Na veletrhu CES 2020 představila značka Mercedes-Benz plně funkční koncept elektromobilu Vision Avtr. Jeho 110kW baterie údajně disponuje super-rychlým nabíjením a navíc je kompostovatelná.
foto: Mercedes-Benz
Po designové stránce se koncept elektromobilu Mercedes-Benz Vision Avtr inspiruje ve sci-fi/fantasy filmu Jamese Camerona Avatar z roku 2009. Samotná zkratka „Avtr“ ale také znamená „Advanced Vehicle Transformation“.
NEPŘEHLÉDNĚTE Audi Avatar – koncept pro rok 2032
Auto je vybaveno baterií o kapacitě 110 kW s objemovou hustotou 1200 Wh/litr. Jde údajně o grafenovo-organickou baterii, která neobsahuje žádné kovy, ani ty vzácné. Díky tomu je možné ji zcela recyklovat nebo kompostovat.
foto: Mercedes-Benz
Navíc baterie údajně zvládá rychlonabití během pouhých 15 minut! V takovém případě by se ale muselo nabíjet výkonem blízkým 500 kW. Nová technologie organické baterie umožňuje využívat také flexibilní, organické tvary.
Dík tomu je baterie v některých místech pouze 94 mm silná. Z těchto možností těží i samotný design vozidla. „Skutečný potenciál této technologie je zatím předmětem základního výzkumu,“ říká Daimler v tiskové zprávě.
foto: Mercedes-Benz
Konceptu elektromobilu Vision Avtr by měl nabídnout dojezd až 700 km. Karoserie vozu má integrované solární panely. Výkon čtyř elektromotorů blízko samotných kol činí 350 kW.
Seznamte se s novým Mercedes AA 480V/10A
Seznamte se s novým Mercedes AA 480V/10A ;)))))))
https://www.youtube.com/watch?v=r_zBJ4ubQr8
Baterie s těmi parametry a vlastnostmi co slibují, ale nijak
Baterie s těmi parametry a vlastnostmi co slibují, ale nijak nedokládají, by se mi velmi líbila. Dovedete si ale představit, co by předvedli páni designeři, kdyby baterie měla opravdu “flexibilní, organické tvary”. Už teď jsou auta hlavně designové skvosty, ale užitné vlastnosti, možná, když zbyde čas… A zákazník platí v ceně auta za ty jejich každoroční kreace jak mourovatý.
Zatiaľ ešte nevyrobili EV, za ktoré by sa nemuseli hanbiť
Zatiaľ ešte nevyrobili EV, za ktoré by sa nemuseli hanbiť a už chcú kompostovať to, čo iba nakreslili s fantasmagorickými parametrami :))
Tragédi.
A když už jsou v tom kompostování, ať rovnou přiberou i
A když už jsou v tom kompostování, ať rovnou přiberou i to svoje slavné EQC 400 :-/
Čisté sci-fi.
Čisté sci-fi.
Neznáte prosím někdo klávesovou zkratku na vyhození
Neznáte prosím někdo klávesovou zkratku na vyhození konceptu na kompost? Nebo jestli v tom Mercedesu nebudou mít nějaké pokrokové Windows, já mám na ploše bohužel jen jeden koš a navíc bez možnosti třídit odpad, tak se bojím, abych při smazání nějakého souboru nezaneřádil přírodu těmi vzácnými kovy 🙁
Zkuste ALT+F4 🙂
Zkuste ALT+F4 🙂
Shift + Del 🙂
Shift + Del 🙂
Kecy v kleci … aneb nikdo vám nedokáže dodat to, co já
Kecy v kleci … aneb nikdo vám nedokáže dodat to, co já vám dokážu slíbit 😀
Více by mě zajímala energetická hustota na kilo než na
Více by mě zajímala energetická hustota na kilo než na litr.
Ach jo….1 apríl není … tak rád bych věril všem
Ach jo….1 apríl není … tak rád bych věril všem parametrům baterie. Ale zní to příliš optimisticky, aby to byla pravda. A kdyby náhodou i byla a vlastníkem patentu je Daimler, proč jeho akcie neletí nahoru ? (Možná cena baterie 20x vyšší než standard ?) Resp. už se staví Daimler gigafactory, kde to budou produkovat s kapacitou xxx GWh ?) Nelíbí se mi, že nejsou uvedena negativní vlastnosti. Safra.
P.S. A jestli vlastnosti jsou předmětem základního výzkumu, tak maj prd.
Od prototypu do sériové výroby vede dloooouuháááá
Od prototypu do sériové výroby vede dloooouuháááá cesta. Klidně 10 i více let.
Vašek Pešek se Zbyňďou Kořínkem by mohli vyprávět
Vašek Pešek se Zbyňďou Kořínkem by mohli vyprávět (Inženýrská odysea, ČSSR, 1979).
Perpetis byla nejchytřejší mašina, kterou Otta Šimánek viděl… 🙂