Ford reorganizuje svoje aktivity v Evropě s cílem zlepšit ziskovost, zefektivnit výrobu a nabízet více nových elektrifikovaných modelů i SUV.
foto: Ford
Ford spouští nejrozsáhlejší transformaci své evropské části v celé historii působení značky na starém kontinentu. Společnost je zároveň na dobré cestě dosáhnout v letošním roce značného zlepšení finančních výsledků. Dláždí si tak cestu k udržitelné ziskovosti a naplnění dlouhodobého cíle dosahovat EBIT marže ve výši šesti procent.
NEPŘEHLÉDNĚTE Ford představil plejádu elektrických aut, chystá plně elektrický Transit a SUV podle Mustangu
„V souladu s celosvětovým redesignem společnosti budou obchodní aktivity Fordu v Evropě koncentrovanější. Vyšších zisků budeme dosahovat díky zaměření na potřeby zákazníků a štíhlé organizační struktuře,“ řekl Stuart Rowley, prezident Ford of Europe.
„Rychlé uvedení naší nové strategie do praxe nám umožňuje investovat, rozvíjet náš úspěšný program v sektoru užitkových automobilů a nabízet zákazníkům více elektrifikovaných vozů, SUV, atraktivních sportovních derivátů a legendárních dovážených modelů.“
Nový evropský provozní model a z něj vyplývající organizační změny vstupují v platnost 1. července. Zřízením tří nových obchodních skupin – Užitkové vozy, Osobní vozy a Dovážené vozy – se umožní rychlejší rozhodování vycházející z potřeb zákazníků. Každá skupina má vlastní řídicí strukturu včetně ředitelů marketingu, výroby a produktového vývoje.
Skupina Užitkové vozy má sídlo v britském Duntonu a vede ji generální ředitel Hans Schep. Ford plánuje upevňovat svoje vedoucí postavení na evropském trhu užitkových automobilů a do pěti let zdvojnásobit svoji ziskovost v této oblasti.
Růst budou podporovat i partnerské spolupráce: strategická aliance s Volkswagenem, joint venture Ford Otosan v Turecku a restrukturalizovaný joint venture Ford Sollers v Rusku.
Skupina Osobní vozy sídlí v německém Kolíně nad Rýnem a jejím generálním ředitelem je Roelant de Waard. Zodpovídat bude za budoucí portfolio v Evropě vyráběných osobních automobilů a SUV.
Každou modelovou řadu vede multifunkční projektový tým oprávněný zasahovat do designu i výroby s ohledem na potřeby zákazníků. Evropský vývoj osobních vozů včetně elektromobilů bude umístěn v Kolíně nad Rýnem-Merkenichu.
Skupina Dovážené vozy bude pečovat o výběrové portfolio atraktivních modelů zaoceánského původu. Patří k nim Mustang, nový Explorer a také zcela nové, designem Mustangu inspirované SUV s elektrickým pohonem, jehož uvedení na trh je plánováno na konec roku 2020. Ford očekává, že do roku 2024 se prodeje dovážených modelů v Evropě více než ztrojnásobí.
Tři nové modely
Ford modernizuje a rozšiřuje svoji produktovou paletu pro Evropu. V následujících pěti letech uvede na trh nejméně tři zcela nové modely a bude nadále rozšiřovat svoje rostoucí portfolio SUV a crossoverů. Nové modely se v nabídce zařadí vedle již ohlášených novinek: nové Kugy, Pumy a Exploreru Plug-In Hybrid.
Zdokonalováním konvenčních motorů, přizpůsobováním modelové skladby jednotlivým zemím a uváděním nových hybridních a elektrických variant Ford dosahuje postupného snižování spotřeby paliva a emisí CO2 napříč modelovou paletou.
Každý nový osobní model značky Ford bude k dostání také v elektrifikovaném provedení. Budoucí řada elektromobilů s bateriovým pohonem se bude vyrábět v Evropě.
„Naše budoucnost je spjatá s elektrifikací,“ dodal Rowley. „Elektrifikujeme napříč portfoliem a přinášíme zákazníkům dostupnější elektrifikované vozy, které se dobře řídí, mají menší spotřebu paliva a jsou šetrnější k životnímu prostředí.“
Široká škála opatření ke zvýšení efektivity
Základem nového provozního modelu Fordu v Evropě je široký program opatření zaměřených na zvýšení efektivity. Jeho účelem je podporovat nově vytvořené obchodní skupiny.
Efektivitu výroby zvýší již dříve navržené nebo potvrzené uzavření či prodej šesti závodů ke konci letošního roku:
– Navržené uzavření motorárny Bridgend v Jižním Walesu
– Uzavření továrny na převodovky Ford Aquitaine Industries ve Francii
– Uzavření montážních závodů Naberežnyje Čelny a Petrohrad a motorárny Elabuga v Rusku
– Prodej továrny na převodovky Kechnec na Slovensku společnosti Magna
Ve výsledku poklesne počet výrobních závodů Fordu v Evropě z 24 k začátku roku 2019 na 18 ke konci roku 2020. Během letošního roku bude taká uzavřena centrála Ford of Britain a Ford Credit Europe v britském Warley. Tyto aktivity budou přesunuty do Duntonu.
Dále Ford přistoupil k omezení směn v montážních závodech v německém Saarlouis a španělské Valencii, zeštíhlení řídící struktury a zefektivnění marketingových i prodejních aktivit.
Ke konci roku 2020 se tato opatření dotknou přibližně 12 000 pracovních míst, převážně cestou dobrovolných odchodů.
Další dinosaurus co “upevňuje své vedoucí
Další dinosaurus co “upevňuje své vedoucí postavení”. Hlavně aby mu to vydrželo.
Pokud Ford myslí elektromobilitou svůj dosavadní přístup
Pokud Ford myslí elektromobilitou svůj dosavadní přístup narvat do půlky zadního kufru elektrického Focuse baterky, podobě do Mondea PHEV, tak to se u nás dělalo za komančů amatérsky okolo roku 1970 ve Svazarmu. Dnes je rok 2019. Tady nezbude než vyklidit pole a tiše odumřít. Jako správný dinosaurus.
ropnej amerikánec at TO UŽ KONEČNĚ ZABALÍ a táhne domů
ropnej amerikánec at TO UŽ KONEČNĚ ZABALÍ a táhne domů pucovat trumpetoj papuče to mu de nejlépe a nesrrrse do toho čemu nerozumí!! :)))))))))))))) AT ŽIJE TESLAAAA
https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/
Očividně jsme se dostali do stavu, který se očekával až
Očividně jsme se dostali do stavu, který se očekával až za 3-4 roky. Jde to rychleji než se „opět“ čekalo.
Tedy že lidé přestávají kupovat nové spalováky a vyčkávají s koupí nového auta než zlevní elektromobily. Takže raději ještě dojezdí ten aktuální než aby investovali do nového. Je to období, které bude trvat několik let a bude to pro servisy zlatý důl. Starší auta se budou více kazit.
Jenomže pak přijde ta druhá část, kdy ceny elektromobilů opravdu spadnou na tolik, že lidi je začnou kupovat a začnou se zbavovat svých starých spalováků. Cena starých spalováků dramaticky klesne a o to více zákazníků přestane spalováky kupovat, protože jim bude jasné, že zůstatková cena se bude blížit nule.
Ano, jde to rychleji než se čekalo, Mustang s pětilitrovým
Ano, jde to rychleji než se čekalo, Mustang s pětilitrovým osmiválcem je absolutní evropský hit.
Vysmahni už lháři, slíbil si, že už nebudeš otravovat,
Vysmahni už lháři, slíbil si, že už nebudeš otravovat, tak dodrž alespoň tuhle základní věc.
runner42, So, 2019-06-29 08:52: „Večer při kartách v oblasti se signálem, teď budu 10 dní bez něj, tak nebudu narušovat vaši elektrickou utopii.“
Příspěvky runnera jen dneska a jen na Hybridu: 08:06, 08:07, 08:13, 08:15, 11:32, 11:34, 11:35, 12:08, 12:13, 12:22, 12:46, 13:01, 13:02, 13:10, 14:15, 14:18, 14:26, 14:34.
Se s tebou kamarádi nebaví, protože si takovej kokot, co? 😀
Mimochodem prodeje 2018 v Evropě:
Ford Mustang: 9 851 ks
Tesla Model S: 17 386 ks
Takže jsem rád, že i sám velký fosilní runner uznal, že prodeje Tesly jsou dvojnásobně absolutní evropský hit 😀
😀
1*
😀
1*
A to ten „absolútny evropský Shit“ stojí o polovicu menej
A to ten „absolútny evropský Shit“ stojí o polovicu menej ako najlacnejšia Tesla S. Tak tomu hovorím úspech :-)))
Pro runner42: Vám už z toho opravdu hrabe…
Pro runner42: Vám už z toho opravdu hrabe…
Pokud se budou platit pokuty za nové spalováky, tak se
Pokud se budou platit pokuty za nové spalováky, tak se samozřejmě bude prodávat méně aut a je logické některé fabriky zavřít. Nové elektromobily jsou a ještě nějakou dobu budou drahé, lidem nezbyde nic jiného než opravovat svá stará auta.