Elektromotorka Harley-Davidson LiveWire premiérově v Praze! Cena přes 700 000 Kč

Harley-Davidson dnes v Praze představil svůj historicky první elektrický motocykl LiveWire. Jedná se o sériový model značky, který se stane novinkou pro modelový rok 2020 a zákazníci na něj již nyní mohou vytvářet předobjednávky.

Aktuálně je elektromotorka Harley-Davidson LiveWire k vidění na Prague Harley Days, které se konají 5. a 6. července na holešovickém Výstavišti. Návštěvníci zde budou moci na LiveWire usednout, vyzkoušet si jízdní pozici a blíže se s ním seznámit, zároveň jim budou zodpovězeny i případné dotazy.
foto: Harley-Davidson

Do prodeje přijde elektrická motorka Harley-Davidson LiveWire oficiálně na podzim a z českých dealerství bude k dostání i vyzkoušení v dealerství Harley-Davidson Praha. Cena přesáhne 700 000 Kč bez DPH. Uvedení elektrického modelu LiveWire je pro Harley-Davidson dalším výrazným milníkem v historii značky.

„První elektrický model LiveWire skvěle naplňuje naši strategii „More Roads“, představenou loni v létě, díky které se snažíme motocykly Harley-Davidson a neopakovatelný pocit z jízdy zpřístupnit stále většímu počtu jezdců. LiveWire je tak jednou z našich významných příležitostí a v následujících letech na něj budou navazovat i lehké elektrické motocykly. To, že přicházíme s elektrickými modely však neznamená, že popřeme naši více jak stoletou a velmi úspěšnou motocyklovou DNA,“ říká Michal Fric, marketingový manažer Harley-Davidson pro region střední a východní Evropy.

Podobná očekávání mají i další zástupci značky, kteří vidí v elektrifikaci zajímavý potenciál do budoucnosti. Harley-Davidson tak jasně ukazuje, že i konzervativně vnímaná značka jde s dobou a jejím cílem je stát se jedničkou v tomto segmentu.

Technické specifikace Harley-Davidson LiveWire

Zrychlení
Z 0 na 100 km/h: 3,0 vteřiny
Z 100 na 130 km/h: 1,9 vteřiny
Maximální rychlost: 177 km/h

Dojezd
Dojezd ve městě: 225 km*
Dojezd kombinovaná jízda se zastavováním/dálnice: 142 km

Odhadovaný dojezd je uváděn na základě metodiky SAE J2982 a vychází z očekávaného výkonu plně nabité baterie při používání za specifikovaných podmínek. Skutečný dojezd se bude lišit v závislosti na stylu jízdy, počasí a stavu výbavy.

Dva jednoduché způsoby nabití

Motocykl LiveWire lze nabíjet ve všech kompatibilních nabíjecích stanicích nebo pomocí vestavěné nabíječky a standardní domácí elektrické zásuvky

Level 1 (standardní domácí elektrická zásuvka): dojezd 20 km na hodinu nabíjení
Level 2: model LiveWire lze připojit k nabíjecí jednotce Level 2, avšak bude nabíjen s intenzitou Level 1
Level 3 (rychlonabíječka DC Fast Charge): dojezd 308 km na hodinu nabíjení

Jednoduché ovládání „twist-and-go“

Elektrický motor modelu Livewire nepotřebuje spojku ani řazení převodových stupňů a podstatně zjednodušuje ovládání pro začínající jezdce. Všichni jezdci ocení brzdný účinek rekuperačního režimu, který ukládá energii zpět do baterie.

Funkce H-D™ Connect zobrazuje:

Údaje o nabití baterie motocyklu
Dojezd motocyklu
Lokaci dobíjecích stanic
Umístění motocyklu pomocí GPS
Oznámení při neoprávněné manipulaci či nárazu motocyklu
Upozornění na blížící se servis

Prémiové komponenty
Zadní odpružení: SHOWA® BFRC™ (Balanced Free Rear Cushion-lite)
Přední vidlice: SHOWA® SFF-BP® (Separate Function front Fork-Big Piston)
Přední brzdiče: Brembo® Monoblock

tisková zpráva

37 Comments on “Elektromotorka Harley-Davidson LiveWire premiérově v Praze! Cena přes 700 000 Kč”

  1. Mám já takový sen… choppera, s řidítky nahoře,
    Mám já takový sen… choppera, s řidítky nahoře, opěrkou pro spolujezdce a elektrickým pohonem… nepotřebuji burácejícího harleye, nepotřebuji být na stovce za tři sekundy… chci se jen projíždět, být ten pověstný easy rider a kochat se… A tak jsem si řekl, proč nekoupit nějaké starší VIrago nebo něco podobného, vykuchat vše spalovací a umístit tam místo toho motor? Místo nádrže úložný prostor (např. na kabely)… No a pak jsem se probudil – vykuchat, to bych jistě svedl, ale zabudovat elektromotor? A rekuperaci? A nabíječku? A nějaká vlastní zajímavá kapotáž? A tak si dál sním svůj malý sen, bez velké naděje na realizaci… A když pak HD představí tohle, ptám se – proč ne choppera? 🙂

    1. Ale tak si ho kupte. A za desetinu ceny. Vypadá báječně a
      Ale tak si ho kupte. A za desetinu ceny. Vypadá báječně a každý se za Vámi otočí. osobně ozkoušeno. Jen se to jmenuje Elektrická koloběžka Chopper 12Ah / 15Ah / 20Ah / 40Ah černá VII + App pro iOS a Android https://www.starwalker.cz/elektricka-kolobezka-chopper-60v-1000w-20ah-cerna/. A mají to v nabídce všude možně https://www.elektrokola-levne.cz/Kolobezka-Chopper-60V-12Ah-1000W-black/. Byť někteří si pod tím představují kde co https://www.hopsej.cz/p/546/elektro-chopper 🙂

        1. Rádo se stalo 🙂 Jinak včera jsem jednu z těch chopper
          Rádo se stalo 🙂 Jinak včera jsem jednu z těch chopper koloběžek pro 2 viděl v krásné červené barvě s doplňky, jak na ní řádily dvě dlouhovlásky po Ostravě-Porubě, střídavě silnice, chodník, cyklostezka. Ohlédl se každý.

  2. Tak koukam, ze nemusim litovat rozhodnuti necekat na ni.
    Ty

    Tak koukam, ze nemusim litovat rozhodnuti necekat na ni.
    Ty cisla bych si prelozil asi tak, ze sportovni jizdou to da 100km a pak to bude na dalsich 80km na DCcku cca 40min. nabijet.
    Jak to tu nedavno shrnul modenaboy (a ja mu timto dekuji, ze mi trochu otevrel oci). Zere to jako auto, ale baterka se do toho jako do auta nevejde, stejne jako poradne chlazeni, takze to nebude mit nikdy dostatecnej dojezd a ani to nebude moci buhvijak rychle nabijet. Tedy vydat se s tim nekam dal tak me nebudou mit spolumotorkari radi za zajizdeni k nabijecce kazdych par desitek kilometru.
    A na nedelni vylety kolem komina je to trochu draha hracka.
    U tohoto segmentu bude asi nutne pockat na dalsi generaci baterek. S temi soucasnymi to bude leda pro hodne velke nadsence samotare.

      1. Zero jsem testoval. S dojezdem je na tom stejne a jeste (pokud
        Zero jsem testoval. S dojezdem je na tom stejne a jeste (pokud se za ten vice nez rok nic nezmenilo) uplne chybi moznost rychlonabijeni.
        Tedy jeste horsi nez ten Harley.
        Navic mi to prislo takove forove, nepohodlne a na elekrinu hodne hlucne.

          1. Ano testoval jsem nejdrazsi model a hodne si pak jeste
            Ano testoval jsem nejdrazsi model a hodne si pak jeste dopisoval s prodejcem.

            Rychlonabijeni sice ma, ale pouze s externi nabijeckou, ktera vazi 5kg a stezi by se vesla do bocniho kufru. Vahu a jeji rozmery mi prave zjistoval prodejce, protoze jsem zvazoval moznost vozit ji s sebou. Bohuzel i jeji samotne pripojeni k elektrine by byl na verejnych stanicich problem.
            Z klasickeho Chadema nebo CCS motorku tedy rozhodne nenabijete.

            Pridavny battery box sice lze dokoupit. Zvysite si celkovou (nikoli vyuzitelnou) kapacitu ze 14,4kWh na 18kWh, ale ten uz vubec nelze rychlonabijet a nabiji se vzdy zvlast, takze s nim potrebujete pro nabijeni dve zasuvky…

            Dojezd na dalnici je udavan na nejakych 130km, ovsem ve statech pri jejich dalnicni rychlosti 113km/h. Takze pri nasich 130km/h to bude stezi tech 100km jako odhaduju u toho Harleye.

            1. Pak má tedy výrobce špatný popis na stránkách, protože
              Pak má tedy výrobce špatný popis na stránkách, protože mluví o třech typech nabíjení a chápu že premium je rychlonabíječka přenosná zatímco ještě v dalším odstavci mluví o rychlonabíjení.

              „Dobíjení na plnou kapacitu u standardního provedení zabere kolem 4,5 hodiny a v případě verze Premium s výkonnější nabíječkou pak kolem 2,5 hodiny.
              Při použití rychlonabíječky se čas dobíjení může zkrátit až na 1,5 hodiny“

              1. Ano je to jako u auta.
                Muzete nabijet palubni nabijeckou s

                Ano je to jako u auta.
                Muzete nabijet palubni nabijeckou s obycejnym kabelem z 230V 16A za 4,5h, nebo z 230V 32A za 2,5h a nebo pridat do druhe zasuvky 230V 32A tu jejich rychlonabijecku a zkratite to na 1,5h.

                Fakt jsem se tim tehdy hodne zabyval. Chtel jsem ji vazne koupit. Mimochodem, ze to jde rychlonabijet me uplne stejne presvedcovali i na veletrhu a i samotnej prodejce, u kteryho jsem ji nasledne testoval v tom trochu plaval. Az kdyz jsem chtel konkretne videt jak to teda nabiju na DC nabijecce tak zacal zjistovat u dovozce jak to je a vypadl z toho tenhle nabijeci paskvil.

                1. Je vidět, že el. motorky mají ještě do rozumného
                  Je vidět, že el. motorky mají ještě do rozumného použití daleko (cena/výkon), i když jsem četl pár diskuzí, kde mají i benzínové motorky dojezd 200km při spotřebě kolem 5-6 l/100 km. Nedivím se, že si uživatelé raději koupí za 80 tis. Kč použitou Brammo Enertia Plus, kde při vyhlídkové jízdě po okreskách ujede kolem 100km. Velký výběr el. motorek teda zrovna není.

                  https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Brammo/brammo_enertia_electric.htm

                2. Jj. Ja mam jeste v garazi Yamahu Virago 750, se kterou jsem na
                  Jj. Ja mam jeste v garazi Yamahu Virago 750, se kterou jsem na jare jel ctyrdenni vylet trochu ostrejsim tempem a ujel jsem taky kolem 150km, takze jsem musel kazdych 100-130km na pumpu a bylo to dost otravne.

                  To Brammo na kratke vyjizdky nebo dojizdeni do prace nevypada spatne. Kde se to da koupit?

                3. A nebo pak jít do ENERGICA EsseEsse9, která má
                  A nebo pak jít do ENERGICA EsseEsse9, která má rychlonabíjení na 85% za 30 minut.

                  Mobile DE

                  Topspeed

                4. Dobrý den,
                  Zero jsem měl. Čekání na řetězovou sadu

                  Dobrý den,
                  Zero jsem měl. Čekání na řetězovou sadu přes měsíc, mýslím že v sezóně docela dlouha doba . Zastoupení pro ČR mě nenadchlo
                  Nabíjení je pomalé.

                5. Diky za zkusennost.
                  Pisete v minulem case. A aktualne mate

                  Diky za zkusennost.

                  Pisete v minulem case. A aktualne mate neco jednostopeho na elektrinu co stoji za to a nebo jste se vratil k benzinu?

                6. Tohle vypada jeste lepe.
                  Na fDrive je o nich zrovna clanek.

                  Tohle vypada jeste lepe.
                  Na fDrive je o nich zrovna clanek.

                7. U toho mi vadí ta maximalka 45km/h, přece jen po okreskach v
                  U toho mi vadí ta maximalka 45km/h, přece jen po okreskach v okolí Prahy to chce alespoň těch 70km/h.

                8. Psali na fDrive, ze se z toho da dostat 75km/h.
                  Psali na fDrive, ze se z toho da dostat 75km/h.

                9. Otázka je kolik se dá dostat z 4kW skútru, který je pro 2
                  Otázka je kolik se dá dostat z 4kW skútru, který je pro 2 lidi, když 1,4kW dá 75km/h.

                10. Ta cena uz je, ale na sezoni mestske priblizovadlo morbidni.
                  Ta cena uz je, ale na sezoni mestske priblizovadlo morbidni.

                11. To jo.
                  Az nebudu vedet co s penezma tak si to koupim.

                  To jo.
                  Az nebudu vedet co s penezma tak si to koupim.

                12. No je to propad ceny TMX za kvartál, to je pakatel 🙂
                  No je to propad ceny TMX za kvartál, to je pakatel 🙂

                13. A propad ceny stejne draheho spalovaku za mesic. 🙂
                  A propad ceny stejne draheho spalovaku za mesic. 🙂

                1. Už jsem se lekl, že by jsi měl nějaký příspěvek k
                  Už jsem se lekl, že by jsi měl nějaký příspěvek k věco a ne jenom urážky 😉
                  Musíš mít hoooodně jednoduchej život, když svoje životní zkušenosti a zážitky neustále promítáš na lidi v diskusi 😉

Napsat komentář