Audi představilo novou verzi elektromobilu e-tron, je lehčí a šetrnější

Audi uvede na trh novou výkonovou verzi elektricky poháněného SUV s označením Audi e-tron 50 quattro. Dva elektromotory poskytují celkový nejvyšší výkon 230 kW a maximální točivý moment 540 N.m.

Audi e-tron 50 quattro
foto: Audi

Elektromobil Audi e-tron 50 quattro kombinuje dle tiskového zprávy „vysokou úroveň hospodárnosti se sportovními výkony“. Stejně jako již prodávaný model e-tron má i jeho základní verze po jednom elektromotoru na přední a zadní nápravě.

Elektricky poháněné SUV s celkovým nejvyšším výkonem 230 kW (265 kW u současné verze 55 quattro) a maximálním točivým momentem 540 N.m zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,0 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 190 km/h. Ve většině provozních situací je vůz poháněn pouze zadním elektromotorem, aby bylo dosaženo nejvyšší hospodárnosti.

Přední elektromotor je aktivován předvídavě v případě potřeby. Řízení elektrického pohonu všech kol na základě rozsáhlého systémového propojení je extrémně rychlé a velmi precizní. V kombinaci s moderními komponenty podvozku včetně vzduchového odpružení a nízkým těžištěm zajišťuje vynikající úroveň jízdní dynamiky a stability.

Sada akumulátorů modelu Audi e-tron 50 quattro je složena z 324 prismatických článků rozdělených do 27 modulů. Jejich kapacita je 71 kWh, což umožňuje dojezd více než 300 kilometrů v jízdním cyklu WLTP. (verze 55 quattro má 95kWh baterii a 417 km WLTP dojezd, reálný je ale mnohem nižší)

Audi e-tron 50 quattro

Audi e-tron 50 quattro
foto: Audi

K vysoké hospodárnosti údajně přispívá „nové nastavení poháněcího ústrojí ve spojení s rozmanitými optimalizačními opatřeními ve vysokonapěťovém systému“. Spotřeba a nehospodárnost je snad nejvíce kritizovanou věcí u již prodávané verze Audi e-tron Advanced 55 quattro.

Dalším faktorem je nižší pohotovostní hmotnost, s níž klesly také jízdní odpory, a účinný systém řízení chladicích a topných systémů se sériově dodávaným tepelným čerpadlem.

Tento systém reguluje teplotu v interiéru i provozní teplotu akumulátorů a zajišťuje chlazení elektromotorů, výkonové elektroniky a nabíjecího systému. Tímto způsobem je zajištěna dlouhá životnost vysokonapěťových komponentů a umožněno rychlé nabíjení stejnosměrným proudem (DC).

Audi e-tron 50 quattro lze nabíjet výkonem až 120 kW na rychlonabíjecích stanicích. Elektricky poháněné SUV tak může doplnit dostatek energie pro další etapu dálkové jízdy přibližně během 30 minut.

Alternativně lze akumulátory nabíjet střídavým proudem (AC). S nabíjecím výkonem 11 kW trvá kompletní nabití sedm hodin. Po uvedení nového modelu na trh bude na přání nabízeno druhé palubní nabíjecí zařízení, které umožní nabíjení akumulátorů výkonem až 22 kW na velmi rozšířených nabíjecích stanicích se střídavým proudem.

Exkluzivní nabíjecí služba Audi e-tron Charging Service zpřístupní klientům více než 100 000 veřejných nabíjecích přípojek v Evropě prostřednictvím jedné karty. Počet využitelných nabíjecích stanic přitom neustále roste. Uživatelé zároveň mohou nabíjet své elektricky poháněné SUV bez základního měsíčního poplatku po dobu prvního roku.

Pro domácí nabíjení je Audi e-tron 50 quattro sériově vybaveno kompaktním přenosným nabíjecím systémem, který podporuje nabíjení výkonem až 11 kW po připojení do zásuvky s třífázovým proudem a napětím 400 V.

Audi e-tron 50 quattro

Audi e-tron 50 quattro
foto: Audi

Z domácí elektrické zásuvky s napětím 230 V je možné nabíjení výkonem až 2,3 kW. Od konce roku 2019 bude na přání nabízen nabíjecí systém connect s funkcemi pro chytré nabíjení. Uživatelé mohou při nabíjení svého elektromobilu Audi e-tron využívat například výhodnější sazby za odběr elektrické energie mimo špičku.

V kombinaci se systémem řízení energetických toků v domácnosti jsou pro klienty přístupné další výhodné funkce, například prioritní nabíjení elektrickou energií z vlastní solární elektrárny, pokud má zákazník na svém domě fotovoltaický systém.

Klienti mohou prostřednictvím aplikace myAudi také ovládat na svém chytrém telefonu veškeré nabíjecí procesy a časovače, včetně aktivace a nastavení klimatizace před odjezdem.

Stejně jako výkonnější verze elektricky poháněného SUV uskutečňuje Audi e-tron 50 quattro rekuperaci elektrické energie prostřednictvím obou elektromotorů, z nichž je prioritně využíván zadní elektromotor, a to během více než 90 procent všech zpomalení.

To znamená, že energie z prakticky všech normálních brzdných manévrů je získávána zpět a ukládána do akumulátorů. Nově vyvinutá brzdová soustava s elektrohydraulickým ovládáním se aktivuje pouze tehdy, pokud řidič požaduje zpomalení vyšší než 0,3 g. Výsledkem jsou krátké brzdné dráhy ve všech jízdních situacích.

Sériově dodávaný asistent pro hospodárnou jízdu podporuje řidiče v úsporném stylu jízdy automatickou rekuperací a prediktivními informace na digitálním panelu přístrojů Audi virtual cockpit.

Systém používá radarové senzory, záběry z kamer, navigační data a informace z komunikace „Car-to-X“ k detekci dopravní situace a projížděné trasy. Asistent pro hospodárnou jízdu dokáže v kombinaci s adaptivním tempomatem elektricky poháněné SUV také předvídavě brzdit nebo zrychlovat.

Audi e-tron 50 quattro, vyráběné v bruselském závodě s neutrální bilancí emisí CO2, bude možné objednávat na evropských trzích v průběhu čtvrtého čtvrtletí 2019. Cena pro český trh ještě nebyl stanovena.

tisková zpráva

135 Comments on “Audi představilo novou verzi elektromobilu e-tron, je lehčí a šetrnější”

  1. Ááá už jsem přišel na to, v čem je ten
    Ááá už jsem přišel na to, v čem je ten pokrok…
    Možná tomuhle modelu k vítězství už bude stačit menší změna pravidel v průběhu nějaké rally než zrušit celou etapu.
    Nebo možná už nebude třeba jej propagovat blokováním dobíjecích míst jiných značek. A možná nebudou potřeba ni propagační stany před prodejními místy konkurence…

    Ukázku ubožejšího chování aby člověk pohledal.

  2. Audi Dízgejt – Rupert Stadler dostává za uši a s ním
    Audi Dízgejt – Rupert Stadler dostává za uši a s ním dalších 23 hochů z VW koncernu. To proto do nás hustí koncern všechen ten elektrickej greenwashing v reklamách a píár, aby přehlušil tyhle špinavý kostlivce co má ve skříni.

    Bývalý šéf Audi čelí žalobě kvůli emisnímu skandálu
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/byvaly-sef-audi-celi-zalobe-kvuli-emisnimu-skandalu-76650

    „Mnichovská prokuratura v souvislosti s emisním skandálem obžalovala bývalého šéfa německé automobilky Audi Ruperta Stadlera a další tři osoby. Viní je mimo jiné z podvodu a nezákonných reklamních praktik. Informovala o tom dnes agentura DPA.“

      1. což o to by i možná chtěli (kdo by taky chtěl dobrovolně
        což o to by i možná chtěli (kdo by taky chtěl dobrovolně zůstat pozadu u autopopelnic že 😉 ale nemůžou! Nemají totiž baterkárnu protože nemají do ní suroviny a protože neinvestovali protože jim ropák nedovolil investovat a drží je ten mafijám pod krkem 😉

      2. Kdyby to bylo nechtěné dítě, tak udělají nějakou kopii
        Kdyby to bylo nechtěné dítě, tak udělají nějakou kopii A1, která bude na úrovni e-Up či něco podobného a nebudou do toho vrážet desítky milionů € do vývoje… (a ani do reklam, které na mne neustále někde skáčou, ať už na internetu nebo v TV)
        Ale vzhledem k tomu, že nejprodávanější model Audi je Q7, tak je logické, že nejprve míří do tohoto segmentu, kde je největší šance na úspěch…
        To, že na úplném počátku, bylo dotlačení Bruselem, na tom se shodneme. Nicméně i když jste dotlačeni k něčemu, tak to neznamená, že když něco musíte, tak to odfláknete, protože musíte.
        V září bude představen Sportback, což bude ekvivalent Q8 a následovat bude GT, což je ekvivalent A7.
        Každý ze stávajících zákazníků Audi si bude moct vybrat elektřinu jako alternativu.

  3. Pane Hořčíku, mám na vás prosbu. Pro mne z neznámého
    Pane Hořčíku, mám na vás prosbu. Pro mne z neznámého důvodu jsem často napadán, že jsem pouze druhým nickem uživatele runner42, případně dalších. Nebaví mne na to dokola odpovídat a obhajovat se. Jistě máte přístup k i.p. adresám, případně polohám uživatelů. Byl byste tak laskav a toto obvinění jednou pro vždy vyvrátil? V minulosti jsem tu měl ještě jeden nick ke kterému jsem zapomněl heslo. Nikdy jsem nepsal ze dvou nicků naráz a prostě mě ta nepodložená obvinění vadí.

    1. Ac uz se tady posledni dobou moc nevyjadruju kvuli nekterym
      Ac uz se tady posledni dobou moc nevyjadruju kvuli nekterym exotum tak Vam san i verim
      protoze takovej vocas jako je pan runner42 by se snad nesnizil si dat do podpisu Teslu 🙂 🙂 🙂
      Protoze on tam ma hustokruteprisny megakary 🙂 🙂 🙂

    2. IP adresa jde zmenit behem par vterin, navic IP adres muze mit
      IP adresa jde zmenit behem par vterin, navic IP adres muze mit kazdy mnoho, tedy s IP adresou vesmes nic neodhalis, i pod jednim uctem muze nastat situace kdy je pristupovano z ruznych IP adres, kdys sem neco napisu z nektereho zarizeni v kancelari, kdys sem neco napisu z nektereho zarizeni doma a nebo kdys sem napisu neco z nektereho mobilniho zarizeni prez data, pokazde jina IP adresa

      a kdys budu chtit, tak si IP zmenim a jako IP se bude hlasit bod odkud se chci hlasit, treba z Ruska, USA, vpodstate odkudkoliv odkud chci

    3. Se to nedá takhle zjistit, jediná možnost by byla když by
      Se to nedá takhle zjistit, jediná možnost by byla když by se k serveru přistupovalo s certifikátem např. pomocí ověřeného podpisu. Ale taká by to nebylo na 100% protože by jedna osoba mohla využívat certifikát někoho známého.

      1. Dockejte casu jak ta husa klasu. Az se hosi z Nemecka vzchopi,
        Dockejte casu jak ta husa klasu. Az se hosi z Nemecka vzchopi, to bude jizda.
        Vcera jsem totiz zase videl Bjornovo video o bolistkach jeho modelu X. Kolik ten s tim stravil po opravach, to mi u tak drahyho a luxusniho auta hlava nebere. A ty cekaci lhuty na opravy, vpravde neuveritelne. Takze podle me si i jen kvuli tyhle nespolehlivosti spousta lidi koupi klidne E-Trona. Protoze vetsina lidi chce jezdit a ne se tahat po opravnach. Mozna mel smulu, nevim. Ja porad Teslu povazuji za soucasne asi nejlepsi volbu hlavne diku SCH a rychlosti nabijeni ale tyhle problemy by me v pripade koupe dost odrazovaly. Snad se s tim poperou.

        1. Tak mám dva teoretické dotazy.
          1) Kdy čekáte, že se (jak

          Tak mám dva teoretické dotazy.

          1) Kdy čekáte, že se (jak vy říkáte) „hoši“ z Německa vzchopí? Zatím na co šáhli, to bylo spíš k pláči (v porovnání s EV konkurencí). A jejich zdroje baterií jsou oproti konkurenci – no troufnu si říci směšné.

          2) Co Vás vede k tomu, že v segmentu EV budou produkty německých automobilek spolehlivější a méně servisované než čínská (přesněji řečeno asijská) či americká produkce?

            1. Já si kladu otázku, je opravdu takový hlad po EV, že kdyby
              Já si kladu otázku, je opravdu takový hlad po EV, že kdyby vyrobili zítra 1 mil VW ID3, 1 mil. Škoda Visión a 1 mil. Seat Cupra v cenách 750 tis., tak to ihned prodají? Když si vezmu, že všem klesají prodeje aut, pouze jde nahoru nejlevnější Dacia a lidé mění auta za motorky (nárůst 22%), tak je jasné že lidé chtějí auta do 300 tis a nebo vůbec.

              1. Ne, po produkci koncernu VW jim podobných fakt hlad není.
                Ne, po produkci koncernu VW jim podobných fakt hlad není. Jejich evropská produkce připravovaná na příští rok, se prodá, ale jen těm co buď budou chtít:
                A) za každou cenu Evropské (nebo přímo koncernové) auto.
                nebo
                B) neorientují se v problematice EV, a nevědí které parametry si hlídat – (protože o kvalitě měkčených plastů palubky to fakt není).
                nebo
                C) Dostanou na to auto nějakou individuální (flotilovou) cenu, a reálné parametry auta jim budou ukradené, hlavně že je to elektro s dotací.

                Ten hlad, těch kteří se v EV orientují je po:
                A) Ti bohatí chtějí kvalitu Tesly.
                B) Ti chudší po asijské produkci.

                Kdyby Tesla dovezla do Evropy půl milionu TM3, a půl milionu TMY tak je do konce roku všechny prodá.
                Kdyby EU zrušila dovozová cla, a blokace homologací asijské produkce, a zároveň se nasytil Čínský trh a tamní automobilky chtěli začít dodávat do Evropy, tak VW, FIAT, PSA, Mercedes a BMW prodají do roka 10% toho co doposud protože si jejich výrobky koupí jen jejich skalní příznivci.

                1. Nemyslím si, že by Tesla prodala v EU 500 tis aut za 6
                  Nemyslím si, že by Tesla prodala v EU 500 tis aut za 6 měsíců, aní nikdo jiný. Tesla jen plní objednávky staré 3 roky a stejně jako v USA dojde k poklesu prodeje po jejich naplnění.

                2. Já si spíš myslím, že všichni čekají na nějaký ten
                  Já si spíš myslím, že všichni čekají na nějaký ten dotační titul.
                  Proč mám teď vypláznout víc než mega ze svého, když příští rok bude většina evropských zemí něco (více či méně) přispívat.

                3. V EU se ročně prodá cca 16 milionů aut, cca polovina od
                  V EU se ročně prodá cca 16 milionů aut, cca polovina od srpna do konce roku. Docela bych pochyboval, že z těch 8 milionů je milion aut v ceně nad 1 mil. bez DPH a i kdyby, tak by tím Tesla ovládla 100 % tohoto segmentu a to je opravdu nesmysl.

                4. No aby jsme se nedivili. Bohužel jich milion nedodají,
                  No aby jsme se nedivili. Bohužel jich milion nedodají, takže se to nedozvíme.
                  Ono ovládnout 100% segmentu, ve kterém nemáte reálně konkurenci, tak nemožné není.
                  Když bych měl dát za auto víc než milion, tak jiná volba ne Tesla prakticky není. I-pace nebo E-Trona si koupí jen skalní fanoušek dané značky. A oba dva je TM3 strčí do kapsy.
                  Jediné co nelze odhadnout je cena / výkon TMY – ale něco mi říká, že to to bude bořič trhů.

                5. Já nemluvil o EV, ale o celém trhu. Celkové prodeje
                  Já nemluvil o EV, ale o celém trhu. Celkové prodeje PHEV+BEV v Evropě jsou cca 200 tisíc za půl roku, takže kdyby teď přijely lodě s milionem Tesel, tak se opravdu nemají šanci prodat. Ani letos a ani za 5 let ne. Je hezké, že je pro vás není nad milion jiná volba (a mít volný milion na auto, tak pro mě také ne :)) ale pro 90 % evropanů je to volba mezi spalováky z řad Mercedesu, Audi nebo BMW.
                  Počítejte tak s rokem 2025, kdy se v Evropě prodá milion EV za půl roku a rozhodně to nebude 100 % Tesel.

                6. Já si myslím (což pro některé tady zdůrazňuji znamená,
                  Já si myslím (což pro některé tady zdůrazňuji znamená, že na to nemám žádný důkaz ani odkaz ze kterého jsem čerpal), že spousta firem čeká na dotační tituly příštího roku, aby své fosilní flotily vyměnili za EV.

                7. Já si to nemyslím, v Praze, kde je myšlení lidí více
                  Já si to nemyslím, v Praze, kde je myšlení lidí více nakloněno dotaci nedostanou a stále EV kupuji jen nadšenci a pár malých firem (když nepočítám výkřiky do tmy). Vždyť se ani nevyčerpaly peníze na poslední dotační výzvu. Nedávno jsem mluvil s ředitelem velké společnosti, kdy už si koupí Teslu. Říkal, není to kde nabíjet, někdo by se o to musel starat apod. V garáži mají 200 aut, i když peněz mají spoustu, do EV se jim nechce i když jsem mu vysvětlil, že to lze nabíjet jednoduše, tak ty stereotypy prostě nepřekonají. Jako hračku by to ještě nějak vzali, na denní ježdění to nikdo z vedení nechce. Možná až přijde na trh společnost, která bude nabízet operák na EV a nebude se toho bát a dělat šílené kalkulace, pak se to pohne.

                8. Manažer, jehož pracovní den je naplánován na minuty (a
                  Manažer, jehož pracovní den je naplánován na minuty (a mnoho jich mu chybí), si nemůže dovolit ztrácet čas nabíjením. Dále je nutno vzít na vědomí, že Tesla ještě nemá všude takové renomé jako prémiové značky.

                9. To asi jo, ale součástí takového dne s pevným časovým
                  To asi jo, ale součástí takového dne s pevným časovým harmonogramem asi nebudou vícenásobné přejezdy poloviny republiky.
                  Věřím, že mají manageři, respektive spíše aktivní obchodní zástupci den nařachnutý…
                  ale dnes přece není problém sehnat EV, které za celý den nemusíte nabíjet, v krajním případě jednou třeba půl hodiny během oběda, či právě oné pracovní schůzky.

                10. Můj kolega má Teslu, ale jezdí s ní jen do práce
                  Můj kolega má Teslu, ale jezdí s ní jen do práce (nabíjí doma a v práci). Na tripy si bere jiný auto.

                11. Taky mám jednoho „zvláštního“ kolegu, nosí čepici
                  Taky mám jednoho „zvláštního“ kolegu, nosí čepici vycpanou staniolem, aby jen nemohli ovlivnit mimozemská vysílání.
                  Prostě takoví lidi se najdou, co naděláte, kolegy si nevybíráme. 🙂

                12. Stačí aby se do managementu dostal jeden manager s agendou
                  Stačí aby se do managementu dostal jeden manager s agendou zefektivnění logistiky, či do ekonomického oddělení najmou někoho, aby našel místa, kde by šlo hospodařit efektivněji a ušetřit.
                  Dříve či později někdo s projektem vyzkoušet flotilu EV přijde.
                  V některých případech by stačil i výřečný garážmistr.

                  No rozšíření operáků by tomu pomohlo bezesporu, to naprosto souhlasím. Jediný o kom pozitivně vím, že nabízí operák na EV (neboť jsem tu nabídku osobně dostal) je Renault. Jak ZOE, tak Berlingo můžete mít na operák – a upřímně není vůbec nevýhodný.
                  Jsem zvědav, zda bude dělat Škoda operáky na CitiGO iV, a Superba PHEV, ale tipoval bych že bude.

            2. Netvrdil jsem, že zkrachují, a ani si to nemyslím. VW je
              Netvrdil jsem, že zkrachují, a ani si to nemyslím. VW je dost bohaté, a s dostatečně velkým zázemím, aby to přežilo.
              Jen je to bude stát mnohem víc času, peněz, a snahy než kolik si teď vůbec připouštění, a i když se do toho teď vrhnou po hlavě, tak svou aktuální pozici určitě ztratí.
              Nemusí to dopadnou tak špatně jako Nokia, nebo Kodak, ale teď jsou řekněme na začátku druhé desítky v pořadí automobilek – měřeno připraveností na dobu elektrické mobility. Jestli fofrem a výrazně nemáknou (což třeba v číně začali makat jak diví, jen tady v Evropě se nás stále snaží tahat za fusekli) tak se octnou ne za začátku druhé desítky, ale na jejím konci, ne-li v třetí desítce.

        2. To video jsem nevidel, ale lecos jsem si sam zazil.
          Na druhou

          To video jsem nevidel, ale lecos jsem si sam zazil.
          Na druhou stranu vzdy jsem dojel do servisu po vlastni ose. Objednaci lhuty jsem mel max. dva tydny, nekdy dokonce jen tyden. To je asi zavisle na vytizeni konkretniho servisu.
          Taky pritom svoje auto najezdem moc nesetrim.
          Snad to casem vychytaji.

        3. „Az se hosi z Nemecka vzchopi, to bude jizda.“
          Jsi neskonale

          „Az se hosi z Nemecka vzchopi, to bude jizda.“

          Jsi neskonale naivní. Sundej si svoje růžový brejle, prober se z diskotéky a přestaň pořád blouznit o holubu na střeše a podívej se na toho vypelichanýho vrabčáka co se ti motá pod nohama.
          Hoši z VW už se vzchopili a udělali e-golfa a pak e-trona. Žádnej zázrak ten „náskok díky technice“.
          Budoucí Tajkan má už rýsovacího prkna horší parametry než několik stará Tesla a to má Porše slogan „there is no substitute“!
          V roce 2015 museli zrušit konkurenci Modelu S protože dle slov Herberta Diesse nebyli schopny dosáhnout konkurenčných parametrů Tesly!!! Todle opravdu nechceš slyšet od německý automobilky…

          Až se VW nebo Toyota „vzchopí“ ty už budeš starej dědek a bude ti dost možná jedno v čem tě vezou.

            1. Nikdo si nic jinýho nepřeje, jen čekáme na ten důkaz
              Nikdo si nic jinýho nepřeje, jen čekáme na ten důkaz místo slibů. Já se těším na masovou výrobu ID. Opravdu masovou, ne jen sériovou.
              Klíčem jsou levný baterky a levný baterky bez vlastní baterkárny hned tak nebudou. To je nepřijemná a velmi prozaická realita dne.

                1. Nebo pujdou na dračku jak housky na krámě.
                  Nebo pujdou na dračku jak housky na krámě.

                2. Pobavte se s prodejci v autosalonech, dostanete zajímavé
                  Pobavte se s prodejci v autosalonech, dostanete zajímavé informace. U Kia v Praze 9 jsou rádi, že se zbavili 2 kusů Kia Soul po roce nabízení za sníženou cenu. Už to tam nechtějí, není zájem. V Mercedesu na Chodově mi rovnou řekli, ať si od nich EV nekupuji, že to neumí, že ta Kia Niro bude určitě lepší 🙂 Kia Modřany má 2 Nira pro novináře, prodávat to začnou příští rok, ale neví kdy a kolik aut dostanou. Niro HEV je za polovinu, tak se prodává daleko více.

                3. Tady nejde jen o peníze, ale i o povědomí lidí. To je
                  Tady nejde jen o peníze, ale i o povědomí lidí. To je ovšem značně pokřiveno. Stačí se mrknout na diskuse na iDnes, všude je milion odborníků, co ví, že benzín roste na pumpě, kdežto elektrika se složitě vyrábí z uhlí a kouř z něj zamoří celou planetu. Těžba lithia vydrancuje všem lidem zahrádky a zničí krajinu. A s tímto materiálem se pak divíme, že se neprodávají BEV. Onehdá mi v půjčovně dali Superb L&K a já jsem se nestačil divit, jak tohle auto může být dražší než Leaf. A kolik jezdí Superbů a kolik Leafů… Je to opravdu jen o lidech. Technologie BEV je už docela dobrá, vlastně je možná dál než se vůbec dá dotáhnout technologie spalováků, ale ty už jsou v posledním tažení, kdežto BEV se teprve rozjíždějí.

                4. Já už jsem vzdal přesvědčovat lidi ze EV jsou super.
                  Já už jsem vzdal přesvědčovat lidi ze EV jsou super. Nakonec teď jsou výhody, které při velkém počtu uživatelů zmizí, tak proč si budu pod sebou řezat větev.

                5. Hmm, jak může být Superb dražší než parodie na auto
                  Hmm, jak může být Superb dražší než parodie na auto Leaf?

                  Tak namátkou při cestě z Alp domů zjistíš, že do Superbu naložíš lyže, čtyři velké kufry a čtyři lidi bez aerodinamické brzdy v podobě boxu na střechu, pohodlně se usadíš a najdeš si ideální ergonomickou polohu bez ohledu na tvoji výšku, vyhrabeš se ze sněhu díky pohonu všech čtyřech kol, nezničíš si díky nastavitelným tlumičům záda na výmolech ve sněhu a pokud zničíš kolo, máš plnohodnotnou rezervu, bezpečněji a rychleji předjíždíš, na dálnici si dáš na tempomatu pohodlných 160km/h a dojedeš tak bez tankování až domů a to bez hledání deseti různých nabíječek.

                  Nějaký další dotaz?

                6. … řekl Looser42. Ale dotaz bych měl. My jsme spolu spali,
                  … řekl Looser42. Ale dotaz bych měl. My jsme spolu spali, že si tykáme?

                7. Další chudák, co neunese realitu? 😀
                  Ne nespali, já

                  Další chudák, co neunese realitu? 😀
                  Ne nespali, já teplajzník nejsem, vždyť ani elektromobil nemám. Na první pohled intelektově insuficientním ale vždy tykám. Tak se tak hloupě neptej.

                8. V tom případě si tykat nebudem. Pokud jde o realitu, tak
                  V tom případě si tykat nebudem. Pokud jde o realitu, tak musím říct, že na elektriku se opravdu fungovat dá, jen je třeba chtít. Je to něco za něco, ale za pocit, že i děti mých dětí budou žít v důstojném podnebí, si opravdu rád zastavím třikrát za měsíc u nabíječky. Nevadí mi to.

                9. Já ti to neberu, každý má jiné preference. Ovšem ptal
                  Já ti to neberu, každý má jiné preference. Ovšem ptal ses, proč je Superb dražší a místo poděkování za moje vysvětlení jsem se dozvěděl jen, že jsem loser, což je taková typická reakce vlastníka elektrického žebřiňáku v argumentační nouzi.

                10. Ale já fakt nechápu, proč Superb L&K nemá parkovací
                  Ale já fakt nechápu, proč Superb L&K nemá parkovací kameru. Beru to jako samozřejmost. Motor může mít sílu jakou chce, ale když převodovka nestíhá řadit, není to nic platné. Jakožto majiteli C5 se mi o pohodlí v Superbu opravdu nezdá, vždyť se to strašně třese a uvnitř je slyšet motor. A stojí to asi 1.08M, přitom Leaf N-Connecta je pod mego a má aspoň nějakou výbavu. A omlouvám se za přidané „o“, musím zkrotit automatické opravy.

                11. Ty jsi jel tak v první generaci s rozpadlým setrvačníkem,
                  Ty jsi jel tak v první generaci s rozpadlým setrvačníkem, ne?
                  Superb samozřejmě má parkovací kameru i parkovací automatiku. Mám ti to snad vyfotit?
                  Motor slyšet absolutně není, rozhodně se neklepe, odhlučnění je velmi kvalitní a kabina má i protihluková třívrstvá skla. Komfortem je úplně jinde, než Leaf.

                12. Netykáme si. Byl to Superb ročník 2017 L&K s DSG. Neměl
                  Netykáme si. Byl to Superb ročník 2017 L&K s DSG. Neměl parkovací kameru, fakt ne. Ani se mi tomu nechtělo věřit. A asi jste nejel s C5, pokud máte pocit, že Superb je komfortní a tichý. Opravdu není. Nejvíc mě ale vyděsil rejd, to je fakt bída. Já nechci Superb nějak pomlouvat, spíš ho nechci vyzdvihovat, zkrátka furt je to koncern se všemi jeho chybami a za ty prachy jsou lepší auta. A taky už jsou za ty prachy elektrická auta. A docela dobrá.

                13. Dobrý, tak já ti to v pondělí při výměně aut
                  Dobrý, tak já ti to v pondělí při výměně aut vyfotím.
                  Superb je velmi komfortní a tichý a to jsem do něj předsedal z A6 3.0 TDI 2016. Mimochodem, je i rychlejší.

                14. Ale já věřím, že nějaký Superb couvací kameru má, jen
                  Ale já věřím, že nějaký Superb couvací kameru má, jen se pozastavuju nad tím, že to není samozřejmost. Čekal jsem ji ve všech výbavách.

                15. Tak já ji u auta za 474 tisíc bez DPH fakt nečekám. Tolik
                  Tak já ji u auta za 474 tisíc bez DPH fakt nečekám. Tolik nás stály dvě auta v základu.

                16. Zajimavá debata. Zadní kamera byla součástí standardní
                  Zajimavá debata. Zadní kamera byla součástí standardní vybavy verze l&k z roku 2017. Teď se mi to podařilo dohledat.

                17. 2016 ji měla? Pokud ne, pak je možné, že to byla 2016ka s
                  2016 ji měla? Pokud ne, pak je možné, že to byla 2016ka s uvedením do provozu 2017.

                18. Článek je z roku 2015 a 2017. Takže zcela určitě tam
                  Článek je z roku 2015 a 2017. Takže zcela určitě tam kamera byla. Ona verze L&K má třeba i adaptivní tempomat a podvozek. Takže absence kamery by byla více než divná.

                19. Taky se mi to nezdálo. Jinak ostatní výbavu to mělo.
                  Taky se mi to nezdálo. Jinak ostatní výbavu to mělo.

                20. Fakt si myslíte že nákupem ev jste zajistil důtojné
                  Fakt si myslíte že nákupem ev jste zajistil důtojné podnebí pro svoje vnuky?

                21. Záleží na ostatních, já už mám splněno. U aut to jen
                  Záleží na ostatních, já už mám splněno. U aut to jen začíná. Ale omezit spalování ropy i její transport po moři a různé havárie tankerů asi není špatný úmysl, ne?

                22. U aut to začíná i končí vzhledem k jejich nízkému
                  U aut to začíná i končí vzhledem k jejich nízkému podílu na celkovém znečištění bude maximálním výsledkem to, že se nám bude ve městech o něco lépe dýchat, ale globálně si od toho víc neslibuji. Samozřejmě čim méně emisí tím lépe. Z ropy se vyrábí spousta věcí a tankery těžko zmizí. Ani letadla nebo lodě které jezdí na bůhví co a vozí nám sem ty elektro auta z druhé strany zeměkoule.

                23. Vždyť i čistý vzduch je dost velká výhra.
                  Vždyť i čistý vzduch je dost velká výhra.

                24. Zatím je to jen hodně vzdálená teorie. Nakolik by se to ve
                  Zatím je to jen hodně vzdálená teorie. Nakolik by se to ve městech projevilo nedokážu odhadnout. Včera jsem na střeše dělal něco na klimatizaci a kdybyste viděl jakej bordel vychází z jednoho moderního plynového kotle. Na pohled to není vidět ale byl jsem samá saze.

                25. O tom co vychází z komínů, přeci není řeč. Auta jsou
                  O tom co vychází z komínů, přeci není řeč. Auta jsou jen jedna z věcí co se řeší. Nemůže pořád chtít všechno najednou. To co leze z komínů se také řeší.

                  Ale to neznamená že se vykašleme a zrušení spalovaků.

                  Jestli jste chtěl upozornit na to že celosvětově jsou emise z aut jen několik procent tak ano, ale proč to sem taháte?

                  Emise ve městech z dopravy jsou klidně i víc jak 50%, zvlášť ve smogovym období kdy to může být klidně i 3/4. Města se pak chovají jako velký hrnec s poklicí.

                  Takže řešit auta má podle mě hodně velký smysl.

                  Stejně tak ty komíny ale to je zase jiná pohádka.

                26. Právě, není o tom řeč. Ale všichni se tváříme že
                  Právě, není o tom řeč. Ale všichni se tváříme že když budem jezdit ev tak tu bude vzduch jak na horách. Já se bojím toho že to tak nebude. A proč to sem tahám? Protože to spolu souvisí.

                27. Když jsem byl malej parchnat, tak jsem taky ukazoval na
                  Když jsem byl malej parchnat, tak jsem taky ukazoval na kamarády, který dostali třeba pětku, když já měl trojku. Je to úplně stejný. Že něco je ještě horší, neznamená, že rezignuju na všechno. Já topím elektrikou, pak mi nečoudí z komína, proto jsem stavěl dražší barák s nízkou tepelnou ztrátou. Se stavebním úřadem jsem se hádal, protože chtěli, abych barák natočit tak, že bych neměl na jižní straně FVE. Vyhrál jsem. Ekologie není jen o EV, ale je to komplexní vtah k přírodě. Tříděním odpadu počínaje a do omrzení vysvětlování některým lidem, že energie ze slunce, větru a třeba mořského příboje konče, je to ta správná čistá energetická cesta. Zřejmě není nejlevnější, ale poměrně logicky ta jediná správná. Hledání technologií, které umožní maximalizovat tento energetický koncept, je ta spávná cesta a cíl. Snažím se to učit alespoň své děti. Aby je třeba nenapadlo si myslet, že „nejefektivnější“ je cokoliv pálit a místo kinetické energie vytvářet ze 70% tepelnou a považovat to za vrchol technické vyspělosti lidstva.

                28. +1
                  Nadherne napsano, dekuji.

                  +1
                  Nadherne napsano, dekuji.

                29. Kdyz budeme jezdit v EV, elektrinu vyrobime z OZE a vysazime
                  Kdyz budeme jezdit v EV, elektrinu vyrobime z OZE a vysazime okolo lesy, pak bude vzduch prijemny 🙂 Kdyz budeme jezdit ve spalovacich, elektrinu vyrobime z OZE a vysadime okolo lesy, moc se toho ve mestech nezmeni.

                30. Něco řeší. Spalováky nám i našim dětem rozprašují
                  Něco řeší. Spalováky nám i našim dětem rozprašují NOx přímo pod nosem, čehož se z plic už nikdy nezbaví. To EV nedělají

                31. Kdo nebo co je to ten looser?
                  Není lepší při neznalosti

                  Kdo nebo co je to ten looser?

                  Není lepší při neznalosti cizího jazyka psát radsi česky?

                32. Spíš si myslím, že v každém desátém autosalonu bude
                  Spíš si myslím, že v každém desátém autosalonu bude stát jedna ID3 (a okolo spousta spalováků) a bude se na ni prášit, protože za stejné peníze bude konkurence mít mnohem lepší elektrická auta. A když ne za stejné peníze, tak třeba i za víc, ale o dost lepší, takže si rád připlatím. Když vidím, jak vypadají naše nové služební Fabie, tak bych si opravdu rád připlatil i za Dacii. Kvalita koncernu šla rapidně dolů. Z předchozích Yeti se aspoň při řazení neozývaly kovové rány.

            2. To je otázka.
              Zatím předvádějí velký „hovno“ a to skoro

              To je otázka.
              Zatím předvádějí velký „hovno“ a to skoro doslova „Étron“=hovno ve francouzštině 🙂

              Proboha FL chteji neco dohonit kdyz dají do auta za takový prachy, dneska možnost nabíjení jen 120 kW! To si dělají srandu?
              To dávala Tesla do aut před 10 lety!
              Dneska stojí v Evropě už Press 100 nabíječek s výkonem nad 300kW tak proč tam dali možnost alespoň 200? Aby alespoň dohnali konkurenci.

              Zrovna tak nabíječku na AC jen 11 kW, proč ne 22, nebo 40?

              Sorry ale to není „Náskok díky technice“ ale pěknej propadák díky technice.

              Prostě předvádějí jak to nedělat.
              Se divím že jim lidi ještě věří.

                1. Proč? No to je otázka. Třeba proto aby uživatel na
                  Proč? No to je otázka. Třeba proto aby uživatel na nabíječce nestál hodinu ale jen nezbytně tunou dobu, např. 15-20 minut a právě proto, že je to 70 kWh baterie. Kdyby to byla 18 kWh jako v eUP, tak neřeknu ani ň. Ta se nabíjí 50 kW a je na 80% nabitá za cca 15-20 minut. Vlastní zkušenost cca 13 minut. z 10% na 80.
                  Tesla aktulaizuje a dnes vyrábí auta která umožňují nabíjení výkonem až 250kW. Před 10 lety začínala s podobnými bateriemi 60-90 kWh a měla nabíjecí výkon ze začátku také 120kW, následně to zvedla na 135kW. Dnes upgraduje na 250 kW.
                  Proč?
                  Určitě ne jen tak z plezíru.
                  Ale to bylo prosím před 10 lety! Já narážím na to, že na Audi stále v rádiu slyším reklamu „Náskok díky technice“, ale ten náskok není nikde vidět. Spíš je to 10-leté zpoždění, které ne a né dohnat

                  Etron vyrábí AUDI, u které se předpokládá, že když má reklamu ve které se ohání „technikou“, že bude mít náskok nad koknkurencí. Tomuhle říkáte náskok? Já tedy ne. Kdyby tam dali 250 kW, tak bych řekl, že konečně dohnali konkurenci. Když by chtěli splnit svůj inzerát, tak měli použít nabíjení s výkonem 350 kW, tak aby se to auto dalo nabíjet na IONITY nabíječkách, které už stojí. To by pak byl opravdu super náskok, který by dával obrovský smysl u takhle drahého auta, od firmy AUDI.
                  Zrovna tak AC nabíjení tamměli dát 3F minimálně 40 kW.

                  To co použili oni je vhodné pro auto typu eup, egolf, nisan leaf, i3, a podobná „prdítka“ do města s baterií 40-50kW. Ne pro auto typu Etron od AUDI.

                  Ale hlavně že mají milimetrové mezírky mezi plechama a uvnitř luxusní kožené sedačky.

                  Skoro lepší by bylo kdyby vzali Trabanta nechali tam motor a dali dovnitř ty luxusní sedačky a z venku potáhli zlatou metalízou. Jako sběratelský kousek úplně ideální. 🙂

        4. Tak především měl Bjorn auto z první várky, u kterých
          Tak především měl Bjorn auto z první várky, u kterých se vyšší poruchovost a nedostatky dají očekávat. Tohle by si Tesla měla ohlídat a předávat ty výherní vozy až po nějaké době od nájezdu výroby, kdy jsou vychytané největší mouchy.
          Navíc je u nich vyšší pravděpodobnost, že skončí u nějakého youtubera/influencera, a budou tak víc vidět.

      1. Jaguár má základ 2,1 mil. a má dojezd o parník větší
        Jaguár má základ 2,1 mil. a má dojezd o parník větší než e-Tron (i ten normální). Spíš jsem ale myslel neprodejné oproti e-Tronu 95 kWh, chtěl bych vidět toho člověka, který si za 70k € koupí takto nepoužitelné auto jen proto, že chtěl ušetřit 10k €.

      1. Už jsem to tu psal v diskusi u jiného článku.
        Toto auto

        Už jsem to tu psal v diskusi u jiného článku.
        Toto auto lze již koupit v ČR – osobně jsem si jej vyzkoušel.
        Pokud by měl někdo zájem zde je telefon na dealera: 736 732 987
        Cena varianty se 47 kWh baterií je 799 000,- Kč s DPH

        A zde nějaké informace o autě samotném:
        https://autoroad.cz/novinky/91092-cinsky-elektromobil-opet-ohromil-jac-iev-slibuje-dojezd-500-km-a-interier-tesly-krizene-s-bmw

        PS: jo a mimochodem, co se servisu a náhradních dílů týče, tak je JAC vyráběn ve spolupráci s VW. Dokonce se šušká, že v Evropě by jej koncern měl začít prodávat pod značkou SEATu. Jenže se neví za jakou cenu.
        Což jen umocňuje fakt, jak si z nás tady VW dělá s modely jako E-up nebo E-golf akorát kašpárky. V Číně by si to netroufli, tam rovnou začali prodávat dvakrát efektivnější platformu EV.

        https://fdrive.cz/clanky/jac-volkswagen-polozil-zakladni-kamen-noveho-vyzkumneho-centra-3107

        https://www.novinky.cz/ekonomika/503340-volkswagen-a-jac-postavi-v-cine-tovarnu-na-elektromobily.html

        1. JAC iEV 40 se prodávají v Brazílii za 139 tis. BLR, což je
          JAC iEV 40 se prodávají v Brazílii za 139 tis. BLR, což je 740 tis. Kč.
          Já jsem mluvil s jiným člověkem ohledně zkušební jízdy na tel. +420608308908 ZD Cars, co jste uváděl posledně. Nyní mluvíte o jiné firmě, kdo to tedy dodává?

          1. To jste mluvil s panem Bradáčem – majitelem a jednatelem
            To jste mluvil s panem Bradáčem – majitelem a jednatelem všech zmiňovaných společností.
            To je šéf, kterému patří jak E-Way, tak ZD-Cars, tak Noblessa a i ten servis.

            Já jsem dával číslo na dealera přímo od E-Way kde prodávají Zhi-Do, a s největší pravděpodobností pod ně bude spadat i JAC.

            Tady nejsem v Brazílii ani v Číně, tady to vychází na 799k což je ale pořád krásná cena za uvedené hodnoty (si myslím).

              1. Tak to nevím. Já si zkusil jen iEV 40, a myslím že A50
                Tak to nevím. Já si zkusil jen iEV 40, a myslím že A50 nemají. Ale nevím to.
                Celé je o tom, že jsem z toho auta nadšený, a hlavně to dokazuje, že když by se chtělo, tak by to šlo.
                Nikdy se mi nechtělo moc věřit proklamacím evropských automobilek typu (Nejde to, bylo by to moc drahé.)
                Ale teď konečně máme hmatatelný důkaz, že to jde.
                JAC iEV 40 je regulérní sedan, splňující požadavky na první (či řekněme jediné) rodinné auto za přijatelnou cenu.

            1. Co je na tom tak krásného? Ioniq je za podobné peníze,
              Co je na tom tak krásného? Ioniq je za podobné peníze, servis všude, pár let vyzkoušený atd.
              Ta čína, jeden servis, baterie čouhá z podlahy pod auto přímo dělané na poškození, záruka neznámá, dodací lhůty dílů neznámé, rychlosti nabíjení a sestava nabíjecích konektorů taky ve hvězdách.
              A pokud je to zpracované tak jak všechny auta co jsem dosud viděl, tak potěš.
              Od Číny bych čekal auto za polovinu ceny ve stejných nebo lepších parametrech.

              1. Tak předně řeknu, že Ioniq považuji za velmi dobrou
                Tak předně řeknu, že Ioniq považuji za velmi dobrou volbu, to je hodně dobré EV.
                A teď k těm bodům které jste uvedl ve zjevné neznalosti značky JAC.
                1) Krom garančních prohlídek které si dovozce autorizuje sám, je způsobilý k servisování každý servis VW. JAC je koncernové auto.
                2) Žádnou čouhající baterii jsem neviděl. Máte někde nějaký obrázek co máte na mysli?
                3) záruka 8 let nebo 160 000 km podle toho co přijde dřív.
                4) dodací lhůta dílů v ČR je 48 hodin.
                5) Nabíjecí konektor CCS kombo 2. Palubní nabíječka 7,2 kW.
                6) Nevím která auta jste viděl, ale mě to přišlo lepší než většina starších EV, a zcela adekvátní novým generacím. Je to na úrovni Leafa II, nebo Hyunday Kona či Kia Nearo. Zrovna Kiu Niro jsem měl týden před JACkem, takže to mohu porovnat z živých vzpomínek.
                Přiznávámm, že zrovna Ioniqa jsem si sice prohlížel na Ampéru, ale nikdy jsem s ním nejezdil.
                A k té ceně: ono od Číny je to poměrně levné. Velikou část české ceny tvoří
                1) CLO
                2) Homologace
                3) Cena logistiky (dovoz) – vejdou se jen 2 do kontejneru.
                4) No a asi tam mají také přirozeně nějaký zisk.

                A když si vezmete že základní cena bez DPH je nějakých 660 tisíc, tak sice čínskou cenu nevím, ale tipoval bych ji někde kolem 400 tisíc, což je cena za kterou nám tady chce koncern prodávat CitiGo iV

                1. Četl jsem cenu kolem 325 tis. v Číně, ale na tom celkem
                  Četl jsem cenu kolem 325 tis. v Číně, ale na tom celkem nezáleží. Jediné co jsem jinak v pozitivní recenzi trochu záporného četl je hluk pneu a proudícího vzduchu. Pak je trochu minus maximálně 130 km/h, což moc nechápu, těch 150-160 by to auto muselo dát v pohodě. S Ioniq bych to nesrovnával (pokud se bavíme o modelu IEV 40, neboli IEV7S), jsou to dvě úplně odlišné třídy. Kdo chce Crossover, tak si nekoupí sedan.

                  http://extracarnewsful.club/test-drive-jac-iev7s-the-most-profitable-new-electric-car-in-ukraine/

                2. No to je právě trošku jiné auto.
                  Mají tam ten malý

                  No to je právě trošku jiné auto.
                  Mají tam ten malý rozdíl ve značení, ale obrovský v autech (něco jako Toyota má k některým modelům navíc verzi VERSO – tj. zvýšený.

                  Pokud jsem to dobře pochopil, u JAC se ten zvýšený Crossover (jak píšete) právě značí tím „S“
                  Takže ten článek o Ukrajině se týká zvýšené verze, a navíc modelu 7
                  My se tu bavíme o modelu 5 a bez „S“.

                  Tento:
                  https://autoroad.cz/novinky/91092-cinsky-elektromobil-opet-ohromil-jac-iev-slibuje-dojezd-500-km-a-interier-tesly-krizene-s-bmw#photogalleryInArticle-1

                  Což je více/méně klasický sedan jako Ioniq, nebo Leaf II.
                  Dokonce bych řekl, že z Leafa II toho poměrně dost opsali. Ale má oproti němu jednu zásadní výhodu, a to je aktivní tepelný management baterie.

                3. To auto vypadá zajímavě.
                  Jen je škoda těch lži o

                  To auto vypadá zajímavě.
                  Jen je škoda těch lži o dojezdu.
                  Pak také si myslím že je tam hodně pomalé dobíjení. Odhaduji jen 50kW. To je pro velkou baterii naprosto nedostatečné. To auto by Eli mít minimálně 150kW.

                  A autor článku by si zasloužil vysvětlit že 10″ display není rozhodně „velký“ a už vůbec ne „rozměrný“ Tohle napsat to je opravdu silný kafe 🙂

                4. Nejnovější EV Kia Niro má displej 7″, tedy když pominu
                  Nejnovější EV Kia Niro má displej 7″, tedy když pominu Teslu, tak 10″ je největší rozměr v současných EV, stejnou velikost by měl mít ID3.

                5. Souhlas to nerozporuji. Jen bych dle mého názoru takový
                  Souhlas to nerozporuji. Jen bych dle mého názoru takový display nenazýval slovem „obrovský“, ale slovo „standardní“ myslím to správné. Obrovský je display zatím pouze v Tesle,nevím o žádném jiném autě, kdo má „obrovský display.

                6. Které lži o dojezdu máte konkrétně na mysli?
                  A dobíjení

                  Které lži o dojezdu máte konkrétně na mysli?
                  A dobíjení DC tuším zvládá 120kW, ale ruku do ohně za to nedám do manuálu jsem nekoukal, byla to ústní informace. V týdnu prověřím.
                  Každopádně to má aktivní tepelný management baterie, takže na rychlost dobíjení výrobce myslel.

                7. „Baterie, které jsou umístěny pod zadní lavicí, slibují
                  „Baterie, které jsou umístěny pod zadní lavicí, slibují schopnost rychlého dobíjení. V praxi by to mohlo znamenat, že baterie, které pohání jeden vpředu umístěný elektromotor, by se mohly nabít na 80 % již během cca 1,5 hodiny. Samotný elektromotor pak nabídne výkon 150 koní a jeho maximální rychlost je omezena na 150 km/h.“

                  Pokud to nabíjí na 80%, to je nbějakých 37,6 kWh, teoretricky z 0-80, v praxi by to mělo být tak 5-80 kvůli rezervě. ale budeme počítat těch cca. 37 kWh. To chcete říct, že rychlonabíjení znamená, že za hodinu a půl nabiju cca. 37 kWh (průměrný nab. výkon je cca. 25 kW!), to znamená tak 200-250 km dojezdu? Po dálnici možná i méně. Mě to teda jako rychlonabíjení nepřipadá, co jsem četl, tak Ioniq nabíjí mnohem rychleji, aspoň teda ten stávající. To by se velmi rychle smazala výhoda tohoto číňana ve větší baterce oproti ioniqu.

                  Zdroj: https://autoroad.cz/novinky/91092-cinsky-elektromobil-opet-ohromil-jac-iev-slibuje-dojezd-500-km-a-interier-tesly-krizene-s-bmw

                8. 1) Špatně jste se podíval, není to 37,6 ale 47 kWh.
                  2) 90

                  1) Špatně jste se podíval, není to 37,6 ale 47 kWh.
                  2) 90 min je to z 0% do 100%

                  Vámi zmiňovaných 5% až 80% (což též považuji za mnohem rozumnější rozpětí) je to nějakých 45 minu. Pokud používáte toto rozpětí, je skutečně dojezd ve městě okolo 300 km. „Okolo“ píšu protože se to může měnit velikostí užitečného zatížení, a ročním obdobím. Takže řekněme v zimě (v mraze) a 4 lidí to bude cca 280 km, na jaře a podzim (tedy bez klimy) a v jednom člověku 320 km.
                  Pro dálniční provoz si uberte tak 10%

                  A Ioniq je zcela adekvátní a přímý konkurent, ale ukažte mi kde koupíte Hyundai Ioniq za 799k s DPH.

                9. Podíval jsem se správně. Celková kapacita baterky je 47
                  Podíval jsem se správně. Celková kapacita baterky je 47 kWh, 80% z toho je právě těch 37,6 kWh. A to je ta kapacita, co se musí nabít, když nabíjíte 0-80. Pokud byste nabíjel 5-80, tak musíte nabít cca. 35 kWh.

                  V článku i v té citaci, co jsem posílal, se jasně píše, že nabíjení na 80% (nepíšou jestli z nuly, nebo z 5, 10 procent) trvá 90 minut, z této informace jsem vycházel. Pokud tvrdíte, že těch 90 minut platí pro nabíjení 0-100, tak potom je v článku chyba.

                  Pokud by to bylo jak uvádíte a sice 5-80% za cca. 45 minut, to by znamenalo průměrný nab. výkon kolem 46 kW, což už je lepší, ale taky žádný zázrak.

                  Stávající Ioniq seženete za 799 i v té nejvyšší Ultimate výbavě třeba tady:
                  https://www.tipcars.com/hyundai-ostatni/liftback/elektro/hyundai-ioniq-elektricky-ev-ultimate-10000337.html

                  Je to předváděčka s najetými 615 km s plnou zárukou od dealera, se zázemím a servisem po celé ČR. V Německu lze podobný Ioniq sehnat klidně za 25.000 eur, co jsem nedávno koukal, což je tak do 650 tisíc.

                  Nový ioniq ještě v prodeji není.

                10. U menších baterií stačí průměr 45 kW bohatě (u nás
                  U menších baterií stačí průměr 45 kW bohatě (u nás moc na výběr není). Nová Kona 39 kWh nebo Ioniq 39 kWh nabíjí výrazně pomaleji.

                11. Pak mají v článku nepřesnosti, protože s autem jsem
                  Pak mají v článku nepřesnosti, protože s autem jsem týden jezdil a píši osobní zkušenost.
                  Ten dobíjecí výkon (příkon) si to zřejmě udrží kvůli tomu aktivnímu teplotnímu managementu baterie, který bohužel Leaf II nemá, Ioniq myslím má, ale zase Ioniqa jsem si kupodivu nezkusil (nejezdil / netestoval), jen jsem si jej prohlížel na Ampéru.

                  Ty německé nabídky jsou rozhodně zajímavá alternativa. Jen bude důležité jak to bude s DPH při dovozu. Pan Horčík tuším přislíbil zpracování článku jak je to s DPH při dovozu Tesly z Rakouska, tak si myslím, že ten proces bude velmi podobný.

                12. Pokud to máte otestované a změřil jste, že opravdu to
                  Pokud to máte otestované a změřil jste, že opravdu to nabije 5-80% za 45 minut, tak vám věřím, samozřejmě. Vycházel jsem z info v článku, na který jste odkazoval, v tom případě tam mají chybu.

                  Dovoz aut v rámci EU má jasná pravidla, tam není co řešit, jak už tu bylo řečeno. I co se týká servisu a záruky, platí v celé EU.

                13. V Německu seženete Ioniq i levněji a můžete si vybírat.
                  V Německu seženete Ioniq i levněji a můžete si vybírat. Jak jsem psal již několikrát tady se nevyplatí kupovat skoro nic, včetně potravin drogerie a podobně.

                  https://tinyurl.com/yxa3hj44

                14. No, pan Horčík byl nedávno někým žádán, aby zpracoval
                  No, pan Horčík byl nedávno někým žádán, aby zpracoval článek jak je to s placením DPH při zakoupení nového auta v zahraničí. Sice se jednalo o Teslu z Rakouska, ale ty pravidla budou podobná.
                  Počkáme si na článek a uvidíme.

                  Každopádně zajímavá alternativa.

                15. Nemusíme čekat, ohledně dovozu TM3 z dovezuauto.cz mi
                  Nemusíme čekat, ohledně dovozu TM3 z dovezuauto.cz mi přišla odpověd:

                  „děkujeme Vám za poptávku na vůz Tesla model 3 u naší společnosti.

                  Ano, model 3 jsme již dovezli a vyhráli jsme i několik dotačních výběrových řízení, která jsou nyní v realizaci.

                  Odpočet DPH je samozřejmostí.

                  Pokud nám zašlete přesnou konfiguraci, rádi Vám vůz naceníme a dovezeme.

                  Aleš Blahůšek“

                16. Super Josefe, tak konečně snad můžeme jít od tohoto
                  Super Josefe, tak konečně snad můžeme jít od tohoto tématu pryč.

                17. Dobrá informace.
                  Hlavně je dobré, že už někdo

                  Dobrá informace.
                  Hlavně je dobré, že už někdo prošlápnul cestičku.
                  Ještě by to chtělo vědět, jak je to se zárukou, musím pak na garančky do Německa / Rakouska?

                18. Asi zbytečná práce. Takových článků je plný internet.
                  Asi zbytečná práce. Takových článků je plný internet. Jen je někdo líný hledat.

                19. Tak sem na nějaký kvalitní napište link. Prosím.
                  Tak sem na nějaký kvalitní napište link. Prosím.

                20. Tím že je někdo líný hledat jsem nemyslel konkrétně
                  Tím že je někdo líný hledat jsem nemyslel konkrétně vás. Teď když si to znovu čtu, mohlo to tak vyznít. Stačí do googlu zadat dovoz vozidla z EU. Má to jasná pravidla daná ze zákona.

                21. Já se zas pro změnu neurážím, když mě někdo nazve
                  Já se zas pro změnu neurážím, když mě někdo nazve líným. Jsem si své lenosti vědom. 🙂
                  To jo, samozřejmě že v EU (respektive v Schengenu) je volný pohyb osob, zboží a kapitál – a že si prostě můžu kdekoliv koupit jakékoliv zboží.
                  Jen někteří prodejci (a tím teď myslím třeba Teslu, nevím jak to má onen prodejce Leafa inzerující na mobile.de) si určuje jisté prodejní podmínky.
                  Často:
                  1) Kupující musí mít v dané zemi trvalou adresu (takže potřebujete prostředníka).
                  2) Záruka (tedy garanční prohlídky) platí jen v dané zemi. Nechce se mi na garančky a servis jezdit bůh ví kam.

                22. Možná to je jen autorův výmysl, ale přímo v nadpisu
                  Možná to je jen autorův výmysl, ale přímo v nadpisu článku:
                  https://autoroad.cz/novinky/91092-cinsky-elektromobil-opet-ohromil-jac-iev-slibuje-dojezd-500-km-a-interier-tesly-krizene-s-bmw
                  Je, že tam slibují dojezd 500 km. Což je podle mne s 60kWh baterií prostě nesmysl.

                  Já mám hrubý výpočet, že každých 20kWh je cca 100km reality. Tj s 60kWh baterií se reálně podle mne ujede bez omezování zhruba 300 km.

                  Samořejmě mne nechytejte za slovo. je to jen hrubý odhad, záleží teď na každém jednotlivém autě. Jedno ujede více, je efektivnější (Ioniq), druhé ujede méně. Nicméně zhruba tak to souhlasí. Samozřejmě čím větší auto tím se musí více přidat. Pri velká SUV to může být méně. Tj. Tesla se 100kWh baterií by měla ujet 500, ale v reálu ujede 350-400. Takže to spíš platí pro ty menší auta. Pro velká je to 25-30 kWh a 100km.

                  Ale právě tyhle lži mne štvou. Raději bych uváděl jen normu EPA. Ta je nejvíce podobná realitě.

                  Stejné je to s každým autem, včetně všech elektromobilů.

                  Je těžké vysvětlovat lidem když jim řeknu, že např. eup má dojezd 160 km (nedc) nebo 133 (wltp). A když si sednou do toho auta, tak palubní počítač ukazuje 138 km. A další zklamání je na konci cesty kdy když si člověk odečte zbytek kilometrů v baterce, tak toauto ujede reálně 115 km (v mixu 50:50).

                  Lepší je vždy udat raději menší dojezd, než potom omlouvat a vymlout proč to jede méně než předepsané. Ale to by nešlo, protože se výrobci bojí, že s malou baterií 18kWh a dojezdem 90 km by si to nikdo nekoupil. A mají bohužel pravdu.

                  Ale dnes už se za chvíli budou prodávat i tyhle malá auta s 2x větší baterií, takže ten dojezd by už mohli psát pravdivý. Pro tyhle malá auta je už dostatečných 200 km reálných.

                  Co se týká nabíjení už to tu psal někdo jiný přímo v článku je doba 1,5 hodiny, proto to podle mne nebude více jak 50kW. A to je pro takto velkou baterii přeci strašně málo. Zvlášť když už stojí nabíječky s výkonem až 350 kW. Kdyby to bylo v době před 2 lety, kdy takové nabíječky ještě neexistovali a jen si o tom mohli lidi nechat zdát, tak ano, ale dnes, když už je těch nabíječek docela dost mi přijde, že je to hodně velká nevýhoda.

                  Ale jestli jsem to pochopil dobře to auto jste měl a jezdil v něm. Můžete mi napsat, teda že se pletu a dojezd je jaký? A jaký nabíjení to teda má reálně?

                23. Ano, auto jsem měl zapůjčené na necelý týden. Ještě
                  Ano, auto jsem měl zapůjčené na necelý týden. Ještě nemělo RZ (pouze převozku) takže nemělo dálniční známku, tudíž jsem si nemohl vyzkoušel dlouhodobější provoz na dálnici – zkusil jsem si jen krátký úsek na Pražském okruhu, abych viděl akceleraci a jak se auto ve 130km/h chová. Tudíž nemohu potvrdit ani vyvrátit hodnoty dojezdu na delší úseky v dálničním provozu. Každopádně pro městský provoz – a tedy i částečně kombinovaný ta údaje KUPODIVU odpovídají.
                  Měl jsem zapůjčenou verzi vozu se 47 kWh baterií.

                  Proto mne zarazilo, jaké lži máte na mysli neboť:
                  1) jsem kombinovaným způsobem (město 80% dálnice 20%) z ranního nabití na 100% kapacity ujel 313 km, a auto bylo vybité na 10% kapacity, takže ještě špetičku by dalo.
                  2) Nabíjení 90 minut je z 0% na 100% na 50Kw DC – ovšem z mnou obvykle používaných 10% na 80% to bylo 43 minut. Konkrétně nabíječka Ion OC Šestka. – stál jsem tam sám, výkon nabíječky jsem měl jen pro sebe.

                  Můj odhad.
                  Při čistě dálničním provozu odhaduji reálný dojezd mírně přes 250km
                  Věřím, že verze s 60 kWh baterí v městském (nikoliv kombinovaném nebo dokonce dálničním) provozu „s lehkou nohou“ těch 500km udělá. Kdybych jezdil s touto „menší“ verzí jen městský provoz, a neužíval si akceleraci, tak věřím, že by byl dojezd 350 km.

                  PS: tu dálniční spotřebu se dozvíme záhy. Ze dvou důvodu:
                  1) Pokud znáte Youtube kanál „Electro Dad“, tak pan autor si jde zítra auto půjčit na test, a věřím, že video s jeho „uznávaným“ testem bude velmi brzo.
                  2) Pokud mi do toho nic nevleze plánuji se s JACkem účastnit srazu v Boskovicích 21.9.2019 což pro mne znamená dálnici Praha – Brno, a něco k tomu, celkem 236 km. Teoreticky by to mělo být (pokud vyjedu se 100%) Praha – Boskovice bez nabíjení.

                24. Zajímavé.
                  Ale stále si stojím za tím, že ohledně

                  Zajímavé.

                  Ale stále si stojím za tím, že ohledně dojezdu je ten článek lživý. Vy máte konečně reálné hodnoty.

                  Ale jak koukám, tak koukám nemohu se dopočítat těch slibovaných 500 km. Promiňte, ale jestli nějaké auto ujede 500 kilometrů po městě lehkou nohou pomalou rychlostí tak to nepovažuji za realný dojezd. Jak jsem jezdil s eUPem tak jsem mu dával záhul, protože to prostě bylo zábavné a bylo to super vystřelit s kvílejícími pneumatikami od spalováků, které jsem nechával za sebou a mohli se snažit sebevíc i když měli pod kapotou 200 koní bylo jim to k ničemu, protože než tam naládovali ty rychlosti, já už byl za zatáčkou z dohledu. Takže je to většinou přestalo hned bavit, pochopili 🙂

                  Nicméně i když jsem jezdil normálně, tj. žádná lehká noha, nebo pomalá rychlost jezdil jsem stejně jako jezdím se spalovákem. I tak jsem byl nadmíru spokojený s dojezdem, protože jsem věděl, že to dojede tak jak předpokládám i když to bylo méně než oficiální tabulky a palubní počítač.
                  Jednoduše jsem s tím počítal a nic mne nepřekvapilo.

                  Jestli počítám dobře, tak když aproximuji vaší jízdu cca 320 km z 47 kWh baterie na 60kWh baterii, tak mi vychází hodnota cca 410 km plus mínus autobus. S tím bych souhlasil a odpovídá to i mým zkušenostem. Protože vaše cesta byla vesměs ve městě s drobkem po okruhu. Kdyby to bylo například 50:50 dálnice minimálně 130 tak bych odhadl, že to ujede krásných 300-350 km. Což není špatné. Ale je otázka jakou to má účinnost ve vysoké rychlosti nad 130 km/h. Tam to může žrát i dost více a pak by to nemuselo ujet ani těch 300 km, podobně jako etron.

                  Ale podle mne psát o 500km je to nejhorší co novináři nebo reklama může udělat, protože to zbytečně nadhodnocuje a pak se lidi ptají proč jim palubní počítač neukazuje slibovaných 500km? Kde jsou? Těžko se jiim vysvětluje, že je ujedou jen s lehkou nohou a jen po městě a možná jen v létě prostě je to špatně. A to mi vadí.

                  Jinak si myslím, že to nebude špatné auto.
                  Jak je to tedy s tím dobýjením umí víc než 50kW DC, nebo ne? Tak velká baterka by fakt už chtěla alespoň 100, nebo 150 kW DC.

                25. Jak to bude s dojezdem verze 47 kWh při převážně
                  Jak to bude s dojezdem verze 47 kWh při převážně dálničním provozu bude jasné po testu „Electro Dad“, auto si má přijít půjčit dneska, každou chvíli ho čekám.
                  Při nejhorším si to sám vyzkouším až pojedu na sraz do Boskovic.

                  Jak to bude s dojezdem u verze 60kWh uvidíme, až připluje – zatím termín nevím.

                  No a k tomu rychlo nabíjení. Mám jen ANG manuál (respektive dokonce jen Anglický překlad z Čínského manuálu), a žádnou konkrétní hraniční hodnotu jsem tam bohužel nenašel. Našel jsem jen, jakou normu musí sloupe rychlonabíjení splňovat – kopíruji:

                  Please charge on fast charging charging
                  pile meeting GB / T 20234, GB / T 27930
                  or IEC 61851,IEC 62196 standard. It is
                  forbidden to charge on the non-standard
                  fast charge pile.

                  Když jsem ty normy hledal, tak je u nich uvedeno:
                  DC až do 600V a 400A
                  Což by znamenalo nějakých 240 kW a tomu se i nechce věřit.

                  Při první příležitosti to proberu s dovozcem a servisem.

                26. Chápu, ale model A50 má velkou konkurenci v Ioniq, takže
                  Chápu, ale model A50 má velkou konkurenci v Ioniq, takže nemá velké šance na prodej. Model 40 by byl mnohem zajímavější.

                27. Model 40 by asi zajímavý byl to souhlas – on taky určitě
                  Model 40 by asi zajímavý byl to souhlas – on taky určitě časem bude.
                  Ionig a Leaf II jsou sice přímými konkurenty modelu A50, ale proto je taky model A50 nejméně o 10% levnější než oba zmíněné, a upřímně si myslím, že je tam prostor na nějaké ty dealerské či akční slevy.
                  Sice jsem někde nedávno viděl Leafa II za totožnou cenu 799k, ale musíte vzít v potaz, že A50 má aktivní tepelný management baterie a to je prostě u aut určených na delší trasy nesporná výhoda. Takž i když se někde náhodu v akci některý z konkurentů objeví za stejnou cenu, pořád jsou u A50 drobné bonsy navíc.
                  A mám-li zaplatit totožnou sumu, tak proč za auto bez bonusů.

                28. Ioniq má rovněž aktivní chlazení baterií, nový design,
                  Ioniq má rovněž aktivní chlazení baterií, nový design, menší spotřebu a výrazně lepší servisní a prodejní zázemí, cena je obdobná a baterie 39 kWh, tedy dojezd bude plus mínus stejný.

                29. Menší spotřebu nemá, spotřebu mají více méně
                  Menší spotřebu nemá, spotřebu mají více méně totožnou. JAC se též drží u 11kW, a v jednom člověku v městském provozu jsem se (s lehkou nohou) dokonce dostal pod 10kw.
                  Ioniq sice má 39 kWh baterii, ale kolik z ní má využitelnou hodnotu? Nevím to tak odhadnu 37 kWh?
                  JAC má 47 kWh z toho využitelných 45. Takže o 8 kWh navíc, je na dojezdu ve městě takových cca 80 km, a mimo město tipnu minimálně 50km.
                  Dojezd tedy rozhodně nebude plus mínus stejný, ale v průměru o 65 km ve prospěch JACka.
                  Při dálničním provozu je to každé třetí nabíjení 200km (tedy zhruba jedno nabíjení) k dobru. Nebo jinak řečeno – na ujetí 800km bude Ioniq potřebovat 4 dobíjení, a JAC jenom 3.

                  A cena taktéž není úplně totožná.
                  Nebo mi pošlete odkaz, kde koupím Hyundai Ioniq za 799 000,- Kč včetně DPH.

                  Jediné co je sporné je ta síť servisních míst. Nevím jak moc se bude líbit VW (koncernovým) servisům servisovat individuálně dovezené auto – ale jinak JAC spadá do koncernu VW, takže ty co si doveze VW ofiko (tedy ty budoucí SEATy) tak pak si myslím, že ani ten servis nebude problém. Rozhodně nebude problém sehnat náhradní díly ve velkém množství.
                  Ale pravda, soudobá realita léta 2019 je pro JACka 3 servisy v republice a dodací lhůta pro náhradní díly 72 hodin.

                30. Ioniq uvádí využitelnou kapaxitu tedy 39 kWh. Hlavně má
                  Ioniq uvádí využitelnou kapaxitu tedy 39 kWh. Hlavně má výbornou spotřebu na dálnici, lidi s tím jezdí za 13 kWh/100 km, JAC měl v testech 15-18 kWh. Ioniq ujede až 350 km. Samozřejmě Ioniq má spoustu vychytávek jako live service, mobilní aplikaci a podobně. Taky automaticky 8 let záruka nebo 200 tis km na baterii, JAC údajně taky 8 let ale prý za příplatek. Na dobré auto není potřeba servisní díly, takové auta dávají stovku tisíc kilometrů bez opravy, spíše jde jen o údržbu.

                31. Si troufáte porovnávat a IONIQem, zvláště když jste v
                  Si troufáte porovnávat a IONIQem, zvláště když jste v něm ani neseděl??? Měl by jste si ho půjčit na několik dní…

                32. To měl, máte pravdu, jen nevím kde.
                  A při porovnání jsem

                  To měl, máte pravdu, jen nevím kde.
                  A při porovnání jsem vycházel z tabulkových hodnot, které k němu lze dohledat.

                33. Já si ho půjčil u Domanského na dva dny proti vratné
                  Já si ho půjčil u Domanského na dva dny proti vratné záloze 50t. Jsou to už ale 2 roky. To mi půjčili i zadara v Carpointu eGolfa na týden i s čipem.

                  Mrkněte kolik se najíždí s IONIQem který má najeto přes 100t.km po městě (270km na 94% baterie).

                  https://www.youtube.com/watch?v=NEOPM29h60Y

                34. Tak jsem otestoval JAC iEV7S (Crossover). Karoserie
                  Tak jsem otestoval JAC iEV7S (Crossover). Karoserie lícování plechů a mezery mezi nimi nic moc, ale tragedie to není. Uvnitř všechno tvrdý plast, displeje grafika na úrovni 10 let starých aut, rovněž tak přední i zadní kamera má mizerné rozlišení, nicméně má to několik kamer, takže dělá při couvání i parkování dopředu pohled z kamer ve směru jízdy a pohled shora. Opěrka na ruku celkem nepohodlná a velmi úzká.

                  Podvozek byl překvapivě pohodlný, sedadla již méně, navíc „kožená“ bez odvětrávání, alespoň s perforací. Při 110 km/h začal pronikat do auta hluk pneu, tohle u Soulu je výrazně lepší. Na druhé straně jsem neslyšel u JAC žádné popiskování či mručení elektroniky, to zase u Soulu je něco slyšet.

                  Spotřeba bych řekl prakticky identická se Soulem, tedy žádný zázrak se nekoná, na Ioniq to nemá spotřebou ani zdaleka. Problém byl s nabíjením na CCS 50 kW. Rychlost nabíjení od 63% na 71% za 10 minut 3,81 kWh, tedy jednoduchým výpočtem dojdeme k příkonu 22.9 kW, tedy velká slabota. Možná to je tím (jak upozornil prodejce) že auto má velmi málo najeto (580km) a baterie se postupně formuje a výkon nabíjení se po několika cyklech zvýší, netuším.

                  Při 70% baterie ukazuje vozidlo 177km dojezd, prý se s tím dá ujet 250 km, což odpovídá. Vzhledem ke kapacitě baterie 40 kWh, tedy o 13 kWh větší než Soul, u kterého počítač hlásí dojezd 165 km, tedy přepočteno na 40 kWh by Soul 2016 ujel 244 km, nový Soul má výrazně lepší spotřebu, tedy by ujel cca 280 km. Dle údajů z auta je jasné, že JAC při úsporné jízdě (město okresky) dá 300 km, nový Soul 39 kWh by dal tak 330 km.

                  Co říci závěrem? Co mě překvapilo je, že tempomat z kopce nedokáže z kopce držet rozumně rychlost a kolísala ze 102 až na 106 km/h a pak zpět, to je velmi nepříjemné. Na druhé straně ve větších zatáčkách na rovince auto přiměřeně zpomaluje, zřejmě zasahují gyroskopy. Omezovač začne působit ve 130 km/h nejvíce jsem jel 137 km/h (dle tachometru). Cena 809 tis. s DPH není žádný zázrak, čekal bych alespoň o 100 tis. méně.

Napsat komentář