Tajwanská společnost ProLogium představila na veletrhu CES 2020 solid-state baterii pro elektromobily. Kyocera mezitím uvádí na trh SemiSolid baterie.
foto: 24M
ProLogium už má údajně uzavřeny smlouvy na testování svých solid-state baterií (baterií s pevným elektrolytem) s několika výrobci aut. Konstrukce jejich baterií nese označení MAB (Multi Axis BiPolar+).
Firmě se údajně podařilo eliminovat nestabilitu katody NMC-811. Celá baterie se skládá pouze z 4-12 článků, což ušetří značný prostor. Proti konvenčním bateriím lze efektivitu výroby zvýšit až o 56,5 %.
Při energetické hustotě článků srovnatelné se současnou generací běžných li-ion baterií tak bude možné na úrovni celého battery-packu dosáhnout až o 56,5 % vyšší energetické hustoty.
Japonská společnost Kyocera mezitím navázala úspěšnou spolupráci s americkou výzkumnou společností 24M. Ta údajně přišla na to, jak zlepšit ekonomiku výroby baterií, snížit výrobní náklady a zvýšit energetickou hustotu.
Její technologie „SemiSolid“ se údajně má stát novým standardem v oblasti li-ion baterií. Kyocera uvádí na trh zcela nová domácí bateriová úložiště Enerezza postavená právě na ní.
Nabídnou kapacitu 5, 10 a 15 kWh a výroba by měla začít do letošního podzimu. Společnost 24M založil už v roce 2010 absolvent MIT Jet-Ming Čiang.
Obě společnosti tvrdí, že jen materiálové náklady proti obdobným bateriím jsou nižší až o 40 %. Výroba je také o dvě třetiny kratší. A to zejména díky tomu, že elektrolyt je promíchán s přísadami, které z něj vytvoří kašovitou hmotu.
Díky těmto a dalším vylepšením údajně energetická hustota SemiSolid baterií od 24M dosahuje až 350 Wh/kg článku.
NAWA Racer, kafáč s hybridními
NAWA Racer, kafáč s hybridními bateriemi
https://www.motorkari.cz/clanky/elektro/nawa-racer-kafac-s-hybridnimi-bateriemi-43146.html
Podle těchto videí by se baterie neměla přehřívat.
Podle těchto videí by se baterie neměla přehřívat. Nicméně otázka je, jestli videa jsou opravdu pravdivá a není tam ještě nějaký háček:
https://www.youtube.com/watch?v=Dt3iy-F1ho0
https://www.youtube.com/watch?v=udKRlp5IbGU
To ma v pacu uz folksvagen. Az to zacne prat do svejch aut,
To ma v pacu uz folksvagen. Az to zacne prat do svejch aut, tak vsem ujede.
Vlk taky sliboval, a vlkohrad slíbí i hory s horákama.
Vlk taky sliboval, a vlkohrad slíbí i hory s horákama.
Ja nevim proc sem plelete zvirata.
Ale VW splni to co slibi.
Ja nevim proc sem plelete zvirata.
Ale VW splni to co slibi.
Lžeš.
Jak matka…
3/2010
Volkswagen Plans to Sell 300,000
Lžeš.
Jak matka…
3/2010
Volkswagen Plans to Sell 300,000 Electric Cars a Year by 2018
https://www.treehugger.com/cars/volkswagen-plans-to-sell-300000-electric-cars-a-year-by-2018.html?fbclid=IwAR1S2R-cZb91wnobyVegIypZZyf6ahiebvZk-uR6dKJVn5yzzx-iuPjz_HA
… tak dcera
2012
První sériový elektromobil Škoda se objeví už za dva roky
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/1198420-prvni-seriovy-elektromobil-skoda-se-objevi-uz-za-dva-roky
obě lžou!!! Tak už sklapni s těma kecama.
Nelzu. Auta budou chrlit masove. A kdovi jestli ty linky
Nelzu. Auta budou chrlit masove. A kdovi jestli ty linky nejsou naky fejknjus.
Tak se trochu opozdily no.
Matka s cerou.
Ty si fejknews a tvoje kecy tuplem.
11/2019
Volkswagen
Ty si fejknews a tvoje kecy tuplem.
11/2019
Volkswagen delivers 100,000th e-Golf
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-delivers-100000th-e-golf-5632
No vidíte jak to chrlej. Doufám že taky nějakej evagen
No vidíte jak to chrlej. Doufám že taky nějakej evagen koupíte.
Chrlej 14 kusů za den, tudíž velký hovno. Vem si prášek
Chrlej 14 kusů za den, tudíž velký hovno. Vem si prášek a doufej dál.
Nezlobte se ale zrovna dneska jsem viděl na fotce stovky ID3
Nezlobte se ale zrovna dneska jsem viděl na fotce stovky ID3 nejde zaparkované. Už je snad ani nemaj kam dávat. Takže je musej taky vyrábět. Pravda zvítězí.
Ty stovky co nemůžou prodávat, protože nemají software.
Ty stovky co nemůžou prodávat, protože nemají software.
Software je jen shluk 1 a 0…
To nevidím jako žádný
Software je jen shluk 1 a 0…
To nevidím jako žádný problém..
Auto bez softwaru v pohodě jezdí..
Software bez auta je pořád jen shluk 1 a 0..
A zrovna nedávno byl na netu článek že farmáři po celém světě se začínají vracet k zemědělské technice bez softwaru klidně z 60,70 let, neboť jsou schopni to opravit přímo sami na poli a bez diagnostiky…
Dnes ani spalovák, kde by byl smazán veškerý software by
Dnes ani spalovák, kde by byl smazán veškerý software by nebyl nic víc je mrtvá hmota. Nepohnul by se ani o milimetr.
Na světě budou sta miliony spalovaku bez software..
Jeden
Na světě budou sta miliony spalovaku bez software..
Jeden taky využívám na práci….
Měli „dobrého“učitele-Goebbels, aneb starýho psa
Měli „dobrého“učitele-Goebbels, aneb starýho psa ………..
Tady máte praktiky VW,je to sice starší, ale stále
Tady máte praktiky VW,je to sice starší, ale stále platné, změnily se pouze reklamy.https://zpravy.tiscali.cz/sex-lzi-a-volkswagen-267255
Přísloví je ustálený stylizovaný výrok, jenž obsahuje
Přísloví je ustálený stylizovaný výrok, jenž obsahuje obecně platné zásady nebo zkušenosti mravoučné povahy. Tyto jsou vyjádřeny buď přímo, nebo obrazně.
VW ma sidlo ve Wolfsburg, cesky Vlkohrad nebo Vlci hrad.
VW ma sidlo ve Wolfsburg, cesky Vlkohrad nebo Vlci hrad.
Fakt? Třeba online aktualizace, pětimístný interiér,
Fakt? Třeba online aktualizace, pětimístný interiér, nosič kol a termín dodání na základě složené zálohy?
Spíš ne, že.
Jo fakt. Každý začátek je těžký. Všichni kritici
Jo fakt. Každý začátek je těžký. Všichni kritici Vwagna si můžou zkusit postavit nějaký autíčko sami. Uvidíme jak dostojí slibům.
Zaciatok? To ako fakt myslis vazne, ze automobilka s
Zaciatok? To ako fakt myslis vazne, ze automobilka s miliardovymi obratmi, tisickami inzinierov, desiatkami laboratorii na testovanie toho ci onoho, desiatkami tovarni na vyrobu vsetkeho mozneho su zaciatocnici? Navyse ak uz davno mali k dispozicii vysledky reverzneho inzinieringu modelu S, X aj 3-ky?
To zaciatocnictvo si si pomylil s Teslou, ktori sa do vyroby automobilov pustili len pred necelou dekadou a uplne bez skusenosti (ak si odmyslim prvy Roadster, ktory bol len prerabkou existujuceho auta – Lotusu).
A napriek tomu je zarazajuce, ze taky miliardovy koncern ako VW este DODNES nema v novych modeloch svojich elektromobilov to, co Tesla uz pred desiatimi rokmi v modeli S. A naskok Tesly sa stale zvysuje.
Aj taky Mercedes so svojim ECQ je skor vysmech, nez vyrobok hodny respektu.
Prosim uz radsej mlc o VW, lebo sa spolu s nimi len strapnujes.
Vraťte se prosím do reality. Uvědomujete si jak málo se Ev
Vraťte se prosím do reality. Uvědomujete si jak málo se Ev ve světě prodává? Smesne málo. Bohuzel. Proto s nimi ani Toyota nepospíchá. A většinou se prodávají protože pobídky a dotace. Prostě si nemyslím že Tesla je svatá a ostatní belzebubove. To tykání naferovku už radši ani nekomentují. Holt zvyky se mění. Ale i to vede ke zhrubnutí komunikace.
Ano, prodava se jich malo. Protoze skoro vsechny EV jsou mimo
Ano, prodava se jich malo. Protoze skoro vsechny EV jsou mimo mainstream. Kombik zadny, rodinna limuzina velikosti Octavia neexistuje. Bud to jsou male pixkly, nebo velke SUV. Nic pro bezne pouzivani. Vlastne mi ani Tesla 3 nesplnila moji potrebu, ale koupil jsem ji, protoze neexistuje nic kloudneho. Proc? Asi aby ste mohl napsat, ze o EV neni zajem. Snad se to brzy zmeni.
To máte pravdu. S klesající cenou baterií to půjde stále
To máte pravdu. S klesající cenou baterií to půjde stále lépe. Podle mě se automobilky bojí že by na Ev prodělaly. Já prostě odmítám že všichni ostatní kromě nás, fandů do Ev jsou stádo v… Ale pokud máme my tady pravdu, pak prostě VW a podobní za pár let zkrachují.
Automobilky se boji ztratit miliardy ktere nasoukali do vyvoje
Automobilky se boji ztratit miliardy ktere nasoukali do vyvoje spalovaku. Kdyby lidi meli takovy vyber EV modelu jako u spalovaku, bylo by vse jinak. Navic evropske automobilky ziji z image, ze vyrabi nejlepsi spalovaci motory. No a u elektromotoru se nemuzou nejak vyrazne profilovat. Vibrace je jen u spalovaku tema, to same tichost spalovaku z DE oproti konkurenci je vyhoda. Elektromotor zije nenapadne, nikdo ho ani nevidi a neslysi a neciti. Tak v cem by nemecke automobilky chtely zabodovat? Oni maji hruzu z toho, ze Cina bude vyrabet skoro stejne EV jako Nemci za podstatne mene penez. Vsichni totiz zacnou na stejne care. A Cina a Korea ma baterkovy monopol. To je nocni mura a proto EV nechteji.
1* jéa
1* jéa
No jo ale muzeme se jim divit?
No jo ale muzeme se jim divit?
No a právě proto se tu mnozí podivují že nebojují o
No a právě proto se tu mnozí podivují že nebojují o svůj koláč.
Chápete tedy že se zde mnohdy rozčilujete (nebo agitujete) zbytečně, teď když se tedy „nedivíte“ ?
Jenomze ty miliardy investovali uz v dobe, kdy bylo mozne
Jenomze ty miliardy investovali uz v dobe, kdy bylo mozne investovat do BEV. Je to jejich spatny odhad vyvoje a manazerska nekompetentnost. A ted kvuli jejim chybam mame cuchat dal jedovate emise? To snad nemyslite vazne, ze to musime akceptovat.
Praveze v realite zijem. Nikde netvrdim, ze Tesla je jediny
Praveze v realite zijem. Nikde netvrdim, ze Tesla je jediny boh a ostatni su zatratenci, ale zhodou okolnosti prave Tesla (ako uplny novacik v tejto oblasti) ukazala, ze sa to da, dokonca dobre a navyse ziskovo. Trh sa od chvile spustenia vyroby modelu S a 3 doslova prebudil, Tesla nestiha vyrabat. Je teda kopec priestoru pre ostatne automobilky, aby tuto medzeru vyplnili. Dopyt je. Ze sa BEV predava smiesne malo je najme preto, ze tie predpotopne mamuty nepochopili, ze nestaci zo spalovaku vyhodit spalovacie creva a implantovat elektricke. A tiez to, ze ziadna ina automobilka neriesi komplet ekosystem, teda aj s nabijanim a navyse casto este montuju do tych svojich paskvilov male baterie, pripadne to nema ani rychlonabijanie (Kangoo Z.E.).
Co sa tyka toho tykania, sme na neformalnej diskusii. O to napokon hovori aj netiketa. Ale pokial ti to spravi radost, mozem ti kludne aj onikat.
Ano, s tím ekosystémem naprosto souhlasím. Třeba tady v
Ano, s tím ekosystémem naprosto souhlasím. Třeba tady v Japonsku je Tesla jediný použitelný auto na velké vzdálenosti. Leaf bez TMS je hlavně v lete, no prostě rapidgate. Viděl sem japonský video kde po druhým rychlonabijeni je potřeba hodina nabíjení na ujetí 100km. Venku 35 stupňů, baterie 53,5 stupne. Bohužel Tesla je na masový rozšíření pořád ještě drahá. Co se tykání tyce, holt si budu muset zvyknout. Nikdy mi nevadilo, spíš naopak. Jen mi přijde divný tykat si s někým koho neznám. Doba se prostě mění. 🙂
Sám si priznal, že Magy má pravdu. Nikto tu netvrdí, že
Sám si priznal, že Magy má pravdu. Nikto tu netvrdí, že Tesla je svätá a nemá čo zlepšovať ale proste v porovnaní s ostatnými je najďalej. V podstate je to zatiaľ jediné EV, ktoré sa oplatí kúpiť, aj keď je relatívne drahé, pretože ako jediné je normálne použiteľné a dá sa s tým fungovať.
VW a ostatní jednoducho zaspali a otázka je prečo? Keď mali dostatok financií, inžinierov a aj nejaké skúsenosti s výrobou BEV z minulosti?
Nissan je samostatná kapitola. Mali to dobre našlápnuté, dokonca si vyrábali vlastné baterky (základ úspechu) ale ide to s nimi dolu vodou každým novým modelom.
Ale toto tu nikto nechce. Nikto normálny nechce aby použiteľné BEV vyrábala iba jedna automobilka, lebo sa nikam s cenou a kvalitou neposunieme.
P.S. sorry za tykanie 🙂
V podstate je to zatiaľ jediné EV, ktoré sa oplatí
V podstate je to zatiaľ jediné EV, ktoré sa oplatí kúpiť, aj keď je relatívne drahé, pretože ako jediné je normálne použiteľné a dá sa s tým fungovať.
100% souhlas.
A my musime doufat ze se to VW podari rozhejbat.
Presne tak. Čím viac automobiliek (vrátane VW) bude
Presne tak. Čím viac automobiliek (vrátane VW) bude vyrábať BEV, tým lepšie pre nás.
meleš voloviny, ani si nevidiš dohuby jak plácáš.
meleš voloviny, ani si nevidiš dohuby jak plácáš. mušíš nejdřív víc studovat hele. zatím se vrat zpatky k japonsku to ti šlo nejlip a nech konzervu vlkohradem 😉 sory jako nedá se svítit
Už zase meleš kraviny.
Už zase meleš kraviny.
Pokud to správně chápu tak baterie 100 kWh se bude skládat
Pokud to správně chápu tak baterie 100 kWh se bude skládat tedy z 80 článků. Netuším jaká bude úspora prostoru (píší 30%), protože nejsou mi známy přesné velikosti článků. Nicméně měly by zabrat menší prostor, než má dnes Tesla se svými bateriemi.
více na
https://tinyurl.com/tg5t8g7
Zmenšování prostoru je ti naprd pokud to neuchladíš.
Zmenšování prostoru je ti naprd pokud to neuchladíš.
Chladit je potreba. Ale pokud zmensim clanek, zbyde vic
Chladit je potreba. Ale pokud zmensim clanek, zbyde vic prostoru treba i pro chlazeni.
Navic ploche clanky maji daleko vetsi pomer povrchu vuci objemu, takze se chladi efektivneji.
Jinak klobouk dolu co predvedla Tesla s konstrukci akumulatoru TM3. Vypada to vsak , ze nasli nejlevnejsi zpusob, jak vyrobit clanek a nejdrazsi zpusob, jak poskladat baterii. Ve finale jim to asi vychazi dobre.
Leaf taky nechladi a jezdi. Tak co.
Leaf taky nechladi a jezdi. Tak co.
Právěže nejezdí, na delších tratích stojí a pomalu
Právěže nejezdí, na delších tratích stojí a pomalu nabíji a jmeneju se to Rapidgate takže se prober.
Nemate pravdu vazeny pane. Jezdi. Ale na 100km pak 1 hodinu
Nemate pravdu vazeny pane. Jezdi. Ale na 100km pak 1 hodinu nabiji. Pri dlouhych cestach a v horku.
Když nabíjíš tak prostě nejedeš. Kup si Leafa a užij si
Když nabíjíš tak prostě nejedeš. Kup si Leafa a užij si to.
A Tesla když nabíjí tak při tom jede?
A Tesla když nabíjí tak při tom jede?
Dokaze nabijet posadku adrenalinem, kdyz jede na autopilota 🙂
Dokaze nabijet posadku adrenalinem, kdyz jede na autopilota 🙂
Jo a dobrý je i ten komentář na konci: „And I just
Jo a dobrý je i ten komentář na konci: „And I just crashed.“ 🙂
No… slušný debil.
To jo. Jeden se diví kde berou na Teslu prachy.
To jo. Jeden se diví kde berou na Teslu prachy.
Takovych videi kde ridi skutecny ridic jsou tuny. Tady je
Takovych videi kde ridi skutecny ridic jsou tuny. Tady je slabina silnice/pneumatika = aquaplaning. Na to nema nic jineho vliv, nez rychlost kterou predurci clovek.
Ty si fakt hloupej jak daleko vidíš. Když jedno auto
Ty si fakt hloupej jak daleko vidíš. Když jedno auto nabíjí hodinu a to druhý 2 hodiny, protože přehřátá baterka, tak to první už hodinu jede zatímco druhý stojí a pořád ještě nabíjí.
No hloupej sem ale to co jste právě napsal nikde
No hloupej sem ale to co jste právě napsal nikde nepopírám. Tesla dorazí do cíle o dost dřív.
Protože Leaf nejede, stojí a nabíjí. Principem dopravy
Protože Leaf nejede, stojí a nabíjí. Principem dopravy automobilem je někam se dopravit v rozumném čase a ne stání přískokama že. Té jak u blbečků na dvorku. Nech se vyšetřit.
Zrovna letos jsem docela dost vyšetření podstoupil a nikde
Zrovna letos jsem docela dost vyšetření podstoupil a nikde nic. Takže smůla. Jinak s Teslou přece taky pojedete priskokama, jen budou delší a zastávky kratší než s tím Leafem. Ale v principu to bude stejný.
Tak chlazeni je receno jako zjednodusene… ono jde spis o
Tak chlazeni je receno jako zjednodusene… ono jde spis o kompletni Thermal Management (TM).
Baterie jak znamo funguji idealne za pokojove teploty. Prehrivani a podchlazovani vede jednak k neefektivite a jednak ke zkracovani zivotnosti. V zime je potreba baterie predehrivat pred rychlonabijenim, v lete chladit.
Leaf nejak funguje ale taky by mohl fungovat lip s plnohodnotnym TM
Rozveďte,prosím, tu myšlenku, proč myslíte, že TM3 má
Rozveďte,prosím, tu myšlenku, proč myslíte, že TM3 má špatně navrženou konstrukci baterie a jak byste to udělal vy. Ideálně jak ve variantě pro manuální montáž, tak pro masovou výrobu, kdy to dělá stroj. Díky.
Netvrdim, ze je cokoli spatne navrzeno. Mluvim o Volbe
Netvrdim, ze je cokoli spatne navrzeno. Mluvim o Volbe valcovych clanku oproti prizmatickym. Valec se sice lepe a snadneji vyrabi, ale stavba packu (s pozadavky na thermal managment) je daleko narocnejsi a drazsi, nez v pripade prizmatickych clanku.
To je cele… jake znamenko vyjde v konecnem vysledku nevim.
Tesla vsazi na valecky, ostatni vetsinou na kvadricky. Casem se to nejak vystribri.
Proč si myslíte, že u válcových článků je výroba
Proč si myslíte, že u válcových článků je výroba packu dražší a náročnější? Články do modulu nasází a naboduje robot, to je prašť jako uhoď. Ale u válcového článku vám z principu vznikají volné prostory, které můžete využít na odvod tepla a pokud tam dáte ještě nějakou tu teplovodivou gumu, nebo co to tam dávají, tak můžete odvádět teplo z téměř celého provrchu článku. K dosažení stejného efektu u prizmatického článku byste je musel něčím teplovodivým proložit.
For je v chladicim kanalu, muste jej nejak naformovat a
For je v chladicim kanalu, muste jej nejak naformovat a zajistit jeho kontakt s clankem (vodivy gel). Mimochodem Kulaty clanek se dotyka chladiciho kanalu asi jen 1/8 povrchu. Zbytek mezer je zastriknut jakousi srackou. Vypada to jako PUR pena, ale snad pouzili neco tepelne vodiveho.
Ja tam vidim pomerne dost vyrobnich operaci, materialu a chemie. oproti tomu prizmaticke clanky ,kdyz to prezenu, naskladate do krabice, prolozite separacni vlozkou… hotovo.
https://thumbor.forbes.com/thumbor/1280×868/https%3A%2F%2Fspecials-images.forbesimg.com%2Fdam%2Fimageserve%2F42963422%2F960x0.jpg%3Ffit%3Dscale
Ta hmota to teplo právě rozvádí a tím, že ty články
Ta hmota to teplo právě rozvádí a tím, že ty články jsou malé, tak se to dá udělat krásně na husto a objem packu se tím nijak zásadně nezvětšuje. O tom, že to funguje skvěle se snad přít nemusíme. Takže pořád čekám na odpověď, proč je toto řešení podle vás tak hrozně výrobně nákladné.
Podivejte se. Nejak to funguje, o to se nepru. Z
Podivejte se. Nejak to funguje, o to se nepru. Z trrmodynamickeho hlediska to jde u prizma vyresit lip a levneji. Tecka
A to je jak?
A to je jak?
Snadno, je to jen fyzika a trocha PDR.
Tak si to spocitejte.
Snadno, je to jen fyzika a trocha PDR.
Tak si to spocitejte.
PDR anebo BFLMpsvz
PDR anebo BFLMpsvz
PDR = Parcialni diferencialni rovnice
PDR = Parcialni diferencialni rovnice
Nejdříve se musí říct z které strany (plochy) se to
Nejdříve se musí říct z které strany (plochy) se to teplo bude odebírat a jak se bude odvádět (kudy mezi dalšími plochými články) a teprve pak se může něco počítat.
Ano tomu se rika okrajove podminky.
Ano tomu se rika okrajove podminky.
Teplo není kudy odvádět, výsledek je nula.
Teplo není kudy odvádět, výsledek je nula.
Chladit se to bude nejakou jeste nam neznamou lejzrovou
Chladit se to bude nejakou jeste nam neznamou lejzrovou technologii.
Radši si začni chladit mozek.
Radši si začni chladit mozek.
Vysedostnudite.
Vysedostnudite.
Pan Kuk bude ještě překvapen až tu technologií pozná.
Pan Kuk bude ještě překvapen až tu technologií pozná. Úplně mu spadne brada.
Pan Kuk? Nebyl to náhodou kuki? Jak jezdil tou dřevěnou
Pan Kuk? Nebyl to náhodou kuki? Jak jezdil tou dřevěnou károu?
To ja nevim kdo se za tim nickem skryva. Treba ma vic identit?
To ja nevim kdo se za tim nickem skryva. Treba ma vic identit?
Jaký má smysl takový výkřik do tmy, když o tom článku
Jaký má smysl takový výkřik do tmy, když o tom článku nevíte nic?
Ta poučka platí obecně a je úplně jedno jak ta baterie
Ta poučka platí obecně a je úplně jedno jak ta baterie vypadá. Sorry jako.
Mimochodem vím, že u této baterie jsou jednotlivé články jsou prolity teplovodivým gelem, ale zda to bude stačit ukáže až praxe. Pokud ano, bude to skvělé.
Na jednom videu ukazují teplotu po průstřelu jednoho článku, stoupla jen o 1,4 stupne C po 75 sec.
jukni na to 😉
https://www.youtube.com/watch?v=udKRlp5IbGU
Tekutej dusík na ně…
Tekutej dusík na ně…
Jaká poučka? Bez znalosti základních parametrů jako
Jaká poučka? Bez znalosti základních parametrů jako vnitřní odpor, proudová zatížitelnost a pracovní teplotní rozsah nevíte vůbec nic o tom, jak se ten článek bude zahřívat a jak moc nebo jestli vůbec ho bude potřebovat chladit nebo temperovat.
Myslím, že v textu mluví o počtu „mikročlánků“ uvnitř
Myslím, že v textu mluví o počtu „mikročlánků“ uvnitř jednoho prizmatického článku. Ale je to poněkud zmatené a teď nemám čas dohledávat a studovat originál.
jen houst, at se to zlevnuje a zlevnuje a my koncaci na tom
jen houst, at se to zlevnuje a zlevnuje a my koncaci na tom profitujem 🙂
da se nekde dohledeat cena toho Kyocera Enerezza 5-10-15kWh ? ja nasel jen obrazky, ale cenu nikde
Ne tak zhurta, vyroba ma zacit na podzim. A znate to od jinde.
Ne tak zhurta, vyroba ma zacit na podzim. A znate to od jinde. Vse se zpozdi.
chci si na konci tohoto roku poridit backup do kanclu, tak
chci si na konci tohoto roku poridit backup do kanclu, tak koukam co kde jak a za jakou cenu je a bude, zatim jsem skoncil s vyberem u Pylontech a rozhoduju se jestli US2000 plus nebo US3000 plus, ale i tak stale hledam jestli nenajdu neco lepsiho, a tohle se me libi
Na mene caste zajisteni elektriny v kanclu bych sel do
Na mene caste zajisteni elektriny v kanclu bych sel do obycejneho UPS. Vse v jednom. Ja mam APC Smart UPS 5000 v olovu. Nepotrebuju tolik cyklu jako nabizi Lifepo4. Ale zalezi na celkovem vyuzivani. Potrebujete jeste inverter s nabijeckou za dalsich 20000 Kc. Ja to koupil jete s novou baterkou za par kacek na ebay.de. Ten Pylontech by se hodil pro FVE, tam nema olovo sanci.
ale ja to chci k fotovoltaice co tam mame, jasne ze jen jako
ale ja to chci k fotovoltaice co tam mame, jasne ze jen jako backup bych sel do nejake UPS
Rozumna vec. Drzim palce a hodne slunicka.
Rozumna vec. Drzim palce a hodne slunicka.
Ted jeste, za jak dlouho jsou to schopni dostat do serioveho
Ted jeste, za jak dlouho jsou to schopni dostat do serioveho auta?
Takže vlastně normální složení baterie (NCM811) jen s
Takže vlastně normální složení baterie (NCM811) jen s tím rozdílem, že se baterie nebude skládat z tisíců malých tužkových baterií, ale baterie bude ve větších celcích na plocho a tak se ušetří za obaly a redukuje se množství vzduchu, který zbytečně zabíral prostor.
Snížení výrobních nákladů až o 40 % a navíc zkrácení doby výroby baterií až o 70 %.
Ty válcové články se zase lépe (snadněji)
Ty válcové články se zase lépe (snadněji) chladí/temperují.
Těžko říci. Vzduch mezi články nevede dobře teplo. Bez
Těžko říci. Vzduch mezi články nevede dobře teplo. Bez vzduchu by šlo teoreticky teplo lépe odvést.
Tesla chladi tekutinou ktera koluje v trubkach ktere jsou v
Tesla chladi tekutinou ktera koluje v trubkach ktere jsou v kontaktu s clanky. Treba zde:
https://www.pinterest.com/pin/453737731194905681/
Tesla má už patent na „beztrubkové“ chladenie, ktoré je
Tesla má už patent na „beztrubkové“ chladenie, ktoré je účinnejšie a umožní väčšiu hustotu článkov a tým, samozrejme aj energie v obmedzenom priestore
V kontaktu s každým jedným článkem v autě.
V kontaktu s každým jedným článkem v autě.
Místo vzduchu tam může být teplovodivý gel (a ploché
Místo vzduchu tam může být teplovodivý gel (a ploché trubky klimatizace/vytápění)
Konečně něco reálného! Jen si dovolím korigovat údaj o
Konečně něco reálného! Jen si dovolím korigovat údaj o hustotě SemiSolid baterií: – v současné době jsou ve výrobě na úrovni 280Wh/kg, výhled je až na 400Wh/kg, tolik hovoří oficiální údaje od výrobce, které jsem dohledal.
Ten novej patent Tesly taky počítá se sírou jako některé
Ten novej patent Tesly taky počítá se sírou jako některé solid state baterky akorát to asi nebudou SSB.
Li-S je další generace. zatím mají, pokud vím, dost
Li-S je další generace. zatím mají, pokud vím, dost nízkou životnost. Hustota energie je ale mnohem větší, kolem 2,6kWh/kg. Takže v packu to může být asi 1kWh/kg.
Li-S baterie jsou zname asi uz 100let. Problem je, ze az nyni
Li-S baterie jsou zname asi uz 100let. Problem je, ze az nyni se podarilo dosahnout zivotnosti presahujici 100 nabijecich cyklu (jen u nizkych kapacit). Dalsi problem je samo vybijeni. Uvadena kapacita 2,6kWh/kg je jen v laboratornich podminkach, realne to je max dvojnasobek Li-on. Pozitivni ovsem je, ze se uz v praxi vyuzivaj. Hlavne v pripadech kde se resi vaha a jde o kazdy gram.
Zajímavé. A konkrétně kde se využívají.
Zajímavé. A konkrétně kde se využívají.
Asi někde v laboratoři a pak k výrobě bombastickych
Asi někde v laboratoři a pak k výrobě bombastickych titulků o průlomové baterií. Ani se už radši neptám kam se ty baterie vlamaly.
Pamatuji si, že v 2008 to dali do letadla, který údělalo
Pamatuji si, že v 2008 to dali do letadla, který údělalo rekord v délce výdrže ve vzduchu. Vyrábí to firma Sion Power. Pak myslím, že mají zákazníky z armádní oblasti, psali že to používaj jako zdroj v raketách.