Zkušební organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky bezpečnostních a crash testů elektromobilu Tesla Model 3. Nastavuje podle ní nový bezpečnostní standard ve své třídě.
foto: Euro NCAP
Euro NCAP zveřejňuje průběžně výsledky bezpečnostních testů vždy několika nových modelů. Tentokrát jsou to DS 3 Crossback, Kia Ceed, Mercedes-Benz B, Mercedes-Benz GLE, Škoda Scala a Tesla Model 3.
V kategorii ochrany dospělých cestujících se nejvýše umístila Škoda Scala se ziskem 97 %. Tesla Model 3 je společně s Mercedes-Benz třídy B a DS3 Crossback (obě ve verzi se safety packem) na 96 %.
Zdaleka nejlepšího hodnocení dosáhl Tesla Model 3 v kategorii „Bezpečnostní asistence“, a to 94 %. To je obrovský náskok o 16 % před druhým nejlepším Mercedes-Benz GLE.
Kompletní podrobné výsledky testů si můžete prohlédnout zde. Opět se tak potvrzuje, že bezpečnost je pro Teslu zásadní, a že elektromobily mohou být výrazně bezpečnější, než konvenční auta.
off
Trochu upravenej M3 strhal všechny EV rekordy na Laguna
off
Trochu upravenej M3 strhal všechny EV rekordy na Laguna Seca
https://www.teslarati.com/tesla-model-3-fastest-lap-record-laguna-seca-video/
Vytuněný Model 3 je novým držitelem rekordu elektrických vozů na okruhu Laguna Seca
https://fdrive.cz/clanky/vytuneny-model-3-je-novym-drzitelem-rekordu-elektrickych-vozu-na-okruhu-laguna-seca-3963
Z nadpisu článku by jeden řekl, že je Tesla
Z nadpisu článku by jeden řekl, že je Tesla nejbezpečnější ve své třídě a při tom dopadla hůř, jak Scala? Co se elektronických asistentů týká, bere se jen to, co je v základní výbavě. U aut s rozdílem v ceně 1mio kč nic překvapivého. A co se týče havárky..pořád jsou tam ty baterky – je to prostě riziko.
Podle mě je daleko vyšší pravděpodobnost, že při
Podle mě je daleko vyšší pravděpodobnost, že při nárazu začne hořet spalovák. A pokud to bude takovej náraz, že se poškodí baterka v podlaze, tak to pak už asi bude posádce jedno.
Zřejmě mluvíš jen o čelním nárazu…
Zřejmě mluvíš jen o čelním nárazu…
O jakémkoliv nárazu. Palivová nádrž vzadu, motor vepředu
O jakémkoliv nárazu. Palivová nádrž vzadu, motor vepředu a hadice napříč.
Ona není náhoda, že elektromobily jsou výrazně bezpečnější co se požáru týká než spalováky.
Souhlas s tím nadpisem a popisem v článku, Tesla není
Souhlas s tím nadpisem a popisem v článku, Tesla není podle těch výsledků nijak moc nevyčuhuje. Snad jen v asistenčních systémech.
Ale proč to zbytečné trolování ohledně baterie? To jako nádrž s benzínem, kde je 50 litrů jedné z nehořlavějších látek, je nějaká výhra o proti baterii?
Zase jen troling, nádrž s benzínem bouchá a hoří v daleko větších případech.
Hele oháněj se trollingem až si zjistíš fakta. Že víš,
Hele oháněj se trollingem až si zjistíš fakta. Že víš, co to slovo znamená ještě nic neznamená 😉
Asi po stý. V baterii jsou dohromady reaktivní látky, které když se smíchají, můžou hořet.. když se baterie zkratuje např. proražením, může hořet, když ji přebiješ, může hořet, když ji vybíjíš velkým proudem, může hořet.. Z vlastní zkušenosti ti můžu říct, že zapálit li-polku ihned po nabíjení ani nemusí znamenat ji prorazit!Baterie může hořet i při chybě nabíječky… ostatně hořely baterie v nejmodernější letadle světa B787 Dreamliner…
Chápu, že jsou tam ochrany..ale počkej až bude jezdit tolik elektromobilů, co dnes spalováků a až budou mít ty baterie na hrbu 10 – 20 let jako ty spalováky. Pak si vzpomeneš jak jsi troloval a myslel sis, že troluje ten druhý.
Takže: netvrdím, že každá baterka hoří. Jen poukazuju na rizika. A tvrdím, že je to větší problém, než 50L benzínu v nádrži.
Po světě už jezdí cca 5 milionů elektromobilů. To už je
Po světě už jezdí cca 5 milionů elektromobilů. To už je statisticky velmi významný vzorek, aby se dalo již teď téměř s jistotou říct, že pravděpodobnost požáru EV je menší než u spalováku. Ono těch spalováků hoří setsakramentsky hodně, třeba v ČR je to cca 2000 ročně, procentuálně je to výrazně více než je celosvětový průměr u EV.
Jediná statistika které věřím je ta kterou jsem sám
Jediná statistika které věřím je ta kterou jsem sám vylhal 😉
Věř si třeba statistice z kávové sedliny, nám ostatním
Věř si třeba statistice z kávové sedliny, nám ostatním postačují data z Hasičského záchranného sboru České republiky 🙂
Jakoze vsechny pozary byly od nadrze,jo? Asi ta kavova
Jakoze vsechny pozary byly od nadrze,jo? Asi ta kavova sedlina…
Hochu, ty mas dost.
Hochu, ty mas dost.
Po těch průšvihách u boeingu bych se neodvážil
Po těch průšvihách u boeingu bych se neodvážil používat slovo „nejmodernější“ani bych se nedivil, že tam v rámci dnes tak oblíbenejch ůspor dávali druhořadý baterie.https://www.idnes.cz/technet/technika/boeing-outsourcing-vyvoj-bloomberg.A190702_123341_tec_technika_pka
A víš že mě napadlo to samý když jsem to psal? Ale ani
A víš že mě napadlo to samý když jsem to psal? Ale ani všechny elektromobily nebudou 1A
Tak zpočátku asi budou, ale časem u některých výrobců
Tak zpočátku asi budou, ale časem u některých výrobců nastoupí tolik moderní Outsourcing a „katování kostů“
Pre Dominika:
A az si zistis najprv fakty ty, potom zacni
Pre Dominika:
A az si zistis najprv fakty ty, potom zacni diskutovat.
Porovnavat Li-Poly s clankami typu 18650 alebo 21700 naviac s chemiou NCA, je ako porovnavat horlavost benzinu s olejom. Ano, aj olej hori, ale za akych okolnosti!
NCA chemia je daleko bezpecnejsia ako LCA a dokazal to aj Dan z youtube kanalu „What’s inside“ (znamejsi zo „Smarter everyday“) v tomto videu: http://www.youtube.com/watch?v=c0IHNrW0QOA
Naviac vyvoj litioviek ide milovymi krokmi vpred, energia sa zvsuje, horlavost a pouzivanie drahych ci toxickych kovov znizuje… Takze az bude jazdit tolko elektromobilov, ako dnes spalovakov, tak tie baterie v nich budu uplne inde.
Tym nechcem povedat ze baterie budu superbezpecne alebo dokonca nehorlave. Urcite nastanu pripady, ked poziar nastane. Ale tych pripadov bude tak mizive mnozstvo, ze to nestoji za rec. Navyse „odpalenie“ alebo start poziaru baterie je daleko pomalsi a pozvolnejsi, nez vybuch palivovej nadrze. Tam casto nemas cas utiect, cely voz je prakticky okamzite po naraze v plamenoch. Baterie su ulozene v sekciach, izolovane, takze sa zapaluju postupne. V podstate neexistuje ani realna moznost, aby sa pri havarii vznietili vsetky clanky naraz.
Takze bohuzial, 50L benzinu v nadrzi je a bude stale vacsi problem, ako +/-300kg baterii.
No kromě závěru jsi řekl to samý co já. Je to prostě
No kromě závěru jsi řekl to samý co já. Je to prostě riziko. Nic víc nic míň. Ani já jsem nenapsal že každá hoří. Věřím že s vývojem se to bude zlepšovat. A dnes je 300kg baterii větší riziko jak 50l benzínu tím spíš nafty.
Vyvěštil Dominik z kávové sedliny, protože věří jenom
Vyvěštil Dominik z kávové sedliny, protože věří jenom svým domněnkám a vlastním vylhaným statistikám 😀
Dominik, tymto tvrdenim v podstate popieras fyzikalne zakony a
Dominik, tymto tvrdenim v podstate popieras fyzikalne zakony a ukazujes svoju ignoranciu.
Benzin ma energet. hustotu cca 46MJ/kg, li-ionka v tom najlepsom pripade nepresiahne hodnotu 1MJ/kg.
Na litre je ten rozdiel o nieco mensi, ale stale je tam cca 20x rozdiel.
A znova – kym je energia obsiahnuta v benzine uskladnena v malom priestore a v pripade poziaru sa to vznieti prakticky CELE NARAZ, v pripade baterii mas nepomerne mensiu energeticku hustotu rozprestrenu do daleko vacsieho objemu plus rozdelene do malych celkov, ktore ani pri tej najhorsej havarii neodpalis naraz.
K tomu netreba nic dodavat. Nastuduj si fakty.
Ad. elektronická asistence – právě, že se testovaly i
Ad. elektronická asistence – právě, že se testovaly i příplatkové výbavy s bezpečnostními pakety. I tak měla Tesla vysoce navrch.
Ok díky za opravení..i tak asi není divu, že Scala od
Ok díky za opravení..i tak asi není divu, že Scala od 300kkč nemá takové asistenty jako TM3…
Taky v testu asistentů dostala Scala 76 % vs. 94 % u Tesly 🙂
Taky v testu asistentů dostala Scala 76 % vs. 94 % u Tesly 🙂
By me celkem zajimalo, jestli se hodnoti i „false positives“ –
By me celkem zajimalo, jestli se hodnoti i „false positives“ – neboli kdyz asistent brzdi/zasahuje
bezduvodne. Protoze pokud ne, tak by se vyplatilo mit „paranoini“ rezim, ktery sice zastavi spolehlive, ale neda se s nim jezdit, protoze porad hnape na brzdu.
Sacal od 300k Kč? Matika ti moc ve skole asi nesla 😀
Sacal od 300k Kč? Matika ti moc ve skole asi nesla 😀
Taky že je nejbezpečnější. A to zdaleka.
Taky že je nejbezpečnější. A to zdaleka. Nejbezpečnější je auto, kde k nehodě nedojde.
wtf?
„A co se týče havárky..pořád jsou tam ty baterky –
wtf?
„A co se týče havárky..pořád jsou tam ty baterky – je to prostě riziko“
zatimco Scala jezdi na vzduch a prdy jednorozcu?
Jinak zkus pouzit vlastni rozum a podivej se na ty crashtesty a zkus interpolovat co se stane ve vyssich rychlotech. V rychlostech kdy Scala se zacina pulit, TM3 se sotva prohne.
To me vzdy pobavi. 50 l horlaviny vedene kolem rozpalenych
To me vzdy pobavi. 50 l horlaviny vedene kolem rozpalenych dilu je pohoda ale baterie je riziko.
off
Dehtový tahač předělaný na elektriku. Baterie
off
Dehtový tahač předělaný na elektriku. Baterie přidala jen 700 kg navíc, což je prý nic.
https://youtu.be/53hlxbCWo9s
Méně tuhá auta si vedou lépe při srážkách v nízkých
Méně tuhá auta si vedou lépe při srážkách v nízkých rychlostech + koncern vylozene optimalizuje na NCAP testy, ale zkuste rozstřelit scalu v 70km/h, ja bych radeji sedel v Tesle kde je víc prostoru pro deformacni zonu a Tesla prosla narozdil od koncernu tvrdsimi testy v USA od organizace IIHS.
Skoda dela na 64km/h
Skoda dela na 64km/h
small overlap nedela
small overlap nedela
Kdo všechno ho dělá a kdo ne?
Kdo všechno ho dělá a kdo ne?
Porovnání bočního nárazu:
Škody Scala
Tesly Model 3
Porovnání bočního nárazu:
Škody Scala
Tesly Model 3