Výroba elektromobilu Volkswagen ID.3 bude v závodě Cvikov zahájena v listopadu

Volkswagen již odpočítává čas do listopadového zahájení sériové výroby modelu ID.3 ve výrobním závodě Cvikov. V současnosti probíhá instalace posledních robotů a zkušební montáž.

V Cvikově vzniká největší a nejproduktivnější závod na výrobu elektromobilů v Evropě. 400 předsériových vozů ID.3 bylo již vyrobeno.
foto: Volkswagen

Elektromobil Volkswagen ID.3 je prvním modelem zcela nové generace elektromobilů na základě modulární platformy Volkswagen pro elektromobily (MEB). ID.3 oslaví světovou premiéru večer 9. září na mezinárodním autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu nad Mohanem.

První vozy budou předány zákazníkům v létě příštího roku. Volkswagen zahajuje s modelem ID.3 celosvětově největší elektrickou ofenzivu v automobilovém průmyslu. Jen v nadcházejících třech letech je plánováno zahájení výroby 33 nových modelů na základě platformy MEB u všech koncernových značek s velkým rozsahem výroby.

„Listopadovým zahájením výroby modelu ID.3 začne pro Volkswagen nová éra – porovnatelná s prvním Broukem nebo prvním Golfem. Rekonstrukce výrobních provozů běží podle plánu. Prvních 400 předsériových vozidel ID.3 je již ve zkušebním provozu po celé Evropě. Cvikov se stane s modelem ID.3 opravdovým průkopníkem elektromobility,“ říká Thomas Ulbrich, odpovědný v představenstvu značky Volkswagen za elektromobilitu.

Kompletní rekonstrukce výrobního závodu Cvikov

Volkswagen v Cvikově poprvé postupně transformuje celý výrobní závod z produkce vozidel poháněných výhradně spalovacími motory na výrobu pouze elektromobilů. Rekonstrukce je realizována již od začátku roku 2018 a po třech letech bude kompletně dokončena na konci roku 2020.

Karosárna a lakovna je už dalekosáhle připravena na výrobu modelu ID.3. Kompletně postavena je také první ze dvou linek finální montáže. Na ní bude v listopadu spuštěna výroba modelu ID.3. V areálu výrobního závodu vyrůstá celkem 12 nových budov a částí hal.

Dosavadní lisovna je rozšiřována investicí 75 milionů eur, aby byla připravena na novou éru. Výrobní závod Cvikov si díky tomu bude od roku 2021 vyrábět ve vlastní režii všechny důležité karosářské díly pro vozidla na platformě MEB.

Druhá montážní linka v Cvikově bude rekonstruována od léta 2020 a ještě téhož roku uvedena do provozu. V poslední fázi rozšíření závodu bude v Cvikově od roku 2021 vyráběno šest modelů na základě platformy MEB pro tři koncernové značky.

Kapacita výroby vzroste z 300 000 na 330 000 vozidel ročně. Cvikov se tak stane největším a nejproduktivnějším závodem na výrobu elektromobilů v Evropě. Volkswagen investuje do transformace cvikovského závodu celkem 1,2 miliardy eur. Z toho bylo již proinvestováno 800 milionů eur.

Na cestě k technicky nejmodernější výrobě

V uplynulých měsících bylo instalováno již více než 1600 výrobních robotů nejnovější generace. Zejména při finální montáži budou využívány zcela nové technologie, jako je automatizovaná montáž čalounění stropu.

V rámci rostoucí automatizace se bude v Cvikově výhledově vyrábět o 150 automobilů za den více než před transformací – 1500 místo 1350. Počet zaměstnanců přitom zůstane zachován.

Na vstup do éry elektromobility se v Cvikově připravuje celkem 8000 zaměstnanců. V rámci speciálních školení v oboru vysokonapěťové techniky se v současnosti učí bezpečnému a správnému zacházení s moderními akumulátorovými systémy a silnoproudými vodiči.

Zaměstnanci dosud absolvovali 8000 z celkem 13 000 plánovaných školicích dnů. Více než 2500 zaměstnanců disponuje již kvalifikací pro elektromobilitu.

ID.3 oslaví světovou premiéru na IAA

Na mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu nad Mohanem bude ID.3 poprvé představen světové veřejnosti. Předání prvních vozidel zákazníkům je plánováno na léto 2020. První na řadě budou zákazníci, kteří si v rámci předběžné rezervace zajistili některý z prvních vyrobených vozů „první edice“ ID.3. Volkswagen přijal již více než 30 000 rezervací.

tisková zpráva

85 Comments on “Výroba elektromobilu Volkswagen ID.3 bude v závodě Cvikov zahájena v listopadu”

  1. Kamení a Písek v převodovce aneb Poslední roky bývá na
    Kamení a Písek v převodovce aneb Poslední roky bývá na prvních dnech frankfurtského autosalonu docela veselo… zbrojí totiž ekologičtí aktivisté…. která si říká „Kamení v převodovce“ (“Rocks in Gearbox“ ;)))

    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/aktiviste-autosalon-frankfurt-iaa-rocks-in-gearbox-greenpeace.A190904_092732_automoto_fdv

    Další ekologičtí aktivisté jiné skupiny nazvané poněkud jemněji „Písek v převodovce“, vyzvaly veřejnost, aby se připojila k protestům ve Frankfurtu 14.září.2019 ;))))))))))))

    1. „za dva týdny Frankfurtský prasata opět zahájí
      „za dva týdny Frankfurtský prasata opět zahájí propagandistickou show, kde bude medializován zastaralý dopravní systém poškozující klima a životní prostředí :)))))))))))))))

      https://www.youtube.com/watch?v=2C1V_IkL_xg

      https://www.youtube.com/watch?v=kQjCluyW8A4

      https://www.youtube.com/watch?v=yUbjlmtwMIE

  2. off
    Primátoř Hřib se projel s nějakým Beránkem v e-Golfu

    off
    Primátoř Hřib se projel s nějakým Beránkem v e-Golfu a natočili takové popularizujíci video a prdli ho na FB.
    Samozřejmě se strhla živá diskuze. Lidé se zajímají a to je jen dobře. :)))
    Beránek pak v diskuzi vysvěltluje jak to bude s nabíjením v lampách apod.
    https://www.facebook.com/302134090396266/posts/435414050401602?sfns=mo

      1. U IONIQa 1 ukázali inženýři z autoprůmyslu co skutečně
        U IONIQa 1 ukázali inženýři z autoprůmyslu co skutečně dokážou v elektromobilitě když chtějí, ale hlavounům to nějak uniklo z pod radaru a tak to hned zařízli, aby jim to nekanibalizovalo prodeje spalovácích popelnic. Holt dinosaurské myšlení.

        1. IONIQ_38 nabíjí při % baterie na chlup stejně jako stará
          IONIQ_38 nabíjí při % baterie na chlup stejně jako stará „trojčata“, která také v 50% padla na 35kW. Ta ale uchladila malou baterii klimatizací, což se zde pouze ventilátorem už nedá. Pro IONIQ_28 je to plně dostačující.
          IONIQ_28 nabiji na stejné kilometry téměř 2x rychleki, než je nového.

          1. Tak treba ecitigo zvazuju, jestli bude za dobrou cenu, a
            Tak treba ecitigo zvazuju, jestli bude za dobrou cenu, a nejaka rychlost nabijeni na DC me docela u toho auta netankuje – jestli to pouziju jednou do roka mozna?
            Naopak u auta typu tesla model 3 (ktery je taky pod radarem) je to za me naopak stezejni – takovym autem chci byt schopny dojet i na dovcu, a tam uz clovek potrebuje aby bylo rozumne dost nabijecek a aby autu stacilo treba pul hodky na nabijecce a mohl jet dal, kdyz ty nabijeni budou po ceste treba 4 az 5…

            1. Pokud bych jezdil 5x ročně na dovolenou 1000 km, tak bych
              Pokud bych jezdil 5x ročně na dovolenou 1000 km, tak bych uvažoval o autě s dojezdem 500km, ale jinak pro standardní ježdění stačí 250 km s rychlým nabíjením v pohodě. Citigo-e má pomalé nabíjení, škoda. Cena 420 tis. bude, ale bez baterie asi… :)))

              1. Tak 5x rocne na dovolenou 1000km nejezdim, ale tak 2x ano, do
                Tak 5x rocne na dovolenou 1000km nejezdim, ale tak 2x ano, do toho nejaka dovca na slovensko, nebo cesta do prahy – uz jen na ty dve dovci si pucovat auto se prodrazi (a efektivne to udela vyznamnou cast najezdu z roku na benzin). Bonus delsiho najezdu je pak treba to, ze na denni dojizdeni ani clovek nemusi denne nabijet….

                1. Spíš jde o to, zda člověk 2-3x ročně překousne
                  Spíš jde o to, zda člověk 2-3x ročně překousne častější nabíjení na dlouhé trase, nebo místo 800 tis. dá 1,5 mil. Kč.

                2. No zcela uprimne, s cimkoli levnejsim nez je model 3, je za me
                  No zcela uprimne, s cimkoli levnejsim nez je model 3, je za me jizda 1000km plus mimo realitu, a nejde uz o cestu na dovolenou, ale expedici, kde cilem je dokazat si, ze ten muj vergl tam nejakym zpusobem dojede a tomu zasvetim pulku dovolene….
                  Zatimco takova cesta po superchargerech je za me jeste takove prijemne „dovlenkove tempo“ s odpocinkovymi zastavkami, tak strachat se podobne cesty leafem, na to opravdu nemam….

                3. Já měl na mysli trasu třeba 500 km, trasy 1000+ je na
                  Já měl na mysli trasu třeba 500 km, trasy 1000+ je na letadlo a pokud to je cestovní dovolená od místa k místu, pak bych to řešil velkým rodinným fosilním autem, ne sporťákem. Ten finanční rozdíl bych si užil jinak, než to vrazit do plechu s kolama 🙂

      1. Konstruktéři se inspirovali vzhledem
        Snažili se vytvořit

        Konstruktéři se inspirovali vzhledem
        Snažili se vytvořit Retro odkazující na původní motocykl
        Böhmerland (Liebisch Motor).
        Všechno je jinak
        Jiné výrobní postupy ( bylo využito 3d tisku )
        Jiné materiály
        Jiné technické řešení
        Jiné odpružení
        Jiné brzdy
        Jiný motor používající moderní technologie ( nižší spotřeba motorového oleje díky menším provozním vůlím a kvalitnějším těsnícím prvkům )
        Jiný palivový systém ( u produkčni bude vstřikování paliva aby splnovala současné emisní předpisy )
        Jiný pohon u jednoho s prototypů Elektro

        Podle vašeho komentáře Splnili prvotní záměr na 100%
        Protože podle Prostě myslicího člověka je to pořád to samé co před 80lety kdy byla výroba násilně ukončena .

        https://www.youtube.com/watch?v=FxK_50ADEqA

        1. No to by mě fakt nenapadlo že to neni to samé co před 80ti
          No to by mě fakt nenapadlo že to neni to samé co před 80ti lety (ironie), ale koncept jako takový je okopírovaný. Vznikla z toho navíc opět hnusná nezajímavá motorka nevhodná pro cokoliv. Ani jezdit jim na tom dle videa nejde. Ostatně to je asi odkaz na původní model který byl též znám špatnými jízdními vlastnostmi a nespolehlivostí. Sorry že to píšu tak přímo.

          Vy jste z týmu nebo za ně nějak kopete? Chtěl jsem jen vědět co se vám na tom líbí.

          Ale jako nic proti tomu. Ať se každej baví jak uzná za vhodné.

          1. Sice jsem původně nechtěl reagovat
            Protože je to marný,

            Sice jsem původně nechtěl reagovat
            Protože je to marný, je to marný,je to marný.
            Dle vašeho měřídka hnusná nezajímavá značka Böhmerland jejíž motocykly se cení i na 4 miliony . V jednom Muzeu veteránů, jsem se před mnoha lety ptal majitele, který motocykl je pro nej osobně v jeho mezinárodní zbírce nejcennější a on bez váhaní ukázal a řekl Böhmerland. Přitom tam měl motorky kterých už se dochovalo jen pár kusů .
            Jsou lidé kteři še živí výrobou replik motocyklů značky Böhmerland.
            Motorka Böhmerland 21 nevhodná pro cokoliv.
            Velký kola, široké řidítka, pomaloběžný motor s velkým zdvihem pístu
            Prostě kultovní Motorka pro pohodovou jízdu Zádná divočina.
            Protože jsem konvertoval k elektropohonu .
            Mít ty peníze, tak si jednu tu novodobou elektrickou nechám vyrobit, byla by to dobá investice.

            1. Já o voze, vy o koze. Vážně je to marný. Navíc mám
              Já o voze, vy o koze. Vážně je to marný. Navíc mám pocit že to berete nějak osobně. Cena motorky neříká nic o její kvalitě. V podstatě se snažíte vyvrátit můj názor svý názorem a to dost dobře nemůže fungovat. Hezký den.

    1. To je pravda, že VW je ziskový, ale ne na EVs. Tam pálí
      To je pravda, že VW je ziskový, ale ne na EVs. Tam pálí peníze mnohem více než Tesla. Prakticky všichni klasičtí výrobci přiznávají, že EV je pro ně ztrátový business. Ti šťastnější jako Hyundai mluví o kladné nule. To mluvíme o hrubém zisku. Čistý je ztrátový pro všechny a všechno se financuje z prodejů spalováků. Jedině Tesla má na svých autech 20% hrubý zisk.

    1. Ale kdepak. V Listopadu spustí továrnu ve Cvikově a v
      Ale kdepak. V Listopadu spustí továrnu ve Cvikově a v létě začnou dodávat a pak všechny převálcujou.
      Tesla sice spustí továrnu v Číně v Řijnu a v Lednu začnou dodávat a někdy v druhé polovině příštího roku začne tahle globálně nejprodávanější EV automobilka s výrobou SUV, ale jak by tohle mohlo mít vliv?

            1. musíš víc studovat, mín kecat víc myslet. pokud máš
              musíš víc studovat, mín kecat víc myslet. pokud máš dostatečně výkonný procesor chybí ti ty informace. začni studijem veškerých vydaných článku na hybrid.cz od roku 2012 doted. Pak už zbejva jen vyřešit system zpracování tech informací 😉

  3. Cvikov je celkem malá vesnička u České Lípy. Že by tam
    Cvikov je celkem malá vesnička u České Lípy. Že by tam měl VW fabriku?
    Nemyslel autor na německé straně Zwickau? A je to pořád ta firmička Lidovývágen co má sídlo na Vlčím Hradě? (dříve Wolfsburg)?…:):)
    Co to je za blbost překládat zeměpisné názvy…

        1. nemám problém říkat cizincům ať říkají Praha…
          nemám problém říkat cizincům ať říkají Praha… nevím proč by to měli komolit… 🙂
          Řekněte Italovi, že jedete do Benátek… , tak proč by nemohl říct Ital Praha…:)
          Prostě, zeměpisný názvy a jména lidí se nepřekládají.

      1. tož říkám Vídni Vídeň a Paříži Paříž, ale
        tož říkám Vídni Vídeň a Paříži Paříž, ale nepíšu o tom články.
        Mj. máme mezinárodní autodopravu a vím jaké problémy jsou když se zeměpisné názvy překládají. Při jednáních používám zásadně originální názvy a třeba v textech je uvedu v závorce, když se jedná třeba o tu Paříž a to snad není žádný problém. Jinak některým překladům byste asi dost zasmál… 🙂 každopádně to vnáší zmatek do komunikace.

    1. germánský cvikov normálka asi tam rádi furt cvičí
      germánský cvikov normálka asi tam rádi furt cvičí ;))

      https://www.google.cz/maps/place/Cvikov,+N%C4%9Bmecko/@50.7272223,12.3470666,11z/data=!4m13!1m7!3m6!1s0x47a72c564a4c3cc3:0x421b1cb4288b3b0!2sCvikov,+N%C4%9Bmecko!3b1!8m2!3d50.7102169!4d12.4733725!3m4!1s0x47a72c564a4c3cc3:0x421b1cb4288b3b0!8m2!3d50.7102169!4d12.4733725

      to je odveta za válečnýho napadení čezka germánskem… Liberec (německy Reichenberg)

      https://cs.wikipedia.org/wiki/Liberec

    2. Historicky jsme tak dlouho spolu, že například ve
      Historicky jsme tak dlouho spolu, že například ve středověku to bylo běžné, nešlo ale o překlad, ale o ustálené názvosloví. Další zajímavá okolnost je ta, že na území dnešního Německa, hlavně ve východní a severní části, žili Slované (Lužičtí Srbové), takže názvy mohly být původně České (Slovanské) a pak se teprve poněmčovalo. Ergo Cvikov klidně může být původní název. Dresden – Drážďany (čím se tam dráždili?), Rujana – Rügen, Leipzig – Lipsko, Regensburg – Řezno… Je tam toho dost a dost.
      P.S. Německá kultura se dost proměňuje, díval jsem se na nové zfilmování Bratří Grimmů a byl jsem překvapený, že v pohádkách hrají slovanské typy, Rom, černoch případně Arab.

      1. tak to máte pravdu. Nic to bohužel neřeší s vypovídací
        tak to máte pravdu. Nic to bohužel neřeší s vypovídací a informační hodnotou článku.
        Např. dle jiného článku má být ve Svinoústí konference o energetice. Kde to místo najdete? Jak se tam dostanete bez encyklopedie? (je to v PL Swinouscie). Ono přeložit se dá téměř vše, ale v z informační zprávy se stává chaos.
        Mj. dělají to i jiné národy, třeba v Německu jedete až k hranicím směr CZ Reichenberg, který se za čárou promění v Liberec. V Hrádku se pak Němec diví a neví kam jet… Jsou takhle s předklady i Google mapy, ale překládají jen něco, něco nechávají v originálech a pak se v tom vyznej…

    1. Franto, STS Chojkovice Brod, ten článek o čištění
      Franto, STS Chojkovice Brod, ten článek o čištění vzduchu je totání je paskvil. Když jsem se v tom smšru na iDnes vyjádřil, tak mě smazali. Přikládám mojí reakci, ale neprošlo mi to:

      Dobrý den,

      mám na Vás kontakt. Tak se na Vás obracím, protože reakce na smazaný
      příspěvek mi délkou nestačila.

      Tedy ohledně mého naposledy smazaného příspěvku. Článek, o kterém
      tvrdím, že je, pravda poněkud neurvale, výblitek se dá také označit za
      podvod a manipulaci. Proč? K objektivní žurnalistice má hodně daleko.
      Tvrdit, že naftové motory čistí vzduch je za hranou nejen slušnosti, ale
      jde o hrubé lhaní.

      Rozpory v článku a v originále:

      http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-obraci-po-nejnovejsim-testu-tvrdi-ze-diesely-dokonce-vzduch-cisti/
      https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/werkstatt/dieselabgase-partikelmessungen-im-realbetrieb/

      1) V celém článku, jeho těle, není zmínka o tom, že se jedná o měření
      pevných částic a ničeho jiného, zatímco v originále je toto téma jasně
      dané. Jen na konci ve grafech, tam je tato skutečnost zřejmá. Čtenář
      tedy celou dobu čte o něčem, a neví o čem. Vlastní text má nulovou
      vypovídací hodnotu.

      2) V původním článku jsou uvedené hodnoty PN na několik místech a je i
      uvedená referenční hodnota 10 000 PN/cm3 – Stuttgart. To se dá považovat
      za referenční hodnotu, ale ne za čistý vzduch. Tím městské prostředí
      rozhodně není a to ani tehdy, když jsou rozptylové podmínky dobré.

      3) Původní článek se zaměřuje na jeden aspekt a vlastně říká, že
      problémy se znečištěním jsou v dopravě všude a dělat z dieselů obětního
      beránka je trochu nefér. Článek v Českém hodně volném, překladu, vyznívá
      ale v konotacích dost jinak.

      Už originální článek zavání poněkud manipulací, ale kam to dotáhl váš
      kolega Petr Prokopec na Autoforum.cz, to je opravdu asi tak něco, jako
      doporučovat lidem s astma, ať se jdou nadýchat čerstvého kyslíku na I.P.
      Pavlova, protože tam je na magistrále největší provoz, tam bude vzduch
      určitě nejčistší. Nebo tvrdit, že lidé s nemocemi dýchacích cest
      nepotřebují ozdravnou léčbu na horách, že stačí žít ve městě, někde kde
      je hustý provoz, protože diesely vzduch vyčistí.

      Je mi celkem jedno, jestli mi smazaný příspěvek vrátíte nebo ne, ale
      prosím domluvte kolegovi. Tohle není žurnalistika, tohle je
      dezinformační bulvár.

      Děkuji předem…

    1. Takže 4 roky jim bude trvat zvýšit výrobu z 300.000ks na
      Takže 4 roky jim bude trvat zvýšit výrobu z 300.000ks na 330.000ks. Podle mě je to pořad ten stejný natahowagen ! Od té doby co vedení Škodovky řeklo že vyrobí jen tolik BEV kolik bude nezbytné nutné jim nevěřím vůbec nic. To bylo pořad řečí jak zaplaví trh elektroautama a oni ještě v roce 2021 budou vyrábět tolik co Tesla zvládne vyrobit ve stanu! VW – u mě si neškrtnou. Bohužel jejich hlavními odběratele jsou korporátní zákazníci a tam to zase bude o tom kolik komu do kapsy.

        1. Kdyby ji vyráběli 300 tis. ročně za cenu 1 mil. tak to
          Kdyby ji vyráběli 300 tis. ročně za cenu 1 mil. tak to nejsou schopni prodat, protože příští rok začínají vyrábět všichni. Hladový trh na auta za 1 mil. prostě není, je to krásně vidět na příkladech, kdy bez dotace poklesly prodej až na čtvrtinu. Prostě lidi to chtějí v cenách spalovacích aut, jak to nastavilo Norsko.
          Nedávno jsem se bavil s taxikářem o EV, říkal, že by musel mít Teslu (má nájezd 80-90 tis. ročně) a to se nikdy nezaplatí. Takže jezdí taxi s Citroenem C5, modelem, které se vyráběly do roku 2005 (prý držáky). Dá za auto cca 25 tis., udělá na začátku nejzákladnější údržbu, rozvody a olej za 20 tis. a pak jezdí. Po roce to prodá za co koupil, koupí další a tak pořád dokola. V podstatě platí jen výměny oleje a palivo. Pravda rozměrově spolu s rozumnou cenou se auto vhodné pro taxi zatím nedělá.

          1. Ad1 VW možná zaplaví svět svými BEV, ale bude mu to trvat
            Ad1 VW možná zaplaví svět svými BEV, ale bude mu to trvat minimálně 10-15 let! Tj. Někdy od roku 2015 ( kdy začlo být jasné, že jim Tesla začala šlapat na kuří oko a navíc problém s emisemi…) až do roku 2030 kdy začnou dodávat ročně na trh 1mil. a víc BEV. Dřív to nebude! V roce 2025 bude výroba tak max na 500tis. ks.

            AD2 BEV za cenu spalovaku bude během několika málo let. BEV půjdou postupně dolů a ropaci zdraží. Podobně jako to udělali v Norsku. Pak to půjde docela rychle a z 2% podílu na trhu bude během 2-3 let 20% a během dalších 2-3 let 50%

          2. Naše taxi Hyundai Ioniq 28kWh najednou ročně 90 tkm a
            Naše taxi Hyundai Ioniq 28kWh najednou ročně 90 tkm a nemají problém s dojezdovou vzdáleností nebo rychlostí nabíjení. Nez řidič vybije po městě baterii, stejně sám potřebuje pauzu a v té si opět nabije. Určitě není na taxi vhodná Tesla, právě naopak. Servis a provozní náklady jsou mnohem vyšší.

Napsat komentář