Původně se Porsche Taycan jmenovalo „Porsche Mission E“. Koncepční elektromobil se nakonec proměnil ve výrobní a auta bychom se měli dočkat do konce letošního roku.
foto: Porsche
Příchod elektromobilu Porsche Taycan na trh se blíží mílovými kroky, a tak automobilka Porsche, resp. mateřský koncern Volkswagen, dělají vše pro to, aby se o autě vědělo. Aktuálně ho naživo předvědli na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Za volant prvního elektromobilu značky Porsche se posadil zkušený jezdec Mark Webber. A ačkoliv šlo stále pouze o prototyp, auto si pochvaloval. Nic jiného ostatně asi ani čekat nelze. Porsche slibuje, že vůz půjde na trh koncem letošního roku.
Problém je, že původně také slibovalo nabíjení až 350 kW díky 800V architektuře baterie a pohonu. Nyní to ale podle zjištění britského magazínu Car vypadá, že zpočátku bude auto nabízet pouze max. 250 kW a plných 350 kW bude „odemknutých“ nejpozději v roce 2021.
Pro srovnání, maximální nabíjecí výkon 250 kW dnes nabízí napříkad také Tesla Model 3. Podle časopisu Car se elektromobil Porsche Taycan bude prodávat ve třech výkonových verzích.
Základní verze bude vybavena pouze 80kWh baterií a elektromotor o výkonu 240 kW nebo 280 kW. Středně výkonná verze označovaná jako Carrera 4S nabídne 96kWh baterii a výkon 320 kW/360 kW. Ta už bude mít pohon všech čtyř kol, stejně jako nejvýkonnější verze Turbo (odhadovaná cena £120 000, v přepočtu asi 3,4 mil. Kč).
Krůgr konečně vodpochodoval a nejspíš kvůli tomu nikoho
Krůgr konečně vodpochodoval a nejspíš kvůli tomu nikoho nepověsili no a na bmwscénu přicházi Olda Cipsů !! ps: můj kluk ušatej 😉 fanda elektrokár, i8 popelnici zařízne conevidět ;))
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stridani-ve-vedeni-bmw-novym-sefem-automobilky-se-stal-oliver-zipse-1360752
off
Pravda konečně vyšla najevo, naftovej rakovinomet je
off
Pravda konečně vyšla najevo, naftovej rakovinomet je stejně čistej jako elektromobil 😀
Asi začnu šetřit na dehťáka. :)))
http://www.autoforum.cz/predstaveni/bruselska-organizace-dala-facku-bruselu-diesel-vysel-z-testu-cisty-jako-elektromobil/
Kdepak. Kup si kolo a začni jezdit na kole po silnici a
Kdepak. Kup si kolo a začni jezdit na kole po silnici a dýchej. To by měl udělat každý, kdo obhajuje naftu a fosilní vozidla.
Já budu raději na kole jezdit za elektromobilem.
Pro zacatek by stacilo zatocit s auty, za kterymi pri rozjezdu
Pro zacatek by stacilo zatocit s auty, za kterymi pri rozjezdu nebo zrychleni zustane nepruhledny oblak…
To už nestačí. Včera jsem jel na kole z kopce za
To už nestačí. Včera jsem jel na kole z kopce za autobusem. Autobus brzdil, jelo se tak 30km/h. Stejně ten bus vypouští do ovzduší jedy i když naftu nespaluje. Válce se u toho autobusu stále převalují a do výfuku jde stále vzduch. I když není potřeba výkonu, stále zamořuje. Když jedu s naftovým vozem, nic takového jako plachtit neumí. Buď motorem brzdí, nebo chce dávku nafty. Špatná technologie.
Měl jsem teď možnost jet 200km s výkonným BMW na naftu v pořizovací ceně 2-3 milióny. Asi bych to nechtěl. Né že by to nejelo, jede, ale prodleva „dlouhá“, hluk při šlápnutí na plynový pedál a spotřeba po městě jako tank.
Elektromotor s rekuperací je o mnoho řádů lepší.
Ja bych v tomhle byl realista, spalovaci motory jeste par
Ja bych v tomhle byl realista, spalovaci motory jeste par desitek let nezmizi (zvlast u nas, kde to navic narazi na financni zed). Tak by mohly zmizet alespon ty, ktere zjevne neplni normy ani z doby, kdy vznikly, natoz dnesni.
A víš jakej je postih za to že ti z vejfuku lezou sr@čky?
A víš jakej je postih za to že ti z vejfuku lezou sr@čky? 2000 kč na místě a do 30 dnů zjednat nápravu.
Pokud k te naprave (nejen na papire, ale i v realu) do tech 30
Pokud k te naprave (nejen na papire, ale i v realu) do tech 30 dnu dojde, ja bych byl spokojeny…
Chronicke jezdice bez papiru to samozrejme nevyresi, ale ty nevyresi nic (kdyz jim vrak sesrotuji, koupi za par tisicovek dalsi vrak).
Plánované globální výrobní kapacity baterií jsou
Plánované globální výrobní kapacity baterií jsou aktuálně 1,1 TWh v roce 2023, takže již za 4 roky by mohla být výroba okolo 15 milionů EV ročně. Ono to půjde docela rychle.
A kdo to jako vyrobí? 😀 VW přeci jen slibuje a je
A kdo to jako vyrobí? 😀 VW přeci jen slibuje a je neschopné, ostatní velké automobilky ani neslibují tak kdo? Snad ne Tesla proboha? Tahle automobilka doufejme, že tu nikdy vyrábet nebude
Asi budete v šoku a překvapen, ale vyrobí je, představte
Asi budete v šoku a překvapen, ale vyrobí je, představte si…..
….. výrobci baterií! To koukáte, co? 😀
Jestli chcete konkrétně, pak z nejznámějších a největších je to Tesla, SK Innovation, CATL, Panasonic, Samsung SDI, BYD, LG Chem, A123Systems a asi další desítky menších, mraky z nich v Číně, jejichž názvy vám nic neřeknou.
Ty auta kdo vyrobí? Tesla? ta nestíhá ani těch ubohých
Ty auta kdo vyrobí? Tesla? ta nestíhá ani těch ubohých pár set tisíc ročně, jedou tam jak amatéři v takovém fofru, že nestíhají dávat ani všechny šroubky a při výstupní kontrole nejčastější oprava je lepicí páskou, tomu říkám náskok před konkurencí jako prase 😀 až tu zase budu číst názor nějakého idiota jak všichni na Teslu strácí min. pět let tak už asi pošlu dotyčného do pr…
To je nejaky novy zpusob komunikace, ze se misto argumentace a
To je nejaky novy zpusob komunikace, ze se misto argumentace a vypoctu posila do pr…? 🙂
Nikoho nikam neposílám, jen názor, nebaví mě tu číst
Nikoho nikam neposílám, jen názor, nebaví mě tu číst pořád stejné bláboly jak je Tesla nejlepší a jak všichni ostatní neschopní a nic nedělají, nebaví mě to. At si nadšenec do Tesly koupí třeba tři je to jeho věc, ale nevím proč by tu měl pořád prudit s nějakýma nesmyslama a navážet se do někoho kdo má na Teslu jiný názor.
Tak to nečti a vysmahni třeba na autofórum. Nás taky
Tak to nečti a vysmahni třeba na autofórum. Nás taky nebaví číst ty tvoje kydy.
+1
+1
Půlka Čína o druhou půlku se podělí všichni ostatní.
Půlka Čína o druhou půlku se podělí všichni ostatní. Ale hlavně si kopnout do Tesly, že jo. Všiml jste si, že v tomto vlákně o Tesle není vůbec řeč? Takže jste tu za idiota jenom vy.
A všiml jste si vy hňupe, že se tu vlákna dost často
A všiml jste si vy hňupe, že se tu vlákna dost často prolínají? 😀
Tak si ty hňupe příště přečti na co odpovídáš.
Tak si ty hňupe příště přečti na co odpovídáš. Napsat na informaci o plánovaných kapacitách výroby li-ion akumulátorů, že Tesla je na hovno a že pošleš do prdele všechny, co si myslí něco jiného, může opravdu jen duševně chorý jedinec.
Takmer všetky automobilky na Teslu strácajú minimálne 5
Takmer všetky automobilky na Teslu strácajú minimálne 5 rokov.
Jo a v čem strácí? Že nevyrábí auta ve stanech? 😀
Jo a v čem strácí? Že nevyrábí auta ve stanech? 😀
Výrobní linka Tesly je sto let za opicema, s tím s čím neustále Tesla bojuje už jiné automobilky vyřešily tak před dvaceti lety. Na této planetě není žádné jiné auto za milion a více, které by bylo tak nekvalitní.
Záleží co je pro Vás auto budoucnosti, pokud je to takové auto které dílensky je na úrovni čínské produkce, výstupní kontrola a oprava probíhá lepicí páskou, celkově patří mezi nejporuchovější auta vůbec i v porovnání se spalováky, servis žádný, nebo stovky km daleko, nestíhá ty své šunty servisovat tak pošle majitelům návod jak si provést servis na autě sám, to u luxusního auta budoucnosti fakt ne hele 😀 kdyby tohle udělala automobilka někde v Rusku u žigula tak to beru ale tohle je fakt moc
to si raději počkám na auto které bude mít poloviční display, méně videoher v nabídce a možná ne tak obsáhlý autopilot, ale o to víc spolehlivý a odzkoušený, servis na písknutí, kde mi dají kafe a náhradní vůz a ne návod na údržbu
Napsal zkušený letitý majitel několika vozidel
Napsal zkušený letitý majitel několika vozidel Tesla……
Nebo ne? Tak kde vzal tolik zaručených informací?
Ono taky, velký diesel není vhodný do města, že? To jako
Ono taky, velký diesel není vhodný do města, že? To jako kdyby si majitel dieselu půjčil EV, jel s ním třeba 500 km po dálnici tempem jak je zvyklý s tím dieselem a stěžoval si, že to žere jako tank a každou chvilku musí nabíjet, takže je to k ničemu 🙂
On není žádný diesel vhodný do města. Na dálnici CNG i
On není žádný diesel vhodný do města. Na dálnici CNG i hybridní vozy vozy ujedou 500km.
Jistě, vzhledem k popojíždění, start-stop a často
Jistě, vzhledem k popojíždění, start-stop a často krátkým trasám… ano, diesel z principu do města není.
O CNG a hybridu jsem se nebavil, ty samozřejmě zvládnout dálniční trasy, ostatně, sám hybridem jezdím dálky. Bavil jsem se o elektromobilu na svižné dálniční jízdy jako o kontrastu dieselu ve městě, když jste to už vzpomněl. Prostě každý druh pohonu je někde vhodnější a někde moc ne.
Takže stejně jako vy najdete aplikaci, kde je diesel k ničemu, já najdu aplikaci, kde je mi EV k ničemu 🙂
Opravdu si myslite ze v naftovem aute neni mozne zaradit
Opravdu si myslite ze v naftovem aute neni mozne zaradit neutral a plachtit?
Je to možné. V automatu jsem to nezkoušel. Jenže furt se
Je to možné. V automatu jsem to nezkoušel. Jenže furt se tam neefektivně spaluje nafta, furt tam vznikají emise a stále tam dochází ke tření na válcích. Takže furt vytváříme emise a teplo a úplně zbytečně.
Násobte to počtem vozů a zjistíte, že mrháme energií, kterou jsme zdědili z dávné minulosti.
Skvely postreh. Divim se, ze genialni tvurci start-stop
Skvely postreh. Divim se, ze genialni tvurci start-stop systemu toto nepouzili prave na jizdy na „neutral (ci volnobezku jak u trabantu 🙂 )“, nudelali podpurne systemy (posilovace brzd, rizeni, apod.) na elektriku a mohl s emotor vypinat i behem jizdy. Ale ais by to bylo slozite a lepsi je udelat hybrid 🙂
https://youtu.be/h9c-Cwx8wr0
Jak kteří. Takhle funguje
https://youtu.be/h9c-Cwx8wr0
Jak kteří. Takhle funguje hybridní vůz od BMW. Mimochodem ve městě se vždy snaží jet na baterii co mu kapacita stačí. Město a obce pozná ze dvou údajů. Jedním z nich je rychlost a druhá je pravděpodobně vestavěná navigace.
Já bych zákazal klasické vozy vyrábět, dovolit jen
Já bych zákazal klasické vozy vyrábět, dovolit jen hybridy, techlogie na to je je relativně levná a prověřená a ušetřilo se mraky paliva, narozdíl od plné elektromobility by to šlo udělat hned. Protože je na to vybudovaná infrastruktura a čisté EV samozřejmě propagovat přednostně.
no FURT právě že ne, je vidět, že toho o motorech a
no FURT právě že ne, je vidět, že toho o motorech a autech moc nevíte
Omyl. Ještě v garáži s vypnutým motorem jdou z výfuku
Omyl. Ještě v garáži s vypnutým motorem jdou z výfuku emise. Je vidět, že jste nikdy neměl v garáži elektromobil. 🙂
Četl jsem. Je znát, že pisatel článku si dal dost
Četl jsem. Je znát, že pisatel článku si dal dost záležet, aby nic nevysvětloval a jenom tam sype nějaké názory. Podle jakých kritérií ten Euro NCAP hodnotil, tam je velmi zběžně, ale metodika žádná. Teď čekám, kdy to převezmě iDnes aspol a začne šířit další bludy. 🙂
Přesně, lidem stačí jen ten nadpis a už ti to
Přesně, lidem stačí jen ten nadpis a už ti to předhazujou jako jasnej argument. Pak je vybídneš k důkazu garážovým testem a odpovědí ti je mlčení. :)))
Metodika bude klasika jako vždy. Do energetických nároků
Metodika bude klasika jako vždy. Do energetických nároků elektromobilu započítaný i údajně mrtvý děcka při těžbě lithia, u spalováku jen spotřeba benzínu při kombinovaném cyklu. Protože ten prší z nebe a nemá žádné další energetické nároky, natožpak dopady.
Tak nějak začíná být VW koncern s elektromobilitou fakt
Tak nějak začíná být VW koncern s elektromobilitou fakt trapný. Nebo znáte někdo lepší vyjádření k tomu, co opakovaně předvádí?
a co jako VW předvádí konkrétně? Je to možná
a co jako VW předvádí konkrétně? Je to možná nejrozšířenější a nejúspěšnější automobilka na světě. S elektromobilitou začíná, takže nepředvedli skoro nic podle čeho by se dalo je hodnotit. A i z toho nic jsou tisíce prodaných egolfů, jedno z nejprodávanějších EV v Evropě. Pro nadšence do EV to úplně stačí a kdo chce být zajímavý místo ekologický tak si koupí atrapy aut jako je Tesla, EV v masovém měřítku začnou být právě až s příchodem VW I.D.
VW nepředvádí konkrétně kromě keců nic. S
VW nepředvádí konkrétně kromě keců nic. S elektromobilitou nezačíná, to jen Vy nevíte o elektrických Golfech z let 1995 a starších. A představte si, že už od roku 2014 plodí eGolf a eUP. V eGolfu už zvyšovali i kapacitu baterií. Jinak opravdu kromě přestavby 2 spalováků, keců a kresbiček nedělají lautr nic. A masové měřítko? Opravdu tomu věříte? Masových 76 eGolfů denně pro celý svět versus 2.000 spalovacích? Masových 2-3 tisíce Škoda eCitGo ročně jako zahlcení trhu?
A kolikpak to na tu pidibaterku ujede? Pořád mi přijde
A kolikpak to na tu pidibaterku ujede? Pořád mi přijde rozumnější šetřit na Teslu s nedotaženým šroubkem, než na koncern s nedotaženým vývojem.
Máš to napsaný v článku.
Máš to napsaný v článku.
Údaj od VW mě nezajímá, zajímá mě realita. Ta bude jako
Údaj od VW mě nezajímá, zajímá mě realita. Ta bude jako vždy úplně jiná.
No a kolik jezdíš ty rozume každý den, že ti přijde
No a kolik jezdíš ty rozume každý den, že ti přijde rozumější šetřit na Teslu? Všichni řeší dojezd ale drtivé většině lidí plně stačí dojezd 300 Km
A Tesla s nedotaženým šroubkem to je fakt vtip 😀 kdyby byl nedotažený ale on tam třeba úplně chybí a ne jeden 😀 v tom lepším případě
Těch 60000/rok dám. Denně málokdy nad 450 km.
Těch 60000/rok dám. Denně málokdy nad 450 km.
Mi tedy připadá, že Vy té elektromobilitě tady rozumíte
Mi tedy připadá, že Vy té elektromobilitě tady rozumíte že všech nejlíp 🙂
Sice ty informace máte “pečlivě nastudované” jen z článků které taky tomu “rozumí” (namátkou ten o výrobě Tesly ve stanu), ale ono realita je spíš taková, že koncern sám přiznává že ten “startup” Tesla jim tak trošku ujíždí, když do svého super Porsche na elektriku ještě dva roky nebudou umět dát rychlé nabíjení kterým se dříve chlubili, že nezvládají pošéfovat ani pořádnou navigací co by se přiblížila Teslímu systému… ono kolik jezdí po světě celkem Tesla elektromobilů, a kolik jezdí elektromobilů od celého koncernu VW. Pak si možná uvědomíte nejen Vy, že s těmi počty prodaných elektromobilů to ten “největší VW” zase tak úžasně rozjetý nemá…
Tedy co se tiskových zpráv, skic budoucích elektromobilů a prototypů – v tom jsou profíci…