Tesla ukázala Roadster, novinky ohledně pick-upu, Modelu Y a Modelu 3

V posledních dnech se objevila řada zajímavých střípků týkajících se nových elektromobilů Tesla. Přinášíme jejich přehled.

Takhle si představuje elektrický Tesla pick-up truck designér Vanja Kljaic.
foto: Vanja Kljaic

Většina nových informací pochází od koho jiného než Elona muska a jeho Twitteru. Tam se zmínil, že cena připravovaného pick-up trucku bude v začínat pod $49 000. Dodal, že co do schopností nebude mít konkurenci (narážka na Rivian?), ačkoliv design bude možná pro někoho „trochu moc“.

I takhle by mohl vypadat elektrický pick-up truck Tesla.

I takhle by mohl vypadat elektrický pick-up truck Tesla.
foto: InsideEVs

Elektrické pick-up trucky budou další velkou automobilovou peckou na americkém trhu, kde je tento segment významnou hybnou silou. Podobné elektromobily chystá i početná konkurence, mimo jiné už zmíněný Rivian, ale také Ford (který do Rivianu investoval), GM a další.

Dále se Elon Musk rozpovídal také o , konkrétně jeho dojezdu. Auto samotné vychází z velké části z Tesla Model 3 a podle Muska bude dojezd max. o 8-10 % nižší, než právě u Modelu 3.

Tesla Model Y

Tesla Model Y
foto: Tesla

Tesla Model Y už ale bude o něco prostornější malé SUV/crossover, což je momentálně jeden z nejoblíběšjších a nejprodávanějších typů aut. Na trh má jít během druhé poloviny roku 2020, nejspíš od podzimu dále.

Tesla Model 3 vs. Tesla Model Y

Tesla Model 3 vs. Tesla Model Y
foto: Tesla

V rozhovoru s Pawelem Pietrykou, kreativním manažerem designu uživatelského rozhraní v Tesle, se aktuálně na portálu WorkWithUs objevily nové fotky druhé generace sporťáku Tesla Roadster a tahače Tesla Semi přímo z designového centra Tesly v Hawthorne v Kalifornii.

Musk slibuje u nového Roadsteru dojezd 1000 km a neuvěřitelnou akceleraci. Na trhu bude ale nejspíš až v letech 2021/2022, ačkoliv původně se mluvilo o roce 2020. Výroba bude podle Muska držena pod 10 000 kusů ročně.

Nová generace elektrického sporťáku Tesla Roadster slibuje neuvěřitelné zážitky z jízdy.

„S novým Roadsterem se chystáme dělat věci, které budou tak trochu nefér k ostatním autům,“ láká Musk na naprosto jedinečné zážitky.

Co se týká elektrického tahače Tesla Semi, ten byl původně slíben už na letošní rok, ale vypádá to, že jeho uvedení čeká odklad. Což v případě Tesly není nijak překvapivá zpráva.

Poslední a nejhutnější sada novinek se týká elektromobilu Tesla Model 3, který už je na trhu a úspěšně boří prodejní žebříčky. Tesla oficiálně otevřela trhy s pravostranným řízením, tedy Japonsko, Austrálii, Nový Zéland, Irsko, Hong Kong, Macao a Velkou Británii (tam začnou dodávky na přelomu června a července 2019). Zároveň otevřela objednávky pro Model 3 Standard Range Plus v Číně.

InsideEVs, Tesla, Elon Musk

63 Comments on “Tesla ukázala Roadster, novinky ohledně pick-upu, Modelu Y a Modelu 3”

  1. off
    Enviromentální dopad zvyšující se výroby a spotřeby

    off

    Enviromentální dopad zvyšující se výroby a spotřeby plastů z ropy a plynu bude mít do roku 2050 stejný účinek jako 615 uhelek.

    Environmental Impact Of Plastics Could Be Equal To 615 Coal-Fired Generating Plants By 2050
    https://cleantechnica.com/2019/06/03/environmental-impact-of-plastics-could-be-equal-to-615-coal-fired-generating-plants-by-2050/

    1. Bohužel trvá epidemie poškození motorů OM646
      Bohužel trvá epidemie poškození motorů OM646 Mercedes-Benz protože používá se oleje řídké např. 5W30 a intervaly výměny oleje co 20 tis km a mnohem více. A navíc olej v motoru je zředěný protože motor dostava příliš velkou dávku paliva od řídící jednotky během procesu vypalování filtra DPF-a, který není schopen tu naftu spalovat a palivo dostava se do systému výfuku ale hlavně naprosto zbytečně část paliva dostava se po stěnách válce i do olejové vany a je to velmi nebezpečné, protože přídavek paliva definitivně má vliv na změnou viskozity oleje (ředí jej) a jeho ochranné vlastnosti. A tenký olejový film při vyšších zatíženích se ukáže být nedostatečný a v důsledku toho kov tře o kov co je samozřejmě ze škodou pro životnost každého motoru . A v motorů OM646 2.2 cdi vyrobených do 2009r byly navíc montované čerpadla oleji ještě o parametrech staré technologie a výkon čerpadla je příliš malá a není schopen dát správný tlak v olejovém systému a v důsledku toho v 99% poruch těchto motorů byly opravdu motory zadřené na písty a hlavně vydřené na klice a protočené ložiska.

      https://aukro.cz/motor-1-6-d-mazda-6941703535

  2. Plány sú to pekné, len to treba ešte dotiahnuť do reality
    Plány sú to pekné, len to treba ešte dotiahnuť do reality aby už konečne spalováky dostali poslednú ranu. Ale Tesle držím palce a verím, že to dokáže.
    Myslím, že potom aj ortodoxní ropáci (ako jeden tu na hybride) konečne zmĺknu a budú si poprdkávať už len na okruhoch so špeciálnym povolením (dúfam, že pekne mastným) 😀

  3. jako dobrý úlety obzvlášt raketový motory fpldeli
    jako dobrý úlety obzvlášt raketový motory fpldeli roudstru tam už de veškerý eko stranou 😉
    Já navrhuju jak přijde TMY tak 3jku okamžitě zrušit 😉 ale hlavně soudluzi néci šilhat na blbej tablet místo palubovky !!!!!!!!! PS: a zapomeňte na protikliky ;))

    https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/

    https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-y/

          1. Vira je zalozena na tom verit necemu pro co nejsou dukazy, na
            Vira je zalozena na tom verit necemu pro co nejsou dukazy, na co si nelze sahnout. Jakmile by byl ziskan dukaz, ze existuje to v co jste do te doby veril, pak uz to neni vira, ale vedomost.
            Ja treba stejne jako statisice jinych jezdim v Tesle kazdy den.

            Vase vira v to, ze Tesla zkrachuje take neni vira, protoze mate za to, ze pro vase tvrzeni mate jakesy dukazy.

            Tedy nabozenstvi do toho netahejme.

                1. Runner42 je fosilni troll. Cilem je zvednout nam tu mandle a
                  Runner42 je fosilni troll. Cilem je zvednout nam tu mandle a pak se bavit nad reakcema. Tak to aspon vidim ja.

                2. noo ropáckej agent to je určitě, o nápravu světa
                  noo ropáckej agent to je určitě, o nápravu světa neusiluje to je jasný ani se osobně aktivně nesnaží když „vlastí“ extremní autopopelnice a každopádně jesi šortuje tak je to zmetek 😉

                  Každopádně !! úplně blbej není a to je důležitý, ba spíše se obávám že naopak je vychcanej až za ušima ;))

                3. Proč je ten, kdo shortuje zmetek?
                  Proč je ten, kdo shortuje zmetek?

                4. protože šortování škodí zdraví!
                  protože šortování škodí zdraví!

                5. Zase meleš kraviny, jediný co něčemu škodí je šíření
                  Zase meleš kraviny, jediný co něčemu škodí je šíření bludů.

                6. :)))) nekecej a pádluj 🙂
                  :)))) nekecej a pádluj 🙂

                7. Kecy máš je ty, a dost blbý.
                  Kecy máš je ty, a dost blbý.

                8. Tak to jo, no 🙂
                  Ale upřímně, od tebe jsem ani rozumnou

                  Tak to jo, no 🙂

                  Ale upřímně, od tebe jsem ani rozumnou odpověď nečekal, takže vlastně je vše v pořádku.

                9. hele plky si nech pro svou starou a rači naval o tom ňáky
                  hele plky si nech pro svou starou a rači naval o tom ňáky moudra poslední dobou se už dost poflakuješ 😉

                10. Teď si na řadě ty. Ptal jsem se tě proč je človek co
                  Teď si na řadě ty. Ptal jsem se tě proč je človek co šortuje zmetek. Tak nám to tady vysvětli, předlož nějaké moudro namísto těch keců, co tady meleš 🙂

                11. Jj, i s takovejma musime sdilet tento svet. Jsou, ale svym
                  Jj, i s takovejma musime sdilet tento svet. Jsou, ale svym zpusobem uzitecni. Clovek si uvedomi jakou hodnotu maji normalni lide. A napriklad me tito lide presvedcuji o tom, ze problemy, ktere jsem s Teslou mel jsou vlastne banalni a to cim jezdim je opravdu vyjimecne. Nebyt techto trollu, a cist tady jenom same ody na Teslu asi by me to stavelo do opacne pozice, kdy bych mel potrebu upozornovat i na ty drobne nedostatky.
                  Takhle si prectu nejaky blud od trolla, a donuti me to podivat se na celou vec s nadhledem a priznat si, ze ty problemy jsou same kraviny a jako celek to vlastne funguje vyborne.

                  Nekdy me napada, ze to pise spise nejaky elektromobilista aby zamerne poskodil odpurce elektromobility, tim ze ze sebe (jako jednoho z nich) bude delat uplneho hlupaka. A navic tim tady rozproudi diskuzi, ze ktere vzejde spousta uzitecnych informaci od lidi, kteri k tomu maji co rict, ale bez tehle provokace by mlceli…

            1. Ukažte mi CAPEX výdaje na stavbu linky na tahač, truck,
              Ukažte mi CAPEX výdaje na stavbu linky na tahač, truck, model Y nebo roadster, nebo hotovost, aby tyto výdaje mohly být vynaloženy v následujících kvartálech.

              https://s29755.pcdn.co/wp-content/uploads/2019/06/Screen-Shot-2019-05-25-at-3.33.54-PM.png

              Ta hora co na grafu máte, jsou výdaje na Model 3. Tesla nemá prostředky na výše uvedené modely. Má hotovost sotva na pár měsíců OPEX výdajů.

              To jsou fakta.

                1. Bla bla bla.
                  Dávám vám jasná čísla jak pro blbce, vy

                  Bla bla bla.

                  Dávám vám jasná čísla jak pro blbce, vy kontrujete žvaněním.

                  Trochu slabé.

                2. Jestli doufáte, že se tu s vámi budu pouštět do
                  Jestli doufáte, že se tu s vámi budu pouštět do nějakého rozboru čísel, (když navíc vím jak umíte počítat) tak za to mi fakt nestojíte.

      1. Jo a taky žádná továrna v Číně nikdy nebude. nové
        Jo a taky žádná továrna v Číně nikdy nebude. nové superchargery nikdy nebudou a náklaďáky taky nebudou a ty řeči o spolupráci s největšími dopravci jsou levičácké zadlužené lži, protože žádné DHL, UPS, Wallmart ani Pepsi neexistují :DDD

Napsat komentář