Porsche Taycan je zklamání: dojezd jen 323 km; automobilka už má 10 000 objednávek

Americká organizace EPA vydala oficiální nálepku k elektromobilu Porsche Taycan Turbo. Dojezd činí 201 mil (323 km), spotřeba je 69 MPGe, tedy 30,5 kWh/100 km.

Elektromobil Porsche Taycan po stránce dojezdu a efektivity nejspíš tak docela nesplní očekávání.
foto: Porsche

Porsche aktuálně přiznalo problémy s výrobou svého prvního elektromobilu Taycan, a to jen měsíc poté, co představilo jeho novou, levnější verzi 4S.

Porsche původně slibovalo dojezd až 450 km WLTP, ale americká EPA, která elektromobilům přisuzuje mnohem realističtější dojezdy, je výrazně jiného názoru. Běžný dojezd jí vychází na 323 km při průměrné spotřebě 30,5 kWh/100 km.

Pro srovnání, hlavní konkurent v podobě Tesla Model S Performance nabízí dle EPA dojezd 348 mil (560 km) při průměrné spotřebě 19,9 kWh/100 km. To je obrovský rozdíl u aut, která si měla konkurovat.

Obě přitom disponují téměř stejnou velikostí baterie: Porsche Taycan má 93,4kWh baterii, Tesla Model S pak 100kWh baterii. Ve výsledku tak půjde ze strany Porsche o poměrně velké zklamání, dost podobné jiné koncernové premiéře elektromobilu – Audi e-tron.

Přes to všechno Porsche hlásí, že z hromady více než 30 000 předobjednávek (bylo nutné zaplatit poplatek €2500) se proměnilo už přes 10 000 rezervací na závazné objednávky. Do konce roku 2020 chce Porsche vyrobit 20 000 elektromobilů Taycan.

58 Comments on “Porsche Taycan je zklamání: dojezd jen 323 km; automobilka už má 10 000 objednávek”

        1. Niekto tu písal, že e-Golf má celkom dobrú spotrebu.
          Niekto tu písal, že e-Golf má celkom dobrú spotrebu. Takže vedia urobiť EV s dobrou efektivitou, len neviem prečo to nerobia aj v iných modeloch.
          Inak jediný, kto zatiaľ môže konkurovať Tesle v efektivite (v kvalite spracovania je ich dosť) sú Korejci.

        1. Jenže to osobní elektromobily nevyřeší, to je problém
          Jenže to osobní elektromobily nevyřeší, to je problém nesystémové zbytečné přepravě nákladů mezi fabrikama..
          A smutné je, že se nejvíc řeší to, co globálně nejmíň bolí (osobní auta), lodě a letadla jsou zatím v docela až těžce poho…a i elektromobilisté dost často rádi argumentují, že je dojez elmobilů netrápí, že na dálky létají…
          a fabriky a spedice vypravují jeden kamion za druhým…běžně projíždím, celou D5 od hranic do Prahy v levém pruhu,protože pravý je dlouhý štrůdl kamionů…a ty emise nikoho moc netrápí..

          1. Ja to vidim tak, ze technologie ro reseni nakladni, letecke a
            Ja to vidim tak, ze technologie ro reseni nakladni, letecke a lodni dopravy bud neni nebo je v plenkach diky prave te osobni? Zatim nevidim rozsireni palivovych clanku, vyrazne vyssi hustotu baterii nebo rozmach CNG. Tesla sve Semi taky zatim jen testuje, pritom bych to povzoval taky ekologicky za dulezitejsi jak TM3. Takze nejaky orisek tam bude.

            1. Řešení nákladní dopravy je dávno známo – jmenuje se
              Řešení nákladní dopravy je dávno známo – jmenuje se vlak, jenže to by se nesměla koncepce od toho odklonit.
              Další zásadní problém je naprosto zbytečný transport komodit a komponent – vemte si, že německý jogurt je často z českého mléka, maďarského ovoce naplněný v polských kelímkách a zavřený rakouskými víčky – tohle není normální stav a generuje to spousty zbytečných emisí.
              Letecká doprava – kolik lidí denně cestuje zbytečně pracovně, jen na tzv – kontakt udržující schůzky, nic z toho není, jen výlet za předraženou večeří…kolik lidí pravidelně létá na prodloužené víkendy kamsi? To není ani odpočinek..to je jen další hon za zářezem splněno, kolik zboží si zbytečně objednávají lidi a to jezdí loděma přes půl světa? Stačí se podívat na glorifikovanou Teslu, kolik dílů je na ní z Evropy? Odvezou se do Kalifornie, tam se složí auto, to se zase naloží a odveze zpět do Evropy? Moc věcí vozíme jako lidstvo kolem světa zbytečně…

              Osobní auta jsou nejvíc vidět, snadno se regulujou – nemá to velký dopad na ekonomiku a zaplatí to běžní občané a hlavně výborně se na tom sbírají politické plusové body… šáhnout do logistiky nadnárodních firem, do provozu leteckých společností (všiměte si, jak letecká doprava roste), to už chce odvahu a není to boj na jedno volební období, bez jistoty úspěchu a vůbec, vždyť ty kampaně musí někdo platit a kdopak to asi je…

          2. Nie je pravda že sa neriešia lode a lietadlá.
            Stačí si

            Nie je pravda že sa neriešia lode a lietadlá.
            Stačí si zadať „ship emissions regulations“ alebo „airplane emissions regulations“ do googla a nejaké tie odkazy vypadnú.

            Napr. od 1.1.2020 začnú platiť prísnejšie podmienky pre množstvo SOx, viď „IMO 2020“.

            1. Ano a pak lodě klidně stojí s klapajícím motorem týden
              Ano a pak lodě klidně stojí s klapajícím motorem týden před přístavem a čekají na dobavení…všechno zbytečné emise. A to vůbec nemluvě o výletních okružních plavbách ala plovoucí města… neuvěřitelná zbytečnost a ekologická zátěž

              To samé letadla, jde dohledat spotřeba letadel mezi PRG a CHDG – ano nejnovější letadla to splní velmi hezky, jen je problém, že tam zrovna nelétají a že letadla mají dlouhou návrhovou životnost a ještě je pak repasují a velmi často si střihají druhý Cargo život..

  1. To jsou zase drby jedna bába povídala 😀 dojezd Tesly 560 km
    To jsou zase drby jedna bába povídala 😀 dojezd Tesly 560 km v reálu je nesmysl to za prvé, za druhé e-tron není vůbec žádný průser, dokazují to lidé kolem, kteří to auto mají a jezdili i teslou. A taycan taky nebude žádný průser, jsou to jen lobby a určitá nenávist některých lidí vůči běžným automobilkám, zastánci spalováků jdou „po krku“ elektromobilistům a obráceně, celé se to jen vyhrocuje a bude hůř. Prolhaná Tesla která podvádí při svých prezentacích kde se dá to jen podporuje. Jedna jedinná věc ve které je Tesla lepší než porsche je dojezd a tak se ted na tom bude stavět celá propaganda 😀 Jenže taycan se bude vesele prodávat navzdory temto idiotům. Porsche si nekupuje člověk kvůli dojezdu, nikdy to tak nebylo, tak to nebude ani nyní. A zdejší žvanilové kteří si taycan nikdy nekoupí protože na něj prostě nemají, tak budou dál jenom žvanit a kydat na nej hnůj, protože na nic víc se nezmůžou.

    1. Doplním po zkušenostech s 911 – Porsche si člověk kupuje
      Doplním po zkušenostech s 911 – Porsche si člověk kupuje buď pro image „mám Porsche“ – což ospravedlňuje čtyřdveřové modely, nebo pro závodní vlastnosti vozidla 911 – je to malé, sedět se v tom nedá, cestování jen pro fandy a max ve dvou a s kreditkou, ale na klikaté silnici je to proklatě zábavné a řidičsky náročné… zážitek je umocněn tím, že je to legenda a neotřelou koncepcí…jasně možná je elektromobil z nuly na stovce rychleji, díky půltuně baterek v podlaze mnohem líp sedí, ale… pro 911 a podobné vehikly jasně mluví ta nedokonalost, to, že si řidič (ne držák volantu, ten to omotá ve třetí vracečce o svodidla, nebo pojede v režimu krajinář) musí ten zážitek zasloužit..

    1. Napsat software, který uměle snižuje spotřebu, když
      Napsat software, který uměle snižuje spotřebu, když pozná cyklus EPA? To jistě dokážou, ale blbý je, že na to jaksi při ladění softwaru pro WLTP pozapomněli a teď už to bude povinně všude v USA označováno a dost jim to ovlivní prodeje.
      Nicméně hlavní trh bude Evropa a tady se jim ta „optimalizace“ pro jeden konkrétní cyklus povedla, takže teď je jen otázkou co na to zákazníci očekávající za 4 miliony korun dojezd 450 km, kteří však klidnou nohou dojedou 320 km a svižnějším Porsche stylem budou rádi za 250 km.

      1. Znám jednoho, co vlastní benzínové Porsche. Na trasu
        Znám jednoho, co vlastní benzínové Porsche. Na trasu Frankfurt nad Mohanem-ČR a zpět si bral vždy jiné auto. Většinou nějaké Audi S4, Volvo…. Ono je to dle mého jedno, jaký ma elektrický Porsche dojezd. Ti co mají na tuhle hračku, nemají nouzi si vzít na dlouhou cestu jakékoliv jiné.

  2. Hmmm, ale dílenské zpracování je určitě perfektní a to
    Hmmm, ale dílenské zpracování je určitě perfektní a to je přeci nejdůležitější 😀
    No, vysvětlujte to někomu, kdo si koupí auto za 2mil a bude zoufale hledat nabíječky 150kW, protože je bude potřebovat každých 200km na dálnici, kde bude potkávat pouze TESLA SUPERCHARGERY 😀 Heja TESLA heja!!!! Samozřjmě přeju Porsche, aby to rychle vyřešili a byly důstojnou konkurencí TESLE, stejně tak přeju VW ID.3 aby to brzo dodělali a nevypadalo to jako Fabie za 300tis.. Zatím tedy TESLA jednoznačně vede a v plné nahotě se ukazuje, jako moc velký má náskok. Spolu s oznámením Tesly o Gigatovárně 4 v Něměcku, kde mají začít vyrábět 2021 se managerům VW, BMW, Mercedes a dalším začínají zdát ty nejhorší sny 😀

            1. Těmhle zpěváčkům se směju. Je to jen výraz jejich
              Těmhle zpěváčkům se směju. Je to jen výraz jejich nekompetentnosti a pokrytectví. Takovýdle labilní jedinci maj tendenci nejvíc a hlavně zbytečně buzerovat zaměstnace. Kopnul bych je do zadele. Připomínaj mi bezpáteřný komouše, kterým jde jen o to mít se dobře.

Napsat komentář