ProLogium představuje na CES 2020 solid-state baterie, Kyocera uvádí technologii na trh

Tajwanská společnost ProLogium představila na veletrhu CES 2020 solid-state baterii pro elektromobily. Kyocera mezitím uvádí na trh SemiSolid baterie.

Kyocera a 24M přicházejí na trh s novou technologií pro výrobu li-ion baterií nazvanou SemiSolid. Jde o jakýsi předstupeň baterií s pevným elektrolytem.
foto: 24M

ProLogium už má údajně uzavřeny smlouvy na testování svých solid-state baterií (baterií s pevným elektrolytem) s několika výrobci aut. Konstrukce jejich baterií nese označení MAB (Multi Axis BiPolar+).

Firmě se údajně podařilo eliminovat nestabilitu katody NMC-811. Celá baterie se skládá pouze z 4-12 článků, což ušetří značný prostor. Proti konvenčním bateriím lze efektivitu výroby zvýšit až o 56,5 %.

Při energetické hustotě článků srovnatelné se současnou generací běžných li-ion baterií tak bude možné na úrovni celého battery-packu dosáhnout až o 56,5 % vyšší energetické hustoty.

Japonská společnost Kyocera mezitím navázala úspěšnou spolupráci s americkou výzkumnou společností 24M. Ta údajně přišla na to, jak zlepšit ekonomiku výroby baterií, snížit výrobní náklady a zvýšit energetickou hustotu.

Její technologie „SemiSolid“ se údajně má stát novým standardem v oblasti li-ion baterií. Kyocera uvádí na trh zcela nová domácí bateriová úložiště Enerezza postavená právě na ní.

Nabídnou kapacitu 5, 10 a 15 kWh a výroba by měla začít do letošního podzimu. Společnost 24M založil už v roce 2010 absolvent Jet-Ming Čiang.

Obě společnosti tvrdí, že jen materiálové náklady proti obdobným bateriím jsou nižší až o 40 %. Výroba je také o dvě třetiny kratší. A to zejména díky tomu, že elektrolyt je promíchán s přísadami, které z něj vytvoří kašovitou hmotu.

Díky těmto a dalším vylepšením údajně energetická hustota SemiSolid baterií od 24M dosahuje až 350 Wh/kg článku.

99 Comments on “ProLogium představuje na CES 2020 solid-state baterie, Kyocera uvádí technologii na trh”

        1. Lžeš.
          Jak matka…
          3/2010
          Volkswagen Plans to Sell 300,000

          Lžeš.

          Jak matka…
          3/2010
          Volkswagen Plans to Sell 300,000 Electric Cars a Year by 2018
          https://www.treehugger.com/cars/volkswagen-plans-to-sell-300000-electric-cars-a-year-by-2018.html?fbclid=IwAR1S2R-cZb91wnobyVegIypZZyf6ahiebvZk-uR6dKJVn5yzzx-iuPjz_HA

          … tak dcera
          2012
          První sériový elektromobil Škoda se objeví už za dva roky
          https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/1198420-prvni-seriovy-elektromobil-skoda-se-objevi-uz-za-dva-roky

          obě lžou!!! Tak už sklapni s těma kecama.

                1. Chrlej 14 kusů za den, tudíž velký hovno. Vem si prášek
                  Chrlej 14 kusů za den, tudíž velký hovno. Vem si prášek a doufej dál.

                2. Nezlobte se ale zrovna dneska jsem viděl na fotce stovky ID3
                  Nezlobte se ale zrovna dneska jsem viděl na fotce stovky ID3 nejde zaparkované. Už je snad ani nemaj kam dávat. Takže je musej taky vyrábět. Pravda zvítězí.

                3. Ty stovky co nemůžou prodávat, protože nemají software.
                  Ty stovky co nemůžou prodávat, protože nemají software.

                4. Software je jen shluk 1 a 0…
                  To nevidím jako žádný

                  Software je jen shluk 1 a 0…
                  To nevidím jako žádný problém..
                  Auto bez softwaru v pohodě jezdí..
                  Software bez auta je pořád jen shluk 1 a 0..

                  A zrovna nedávno byl na netu článek že farmáři po celém světě se začínají vracet k zemědělské technice bez softwaru klidně z 60,70 let, neboť jsou schopni to opravit přímo sami na poli a bez diagnostiky…

                5. Dnes ani spalovák, kde by byl smazán veškerý software by
                  Dnes ani spalovák, kde by byl smazán veškerý software by nebyl nic víc je mrtvá hmota. Nepohnul by se ani o milimetr.

                6. Na světě budou sta miliony spalovaku bez software..
                  Jeden

                  Na světě budou sta miliony spalovaku bez software..
                  Jeden taky využívám na práci….

            1. Zaciatok? To ako fakt myslis vazne, ze automobilka s
              Zaciatok? To ako fakt myslis vazne, ze automobilka s miliardovymi obratmi, tisickami inzinierov, desiatkami laboratorii na testovanie toho ci onoho, desiatkami tovarni na vyrobu vsetkeho mozneho su zaciatocnici? Navyse ak uz davno mali k dispozicii vysledky reverzneho inzinieringu modelu S, X aj 3-ky?
              To zaciatocnictvo si si pomylil s Teslou, ktori sa do vyroby automobilov pustili len pred necelou dekadou a uplne bez skusenosti (ak si odmyslim prvy Roadster, ktory bol len prerabkou existujuceho auta – Lotusu).
              A napriek tomu je zarazajuce, ze taky miliardovy koncern ako VW este DODNES nema v novych modeloch svojich elektromobilov to, co Tesla uz pred desiatimi rokmi v modeli S. A naskok Tesly sa stale zvysuje.
              Aj taky Mercedes so svojim ECQ je skor vysmech, nez vyrobok hodny respektu.
              Prosim uz radsej mlc o VW, lebo sa spolu s nimi len strapnujes.

              1. Vraťte se prosím do reality. Uvědomujete si jak málo se Ev
                Vraťte se prosím do reality. Uvědomujete si jak málo se Ev ve světě prodává? Smesne málo. Bohuzel. Proto s nimi ani Toyota nepospíchá. A většinou se prodávají protože pobídky a dotace. Prostě si nemyslím že Tesla je svatá a ostatní belzebubove. To tykání naferovku už radši ani nekomentují. Holt zvyky se mění. Ale i to vede ke zhrubnutí komunikace.

                1. Ano, prodava se jich malo. Protoze skoro vsechny EV jsou mimo
                  Ano, prodava se jich malo. Protoze skoro vsechny EV jsou mimo mainstream. Kombik zadny, rodinna limuzina velikosti Octavia neexistuje. Bud to jsou male pixkly, nebo velke SUV. Nic pro bezne pouzivani. Vlastne mi ani Tesla 3 nesplnila moji potrebu, ale koupil jsem ji, protoze neexistuje nic kloudneho. Proc? Asi aby ste mohl napsat, ze o EV neni zajem. Snad se to brzy zmeni.

                2. To máte pravdu. S klesající cenou baterií to půjde stále
                  To máte pravdu. S klesající cenou baterií to půjde stále lépe. Podle mě se automobilky bojí že by na Ev prodělaly. Já prostě odmítám že všichni ostatní kromě nás, fandů do Ev jsou stádo v… Ale pokud máme my tady pravdu, pak prostě VW a podobní za pár let zkrachují.

                3. Automobilky se boji ztratit miliardy ktere nasoukali do vyvoje
                  Automobilky se boji ztratit miliardy ktere nasoukali do vyvoje spalovaku. Kdyby lidi meli takovy vyber EV modelu jako u spalovaku, bylo by vse jinak. Navic evropske automobilky ziji z image, ze vyrabi nejlepsi spalovaci motory. No a u elektromotoru se nemuzou nejak vyrazne profilovat. Vibrace je jen u spalovaku tema, to same tichost spalovaku z DE oproti konkurenci je vyhoda. Elektromotor zije nenapadne, nikdo ho ani nevidi a neslysi a neciti. Tak v cem by nemecke automobilky chtely zabodovat? Oni maji hruzu z toho, ze Cina bude vyrabet skoro stejne EV jako Nemci za podstatne mene penez. Vsichni totiz zacnou na stejne care. A Cina a Korea ma baterkovy monopol. To je nocni mura a proto EV nechteji.

                4. No jo ale muzeme se jim divit?
                  No jo ale muzeme se jim divit?

                5. No a právě proto se tu mnozí podivují že nebojují o
                  No a právě proto se tu mnozí podivují že nebojují o svůj koláč.
                  Chápete tedy že se zde mnohdy rozčilujete (nebo agitujete) zbytečně, teď když se tedy „nedivíte“ ?

                6. Jenomze ty miliardy investovali uz v dobe, kdy bylo mozne
                  Jenomze ty miliardy investovali uz v dobe, kdy bylo mozne investovat do BEV. Je to jejich spatny odhad vyvoje a manazerska nekompetentnost. A ted kvuli jejim chybam mame cuchat dal jedovate emise? To snad nemyslite vazne, ze to musime akceptovat.

                7. Praveze v realite zijem. Nikde netvrdim, ze Tesla je jediny
                  Praveze v realite zijem. Nikde netvrdim, ze Tesla je jediny boh a ostatni su zatratenci, ale zhodou okolnosti prave Tesla (ako uplny novacik v tejto oblasti) ukazala, ze sa to da, dokonca dobre a navyse ziskovo. Trh sa od chvile spustenia vyroby modelu S a 3 doslova prebudil, Tesla nestiha vyrabat. Je teda kopec priestoru pre ostatne automobilky, aby tuto medzeru vyplnili. Dopyt je. Ze sa BEV predava smiesne malo je najme preto, ze tie predpotopne mamuty nepochopili, ze nestaci zo spalovaku vyhodit spalovacie creva a implantovat elektricke. A tiez to, ze ziadna ina automobilka neriesi komplet ekosystem, teda aj s nabijanim a navyse casto este montuju do tych svojich paskvilov male baterie, pripadne to nema ani rychlonabijanie (Kangoo Z.E.).

                  Co sa tyka toho tykania, sme na neformalnej diskusii. O to napokon hovori aj netiketa. Ale pokial ti to spravi radost, mozem ti kludne aj onikat.

                8. Ano, s tím ekosystémem naprosto souhlasím. Třeba tady v
                  Ano, s tím ekosystémem naprosto souhlasím. Třeba tady v Japonsku je Tesla jediný použitelný auto na velké vzdálenosti. Leaf bez TMS je hlavně v lete, no prostě rapidgate. Viděl sem japonský video kde po druhým rychlonabijeni je potřeba hodina nabíjení na ujetí 100km. Venku 35 stupňů, baterie 53,5 stupne. Bohužel Tesla je na masový rozšíření pořád ještě drahá. Co se tykání tyce, holt si budu muset zvyknout. Nikdy mi nevadilo, spíš naopak. Jen mi přijde divný tykat si s někým koho neznám. Doba se prostě mění. 🙂

                9. Sám si priznal, že Magy má pravdu. Nikto tu netvrdí, že
                  Sám si priznal, že Magy má pravdu. Nikto tu netvrdí, že Tesla je svätá a nemá čo zlepšovať ale proste v porovnaní s ostatnými je najďalej. V podstate je to zatiaľ jediné EV, ktoré sa oplatí kúpiť, aj keď je relatívne drahé, pretože ako jediné je normálne použiteľné a dá sa s tým fungovať.
                  VW a ostatní jednoducho zaspali a otázka je prečo? Keď mali dostatok financií, inžinierov a aj nejaké skúsenosti s výrobou BEV z minulosti?
                  Nissan je samostatná kapitola. Mali to dobre našlápnuté, dokonca si vyrábali vlastné baterky (základ úspechu) ale ide to s nimi dolu vodou každým novým modelom.
                  Ale toto tu nikto nechce. Nikto normálny nechce aby použiteľné BEV vyrábala iba jedna automobilka, lebo sa nikam s cenou a kvalitou neposunieme.
                  P.S. sorry za tykanie 🙂

                10. V podstate je to zatiaľ jediné EV, ktoré sa oplatí
                  V podstate je to zatiaľ jediné EV, ktoré sa oplatí kúpiť, aj keď je relatívne drahé, pretože ako jediné je normálne použiteľné a dá sa s tým fungovať.

                  100% souhlas.

                  A my musime doufat ze se to VW podari rozhejbat.

                11. Presne tak. Čím viac automobiliek (vrátane VW) bude
                  Presne tak. Čím viac automobiliek (vrátane VW) bude vyrábať BEV, tým lepšie pre nás.

                12. meleš voloviny, ani si nevidiš dohuby jak plácáš.
                  meleš voloviny, ani si nevidiš dohuby jak plácáš. mušíš nejdřív víc studovat hele. zatím se vrat zpatky k japonsku to ti šlo nejlip a nech konzervu vlkohradem 😉 sory jako nedá se svítit

      1. Chladit je potreba. Ale pokud zmensim clanek, zbyde vic
        Chladit je potreba. Ale pokud zmensim clanek, zbyde vic prostoru treba i pro chlazeni.

        Navic ploche clanky maji daleko vetsi pomer povrchu vuci objemu, takze se chladi efektivneji.

        Jinak klobouk dolu co predvedla Tesla s konstrukci akumulatoru TM3. Vypada to vsak , ze nasli nejlevnejsi zpusob, jak vyrobit clanek a nejdrazsi zpusob, jak poskladat baterii. Ve finale jim to asi vychazi dobre.

                1. A Tesla když nabíjí tak při tom jede?
                  A Tesla když nabíjí tak při tom jede?

                2. Jo a dobrý je i ten komentář na konci: „And I just
                  Jo a dobrý je i ten komentář na konci: „And I just crashed.“ 🙂

                  No… slušný debil.

                3. To jo. Jeden se diví kde berou na Teslu prachy.
                  To jo. Jeden se diví kde berou na Teslu prachy.

                4. Takovych videi kde ridi skutecny ridic jsou tuny. Tady je
                  Takovych videi kde ridi skutecny ridic jsou tuny. Tady je slabina silnice/pneumatika = aquaplaning. Na to nema nic jineho vliv, nez rychlost kterou predurci clovek.

                5. Ty si fakt hloupej jak daleko vidíš. Když jedno auto
                  Ty si fakt hloupej jak daleko vidíš. Když jedno auto nabíjí hodinu a to druhý 2 hodiny, protože přehřátá baterka, tak to první už hodinu jede zatímco druhý stojí a pořád ještě nabíjí.

                6. No hloupej sem ale to co jste právě napsal nikde
                  No hloupej sem ale to co jste právě napsal nikde nepopírám. Tesla dorazí do cíle o dost dřív.

                7. Protože Leaf nejede, stojí a nabíjí. Principem dopravy
                  Protože Leaf nejede, stojí a nabíjí. Principem dopravy automobilem je někam se dopravit v rozumném čase a ne stání přískokama že. Té jak u blbečků na dvorku. Nech se vyšetřit.

                8. Zrovna letos jsem docela dost vyšetření podstoupil a nikde
                  Zrovna letos jsem docela dost vyšetření podstoupil a nikde nic. Takže smůla. Jinak s Teslou přece taky pojedete priskokama, jen budou delší a zastávky kratší než s tím Leafem. Ale v principu to bude stejný.

          1. Tak chlazeni je receno jako zjednodusene… ono jde spis o
            Tak chlazeni je receno jako zjednodusene… ono jde spis o kompletni Thermal Management (TM).

            Baterie jak znamo funguji idealne za pokojove teploty. Prehrivani a podchlazovani vede jednak k neefektivite a jednak ke zkracovani zivotnosti. V zime je potreba baterie predehrivat pred rychlonabijenim, v lete chladit.

            Leaf nejak funguje ale taky by mohl fungovat lip s plnohodnotnym TM

          1. Netvrdim, ze je cokoli spatne navrzeno. Mluvim o Volbe
            Netvrdim, ze je cokoli spatne navrzeno. Mluvim o Volbe valcovych clanku oproti prizmatickym. Valec se sice lepe a snadneji vyrabi, ale stavba packu (s pozadavky na thermal managment) je daleko narocnejsi a drazsi, nez v pripade prizmatickych clanku.

            To je cele… jake znamenko vyjde v konecnem vysledku nevim.

            Tesla vsazi na valecky, ostatni vetsinou na kvadricky. Casem se to nejak vystribri.

            1. Proč si myslíte, že u válcových článků je výroba
              Proč si myslíte, že u válcových článků je výroba packu dražší a náročnější? Články do modulu nasází a naboduje robot, to je prašť jako uhoď. Ale u válcového článku vám z principu vznikají volné prostory, které můžete využít na odvod tepla a pokud tam dáte ještě nějakou tu teplovodivou gumu, nebo co to tam dávají, tak můžete odvádět teplo z téměř celého provrchu článku. K dosažení stejného efektu u prizmatického článku byste je musel něčím teplovodivým proložit.

              1. For je v chladicim kanalu, muste jej nejak naformovat a
                For je v chladicim kanalu, muste jej nejak naformovat a zajistit jeho kontakt s clankem (vodivy gel). Mimochodem Kulaty clanek se dotyka chladiciho kanalu asi jen 1/8 povrchu. Zbytek mezer je zastriknut jakousi srackou. Vypada to jako PUR pena, ale snad pouzili neco tepelne vodiveho.

                Ja tam vidim pomerne dost vyrobnich operaci, materialu a chemie. oproti tomu prizmaticke clanky ,kdyz to prezenu, naskladate do krabice, prolozite separacni vlozkou… hotovo.

                https://thumbor.forbes.com/thumbor/1280×868/https%3A%2F%2Fspecials-images.forbesimg.com%2Fdam%2Fimageserve%2F42963422%2F960x0.jpg%3Ffit%3Dscale

                1. Ta hmota to teplo právě rozvádí a tím, že ty články
                  Ta hmota to teplo právě rozvádí a tím, že ty články jsou malé, tak se to dá udělat krásně na husto a objem packu se tím nijak zásadně nezvětšuje. O tom, že to funguje skvěle se snad přít nemusíme. Takže pořád čekám na odpověď, proč je toto řešení podle vás tak hrozně výrobně nákladné.

                2. Podivejte se. Nejak to funguje, o to se nepru. Z
                  Podivejte se. Nejak to funguje, o to se nepru. Z trrmodynamickeho hlediska to jde u prizma vyresit lip a levneji. Tecka

                3. Snadno, je to jen fyzika a trocha PDR.
                  Tak si to spocitejte.

                  Snadno, je to jen fyzika a trocha PDR.
                  Tak si to spocitejte.

                4. PDR = Parcialni diferencialni rovnice
                  PDR = Parcialni diferencialni rovnice

                5. Nejdříve se musí říct z které strany (plochy) se to
                  Nejdříve se musí říct z které strany (plochy) se to teplo bude odebírat a jak se bude odvádět (kudy mezi dalšími plochými články) a teprve pak se může něco počítat.

                6. Ano tomu se rika okrajove podminky.
                  Ano tomu se rika okrajove podminky.

                7. Teplo není kudy odvádět, výsledek je nula.
                  Teplo není kudy odvádět, výsledek je nula.

                1. To ja nevim kdo se za tim nickem skryva. Treba ma vic identit?
                  To ja nevim kdo se za tim nickem skryva. Treba ma vic identit?

        1. Ta poučka platí obecně a je úplně jedno jak ta baterie
          Ta poučka platí obecně a je úplně jedno jak ta baterie vypadá. Sorry jako.

          Mimochodem vím, že u této baterie jsou jednotlivé články jsou prolity teplovodivým gelem, ale zda to bude stačit ukáže až praxe. Pokud ano, bude to skvělé.
          Na jednom videu ukazují teplotu po průstřelu jednoho článku, stoupla jen o 1,4 stupne C po 75 sec.

          jukni na to 😉
          https://www.youtube.com/watch?v=udKRlp5IbGU

          1. Jaká poučka? Bez znalosti základních parametrů jako
            Jaká poučka? Bez znalosti základních parametrů jako vnitřní odpor, proudová zatížitelnost a pracovní teplotní rozsah nevíte vůbec nic o tom, jak se ten článek bude zahřívat a jak moc nebo jestli vůbec ho bude potřebovat chladit nebo temperovat.

      1. chci si na konci tohoto roku poridit backup do kanclu, tak
        chci si na konci tohoto roku poridit backup do kanclu, tak koukam co kde jak a za jakou cenu je a bude, zatim jsem skoncil s vyberem u Pylontech a rozhoduju se jestli US2000 plus nebo US3000 plus, ale i tak stale hledam jestli nenajdu neco lepsiho, a tohle se me libi

        1. Na mene caste zajisteni elektriny v kanclu bych sel do
          Na mene caste zajisteni elektriny v kanclu bych sel do obycejneho UPS. Vse v jednom. Ja mam APC Smart UPS 5000 v olovu. Nepotrebuju tolik cyklu jako nabizi Lifepo4. Ale zalezi na celkovem vyuzivani. Potrebujete jeste inverter s nabijeckou za dalsich 20000 Kc. Ja to koupil jete s novou baterkou za par kacek na ebay.de. Ten Pylontech by se hodil pro FVE, tam nema olovo sanci.

  1. Takže vlastně normální složení baterie (NCM811) jen s
    Takže vlastně normální složení baterie (NCM811) jen s tím rozdílem, že se baterie nebude skládat z tisíců malých tužkových baterií, ale baterie bude ve větších celcích na plocho a tak se ušetří za obaly a redukuje se množství vzduchu, který zbytečně zabíral prostor.
    Snížení výrobních nákladů až o 40 % a navíc zkrácení doby výroby baterií až o 70 %.

  2. Konečně něco reálného! Jen si dovolím korigovat údaj o
    Konečně něco reálného! Jen si dovolím korigovat údaj o hustotě SemiSolid baterií: – v současné době jsou ve výrobě na úrovni 280Wh/kg, výhled je až na 400Wh/kg, tolik hovoří oficiální údaje od výrobce, které jsem dohledal.

      1. Li-S baterie jsou zname asi uz 100let. Problem je, ze az nyni
        Li-S baterie jsou zname asi uz 100let. Problem je, ze az nyni se podarilo dosahnout zivotnosti presahujici 100 nabijecich cyklu (jen u nizkych kapacit). Dalsi problem je samo vybijeni. Uvadena kapacita 2,6kWh/kg je jen v laboratornich podminkach, realne to je max dvojnasobek Li-on. Pozitivni ovsem je, ze se uz v praxi vyuzivaj. Hlavne v pripadech kde se resi vaha a jde o kazdy gram.

          1. Pamatuji si, že v 2008 to dali do letadla, který údělalo
            Pamatuji si, že v 2008 to dali do letadla, který údělalo rekord v délce výdrže ve vzduchu. Vyrábí to firma Sion Power. Pak myslím, že mají zákazníky z armádní oblasti, psali že to používaj jako zdroj v raketách.

Napsat komentář