Volkswagen představuje interiér elektromobilu ID.3

V novém videu ukazuje Volkswagen interiér a palubní desku elektromobilu Volkswagen ID.3, který se dostane na trh v polovině příštího roku.

Volič jízdního módu se v elektromobilu Volkswagen ID.3 nachází přímo pod volantem. Volkswagen má s ID.3 a celou rodinou ID velké plány – chce kvůli ní v Evropě postavit 36 000 nabíjecích stanic a nejspíš i vybudovat vlastní továrny na baterie.
foto: Volkswagen

Elektromobil Volkswagen ID.3 už se v předsériových verzích prohání po německých silnicích. Výrobní verzi ukáže Volkswagen letos v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Koncern tvrdí, že má na auto už 20 000 rezervací, a postupně odhaluje jednotlivosti. S jistotou už víme, že se Volkswagen ID.3 bude prodávat ve třech verzích s dojezdem 330 km až 550 km WLTP, nabíjet se bude moct až 125 kW.

Nejnovější video ukazuje, jak bude vypadat ovládání a palubní deska elektromobilu Volkswagen ID.3. Přístrojový panel i středová konzole budou řešeny displeji s minimem tlačítek kolem. Navíc bude možné auto ovládat i hlasem.

Volkswagen

57 Comments on “Volkswagen představuje interiér elektromobilu ID.3”

  1. Video okamžitě stáhli a proto jsou jen screenshoty, ale to
    Video okamžitě stáhli a proto jsou jen screenshoty, ale to si Horčík už neověřil.
    Navíc to vůbec není žádná novinka, stačí se podívat na interiér Seatu el born, který je identický auto a ukázali ho už v březnu jako koncept a každej si to moh prolíz a ošahat, tak nevím proč s tím VW dělá takovou zoufalou komedii? Nejspíš záměrně naplánovanou, aby se mohli aspoň připomenout.

    https://www.google.com/search?q=seat+elborn+interior&client=safari&hl=cs-cz&prmd=ismvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjR5NG3nq_jAhVShlwKHal1AJcQ_AUoAXoECBcQAQ&biw=1024&bih=672

      1. 21 století je postavané na hlavu.
        Místo sledování provozu

        21 století je postavané na hlavu.
        Místo sledování provozu bude muset člověk čučet na display aby si nastavil teplotu.
        Už se nedivím že do těch aut cpou zároveň asisteny pro sledování jízdních pruhů a nouzové brždění.
        Já sem pro určité věci zastáncem klasického ovládání.
        Případně do auta dodat tlačítka s oled displayem, kde si každý bude moci naprogramovat funkce podle svého uvážení.

        1. +1
          Máme doma auto s dotykovým displayem a auto s vše na

          +1
          Máme doma auto s dotykovým displayem a auto s vše na čudlíky. Při jízdě na dálnici (vlastně kdekoli) – na čudlíky vše krásně intuitivní. S displayem, než se člověk někam domačká a ještě musí kontrolovat že to tak mačká…
          souhlasím s tím, že věci typu – vypnutí ESP (výborné to hledat při postupném zapadávání v infotaimentu na dvacátém menu – to je dne ču a ku na vývojáře), sklápění světel dle zátěže (pokud ještě je) a funkce přímo související s bezpečností (ohřev/odmlžení oken atd) by měly být na čudlíku.
          Z aut se začínají stávat mobilní telefony, dneska se s tím mobilem taky dá i mimo jiné volat…ale hlavně je to k něčemu jinému

                1. U ASILovejch funkcí jo. Ale u komfortních?
                  U ASILovejch funkcí jo. Ale u komfortních?

                2. Jasně, že Asilových – např vypnutí ESP… to nemůže
                  Jasně, že Asilových – např vypnutí ESP… to nemůže být s něčím sdružený…

                3. ESP je ASILová funkce… klimatizace ale neni, radio,
                  ESP je ASILová funkce… klimatizace ale neni, radio, navigace atd.

                4. Přesně tak a reakce je, že to nemůže být na volantu TM3
                  Přesně tak a reakce je, že to nemůže být na volantu TM3 – protože je ASIlové a tedy musí mít jeden konkrétní ovladač, aby se nikdo nemohl splést a diskuse byla, že by bylo vhodné, aby to bylo.
                  Jak jsem psal výše, štve mě, když ten ovladač je v x-tém menu dotykového dipsplaye – což přesně, protože je to asilová funkce je dle mého názoru špatně zařazeno. Řada aut už ani to vypánání nemá – asi by jim jinak nevyšla HARA, jak potřebují.
                  Klimatizace – tam z pohledu funkční bezpečnosti vidím jedinou věc aktivní vyhřívání předního okna (fakt nevím, proč tohle není povinné, když se stává povinnou kdejaká ptáokvina), radio a navigace jsou samozřejmě věci zbytné.

              1. Jestli máte VW na MQB, tak jeden takovej nesmysl asi znáte.
                Jestli máte VW na MQB, tak jeden takovej nesmysl asi znáte. Máte-li zaplej zadní stěrač, tak jej vypnete ostřikem předního skla. Kvůli tomuhle jsem si všechny postižené modely vyškrtnul ze seznamu potencionálních aut. Stejně tak učiním s auty, kde základní funkce nejsou dohledatelné po hmatu. Hledání tlačítek je nebezpečné, protože ztrácím kontrolu nad děním kolem vozu.

                1. Hm, no to máte pravdu, že to tak je, ale vzhledem k tomu,
                  Hm, no to máte pravdu, že to tak je, ale vzhledem k tomu, že jsem nikdy nenechal zadní stěrač zapnutý – vždy setřu a vypnu, tak mě to nikdy nenapadlo.
                  Jinak máte pravdu v mém autě je vše potřebné po hmatu a každé tlačítko má svůj význam, netřeba číst manuál a něco hledat. Jo vlastně ono to není nové auto…ale v pohodě všechny požadované funkce to má

                2. U kombíku se zadní sklo neustále zamlžuje vodní
                  U kombíku se zadní sklo neustále zamlžuje vodní tříští, takže za deště mi jede stěrač stále, abych za sebe viděl středovým zrcátkem. Pak je to dost otravnej detajl. Ale zákazník (VW) po upozornění na tuto mechanickou vlastnost, nereagoval.

                3. To vím, ale asi mě to nijak významněji neomezuje, spíš
                  To vím, ale asi mě to nijak významněji neomezuje, spíš mi pak vadí v zimě solanka, to pak ale stejně používám i ostřikovač na zadní okno

  2. Continental technologiemi disponuje, težko říct, jestli je
    Continental technologiemi disponuje, težko říct, jestli je budou mít např. v modely I.D. Na materiálech se ale dost šetřilo, tak snad bude auta nacpané vyspělým HW.

    New technology for your car! Continental future systems and Sono Motors Sion test drive review
    https://www.youtube.com/watch?v=IocjEbgh6D4

    Tady hlasové ovládání funguje dobře. V kabině je ale ticho a mluví pouze 1.
    Jinak věci jako „předvídatelné ESP, systém zabraňující srážce např. s cyklistou při odbočování, tekutými krystaly zatmavovatelná skla jsou na světě. Problém asi bude s předpisy, hlavně v EU.
    Když auta dá plný brzdy a někdo za vámi do vás narazí, tak nevím…

  3. No čím dál tím líp. VW konečně přestal vydávat jen
    No čím dál tím líp. VW konečně přestal vydávat jen prohlášení a nákresy konceptů a začali ukazovat konkrétní (snad finální) produkt.
    Dobrá informace se tam mihne ve chvíli, kdy ukazují volič jízdních režimů. Krom písmene D je na displayi za lomítkem i B – což je funkce suplující (napodobující) Nissanovský E-pedál. Při režimu B lze jen s malou dávkou předvídavosti provozu před Vámi je možné auto ovládat je jedním (a to plynovým) pedálem. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že ve městě je to velmi pohodlné a návykové. Jestli bude navíc mód D rozumně plachtit (Což je zase super na okreskách) tak by to byla velmi efektivní kombinace.

    Plus se mi líbí funkce zjednodušené nápovědy navigace na přístrojové desce. Na středové obrazovce běží navigace v plném vyobrazení a rozsahu, a na přístrojové desce se zobrazuje jen zjednodušená instrukce pro příští křižovatku.

    Jen nevím co si myslet o tom hlasovém ovládání. Záleží na tom jak bude intuitivní, nebo zda se bude muset před instrukcí vyslovit nějaká klíčová fráze (oslovení auta) – protože jinak by bylo mrzuté kdyby to chaoticky reagovalo na rozhovory osádky auta. Pokud to bude dobře vyladěné, může to být zajímavá fíčura.

    1. Nedávno jsem koukal na test Mercedesu A, který má teké
      Nedávno jsem koukal na test Mercedesu A, který má teké hlasové ovládání. A při řízení a povídání se redaktorovi spustilo hlasové rozpoznávání, když řekl Mercedes, aniž by to chtěl 🙂 Já to mám třeba v Lexusu na tlačítko na volantu – stisknu tlačítko a vůz je připravený poslouchat hlasové pokyny.

      Jinak, hlasové ovládání není nic nového, akorát spolehlivost i třeba u toho Lexus není nic moc, což taky může být způsobeno češtinou. Pro dobrou funkci je nutná lokalizace.

      Taky je zábavné, když mi přijde SMS a nechám si ji přečíst tím anglicky mluvícím robotem 🙂

      1. Hlasové ovládání nefunguje v žádném autě a ze
        Hlasové ovládání nefunguje v žádném autě a ze statistik jasně plyne, že ho nikdo nepoužívá.

        Patří to mezi zcela zbytečné polofunčkní gadgety. Stejně jako line asistent, který lidé sice občas zapnou, ale spíš je otravuje, otvírání kufru nohou a desítky dalších polofunkčních zbytečností.

        1. Já zkoušel jenom vytáčení telefonu a to funguje docela
          Já zkoušel jenom vytáčení telefonu a to funguje docela dobře, akorát se musí mluvit anglicky a není to intuitivní. Přišlo mi lepší vytočit to číslo přes infotainment, je to pár kliků.

          Co jsem viděl v tom testu mercedesu, tak to taky docela šlo, dokonce i česky… nebo to bylo slovensky, nepamatuji. Ale zase, přijde mi to jen jako taková frajeřinka na pochlubení se a třeba nastavit teplotu se mi zdá jednodušší mechanickým ovladačem. Ale zase např. spustit playlist ze Spotify může být hlasem lepší.

          Line asistent jsem zkoušel v Hyundai i30, ale když mi jednou vyjel za čáru, radši jsem ho vypnul 🙂

        2. Jéé, o kolika dnes běžně používaných věcech já už
          Jéé, o kolika dnes běžně používaných věcech já už tohle slyšel. A o kolika věcech už to v dějinách zaznělo.
          To, že je to na počátku a jistě to má své mouchy není vůbec důvod to znovu a znovu nezkoušet.
          Je to jen další stupínek k autonomním autům a někde se začít musí.
          Takže já za to VW chválím.

          1. Používáte line asist? Používáte otevírání kufru
            Používáte line asist? Používáte otevírání kufru nohou? Spolehnete na rozpoznávání značek? Nesere vás start-stop systém, když vám při rozjedu zhasne motor? Používáte light asist, který rozvěcuje dálkáče dvě sekundy?
            A tak bych mohl pokračovat půl hodiny.

            Auta jsou plná polofunkčních sraček, ale pořádný podvozek, to je hledání jehly v hoře hnoje.

            1. Vy by jste chtěl taky všechno hned. Vždyť většina toho
              Vy by jste chtěl taky všechno hned. Vždyť většina toho (alespoň masově) je záležitost poslední dekády. Dejte tomu 20 let, a uvidíme. To máte jako mobila. V devadesátkách to byl malý kufřík co mu vydržela baterie jeden 20ti minutý hovor, a pokrytí bylo hojné asi jako dnes síť 5G. No a kde jsme po 30ti letech?
              Neříkám, že dnes je to nějak spolehlivé a efektivní – jen říkám, že je dobře, že se to znovu a znovu zkouší.

              1. Bohužel ty věci, které popisuju, nemohou být lepší. Ve
                Bohužel ty věci, které popisuju, nemohou být lepší. Ve většině případů je to dáno fyzikálními nebo jinými těžko ovlivnitelnými limity.
                Není to chyba té technologie. Je to chyba výrobce, který navrhuje její užití s vědomím, že to nikdy nebude a nemůže být bezchybné. A pak jazdíme v autech plných polofunčních pitomostí.

                1. Ach jo. Už zase ta fyzika. Žádné fyzikální limity
                  Ach jo. Už zase ta fyzika. Žádné fyzikální limity neexistují, je jen „CHCI“ / „NECHCI“.

                  Když se chce jde všechno.

                  Lidi si mysleli v historii už tolikrát, že narazili na fyzikální limity a vždycky je překonali. Stačí se jen podívat do historie.

                  Když někdo používá fyziku jako argument, že něco nejde, je to jen jeho výmluva. A znamená: „já to neumím“.

                  U autonomního řízení je dokonce naprosto nesmyslné argumentovat fyzikálními limity, protože ty tomu rozhodně nebrání. Brání tomu zatím málo dokonalý software a hardware.
                  Ale to se časem vyladí až tak, že už se to bude moct dát používat.
                  Jde jen o čas, vývoj, testování. To nejde hned.

                  A pokud jde o to, že nic není 100% bezpečné, tak to je snad jasné!!!

                  Jaderné elektrárny bouchají i přesto, že jsou s bezpečností vyloženě posedlé.

                  Nic nemůže být na 100%, ale bohatě stačí na 99,9%. Až bude autonomní řízení bezpečné na nějakou určitou hodnotu, tak se to překlopí a uzná jako použitelné a pak se to pustí do provozu.

                  Rozhodně to ale bude bezpečnější asi tak 1000000000000x víc než řízení člověkem. Což už je v dnešní době, jen si lidi sobecky myslí, že jsou lepší. Nejsou.

                2. Dobrý, skončil jsem čtení po první větě.
                  Dobrý, skončil jsem čtení po první větě.

                3. Díky za potvrzení. Je vidět, že pro někoho končí
                  Díky za potvrzení. Je vidět, že pro někoho končí fyzikální limity u toho, že neumí ani číst :-)))

                4. „Neříkej, že to nejde, raději řekni, že to zatím
                  „Neříkej, že to nejde, raději řekni, že to zatím neumíš.“ Tomáš Baťa
                  Není to tak dávno, co lidi ohromil balón a byli schopni za to zplozence pekla upalovat. Pak se dlouho vědělo, že nic těžšího vzduchu nemůže létat. Pak se věřilo, že vesmír je nedostupný. Atd. atd. Je to jen otázka času, kdy padnou i tyhle „fyzikální limity“ s naším poznáním a v našich hlavách.

                5. Tak jsem si začal prohlížet toto forum, abych se orientoval
                  Tak jsem si začal prohlížet toto forum, abych se orientoval v problematice elektromobility, ale když jsem se dočetl, že fyzikální limity neplatí od přispěvatelů, kteří zde publikují rádoby odborné postřehy a úvahy, tak jejich odborná věrohodnost limitně klesá k nule.

                6. No ono je to prvotně uživatelské fórum. Holka, co žehlí,
                  No ono je to prvotně uživatelské fórum. Holka, co žehlí, Vám toho odborně o vnitřku žehličky moc neřekne. Ale zase Vám řekne vše podstatné o tom, jak se s ní za ty prachy žehlí a zda to vůbec jde 🙂

                7. +1.
                  Trefné přirovnání. 🙂

                  +1.
                  Trefné přirovnání. 🙂

                8. Kdyz uz jsme u tech prirovnani, tak by me zajimalo, jestli i v
                  Kdyz uz jsme u tech prirovnani, tak by me zajimalo, jestli i v realnem zivote existuji lide, co sice maji jedno zmuchlane tricko a dvoje proprdene spodky, zato pulku kazdeho dne travi kibicovanim zamestnancum profi zehliren, ze jsou uplne blbi a nevi, co delaji…

            2. Tu automatiku na světla používám a funguje dobře. Jednou
              Tu automatiku na světla používám a funguje dobře. Jednou se mi stalo, že to nefungovalo, ale po zastavení a znovunastartování to opět fungovalo. Přepíná to celkem spolehlivě, možná někdy o chvilku později, než bych to udělal ručně já, někdy zase neztlumí, když jede naptroti kamion na dálnici a je za svodidly, ale to jsou drobnosti, které jsou vyvážené tím pohodlím, že nemusím pořád manuálně přepínat dálkáče. A za to mi to stojí. Samozřejmě, lze to vypnout, ale proč bych to dělal?

              Lane assist nemám, ale zkoušel jsem v i30 a nic moc… měl jsem u minulého auta pasivní hlídač pruhu a to mi přišlo lepší než ten aktivní v Hyundai i30. Prostě to jenom zapípalo, když jsem opustil pruh bez směrovky a to mi stačilo.

              Otevírání kufru nohou má známý a funguje to tak 50/50 🙂

              Rozpoanávání značek jsem taky vyzkoušel, tam to bralo pěkně, kažsou značku. A pak to třeba i upozorňovalona omezenou rychlost, na přístrojovce. Akorát problém, když byla třeba třicítka na hlavní, pak jsem odbočil na vedlejsí, tam už omezení nebylo, ale na palubce mi to pořád svítilo a blikalo, když jsem přidal nad 30 🙂

              1. Tak vidíte.
                Můžete se spolehnout, že ta osmdesátka je

                Tak vidíte.
                Můžete se spolehnout, že ta osmdesátka je opravdu osmdesátka? Nebyla tam náhodou značka ukončení zákazu? Můžete odmítnout pomoc tchána v dešti naložit tu krabici, protože kufr otevřete nohou? Můžete se spolehnout, že automtika zasáhne a na horizontu vás v dešti nesejme oslněný řidič.

                Nemůžete. Je to zcela k hovnu.

                Auta jsou plná polofunkčních sraček a VW je král této žumpy. Jeko že čudlíkem od řidiče otevřere kufr superbu, a pak musíte vystoupit a jiným čudlíken na víku ho zavřít, popisuje dementnost automobilek dokonale. To překonává i výměnu žárovky světlometu skrze podběh.

                1. Jak jsem psal… automatiku na světla používám, ta funguje
                  Jak jsem psal… automatiku na světla používám, ta funguje dobře a ušetří mi přepínání světel. A dá se i v menu nastavit citlivost. Stalo se mi asi 2-3 krát, že na mě kamion z protismětru na dálnici blikal, za 25000 km. To je slušné, si myslím.

                  Hlídání pruhů (ne asistent) taky fungovalo perfektně, vždy mě to upozornilo na opuštění a to mi stačilo.

                  Jinak na dálnici používám adaptivní tempomat a i ten funguje skvěle, dokonce i s rozjezdy v koloně, dobrá pomůcka.

                  A když někdo kufr neotevře napoprvé, tak máchne nohou podruhé a to už se otevře. Jasně, mělo by to napoprvé, ale žádná tragedie to taky není 🙂

                  Jo a kufr otevřu čudlíkem u řidiče a zavřít ho mohu tím samým čudlíkem, nebo čudlíkem na víku, no problem 🙂

            3. Třeba já se na čtení značek, hlavně rychlosti, opravdu
              Třeba já se na čtení značek, hlavně rychlosti, opravdu spoléhám. A když si nejsem jistý, prostě kouknu a už vím. Teda, naposledy mě to nekoukání na značky ale na display stálo 30euro, protože zrovna jednu značku auto nepřečetlo.

            4. VW nemá Start-stop doladěnej ke spokojenosti. Ve Fordu o
              VW nemá Start-stop doladěnej ke spokojenosti. Ve Fordu o něm ani nevim, sotva se dotknu spojky a motor je navrtěnej, než ji došlápnu a vrazim tam kvalt. Jen jednou za čas se stane, že zastavim na semaforu, motor zdechne, ale už šahám po spojce. Pak chvilku trvá, než se to znovu navrtí, ale pořád rychleji, jak u VW.

              1. Ve VW se S-S aktivuje na studeném motoru a klidně podbije i
                Ve VW se S-S aktivuje na studeném motoru a klidně podbije i baterku – takže první věc po nastartování tu ptákovinu vypnout
                Ve Fordu S-S píše, proč negunguje – dobíjí baterku, topí, chladí (takže se maskuje a útočí ze zálohy)…a zapne se v nejméně vhodnou dobu, třeba po dojetí po 100 km z dálnice na odpočívadlo a nenechá stočit turbo na nízký otáčky – nejeden Ecoboost za to zaplatil v mladém věku životem.

        3. Manželská hádka v ID.
          Žena muži: „Jdi už do

          Manželská hádka v ID.
          Žena muži: „Jdi už do Prčic“
          Auto: „Navigace přenastavena. Noví cíl Sedlec-Prčice. V baterii není dost energie pro dosažení cíle. Navrhované rychlonabíjení Vystrkov. Zařazuji průběžný cíl do navigace. Turistické zajímavosti v cíli cesty – sídlo Asociace pro elektromobilitu. Farma s chovem zubrů….“

Napsat komentář