Německý poskytovatel služeb sdílených jízd CleverShuttle se svojí flotilou vozů Toyota Mirai absolvoval již přes pět milionů kilometrů s nulovými výfukovými emisemi.
foto: Toyota
Za dobu provozu zatím nebyly zapotřebí žádné opravy ani výměny dílů, pouze běžná údržba. „Pět milionů najetých kilometrů ukázalo, že vozidla na palivové články naprosto splňují potřeby každodenního použití. Absolutně žádné technické závady a neomezené schopnosti palivových článků s doposud až 180 000 km na každé vozidlo, to ukazuje vyspělost a odolnost systému palivových článků od Toyoty,“ říká Ferry M.M. Franz, ředitel berlínské pobočky Toyota Motor Europe.
NEPŘEHLÉDNĚTE Berlínská policie jezdí vodíkovou Toyotou Mirai
Toyota Mirai se představila v roce 2014 a na evropském trhu je k dostání od roku 2015. Zákazníky si již našla v soukromém i firemním sektoru. Prémiový sedan na palivové články nabízí cestujícím maximálně ekologický provoz a optimální pohodlí se čtveřicí samostatných sedadel.
Bezemisní model Mirai je poháněn pouze vodíkem, který se v palivovém článku proměňuje na elektrickou energii pohánějící elektromotory o výkonu 113 kW. Jedinými emisemi je čistá vodní pára. Na jednu nádrž paliva pak Toyota Mirai ujede až 500 km, přičemž tankování zabere necelé tři minuty.
Ještě v letošním roce bude v Japonsku zahájena výroba Toyoty Mirai druhé generace, která nabídne ještě delší dojezd a nový atraktivní design.
CleverShuttle je předním německým poskytovatelem služeb sdíleného cestování. Kombinuje individuálního cestování s řidičem a cenově dostupné sdílené jízdy v zájmu ochrany životního prostředí.
Do služby je od roku 2019 kromě Deutsche Bahn zapojena i japonská společnost Mitsui. Využívají ji především fanoušci technologií a lidé, kterým záleží na ochraně životního prostředí a možnosti cestování zcela bez emisí CO2.
„Elektromobily na palivové články jako Toyota Mirai se díky jejich spolehlivosti staly důležitým pilířem naší nabídky. Pomáhají nám poskytovat pohodlné cestování bezpočtu pasažérů a přitom produkují jen čisté vodní páry,“ říká Jan Hofmann, provozní ředitel a spoluzakladatel firmy CleverShuttle.
K rezervaci jízd zákazníci používají aplikaci. Spojováním cest více osob na podobných trasách je zajištěna nízká cena služby mobility, která je tak až o 40 % levnější než obvyklé sazby klasických taxislužeb.
Tento projekt získal od Evropské unie finanční prostředky v rámci výzkumného a vývojového programu Horizon 2020, grantová dohoda č. 671438 a 700350 (European Fuel Cells and Hydrogen 2 Joint Undertaking – společný podnik pro palivové články a vodík).
Bomba. Olympiádav Tokiu nebude a Toyota může celej svůj
Bomba. Olympiádav Tokiu nebude a Toyota může celej svůj doprovodnej vodíkovej program spáchnout do hajzlu.
To budou mít Germáni radost. Budou mít spousty vodíkáčů
To budou mít Germáni radost. Budou mít spousty vodíkáčů za hubičku. Když si dělají ty plnící stanice, tak tam bude alespoň co plnit.
Pokud jsou ty FC držáky, tak je to jen dobře. Všechno, co
Pokud jsou ty FC držáky, tak je to jen dobře. Všechno, co je trochu ekologické, je pořád lepší, než fosilní spalováky.
Ještě teda napište kolik vstupních surovin bylo použito
Ještě teda napište kolik vstupních surovin bylo použito pro výrobu vodíku, kolik pro jeho transport a kolik kWh sežrala samotná vodíková stanice, když už se tu oháníte těma nulovejma emisema.
To se psát nesmí. Protože by to pohřbilo naděje ropné
To se psát nesmí. Protože by to pohřbilo naděje ropné lobby na novou závislost na výrobě, distribuci a dodávkách paliva pro vozidla. Maximálně se tak může napsat, že se někde přebytky z větrníků rozložila elektrolýzou voda. A stejná elektřina vodík stlačila do lahví a vodíkové náklaďáky ho rozvezly na plnicí stanice. To zní hezky, i když zatím velmi nepravděpodobně.
Tak tak a na všechny vodíkáče nalepte obrázky
Tak tak a na všechny vodíkáče nalepte obrázky průzračné vody ať to vypadá hezky. :)))
Ale to že voda není zadarmo už nikdo neřeší, že prej v moři je vody dost. A to že díky změně klimatu máme vody čím dál míň už vůbec nikdo nechce slyšet.
。
。
A že by nám také řekli za kolik Kč to jezdí?
Nebudu
A že by nám také řekli za kolik Kč to jezdí?
Nebudu napínat, ale je to úžasných 300Kč/100km a to se vyplatí!!!
Cena ze stojanu je před dotací nebo po dotaci? Tržní to
Cena ze stojanu je před dotací nebo po dotaci? Tržní to bohužel není, protože neexistuje tržní prostředí konkurence výrobců vodíku.
Jen tak dál, dá se předpokládat že brzy zažijeme velký
Jen tak dál, dá se předpokládat že brzy zažijeme velký BOOOM…
Starou belu.
Je poháněn vodíkem a kyslíkem (ze vzduchu)…
Starou belu.
Je poháněn vodíkem a kyslíkem (ze vzduchu)…
no právě vodíkem !!!
no právě vodíkem !!!
a ten je všude kolem, stejně jako ten vzduch.
a ten je všude kolem, stejně jako ten vzduch.
Ale ne v ciste pohodbe H2, kde je vysovce reaktivni. Nejak si
Ale ne v ciste pohodbe H2, kde je vysovce reaktivni. Nejak si nejsem vedom nejake vetsi koncentrace v atmosfere, nebo se neco zmenilo od mych davnych dob zakladni skoly?
to byla ironie
to byla ironie
Tak priste prosim smajlik, dost napovi.
Tak priste prosim smajlik, dost napovi.
Tak už jenom to jméno, to je za smajlík. Vite, co se stane,
Tak už jenom to jméno, to je za smajlík. Vite, co se stane, když se smíchá ozon s vodíkem? Tipuji, že se to ani smíchat nedá, v jakémkoli poměru. To bude prostě BUM nebo BOOM?
to není jméno
to není jméno
Já vím, myslím že jsme si už psali, a že jsi Vít, ale
Já vím, myslím že jsme si už psali, a že jsi Vít, ale nedalo mi to, taková krásná příležitost udělat vtip…