Elektrokolo Tern HSD: malý velký pomocník do města

Výrobce elektrokol Tern dnes působí takřka po celém světě, od Tchaj-wanu po Kalifornii. Zaměřuje se především na unikátní kombinaci nákladních a městských elektrických kol.

Elektrokolo Tern HSD S8i. Nákladní elektrokola zatím v Česku příliš oblíbená nejsou, ale v západních metropolích si oblibu rychle získávají.
foto: Tern

Elektrokola Tern jsou někdy přezdívána „SUV e-bikového světa“. To proto, že v sobě spojují to nejlepší z běžných cestovních a nákladních kol.

Nejnovější navazuje na úspěšný model Tern GSD. Na délku měří pouze 170 cm, a ovládá se proto mnohem lépe, než jiná nákladní elektrokola, která bývají delší.

Elektrokolo Tern HSD

Elektrokolo Tern HSD
foto: Tern

Jednoduchý a praktický způsob parkování elektrokola Tern HSD

Jednoduchý a praktický způsob parkování elektrokola Tern HSD
foto: Tern

Unikátní vlastností elektrických kol Tern HSD a GSD je to, že je můžete zaparkovat tím, že je zvednete a postavíte na zadní kolo. Snadno se tak vejdou i do poměrně malých prostor.

Elektrokolo Tern HSD uveze až 170 kg pasažérů či nákladu, včetně např. malého dítětě ve speciální sedačce. Díky snadné polohovatelnosti komponent se na kole mohou snadno prohánět všichni od výšky 150 cm do 195 cm.

Tern HSD

Tern HSD
foto: Tern

Kolo se prodává ve třech verzích, jejichž cena začíná na $3099. Liší se pak především komponenty, kdy nejlevnější verze využívá elektromotor Bosch Active Line, ta dražší pak Bosch Performance Line.

Zatímco nejlevnější verze HSD P9 je vybavena přehazovačkou Shimano Alivio Shadow, středně drahá verze S8i má interní přehazovačku Nexu 8. Nejdražší verze S+ pak dokonce automatickou přehazovačku Enviolo.

Elektrické kolo Tern HSD

Elektrické kolo Tern HSD
foto: Tern

Elektrokolo Tern HSD lze snadno složit.

Elektrokolo Tern HSD lze snadno složit.
foto: Tern

Dvě dražší verze využívají pro přenos síly šlapání řemenový systém Gates Carbon Belt Drive. Všechny modely jsou vybaveny hydraulickými brzdami, dvě dražší verze se pak mohou pochlubit brzdami Magura MT4.

Nejdražší verze elektrokola Tern HSD je vybavena 500Wh baterií Bosch, dvě levnější verze pak 400Wh.

36 Comments on “Elektrokolo Tern HSD: malý velký pomocník do města”

    1. Z wallboxu nabiji na 3 fazy, 3x16A = 11kW.
      Bohuzel mobilni

      Z wallboxu nabiji na 3 fazy, 3x16A = 11kW.
      Bohuzel mobilni konektor je jenom jednofazovy, takze 1x16A = 3,7kW

      Reseni bohuzel stoji pres 10 000Kc, ja jsem se na to vykaslal, a nabijim z 5 kolikove zasuvky jen jednou fazy (DIY adapter za 100 korun)

      Technicky by mela umet nabijet i 1x32A, a tedy 7,4kW ale na ten adapter se neodvazim.

        1. Ma vymenovaci koncovky. V Evrope standardne dve. Schuko
          Ma vymenovaci koncovky. V Evrope standardne dve. Schuko koncovka 1x13A a campingovy modry adapter 1x16A. Zadne jine nejsou v nabidce.

          Dobry hack je koupit si z USA 1x32A koncovku, tu uriznout a pridelat evropskou 32A, pak to nabiji 32A.

          Kazdopadne UMC uz tri fazy neumi.

  1. bez zadního vodpružení a pohodlných sedaček to je
    bez zadního vodpružení a pohodlných sedaček to je kostitřas, to dítě na nosiči má jistě pěkně vopruzenou pldel :)))
    dyt to nemá polstrovaný křesílko ani vopěrátko, do města je potřeba luxus soudluzi ;))

  2. Mě se na tom kole líbí ta nábojová převodovka a ten
    Mě se na tom kole líbí ta nábojová převodovka a ten ozubený řemen.
    Před několika měsíci jsem viděl u jednoho prodejce městské e-kolo s automatizovamou převodovku NuVinci. Docela jsem koukal že i pro e-kola existuje automatická převodovka

      1. U elektrokol se středovým centrálním el.motorem je
        U elektrokol se středovým centrálním el.motorem je problém že řetez je mnohem více zatěžovaný v tahu, ale hlavně se opotřebují kloubové spoje mezi članky a řetěz se tzv.natáhne
        Pokud zanedbáte výměnu s novým řetezem Musíte vyměnit přední i zadní převodová kola.

        https://motosvet.cz/vybaveni/320-retez-remen-nebo-kardan.html

        https://www.tyma.cz/technicke-informace/caste-dotazy/ucinnost-remenu/

        https://cs.wikipedia.org/wiki/Ozuben%C3%BD_%C5%99emen

        1. Jo tak to se omlouvám, bylo to podobné, jen dvourychlostní
          Jo tak to se omlouvám, bylo to podobné, jen dvourychlostní a produkovali to Němci, původně firma Fichtel & Sachs co dělala i torpéda a pak jí odprodali Američanům, čili firmě Sram co už to teď nevyrábí.
          https://www.alternativni-cyklistika.cz/ostatni/mesto/testovali-jsme-sram-automatix/
          https://www.gizmodo.co.uk/2012/01/two-speed-internal-gear-hubs-designed-in-the-sixties-now-appearing-on-a-bicycle-near-you/

          A nakonec to použila i IKEA do svých 2 rychlostních kol, dobrých akorát tak na rovinaté terény s pidi kopečkama
          https://www.theguardian.com/technology/2016/jul/02/ikea-sladda-bicycle-review-helen-pidd

      1. ale iba, ak mašinfíra má pozíciu POD ŠTAMGLOU!
        ps – až

        ale iba, ak mašinfíra má pozíciu POD ŠTAMGLOU!

        ps – až teraz som prečítalporiadne – myslel som sedieť na rúre. takú sedačku som po odrastení zavesil ako hojdačku na konár (doštenná sedanka, roxorová opierka 🙂

                1. mileradi, akurát tuná je taký spolok , dúfam, že voľby
                  mileradi, akurát tuná je taký spolok , dúfam, že voľby na výročie vrážd (ján a martina) ich odstavia. to by tu už mohol babiš kandidovať 🙂

Napsat komentář