Tesla Model 3 nastavuje nový bezpečnostní standard i podle evropských crash testů

Zkušební organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky bezpečnostních a crash testů elektromobilu Tesla Model 3. Nastavuje podle ní nový bezpečnostní standard ve své třídě.

Elektromobil Tesla Model 3 získal v evropském crash-testu nejlepší pětihvězdičkové hodnocení.
foto: Euro NCAP

Euro NCAP zveřejňuje průběžně výsledky bezpečnostních testů vždy několika nových modelů. Tentokrát jsou to DS 3 Crossback, Kia Ceed, Mercedes-Benz B, Mercedes-Benz GLE, Škoda Scala a Tesla Model 3.

V kategorii ochrany dospělých cestujících se nejvýše umístila Škoda Scala se ziskem 97 %. Tesla Model 3 je společně s Mercedes-Benz třídy B a DS3 Crossback (obě ve verzi se safety packem) na 96 %.

Zdaleka nejlepšího hodnocení dosáhl Tesla Model 3 v kategorii „Bezpečnostní asistence“, a to 94 %. To je obrovský náskok o 16 % před druhým nejlepším Mercedes-Benz GLE.

Kompletní podrobné výsledky testů si můžete prohlédnout zde. Opět se tak potvrzuje, že bezpečnost je pro Teslu zásadní, a že elektromobily mohou být výrazně bezpečnější, než konvenční auta.

Euro NCAP

33 Comments on “Tesla Model 3 nastavuje nový bezpečnostní standard i podle evropských crash testů”

  1. off
    Trochu upravenej M3 strhal všechny EV rekordy na Laguna

    off

    Trochu upravenej M3 strhal všechny EV rekordy na Laguna Seca
    https://www.teslarati.com/tesla-model-3-fastest-lap-record-laguna-seca-video/

    Vytuněný Model 3 je novým držitelem rekordu elektrických vozů na okruhu Laguna Seca
    https://fdrive.cz/clanky/vytuneny-model-3-je-novym-drzitelem-rekordu-elektrickych-vozu-na-okruhu-laguna-seca-3963

  2. Z nadpisu článku by jeden řekl, že je Tesla
    Z nadpisu článku by jeden řekl, že je Tesla nejbezpečnější ve své třídě a při tom dopadla hůř, jak Scala? Co se elektronických asistentů týká, bere se jen to, co je v základní výbavě. U aut s rozdílem v ceně 1mio kč nic překvapivého. A co se týče havárky..pořád jsou tam ty baterky – je to prostě riziko.

    1. Souhlas s tím nadpisem a popisem v článku, Tesla není
      Souhlas s tím nadpisem a popisem v článku, Tesla není podle těch výsledků nijak moc nevyčuhuje. Snad jen v asistenčních systémech.

      Ale proč to zbytečné trolování ohledně baterie? To jako nádrž s benzínem, kde je 50 litrů jedné z nehořlavějších látek, je nějaká výhra o proti baterii?

      Zase jen troling, nádrž s benzínem bouchá a hoří v daleko větších případech.

      1. Hele oháněj se trollingem až si zjistíš fakta. Že víš,
        Hele oháněj se trollingem až si zjistíš fakta. Že víš, co to slovo znamená ještě nic neznamená 😉

        Asi po stý. V baterii jsou dohromady reaktivní látky, které když se smíchají, můžou hořet.. když se baterie zkratuje např. proražením, může hořet, když ji přebiješ, může hořet, když ji vybíjíš velkým proudem, může hořet.. Z vlastní zkušenosti ti můžu říct, že zapálit li-polku ihned po nabíjení ani nemusí znamenat ji prorazit!Baterie může hořet i při chybě nabíječky… ostatně hořely baterie v nejmodernější letadle světa B787 Dreamliner…

        Chápu, že jsou tam ochrany..ale počkej až bude jezdit tolik elektromobilů, co dnes spalováků a až budou mít ty baterie na hrbu 10 – 20 let jako ty spalováky. Pak si vzpomeneš jak jsi troloval a myslel sis, že troluje ten druhý.

        Takže: netvrdím, že každá baterka hoří. Jen poukazuju na rizika. A tvrdím, že je to větší problém, než 50L benzínu v nádrži.

        1. Po světě už jezdí cca 5 milionů elektromobilů. To už je
          Po světě už jezdí cca 5 milionů elektromobilů. To už je statisticky velmi významný vzorek, aby se dalo již teď téměř s jistotou říct, že pravděpodobnost požáru EV je menší než u spalováku. Ono těch spalováků hoří setsakramentsky hodně, třeba v ČR je to cca 2000 ročně, procentuálně je to výrazně více než je celosvětový průměr u EV.

        2. Pre Dominika:
          A az si zistis najprv fakty ty, potom zacni

          Pre Dominika:
          A az si zistis najprv fakty ty, potom zacni diskutovat.
          Porovnavat Li-Poly s clankami typu 18650 alebo 21700 naviac s chemiou NCA, je ako porovnavat horlavost benzinu s olejom. Ano, aj olej hori, ale za akych okolnosti!

          NCA chemia je daleko bezpecnejsia ako LCA a dokazal to aj Dan z youtube kanalu „What’s inside“ (znamejsi zo „Smarter everyday“) v tomto videu: http://www.youtube.com/watch?v=c0IHNrW0QOA
          Naviac vyvoj litioviek ide milovymi krokmi vpred, energia sa zvsuje, horlavost a pouzivanie drahych ci toxickych kovov znizuje… Takze az bude jazdit tolko elektromobilov, ako dnes spalovakov, tak tie baterie v nich budu uplne inde.
          Tym nechcem povedat ze baterie budu superbezpecne alebo dokonca nehorlave. Urcite nastanu pripady, ked poziar nastane. Ale tych pripadov bude tak mizive mnozstvo, ze to nestoji za rec. Navyse „odpalenie“ alebo start poziaru baterie je daleko pomalsi a pozvolnejsi, nez vybuch palivovej nadrze. Tam casto nemas cas utiect, cely voz je prakticky okamzite po naraze v plamenoch. Baterie su ulozene v sekciach, izolovane, takze sa zapaluju postupne. V podstate neexistuje ani realna moznost, aby sa pri havarii vznietili vsetky clanky naraz.

          Takze bohuzial, 50L benzinu v nadrzi je a bude stale vacsi problem, ako +/-300kg baterii.

          1. No kromě závěru jsi řekl to samý co já. Je to prostě
            No kromě závěru jsi řekl to samý co já. Je to prostě riziko. Nic víc nic míň. Ani já jsem nenapsal že každá hoří. Věřím že s vývojem se to bude zlepšovat. A dnes je 300kg baterii větší riziko jak 50l benzínu tím spíš nafty.

            1. Dominik, tymto tvrdenim v podstate popieras fyzikalne zakony a
              Dominik, tymto tvrdenim v podstate popieras fyzikalne zakony a ukazujes svoju ignoranciu.
              Benzin ma energet. hustotu cca 46MJ/kg, li-ionka v tom najlepsom pripade nepresiahne hodnotu 1MJ/kg.
              Na litre je ten rozdiel o nieco mensi, ale stale je tam cca 20x rozdiel.
              A znova – kym je energia obsiahnuta v benzine uskladnena v malom priestore a v pripade poziaru sa to vznieti prakticky CELE NARAZ, v pripade baterii mas nepomerne mensiu energeticku hustotu rozprestrenu do daleko vacsieho objemu plus rozdelene do malych celkov, ktore ani pri tej najhorsej havarii neodpalis naraz.
              K tomu netreba nic dodavat. Nastuduj si fakty.

          1. By me celkem zajimalo, jestli se hodnoti i „false positives“ –
            By me celkem zajimalo, jestli se hodnoti i „false positives“ – neboli kdyz asistent brzdi/zasahuje
            bezduvodne. Protoze pokud ne, tak by se vyplatilo mit „paranoini“ rezim, ktery sice zastavi spolehlive, ale neda se s nim jezdit, protoze porad hnape na brzdu.

    2. wtf?
      „A co se týče havárky..pořád jsou tam ty baterky –

      wtf?

      „A co se týče havárky..pořád jsou tam ty baterky – je to prostě riziko“

      zatimco Scala jezdi na vzduch a prdy jednorozcu?

      Jinak zkus pouzit vlastni rozum a podivej se na ty crashtesty a zkus interpolovat co se stane ve vyssich rychlotech. V rychlostech kdy Scala se zacina pulit, TM3 se sotva prohne.

  3. Méně tuhá auta si vedou lépe při srážkách v nízkých
    Méně tuhá auta si vedou lépe při srážkách v nízkých rychlostech + koncern vylozene optimalizuje na NCAP testy, ale zkuste rozstřelit scalu v 70km/h, ja bych radeji sedel v Tesle kde je víc prostoru pro deformacni zonu a Tesla prosla narozdil od koncernu tvrdsimi testy v USA od organizace IIHS.

Napsat komentář