Nový Ford Transit přijíždí na trh s nižší spotřebou, vyšší nosností a moderní konektivitou

Ford uvedl na trh nový „velký“ Transit s nosností do dvou tun.
Přichází s řadou novinek, mimo jiné třeba mild-hybrid verzi, která snižuje spotřebu o několik procent.

Užitečné zatížení Transitu vzrostlo o až 80 kg. Díky nejvyšší technicky přípustné hmotnosti soupravy (až 7 000 kg) může Transit tahat přívěsy do hmotnosti 3 500 kg.
foto: Ford

Vylepšením prošlo více než 4600 jednotlivých součástí Transitu. Pohonné jednotky i asistenční systémy jsou modernější. Zdokonalené vznětové motory Ford 2.0 EcoBlue jsou až o sedm procent úspornější. Ještě o jeden procentní bod vyšší úsporu může přinést nová motorizace EcoBlue mHEV – první 48V mild-hybrid v segmentu.

Díky optimalizaci hmotnosti s nasazením počítačových technologií z leteckého průmyslu nabízí nový Transit až o 80 kg vyšší užitečné zatížení.

Nový palubní modem FordPass Connect zprostředkuje online připojení i během jízdy. Firmám pomůže optimalizovat vytíženost jejich vozového parku a snížit provozní náklady.

Vyspělé asistenční systémy pomohou řidičům nového Transitu parkovat, dodržovat rychlost, a dokonce i zabránit nehodám v rušném městském provozu.

Nový Ford Transit se již prodává. Staví na úspěších dosavadního modelu, který pomohl udělat z řady Transit lídra segmentu v Evropě i v Severní Americe. Prodeje v Evropě pokračují v růstu také během roku 2019.

Ve druhém čtvrtletí zde řada Transit zaznamenala 68 800 prodaných vozů, což ve srovnání se stejným obdobím roku 2018 představuje navýšení o 2,7 %.

Ford zároveň modernizoval model Transit Custom, který je nejprodávanějším modelem v kategorii lehkých užitkových automobilů s nosností do jedné tuny.

Transit Custom dostal zdokonalené motory EcoBlue, nové varianty mild-hybrid a plug-in hybrid i nejmodernější asistenční a elektronické systémy.

Nižší spotřeba, širší výběr

Vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue prošel další optimalizací, zaměřenou na snížení spotřeby. Podle údajů Fordu, které vycházejí z homologačního zkušebního cyklu WLTP, je až o 7 % úspornější než dosud.

V kombinaci se šestistupňovou mechanickou převodovkou má nový Transit dle WLTP spotřebu paliva od 7,6 l/100 km a emise CO2 od 200 g/km.

Ke zvýšení účinnosti spalování přispělo navýšení vstřikovacího tlaku až na 2 200 barů. Nová konstrukce ocelových pístů přinesla snížení tření v motoru, zatímco olejové čerpadlo s proměnným průtokem zmenšilo parazitní ztráty.

Pozitivní vliv na spotřebu má rovněž elektromechanický posilovač řízení (který se ve „velkém“ Transitu objevuje poprvé), rozsáhlý odlehčovací program, použití pneumatik se sníženým valivým odporem i aerodynamické úpravy. Součástí sériové výbavy nadále zůstává systém Stop-Start.

Dosavadní nabídku variant motoru EcoBlue – 79,2 kW (108 k), 96 kW (130 k) a 125 kW (170 k) – rozšiřuje nové provedení 136 kW (185 k), které se zároveň pyšní točivým momentem 415 Nm.

Všechny varianty motoru EcoBlue těží z vylepšené konstrukce turbodmychadla. Výsledkem je ještě příznivější průběh točivého momentu v ještě širším rozsahu otáček.

Namísto sériově montované šestistupňové manuální převodovky bude od jara 2020 možné objednávat do vozů s pohonem zadních kol novou 10stupňovou samočinnou převodovku s funkcí adaptivního časování změn rychlostních stupňů.

První mild-hybrid v segmentu

Provozovatelé požadující ještě nižší spotřebu paliva si mohou objednat nový Ford Transit v inovativním provedení mHEV se 48V mild-hybridním pohonem.

Lze ho kombinovat s pohonem předních i zadních kol a dle cyklu WLTP přináší snížení spotřeby paliva přibližně o další 3 %. V provozu s vysokým podílem zastavování a opětovných rozjezdů však úspora činí až osm procent.

Namísto běžného alternátoru má Transit mHEV řemenem poháněný integrovaný startér-generátor. Ten při zpomalování nebo jízdě setrvačností přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a ukládá ji do kapalinou chlazené soustavy lithium-ion článků pod napětím 48 V.

Uložená energie se poté využívá k napájení elektrického příslušenství vozu nebo k podpoře spalovacího motoru při akceleraci.

Vyšší užitečné zatížení díky nižší hmotnosti

Z hlediska užitečného zatížení se nový Transit řadí mezi nejlepší modely ve své kategorii. Jedinečně se zde projevil výsledek rozsáhlého odlehčovacího programu.

Konstrukce vozu byla optimalizována za pomoci pokročilých výpočetních technologií z leteckého průmyslu. Například nový Transit 350 s pohonem zadních kol v provedení L3 H2 je ve srovnání s odpovídajícím dosavadním modelem lehčí až o 80 kilogramů.

V případě ekvivalentního modelu s pohonem předních kol činí hmotnostní úspora až 48 kg. Nejvyšší technicky přípustné zatížení dosahuje u variant s celkovou hmotností 3,5 tuny až 1412 kg.

Například nová hliníková kapota ušetří oproti ocelové 5,4 kg hmotnosti. Optimalizací konstrukce zadní nápravy u modelů s pohonem zadních kol se podařilo snížit hmotnost dokonce o 14,7 kg. Nová přepážka z lehkého a pevného kompozitu je o 4,4 kg lehčí než ocelová.

Ocelová kola Transitu se vyrábějí novou metodou, jíž se dosahuje vyšší pevnosti při menším množství spotřebovaného kovu. Na všech pěti kolech (včetně rezervního) se díky tomu v součtu ušetří 5,5 kg.

Pokročilá konektivita

V intencích plánu na zavedení konektivity do celého výrobního programu užitkových vozů nabízí Ford pro nový Transit zabudovaný palubní modem FordPass Connect (ten a 10stupňová samočinná převodovka budou na našem trhu dostupné od jara 2020).

Ten umožní správcům vozových parků mimo jiné využívat telematické a datové služby Ford, čímž dále zlepší vytíženost svých vozů a sníží jejich provozní náklady. Menším firmám a živnostníkům poslouží ke stejnému účelu nová aplikace FordPass Pro.

K dalším pokročilým technickým řešením patří komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3. Lze ho ovládat gesty na osmipalcové dotykové obrazovce nebo jednoduchými hlasovými povely.

Jízda na úrovni

Vytříbený jízdní projev Transitu, který se blíží osobním vozům, doznal dalšího zlepšení. Díky elektrickému posilovači řízení vyžaduje parkování a manévrování menší ovládací síly než dosud.

Přítomnost elektrického posilovače navíc umožnila zařadit do Transitu nové asistenční technologie – aktivní parkovací asistent a asistent pro jízdu v pruzích.

Poprvé si řidiči Transitu budou moci vybírat z několika přepínatelných jízdních režimů podle aktuálních provozních podmínek: Eco, Kluzký povrch, Bláto/Koleje (v modelech s pohonem všech kol) a Jízda s přívěsem.

Ten se uplatní zejména při tažení velkých přívěsů nebo lodí o vyšší hmotnosti, než obnáší provozní hmotnost samotného tažného vozidla.

Nejvyšší technicky přípustná hmotnost soupravy činí v případě nového Transitu 350 s pohonem zadních kol a stálým převodem 4,1:1 až 7 000 kg. To znamená, že tyto vozy mohou tahat přívěsy o hmotnosti až 3 500 kg.

Nechybí rozsáhlá soustava asistenčních systémů, jež přispívají ke snížení stresu a únavy řidiče, popřípadě mohou i zabránit nehodě. Patří k nim:

Hlídání mrtvých úhlů s podporou jízdy s přívěsem – prodloužená zóna mrtvého úhlu odpovídá délce tažného vozidla a přívěsu dlouhého až 10 metrů
Inteligentní adaptivní tempomat – kombinuje funkce rozpoznávání dopravních značek a adaptivního tempomatu
Zdokonalený systém pro navrácení do jízdního pruhu
Předkolizní asistent s detekcí chodců – nyní dokáže zaznamenat chodce i v noci, jakmile na ně dopadne světlo ze světlometů
Další funkce zpříjemňují život zejména při manévrování a parkování v rušných firemních areálech nebo v městských ulicích:

Širokoúhlé kamery vpředu i vzadu – pomáhají řidičům včas zaznamenat blížící se vozidla při vyjíždění z úzkého parkovacího místa nebo couvání do silnice
Vysoko umístěná zadní kamera – zajišťuje lepší přehled o situaci při couvání, zejména s otevřenými zadními dveřmi
Parkovací asistent s dodatečnými senzory po stranách
Aktivní parkovací asistent – pomůže najít vhodné parkovací místo a navede do něj vůz
Asistent vyparkování – zajistí vyjetí z podélného stání, aniž by řidič musel ovládat volant
Varování před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa – při couvání z nepřehledného parkovacího místa do vozovky upozorní řidiče, pokud se ze strany blíží jiné vozidlo
Práci řidičům usnadní také výkonné LED světlo nad zadními dveřmi a nové elektricky ovládané boční posuvné dveře, které bude možné objednávat od jara 2020.

Klíč Ford MyKey umožňuje provozovatelům naprogramovat do klíče omezení nejvyšší dosažitelné rychlosti a hlasitosti audiosystému. Navíc lze jeho prostřednictvím zabránit deaktivaci systémů aktivní bezpečnosti.

Osvěžený exteriér, praktický nový interiér

Elegantní nová tvář Transitu se vyznačuje vyšší, asertivnější mřížkou se třemi lištami a upraveným vzhledem spodních partií. Nově tvarované přední panely i nárazník mají příznivější aerodynamické vlastnosti a výraznější vzhled.

Vozy ve vyšších stupních výbavy jsou opatřeny výkonnými bi-xenonovými světlomety a novými LED světly denního svícení s charakteristickým světelným podpisem rodiny Transit.

Stejně jako nejnovější Transit Custom dostal i „velký“ Transit zcela nový interiér. Je stylovější, praktičtější a komfortnější. Nová palubní deska disponuje řadou praktických detailů pro řidiče, kteří používají vůz jako mobilní kancelář.

V její horní části jsou tři otevřené přihrádky. V nižších stupních výbavy se na palubní desce nachází rovněž držák na mobilní telefon nebo tablet.

Materiály použité v interiéru jsou atraktivní a odolné. Nová tkanina sedadel má za sebou nejnáročnější zkoušky otěruvzdornosti v historii Fordu. K celodennímu komfortu za volantem přispívá také nová konstrukce sedadel s upravenými pěnovými výplněmi a optimalizovanou geometrií.

Stejně jako v případě odcházejícího modelu mohou zákazníci vybírat z mnoha verzí. V nabídce najdeme pohon předních, zadních i všech čtyř kol a mnoho různých karosářských variant včetně nedávno představeného sníženého podvozku Transit Plošina.

Novinkou bude stupeň výbavy Limited s předním nárazníkem v barvě karoserie, 16palcovými koly z lehké slitiny a bohatou komfortní výbavou, od manuální klimatizace přes bi-xenonové světlomety až po systém SYNC 3 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou.

Nové motory a technologie také pro Transit Custom

Stejné novinky jako nový „velký“ Transit nabízí rovněž oblíbený Transit Custom. I ten se dočkal vylepšeného vznětového motoru 2.0 EcoBlue včetně vrcholné 136kW varianty mild-hybrid.

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 dle metodiky WLTP začínají v případě nového Transitu Custom na 6,7 l/100 km, respektive 175 g/km.

Nový zabudovaný modem FordPass Connect umožní správcům vozových parků zlepšit vytíženost vozů a snížit provozní náklady.

Pro Transit Custom je nově k dispozici také rozšířená soustava pokročilých asistenčních technologií od aktivního parkovacího asistentu přes inteligentní adaptivní tempomat a asistent jízdy v pruzích až po systém hlídání mrtvých úhlů s funkcí pro jízdu s přívěsem.

Na jaře roku 2020 navíc rozšíří nabídku inovativní model plug-in hybrid s možností bezemisní jízdy na elektrický pohon v centrech měst.

tisková zpráva

5 Comments on “Nový Ford Transit přijíždí na trh s nižší spotřebou, vyšší nosností a moderní konektivitou”

  1. Úsporu paliva zaplatíme v ceně vstřiků. Je super, že zo
    Úsporu paliva zaplatíme v ceně vstřiků. Je super, že zo má lehčí hliníkovou kapotu, když tomu zrezne střecha.
    A nejlepší věc co Ford vyvinul byl klíček, který se používáním ošoupal a pak s ním nešlo odemknout auto. Jenže Ford není Tesla a tak se takových detailech nepíše.
    Sto let vývoje Fordu evidentně nestačí.

Napsat komentář