Tesla by mohla dodávat podvozky pro Fiat Chrysler, uvažuje šéf evropské automobilky

Není tomu tak dávno, co evropské automobilky Fiat-Chrysler a PSA potvrdily spojení. Někteří to přirovnávají ke spojení dvou potápějících se tankerů. Zachrání to vše Tesla?

Budou nové elektromobily Peugeot, Fiat nebo Alfa Romeo stavět na podvozcích Tesla? Do budoucna to není zcela vyloučeno.
foto: Peugeot

Chrysler je automobilka s letitou a problematickou historií. Prakticky od konce 70. let minulého století má finanční problémy a potácí se z rukou jednoho majitele k druhému. Nad vodou ji drží jen značka Jeep.

Spojení s francouzskou PSA přichází v době, kdy je jasné, že budoucnost automobilového průmyslu je v elektromobilitě. Ani PSA, ani Fiat Chrysler ale zatím v této oblasti hrají druhé až třetí housle.

Oběma automobilkám hrozí v následujících letech tučné pokuty od , pokud se jim nepodaří plnit emisní limity.

Kvůli tomu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) spolupracuje v Evropě s automobilkou Tesla – všechny elektromobily Tesla prodané v Evropě se pro potřeby emisních limitů počítají jako auta prodaná pod hlavičkou FCA.

Mike Manley, nový šéf FCA a následovních slavného odpůrce elektromobility Sergia Marchionneho, nedávno v konferenčním hovoru s analytiky řekl, že automobilka by mohla uvažovat o nákupu podvozků (tzv. „skateboardů“) Tesla, které by sloužily jako základ pro nové elektromobily aliance FCA/PSA.

Zejména vypíchl značky jako Alfa Romeo, Jeep nebo Maserati, pro které by podvozky mohly být dále upraveny. Nekomentoval ale, zda by případně Tesla měla o takový obchod zájem.

V minulosti už nicméně s jinými automobilkami Tesla spolupracovala. Například pro značky Mercedes-Benz a Toyota poskytla pohonný systém a baterie pro elektromobily třídy B ED, resp. Toyota RAV4 EV.

68 Comments on “Tesla by mohla dodávat podvozky pro Fiat Chrysler, uvažuje šéf evropské automobilky”

      1. 1***
        Přesně tak nejdříve by si měli došlapnout na

        1***
        Přesně tak nejdříve by si měli došlapnout na uhelné barony…. Letadla, lodě
        Jenže když jsou všude ve vládě loutky, je snazší si došlápnout na chudé vlastníky aut než miliardáře…. Co vlastní elektrárny, letadla, lodě…

        1. A proč by na měli došlapávat, osobní auta jsou nejvíc
          A proč by na měli došlapávat, osobní auta jsou nejvíc vidět, každý to zná a smrdí mu to pod nosem, takže je to jistota nejsnáze získaných trendy politických bodů, navíc se kolem toho rozpoutala vynikající hysterie a z té se úžasně profituje a jejím živením je možno maskovat úplně jiné skandály a průšvihy.
          Nezpochybňuji, že je třeba řešit emise z osobní dopravy, ale s rozumem a citem a znalostí konsekvence, ne jako slon v porcelánu, což se teď děje a s tím, že se spousta významnějších emisních průšvihů neřeší a naopak se zadělává na jejich eskalaci a zároveň se připravuje podhoubí pro další nové emisní průšvihy.

          1. Me smrdici auta vadily vzdy, uz cela desetileti. Prichod EV
            Me smrdici auta vadily vzdy, uz cela desetileti. Prichod EV vitam jako vetsina lidi jaro po zime. Ta hysterie je spis v taboru spalovaku, ostatnim ty smrady vadi uz davno. Greta si sedla k prostrenemu stolu a akorat rekla dobrou chut. A ted spalovaky sezereme, my vsichni.

          2. Meleš pěkný hovadiny. Spalováky nám smrděj
            Meleš pěkný hovadiny. Spalováky nám smrděj koncentrovaný jedy přímo do plic teď a tady, je jich čím dál víc a ty tu žvaniš o rozumu. To si strč do zadale. Ty sám nemáš rozum. Todle jsou jen kecy ropáků a dinosaurů, který zuby nehty nechtěj nic změnit a tím nám soustavně ničej zdraví a nástup nizkoemisních a bezemisních aut už tak zpozdilii o 15 let! Naopak čím dřív se zbavíme koncentrovaných exhalací z aut tím líp.
            Rozptýlený exhalace z elektráren a průmyslu můžem a musíme řešit zároveň s tím. Tvoje obecné žvatlání neřeší vůbec nic. Je to jen pseudointelektuální moralizovaní.

            1. To víš, že jo… takže Kuk zaplatí všem na vsi, na
              To víš, že jo… takže Kuk zaplatí všem na vsi, na dojíždění do práce 15 km nové Tesly a ten druhý troll od L se sním šábne na polovic… to má totiž jejich logiku trollové nakrmeni, nepomřou nám hlady
              Jo a pardon jsem málo radikální, takže ještě jim všem zaplatí FVE s baterkama, aby dobíjeli na vsích zadarmo

                1. ne nepoužívám, ale tvrdím, že pokud má někdo rozumné
                  ne nepoužívám, ale tvrdím, že pokud má někdo rozumné spalovací auto na to, aby najel ročně pár tisíc km a nemá jinou možnost dopravy, pak je ekonomický a z pohledu dopadu na životní prostředí nesmysl, aby takový člověk si koupil elektromobil. Protože, co takto používaný elektromobil ušetřní na emisích se nikdy nevyrovná tomu, co emisně stojí současné auto zlikvidovat, elektromobil vytobit a kolik emisí vygeneruje takovému člověku na elektromobil vydělat (pokud na něj má vůbec šanci vydělat) a to je tak bezsekvenční histerie…vše je špatně, jen tak a tak se musí… ale v pohodě, takhle komplexní myšlení je pro vás i Kuka španělská vesnice…umíte jen dogmaticky a lacině křičet, čímž lidi, pro které by měla elektromobilita smysl, ale nejsou fanoušky spíš odradíte a řadu lidí, co by to i mohlo bavit otrávíte….

                2. Jediný co zaplatím budou elektrický šoky pro tebe.
                  Jediný co zaplatím budou elektrický šoky pro tebe. Narovnaj se ti z toho mozkový závity a konečně budeš spokojenej. Ani nepostřehneš že ses zrovna pokadil.

                3. Ty už vlastně ani neumíš dogmaticky křičet…kde jsou
                  Ty už vlastně ani neumíš dogmaticky křičet…kde jsou doby tvé fantas propagandy Kukandy…krásný příklad vyhoření

                4. Jsi úplně zbytečně ve při s Kukem a Leodendulou, já taky
                  Jsi úplně zbytečně ve při s Kukem a Leodendulou, já taky jezdím spalovakem a ještě dlouho budu.. Ale nikdy mi nikdo nenutil EV a rozhodně už vůbec ne Kuk nebo Leo,
                  Ono až tak není důležité kdo čím jezdí, mnohem důležitější je celková uhlíková stopa..
                  Takže lítání na dovolené přes půlku zeměkoule, konzumní způsob života atd.
                  Na druhou stranu bych si nikdy nedovolil tvrdit že jsou případy kdy má EV větší zátěž na přírodu…
                  Asi jako kdyby někdo tvrdil že benzínová řetězová pila je v určitých případech ekologičtější než stejná akumulátorová pila….
                  Proč nikdo nenadava na nějaké jiné výrobky kde se používají baterie? Proč jen na EV auta? Výhradně EV auta…

                5. Ne, není zbytečně ve při. Kuk a Leodendula jsou pro sem
                  Ne, není zbytečně ve při. Kuk a Leodendula jsou pro sem příchozí asi nejaktivnějšími mluvčími EV kliky. Zatímco výkřiky KUKa nebere nikdo vážně, takový Dendula je pro Tebe modlou (onehdá jsi mu pochleboval, že bude zachraňovat matičku Zemi ať to stojí co to stojí…) a na první pohled může působit seriózně. Ale to jen do té doby, než jeho příspěvky člověk sleduje pozorněji a dlouhodobě. To pak lze vidět, jak se každou chvíli zhovadí a že z něj padají hověziny. Nebudu Ti to linkovat a dohledávat včetně data a času. Myslím ale, že to byl uživatel „Pepa“, který deklaroval svůj přístup k životu v duchu „nemusím mít svůj dům a život prošpikovaný technikou….“. No a tos měl vidět, jak z něj Tvé božstvo Dendula udělal chudáka – šedou myš, produkt Maocetunga – člověka, který se spokojí se spánkem na rohoži a s miskou rýže denně? No a i kdyby to tak bylo, je to snad špatně? Celkem tedy zdlouhavou cestou jsem se dostal k odpovědi na to, co ses ptal. Jsou lidé, jejichž ekologické cítění je postaveno především na omezení osobní spotřeby a z toho vyplývajícího omezení nadvýroby, dopravy, drancování přírody. Sám se k nim počítám. A pak jsou „ekologové“ jako Dendula. On se považuje za ekologa jen proto, že užívá „ekologický“ pohon svého vozu. Prdlačky. Je to pro něj především hračka, div techniky, jako další geeky jej fascinuji OTA a další zbytné záležitosti. Takže „ekologie“ je v jeho podání jen vedlejším produktem jeho zájmu a uctívání EV technologie. A proč tedy ze všech EV produktů je taková averze právě proti EV autům? No protože provoz EV vozidel EV klika prezentuje jako to, co pozitivně ovlivní ovzduší na Zemi. Prdlačky po druhé. Prdlačky protože to je jako bychom potlačili jeden jediný pšouk, nic víc. Nebudu psát za ostatní ale pro mně je vozidlo se spalovacím motorem a manuální převodovkou stále symbolem osobní svobody. To a hrst korun či euro v kapse….

                6. No vidíš, konečně jsi se ukázal v tom pravém skutečném
                  No vidíš, konečně jsi se ukázal v tom pravém skutečném světle..v tom dobrém světle…
                  A to že stojíš na stejné straně..
                  Jen tě iritují majitelé EV aut, většinou movití, kteří na druhou stranu mají třeba v jiných oblastech života stopu horší než ropaci
                  Jinak buď v klidu Leo opravdu není moje božstvo, když už tak výhradně příroda… Stačí jí neubližovat a pokud jí dokonce pomáháš tak je to asi to nejlepší co můžeš dělat, neboť ten kdo se chová ohleduplně k přírodě tak se většinou chová ohleduplně i k lidem..
                  Faktem je, že někteří ti „EV mluvčí“ můžou působit militantneji, ale zase si nemyslím že se Kuk nebo Leo bude poutat někde ke komínu v uhelné elektrárně..
                  Jinak nemá cenu polemizovat jestli má cenu potlačit ten jeden pšouk… Zeptej se přírody, zvěře, rostlin, lidí co si vyberou… A přístup, že jeden vysazený strom nic nezachrání, je pomalá ale jistá cesta do pekel..
                  Navíc stejně je zbytečné se rozčilovat na místní EV mluvčí, buzerace a stupidní zákony vznikají úplně někde jinde, určitě ne tady v diskuzi na Hybridu..

                7. Kdyby byla někde absolutní čísla že se takovému a
                  Kdyby byla někde absolutní čísla že se takovému a takovému archetypu člověka nejenže vyplatí, ale bude i ekologičtější, pořídit EV – pak by neyblo těchto hádek a troufám si říct že by ani nikdo nic neměl proti dotacím, nebo raději plošné osvětě.

                  Bohužel tomu tak ale není.
                  Nejvíce konfliktů a hádek pramení z nedostatku informací a nepochopení.

                  Z toho a také že nejme všichni absolventi školy klidného diskutérství a nebo také že máme občas špatný den…

                  Ale nakonec se všichni shodneme na tom, že nějaká snaha by se vyvíjet měla (jaká, to už je předmětem pře).

                8. Díky za přirovnání k motorovým pilam. Mám oboje a je tam
                  Díky za přirovnání k motorovým pilam. Mám oboje a je tam krásné vidět, jak má spalovací motor své opodstatnění a místo na světě. I to, že je v jasných případech rozumnější, ekonomičtější a jedinou volbou. Když řezu do pěti cm průměru splátky je lepší použít elektrickou pilu, do sedmi cm průměru je to tak nějak jedno, do deseti cm začíná vést benzínový nad deset cm je elektrika utrpení a jediné benzín a otázka je ekologictejsi pizlat 15 min elektrickou ze sítě nebo to samé rožnout za 15 s benzínovou pilou. Samozřejmě nejekologictejsi je pila ruční

                  Nejsem nepřítel elektromobility ani spalovaku,ale nemám růžové brýle ani u jednoho a nemám problém říct, kde je problém…

                9. Pily v praxi nemůžu porovnat..
                  Většinou řežu na ruční

                  Pily v praxi nemůžu porovnat..
                  Většinou řežu na ruční pohon..
                  Akorát jsem nemyslel zrovna výkonové srovnání… Ale právě ty ostatní kde všude vede elektřina…
                  Elektřina jako taková má tak obrovské využití a fakt nechápu tu hysterii, když se možná konečně po 100letech začíná masově využívat i v osobní dopravě…
                  Navíc když pomocí FVE panelu je schopné ji vyrobit i malé dítě, pokud by mu pod nohy nehazely polena velké energetické firmy…

                10. Jenže to není o výkonu, to je o racionalitě, co se jaká k
                  Jenže to není o výkonu, to je o racionalitě, co se jaká k čemu hodí.
                  Elektrická na rozřezání větví u baráku, spalovací na řezání špalků a kácení stromů a mimo dosah prodlužovačky a stejně je to i s auty – PHEV nebo BEV je vynikající do města, na okreskách už je to diskutabilní, co je lepší, protože zatím neexistuje funkční dobíjecí síť, na dálnicích v efektivitě pořád vede naftový motor…jasně Tesla může dělat hopy po své síti nabíječek – pokud tam je…

                  K tomu konečně použití – elektřina skládá reparát – před sto lety bylo období a doba, kdy bylo elektromobilů víc, než spalováků a pohořelo to právě na uživatelském komfortu a bateriích.

                  FVE – má pro lokální použití spoustu výhody (pokryje jednu rodinu v jednom baráku) – jen pro zajímavost, baterka pro barák, aby ho kompezovala je někde 10 kWh/ 24 hod cyklus, ale jinak je to zdroj nestabilní a pro auta dost nevhodný – protože většinou, když by šlo dobíjet, tak doma prostě auto nestojí a přeukládat to přes baterii je zase ekonomicky neefektivní. Jasně něco by pokrylo, že si budu moct někde vyrábět a jinde dobíjet, ale problém distribuce elektřiny je takový, že potřebuje pro stabilitu stálý výrobní a odběrný výkon – nejlépe vyrovnaný, protože dělat v globálu akumulace energie je peklo – takže se ani nedivím tomu, že pro to energetici nehoří. A že je potřeba energie pro výrobu benzínu a jen by se to přesunolo a že by šlo dobíjet z lamp? Ano šlo, ale tam kde se benzin vyrábí jsou na takové odběry dimenzované příkony, všude příkony dimenzované nejsou.. přidejte na Praze Jižním městě 5000 dobíječek o 50kW a nechte je všechny naráz zapnout… a ještě samozřejmě budete chtít dobíjet v noci až lidi přijedou z práce – myslíte, že je pro takovou situaci FVE řešení? – jen pro zajímavost, pokud by každé z těch aut chtělo v průměru jen 15 kWh, tak pro 5000 aut by muselo někde být uloženo 75 000 kWh, takže s nějakou účinností řádově 100 000 kWh – pro jedno sídliště…

                  Takže ano – je dost lidí, kterým elektromobilita funguje a bezesporu jich bude čím dál více, ale všechny racionální ukazatele naznačují, že je třeba se chovat pragmaticky, je třeba dosáhnout vhodného dopravního mixu energetických zdrojů a vhodně využívat OZE jako rozumný podíl celé výroby energie pro lidstvo – tzn FVE s baterkou a ohřevem vody je super lokální částečný a někde úplný zdroj elektřiny pro rodinný dům. Jaderná elektrárna je super zdroj energie pro průmysl a mobilitu (nejen auta, ale i vlaky, tramvjaje, trolejbusy), tepelná elektrárna je sice ekologicky žádný zázrak, ale je to zdroj pro nouzové zásobování energií pro výpadky, přečerpávačky v našich podmínkách na ukládání přebytků ze sítě – pokud se nepodaří prodat (a proč je prodávat), přílivovou elektrárnu naštěstí nemáme a na větrníky máme dost rozsekanou krajinu (naštěstí)

                11. 1***
                  Přesně o tom to je, průměrně inteligentní člověk

                  1***
                  Přesně o tom to je, průměrně inteligentní člověk sám zhodnotí co je pro něj racionalnejsi..
                  Problém vidím v tom že takových lidí je menšina a těch co neubližuji přírodě ještě méně…
                  Ale jelikož v našich silách můžeme změnit jen trošku to naše okolí nemá cenu být ve při s podobně uvazujicimi lidmi..
                  Na druhou stranu pokud čezkou energetiku řídí a řídili lidé pro které je na prvním místě hromadění bohatství a drancovani přírody tak si o tom myslím svoje…
                  A ve světě je to často ještě mnohem horší…

                12. Pro mě je nejhorší, když předložím logické argumenty a
                  Pro mě je nejhorší, když předložím logické argumenty a nějaký hysterický ochránce čehokoli se rozječí jak siréna před náletem bombardérů…
                  Pak si hned člověk vzpomene na citát jednoho z nejlepších českých konstruktérů: „Nic není pro dosažení cíle horší, než nadšený amatér.“

                13. Ale neházejte všechny „sirény“ do jednoho pytle. Nebo
                  Ale neházejte všechny „sirény“ do jednoho pytle. Nebo alespoň všechny snažící se o diskusi do pytle se „sirénami“.

                  Občas to je obtížné, to naprosto chápu – ale tím že to (a teď netvrdím že jste to někdy dělal, pouze poukazuji na absurditu situace) třeba jednou omylem neuděláte automaticky pro ostatní vypadáte jako „siréna“ z druhé strany barikády…

                14. Já myslím, že to není o jednom příspěvku – jasně jsou
                  Já myslím, že to není o jednom příspěvku – jasně jsou nějaké body názorů, kde se lidi shodnou a kde nikoli…pak je diskuse a nejde udělat diskusi zcela objektivní – protože zcela objektivní názor je asi tak reálný jako hmotný bod ve fyzice. Na druhou stranu sirény jsou také ve svých hysteriích konzistentní a jsou vyprofilovány.
                  Moje zkušenost je taková, že sirény nejvíc vřeští, dokud nejsou realizace – to jsou pak ty první, co utíkají, že to nejde…a jdou ječet jinam…
                  Pak holt nastupují neoblibené studené čumáky – technici a musí to řešení najít..udělají, co jde a sirény zase vylezou a začnou vřeštit, že jim kazí vize, že je to přece jasné…a že kdyby to dělali oni tak je to dokonalé… samozřejmě to podávají s patřičnou dávkou arogance, dogmatismu a zjednodušování…

                  Místní sirény sice vřeští proti emisím, způsobu výroby energií, proti spalovákům, ale zkusme si představit svět, kdy se ráno probudíme a vše to nebude… svět bude tak jak si představovali, ale jen dle možností fyzikálních zákonů a techniky…
                  Hrát si na vizionáře je snadné, dotáhnout něco do konce je náročné, a když je to jinak, než si vizionář přál říct, že samozřejmě myslel, že to bude v budoucnu, je absurdní.

                  Pokud nebudeme pracovat racionálně, evolučně a tvrdě, tak žádná budoucnost není. Sirény jen otráví lidi, kteří by spoustu věcí ku prospěchu věci udělat mohli…

                15. Chtěl jsem jen poukázat že ten na koho reagujete, nebo
                  Chtěl jsem jen poukázat že ten na koho reagujete, nebo vaše reakce může být vnímána (a zareagována na) jako „siréna“ i když tomu třeba tak úplně není.
                  Každý občas „zavřeští“, někteří mají větší sebekázeň tak to není vidět tak často ale stává se to.

                  Prostě se sirénami je to podobné jako s trolly – lepší vytrvat a uklidnit situaci, nereagovat afektovaně, neeskalovat.

                  (a opět, není to mířeno přímo na vás)

                16. zase ten nesmysl s 50kW nabíječkama pro dobíjení přes noc
                  zase ten nesmysl s 50kW nabíječkama pro dobíjení přes noc

                17. To není nesmysl, to je pragmatismus – potřebujete
                  To není nesmysl, to je pragmatismus – potřebujete nabíjení přes noc i přes den…taky tam není jen 5000 aut, kdybych napsal 10 000 aut a 25 kW – bylo by to lepší? Nebo kdybych napsal 20 000 a 12,5 kW bylo by to lepší? Či snad 50 000 aut a 5kW? – pořád je to velmi podobný (očištěný o ztráty) alokovaný příkon, který tam musím být schopen v nějakém čase nacpat…a rozložení po noci moc nebude fungovat, přeci každý chce dobíjet hned jak přijede (i třeba jen pro ten pocit) a každý chce (když bude ta možnost) mít ráno natopené/naklimatizované vozidlo… pointa je v tom, že se tím velmi navýší energetické peaky a ty bude třeba řešit a pohříchu nebudou to peaky ve chvíli kdy jedou FVE, ale často po setmění…

                18. 50 tisíc aut tam zřejmě nebude když celá Praha 11 má
                  50 tisíc aut tam zřejmě nebude když celá Praha 11 má méně než 78 tisíc obyvatel. Počítal bych 25 tisíc krát 2kW, nikdy nebudou nabíjet ani topit všichni současně.

                19. Ano není možné nabíjet milion aut vysokým výkonem
                  Ano není možné nabíjet milion aut vysokým výkonem současně, ale je možné nabíjet milion aut současně výkonem odpovídajícím 2kW bojleru na teplou vodu..
                  A pokud se udělá přepočet na kWh je to smešnych 2250kWh za rok při 15000km,
                  2kW bojler za rok sežere cca 5840kWh a funguje to už desítky let..
                  Ale nabíjet 2250kWh 2kW výkonem bude určitě pěkný opruz minimálně do té doby než bude pořádně funkční bezdrátové dobíjení…
                  Ale jsme teprve na začátku, takže nemám žádný strach, že chytré hlavy ve světě nevymyslí nějaké komfortnější nabíjení..
                  Osobně bych uvítal tankovat na nabiječce tekutý nabitý elektrolyt do redoxove baterie v autě…

                20. To je sice hezký a matematická pravda, nicméně je to
                  To je sice hezký a matematická pravda, nicméně je to takové dva lavory, v jenom horká voda, v druhém studená a v průměru příjemně teplá.
                  Ale pro zajímavost, v noci jsem se vrátil v půl dvanáctý po 150km, ráno jsem dojížděl před šestou a na trasu 60 km. S 2 kW dobíječkou bych to nedal.. Dá se pracovat s výkonem od 10 kW výš, pak už to bude použitelný bez výrazné změny způsobu používání auta…rychlodobíjení na cestách samozřejmostí

                21. Urcite Vam chybela nejaka sirena, tak se ozyvam 🙂
                  Kdyz

                  Urcite Vam chybela nejaka sirena, tak se ozyvam 🙂
                  Kdyz porovnavate retezove pily, byly ve stejne cenove relaci nebo maji stejny papirovy vykon? Osobne jsem nerezal s zadnou akumulatorovou, benzinovou mam s vykonem 2,5 kW, mate elektrickou podobnych parametru? Z jakeho duvodu je nevhodna na sirsi prumery? Zastavi se, kdyz na ni zatlacite?

                  Muzete mi prosim vysvetlit, jak muze vest v efektivite spalovaci motor? Jakou ma efektivitu a jakou elektricky? Pokud by byl spalovaci efektivni, pak by prece neexistovala na prvni pohled takova zrudnost jako diesel-elektricke lokomotivy a rovnou by se kola pohanely motorem, ne? Pokud myslite efektivnost casova pri dorpavovani, pak se shodneme v tom, ze by se mela dorpava omezovat, takze proc ne i takto?

                  A ted jste sirena Vy, pistee, jako by uz BEV bylo vice nez je v dopravnim mixu unosne a stejna tak i OZE. Klidne by zavadeni BEV a OZE mohlo byt rychlejsi a i tak problemy (v CR rozhodne) nebudou v nejblizsich 10ti letech. Jsem docela zvedavy na Nemce, ti maji svuj pristup drahy, jestli dobre chapu, budou mit temer 100 % v plynu jako doplnek pro OZE v pripadech, kdy nebude sviti a foukat. V Nemecku vidim problem pouze s prenosovou soustavou.)

                  JE byl super zdroj do Fukusimi. Ta byla poslednim hrebickem do rakve JE elektraren prave v Nemecku. Druhy hrebicek je jejich cena a problemova vystavba. Osobne jsem zastance FVE na vsech strechah, parkovistich, protihlukovych stenach, brownfieldech, mozna i silnicich. Pak udelat tranzitni prenosovo sit od Severniho a Baltskeho more napric Evropou a posazet pobrezni vody VTE. Na sousi bych uz to s nimi neprehanel, pokud by ma teorie fungovala, casem by onshore VTE zmizely.

                  A co se tyce hromadneho nabijeni BEV? Tam nevidim problem ani na tech sidlistich. Na kolik myslite, ze je stavena trafacka, ze zvladne staly odber v kazdem byte ve stejnou dobu? 5 kW? A jaky je odber v noci? Predehrate auto nemusite mit za 5 minut, na to staci < 2 kW prikon. Osobne bych nabijeni resil takto: V aute budete mit 3 urovne nabiti baterie - 1) okamzite pozadovanou (na dojeti k rychlonabijecce), 2) minimalni pozadovanou pred pristi jizdou, 3) maximalne pozadovanou (ochrana baterie) a k temto veli9cinam i cas odjezdu (plati pro body 2, 3). No a podle dostatecneho vykonu v distribucnim bloku se budou auta nabijet podle navolenych preferenci a dle toho, jak budou knopova nebo naopak benevolentni, bude uctovana i cena (napr. tem, co s ebude nabijet celou dobu 5 Kc / kWh, tem, co bude stacit < 5 % kapacity tak 0,5 Kc / kWh, rezim V2G zdarma nebo i vydelek.)

                22. Prosím nepřevracejte má slova a nevykládejte si je
                  Prosím nepřevracejte má slova a nevykládejte si je tak:

                  elektrická pila se opravdu nerovná akumulátorová slova

                  napsal jsem někde, že spalovací motor je efektivnější než elektrický? Z pohledu účinnosti energie? Případně kde…

                  Než se budeme dál bavit – nastudujte si prosím funkci a důvody vzniku diesel elektrických lokomotiv – jak jste to popsal, jste okramžitě buď dogmaticky otočil fakta, jak se hodí, nebo naprosto netušíte, proč co a jak na té lokomotivě funguje.

                  Kde jsem napsal, že je BEV příliš? Opakovaně tvrdím, že není možné v budoucnu spoléhat jen na BEV a je nutný energetický mix vozidel..opět tendenční překroucení

                  Jasně nikdo nechce doma JE (plus body), ale nakoupená elektřina z JE nesmrdí… to je opět hysterie..

                  Hele super myšlenka to s těma energiea v baterce . zodpovězte si následující otázku: jak daleko je pohotovost/nemocnice, jsem ochoten mít v autě jen takovou energii, abych tam své blízké nedokázal dostat bez dobíjení? Či jim dokázal operativně pomoci? Z vlastní zkušenosti – ne vždy se dá čekat na sanitku a pak je těch 25 km zatraceně dlouhých, a příjem už se domluvit dá…
                  Hezký den

                23. Porovnaval jste dve pily, rekl jste, ze elektricka (dobre,
                  Porovnaval jste dve pily, rekl jste, ze elektricka (dobre, tedy, na prodluzku) je horsi jak benzinova. V cem je horsi? Pokud porovnavate prumer reziva, tak nejspis vykon. A pokud to tak je, maji papirovy vykon obe stejne a i presto je benzinova lepsi?

                  Napsal jste: „na dálnicích v efektivitě pořád vede naftový motor“. Co tedy znamena efektivni, kdyz ne efektivni? Pochopil jsem to tak, ze elektricky toci na vetsi otacky a tudiz ztraci na efektivite vuci nafte. NEbo jak jste to myslel?

                  Diky, nastudoval sjem, jde hlavne o kroutak pri prvnich otackach. Efektivita je mensi nez pri primem pohonu motorem.

                  Tak proc pred tema BEV tak strasite? No a az nastane to budoucno s tim efektivnim mixem i spalovacich motoru, muze byt uplne nova technologie transportu, ktera Vase slova zneplatni. Navic pred deseti lety, kdy bylo na svete me BEV z 14,6 kWh vyuzitelne baterie jiste vetsina lidi myslela, ze to jsou vozidla vhodna jen na poskaovani po meste s malym najezdem. Za tech 10 let uz se s nima da jezdit i po dalnici a za dalsich 10 let? Ja jsme rpesvedcen, ze v budoucnu neni mozne spolehat na spalovani fosilnich paliv.

                  Jak rozlisite elektrinu z JE a z ostatnich zdroju? Pokud to myslite na nas lidi, jak si muzeme rozhodnout, ze z JE elektrinu nebudu brat, zvlast kdyz bydlim 30 km od JE? No a jak muze jeden stat diktovat druhemu, ze ma zavrit jejich JE? To by bylo i na me prilis silne kafe (zvlast kdyz jsem zastance JE, ktere jsou v provozu a kvalitne zabezpecene). Uplne stejne nemuze nikdo Nemcum naridit, at sve JE nezaviraji.

                  Osobne jsem byl v nemocnici 2x. Jednou v mladi po urazu a to meho otce ani nenapadlo, z eby me do nemocnice vezl, proste zavolal sanitku. V druhem pripade jsme prekonaval bolst zad nekolik dnu a stejne v nemocnici pak cekal 2,5 hodiny na doktorku. No a ta kapacita (1) je predevsim mysleno i jako ochrana baterie (aspon 20 %), takze ano, to bohate do nemocnice staci. Navic jak byste to resil, kdyz byste auto nemel doma (mel jej jiny clen rodiny)? Proste tato argumentace, ze zrovna ve chvili, kdy mate v baterce psoledni procento, clovek dostane mrtvicku, je ujety, zvlast kdyz ji muzete dostat za volantem nebo ve chvili, kdy s autem je manzelka pro deti ve skole.

                24. Papírově má elektrická něco kolem 2,5 kW příkon benzín
                  Papírově má elektrická něco kolem 2,5 kW příkon benzín taky, benzín točí dvojnásobné otáčky, takže je vyšší řezná rychlost – benzín točí něco kolem 6 tis elektrika něco kolem 3 tis. Hlavní přínos za mě setrvačník – ta benzínová drží otáčky třeba při projetí sukem atd

                  Efektivita a účinnosti jsou přeci dvě rozdílné věci. účinnost pohonu je spotřeba
                  efektivita např, čím jsem dřív v cíli. A co umí naftové auto lépe než elektrické na dálnici? dálniční limit – tempomat a dojet do cíle. Asi jste trošku deformován prací z domova, ale pracovně jezdím běžně destinace jako Mnichov, Frankfurt, Norimberk, Berlín na otočku za den a ti spolu s přejezdem části ČR není za rohem…a je pak rozdíl jestli dobíjíme, nebo se jen na tři minuty s kolegou přehodíme za volantem..

                  Nestraším, to vypadá jinak, jen o tom přemýšlím kriticky a tvrdím, že to není pro každého a pokud se to použije blbě, tak to může být dokonce proti cíli kontraproduktivní. Analogicky jako sice máme účinnější spalovací motory, ale narvali jsme do přerostlých almar – ve výsledku žere to stejně nebo víc..

                  Politikům se hodí do krámů, zavřeme JE, mají kladné body, protože si koupí elektriku od sousedů..kdyby si neuměli koupit elektriku levněji než ji vyrobí, tak by to taky nezavřeli.. Nejsem takový zapřísáhlý fanda OZE, abych tvrdil, že dalších 20-50 let nám budou stačit jen ony

                  No vidíte, já jsem vezl do nemocnice člena rodiny, šel rovnou na ARO. Vůbec to není o argumentaci, zrovna je v baterce poslední procento… je to o tom, jak dimenzovat a uvažovat. Samozřejmě většině lidí je to jedno. Problém je, že jakmile se pod nějaké špatné dimenzování podepíše někdo zodpovědný, tak má min problém, že s tím musí žít. Celý ten systém ještě dlouho bude vášnivým tématem… a jsem přesvědčen, že bez velkých investic a změn v distribuční soustavě to vyřešit nepůjde

                  Přečtěte si diskuse pod recenzemi, jak je kritizováno vozidlo se slabým nabíjením.. Opakuji své tvrzení, že dělat nabíječku, která umí méně než 10kW je systémově špatně – pokud bude umět 10 a budou se z ní brát 2 je to realizovatelné, ze 2 deset nevezmete.

                  Ohledně příkonů sídlišť – nějakou dobu jsem tam žil a nepovolili nám ve vchodě přechod z plynových sporáků na sporáky elektrické (1 fázové – tři byty na patře, v kažém sloupu jedna fáze, celkem 24 bytů)…takže si nedělám iluze o tom, že jsou tam velké rezervy..

                25. Pozor – ruční pila jede na energii lidskou a tu také
                  Pozor – ruční pila jede na energii lidskou a tu také musíte zabezpečit.

                  Takže v porovnání s benzinem a elektřinou do té motorové pily musíte počítat s kuřaty, igelitovými obaly, tepelnou úpravou, časem stráveným vařením… a nakonec ještě neefektivním převodem energie (a následně vlastně i s těmi „emisemi“ :-D).

                  Že tu je nějaká amortizace, nebo pak také nehodovost a profesionalita které ovlivňují efektivitu využívané energie už radši ani mluvit nebudu 😉

                26. To máte pravdu, ale je to lepší, než je jen tak zbůhdarma
                  To máte pravdu, ale je to lepší, než je jen tak zbůhdarma vytvořit při zdravo životo stylním cvičení….ale pravda je, že 99,5procenta populace konzumuje potravu víc, než musí a podléhá obžerství…

                27. Ty trolíš furt stejně zoufale. Pokračuj ve ztrátě času.
                  Ty trolíš furt stejně zoufale. Pokračuj ve ztrátě času. Pak se spláchni ať to tu nesmrdí.

                28. To, že z hlediska celkového dopadu na přírodu je lépe
                  To, že z hlediska celkového dopadu na přírodu je lépe provozovat dále spalovák, než vyrobit a koupit nové auto (byť BEV) platí odhadem tak do tří, maximálně tak pěti let stáří ICE. Nafťák průměrného stáří v ČR by bylo smysluplné vyměnit i za nové benzinové ICE, ne tak za BEV. Jo, kdyby jsme neměli zkorumpované STK a emise, plus nečinnou poklicii, to bylo něco jiného!

                29. Nemluvme o věku, mluvme o nájezdu. A neřešme samotné
                  Nemluvme o věku, mluvme o nájezdu. A neřešme samotné auto, řešme i to, kolik emisí znamená vydělat ten dvoj až trojnásobek peněz.

                30. Nemluvte o nájezdu člověka ale celkovém nájezdu za
                  Nemluvte o nájezdu člověka ale celkovém nájezdu za životnost auta.

                  Finance člověka s tím mají až sekundární spojení.

                31. Napsal jsem něco jiného? Napsal jsem mluvme o nájezdu
                  Napsal jsem něco jiného? Napsal jsem mluvme o nájezdu obecně..
                  Pokud někdo najede za 15 let 100 000 km, tak je pro něj elektromobil dost nesmysl
                  Pokud někdo najede za 10 let 100 000 km, možná se o tom dá uvažovat
                  pokud někdo najede za 4 roky 100 000 km v oblasti pod dobrým pokrytím rychlonabíječkama má to smysl…

                  Omyl přepočet na emise z výdělku mají velký smysl pro určení bodu, kdy má elektromobil skutečně smysl a kde je to placebo…a vzhledem k absolutní výšce částky je třeba hodně dobře počítat a dimenzovat – je na to velmi citlivé. že to většina lidí neumí a nechápe je druhá věc…
                  nesmíme udělat jako lidstvo znova chybu, že jsme sice sešrktili obrovsky emise spalovacích motorů, ale zároveň jsme si dovolili kupovat větší a těžší auta (typicky SUV), takže globálně flotilové emise vzorstly – tedy jsme udělali přesný opak toho, co bylo žádoucí

                32. Vy se soustředíte na efektivitu pro jednoho člověka při
                  Vy se soustředíte na efektivitu pro jednoho člověka při užívání jednoho vozu po celou dobu jeho životnosti.
                  Pouze upozorňuji že oddělením té „efektivity pro člověka“ získáte tu pravou „ekonomičnost“ či „ekologičnost“.

                  Přepočítáváním na peníze se jen kalí objektivita protože každý si může dovolit jiný náklad na kilometr.

                  A za další, není zde uváženo hledisko prodeje ojetin.
                  Neboli – o co je EV méně ekologické když si ho na 6 let drží důchodce a najede za tu dobu 10 tisíc km a pak ho prodá někkomu kdo za 2 roky ujede 90 tisíc oproti EV s nájezdem 100 tisíc za 8 let ?
                  Má na tuto ekologičnost vliv pořizovací či přeprodejní cena ?

                  A emise z výdělku už jdou tím pádem úplně mimo mě.
                  Asi jsem dostatečně zabedněný a nedokáži v tom vidět smysl.
                  Jak chcete porovnávat výdělky když je ohodnocení různě emisních aktivit hodnoceno diametrálně jinak ?

                  Znamená to že vysokopříjmové vrstvy jsou pro ekologii zátěž bez rozdílu ?

                  A lidstvo do toho nepleťte 🙂 vždy se jedná o ego, i kdyby z eko-placeba. Vždy jde o ego. Kdo si koupí mastodonta, neřeší jestli je poháněno trpaslíky nebo na rozemleté jednorožce – v takovém případě je pro „lidstvo“ lepší mít na trhu vůz který bude mít nižší zátěž.
                  Nebo se pletu že když mastodontí EV ma gargantuovskou spotřebu na dálnici, tak jeho spalovací protiklad je na tom jako lépe ?

                  edit: s tím zobecnením chyb lidstva souhlasím, za mě to je třeba i ten hovězí nápad dát diesla do osobáku a napsat do tecničáku nižší spotřebu… netvrdím že benzín nesmrdí ale ten rozmach studených dieselů fakt být nemusel

                33. Znate nekoho ve svem okoli, kdo by si nasel brigadu ci makal
                  Znate nekoho ve svem okoli, kdo by si nasel brigadu ci makal vic jen proto, aby si koupil BEV? Ja ze sveho okoli vidim, ze lide chodi do prace a zda makaji vic je spis otazka toho, ze to po nich jejich zamestnavatel vyzaduje, ne z eby si chteli koupit neco, na co nemaji penize. Ale asi ziji v prostredi, kdy lide porizuji jen to na co maji a nesnazi se dostat do vrstev, na ktere nemaji.

                34. No vidíte v tom je mezi námi rozdíl – mám kolem sebe
                  No vidíte v tom je mezi námi rozdíl – mám kolem sebe většinu lidí, co když něčeho chtějí dosáhnout, tak si za tím jdou, jak šetřením a sháněním financí, tak třeba i hledáním nového způsobu řešení….a samozřejmě k tomu vedeme i děti.
                  A samozřejmě je to hledání brigád a prací, co posouvají dál o znalostně atd…

              1. no tak není nic jednoduššího než to prakticky votestovat
                no tak není nic jednoduššího než to prakticky votestovat vid dlaždič 😉 sedni do autopopelnice hadice z laufu do vokýnka schválně jak dlouho vydržíš tak velkej seš borec přeci 🙂 Dotlač pak aspon čumkartu selfí fot dřív než startuješ

        2. V EU klesla výroba elektřiny z uhlí za posledních 10 let
          V EU klesla výroba elektřiny z uhlí za posledních 10 let cca o jednu třetinu, kterou jim vyžraly OZE. To je dohromady o 300 TWh/rok výroby míň (česká konečná spotřeba je okolo 60 TWh/rok, jen pro srovnání). Během dalších 10 let půjde polovina zbytku do háje. Nečestnou výjimkou jsou v tomto směru Poláci.
          Oproti tomu emise CO2 z dopravy a té automobilové se to taky týká pořád dlouhodobě mírně rostou.

        3. Ano, začít od uhlobaronů a poté chudé vlastníky by asi
          Ano, začít od uhlobaronů a poté chudé vlastníky by asi bylo účinnější. Ale pokud nebudeme trvat na tom, aby se vše řešilo souběžně, bude jen vznikat prostor k výmluvám typu toto musíme, toto počká… (dle toho, co si kdo vylobbuje).

  1. OFF: To co se jenom tušilo bude nakonec realita. Pokuty z
    OFF: To co se jenom tušilo bude nakonec realita. Pokuty z Bruselu za překročení flotilových emisí automobilky vyřeší zvýšením cen. Nakonec všechno zaplatí zákazník.

    Je k tomu celkem čtivej článek na idnes.

    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-co2-pokuta-hybrid-elektromobil.A200115_180616_automoto_fdv

    Doba čtení: 10 minut. Můj rating článku :80%

    1. Tak to je snad logické, že to zaplatí zákazník v ceně
      Tak to je snad logické, že to zaplatí zákazník v ceně auta, ne? Kdo jiný by to měl zaplatit? Výsledkem může pak být přesun preferencí ke značce, která cenu nezvedne až o tolik, protože s emisemi takový problém nemá, třeba Toyota.

      1. O logice není pochyb. Ale do doby než ceny EV klesnou
        O logice není pochyb. Ale do doby než ceny EV klesnou aspoň o 10-15% pod úroveň srovnatelných popelnic, co bohužel potrvá pár let, tak se jedná zas jenom o ojeb***á***ní obyvatelstva.

        P.S. A i když klukům ušatejm japonskejm z Toyoty fandím, není to auto pro každýho a nikde není psáno, že se Toyota nesveze taky na vlně a nezvýší ceny …:-)))

        1. Žádné ojeb***á***ní to není. Prostě EV jsou drahá a to
          Žádné ojeb***á***ní to není. Prostě EV jsou drahá a to je fakt. Automobilky musí akcionářům vydělávat, to je taky fakt. Prostě pokud zákazník chce auta s přísnějšími emisemi (asi ano), tak je musí zaplatit. Toto se očekávalo, nic překvapivě a ani oje… na tom není.

  2. posádky Crew Dragon budou jezdit k odpalovací plošině s
    posádky Crew Dragon budou jezdit k odpalovací plošině s raketou v elektromobilech Tesla MODEL X ;))

    PS: “Je to součást hry, ve které se učíme spolupracovat s komerčním subjektem,” řekl Joshua Santora, tiskový mluvčí NASA :))))

    https://elektrickevozy.cz/clanky/astronauti-nasa-si-vyzkouseli-jak-pojedou-na-misi-v-elektromobilu-tesla

  3. Ešte môžu od Tesly kupovať baterky, motory, software …
    A

    Ešte môžu od Tesly kupovať baterky, motory, software …
    A môžu to rovno zabaliť.
    Namiesto toho aby vyvíjali vlastné riešenie, tak sa spoliehali, že konkurent skrachuje a ešte k tomu bývalý šéf vyhlasuje aby si jeho vlastný produkt nikto nekupoval.

    1. CR coby soucat EU vesmes bude mit stejne podminky k USA jake
      CR coby soucat EU vesmes bude mit stejne podminky k USA jake ma cela EU, protoze pokud by zavedli jakekoliv poplatky/cla a podobne, tak by je stejne museli zavest pro celou EU, ucetne neni vesmes zadnej problem si za par supu zridit pobocku kdekoliv v jakekoliv zemi EU a rposte to do USA vyvazet prez dany stat, takze Trumpeta by se nazrala ale Ceska koza by zustala cela

    2. Nedavno jsem cetl podobny clanek o valce Trumpety proti
      Nedavno jsem cetl podobny clanek o valce Trumpety proti Francii ze stejneho duvodu. Novinari asi jeden a ten samy clanek napisou 27 (28), akorat zmeni jmeno zeme. Na druhou stranu trumpetovi volici mozna nevi kdo je clenem EU a tak pro jistotu vyhlasuje kazdemu statu novou valku. Pulmozkum se to asi libi a vedle toho uslysi jmena statu, ktere nikdy neslyseli. Vzdelani nade vse.

  4. 1) PSA Fiat dávno hrají 3tí housle s Chroustlerem 4rku
    1) PSA Fiat dávno hrají 3tí housle s Chroustlerem 4rku ;)))
    2) volovina podvozky, tezla se může na marčijónstvo makarónstvo zvysoka ;))))) zavodměnu
    3) spolupráce se zapařenou medvědicí 2009…

    http://www.hybrid.cz/novinky/tesla-daimler-si-notuji-o-elektromobilech

    ….byla nutná odměna za germánskou záchranu tesly 2009 …

    http://www.hybrid.cz/elon-musk-teslu-zachranil-daimler-na-kazdy-model-s-osobne-dohlizim

    …kerou si pak medvědář vychvaloval…

    http://www.hybrid.cz/sef-daimleru-rekl-ze-tesla-je-jedna-z-nejlepsich-investici-co-kdy-udelali

    … a ted toho lituje :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/daimler-mercedes.A191115_095802_automoto_fdv

Napsat komentář