Mobilní nabíječka E-Mona nově nabíjí sdílené elektromobily CAR4WAY

Mobilní nabíjecí stanice E-Mona bude nově nabíjet elektromobily pražské carsharingové služby CAR4WAY. Pomůže tak zajistit, že tyto vozy budou pro své uživatele připravené s komfortním dojezdem.

Výsledky testování potvrzují potenciál mobilního nabíjení. První generace mobilní nabíjecí stanice E-MONA váží více než 150 kg a má kapacitu 16,8 kWh.
foto: Škoda Auto DigiLab

Elektromobilita se stává jedním z klíčových trendů budoucnosti dopravy. ŠkodaDigiLab a Pražská energetika, a. s., proto pokračují v rozvoji svého projektu mobilní nabíjecí stanice E-Mona.

V carsharingu CAR4WAY je nyní zařazeno více než 50 elektromobilů a jejich počet bude nadále stoupat. „Naši zákazníci si elektromobily zařazené do služby CAR4WAY velmi oblíbili. E-Mona nám umožní průběžně nabíjet zaparkovaná auta a zajistit tak, že uživatelé budou mít elektromobil vždy perfektně připravený,” říká o spolupráci Pavel Louda, majitel společnosti Louda Auto a. s., jíž carsharing CAR4WAY patří.

Mobilní nabíjecí stanice E-Mona v uplynulých měsících prošla testovacím provozem, kdy si partneři projektu ověřili, jaký je dosah služby a které čtvrti města je možné pokrýt v rámci deklarovaného dojezdu do 30 minut z centra Prahy.

Během testování se také ověřilo, že pomocí mobilní nabíjecí stanice E-Mona je možné nabíjet prostřednictvím adaptérů naprostou většinu dostupných elektromobilů různých značek, a to téměř za jakýchkoli povětrnostních podmínek nebo dopravní situace.

“Pilotní provoz služby mobilního nabíjení bude pokračovat i v dalších měsících. I nadále tak rozšiřujeme ekosystém služeb kolem vozu. Na základě poznatků z testování budeme mobilní nabíječku dále vylepšovat tak, aby dokázala ještě rychleji a s větším komfortem pomáhat nejen carsharingovým společnostem, ale i manažerům elektrických flotil či koncovým zákazníkům – majitelům elektromobilů,” říká vedoucí Škoda Auto DigiLab, Jarmila Plachá.

Rozšíření pražské nabíjecí infrastruktury o mobilní nabíjecí stanice E-Mona dává podle Škoda Auto zcela nové možnosti pro rozvoj zelené dopravy v Praze. Elektromobily tak nejsou závislé jen na síti veřejných nabíjecích stanic nebo domácích nabíječek, ale energie za nimi přijede prakticky kamkoli.

„Elektřina nabízená mobilní nabíjecí stanicí E-Mona pochází z obnovitelných zdrojů, například z vodních elektráren, z bioplynových stanic nebo ze solárních panelů,” říká Karsten Krämer, vedoucí Strategického rozvoje a vztahu s akcionáři společnosti PRE. “Počítáme s tím, že podobná mobilní a ekologická řešení budou důležitou součástí služeb pro elektromobilitu, a to zvláště v období, kdy se bude ve městech dostatečná nabíjecí infrastruktura teprve rozvíjet,” doplňuje Karsten Krämer.

tisková zpravá

18 Comments on “Mobilní nabíječka E-Mona nově nabíjí sdílené elektromobily CAR4WAY”

    1. Jenže uživatelé Car4Way se na to můžou vykašlat. Ještě
      Jenže uživatelé Car4Way se na to můžou vykašlat. Ještě abych jezdil někam na nabíječku, byť 2 kilometry, když mě to stojí 9 Kč/minutu a tarif se zastaví pouze po dobu nabíjení. Kdyby alespoň dali nějaký bonus třeba 15 minut zdarma, tak je to něco jiného, ale s touhle politikou je už lepší riskovat od nich pokutu, když odstavím auto s méně než 20 % nebo kolik je v tý smlouvě, než jim za to ještě platit pronájmem a v neposlední řadě svým časem.

      1. Aha, odtud vítr vane. Takže mají blbě nastavenou motivaci
        Aha, odtud vítr vane. Takže mají blbě nastavenou motivaci k odložení auta na zásuvku a budou to řešit tou trapnou pračkou na kole a cyklistou k tomu, který podle síly palubní nabíječky u toho „špatně“ odloženého auta stráví pár hodin. No to se jistě vyplatí. Zvláště pak v Praze s jejich úrovní mezd a nedostatkem lidí.

        1. Ano, mají to naprosto nedořešené. Snad ještě horší je
          Ano, mají to naprosto nedořešené. Snad ještě horší je ale to, že z důvodu té hrozící pokuty za málo nabité auto u nás v Karlíně v Corso Courtu (to je tam, kde je ta nejvytíženější nabíječka ČEZu) často nějaký zákazník Car4Way ukončí pronájem na nabíječce, tzn. že je tam auto do té doby, než si ho někdo další je ochotný půjčit, což s touto cenovou politikou je často i více než týden, a blokuje tak nabíječku (resp. nabíjecí místo pokud jde odpojit) ostatním.

          1. Což bohužel zase pro změnu souvisí s nedomyšleností u
            Což bohužel zase pro změnu souvisí s nedomyšleností u ČEZ, kdy PRE po 2 hodinách tarifikuje kromě odebraných kWh i minuty strávené na nabíječce a tím blokování nabíjecího místa, kdežto ČEZ nikoliv. Jak se nám ta blbost hezky akumuluje a násobí…. 🙁

    1. Elektromobilisti ne. Škoda Auto. Je to jejich mrtví dítě.
      Elektromobilisti ne. Škoda Auto. Je to jejich mrtví dítě. Místo aby MHD nebo na elektrokoloběžce dojel borec k prázdnému autu a buď ho podle poptávky přeparkoval k zásuvce nebo odvezl k rychlonabíječce, aby se mohlo vrátit do půjčovního režimu, tak vymyslí tuhle kravinu.

Napsat komentář