Tesla má laboratoř pro vývoj bateriových článků, chystá jejich vlastní výrobu

Bateriové články jsou klíčem k úspěchu každého výrobce elektromobilů. Nyní vychází najevo, že Tesla po nedávné akvizici Maxwell Technologies nejenže vyvíjí vlastní, ale dokonce chystá i jejich výrobu.

Uložení baterie v elektromobilu Tesla Model 3. Každá taková baterie obsahuje tisíce jednotlivých bateriových článků.
foto: Tesla

Podle magazínu Electrek.co se už na dřívějším setkání akcionářů o možnostech vlastního vývoje a výroby bateriových článků Elon Musk a JB Straubel rozpovídali. Nejnovější zpráva CNBC to jen potvrzuje.

Podle reportáže jsou bateriové články vyvíjeny nedaleko továrny ve Fremontu, dříve to bylo přímo v samotné továrně. Až dosud nicméně Tesla využívala bateriové články společnosti Panasonic.

Panasonic pro tyto články vyrábí v Tesla Gigatovárně 1 v Nevadě. Už v minulosti se ale objevily zprávy, že Tesla není se spoluprací s Panasonicem zcela spokojena.

Záměr vyrábět vlastní bateriové články by mohla Tesla oznámit ještě do konce letošního roku. Půjde o vpravdě zásadní rozhodnutí, které bude mít významný dopad na další vývoj společnosti.

60 Comments on “Tesla má laboratoř pro vývoj bateriových článků, chystá jejich vlastní výrobu”

  1. Vazena damy a pani SOLID elektrolyt a cely koncept all-solid
    Vazena damy a pani SOLID elektrolyt a cely koncept all-solid state baterii je len marketing bez realneho vedeckeho a komercneho zakladu vytvoreny specialne pre financnych investorov bez zakladnych znalosti problematiky.

    V praxi to teda znamena ze firmy a zvlast fiktivne battery start-up firmy v oblasti solid-state garantuju neskutocne kapacity ich solid state baterii ale pritom ide o podvod.

    Podvod? Dajme si otazku v klasickom koncepte Li-ion baterie mate polymerny separator o hustote 0.75 g/cm3, porozite 45% a hrubke 15um v ktorom je nasiaknuty elektrolyt o hustote 1.22 g/cm3 takze teraz k tomu podvodu ak pouzijete data z komercnej sfery OHARA JP tak pri hrubke 20um je jeho hustota 3.05 g/cm3 co teda znamena ze je 3x tazsi ako state-of-art riesenie. Dalsie solid elektrolyty ako napriklad LLZO ma hustotu viac ako 5.0 g/cm3 co teda znamena ze pre Li-ion je elektrolyt dead volume/weight takze ako neaktivna cast baterie musi mat co najmensi objem/hmotnost. Jedine riesenie ktore ma zmysel su QSSB quasi solid state baterie kde je subezne solid-gel elektrolyt. Dalej v praxi standarne je v Li-ion porozita elektrod od 38 – 45% pricom je vyplnena kvapalnym elektrolytom o hustote 1.22 g/cm3 pricom vdaka objemovym zmenam elektrody (grafit ma 11%) pocas cyklovania tento elektrolyt dokaze udrziavat tok ionov z a do elektrody ale ak pouzijete 5x tazsi pevny elektrolyt ako primes do elektrody co pri porozite 40% znamena ze musite pridat obrovske mnostvo velmi husteho solid elektrolytu ale kedze je pevny nedokaze pri objemovych zmenach elektrod efektivne sprostredkovat tok alebo lepsie prenos ionov medzi elektrodami.

    1. Opravdu si myslíte, že v Tesle nemají základní znalosti
      Opravdu si myslíte, že v Tesle nemají základní znalosti problematiky akumulátorů alespoň na úrovni znalostí Marka Slavika?
      Nebojte, že by si to neprověřili horem dolem včetně všemožných testů na reálných vzorcích.

  2. Tohle byl jeden z hlavních důvodů proč Tesla koupila
    Tohle byl jeden z hlavních důvodů proč Tesla koupila Maxwell. Ten jejich suchý elektrolit výrazně sníží náklady na výstavbu nových linek. V kombinaci s vývojem baterií, kterou pro Teslu dělá Jeff Dahn připravuje Tesla opravdu velké změny ve výrobě baterií.

    Jak řekl JB Straubel, Tesla se chce postavit na vlastní nohy.

      1. Oboje je pravda. Maxwell před fůzí pracoval na třech
        Oboje je pravda. Maxwell před fůzí pracoval na třech různých projektech. Suché elektrodě – tam už měli poměrně dobré výsledky. Pevném elektrolitu (solid state baterie), tam se to potácelo na mrtvém bodě, a poslední technologií byl superkapacitor (superkondenzátor). Tam měli fungující prototip, ale nepoužitelně velkých rozměrů a hmotnosti, a teorii jak je zmenšovat.
        Takže těžko říct do které technologie se vlastně Tesla pustí, ale není vyloučeno, že suchou elektrodu přeskočí, a rovnou se pustí do pevného elektrolitu.

  3. Nedávno tu byl článek o Dopravním podniku Hradec
    Nedávno tu byl článek o Dopravním podniku Hradec Králové. Mají mimo jiné pronajaté tuším dva vozy od ČEZu, E-Golf a Leaf 1.5
    Tyto dvě auta jezdí zaměstnanci tak velké firmy navíc patřící městu nabíjet na soukromou nabíječku Lidlu v Brněnské ulici. To je teda pěkná ostuda, to nemají zásuvku v areálu? Jak teda nabíjí ty autobusy? Musí krást elektřinu soukromé firmě. Vždyť si tam nešli koupit ani žvýkačku.
    Znáte někdo místní tyto poměry?
    Za mě fakt ubohé.

    1. královská korupcí zpráskaná díra, tam krom trolejbusů
      královská korupcí zpráskaná díra, tam krom trolejbusů nic kloudnýho nefunguje jak má 😉

      Katastrofální díra kde čez dokázal zprovoznit jeden menekes u elektrárny v centru, darmo mluvit vo tom čé-eses-ďáckým východočezkým vedení 😉 co byste taky chtěli vod bejvalejch ódé-eses-áků modrejch ftáků :))

      http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html

  4. BMW Motorrrad Vision DC Roadster: Elektrický
    BMW Motorrrad Vision DC Roadster: Elektrický boxer
    https://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/bmw/bmw-motorrrad-vision-dc-roadster-elektricky-boxer-41849.html?

    BMW Vision DC Roadster
    https://www.youtube.com/results?search_query=Vision+DC+Roadster+

    Proč si Steve Jobs kupoval nové auto každých 6 měsíců
    https://jablickar.cz/proc-si-steve-jobs-kupoval-nove-auto-kazdych-6-mesicu/

          1. Pokud bys znal historická fakta, tak jistě víš, že
            Pokud bys znal historická fakta, tak jistě víš, že rakovina tu byla mnohem dříve než lidmi vytvořené/produkované chemikálie, rafinovaný cukr nebo vysoké elektromagnetické záření (ať už si tou výškou myslel cokoli).
            Obávám se, že s celým tímto chováním, nadáváním a napadáním ostatních si ten trouba a blb spíše ty než Jobs.

              1. No ty vole, když tu není realista, přijde runner, když je
                No ty vole, když tu není realista, přijde runner, když je runner na dovolené, začne tu řádit honzal, já už se z toho snad picnu 😀

                Jasný, že před milionem let nebylo v absolutním počtu tolik lidí s rakovinou, ono totiž v té době nebylo na světě přes 7 miliard lidí, víš ty chytrolíne? 🙂

                Jinak se obávám, že si tu zprávu napsal a odeslal díky tomu tvému vysokému elektromagnetickému záření, takže asi taky umřeš dříve, pokud tedy nezměníš přístup a nepřestaneš sem psát 😀

                1. No jo… jenja zase po čase vylezl z té své ruské
                  No jo… jenja zase po čase vylezl z té své ruské zemljanky a rozdává moudra. Ale pobaví 🙂

        1. je vidět, že moc nevíš….tak šup do školy, aby tě
          je vidět, že moc nevíš….tak šup do školy, aby tě naučili pracovat se zdroji, troubo 🙂

          Jobs byl hajzl, to ví každý, kdo ho znal, takže karma:

          http://vanshardware.com/2010/07/the-legend-of-apples-steve-jobs/

          To je dobrá historka ukazujíc, jak byl Jobs trouba 😀

          V životě je spousta úspěšných troubů a blbů, tak prč ne někdo, kdo „vymyslel“ (ukradl) spoustu nápadů a vytvořil nejomezenější telefon na světě a jen udělal PR, takže blb a blbci si sedli, na tom je založena spousta firem ať už chytrých (které diverzifikují své portfolio, nebo hloupých, které mají v podstatě dle tržeb jen jeden produkt (Apple) 🙂

                1. ne, jen dětinský humor, když už se snažíš ostatní
                  ne, jen dětinský humor, když už se snažíš ostatní ponižovat 🙂

                2. To opravdu nemusím, to s ůspěchem děláte sám
                  To opravdu nemusím, to s ůspěchem děláte sám

                3. Syovi je 6, ma kolem sebe podobne stare kamarady a co je
                  Syovi je 6, ma kolem sebe podobne stare kamarady a co je poslouchm, tak se netituluji do „blbecku“, nejspis uz z toho vyrostli 🙂

            1. raka dostanou ti, co udržují tělo v kyselém prostředí
              raka dostanou ti, co udržují tělo v kyselém prostředí (živočišná produkce, rafinovaný cukr, lepek, chemikále, vysoké eletromagtické záření – to pokrývá 99 %, o 1 % se bavit nebudu), tedy ano, zaslouží si to, je to dáno evolučně, člověk na to nebyl evolucí připraven 🙂 Kdo se chová špatně k tělu či k jiným, tak umře prostě dřív, tělo na to tak reaguje, to je vědecký fakt (např. placebo efekt, vliv stresu apod).

              Tak šup šup dovzdělat, ať se ve světě neztratíš a jsi šťastný 🙂

              1. Clovek nebyl evoluci pripraven na prijem masa? A kterou cast
                Clovek nebyl evoluci pripraven na prijem masa? A kterou cast evoluce mate namysli? Co vim, tak i opice ji treba hmyz. 🙂 Obiloviny taky jime uz par tisic let 🙂
                Mimochodem, sousedka ma 100 let, ji maso, chleba (lepek), zije v mistnosti s elektrickou zasuvkou a osvetlem (asi od roku 1933), sladi si kafe. Kdy tedy dle Vas dostane rakovinu, at mi dodelate vzdelani a ja ji mohu poradne vystresovat predpovedi? 🙂

      1. Počkali, ale nynější produkt Tesly je mnohem lepší než
        Počkali, ale nynější produkt Tesly je mnohem lepší než to co nabízel MobilEye a Tesla má nad tím plnou kontrolu.

        Krom toho Panasonic nikdo na vedlejší kolej neodstaví. Panasonic jenom odmítá tak masivně investovat do růstu jak by Tesla potřebovala, takže je logické, že si Tesla hledá vlastní produkci a nové zdroje. Ale to neznamená, že od Panasonicu přestane v nejbližších letech odebírat. Spíše je jenom doplní.

            1. Třeba (ale nám žádný zdroj, jen mě to napadlo)
              Třeba (ale nám žádný zdroj, jen mě to napadlo) nechtějí investovat do vývoje, a říkají si, že tu svou soudobou „starou“ technologii kdyžtak začnou prodávat jiným automobilkám. Je mnoho automobilek, které by po jejich bateriích skočili jak hladojev pes po buřtu.
              A nemyslím tím jenom německý automotive v čele s lidovým vozem, ale i spoustu čínských automobilek.
              Panasonic se svou soudobou technologií a kapacitou výroby má odběr zajištěn na několik let, a klidně v jeho čele může sedět někdo kdo uvažuje „teď to podojím, vymačkám, vytěžím (= ušetřím na vývoji) a po mě potopa“. Není to v dnešní době zas až tak neobvyklý případ. Filosofie – Budujeme firmu pro příští generace – se aktuálně moc nenosí.

Napsat komentář