V rámci speciální expozice na letošním autosalonu v Tokiu představí Toyota druhou generaci svého vodíkového vozu Mirai.
Aktuální generace vodíkového auta Toyota Mirai podle japonské automobilky „plní roli katalyzátoru pro budování celosvětového povědomí o možnostech budoucí čisté a udržitelné vodíkové společnosti“. Budování jde ale dost pomalu, protože zatím se prodalo zhruba 10 000 těchto aut.
NEPŘEHLÉDNĚTE Budoucnost nepatří jedinému pohonu, nýbrž jejich kombinaci; včetně vodíku, myslí si expert
Toyota v celosvětovém měřítku aktivně podporuje rozvoj infrastruktury pro čerpání vodíkového paliva. A to je pouze začátek, na autosalonu v Tokiu umožní Toyota nahlédnout pod pokličku svého vývoje a představí pokrok, kterého dosáhla s novým modelem Mirai ve smyslu technické propracovanosti, dynamických jízdních schopností a poutavého designu.
Nová Mirai, jejíž uvedení na trh je naplánováno na počátek roku 2020 (nejdříve v Japonsku, Severní Americe a Evropě), nebude pouhým eko-automobilem, ale ukáže, že technologie pohonu FCEV dovoluje vzniknout i takovým vozidlům, která jsou zajímavá z pohledu řidiče a současně krásná na pohled.
Klíčový je však i nadále hospodárný provoz, a tak Toyota usiluje o prodloužení dojezdové vzdálenosti modelu Mirai o 30 % vylepšováním systému palivových článků a nasazením větších nádrží na vodík.
Komentuje Jošikazu Tanaka, nový hlavní konstruktér modelu Mirai: „Naším cílem bylo vytvořit takový vůz, který zákazníci budou sami chtít neustále řídit, vůz, jenž vzbuzuje emoce a chlubí se atraktivním designem i dynamickými schopnostmi a odezvou, která na tváři řidičů vyloudí radostný úsměv.“
„Chci, aby si zákazníci řekli: ‚Pro Mirai jsem se rozhodl nejen proto, že je to FCEV, ale kvůli tomu, že jsem tento vůz jednoduše chtěl; jen shodou okolností je to FCEV.‘ Budeme pokračovat ve vývoji zaměřeném právě na tyto emoce a já doufám, že s novou Mirai budeme kráčet v čele formování vodíkové společnosti.“
Nová Toyota bezprostředně zaujme svým vnějším designem s nízkými křivkami, elegantními proporcemi, štíhlou a napnutou karoserií nebo velkými 20″ koly, čímž dosahuje efektního a markantního vzhledu. Ukázkový vůz bude prezentován v novém speciálně navrženém modrém laku o několika vrstvách k dosažení mimořádného lesku a hloubky barev.
Interiér je pojat jako jednoduchý moderní prostor s přívětivou a pohodlnou atmosférou, která potvrzuje skutečnost, že tento vůz je atraktivní pro řidiče a současně příjemným společníkem pro cestování.
Z klíčových prvků jmenujme centrální displej o úhlopříčce 12,3″ a přístrojový panel obklopující řidiče. Díky použité platformě a chytrému obestavění prostoru se podařilo počet míst v kabině Mirai zvýšit z dosavadních čtyř na pět.
Jednou z výhod konstrukce Mirai na nejnovější modulární platformě Toyoty pro vozidla s pohonem zadních kol je i široké pole působnosti pro emotivnější a atraktivní design a možnost zástavby různých hnacích ústrojí – včetně vodíkových palivových článků.
Kromě toho nové Toyotě Mirai propůjčuje vyšší tuhost karoserie, která přispívá k lepší jízdní agilitě a odezvě, stejně tak jako nižší těžiště, stojící za mrštností a čitelnou ovladatelností tohoto vozu.
Vedle prodloužení maximální dojezdové vzdálenosti se vylepšení vodíkového systému nové Toyoty Mirai odrazila i v lineární a hladké odezvě při rozjezdu z místa a komfortní zpětné vazbě od volantu s harmonickým sladěním pokynů od plynového pedálu se zrychlováním vozidla.
Jízdní chování na zatáčkovitých trasách je hladké a čitelné, zatímco na dálnici se vůz odmění pocitem mimořádného výkonu za všech rychlostí.
cumak dlouhy jak sinkhanzen. booze pane horciku, kdy uz z toho
cumak dlouhy jak sinkhanzen. booze pane horciku, kdy uz z toho vyrostete?
Ved to pan Horcik presne vystihol, navyse ta fotka je
Ved to pan Horcik presne vystihol, navyse ta fotka je nestastne nafotena, na nej skutocne vyzera predok nehorazne dlhy. Vodikova technologia potrebuje kopu miesta.
tvrzeni, ze vodikova technologie potrebuje kopu mista je dost
tvrzeni, ze vodikova technologie potrebuje kopu mista je dost diskutabilni. zalezi na tom, s cim to porovnavate. kazdopadne tvrzeni, ze je „predok nehorazne dlhy“ kuli tomu, ze vodikova technologie potrebuje kopu mista je naprosty nesmysl. je to designerska zalezitost a pokud si vsimam clanky na jinych servrech, nenasel jsem jediny podobny nazor. pan horcik a vetsina diskutujicich proste potrebuje vyrust ze sve slepe predstavy, ze vsechna auta, co nejezdi ciste na baterky, jsou spatna.
Pan Horčík to vystihol úplne presne 😀
Úplný nezmysel nie
Pan Horčík to vystihol úplne presne 😀
Úplný nezmysel nie je to, že predok je dlhý kvôli tomu, že vodíkova technologia potrebuje veľa miesta, ale TOTÁLNY NEZMYSEL je samotný vodík v osobnej doprave !!!!!
To ale neznamená, že si všetci myslia, že čo nejazdí na baterky je zlé a vôbec nemám pocit, že sa to tu tak prezentuje.
éé nikoli. Že většina auta co jezdi fosil jsou špatná
éé nikoli. Že většina auta co jezdi fosil jsou špatná je v roce 2019 prostě fakt 😉 A zdravotní stav populace potažmo i ekonomický (protože naněho bude mít vééélký vliv) bude tomu každým dalším rokem jenom nahrávat víc víc a víc. A jelikož se celkově zaokrouhluje a směr určuje většina tak do tý doby dokud se současný fosilní trend nezvrátí, je možné jak pan Hořčík správně vyslovil a to globálně / obecně říci ano že :
„vsechna auta, co nejezdi ciste na baterky, jsou spatna“ ;)))
to viš, nepřítel mýho nepřítele je můj přítel a jak se do lese 70 let fosilně volalo tak se z něho ozývá a jednoduše : jak chtěj vaši ;)) máte co ste si 70 let sázeli 😉 nelíbí?? task ízy : NASRRRRRRRRR :)))))
PS: a hned to jen tak lepší nebude 😉
ta fotošopácká skica je vážně ale dizajnově nehorázně
ta fotošopácká skica je vážně ale dizajnově nehorázně hnusná, to mohli načrtnou fakt snad jen ti rejžáci :))))))))))))))))))) To i ten LEAF je hezčí :))
jj. kdyby to byl elektromobil, byl by nejhezci na svete.
jj. kdyby to byl elektromobil, byl by nejhezci na svete.
Das ist katastrófen !
Das ist katastrófen !
III PRZEMYSŁOWA REWOLUCJA WODOROWA JUŻ SIĘ ROZPOCZĘŁA (PL
III PRZEMYSŁOWA REWOLUCJA WODOROWA JUŻ SIĘ ROZPOCZĘŁA (PL 2019)
???
https://www.youtube.com/watch?v=Ryl1-nU4J9s
Elon Musk: Hydrogen station explodes
https://www.youtube.com/watch?v=H-Tm1OY0vn4
https://www.youtube.com/watch?v=yFPnT-DCBVs
To prostřední video je fejk
To prostřední video je fejk
Z Moravskoslezského kraje se stane vodíkové
Z Moravskoslezského kraje se stane vodíkové údolí
https://www.patriotmagazin.cz/z-moravskoslezskeho-kraje-se-stane-vodikove-udoli
Mercedes-Benz GLC F-Cell kombinuje pohon na vodík i čistě na elektřinu. V Česku ho ale zatím není kde tankovat
https://automix.denik.cz/testy/jezdili-jsme-v-unikatnim-hybridu-na-vodik-je-to-spravna-cesta-do-budoucnosti-20190609.html
Od 1. září je v polském Krakově zakázáno topit uhlím.
Odvážnou vyhlášku přezkoumávaly i polské soudy, před kterými obstála Tato paliva budou zakázána na základě městské vyhlášky ze začátku roku 2016. V minulých letech město finančně pomáhalo domácnostem modernizovat lokální vytápění.
Aktuálně probíhá na území celého vojvodství obdoba kotlíkových dotací
http://www.hnutiduha.cz/aktualne/od-1-zari-je-v-polskem-krakove-zakazano-topit-uhlim-cesko-se-melo-inspirovat
ad 1. odkaz – Mokrý sen, naději by možná mělo, kdyby na
ad 1. odkaz – Mokrý sen, naději by možná mělo, kdyby na NHáčku zasponzorovali pokusnou minihuť na redukci oxidů železa vodíkem nebo tak něco.
ad 2. odkaz – QED, bez obrovských investic do infrastruktury z FCEV nic nebude, všechny možné konkurence jsou na tom v tomto ohledu MNOHEM líp a „palivo“ mají levnější.
as 3. odkaz – Typičtí Poláci a jejich přístup. Nic neřeší, nic neřeší, nic neřeší, ale jak jednou řešit začnou, tak to začne lítat a s ničím se neštvou. Zkuste si dohledat opatření, která jsou aktuálně zaváděna v Malopolském vojvodství (program LIFE), to se vám teprve protočí panenky. A dodávám, že je to fakticky v rozporu s politikou národní vlády.
Ps: Už dávno to není NHáčko ani Mittal, ArcelorMittal
Ps: Už dávno to není NHáčko ani Mittal, ArcelorMittal současně se jmenuje Liberty Ostrava a.s.
https://libertyostrava.cz/
Protože na to dává EU dotaci až 85 % nákladů na realizaci, tak se najdou firmy které se na FCEV přeorientují .
Ministerstvo dopravy otevírá další výzvu OPD na podporu výstavby plnicích stanic na vodík
https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Ministerstvo-dopravy-otevira-dalsi-vyzvu-OPD-z-(1)
Polaci to je zvláštní kapitola
OZE moc nevěří Přitom výroba běží
Fotowoltaika: SELFA
https://www.youtube.com/watch?v=QhURMB7WAso
ad Liberty) Areál se pořád jmenuje Nová huť a je v něm
ad Liberty) Areál se pořád jmenuje Nová huť a je v něm více firem než jen ona huť, co střídá jména.
ad plnící stanice) Wow, až 6 plnících stanic. Koukal jsem se na nějaké statistiky a v ČR je cca jeden stojan na pumpě na 100 aut. Za předpokladu, že u vodíku by to bylo podobně a za předpokladu, že budou mít FCEV 1% podíl na trhu, kdo postaví oněch chybějících ~400 plnících stanic na vodík? A kdo koupí oněch >40 000 FCEV v ČR?
Nová huť Máte pravdu (Přitom jak se mění majitelé, to
Nová huť Máte pravdu (Přitom jak se mění majitelé, to je taky nejlepší …)
Jsem zvědavý jak to dopadne v Ostravě s tím vodíkem
Kolega tvrdil že dodavatelem vodíku bude MG Odra Gas, spol. s r.o. https://www.mgog.cz/default.htm
Aha, takže zdrojem vodíku bude koksárenský plyn. Tedy
Aha, takže zdrojem vodíku bude koksárenský plyn. Tedy jestli není účelem prodeje huti Sandžívu Guptovi to, aby ji poklidně přivedl k úpadku a uzavření.
Nevýhody FCEV (anglicky)
Nevýhody FCEV (anglicky)
Jak nalakat na vodik… 🙂
Jak nalakat na vodik… 🙂 https://www.motor1.com/news/375745/athlete-breathing-hyundai-nexo-exhaust/
Jéžišmarjá hahaha.
Takhle by měli demonstrovat ty
Jéžišmarjá hahaha.
Takhle by měli demonstrovat ty moderní dízly co údajně čistí vzduch. :)))
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-obraci-po-nejnovejsim-testu-tvrdi-ze-diesely-dokonce-vzduch-cisti/
VW a BMW testovalo výfukový plyny na lidech a na vopicích.
https://www.autozive.cz/vw-ma-dalsi-skandal-automobilka-pry-testovala-vyfukove-plyny-na-opicich/
Tým emisním špecialistom z Emission Analytics by som
Tým emisním špecialistom z Emission Analytics by som nariadil jazdiť s výfukom zavedeným do kabíny aby ten svoj poznatok dokázali aj v praxi. A kľudne to môže byť iba v dobe, keď ten „čistiaci“ dízel práve nerobí regeneráciu filtrov.
Ale pre istotu nie v bežnej premávke, predsa len autopilot to asi nemá 🙂
Optimalni velikost auta do malostranskych ulic.
Optimalni velikost auta do malostranskych ulic.
off
Dyson zastavil svůj projekt na výrobu auta. Není to pro
off
Dyson zastavil svůj projekt na výrobu auta. Není to pro něj ekonomicky únosné vytvořit auto od nuly.
Ani na to nenašel kupce. Aspoň vidíte jakej musíte bejt totální magor a skoro sebevrah když si usmyslíte źe vytvoříte automobilku z ničeho. Čest všem co se o to kdy pokusili a ještě větší těm co uspěli. Možná se měl spojit s Rimacem.
Dyson cancels electric car project
Billionaire inventor says that making the vehicles is not commercially viable
https://twitter.com/petercampbell1/status/1182318220021252096?s=21
A zrovna na to jeho auto jsem byl nejvíc zvědavej. Měl ho ukázát příští rok.
Vsak se taky Bezec42 chechta az se za bricho popada. Sem vubec
Vsak se taky Bezec42 chechta az se za bricho popada. Sem vubec na ten vyvoj zvedavej. Hodne napovi treba zajem o ID3 pristi rok.
Jako proto, že všechny jeho předpovědi vyšly na prázdno?
Jako proto, že všechny jeho předpovědi vyšly na prázdno?
Před Teslou platilo, že nemůžete začít s novou
Před Teslou platilo, že nemůžete začít s novou automobilkou a uspět.
Vypadá to že to pravidlo stále platí.
Electric car start-ups face uphill battle
China’s Nio provides cautionary tale for those seeking to enter increasingly tough market
https://amp.ft.com/content/62999d64-e5e0-11e9-b112-9624ec9edc59?desktop=true&segmentId=d8d3e364-5197-20eb-17cf-2437841d178a&__twitter_impression=true
Dik ale platit za to nebudu 🙂
Dik ale platit za to nebudu 🙂
Kolik v tom asi utopil chechtaku?
Kolik v tom asi utopil chechtaku?
Zrovna u dysona jsem byl na to auto zvědavej. Používá
Zrovna u dysona jsem byl na to auto zvědavej. Používá totiž originální řešení.
Skoda ze to nevyslo.
Skoda ze to nevyslo.
73 miliard korun
73 miliard korun
off
91 letý John o holi, co chce zachránit dětem svět je
off
91 letý John o holi, co chce zachránit dětem svět je zatýkán britskou policií. Většina obyvatelstva radši doma nadává nad poměry, zatímco starý John jde mezi lidi do akce.
https://twitter.com/mattuthompson/status/1181927672030679040?s=21
off
Daimler opouští technologii vodíkových palivových
off
Daimler opouští technologii vodíkových palivových článků pro osobní elektromobily a přechází na baterie.
https://ecomento.de/2019/10/11/daimler-konzentriert-sich-bei-elektroautos-auf-batterie-technik/
Tak to má vodík v Německu už druhej hrobeček. Před
Tak to má vodík v Německu už druhej hrobeček. Před měsícem ho pohřbil i šéf VW Herbert Diess jako naprostej nesmysl. :)))
Vodíkový auta? „To je prostě nesmysl“. 😉
VW-Chef Herbert Diess über Wasserstoff-Autos: „Das ist einfach Unsinn“
https://www.wiwo.de/unternehmen/auto/iaa2019/iaa-vw-chef-herbert-diess-ueber-wasserstoff-autos-das-ist-einfach-unsinn-/25009062.html
Ja mu dam Unsinn. Toyota si uvaze bandanu, zarve ganbare a uz
Ja mu dam Unsinn. Toyota si uvaze bandanu, zarve ganbare a uz to pojede. 🙂
Asi nebudu sám, kdo těmto japonským(?) pojmům nebude
Asi nebudu sám, kdo těmto japonským(?) pojmům nebude rozumět.
Vodu káže a víno pije.
Nedávno ma napomínal, že
Vodu káže a víno pije.
Nedávno ma napomínal, že nepoužívam ČEZké výrazy ale Japončina je OK 🙂
Když se před léty novináři zeptali Muska na jeho názor
Když se před léty novináři zeptali Muska na jeho názor na vodík a ten jim řekl že je to totální nesmysl, tak za to sklidil značnou kritiku a to i ze stran automobilek. A to jim k tomu dodal i výpočty účinnosti.
Prostě někomu jsou některé věci jasné hned a jinému to chvíli trvá.
off
Z rozvodů zemního plynu neustále uniká do 3-9 %
off
Z rozvodů zemního plynu neustále uniká do 3-9 % atmosféry což je ohromný zdroj skleníkového metanu. Na kontrolních mapách rozvodné sítě jsou neustálé úniky díky tomu že rozvody plynu jsou desítky let staré a výměna jejich potrubí drahá.
Na sjezdu největších olejářů planety na to upozorňují, že s tím budou muset něco udělat než to začnou sledovat družice a bude toho celosvětový téma jako CO2.
Metan 34 % horší skleníkový plyn než CO2 a za 100 let pochytá/odrazí 34x víc tepla od země než CO2. WTF. Jdou to poslat Gretě, snad jí z toho neklepne.
U nás na křižovatce je zrovna kvůli havárii plynu rokopáno asi 20 m výkopů. Pár let zpátky unikala zase přímo naše odbočka do baráku.
Konspirace ropáků od Now you know.
https://youtu.be/-VHNbdN_nt8
Obludná oteklost co někdo kopnul do čumáku. To vypadá jak
Obludná oteklost co někdo kopnul do čumáku. To vypadá jak kreace nějakýho amatérskýho 3Déčkaře z Pakistánu.
To je podle me pro japosky paprdy, kteri na to maj. Tem se to
To je podle me pro japosky paprdy, kteri na to maj. Tem se to libit bude. Myslim.
Me to prijde lepsi nez ta soucasna. Snad je aspon pro 5 lidi.
Me to prijde lepsi nez ta soucasna. Snad je aspon pro 5 lidi.
Ano.
„Díky použité platformě a chytrému obestavění
Ano.
„Díky použité platformě a chytrému obestavění prostoru se podařilo počet míst v kabině Mirai zvýšit z dosavadních čtyř na pět.“
Dik. Aspon tak. Genialni chtelo by se rici.
Auto za 7 mil jenu
Dik. Aspon tak. Genialni chtelo by se rici.
Auto za 7 mil jenu pro 4. Do Kei se taky vejdou jen 4 🙂
Vetsinou se to nevyuzije ale ja nejak nemuzu prekousnout ze bych si mel zaplatit takovou sumu a neveslo by se tam tech 5 lidi.
Zoufaly pokus Toyoty rozfoukat vyhasly H2 ohen. Kdyby je
Zoufaly pokus Toyoty rozfoukat vyhasly H2 ohen. Kdyby je davali zadarmo, mel bych zajem. Jako nahradni generator elektriny v zimnim obdobi kdy FVE nestaci by se to hodilo.
Tady jsou i fotky
Tady jsou i fotky interiáru:
https://www.autorevue.cz/vodikova-toyota-mirai-zazije-revoluci-novy-koncept-razantne-meni-vse-dosavadni
🙂 k smíchu nebo k pláči ??
🙂 k smíchu nebo k pláči ?? 😉
https://kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/
OMG WTF
OMG WTF
LMFAO
LMFAO