Tesla otevřela v Las Vegas nový Supercharger V3 se solární elektrárnou a baterií

V Las Vegas byla otevřena nová nabíjecí stanice Tesla Supercharger. Jde o V3 s max. výkonem 250 kW doplněnou o solární elektrárnu a bateriové úložiště.

Nová nabíjecí stanice Tesla Supercharger s 24 stojany v Las Vegas je doplněna také solární elektrárnou a bateriovým úložištěm. To umožní elektromobilům Tesla Model S, Tesla Model X, Tesla Model 3 i dalším budoucím modelům jezdit na zaručeně čistou energii.
foto: Tesla

Nová nabíjecí stanice Tesla Supercharger V3 se nachází na pozemku známého lasvegaského podniku Caesars Palace. K dispozici je 24 nabíjecích stojanů.

Právě asi 450 km dlouhá trasa mezi Los Angeles a Las Vegas patří mezi nejvytížnější. Svůj úspěch na ní postavila například i služba Tesloop, která dnes provozuje jedny z nejvytíženějších elektromobilů Tesla.

Kromě samotných nabíječek je stanice vybavena solární elektrárnou a bateriovým úložištěm Powerpack. Veškeré toto zařízení si Tesla vyrábí sama.

65 Comments on “Tesla otevřela v Las Vegas nový Supercharger V3 se solární elektrárnou a baterií”

    1. Stejně nepochopitelné je, že v ČB postaví ČEZ jediný
      Stejně nepochopitelné je, že v ČB postaví ČEZ jediný stojan poblíž dopravního uzlu. Všude se snaží stavět 2 stojany a v oblasti, kde „skoro nic není“ (u Globusu E.ON – díky za to!), postaví pouze 1 stojan. I tak za to všechno děkuji, ale je to první „nárazová oblast“ na cestě z Rakouska.

    2. Benzina ve Vysokém Mýtě je hodně vytěžovaná
      Benzina ve Vysokém Mýtě je hodně vytěžovaná čtyřstojanová samoobslužná čerpačka. Přijedeš, mávneš kartou a za tři minuty valíš dál.
      To bude opravdu ponižující tam hodinu trčet, zatímco kolem projede 80 aut.

      Ani kafíčko si tam buzíčci nedají 😀

      1. To jsem se zase po dlouhé době hodně nasmál, ty
        To jsem se zase po dlouhé době hodně nasmál, ty ňoumo.

        Prý v mýtě nejvytíženější čerpačka, často tam jezdím a jsou rádi když jim tam někdo „mylem“ zajede natankovat. Věčně plno je naproti u Shelu a nebo o kousek dál na ONO.

        Déle jak 30 minut jsem ještě nikde nestál a to už je taky nějaký měsíc zpátky.

        :))))

        1. Nejvytíženější jsi ty debile, já píšu vytížená. ONO
          Nejvytíženější jsi ty debile, já píšu vytížená. ONO je až u Hrušové, v druhém směru a s velmi nebezpečným odbočením, kde už hodně lidí zařvalo. Shell je o 1-2 Kč dražší. Ještě je naproti EuroOil, ceny stejné jako Shell.

            1. Vytížená, vytíženější, nejvytíženější, to je
              Vytížená, vytíženější, nejvytíženější, to je učivo základní školy.
              Já cenu benzínu neřeším, ale normální lidi, představ si to, cenu řeší.
              Ale co se namáhám, logické myšlení od fandy do neekonomického, neekologického a nepohodlného způsobu dopravy neočekávám.

              1. Tak aspoň, žes mi to tak pěkně vysvětlil.
                :)))
                A kam

                Tak aspoň, žes mi to tak pěkně vysvětlil.
                :)))
                A kam spadá „hodně vytěžovaná“ paní učitelko?

                Ty jsi takový runner-máma ostatních, co zde za ně musí řešit prkotiny.
                Proč nepíšeš za sebe a staráš se za „ostatní“ jak píšeš?

                Jinak jezdím tam průměrně 1x týdně a ještě jsem tam na Benzině neviděl tankovat 2 auta najednou (to je ta vytíženost?) zato u těch dvou co jsem psal je stále fronta. Za ten čas než oni natankují já budu mít nabito i u té Benziny na nabíječce.

          1. Mě fakt ceny PHM už dlouhou dobu nezajímají. Ale vás asi
            Mě fakt ceny PHM už dlouhou dobu nezajímají. Ale vás asi ano, lejete to tam po konvich?
            Máte nějaký roční soucet co vás mimo porizovacek ta celá flotila stala? Pojistky, opravy, pohonné hmoty a kolik jste toho celkem za rok ujel? Kamarád si koupil Panameru, za rok a půl ji prodal, samozřejmě se ztrátou, a i když to byl letec a najel na tom cca 140t km tak mu pak účetní ve firmě přinesl číslo 80kc/km co to stalo. Kdyby si najímal limuzínu se šampaňským a řidiče co by ho vozil tak by ho to přišlo levněji

            1. To ho fakt provoz té Panamery stál 80 KČ/km neboli 11 200
              To ho fakt provoz té Panamery stál 80 KČ/km neboli 11 200 000 KČ, přes 11 milionů??? Když teda počítám, že najel 140 tisíc km. To by mě fakt zajímalo, kde se to vzalo…

              Ztráta hodnoty může být tak 2 mega, pár stotisíc pojistka, pak gumy, PHM tak milion? Servis kolik? Nějak se mi těch 11 mega nezdá.

              1. To je samozřejmě blbost, takhle mi to řekl, tak ho jdu
                To je samozřejmě blbost, takhle mi to řekl, tak ho jdu potěšit
                Na 140t km 1mega palivo
                0,5mega oleje gumy destičky a opravy, a 1,5 projebano na hodnotě při prodeji, suma sumárum cca 2 mega v cudu na 140t km to je jenom 15kc/km, za to by nesehnal ani blbý taxík

                Tak ty čísla jsou lepší minimálně 5x, díky za opravu

                1. Tak to už je lepší neč těch 11 mega 🙂
                  Já když kupoval

                  Tak to už je lepší neč těch 11 mega 🙂
                  Já když kupoval předchozí auto, nájezd 140t, tak první majitel, co mi jej prodával jenom na ztrátě hodnoty měl cca. 8-9 KČ/km.

                2. Jo přepočet 3 mega na 140t km, takže kometě cca za 20kc
                  Jo přepočet 3 mega na 140t km, takže kometě cca za 20kc nekup to

  1. Nádhera. Čekal jsem, že EON osadí střechu sueprchargeru a
    Nádhera. Čekal jsem, že EON osadí střechu sueprchargeru a rychlonabíječek ve Vystrkově FVE a bateriemi, ale nic, ani na nabíječkách, ani na nepoměrně větší ploše sousední benzínky https://mapy.cz/zakladni?x=15.3473613&y=49.5218351&z=20&base=ophoto&source=firm&id=12996682.
    Něco podobného jsem očekával od ČEZu ve Vestci, když už tam střecha není, tak alespoň na přilehlých objektech, je to tam samá průmyslová krabice a sklad. Těch ploch jsou tam desítky a opravdu na některých FVE najdete, když už u nabíječek nic. Třeba hned vedle na hotelu. Byť by klidně mohla být i na rozvodně vedle, o těch brutálních tenisových halách nemluvě. https://mapy.cz/zakladni?x=14.4919668&y=49.9899039&z=18&base=ophoto&source=firm&id=13163816.
    Podobné je to pro ČEZ bohužel i v Olomouci, kde jsou kolem mraky hal zcela bez využití střech (až na jednu pidi FVE) a SC je také nekrytý, stejně jako rychlonabíječky https://mapy.cz/zakladni?x=17.2650592&y=49.5625361&z=16&base=ophoto&source=firm&id=13201152

      1. Třeba proto, aby nemuseli do čistých elektroaut dávat
        Třeba proto, aby nemuseli do čistých elektroaut dávat elektřinu statisticky z 50% vyrobenou z hnědého uhlí?
        Třeba proto, aby tam nemuseli mít rezervovaný příkon jako kráva a dokázali začátky nabíjení smazávat právě z baterií?
        Každý panel se počítá, každý akumulace se počítá, krok za krokem na cestě k lepšímu vzduchu a zdraví lidí. A kde jinde by měl být, než u nabíjecích stojanů? A kde jinde by měl být, než nad benzínkou, aby alespoň trochu vykompenzoval ty energetické náklady s přelévání jejich paliva sem a tam?

        1. Vzdyt to rikam, ze proti dobremu zelenemu pocitu nemuzu rict
          Vzdyt to rikam, ze proti dobremu zelenemu pocitu nemuzu rict ani n. Mluvim o technicko/financni strance. A tady si naopak myslim, ze rychlonabijeci stanice zivena sluncem je nejvetsi ptakovina, ktera se da na zuzitkovani slunecni energie v nasich podminkach vymyslet.

          Tak zkusme trochu matematiky

          1/ vytizenost. Tohle je nejslabsi cast vypoctu, protoze jsem pro to nikde nevidel data. Ale rekneme v prumeru 1 stojan 5 hodin denne, takze nejakych 500kWh denne. 15.000kWh za mesic. Podle me to bude podstrelene.

          2/ nejhubenejsi mesic. Kdyz vezmu 10 let statistik p. Kubise a jeho elektrarny, zahodim nejmensi cisla (nejspis nejaka porucha) a zprumeruju 10 nejnizsich zbyvajicich, vyjde mi cca 20kWh mesicne na 1kWp. Takze jen na uziveni toho vytizeni nahore (pri idealni akumulaci) potrebujeme 750kWp elektrarnu.

          3/ potrebne misto. Kdyz budu pocitat 330Wp panel o rozmeru 1×1.5m, vychazi mi 3500m2 (cili plocha o rozmerech cca 60x60m – nebo jeste jinak, fotbalove hriste – pokryta 2200 panely). Jaka je teoreticka plocha strisek nad vsemi stanimi, 8x5x3=120m2? Ta strecha pumpy na tom nebude o moc lip (neresim, ze patri nekomu uplne jinemu).

          3/ cena FVE – nasel jsem 30.000/kWp, rekneme ze EON/CEZ to zvladne za 10 (nejspis ne). Takze skoro 10M za elektrarnu.

          4/ akumulace. Realne by to pro spolehlivy provoz melo byt tak mesic spotreby (zkusenosti lidi, co stavi ostrovni senzory), ale budeme se drzet pri zemi a rekneme 4 dny (2MWh), at se to dobre pocita. Tesla udava (australsky projekt) $66M za 130MWh – cili cca $1M neboli 20M Kc za uloziste.

          5/ shrnuti – takze k SCh v cene tak 5-10M jsme pridali 30M (zectyrnasobili jsme cenu). Necht kazdy nabijejici zaplati 5Kc/kWh a cela ta castka jde na uhradu te elektrarny. Pri dennich 500kWh (2500kc) to mame krasnych 33 let… Realne o neco min, protoze za neco prodaji ty prebytky z mesicu, kdy panely vyrabi vic. I tak pochybuju, ze to pujde pod 15 let.

          1. Vaše čísla jsem ani nedočetl do konce, protože
            Vaše čísla jsem ani nedočetl do konce, protože vyjadřujete jen finanční hodnotu, a ta je ve finále v celé věci irelevantní – to hlavní jste nepochopil.
            I kdyby to o pár procent snížilo potřebu výroby elektřiny v tepelných elektrárnách, tak je to k nezaplacení.
            Peníze nejsou v životě to nejcenější…
            Na tvrdo řečeno, kolik by jste byl ochoten zaplatit, aby Vaše dítě nedostalo rakovinu?

            TO je ten důvod pro který by to měli udělat, a nikoho by nemělo zajímat kolik to bude stát peněz.

              1. Ale nikdy přece nevíte, kde je ta zlomová hodnota. Třeba
                Ale nikdy přece nevíte, kde je ta zlomová hodnota. Třeba zrovna tenhle jeden výfuk, tenhle jeden komín, či tahle jedna FVE bude ta krajní hodnota kritického množství mezi vznikem nebo nevznikem karcinomu. Samozřejmě, že takhle se to jeví jako kapka v moři, ale i to moře je ve finále jen konečný počet kapek.
                Je jasné, že jedno opatření, jedna FVE nic nezmění… ale jedna tady a druhá támhle, a onde něco jiného k tomu… a za dekádu to bude v souhrnu takový rozdíl, že to může bude mít reálné a viditelné (lépe řečeno cítitelné) výsledky.
                Jen se musí začít, a né pořád říkat, ale tohle nemá cenu dělat, stejně je to v tom množství bezvýznamné.
                Vezmu si kus Vašeho motta… Každá nahrazená fosilní kilowatt hodina se počítá.

                PS: co nebo kdo je CIPIS ???

            1. Proto jsem taky z pozadavku na uplnu ostrov dost slevil (a ten
              Proto jsem taky z pozadavku na uplnu ostrov dost slevil (a ten zminil, aby bylo jasne, jaky je to u nas prusvih). A rec, pokud jsem si vsiml, nebyla (primarne) o benzince, kde spoustu veci bezi prubezne (narozdil od SCh) a kde zdaleka nejsou takove spickove odbery.

              Porad si stojim za tim, ze, pokud chci vetsi nez trivialni prinos bez astronomickych nakladu, snad kazde odberne misto je na to v nasich podminkach vhodnejsi nez SCh…

              Pokud se chci chlubit eko fotkou SCh zastineneho solarnimi panely a svetly pod nimi sviticimi (pres den) na tu solarni energii, ano, bude to jakz takz fungovat. Ale do tech aut budou majitele porad cpat vetsinove „energii statisticky z 50% vyrobenou z uhli“ odebranou ze site…

              1. Na tisících stanicích už to nebude statisticky
                Na tisících stanicích už to nebude statisticky nevýznamné množství energie. Přece jenom střechy jsou ideálním umístěním pro panely. Na rodiném domku těch pár panelů nezmění energetický mix země, ale pokud těch domků bude půl miliónu, pak už to bude mít význam.

                Prostě udělat nad každou nabíječkou podobnou střechu už půjde vidět.

                1. Na tisicich stanic to bude porad stejne bezvyznamne procento
                  Na tisicich stanic to bude porad stejne bezvyznamne procento energie, protoze s vyrobou si stanice prinese i odber (a to leckdy vyrazne vetsi nez ta v „Zadnim Zapadakove“, ktery jsem pocital).

                2. Pak je s podivem, že solární business rok od roku roste,
                  Pak je s podivem, že solární business rok od roku roste, když ty zisky jsou dle tvých slov zanedbatelné.

                1. Pokud te ty kose staly nekolikanasobek ceny bydleni a navic
                  Pokud te ty kose staly nekolikanasobek ceny bydleni a navic funguji jen nekolik dni v tydnu, tak ano, sorry. Zvlast pokud jsi firma – tedy subjekt zalozeny za ucelem vytvareni zisku…

                  EDIT: I za takovych podminek samozrejme muzu tridit, ale zrejme to bude do tasek za korunu, ne do kosu z titanu nebo meteoricke oceli…

          2. E-Ryc. Mas tam chybu. 1 kWp solarni elektrarna vyrobi rocne v
            E-Ryc. Mas tam chybu. 1 kWp solarni elektrarna vyrobi rocne v Cesku asi 1000 kWh, ty pocitas 240 kWh. Stavet u nas solar na nejhubenejsi mesic je nesmysl, ta sit tady porad od neceho je. Potrebujes tedy 180 kWp elektrarnu. Cele to pak vypada dost jinak.
            Kazdopadne dobra prace, ja si pocitove taky myslel, ze ta solarni elektrarna na strese musi byt uplny nesmysl jak cenove, tak pomerne zanedbatelnym vykonem. Ale i s tou chybou co tam mas mi ta cena prijde primerena, kdyz vezmem, ze pak na dlouhou dobu ta stanice bude energeticky plus minus sobestacna (u nas krome zimy)

            1. Proc chyba? Pozadavek byl, „aby majitele nemuseli…“ Listopad
              Proc chyba? Pozadavek byl, „aby majitele nemuseli…“ Listopad tam nikde vylouceny nebyl, tak by to melo fungovat i v tomhle mesici. Ale samozrejme s tim muzeme carovat jakkoliv, aby vyslo to, co chce ten nebo onen clovek sdelit, to je snad jasne.

          3. Jako ekonom a účetní namítám k výpočtu:
            – absenci

            Jako ekonom a účetní namítám k výpočtu:

            – absenci kalkulace růstu ceny elektrické energie na těch 30 let…
            – předpokládat, že ceny budou stagnovat resp. klesat je nereálné

            Jako nadšenec namítám:

            – zdraví národa se nedá vyvážit peňezi a kalkulacemi
            – i kdyby byla ropa a hnědé uhlí zadarmo a jeden FV panel stál 500
            dolarů, tak si tu možnost dýchat čistý vzduch rád zaplatím.

            Kdo nevěrí, ať strávi pár týdnů v únoru v Katowicích , nebo na Ostravsku. Ideálně v inverzním počasí ….

            1. Evidentne se tocime v kruhu, porad me musi nekdo presvedcovat,
              Evidentne se tocime v kruhu, porad me musi nekdo presvedcovat, ze zatracuju solar. Ne, kde se nabiji pomalu, tak klidne. Ale na miste, kde v libovolny cas potrebuju behem pul hodiny dodat 200kWh (sejdou se 4 auta) a to vpodstate libovolnekrat za sebou je to podle me plytvani, pokud to nema byt jen symbolicke. Tecka.

              1. Žiadny solár, ktorého vyrobená energia je zužitkovaná,
                Žiadny solár, ktorého vyrobená energia je zužitkovaná, nie je plytvaním.
                Plytvanie sú nevyužité plochy na strechách a fasádach budov, ktoré môžu 12 hodín denne vyrábať čistú energiu.
                Ak sa to doplní rozumne navrhnutým bateriovým úložiskom, tak aj prípojka nemusí byť tak dimenzovaná aby zvládla výkon trebárs tých 400kW.

                1. A rikam neco jineho? At se instaluji, at se elektrina z nich
                  A rikam neco jineho? At se instaluji, at se elektrina z nich lokalne pouziva, ale proc si musime nalhavat, ze je to dneska vhodne reseni zrovna pro supercharger v ceske kotline (cimz Radovan tohle vlakno zacal)?

                  Az ceny ulozist klesnou do prijatelnych mezi, tak si muzeme popovidat o tom, jestli se jich ma nainstalovat tolik, aby snizily potrebnou tloustku pripojky. Zatim je ten tlusty kabel proste jednodussi, levnejsi, spolehlivejsi.

                  EDIT: protoze clanek je o Sch v Las Vegas, tam jsou ty slunecni podminky samozrejme kapku priznivejsi, nez u nas (zakladni uroven vyrazne vyssi a zadne mesice se zlomkovou vyrobou).

                2. Ono je otázkou, zda ten tlustý kabel musíte táhnou 2km,
                  Ono je otázkou, zda ten tlustý kabel musíte táhnou 2km, 20km, 200km, nebo 500km a ještě třeba přes hory. Někde v Nevadě v poušti ta ekonomika může vypadat úplně jinak, než u nás, kde máme zasíťovanou celou republiku co kilometr to kabel.

                3. +1
                  Dalsi (a urcite ne trivialni) otazka je, kolik jsou vyrobni

                  +1

                  Dalsi (a urcite ne trivialni) otazka je, kolik jsou vyrobni naklady na to uloziste (kolik to Teslu stalo v tom LV) a za kolik by ho prodala eonu, at si ho da nekam, kde neni nutne treba.

                4. OK. To by zaujímalo aj mňa. Aj keď powerwal nevychádzal
                  OK. To by zaujímalo aj mňa. Aj keď powerwal nevychádzal najhoršie, keď som o ňom uvažoval, ale nevedel som sa k nemu reálne dopracovať (vraj sa s ním dá ťahať energia aj z auta).
                  Ohľadne solárov si myslím, že to u nás ČR, SR nie je až také zlé, keďže sme zasieťovaní celkom dobre, tak je vcelku jedno, či je vyrobená energia spotrebovaná priamo na mieste alebo o 10km ďalej. Horšie je urobiť solár niekde v púšti a ťahať kábel 1000km len kvôli tomu.

                5. Aby amici nemuseli tahat 1000km kabel, tak si tam rovnou
                  Aby amici nemuseli tahat 1000km kabel, tak si tam rovnou postavili blikajici mesto (a hned vedle vezeni) 😉
                  Pardon, nedalo mi to.

                6. Na ostrově Ta’u v Americké Samoe žije kolem 600 obyvatel.
                  Na ostrově Ta’u v Americké Samoe žije kolem 600 obyvatel. Dříve zde byla elektřina zajišťována dieselovými generátory. Tesla Energy na tento ostrov instalovala své baterie a solární panely. Výsledkem je 100% pokrytí dodávky energií z obnovitelných zdrojů. Celý ostrov je poháněn solárními panely a bateriemi.

                  Na ostrově je přes 5 000 solárních panelů a 60 baterií Tesla Powerpack
                  Mnoho ostrovních komunit se musí spoléhat na naftu, aby udrželi elektrické sítě. Nafta je ale jedním z fosilních paliv, které podléhají klimatickým změnám, jsou drahé na dovážení a mohou vést k pravidelným dočasným výpadkům. Nově tedy ostrov Ta’u využívá 5 328 solárních panelů od SolarCity a Tesly, spolu se 60 jednotkami Tesla.

                  Statistika nuda je. 9 panelů na osobu, 1 Powerpack na 10 osob.
                  Kolik je cena panelů, kolik je cena Powerpacku na kolik to celkem vyšlo na osobu?? Tak nějak mám pocit,že se dostanu na cenu mého plotu u domu a ten mi nevyrábí vůbec nic. 🙂
                  Dívej se na to optikou lidí, kteří tisknou peníze a nic není problém a to doslova.

                7. Zde bych možná zjišťoval ještě energetickou náročnost
                  Zde bych možná zjišťoval ještě energetickou náročnost té jedné osoby (aby to nebyla lednička a jedna žárovka v noci :-D).

                8. Pokud bych to počítal do důsledku, tak to bude 1/4 až 1/6
                  Pokud bych to počítal do důsledku, tak to bude 1/4 až 1/6 lednice(počítáme-li včetně dětí) a jedna úsporná žárovka asi tak 15W. 🙂
                  Ohřev vody řeší samotížným solárním systémem. A jediný náročný odběr bude asi klimatizace přes noc, aby se dalo spát.
                  Ani bych se nedivil, kdyby místo elektroměru každý platil paušál za připojení.
                  Celý ostrov má asi 40km2, tak ho můžete přejít pěšky nebo projet na kole. 🙂

                  Tesla SolarCity Ta’u Solar Power Trial
                  Faleasao, Manu’a, Americká Samoa
                  https://maps.app.goo.gl/AFSF7cvcMhrdGdgL8

                  Jen pro zajímavost koukněte na velikost ostrova a velikost solární elektrárny. A pak porovnejte velikost našich polí s řepkou s velikostí naší republiky.

          4. Prosím ještě o rozbor ekonomické návratnosti jednoho
            Prosím ještě o rozbor ekonomické návratnosti jednoho trávníku na fotbalovém hřišti.

            https://vary.rozhlas.cz/fotbalove-hriste-v-sokolove-bude-mit-novy-travnik-za-11-milionu-6808409

            Životnost, vytíženost, údržba….

            https://www.sokolov.cz/urad/odbory/odbor_rozvoje_mesta/projekty/revitalizace-fotbaloveho-stadionu-sokolov—i–etapa-34452

            Tak zkusme trochu matematiky.

      1. Kdyby se v Německu prodávalo 58% EV z celkového počtu
        Kdyby se v Německu prodávalo 58% EV z celkového počtu prodaných aut, tak by ty prodeje byly asi dost jinde než jsou nyní že?

        Pro Teslu se tak Norsko stává, co do poměru počtu obyvatel a počtu majitelů jejich vozů, největším trhem na světě. Celkově je zde registrováno již 34 720 vozů tohoto kalifornského výrobce elektromobilů.

        http://www.hybrid.cz/tesla-model-3-rekordni-prodeje-v-norsku-ale-i-zbytku-evropy

        https://www.auto.cz/v-norsku-porad-leti-elektromobily-jejich-podil-rekordne-roste-128585

  2. A u Schweitenkirchenu nad Mnichovem, coz je strategicky velmi
    A u Schweitenkirchenu nad Mnichovem, coz je strategicky velmi dulezity supercharger, cemuz odpovida i jeho vytizeni zmizelo sest mobilnich stojanu cimz se pocet vratil na puvodnich osm. Z toho pouze ctyri jsou osazene CCSkem.
    Vysledek se dostavil. Pri sobotni spicce pri prijezdu vsechno obsazene a jedno Sko uz cekalo. Pri odjezdu to stejne. Nastesti u SC se zase tak dlouho nestoji, takze uz pri tech osmi co chvili nekdo odjizdel a tim, ze ten co puvodne sdilel s tim co jsem ho nahradil mel uz neco nabito tak mi to dalo hned 70kW a behem chvilky plny vykon. Celkove zdrzeni tedy odhaduji maximalne na par minut, nicmene to neprijemne bylo, ne ze ne.

Napsat komentář