Toyota představila druhou generaci vodíkového auta Mirai: má čumák dlouhý jako Šinkanzen

V rámci speciální expozice na letošním autosalonu v Tokiu představí Toyota druhou generaci svého vodíkového vozu Mirai.

Takhle si Toyota představuje vodíkový Mirai 2. generace.
foto: Toyota

Aktuální generace vodíkového auta Toyota Mirai podle japonské automobilky „plní roli katalyzátoru pro budování celosvětového povědomí o možnostech budoucí čisté a udržitelné vodíkové společnosti“. Budování jde ale dost pomalu, protože zatím se prodalo zhruba 10 000 těchto aut.

Toyota v celosvětovém měřítku aktivně podporuje rozvoj infrastruktury pro čerpání vodíkového paliva. A to je pouze začátek, na autosalonu v Tokiu umožní Toyota nahlédnout pod pokličku svého vývoje a představí pokrok, kterého dosáhla s novým modelem Mirai ve smyslu technické propracovanosti, dynamických jízdních schopností a poutavého designu.

Nová Mirai, jejíž uvedení na trh je naplánováno na počátek roku 2020 (nejdříve v Japonsku, Severní Americe a Evropě), nebude pouhým eko-automobilem, ale ukáže, že technologie pohonu FCEV dovoluje vzniknout i takovým vozidlům, která jsou zajímavá z pohledu řidiče a současně krásná na pohled.

Klíčový je však i nadále hospodárný provoz, a tak Toyota usiluje o prodloužení dojezdové vzdálenosti modelu Mirai o 30 % vylepšováním systému palivových článků a nasazením větších nádrží na vodík.

Komentuje Jošikazu Tanaka, nový hlavní konstruktér modelu Mirai: „Naším cílem bylo vytvořit takový vůz, který zákazníci budou sami chtít neustále řídit, vůz, jenž vzbuzuje emoce a chlubí se atraktivním designem i dynamickými schopnostmi a odezvou, která na tváři řidičů vyloudí radostný úsměv.“

„Chci, aby si zákazníci řekli: ‚Pro Mirai jsem se rozhodl nejen proto, že je to FCEV, ale kvůli tomu, že jsem tento vůz jednoduše chtěl; jen shodou okolností je to FCEV.‘ Budeme pokračovat ve vývoji zaměřeném právě na tyto emoce a já doufám, že s novou Mirai budeme kráčet v čele formování vodíkové společnosti.“

Nová Toyota bezprostředně zaujme svým vnějším designem s nízkými křivkami, elegantními proporcemi, štíhlou a napnutou karoserií nebo velkými 20″ koly, čímž dosahuje efektního a markantního vzhledu. Ukázkový vůz bude prezentován v novém speciálně navrženém modrém laku o několika vrstvách k dosažení mimořádného lesku a hloubky barev.

Interiér je pojat jako jednoduchý moderní prostor s přívětivou a pohodlnou atmosférou, která potvrzuje skutečnost, že tento vůz je atraktivní pro řidiče a současně příjemným společníkem pro cestování.

Z klíčových prvků jmenujme centrální displej o úhlopříčce 12,3″ a přístrojový panel obklopující řidiče. Díky použité platformě a chytrému obestavění prostoru se podařilo počet míst v kabině Mirai zvýšit z dosavadních čtyř na pět.

Jednou z výhod konstrukce Mirai na nejnovější modulární platformě Toyoty pro vozidla s pohonem zadních kol je i široké pole působnosti pro emotivnější a atraktivní design a možnost zástavby různých hnacích ústrojí – včetně vodíkových palivových článků.

Kromě toho nové Toyotě Mirai propůjčuje vyšší tuhost karoserie, která přispívá k lepší jízdní agilitě a odezvě, stejně tak jako nižší těžiště, stojící za mrštností a čitelnou ovladatelností tohoto vozu.

Vedle prodloužení maximální dojezdové vzdálenosti se vylepšení vodíkového systému nové Toyoty Mirai odrazila i v lineární a hladké odezvě při rozjezdu z místa a komfortní zpětné vazbě od volantu s harmonickým sladěním pokynů od plynového pedálu se zrychlováním vozidla.

Jízdní chování na zatáčkovitých trasách je hladké a čitelné, zatímco na dálnici se vůz odmění pocitem mimořádného výkonu za všech rychlostí.

tisková zpráva

48 Comments on “Toyota představila druhou generaci vodíkového auta Mirai: má čumák dlouhý jako Šinkanzen”

      1. tvrzeni, ze vodikova technologie potrebuje kopu mista je dost
        tvrzeni, ze vodikova technologie potrebuje kopu mista je dost diskutabilni. zalezi na tom, s cim to porovnavate. kazdopadne tvrzeni, ze je „predok nehorazne dlhy“ kuli tomu, ze vodikova technologie potrebuje kopu mista je naprosty nesmysl. je to designerska zalezitost a pokud si vsimam clanky na jinych servrech, nenasel jsem jediny podobny nazor. pan horcik a vetsina diskutujicich proste potrebuje vyrust ze sve slepe predstavy, ze vsechna auta, co nejezdi ciste na baterky, jsou spatna.

        1. Pan Horčík to vystihol úplne presne 😀
          Úplný nezmysel nie

          Pan Horčík to vystihol úplne presne 😀
          Úplný nezmysel nie je to, že predok je dlhý kvôli tomu, že vodíkova technologia potrebuje veľa miesta, ale TOTÁLNY NEZMYSEL je samotný vodík v osobnej doprave !!!!!
          To ale neznamená, že si všetci myslia, že čo nejazdí na baterky je zlé a vôbec nemám pocit, že sa to tu tak prezentuje.

        2. éé nikoli. Že většina auta co jezdi fosil jsou špatná
          éé nikoli. Že většina auta co jezdi fosil jsou špatná je v roce 2019 prostě fakt 😉 A zdravotní stav populace potažmo i ekonomický (protože naněho bude mít vééélký vliv) bude tomu každým dalším rokem jenom nahrávat víc víc a víc. A jelikož se celkově zaokrouhluje a směr určuje většina tak do tý doby dokud se současný fosilní trend nezvrátí, je možné jak pan Hořčík správně vyslovil a to globálně / obecně říci ano že :

          „vsechna auta, co nejezdi ciste na baterky, jsou spatna“ ;)))

          to viš, nepřítel mýho nepřítele je můj přítel a jak se do lese 70 let fosilně volalo tak se z něho ozývá a jednoduše : jak chtěj vaši ;)) máte co ste si 70 let sázeli 😉 nelíbí?? task ízy : NASRRRRRRRRR :)))))

          PS: a hned to jen tak lepší nebude 😉

  1. Z Moravskoslezského kraje se stane vodíkové
    Z Moravskoslezského kraje se stane vodíkové údolí
    https://www.patriotmagazin.cz/z-moravskoslezskeho-kraje-se-stane-vodikove-udoli

    Mercedes-Benz GLC F-Cell kombinuje pohon na vodík i čistě na elektřinu. V Česku ho ale zatím není kde tankovat
    https://automix.denik.cz/testy/jezdili-jsme-v-unikatnim-hybridu-na-vodik-je-to-spravna-cesta-do-budoucnosti-20190609.html

    Od 1. září je v polském Krakově zakázáno topit uhlím.
    Odvážnou vyhlášku přezkoumávaly i polské soudy, před kterými obstála Tato paliva budou zakázána na základě městské vyhlášky ze začátku roku 2016. V minulých letech město finančně pomáhalo domácnostem modernizovat lokální vytápění.
    Aktuálně probíhá na území celého vojvodství obdoba kotlíkových dotací
    http://www.hnutiduha.cz/aktualne/od-1-zari-je-v-polskem-krakove-zakazano-topit-uhlim-cesko-se-melo-inspirovat

    1. ad 1. odkaz – Mokrý sen, naději by možná mělo, kdyby na
      ad 1. odkaz – Mokrý sen, naději by možná mělo, kdyby na NHáčku zasponzorovali pokusnou minihuť na redukci oxidů železa vodíkem nebo tak něco.
      ad 2. odkaz – QED, bez obrovských investic do infrastruktury z FCEV nic nebude, všechny možné konkurence jsou na tom v tomto ohledu MNOHEM líp a „palivo“ mají levnější.
      as 3. odkaz – Typičtí Poláci a jejich přístup. Nic neřeší, nic neřeší, nic neřeší, ale jak jednou řešit začnou, tak to začne lítat a s ničím se neštvou. Zkuste si dohledat opatření, která jsou aktuálně zaváděna v Malopolském vojvodství (program LIFE), to se vám teprve protočí panenky. A dodávám, že je to fakticky v rozporu s politikou národní vlády.

      1. Ps: Už dávno to není NHáčko ani Mittal, ArcelorMittal
        Ps: Už dávno to není NHáčko ani Mittal, ArcelorMittal současně se jmenuje Liberty Ostrava a.s.
        https://libertyostrava.cz/

        Protože na to dává EU dotaci až 85 % nákladů na realizaci, tak se najdou firmy které se na FCEV přeorientují .

        Ministerstvo dopravy otevírá další výzvu OPD na podporu výstavby plnicích stanic na vodík

        https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Ministerstvo-dopravy-otevira-dalsi-vyzvu-OPD-z-(1)

        Polaci to je zvláštní kapitola
        OZE moc nevěří Přitom výroba běží
        Fotowoltaika: SELFA
        https://www.youtube.com/watch?v=QhURMB7WAso

        1. ad Liberty) Areál se pořád jmenuje Nová huť a je v něm
          ad Liberty) Areál se pořád jmenuje Nová huť a je v něm více firem než jen ona huť, co střídá jména.
          ad plnící stanice) Wow, až 6 plnících stanic. Koukal jsem se na nějaké statistiky a v ČR je cca jeden stojan na pumpě na 100 aut. Za předpokladu, že u vodíku by to bylo podobně a za předpokladu, že budou mít FCEV 1% podíl na trhu, kdo postaví oněch chybějících ~400 plnících stanic na vodík? A kdo koupí oněch >40 000 FCEV v ČR?

      1. Jéžišmarjá hahaha.
        Takhle by měli demonstrovat ty

        Jéžišmarjá hahaha.

        Takhle by měli demonstrovat ty moderní dízly co údajně čistí vzduch. :)))
        http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-obraci-po-nejnovejsim-testu-tvrdi-ze-diesely-dokonce-vzduch-cisti/

        VW a BMW testovalo výfukový plyny na lidech a na vopicích.
        https://www.autozive.cz/vw-ma-dalsi-skandal-automobilka-pry-testovala-vyfukove-plyny-na-opicich/

        1. Tým emisním špecialistom z Emission Analytics by som
          Tým emisním špecialistom z Emission Analytics by som nariadil jazdiť s výfukom zavedeným do kabíny aby ten svoj poznatok dokázali aj v praxi. A kľudne to môže byť iba v dobe, keď ten „čistiaci“ dízel práve nerobí regeneráciu filtrov.
          Ale pre istotu nie v bežnej premávke, predsa len autopilot to asi nemá 🙂

  2. off
    Dyson zastavil svůj projekt na výrobu auta. Není to pro

    off
    Dyson zastavil svůj projekt na výrobu auta. Není to pro něj ekonomicky únosné vytvořit auto od nuly.
    Ani na to nenašel kupce. Aspoň vidíte jakej musíte bejt totální magor a skoro sebevrah když si usmyslíte źe vytvoříte automobilku z ničeho. Čest všem co se o to kdy pokusili a ještě větší těm co uspěli. Možná se měl spojit s Rimacem.

    Dyson cancels electric car project
    Billionaire inventor says that making the vehicles is not commercially viable
    https://twitter.com/petercampbell1/status/1182318220021252096?s=21

    A zrovna na to jeho auto jsem byl nejvíc zvědavej. Měl ho ukázát příští rok.

    1. Před Teslou platilo, že nemůžete začít s novou
      Před Teslou platilo, že nemůžete začít s novou automobilkou a uspět.
      Vypadá to že to pravidlo stále platí.

      Electric car start-ups face uphill battle
      China’s Nio provides cautionary tale for those seeking to enter increasingly tough market
      https://amp.ft.com/content/62999d64-e5e0-11e9-b112-9624ec9edc59?desktop=true&segmentId=d8d3e364-5197-20eb-17cf-2437841d178a&__twitter_impression=true

    1. Tak to má vodík v Německu už druhej hrobeček. Před
      Tak to má vodík v Německu už druhej hrobeček. Před měsícem ho pohřbil i šéf VW Herbert Diess jako naprostej nesmysl. :)))

      Vodíkový auta? „To je prostě nesmysl“. 😉

      VW-Chef Herbert Diess über Wasserstoff-Autos: „Das ist einfach Unsinn“
      https://www.wiwo.de/unternehmen/auto/iaa2019/iaa-vw-chef-herbert-diess-ueber-wasserstoff-autos-das-ist-einfach-unsinn-/25009062.html

      1. Když se před léty novináři zeptali Muska na jeho názor
        Když se před léty novináři zeptali Muska na jeho názor na vodík a ten jim řekl že je to totální nesmysl, tak za to sklidil značnou kritiku a to i ze stran automobilek. A to jim k tomu dodal i výpočty účinnosti.

        Prostě někomu jsou některé věci jasné hned a jinému to chvíli trvá.

  3. off
    Z rozvodů zemního plynu neustále uniká do 3-9 %

    off
    Z rozvodů zemního plynu neustále uniká do 3-9 % atmosféry což je ohromný zdroj skleníkového metanu. Na kontrolních mapách rozvodné sítě jsou neustálé úniky díky tomu že rozvody plynu jsou desítky let staré a výměna jejich potrubí drahá.
    Na sjezdu největších olejářů planety na to upozorňují, že s tím budou muset něco udělat než to začnou sledovat družice a bude toho celosvětový téma jako CO2.
    Metan 34 % horší skleníkový plyn než CO2 a za 100 let pochytá/odrazí 34x víc tepla od země než CO2. WTF. Jdou to poslat Gretě, snad jí z toho neklepne.
    U nás na křižovatce je zrovna kvůli havárii plynu rokopáno asi 20 m výkopů. Pár let zpátky unikala zase přímo naše odbočka do baráku.

    Konspirace ropáků od Now you know.
    https://youtu.be/-VHNbdN_nt8

Napsat komentář