Mitsubishi vybaví svou továrnu vysloužilými bateriemi z plug-in hybridů

Mitsubishi Outlander PHEV patří mezi nejprodávanější auta do zásuvky. Začátkem letošního roku bylo prodáno 200 000 kusů. To znamená i spoustu vysloužilých baterií, pro které má Mitsubishi dobré využití!

Výroba aut v továrně Mitsubishi Okazaki
foto: Mitsubishi

Plug-in hybridy Mitsubishi Outlander PHEV se vyrábějí v továrně Okazaki (společně s modely Eclipse Cross a dalšími) v prefektuře Aiči. Nyní se budou vyrábět i s pomocí elektřiny vyrobené ze slunce.

Nově totiž automobilka továrnu vybavuje velkou solární elektrárnou doplněnou o bateriové úložiště. Pro jeho konstrukci využije vysloužilé baterie právě z plug-in hybridů Mitsubishi Outlander PHEV.

Solární elektrárna o výkonu 3 MW by měla být schopna vyrobit ročně až 3 GWh elektřiny a postupně se i dočkat dalšího rozšíření. Baterie bude mít kapacitu asi 1 MWh. Kapacita jedné nové baterie Mitsubishi Oulander PHEV je 13,8 kWh, takže jich bude využije přibližně 80 kusů.

Mitsubishi

18 Comments on “Mitsubishi vybaví svou továrnu vysloužilými bateriemi z plug-in hybridů”

      1. Ano CNG Je také volba ALE
        Ne každý snese mít v autě plyn

        Ano CNG Je také volba ALE
        Ne každý snese mít v autě plyn a také každoroční STK a menší dojezd .Instalace alternatývního pohonu navíc snižuje užitečné zatížení u některých aut se v TP snižoval počet míst k sezení nebo nebylo možné namontovat tažné .
        Také je dobré přidávat aditiva přimazávat
        Liqui Moly 4012 Ochrana ventilů u plynových motorů
        CNG má pořád zakázaný vjezd na některá místa .

        8 litrů ?
        U nás vyměnili někteří taxikáři TDI_čka za Toyota hybrid
        Když jsem se jednoho ptal, tak mi tvrdil že má prostě nižší náklady než u nafty .
        https://www.youtube.com/watch?v=GliWrToxmrA&t=1122s
        Po celém světě je využíváno jako Taxi
        https://www.youtube.com/results?search_query=toyota+hybrid+taxi+

  1. Já bych tedy vysloužilou baterii fabrice nevrátil, moje FVE
    Já bych tedy vysloužilou baterii fabrice nevrátil, moje FVE na ni čeká jak poušť na vodu.
    Musím se smát kecům a příspěvkům nepostižených co šíří fámy jak složitá a neekologická je likvidace dosloužilých baterií. Otázka je kdy doslouží ? Za 100 roků ? Viděl jsem na chalupách různé louhové či NiFe baterie z 60tých let, jejich majitelé je jaksi téměř zadarmo získali u ČSL armády a nějak se jich nehodlají zbavovat, nehodlají investovat stovky tisíc do moderních baterií když ty staré pořád nějak fungují.
    A sehnat baterii třeba z Tesly, docela nemožné nabo za částku převyšující cenu vraku auta.

      1. Nejen v Holandsku. Trh s bateriemi z bouraček je poměrně
        Nejen v Holandsku. Trh s bateriemi z bouraček je poměrně dost velký. Z různých zahraničních diskusních fór mám pocit, že třeba v USA snad už všichni přestavovači používají jenom tesla moduly, protože jsou tam snadno dostupné a levné. V Evropě zase frčí články z Leafů. Taky na ně jezdím.

          1. Nevím kam to v IONu chcete dát 😀
            Já tam nainstaloval

            Nevím kam to v IONu chcete dát 😀
            Já tam nainstaloval bufíka a mám po problému s zimním dojezdem. S jakýmkoli externím topením stejně nevyřešíte to, že si potřebujete fouknout teplý vzduch na okno.
            A to nemluvím ještě o otravném dobíjení externího aku.

            Těch pokusů topit jinak už pár proběhlo a většinou to skončilo jako nepoužitelné.

            1. Loni jsem mel naftoveho bufika a na jare ho zase vyndal. Letos
              Loni jsem mel naftoveho bufika a na jare ho zase vyndal. Letos jsem ho uz nedaval, protoze na delsi cesty mam Teslu. Ale na couracky by ofukovani 1000W nebylo k zahozeni. V kufru je mista dostatek. Jo nabijeni by bylo otravne, ale to by slo vyresit soucasne s nabijenim trakcni baterky.

      1. Udělají to stejně jako Nissan nebo Renault, dají si
        Udělají to stejně jako Nissan nebo Renault, dají si podmínku, že se stará baterie musí vrátit, ale moc nevěřím tomu, že si nechají posílat zpátky starý baterky z evropy, snad jen ty z reklamací a těch reklamovaných se v tom vyrobeném množství zepár najde.

        1. Renault baterie pronajímá, takže tam se dá čekat, že
          Renault baterie pronajímá, takže tam se dá čekat, že mají nastavenou nějakou hranici, kdy baterku stáhnou z oběhu a použijí jinde. Ale jinak pochybuju, že by kdokoliv měl v tuhle chvíli k dispozici nějaké významné množství skutečně vysloužilých EV baterií, aby z toho mělo smysl něco stavět.

      2. A autoservisy a dealeři jim ten nebezpečný odpad, kterého
        A autoservisy a dealeři jim ten nebezpečný odpad, kterého se velmi bojí moc rádi pošlou. Běžný zákazník stejně nechá 300-400 kilovou baterku ležet v servisu, jak by se s ní tahal a kam by ji dal, zvlášť když běžný lidi všude čtou jak nebezpečné ty baterie jsou.

Napsat komentář