, když tam je
Tak proč ty lidi nevozi z východu, když tam je nezaměstnanost?
Víte, kolik dotací na podporu EV nacpala spolková vláda do
Víte, kolik dotací na podporu EV nacpala spolková vláda do VW?
A co to má s mým příspěvkem společného?
A co to má s mým příspěvkem společného?
Možná to, že vytýkáte Tesle dotace od vlády DE?
Možná to, že vytýkáte Tesle dotace od vlády DE?
Ok. A pokud bych věděl kolik dostal VW tak jim je vytýkat
Ok. A pokud bych věděl kolik dostal VW tak jim je vytýkat přestanu, nebo přestanou dotace pro Teslu existovat, nebo s dotacemi začnu dokonce souhlasit a podporovat je? Nebo jak mám chápat ten pro mě nepochopitelný „logický“ úsudek a otázku která z něho vzešla?
Že nad dotacemi VW jste se tak nepohoršoval. Jistě, nebyla
Že nad dotacemi VW jste se tak nepohoršoval. Jistě, nebyla příležitost. Tím „příspěvek miliardářům“ to vypadalo jako že se vymezujete a že vám VW (a defakto jiní velcí příjemci dotací kteří vytváří pracovní místa) nevadí.
Jak víte že jsem se nepohoršoval? Tohle to podsouvání se
Jak víte že jsem se nepohoršoval? Tohle to podsouvání se tu stalo normou. Kritizuješ Teslu, tak si jistě zarytý fanoušek VW a my tě budeme napadat za to, co si podle nás myslíš.
Právě že to neví nikdo, tedy kromě vás 🙂
Takže jsme
Právě že to neví nikdo, tedy kromě vás 🙂
Takže jsme přišli na to že váš příspěvek nebyl správně pochopen a místo toho abyste se snažil přijít na kloub tomu proč je vám divná ta otázka jste se radši postavil do defenzivy a hledáte chybu u ostatních.
Opravdu si myslíte že je tak snadné nepodsouvat ?
Je to běžnější než si myslíte, jen to někteří řeší méně afektovaně.
Jasně, takže vaše podsouvání je vlastně můj problém a
Jasně, takže vaše podsouvání je vlastně můj problém a to že se proti tomu ozvu je afektovanost. 🙂 To je fakt blázinec. Magor vedle magora.
Moc si to podsouvání berete. Zkuste si říkat „je to
Moc si to podsouvání berete. Zkuste si říkat „je to normální, ne každý se toho dokáže vyvarovat“.
Třeba to zabere ?
A de fakto máte pravdu, problém s podsouváním je váš problém.
Snad mi tuto upřímnost prominete O_o.
Klídek, ticho léčí…
Máme tu ale i trolly a
Klídek, ticho léčí…
Máme tu ale i trolly a miniony…
Co ta vydrancovana půda? Už jsi tam něco objevil?
Čim víc pracovních mist přislíbí Vytvoři
Tím víc
Čim víc pracovních mist přislíbí Vytvoři
Tím víc peněz na stavbu může žádat
Nebudou nejlepší světové automobilky (Mercedes,BMW a VW ) které planuji propouštět Protestovat ?
https://www.youtube.com/watch?v=oASqhRqkTIk
Německá automobilka Daimler propustí až patnáct tisíc zaměstnanců
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/daimler-automobilka-nemecko-propousteni.A200210_125259_automoto_taj
Volkswagen propustí 30 tisíc pracovníků, většinu přímo v Německu
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/volkswagen-propusti-30-tisic-pracovniku-vetsinu-primo-v-nemecku-1325552
BMW do roku 2022 propustí až šest tisíc německých zaměstnanců. Šetří náklady na vývoj elektromobilů
https://byznys.ihned.cz/c1-66644660-bmw-do-roku-2022-propusti-az-6-tisic-nemeckych-zamestnancu-setri-na-vyvoj-elektromobilu
Když je nějaké nabere TESLA, tak bude Elon ještě slavný
Když je nějaké nabere TESLA, tak bude Elon ještě slavný 🙂 Ale GIGA Berlín bude mít tak 3.000 až 5.000 zaměstnanců myslím, protoře výroba není tak složitá a bude dost automatizovaná