Opel Corsa-e: dojezd 330 km WLTP, výkon 100 kW

Opel se chce změnit v elektrickou automobilku a první vlaštovkou je v tomto směru elektromobil Opel Corsa-e. Auto nabídne dojezd 330 km WLTP.

K elektromobilu Opel Corsa-e už jsou známy všechny zásadní specifikace vyjma toho nejzásadnějšího: ceny. Ta se odhaduje kolem 30 000 eur.
foto: Opel

Pod kapotou nového elektromobilu se ukrývá elektromotor o výkonu 100 kW/260 Nm. Malý hatchback zrychlí 0-100 km/h během 8,1 sekundy (0-50km/h za 2y8). Baterie má kapacitu 50 kWh pro dojezd 330 km WLTP.

Elektromobil Opel Corsa-e

Elektromobil Opel Corsa-e
foto: Opel

Zásadní modely všech značek skupiny PSA určené především do města jsou postaveny na platformě CMP. Tato platforma je od roku 2019 k dispozici ve variantě s elektropohonem (eCMP), na které je založena i nová Corsa.

Elektromobil Opel Corsa-e

Elektromobil Opel Corsa-e
foto: Opel

Elektromobil Opel Corsa-e bude vybaven předními světlomety IntelliLux LED a mnoha asistenčními/bezpečnostními systémy, jako je parkovací asistent, hlídání mrtvého úhlu nebo adaptivní tempomat.

Elektromobil bude mít k dispozici jízdní módy Normal, Eco a Sport. Délka auta je 4,06 m, výška 1431 mm, k dispozici je celkem pět míst. Samozřejmě nebude chybet mobilní aplikace myOpel a telematické služby Opel Connect.

Opel Corsa-e

Opel Corsa-e
foto: Opel

Zatím není jasné, zda bude auto vybaveno třífázovou 11kW palubní nabíječkou stejně jako sesterský model Peugeot e-208.

Šestou generaci Opel Corsa bude možné objednávat už během několika týdnů. První přijde na řadu elektromobil Opel Corsa-e, posléze i benzinové a dieselové varianty.

Pohled na vnitřnosti elektromobilu Opel Corsa-e. Baterie jsou umístěny především pod zadními sedačkami.

Pohled na vnitřnosti elektromobilu Opel Corsa-e. Baterie jsou umístěny především pod zadními sedačkami.
foto: Opel

Opel Corsa-e

Opel Corsa-e
foto: Opel

Opel Corsa-e

Opel Corsa-e
foto: Opel
tisková zpráva

239 Comments on “Opel Corsa-e: dojezd 330 km WLTP, výkon 100 kW”

    1. 1) no to je samozřejmě uměle zvednutá cena
      2) nechtějí

      1) no to je samozřejmě uměle zvednutá cena
      2) nechtějí to moc prodávat to je základní filozofije nadcházejícího desetiletí, chtějí to pouze mírně prodávat aby jim to snížilo průměrný emise na káru a nadále mohli vyrábět milijony autopopelnic
      3) je to politicky nadhodizená cena, reálná cena výrobních nákladů je někde na 365.000 CZK 😉

        1. Ne, toto není ekonomická realita elektromobility, ale jak
          Ne, toto není ekonomická realita elektromobility, ale jak sem řekl je to politicky účelově stimulovaná ekonomika elektromobility s nadsazenými cenami +/-100% aby autopopelnice okamžitě nezdechli a elektromobily se příliš nerozšířili 🙂 normální koryťárna ropáckých prasat, klasika nic mimořádnýho ;))

          https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/automobilky-bojuji-o-marze-letos-propustily-temer-40-tisic-lidi-1359187

        2. Kdyz se najdou nadsenci co si koupi za vic nez mega bez dane
          Kdyz se najdou nadsenci co si koupi za vic nez mega bez dane Mustanga, ktery za ohlusujiciho kravalu obcas na chvilku poda vykon 240kW, tak se urcite bude prodavat i ta Corsa.

          PS: Neprehodit dnes vyhybku = likvidace veskere dopravy pro vsechny.

          1. Mustang má 338 kW stock, můj po malé úpravě 380kW. Dnes
            Mustang má 338 kW stock, můj po malé úpravě 380kW. Dnes jsem s ním dojel na okruh, čtyři hodiny tam jezdil, a vrátil se domů. Na jednu nádrž. Tak se o něj moc neotírej, když to ani jedna elektrická mr**a včetně té tvojí a té Corsy nedokáže.

              1. Mustang má kapacitu nádrže 75 litrů, na okruhu jsem nechal
                Mustang má kapacitu nádrže 75 litrů, na okruhu jsem nechal půlku. Evidentně nevíš, jak to na okruhu chodí. Ne opravdu se nejezdí nonstop.
                Jinak s ním při dynamické jízdě dojedu 600-700 kilákū. S tvým elektromobilem?

                1. Jenom půlku? To jsi jel jedno kolečko? S takovým výkonem
                  Jenom půlku? To jsi jel jedno kolečko? S takovým výkonem pod zadkem kamarád dokáže udělat spotřebu asi 150 na sto, když jede na krev. To jsi se tam asi fakt coural. Nějakých 37 litříků na okruhu, to musela bejt důchodcovská jízda. S EV na okruh nejezdím, není na to stavěné a navíc si dovedu přiznat, že nejsem takový řidič, aby to mělo na tom okruhu smysl. Ale s kámošem se občas rád svezu. Řídí mnohem líp.

                2. No a kolik myslíš, že u nás na okruhu najdeš km? 😀
                  No a kolik myslíš, že u nás na okruhu najdeš km? 😀

                3. 300m kolem kravina, 200m kolem hnojiste a po peti koleckach na
                  300m kolem kravina, 200m kolem hnojiste a po peti koleckach na tebe nabehne nasrany krmic s vidlemi, takze vic jak 3km to nebude? 😉

                4. Teraz ste ho obaja pekne nas…
                  😉

                  Teraz ste ho obaja pekne nas…
                  😉

                5. Vcera mi u piva kamos vypravel, ze si to jeho znamej koupil a
                  Vcera mi u piva kamos vypravel, ze si to jeho znamej koupil a byli spolu v Moste na okruhu.
                  Prej hruza. Pri kazdym zastaveni museli honem otevrit kapotu, kdyby to prej neudelali hned, tak by se rozpalila, ze uz by to neslo.
                  Jinak to prej rve i zere jak tank, ale vykon mizernej. Me tvrdil, ze to nemuze mit vic jak 240kW. Kupoval prej tu nejsilnejsi verzi. No, ale co by jste chteli za tu cenu.
                  Tak jsem si na vas vzpomnel…

                6. Jo jasně, známej vašeho kámoše…
                  To bude asi ten samej

                  Jo jasně, známej vašeho kámoše…

                  To bude asi ten samej kámoš, co vás přesvědčil, že elektromobily jsou v ČR ekologické, že ano?

                  Asi nemusím psát, že se může každý sám přesvědčit, že je to pitomost…

                7. Presne tak.
                  Mimochodem na tom okruhu s nim byl ten muj

                  Presne tak.

                  Mimochodem na tom okruhu s nim byl ten muj znamej, takze to mam z prvni ruky, ale osobni zkusenost to pochopitelne neni.

                8. Koukam, ze mas ve sve krasne sbirce i 370Z-ko, nehodily by se
                  Koukam, ze mas ve sve krasne sbirce i 370Z-ko, nehodily by se ti komplet zimni kola? 90% vzorku, neskrabnute i s kompatibilnima elektro-ventilkama. Byly by za hubicku, zbyly mi po mem Z-ku, ktere slo predcasne do nebe 🙂 Jen otazka, malo lidi jezdi Z-ko i v zime 😉

                9. Díky, ale já Zetko v zimě nejezdím. 🙂 Najedu 5000km
                  Díky, ale já Zetko v zimě nejezdím. 🙂 Najedu 5000km ročně. Ale napíšu klukům, jestli někdo nechce. Co je to za kola?

                10. Kola jsou Brock 18″ nic znackoveho, Pneu Yokohama po jedne
                  Kola jsou Brock 18″ nic znackoveho, Pneu Yokohama po jedne zime, ale bohuzel uz maji 5let. Opravdu pro nekoho komu by se hodily se na 100% domluvime 🙂 Diky moc 🙂

                11. Zkusím, ale za nic neručím, ono moc Zetkařů v zimě
                  Zkusím, ale za nic neručím, ono moc Zetkařů v zimě nejezdí. I když jsem jednou potkal borce s 370Z u sjezdovky v Deštném v Orlických horách a ten měl i nosič na lyže… 🙂

            1. Porad hloupy kecy o dojezdu spalovaku na jednu nadrz. To je
              Porad hloupy kecy o dojezdu spalovaku na jednu nadrz. To je jako vytahovani se, ze na jedno poradne vepro knedlo zelo muzete hakovat s lopatou cely den. Ja radeji 5x denne zdrave jidlo. Samozrejme ze s tim na lopatu nemam silu. Ale vim, ze jsem na tom lepe. To same plati pro elektromobil. Radeji dvakrat nabijet nez smrdet a hlucnit se spalovakem. Kapisto?

                1. Nejsem vegan ani vegetarian. Me tim neurazite. Ale zato vy
                  Nejsem vegan ani vegetarian. Me tim neurazite. Ale zato vy jste hulvat.

                2. To byste ale jako ekolog měl být.
                  To byste ale jako ekolog měl být.

                3. Ohrazuješ se proti moralizování a vzápětí si s chutí
                  Ohrazuješ se proti moralizování a vzápětí si s chutí zamoralizuješ. Máš v tom trochu bordel.

                4. Ohrazuji se proti moralizování člověka který kritizuje
                  Ohrazuji se proti moralizování člověka který kritizuje lidi co využívají stejnou technologii jako on.

                5. A jak to moralizovani vypadalo?
                  „S ropou treba šetriť a

                  A jak to moralizovani vypadalo?
                  „S ropou treba šetriť a používať ju s rozmyslom“
                  nebo „Preto podporujem jednotlivcov a spoločnosti ktoré sa snažia alternatívne technológie presadiť. Nemusí to byť zrovna elektrina, sú aj iné možnosti.“
                  ?

                6. Sorry Pavle K, ale už se tu spolu snažíme diskutovat
                  Sorry Pavle K, ale už se tu spolu snažíme diskutovat nějakou dobu. Ve vašem případě je to ztráta času pro nás oba. Podporování jednotlivců nijak nevyloučilo fakt, že prostě spalovacích motorů běžně využívá. Dále již nebudu reagovat. Pěkný den.

                7. Mne se nelibi, kdy nekdo nekoho narkne, aniz by to delal, nebo
                  Mne se nelibi, kdy nekdo nekoho narkne, aniz by to delal, nebo z neceho, co dela sam.
                  Jen jsem chtel znat argumenty z toho narknuti. To se za ne stydite (recnicka otazka)?
                  Dekuji, i Vam preji pekny den.

                8. Máte je polopaticky napsané v příspěvku. To že je buď
                  Máte je polopaticky napsané v příspěvku. To že je buď nevidíte, nebo nechcete pochopit je věc jiná a právě proto naše diskuze nemá smysl. Není to poprvé.

                9. Pokud to tak vidite, tak chapu vase odmitani EV. Ale nebojte,
                  Pokud to tak vidite, tak chapu vase odmitani EV. Ale nebojte, i kdyz budete jezdit v EV, muzete jist cokoliv. Nikdo vas nebude nutit prestat jist bucek a skvarky.

                10. Já přece EV neodmítám.
                  Já přece EV neodmítám.

                11. Fakt? Muzete mi to prosim vysvetlit? 🙂
                  Fakt? Muzete mi to prosim vysvetlit? 🙂

                12. Protože jíst se napást na pole je přece
                  Protože jíst se napást na pole je přece nejekologičtější. Vemte si, kolik ropy se spotřebuje na výživu krávy, toho metanu co vyprodukuje, energie na dopravu, zabíjení proudem na jatkách, řezání, drcení kostí, praní cákanců od krve, hrůza…. 😀

                13. Kdyz se napasaete, tak redukujete rostlinstvo, ktere pak tolik
                  Kdyz se napasaete, tak redukujete rostlinstvo, ktere pak tolik nefotonsyntezuje. 🙂 Takze omyl, nejekologictejsi je nezit. 🙂
                  Ano, v nasem stylu hospodareni (krava zavrena v kravine a postrojovani ji vseho), se bohuzel ropy spotrebuje dost. Ale co kdyz by byly traktory na elektrinu nebo se krava nechala past? Takze alternativy jsou, ne? 🙂
                  Myslim si,z e skot je tu daleko dele nez lidska civilizace. Takze uz s prirozenou krava v ekosystemu si priroda tak nejak s tim skotim metanem z grkani poradi, ne? Zato tak uvolneni uhliku ulozeneho hluboko pod zemi lidskou cinnosti vede k hodne rychlym zmenam v klimatu, na ktere se tezko prizpusobuje (zmena je normalni, ale ne skokova).
                  Energie pro chod jatek lze ziskat ciste. Tudiz prosazovani OZE a BEV dle me nejak nesouvisi s veganstvim. Mimochodem, procesy na jatkach na me nejaky vliv neudelate, ja zabijim doma prasata a to je vetsi hruza jak ty jatka 🙂 Jo a kosti nedrtim, ony jsou docela fajn na polivku 🙂 Krev se nejlepe umyje studenou vodou 🙂 Rezu nozem a vodu ohrivam drevem vlastnorucne vypestovanym 🙂

                1. Taky je holý fakt a žádné vytahování, že já si pro EV
                  Taky je holý fakt a žádné vytahování, že já si pro EV vyrobím palivo sám doma a natankuji kdekoliv a kdykoliv. Zatímco spalovák na to musí mít hromadu infrastruktury a neustálý přísun vyčerpatelného zdroje. A že si přitom bez elektřiny – na kterou já rovnou čistě, tiše, bez jedů a emisí jedu – spalovák ani nenastartuje. Potřebuje elektromotor a opakovaně stále i elektrickou jiskru. Natožpak aby měl to špinavé palivo, to bez elektřiny vůbec nedá.

            2. Pamatuju si kolegy co si taky podobně utahovali z majitelů
              Pamatuju si kolegy co si taky podobně utahovali z majitelů prvních smartfonů, co se musí, a to se podržte, nabíjet KAŽDÝ den. Jejich Nokie tehdy vydržely celý týden, některé i dva. Kdo potřebuje smartshita, hlavní je výdrž, že?

              Dneska se těm svým kecům smějí i oni sami.

              Uložte si své dnešní diskuze do budoucna, ať se taky zasmějete až si koupíte svůj první elektromobil 🙂

              1. To byla ale úplně jiná koncepce mobilů. Která sice
                To byla ale úplně jiná koncepce mobilů. Která sice potřebovala často nabíjet, ale nabídla vám s postupem času za to něco zcela jiného – nový styl používání. A zrovna u těch prvních modelů (stejně jako dnes u elektro aut) toho nenabídla moc. Nicméně každý uživatel smartphonu by jistě rád nabíjel jen jednou za 14 dní. To se od té doby nezměnilo a stejně tak by to rád dělal každý uživatel elektro auta. Ano i ti, co tvrdí jak je čekání na nabití opojné.

                1. No, já bych nejraději nenabíjel vůbec ale mobil stále
                  No, já bych nejraději nenabíjel vůbec ale mobil stále vše používal na 100%.
                  Jenže to nejde.

                  Stejně tak bych chtěl v autě neomezený dojezd, jezdit tiše a klidně bez vibrací a smradu, využívat nejmodernější techniku a nikdy nečerpat/nenabíjet.
                  Jenže to nejde.

                  Takže beru co je, což vždy znamená kompromisy. Ty někomu vadí, jinému ne. Jako u těch mobilů

            3. Pokud jste ctyri hodiny jezdil, kolik jste najel kilometru?
              Pokud jste ctyri hodiny jezdil, kolik jste najel kilometru? Nepiste nic o tom, ze nevime, jak to na okruzich chodi – pouze vas cituji – „ctyri hodiny tam jezdil“. At vime, kolik tech km jste tam vlastne najel a tim padem si udelame predstavu o spotrebe a tim padem dojezdu na jednu nadrz (okruh plus cesta domu). A taky pripiste cca vzdalenost domov-okruh-domov. Proste nam poskytnete fakta. Diky

            1. Mýlíte se, nevyhovuje. Ale pochopil jsem, že jinak to
              Mýlíte se, nevyhovuje. Ale pochopil jsem, že jinak to nejde. Říká se tomu „Dobrovolná skromnost“.
              Klidně bych si dovedl představit vozit si prdel ve svém individuálním autě – jenže když to udělají všichni co jsou ráno v tom autobusu / tramvaji / metru – tak nechci ani domýšlet kam by pokročil současný stupeň ucpanosti silnic.
              Takže pokud autem musíte, tak by jste měl s pokorou děkovat všem, kteří se rozhodli auto nechat doma, a jet MHD (PID), protože jen díky nim strávíte průjezdem Prahy třeba jen hodinu v zácpách. Kdyby všichni využili svého práva na individuální dopravu, jel by jste přes Prahu 10 hodin.
              A napsal jsem „Pokud autem MUSÍTE“, víte kolik lidí to dělá jen z lenosti, pohodlnosti, nebo bezohlednosti? Navíc leckde se mluví o tom, že jsou EV ekologičtější – podle mne je to při jejich provozu sporné, alespoň při současném enegrgetickém mixu. Co je ale na celé elektromobilitě nejekologičtější je potenciál, že díky své ceně výrazně zredukuje celoplanetárně počet osobních aut.
              Osobně doufám, alespoň v 50% pokles – oproti současnému stavu (sociálnímu modelu z konce dvacátého století) kdy jsou na jednu rodinu téměř dvě auta, bych ideální stav viděl někde okolo jednoho auta na dvě rodiny.

                1. Odkdy je svedomi a soudnost proletariat? Kerosin nikde nepsal,
                  Odkdy je svedomi a soudnost proletariat? Kerosin nikde nepsal, z eby naridil apod, nebo jsem to spatne cetl?

                2. Nařízená elektromobilita = nařízená redukce
                  Nařízená elektromobilita = nařízená redukce individuální dopravy. Co na tom nechápete?

                3. Jestli se nepletu, narizuje se pouze snizovani emisi.
                  Jestli se nepletu, narizuje se pouze snizovani emisi. Technologie narizena neni. Nebo Vam vadi i ta redukce emisi skodlivych plynu a castic?
                  No a o redukci bychom mohli polemizovat. Moc dobre vim, kolik aut bylo v mem okoli v osmdesatych letech a kolik jich je dnes. A proc? Ekonomicka uroven obyvatelstva roste, cim dal tim vic lidi si muze dovolit automobil. Na druhou stranu nastupuji milenialove, kteri vlastnit auto ani nechteji a prosadi se sdileni ci pronajem aut a to bez ohledu, jaka auta budou na trhu.
                  Nehcapu na tom tu kratkozrakost. Driv jste predvedl velky nadhled a zaber, zhorsil jste se.

                4. Opakuji, nemám problém s redukcí dopravy.
                  Ovšem trvám na

                  Opakuji, nemám problém s redukcí dopravy.
                  Ovšem trvám na tom, nazývat věci pravým jménem. Je fér, aby všichni věděli, a týká se to i zdejších diskutérů, že drtivá většina z nich přijde o možnost individální dopravy.

                  Každý by si měl připomenou repliku z filmu Kulový blesk – Kdo z vás má auto? Protože v socialistické Evropě to brzo může být opět realita, zatímco pasáčci koz v jižní americe budou jezdit v jeepech za pár drobných.

                5. Muze ale nemusi. A pokud bude, muze byt i jiny duvod, jak jsem
                  Muze ale nemusi. A pokud bude, muze byt i jiny duvod, jak jsem zminoval. Vlastnictvi je jen nostalgie (kterou tez oplyvam).
                  Takze kategoricky odmitam tvrzeni, ze drtiva vetsina lidi prijde o moznost individualni dopravy. To jakoz e je vyjde nekolikanasobne draz si jednou za 14 dni pujcit auto na vikend a nekam jet na vylet, nez jej vlastnit a udrzovat? Vzdyt vlastnit auto neni jediny zpusob, jak se individualne prepravovat, nebo se pletu?

                6. Vlastnictví je nezvratný přírodní princip vycházející
                  Vlastnictví je nezvratný přírodní princip vycházející z dvou aspektů života – přežít a rozmnožit se, přičemž první se projektuje do principů teritoriality a druhý do selekce a protekce partnera.

                  Již u malého dítěte se tyto principy manifestují v podobě brzkého chápání pojmu Moje.

                  Představa, že lze vlastnictví sdílet nenásilnou formou, je od začátku ujetá a takové případy v dějinách sice existují, jsou to ale pouze anomálie a perverze.

                7. Doporucuji film Bohove museji byt sileni. Vlastnictvi je tu
                  Doporucuji film Bohove museji byt sileni. Vlastnictvi je tu kratsi dobu jak clovek 🙂 A verim, ze se lide rozmnozovali i pred vlastnictvim 🙂
                  Takze videopujcovny, pujcovny aut, pujcovny svatebnich satu, naradi, apod. jsou ujete, anomalie a perverze? Vazne?

                8. To se plete. Vlastnictví teritoria či partnera není čistě
                  To se plete. Vlastnictví teritoria či partnera není čistě lidská vlastnost je tu dávno před člověkem.

                  Na vaši otázku je odpověď ano. Zcela vážně. Dejte ženě 100.000 Kč a na výběr půjčení nebo pořízení stejných svatebních šatů ve stejné ceně a dejte vědět, jak se rozhodla.

                  Lidé se vzdávají vlastnictví pouze pod tlakem okolností, nikoliv ze svobodného rozhodnutí.

                9. Jsem si docela jist, ze ti Krovaci ve filmu si nedelali narok
                  Jsem si docela jist, ze ti Krovaci ve filmu si nedelali narok ani na uzemi. Pres nechapani vlastnictvi prece sedel XiXao ve vezeni kvuli zabiti (tusim) kozy.
                  Zkuste rict zenske, ze ji vlastnite 🙂 Ja si myslim, ze partnerstvi je zalozene na dobrovolne bazi, nebo Vy to mate jinak? 🙂
                  A myslite, ze vetsina chlapu dava zenske 100.000 na saty? 🙂 Snazil jsem se naznacit, ze sdileni je (a bude) pro normalni lidi ne pro bohace 🙂

                10. To je pouze terminologie. Je úplně jedno, jak to nazýváme.
                  To je pouze terminologie. Je úplně jedno, jak to nazýváme. Z biologického pohledu samozřejmě vašeho partnera vlastníte a pro ochranu tohoto vlastnictví budete reagovat i případnou agresí. Vašeho partnera. „Vašeho“!

                  Já moji ženu fakticky vlastním, ona vlastní mě. Opět je to pouze o terminologii. Asi takhle – „Nikdo mi na moji ženu šahat nebude!“ 😀 Chápete podstatu této věty?

                  Myslíte si, že principiálně to bude jinak, když ty šaty budou stát 10.000 Kč? 100 Kč? Půjčí si je za stovku, nebo si je koupí za stovku?

                11. Nevim, jak to mate Vy, ale ja doela dost rozlisuji mezi zenou
                  Nevim, jak to mate Vy, ale ja doela dost rozlisuji mezi zenou a autem 🙂 Auto bez problemu pujcim a zenu neuhlidam (ani se o to nesnazim) 🙂 Takze na ni bude sahat ten, komu to dovoli (ona ne Vy) 🙂 Vy jeden naivko 🙂
                  Co ale zena a auto maji spolecneho a u toho auta muze u mladsich rocniku prave pusobit problem je, ze se musi o oboje starat. No a pokud bych byl cinik, pokud neco vlastnite, tak se to hure (s daleko vyssima nakladama a casem) vymenuje, nez kdyz mate neco pujcene.
                  Mimochodem, dam Vam psoledni priklad toho, proc pujcovani neni neco perverzniho. Slysel jste nedy o najemnem bydleni? A myslite si, ze v Evrope se nenajde par (desitek milionu) lidi, kteri maji „pujcene“ bydleni? Je to opravdu anomalie? Tak proc by to nemelo fungovat v autech? Zvlast az budou auta samoriditelna, tak se bude jednat o taxiky bez ridice prave jen na tu prepravu z bodu A do bodu B bez jakychkliv jinych starosti.
                  Opravdu stoji pujceni satu stejne jako jejich porizeni? Takove extremy neni treba resit, to by pak pujcovani smysl nemelo. Tam je pointa jina – je to drahe na porizeni, potrebujete to vyjimecne a pujceni stoji desetinu. ANi auto si ted v pujcovne na tyden nepujcite za jeho porizovaci cenu, nebo ano?

                12. Z vašeho příkladu nájemního bydlení je evidentní, že
                  Z vašeho příkladu nájemního bydlení je evidentní, že jste nepochopil podstatu mého příspěvku. Tedy znova: „Lidé se vzdávají vlastnictví pouze pod tlakem okolností, nikoliv ze svobodného rozhodnutí.“ Domníváte se, že lidé bydlí v nájmech raději, nebo protože nemají na stejnou vlastní nemovitost?
                  Ekonomický tlak, regulace, pohrůžka násilí a vydírání, to jsou vše okolnosti, za kterých neplatí svoboda volby.

                13. Ne, to Vy jste nepochopil muj prispevek, kdy jsem rikal, ze z
                  Ne, to Vy jste nepochopil muj prispevek, kdy jsem rikal, ze z vlastnictvi aut se se bez problemu muze prejit ke sdileni ci najmu aut. 🙂 Tim jsem chtel rici, ze se sice snizi pocet vlastnenych aut, ale vubec se to nemusi dotknout dostupnosti osobni rpepravy, prave naopak. Pokud sdileni ci najem budou lacinejsi jak dnes, mohou si osobni prepravu dop[rat i lide, kteri si ji dnes doprat nemohou. Jinymi priklady jsme se snazil poukazt, ze sdileni ci najem je naprosto normalni a neni to perverze, za kterou ji povazujete.
                  Ano, lide ve vyspelich zemich daleko vice bydli v najmu jak u nas zdroj. Takze dle nej je temer polovina Nemcu perverznich 🙂 Jaky zdroj mate pro sve opacne tvrzeni Vy?

                14. Třeba zhroucení socialistického ekonomického bloku a
                  Třeba zhroucení socialistického ekonomického bloku a komunistické idey Vše je všech?

                15. Ale ja nikde nepsal, ze by vse bylo vsech, to jste se silne
                  Ale ja nikde nepsal, ze by vse bylo vsech, to jste se silne spletl. Idea sdileni je jina. Jeden vlastnik, ktery sdili vec s nekym jinym v dobe, kdy ji nevyuzije nebo je nejaka skupina spoluvlastniky. Ta je presne dana a stejne tak je dany predmet spoluvlastnictvi. A nenasilne spoluvlastnictvi existuje mimo komunisticke rezimy, nebo se pletu?
                  Navic po ekonomicke strance se komunismus zhroutil ne kvuli „vsechno je vsech“ ale kvuli nemoznosti centralne planovat (nepurznost nabidky vuci poptavce), neexistence konkurence, apod.
                  Upresnim tedy svou otazku. Jaky zdroj mate pro Vase tvrzeni, ze v najmu bydli jen lide, kteri na sve bydleni nemaji, ze si to pohodli bydleni s mene starostmi nevybrali sami, jak jste psal.

                16. Bez problému dokážu na příkladu – Singapurské nájemní
                  Bez problému dokážu na příkladu – Singapurské nájemní byty. V Singapuru vlastnil stát velké množství bytů, které dělnické třídě pronajímal.
                  Bohužel, vztah k majetku druhých nebývá zrovná vřelý a dvojnásob to platí v případě, že věc vlastní stát – byty byly velmi rychle vybydlovány.
                  I přišla singapurská meritokracie s inteligentním řešením – nabídla dělňasům byty do osobního vlastnictví s tím, že je budou splácet částkami ve výši stávajícího nájmu.
                  Lidé samozřejmě souhlasili (viz instinkt vlastnit), finančně to vyšlo stát šul nul, ale hlavně se začali o SVOJE byty starat a zvelebovat je. Takže vymizel efekt nájemních ghet.
                  Chytré, že?

                17. Ano, chytre. Ale jak jsem zminil, uz nekolikrat jsem cetl, ze
                  Ano, chytre. Ale jak jsem zminil, uz nekolikrat jsem cetl, ze milenialove nechteji nic vlastnit a o nic se starat, tam by to asi nefungovalo. A proc v Nemecku ci Holandsku temer polovina lidi bydli v najmu, kdyz jsou tamni obyvatele vyrazneji bohatsi jak my?

                18. Mohu vidět ta 20 let stará data předchozí generace, se
                  Mohu vidět ta 20 let stará data předchozí generace, se kterou to srovnává? Protože na pohovorech se mě každý ptá, jestli dostane auto.

                  Mají vyšší úroveň příjmů a k tomu vyšší úroveň cen nemovitostí.

                19. Samozrejme ze kazdy sa pyta, ci dostane auto, lebo nema a
                  Samozrejme ze kazdy sa pyta, ci dostane auto, lebo nema a nechce vlastnit svoje, ale firemne o ktore sa stara firma mu vyhovuje.

                20. Chybný výklad – oni je chtějí mít tzv. přiděleno, tedy
                  Chybný výklad – oni je chtějí mít tzv. přiděleno, tedy vyhrzeno jen a jen pro ně. O sdílená auta není zájem, každý chce vlastní, k soukromému užití a ještě s opcí na odkup.
                  Tudíž chtějí auto vlastnit s tím, že na začátku jim to bude formálně platit firma.

                  A hádejte co… já jim vycházím vstříc – pro mě to je vítaný náklad, kterým si zaměstnance uvážu, protože na odkup po 1 roce nemají nikdy dostatek prostředků a případný odchod si dvakrát rozmyslí.

                21. Hodnotny a lojalny zamestnanec dostane od firmy kazde 4 roky
                  Hodnotny a lojalny zamestnanec dostane od firmy kazde 4 roky nove auto a o nasledne odkupenie pre seba preto spravidla nema zaujem. Ked ma zaujem o odkupenie, tak mozno len na kseft, ze ho hned streli niekom dalej a zarobi na tom. Naco by mal firemne aj sukromne auto.

                22. Ano, u nás každé tři. To ovšem neznamená, že je
                  Ano, u nás každé tři. To ovšem neznamená, že je nevnímají jako „jejich“ auto po celou dobu operáku.
                  Stejně jako u soukromého leasingu provozovatelé považuji auto za jejich.

                23. Kdyz pisu o Nemcich, tak Vy argumentujete s jednim mestem?
                  Kdyz pisu o Nemcich, tak Vy argumentujete s jednim mestem? Vite, ze Nemcko neni jen Mnichov? Takze znovu a lepe a za cele Nemcko a cele CR, prosim.

                24. Do článku namastí kde kdo kdejakou krávovinu.
                  Do článku namastí kde kdo kdejakou krávovinu.

                25. Tak nam prosim napiste nejaka inteligentni fakta, my budeme
                  Tak nam prosim napiste nejaka inteligentni fakta, my budeme jen radi 😉

                26. Šaty jejichž cena je X nebudou tak „drahé“ jako šaty
                  Šaty jejichž cena je X nebudou tak „drahé“ jako šaty jejichž půjčovní cena je to stejné X.
                  Tedy žena není postavena před volbu vlastnit či ne, ale i před otázku zda vyměnit kvalitu za vlastnictví a nejsem s to odhadnout jak takové rozhodování dopadne.
                  Mohu se jen domnívat že záleží na praktičnosti ženy (rozuměj rozumnosti).

                  Já ten příklad chápu, jen že není moc povedený 🙂

                27. Žádná diktatura, naopak opravdový čistý kapitalismus.
                  Žádná diktatura, naopak opravdový čistý kapitalismus. Budu Vám oponovat tím, že mi tedy kapitalisticky zaplaťte dopady Vašeho provozování sračkometů 370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K na moje zdraví, když produkujete jen zbytečný hluk, smrad, jedy a vibrace. Já to klidně budu kapitalisticky vedle Vás snášet, ale něco za něco. Takže si kuřte, řvěte, otravujte vzduch, ale dejte mi za to prachy. To je fér.

              1. Ale ono to platí i opačně. Pokud by se všichni rozhodli
                Ale ono to platí i opačně. Pokud by se všichni rozhodli jet MHD, tak to ta MHD zdaleka nepojme. Takže i vy můžete děkovat řidičům, že jedou autem a necpou se všichni do vlaků/busů, protože jinak byste se tam nevešel 🙂

                Prostě je potřeba rozumně kombinovat dopravu jak hromadnou, tak individuální. A ona ta přirozená regulace funguje nejlépe… to znamená, že pokud někdo jede autem a štvou ho kolony, no tak příště pojede MHD. A někdo nepojede MHD nikdy, protože třeba nemůže a nebo třeba i nechce, i to je legitimní důvod. Nemůžete lidi nutit jet MHD jenom proto, že je to možné a že vy si myslíte, že tím auten jedou „zbytečně“.

                Já třeba většinu svých cest (drtivou) absolvuji autem, i když bych některé mohl jet MHD: Ale prostě nechci, protože by to pro mě znamenalo určitá omezení, snížení komfortu a ztrátu času. A to nejsem ochoten obětovat i navzdory kolikrýt vyšší ceně za přepravu autem. Vy ochotný jste, je to tak v pořádku.

                Jen mám prostě z vašich příspěvků pocit, že si myslíte, že ten váš způsob je nejlepší a máte snahu to tak nějak vnutit i ostatním. Ae možná se pletu 🙂

                1. Vzhledem k tomu, že právo na vlastní názor je mi svaté,
                  Vzhledem k tomu, že právo na vlastní názor je mi svaté, tak se mi příčí Vaše označení „Vnutit“. Nikdy jsem nikoho k ničemu nenutil. Na druhou stranu, kudy chodím tudy přesvědčuji.
                  Máme to opravdu opačně.
                  Dřív tak řekněme před deseti lety a více, jsem též pomalu nevylezl z auta. Dnes jezdím převážně na kole (tedy elektrokole) v kombinaci s MHD. Mohu tedy srovnávat a řeknu Vám, do auta vlezu už jen když je to nutné (až zcela nevyhnutelné).
                  Píšete o pohodlí a úspoře času. Možná si ani nedovede představit, jak pohodlné je cestovat na kole v kombinaci s hromadnou dopravou (v mém případě je to vlak) – ale může to být individuální vnímání.
                  Co je ale naprosto exaktní a měřitelný fakt, je Vaše zmínka o úspoře času. Má přepravní kombinace je zdaleka nejrychlejší oproti všem ostatním, které jsem zkusil. Jediná aleternativa, která ale není tak pohodlná nicméně na čas mi vyjde jen o maličko delší je jet na motorce. Jakmile si vezmu auto, jsem v práci nejméně o půl hodiny později, a totéž po cestě domů.
                  Auto pro mne znamená denně nejméně hodinu ztráty, a to nesmím jet jinou trasu než z domova do práce, a z práce domů. Jakmile tam přidám nákup, nebo třeba poštu tak časová ztráta narůstá neuvěřitelným tempem.

                2. Ten exaktní a měřitelný fakt o čase dojezdu,
                  Ten exaktní a měřitelný fakt o čase dojezdu, samozřejmě, platí jenom pro vaše cesty. Někdo jiný to může mít (a často i bude) opačně.

                  Teď pracuji z domova, ale když jsem pracoval v Praze, tak kombinace pěšky + vlak + metro + pěšky mi to vycházelo cca. 50 minut až hodina. Autem od baráku na parkoviště u firmy (to ještě bylo zdarma, u kongres. centra) mi to vyšlo cca. 40 minut až hodinu, když byla zácpa. Teď je to prý ještě lepší díky tunelu Blanka. Jo, dojížděl jsem z vesnice na sever od Prahy, kde máme vlakové spojení.

                  Takže u mě je to opačně, jet MHD by byla ztráta času. A to nemluvím o tom, kdybych se chtěl zastavit někde na nákup, tam by byla ztráta daleko větší a bylo by nepohodlné tahat nákup vlakem. Takže vidíte sám, že je to individuální 🙂

                  A to nemluvím o cestách mimo práci, rodina, výlety a podobně. Tam je to úplně jasné, že autem to vyjde rychleji, pohodlněji a když jedeme 4, tak i levněji.

                  Ano, je to takové nenápadné nucení, když všude přesvědčujete a máte radost z toho, že elektrická auta díky své ceně podstatně omezí individuální přepravu.

                3. Proto jsem fázi „pěšky“ nahradil „elektrokolem“. Mám to na
                  Proto jsem fázi „pěšky“ nahradil „elektrokolem“. Mám to na nádraží cca 3km = pěšky téměř půl hodiny / na kole 7 minut. Totéž se opakuje v Praze z nádraží do práce. Nákup vezmu do batohu.

                  Ale aby jste neřekl, že na Vás tlačím, či nějak usurpuji Vaše osobní práva – klidně si jezděte autem – seďte si v těch kolonách, riskujte si ťukanec (nebo i bouračku), riskujte si pokutu, věnujte pozornost řízení místo toho aby jste si vyřídil emaily, nebo třeba přečetl Hybrid.cz, případně nedej bože, aby jste se věnoval na delší cestě rodině a hrál s nimi cestou třeba deskovou hru, a na závěr jako třešničku na dortu hledejte 20 minut parkovací místo za které zaplatíte… máte na to svaté právo.

                  Souhlasím s tím, že na rodinné výlety je auto lepší- tedy jen na ty kratší, řekněme po ČR – ale to stačí prakticky jakékoliv EVs rychlodobíjením, neboť když vyrážíte nabitý tak celou republiku přejedete za pomoci dvou až tří rychlonabíjení. Vše nad 500km už je opět lepší veřejnou dopravou.

                4. Já to mám na nádraží, naštěstí, jenom asi 7 minut
                  Já to mám na nádraží, naštěstí, jenom asi 7 minut pěšky, takže i s rezervou na vlak je to 10 minut, takže se s elektrokolem tahat nemusím. Ale musím tam na nádraží trčet i když má vlak zpoždění, takže i to je ztráta času. Pak vlak 30-35 minut na hlavák, přestup na metro, tím pak 10 minut i s čekáním a nakonec cca. 5 minut do kanclu. Takže když na to tak koukám, reálně tak hodinka. Teď jsem koukal na google mapy a autem je to 32 minut. Jasně ráno je to horší, ale do těch 45 minut, max. do té hodiny, když je pondělní provoz 🙂 A je to komfortní, od domu do kanclu. akorát nevím, jak je to teď s parkováním, nemožnost parkovat u firmy, samozřejmě, s těmi preferencemi dost zamává.

                  Rodinné výlety jsou bez debaty lepší (ve všech směrech) autem. Pak je diskuze jesli spalovák nebo elektro, ale vzhledem k cenám EV a omezeným možnostem nabíjení, ten spalovák pořád vycháí lépe. Teda… pokud nejedete na výlet na místa, kde jsou nabíječky, jak o tom tady básní různí uživetelé EV, že je to vlastně fajn to nabíjení, že člověk pozná nová místa a nové lidi. Tak takto já výlety nevybírám 🙂

                  A samozřejmě (jak už jsme se bavili), i cesty nad 500 km jsou často lepší autem. Takže vaše tvrzení „Vše nad 500km už je opět lepší veřejnou dopravou“ není pravda. Pokud bych jel pracovně těch cca. 520 km vlakem nebo budem, tak na cestě strávím asi dvojnásobek času. Letecky by to nebylo o moc lepší a bylo by to drahé. A ani přímý spoj PRG-ZWS(Stuttgart) není. Zdá se mi, že si tu veřejnou dopravu moc idealizujete. A nebo jste svoje cestovatelské zvyklosti přizpůsobil omezením hromadné dopravy, takže vám to už ani tak nepřijde. Ale ano, je to vaše volba, ale to já prostě nechci.

                  PS:
                  Nepsal jste tady, že jste koupil nějaké dvoumístní EV právě pro dojíždění do práce? Nebo si to pletu?

                5. Nepletete – koupil Zhi-DO ale ne pro sebe, ale manželku.
                  Nepletete – koupil Zhi-DO ale ne pro sebe, ale manželku.

                6. Vypíchnu jenom jednu věc – proč bych Vám měl ze svých
                  Vypíchnu jenom jednu věc – proč bych Vám měl ze svých daní platit lepší průjezd Prahou a místo na parkování uvnitř města, když je Váš dojezd řešitelný MHD?
                  Prakticky jako – radní města – bych Vám tu dopravu setsakra zpoplatnil, o tom 8 hodinovém parkování uvnitř města nemluvě.
                  Protože 80 vás v osobním autě je 560 metrová kolona pomalu se šinoucích výroben hluku, jedů, vibrací a zápachu, spotřebovávající vzduch k dýchání všech občanů města. Namísto jednoho autobusu nebo částečně zaplněné tramvaje, o metru nemluvě, tam zaberete sotva jeden vagon. A o tom to celé je.

                7. A proč bych já měl ze svých daní platit vaši MHD, když
                  A proč bych já měl ze svých daní platit vaši MHD, když ji téměř nevyužívám? 🙂

                  Radní města už to zpoplatňují, třeba v Praze už jsou v centru dávno modré rezidentní parkovací zóny a pomalu se rozšiřují dál a dál. A dnes pokud bych dojížděl do práce, 8 hodin bych už tam parkovat nemohl. Řešil bych to dojezdem autem na P+R za dvacku a dále metrem.

                  Smiřte se s tím, že hromadná a individuální doprava tady budou ruku v ruce, nenacpete všechny do busů, vlaků a tramvají. Takže je potřeba řešit jak MHD, tak i obchvaty měst, tříproudé silnice a křižovatky a vše kolem toho. Takové ty sny, jako má Kerosin, že všichni budou jezdit buď MHD nebo malými dvoumístnými auty (ideálně v jednou dizajnu a barvě) a výjimečně větší auto, ale jen když to bude nutné… takové představy a sny jsou čistá utopie. A je úplně jedno, jestli ta auta budou fosilní nebo elektrická.

                8. Protože to, že ji nepoužíváte, špiníte vzduch, děláte
                  Protože to, že ji nepoužíváte, špiníte vzduch, děláte kravál individuálně a rozvážíte jedy a vibrace, je právě výsledek práce politiků a byrokratů, ne Vaše dobrovolná volba. Ničíte tím nejen život svůj, ale i všech kolem. Pomalu, ale jistě.

                  Asi si nebudeme nalhávat, k čemu jsou v Praze modré zóny. Nejsou řešením, je to jen další zdanění silnic, která jsou více parkovišti. Jak opravdovými, tak průjezdnými, čímž mám na mysli kolony. Řešením je nabídka transportu lidem tak, aby auto nemuseli mít ani v místě samotném, ani jím dojíždět.

                  Nemusím nacpat všechny do MHD. Mohu ale nabídnout takovou obslužnost, aby MHD využila třeba jen polovina stávajících řidičů a oněch půl kilometru kolony osobáků se zkrátilo na čtvrt. A mohu vyřešit trasy nutné pro ježdění tak, aby páteřní komunikace nevedla centrem města, což zdaleka není jen věc Prahy, spíše bohužel standard. Umocněný tím, že 4proudovka se změní mezi domy v dvouproudovku v kombinaci s tramvajemi, trolejbusy a autobusy. Kerosin má snahu věci řešit a dělá to, a to se cení. Lidé klidně mohou dál jezdit svými vozy, ale vzhledem k nabídce MHD patřičně draze, platíce všechny náklady.

                9. V Praze už měl být okruh dávno, každě zastupitelstvo o
                  V Praze už měl být okruh dávno, každě zastupitelstvo o tom mluví, ale skutek nikde. Ale to je spíš vinou lidí ze Suchdola a Běchovic, protože oni nechtějí, aby jim okruh vedl „kolem baráků“. To je pak těžko – okruh ano, ale ne kolem mého pozemku. To je pak absurdní situace, když jedu do práce v DE – bydlím kousek od Prahy na sever a abych se dostal na D5, musím přes Prahu, namísto toho, abych jel nějakým vnějším okruhem kolem letiště a v klidu se napojil na D5. Ne, musím do Prahy, do kolon a smdět lidem pod okny. Jak rád bych to nedělal…

                10. Proč tam musíte demagogicky cpát bouračku a pokuty… To
                  Proč tam musíte demagogicky cpát bouračku a pokuty… To fakt nepochopím.

                  Asi bych taky vymyslel x rizik spojených s jízdou na elektrokole (a vlastně s jakoukoli činností), ale připadal bych si jako hlupák, kdybych vám je tady měl vypisovat.

                11. Jak už jsem psal… pokud bych dojížděl do práce autem,
                  Jak už jsem psal… pokud bych dojížděl do práce autem, bylo by to pro mě rychlejší a pohodlnější než MHD a to i když je provoz.

                  Já zase mohu říct, že si klidně jezděte na kole a MHD, riskujte zranění na kole (hlavně v zimě), ztrácejte čas v MHD, klidně je to vaše právo. Já radši sednu do auta před domem, v autě budu mít příjemně, díky vyhřívání a chlazení sedaček se mi nebude zadek potit, přijedu do práce dřív než vlakem a v pohodě bez stresu ze zpoždění, bez přestupu a bez rizika jízdy na kole mezi auty.

                  Chci tím říct, že ten váš způsob není jediný správný a zdaleka ne vždy lepší, jak se tady snažíte naznačit.

                12. Ten Vas argument o MHD je docela divny. V sedmdesatych,
                  Ten Vas argument o MHD je docela divny. V sedmdesatych, osmdesatych letech bylo daleko mene aut a i vetsina z tech, co meli auto, si nedovolili jezdit s nim do prace, kdyz existoval spoj hromadne dopravy. Duvodu bylo vice, od spolecenskeho opovrzeni, pres cenu za km vuci prijmu, po cenu auta (prece jen nevydrzely tolik, co dnes), apod. A cim ti lidi tedy jezdili? No a mohu jeste porovnat jizdni rad tehdy s tim dnes v Brne a dnes jezdi saliny casteji jak driv. Navic, kdyz by se zacaly spoje preplnovat, tak v tech podnicich opravdu nesedi jen blbci a dokazli by kapacitu navysit. Je to mnohem snadnejsi a rychlejsi, nez navysit propustnost komunikace. A vzpomente, jak byly prujezdne cesty a kolik mista bylo na parkovistich. Tim nechci velebit komunismus, jen chci poukazat,z e MHD muze pojmout nasobky toho, co vozi dnes.

                13. Ne všude lze navýšit kapacitu hromadné dopravy, hlavně co
                  Ne všude lze navýšit kapacitu hromadné dopravy, hlavně co se týče příměstské žel. dopravy kolem Prahy. A autobusy to samé a i t yse pak potkávají s těmi auty v koloně, takže tím násobkem toho co dnes si nejsem jistý. A druhá věc je, že to bude něco stát, hromadná doprava je silně dotovaná.

                14. Všude lze navýšit kapacitu hromadné dopravy, hlavně co se
                  Všude lze navýšit kapacitu hromadné dopravy, hlavně co se týče příměstské žel. dopravy kolem Prahy. Ale to by v Praze museli přestat kecat, krást a intrikovat a museli by začít setsakra makat. Politici i byrokrati.
                  Autobusy nejsou dobré řešení hromadné dopravy, ani elektrické, právě proto že se pak potkávají s těmi auty v koloně, a to dodávkami i náklaďáky pro které obvykle neexistuje alternativní cesta. Byť nákladní tramvaje byly svého času běžné a normální věc.
                  Ano, bude to něco stát, hromadná doprava je silně dotovaná, protože ta individuální je předotovaná. Výrobou těch aut počínaje, parkováním a provozem pokračuje. Prostě všechny její externality platíme z našich daní. A externalitou je už to, že se buduje tříproudovka každým směrem a mimoúrovňová křížení namísto dvouproudovky, kde by s dobrou MHD stačila jednoproudovka, maximálně se semaforem. A telematické systémy, a rozsáhlá parkoviště uvnitř měst i vně, atd. atd.

                15. Jenomže všechny lidi nenacpete do MHD a taky ne všichni
                  Jenomže všechny lidi nenacpete do MHD a taky ne všichni chtějí jezdit MHD nebo ne pro všechny je to tak vhodné. A i ti lidi, co se dopravují individuálně, i ti jsou voliči a plátci daně, a nemalé spotřební daně. Takže i jejich potřeby musíte uspokojovat. A i ti lidé přispívají na MHD, aniž by ji užívali.

                16. Spotřební daň zdaleka nepokryje externality se spalovací
                  Spotřební daň zdaleka nepokryje externality se spalovací dopravou spojené. Všichni přispíváme na všechno. Jen někteří z nás současně náklady zbytečně vytvářejí. Buď ze svého rozhodnutí, nebo z rozhodnutí těch druhých. Nefunkční MHD je právě to druhé. Že – i když mi pod domem stojí moderní tichá klimatizovaná tramvaj s wifi a zásuvkami USB a bez přestupu dojedu do práce/podnikání – tak jedu těch pár kiláků nezahřátým spalovacím autem, je pak to první. A není to v zájmu nikoho. Z hlediska peněz i zdraví.

                17. To já netuším, co a jak pokryje spotřební daň. Ale je
                  To já netuším, co a jak pokryje spotřební daň. Ale je takto nastavená (v celé Evropě podobně), takže je potřeba to brát jako realitu. Stejně tak jako fakt, který jste správně zmínil, že všichni přispíváme na všechno. To jsem rád, protože nerád čtu jenom tu jednu stránku, že neřidiči přispívají řidičům…

                  PS:
                  Pokud by mi před domem jezdila ta super tramvaj, kterou zmiňujete, tak zcela jistě ji využívám. ostatně, když jsem ještě bydlel v Praze, MHD jsem využíval. I když… časový kupón jsem neměl nikdy 🙂

                1. My už takhle sdílíme P-Iona se sousedem, a ve finále tu to
                  My už takhle sdílíme P-Iona se sousedem, a ve finále tu to auto jen stojí.
                  Takže já už dobrovolně dva roky jsem ten druhý.

                2. Já se sousedem zase sdílím Elona.
                  Já se sousedem zase sdílím Elona.

                3. A někdo zas se sousedem sdílí manželku. Akorát, že ten
                  A někdo zas se sousedem sdílí manželku. Akorát, že ten soused o tom většinou neví, chudák 🙂

                  Ale vážně, sdílení čehokoliv mi silně připomíná takový ten komunistický kolektivismus, kdy všechno bylo všech (a nikoho) a podle toho to tak i vypadalo.

                4. Bojím se zeptat, čemu v tomto případě říkáte Elon? 😀
                  Bojím se zeptat, čemu v tomto případě říkáte Elon? 😀

                5. Ja teda o kus niz ctu „tedy přesněji jedno mám, a druhé
                  Ja teda o kus niz ctu „tedy přesněji jedno mám, a druhé sdílím“, to nezni uplne stejne…

                6. Takže vlastě má jeden a půl auta v rodině. My máme s
                  Takže vlastě má jeden a půl auta v rodině. My máme s manželkou dvě auta, to není tak moc velký rozdíl 🙂

                7. No rozdíl je v počtu lidí co jej užívají.
                  U nás jsou to

                  No rozdíl je v počtu lidí co jej užívají.
                  U nás jsou to tři auta na sedm lidí.
                  My jedno své dvoumístné (využívá manželka). My máme děti dvě, větší jezdí do školy sama, druhou manželka vozí do školky a vyzvedává.
                  Soused jedno své dvoumístné (využívá hlavně on a manželka), Syna už mají středoškoláka – ten si jezdí sám.
                  Společně máme napůl P-Iona – využití dle potřeby.

                8. Takže tři auta na dvě rodiny/domácnosti. Tak to je cca.
                  Takže tři auta na dvě rodiny/domácnosti. Tak to je cca. tak průměr, zhruba stejné jako u nás v ulici, kde na 10 baráků máme 10 rodin/domácností a aut máme tuším 15 nebo 16? Z toho jedno vůbec nejezdí, protože sousedovi se to nedaří prodat. Tak to moc ten počet aut neomezujete, ne? 🙂

                9. Tak za prvé – 15 aut na 10 domácností je 1,5 auta na
                  Tak za prvé – 15 aut na 10 domácností je 1,5 auta na domácnost, čímž jste čtyři desetiny pod průměrem. To už je úspěch.
                  A za druhé – jde taky o to, kolik členů ta domácnosti mají. Někteří lidé žijí i sami, a pořád je to domácnost.
                  Takže těch vašich 10 domácností znamená to alepoň 30 lidí?

                10. Těch lidí je 29, pokud jsem dobře počítal. ale to je
                  Těch lidí je 29, pokud jsem dobře počítal. ale to je jedno, prostě u baráku je jeden a půl auta v průměru. Jsou tady i rodiny (2 auta), pak i důchodci (1 auto), pak rozvedení manželé bez dětí (2 auta)…

                  prostě ten počet aut odpovídá potřebám a na vlastním příkladu vidíte, že jedno auto v rodině nestačí. A to ani vám, i když využíváte i MHD. Já třeba MHD téměř nejezdím.

                11. At si v zasade ma kazdy kolik chce, nejake socialisticke
                  At si v zasade ma kazdy kolik chce, nejake socialisticke planovani, ze x je spravne je takove…
                  Ale mela by byt splnena jedina vec: pro kazde auto, ktere chci vlastnit, musim mit zajistene vyhrazene parkovaci misto. Jak uz to ostatne v nekterych castech sveta je.

                12. Ano, s tím se dá souhlasit, svá auta parkuji na svém
                  Ano, s tím se dá souhlasit, svá auta parkuji na svém pozemku a sousedé většinou taky, alespoň u nově postavených baráků. Spíš je problém u starousedlíků, že i když mají pozemky větší, tak parkují před domem na silnici nebo na chodníku, na veřejném.

                13. Což je odpověď na problém individuální dopravy. Nemáš
                  Což je odpověď na problém individuální dopravy. Nemáš to kde parkovat, nemáš osobní auto. Běžné v mnoha městech třeba Německa. Někde šli tak daleko, že rekonstrukce domu ve městě rovná se alespoň 1 parkovací místo na 1 byt. Udělej si to, jak chceš. Pak můžeme vidět i ty šílené etážové systémy v průjezdech domů nebo namísto výkladu prodejny garáž. Ale to je v pořádku, parkovací místa na veřejné ulici jsou a byla myšlena pro návštěvníky oblasti. Ne aby místní parkovali na veřejném, tedy za daně všech.
                  Současně by se odstranil nešvar socializace nákladů na držení vozu firmou, když fíkaným přidělením osobního referentského auta k soukromému použití zaměstnanci firma lehce řeší problém, kde ho parkovat mimo pracovní dobu. Ne na svém dvoře, za svoje, ale před panelákem/činžákem zaměstnance za veřejné peníze.
                  A už to došlo tak daleko, že kolem čtvrtí jsou zákazy vjezdu aut nad 3,5 tuny, protože tam borci parkovali i bagr nebo sklápěčku. Takhle tam lze narazit z velkých vozidle už „jen“ na dodávky rozvážkových služeb, které mají v papírech do 3,5 tuny. Což je samozřejmě také špatně.
                  Protože pořád platí, že autobus 12 m dlouhý s 80 lidmi zabere na cestě s místem před a za kolem 15 metrů. Ale většina těch lidí, individuálně, pojede po 1 v 1 autě, obvykle 4,5 metru délky, zabere na cestě s místem před a za kolem 7 metrů. Takže namísto 15 metrového autobusu tady máme slušnou zácpu a kolonu délky 560 metrů, tedy půl kilometru. 80x smrad, jedy, kravál a vibrace.
                  A to jsme ještě nezvažovali tramvaj, kde se těch lidí vejde 120 a více a jede po své trase, nezabírá silnici. Takže ta silnice nemusí být zdaleka tak široká a dopravně vymakaná s všemi zelenými vlnami a dalšími udělátky pro plynulejší provoz kolon osobáků. Zde kolony 840 metrů, skoro kilometr.

                14. Teď už v Praze je povinost při novostavbě postavit i
                  Teď už v Praze je povinost při novostavbě postavit i garáže. Nevím teda v jakém počtu. Akorát komouši to při stavbě panelákových sídlišť nezvládli, když to člověk vidí, jak lidi parkují i ve dvou řadách. No ale co mají dělat? Komouš při návrhu počítal snad s jedním autem na patro paneláku a dodatečně podzemní garáže budovat nejde…

                  V Německu bydlím v jednom středně velkém okresním městě. Šílenství zákazu dieselů se tady zatím nekoná. Co se týká parkování, tak parkuji před domem na silnici, jako spousta sousedů. Jen musíme být ohleduplní a neparkovat naproti sobě, protože pak zůstává málo místa na průjezd. Jinak v centru, samozřejmě, je parkování za poplatek. Ale mají to vyřešené lépe než třeba Praha. Protože na první tuším 30 minut je symbolických 5 centů a až pak se vybírá euro za hodinu. Prostě přijet, vyřídit rychle a odjet, to se mi zdá rozumné.

                15. Ano, četl jsem to, Legrace je, že není povinnost nová
                  Ano, četl jsem to, Legrace je, že není povinnost nová místa a čtvrti, kam se nacpe kapitál, regulovat i dopravně. Ve stylu garáže hezký, ale koukejte dotáhnout další koleje pro tramvaje a tunel pro metro. Protože paradoxně povinnost garáže přináší možnost chráněného parkování, což vybízí k pořízení vozu. Protože současně obvykle schází jakákoli dopravní obslužnost v místě a nestaví se s ohledem na docházkovou vzdálenost. Přestože většina developerů v Praze hrdě hlásá Bydlení XY metrů od stanice metra. Ale je jich málo a jde už o ty vybudované stanice. Rozlézající se výstavba měst v ČR spoléhá na IAD, individuální automobilovou dopravu. Matky a otce taxikáře svých dětí i sebe samých.

                  V Německu se máte v onom městě fajn, že Vám sponzorují parkovací místo ostatní občané, včetně těch co auto nemají. Ničím jiným parkování na veřejné komunikaci není. Zatím Vaši radní ještě tolerují pomalé umírání na exhalace z nafťáků. Nebo je město postaveno tak, že jich není tolik, i to se dá udělat s ohledem na převládající větry a budováním domů, valů a parků. Že v Německu jsou dále, přemýšlejí o tom jak auta co nejrychleji provést městem pryč a současně motivují ke krátkým stáním víme. Holt těmi chybami si u nás budeme muset projít a za pár let použijeme jejich model. Oni už zase budou dál…

                16. V Německu bydlím ve čtvrti, kde jsou rodinné domky a
                  V Německu bydlím ve čtvrti, kde jsou rodinné domky a každý domek tady má auto, resp. spíš dvě auta, to je realita. Takže si ty parkovací místa tak nějak sponzorujeme navzájem všichni, majitelé domů a majitelé aut, plátci daně 🙂 Příklad domu, kde bydlím… dvě bytové jednotky, tři lidi a tři auta – pan domácí (parkuje před domem na svém pozemku), jeho manželka (garáž)a já (na mě zbyla silnice pžed domem). A na silnici parkují i sousedé, třeba i ti, kteří mají garáž.Nikdo se z toho nehroutí, nikomu ty auta nevadí. Jak jsem psal, v centru je to jiné, parkovací místa pod povrchem a na ulici se platí.

      1. Nemyslím si, že to bude tak strašné. Pokud jsou je
        Nemyslím si, že to bude tak strašné. Pokud jsou je většina ve výšce 320, resp. 550 km nad povrchem, tak budou osvětlené maximálně pár desítek minut po západu a před východem slunce a celou noc by měly být ve stínu, takže konec rozhodně ne, jenom nějaké omezení, které se dá propočítat.

          1. S přibývajícím časem po západu slunce se to už ale bude
            S přibývajícím časem po západu slunce se to už ale bude týkat menší a menší části oblohy, kde je objekt v dané výšce osvětlen, takže bych řekl, že v uvedeném čase, tedy 90 minut po západu slunce už se to bude týkat jenom malého úseku u horizontu, ale rád se od vás nechám poučit, kde jsem se zmýlil, když tomu moc nerozumím.

            1. Satelity jsou poměrně jasné (2-3 magnituda tedy jako
              Satelity jsou poměrně jasné (2-3 magnituda tedy jako středně jasné hvězdy). Pokud si spočítáte, jaká je to výška 500 km nad Zemí a že Slunce u nás moc pod obzor speciálně v tomto období moc neklesá, konkrétně cca 17°pod obzor a v červnu je to jen 15°, tak zjistíte, že to není žádné nad obzorem a klidně v nadhlavníku skoro o půlnoci.

              Nyní to vypadá cca takto : https://vimeo.com/338479204

                1. Nevidím v tom zásadní problém. Místa je tam dost.
                  Nevidím v tom zásadní problém. Místa je tam dost.

              1. Tak ono taky začátek astronomického soumraku a Slunce 17°
                Tak ono taky začátek astronomického soumraku a Slunce 17° pod obzorem je tak na hraně pro fotografování. Spíš si myslím, že tak 99 % bude vyhledávat Starlink právě kvůli fotkám a pro tak 1 % ze zbývajícího 1 % to bude rušivé. A i v tomto „nejblbějším“ období pro pozorování/focení oblohy bude furt většina oblohy ve stínu pro satelity a žádný konec focení objektů na obloze určitě nenastane. V době, kdy je astronomická noc už těch možností pozorovat jakýkoli satelit opravdu nebude moc, natož, že by nějak náhodně rušil.

                1. Je další projekt, který bude mít satelity i o něco
                  Je další projekt, který bude mít satelity i o něco jasnější a už to pomalu také rozjíždějí. Zvláště na jaře, kdy Slunce zapadá dříve bude na obloze doslova zážit až několik set satelitů. Pokud vám tohle přijde na focení Deep Sky OK, mě tedy rozhodně ne.

                2. Jak jsem psal, část oblohy, kde je stín Země v době
                  Jak jsem psal, část oblohy, kde je stín Země v době alespoň astronomického soumraku nebo lépe astronomické noci pro Deep Sky, bude vždy většinová a nebude ji rušit přelet žádného satelitu i kdyby jich tam bylo třeba milion. Jsem nadšenec do astronomie, ale tohle je za mě opravdu OK, svoje úsilí bych zaměřil jiným směrem, něco, co lze alespoň ovlivnit, třeba polské skleníky, které v noci září na desítky kilometrů a ohrožují chráněné oblasti tmavé oblohy.

                3. Polské skleníky je lokální věc, tohle je celosvětová
                  Polské skleníky je lokální věc, tohle je celosvětová záležitost. Pokud jste nadšenec do astronomie, tak se podívejte v 23,30 jak satelity vůbec neruší při průchodu souhvězím Lyry a Bootes, kdy Slunce je již dávno hluboko pod obzorem a pak si jich představte 200 rovnoměrně pokrývající oblohu.

  1. off
    V Norsku kolabuje trh se spalováky. Dovozce Mercedesu

    off

    V Norsku kolabuje trh se spalováky. Dovozce Mercedesu Bertel O. Steen prodal v dubnu o 50 % míň aut než před rokem a musel propustit 10 % zaměstnanců. Dováží PSA i Kiu.
    Už v dubnu 2018 byly prodeje o 40 % dole a letos jsou o dalších 50 % níž.
    Novináři se ptají, je toto už Kodak moment? :)))

    Norway’s main Mercedes importer Bertel O. Steen to let almost 10% of staff go as sales “have largely collapsed”.
    Journalist asks if this is a “Kodak moment”.
    Sales were down 40% in 2018.
    So far in 2019 they are down “a further 50%”.
    https://twitter.com/m_xalher/status/1132019931409715201?s=21

    Jinej zdroj uvádí pro Mercedes že propad duben 2018 a 2019 je děsivých 67,5 % zatímco Tesla má nárůst 224 %.

    Tady jsou zase jiná čísla
    https://www.nettavisen.no/%C3%B8konomi/bertel-o-steen-nedbemanner-med-200-arsverk-etter-salgskollaps/3423689215.html

    Norsko je sice specifická vyjímka, ale stále je to lakmusový papírek a okénko do budoucna.

              1. Zatiaľ, bohužiaľ, nie 🙁 Ale verím, že sa toho dočkám a
                Zatiaľ, bohužiaľ, nie 🙁 Ale verím, že sa toho dočkám a budem mať možnosť volby, ktorú teraz nemám. Preto podporujem jednotlivcov a spoločnosti ktoré sa snažia alternatívne technológie presadiť. Nemusí to byť zrovna elektrina, sú aj iné možnosti.
                Vám ako majiteľovi a propagátorovi spalovacích technológií to budem asi zbytočne vysvetlovať, ale rád sa v tomto budem mýliť.

                1. Tak si jenom uvědomte, že nemáte právo nijak moralizovat.
                  Tak si jenom uvědomte, že nemáte právo nijak moralizovat. Protože těch spalovacích plechovek úplně normálně využíváte. Já nejsem žadný propagátor spalovacích technologií, jen jsem vás chtěl upozornit že jste pokrytec a navíc se selektivní slepotou. Takže teď se zastyďte, jste li toho ovšem schopen a dál to netřeba rozpatlávat.

                2. Muzete mi rict, proc je Eban pokrytec? To mi chcerte rici, ze
                  Muzete mi rict, proc je Eban pokrytec? To mi chcerte rici, ze kdyz ma na vyber, tak zvoli sluzby spalovaka pred alternativou? Ky to udelal?

                3. Zkuste si to přečíst znovu. Vysvětluji to celkem podrobně.
                  Zkuste si to přečíst znovu. Vysvětluji to celkem podrobně.

                4. OMlouvam se, ale jsem asi natvrdly, precetl si to znovu a
                  OMlouvam se, ale jsem asi natvrdly, precetl si to znovu a stale to nechapu, budete tak hondy a vysvetlite to i mne?

                5. No jestli máte opravdu doma ty 3 smradláky, tak to od vás
                  No jestli máte opravdu doma ty 3 smradláky, tak to od vás opravdu sedne. Ani se mi to nechce věřit, že s takovou bilancí napíšete něco podobného.

                6. S bilancí čeho?
                  Prosím tě uklidní se a běž si

                  S bilancí čeho?
                  Prosím tě uklidní se a běž si zkontrolovat, jestli sis nezapomněl připojit kabel.

                7. S bilancí smradu, jedů, kraválu a vibrací, měl jistě na
                  S bilancí smradu, jedů, kraválu a vibrací, měl jistě na mysli. Já chápu, Vy v tom žijete a tak už to nevnímáte. Zlatý kabel.

                8. Zdá sa, že som urazil vaše spalováky 😀 Na vašom mieste
                  Zdá sa, že som urazil vaše spalováky 😀 Na vašom mieste by som o moralizovaní nič nehovoril. Ja sa tu, na rozdiel od vás, nechválim s tromi žrútmi benzínu.
                  Služby spalovacích popelnic využívam určite menej, ako vy a stále sa to snažím obmedzovať aj napriek tomu, že ma to vychádza drahšie ako všetkých v mojom okolí. Neviete o mne nič a ste jeden z posledných, čo mi v tomto smere môže niečo vyčítať.
                  Týmto to považujem za uzavreté a na vaše moralizovanie nebudem reagovať.

                9. Proč bych se měl cítit vaším pokryteckým komentářem
                  Proč bych se měl cítit vaším pokryteckým komentářem uražen? To skutečně nechápu. Nemusím o vás vědět vůbec nic. Logistika je téměř kompletně zajišťována spalovacími motory. Takže jste v tom s námi, jen si to odmítáte připustit.

                10. Tak zase nepřehánějte. Pak by nemusela existovat
                  Tak zase nepřehánějte. Pak by nemusela existovat železnice. Elektrifikovaná. A ona je a prohání se po ní těch nákladní vlaků docela dost.

  2. off
    Akcionáři BMW maj strach z konkurence Tesly a

    off

    Akcionáři BMW maj strach z konkurence Tesly a očekávají od automobilky pořádnou káru, která ukáže konkurenci kdo je tady pánem… Nějaký iNext vořezávátko je nebere. Také uvažují o odvolání Haralda Krugera, kterej hlavně tlačil jen hybridy. Nový elektromodel po 10 letech je příliš dlouhá doba.
    https://electrek.co/2019/05/24/bmw-tesla-worry-shareholders/

    +

    Prémiovky od BMW, Merglu a Audi maj prej odzvoněno. Teď už budou jen ustupovat ze slávy, tvrdí ňákej analytik.
    Premium automakers can’t afford the luxury of current business model, analyst says
    https://europe.autonews.com/automotive-news-europe/premium-automakers-cant-afford-luxury-current-business-model-analyst-says

      1. Zpomalí rozhodně, i kdyby to bylo nejlepší auto na
        Zpomalí rozhodně, i kdyby to bylo nejlepší auto na světě, tak poptávka po sedanech se základní cenou přes milion Kč nebude nijak ohromná a už těch čtvrt milionu ročně je neuvěřitelný číslo. Stačí ale když jim to vydrží ještě rok, pak můžou plynule přejít na TMY, u které se počítá s minimálně 2x vyšší poptávkou, a výrobu TM3 pak můžou skrouhnout třeba na půlku a nic se nestane (výrobní linky prý budou sdílené, tak můžou vyrábět podle aktuálního zájmu).

        1. No, průměrná cena nově prodávaných aut na americkém
          No, průměrná cena nově prodávaných aut na americkém trhu činí 35000 dolarů. Zhruba tedy platí, že v této ceně se jich prodá nejvíc na trhu (není to medián). Takže Model 3 má teoreticky světlou budoucnost, protože může obsadit velkou část trhu.

          1. Průměrná cena všech, zrovna sedany budou rozhodně
            Průměrná cena všech, zrovna sedany budou rozhodně levnější a hlavně ne úplně oblíbené na americkém trhu. Model Y má světlou budoucnost, model 3 bude spíš takovým hezkým doplňkem tipnul bych tak se třetinovými prodeji, jestli ten cenový rozdíl nebude velký. Ani bych se nedivil, kdyby TMY byl s ročními prodeji na dohled milionu a TM3 zůstane přibližně na současném potenciálu 300-350 tisíc/rok.

            1. Je to možné, uvidíme. Nicméně sedany jsou v USA docela
              Je to možné, uvidíme. Nicméně sedany jsou v USA docela oblíbené. To v Evropě je to spíše velmi neoblíbený typ vozu. Ale ano, pokud se jim podaří dostat model Y na trh dostatečně brzo, pravděpodobně Tesla přežije bez potíží.

                1. Toyota jich prodá docela dost.
                  Toyota jich prodá docela dost.

                2. Tak třeba nejprodávanější Toyota Camry v USA:
                  2015: 429

                  Tak třeba nejprodávanější Toyota Camry v USA:
                  2015: 429 355 ks
                  2016: 388 618 ks
                  2017: 387 081 ks
                  2018: 343 439 ks
                  letos leden až duben zatím meziroční pokles dalších 8 %
                  Kuk má pravdu, trh sedanů v USA jde do kytek 🙂

                3. Já se nehádám o tom, že by nešel do kytek. Nicméně
                  Já se nehádám o tom, že by nešel do kytek. Nicméně stále tvoří sedany zhruba třetinu všech nově prodaných osobních vozidel. To není zrovna málo.

                4. Ford „tvůrce osobních aut“ to doslova vzdal protože nemá
                  Ford „tvůrce osobních aut“ to doslova vzdal protože nemá na asijské a evropské osobáky (sedany a malý auta). Prostě jim to přenechal a starej Ford rotuje v hrobě 😀

  3. OT: BloombergNEF posouvá rok, kdy budou elektromobily cenově
    OT: BloombergNEF posouvá rok, kdy budou elektromobily cenově srovnatelné se splováky z roku 2026 (předloňský report), roku 2024 (loňský report) již na rok 2022 (letošní report).
    Nadále však počítá s chabým růstem prodejů – překročení mety 10 milionů prodaných EV/rok až v roce 2025 (což odpovídá jen 26% průměrnému růstu) a 57% podíl EV na prodejích až v roce 2040 (cca 12% růst mezi roky 2025 a 2040).
    Doufám, že to bude mnohem víc a mnohem dřív 🙂
    zdroj

      1. Mě to spíš přijde jako snaha to auto znemožnit /
        Mě to spíš přijde jako snaha to auto znemožnit / zdiskreditovat, aby lidi odrazovlo od elektromobility.
        Víte kolik laiků si řekne „Hm tak jsem teda vyzkoušel to elektro auto od jedné z nejzkušenějších automobilek, a ono je to fakt omezující. Jak strašný asi zoufalství přináší ta auta od těch nováčků a outsiderů na trhu, když i dceřinka VW je tak hrozná.“

            1. Konkurenceschopnost nedělá rychlonabíjení. Jak často si
              Konkurenceschopnost nedělá rychlonabíjení. Jak často si myslíte, že potřebuju rychlonabíjení s autem, které slouží jako „druhé“ v rodině? Je to standardní auto na ježdění do práce, školky, školy, na nákupy apod. Co myslíte, jak často je potřeba rychlonabíjení u auta s dojezdem cca 100–150 km? Reálně bych ho opravdu potřeboval asi 3x ročně.

              1. S tím naprosto souhlasím, sám mám (tedy přesněji jedno
                S tím naprosto souhlasím, sám mám (tedy přesněji jedno mám, a druhé sdílím) dvě taková auta která se nabíjí pouze v noci.
                A kdyby tyto charakteristiky měla verze CitiGo za 420, u které má být baterie 18,6 kWh tak by to u ní vůbec nevadilo.
                Jenže ono ty parametry (a zejména nabíjecí) má to současné nabízené, které, ale zdaleka není za tuto cenu.
                Konečnou prodejní cenu aktuálně objednatelné verze s dodáním leden 2020 sice nezveřejnili, ale předpokládá se někde okolo 650 až 680 tisíc. Takže v tuto chvíli nabízí auto s těmito parametry za cenu, za kterou (nebo o málo vyšší) u konkurence dostanete auto s téměř všemi parametry (velikost, rychlost nabíjení, dojezd) většími.
                Verze za 420 má být mání v roce 2022 – a jak jsem psal tam už to bude v pohodě – za tu cenu pohoda.
                Ale já se bojím, že výše uvedená kombinace bude horko těžko prodejná, a aby nějaká chytrá hlava z koncernu neusoudila „Hmm, ono se elektrické CitiGo neprodává.“ a raději plány na levnou verzi úplně nezrušili.
                Tím jsem myslel onu diskreditaci slibované verze auta.

                1. Letos bylo snehu fakt hodne. Ale kdyz to s autem umite a mate
                  Letos bylo snehu fakt hodne. Ale kdyz to s autem umite a mate zimni gumy tak dojete kam je treba a kdyz je opravdu kalamita tak Vam nepomuze ani 4×4 protoze jsou silnice ucpany kamiony. Takze 4×4 pro toho kdo potrebuje domu prorazit posledni míli.

    1. Ze by vsichni zlomili v roce 2020 nad elektromobilitou
      Ze by vsichni zlomili v roce 2020 nad elektromobilitou hul?

      Haha, ha , hahaha hahahahhaha….

      Nikdo se nesmejete? Grrr! Pokus o vtip nevysel.
      Ja vim, blbej vtip….
      Sem asi snidal ftipnou kasi.

      Ostatne Toyota rika ze v roce 2030 budou jeji fool cells prej stejne drahy jaho hybridy. No to se mame na co tesit. Rekl bych ze v te dobe spis uz zadny fuul cell v automobilech nebudou.

  4. Konečně je tu. 50 kWh baterie je dost. Peugeot už má
    Konečně je tu. 50 kWh baterie je dost. Peugeot už má nějaké zkušenosti s Berlingem/Partnerem Electric, tak snad bude tomu odpovídat i systém tepelného managementu.

    Když si to porovnáte s Skoda Citigo-e iV 2020, jasně je vidět, kdo nabízí nejen víc, ale narozdíl od Škody nezastaralou jak platformu, tak baterie.
    Podrobnější tech údaje: https://www.youtube.com/watch?v=nd3So5KgGOY

    Když se v Bratislavě vyrábí e-Up a e-Citigo, tak v Kolíně by se mohla rozběhnout výroba trojčat v el. verzi. U malých měststkých vozítek to dává smysl, ovšem pouze s tenkým battery packem, který nebude omezovat prostor pro posádku.
    To snad koncern brzy vyřeší.

    Porovnání Up! 1.0 TSI 66 kW vs e-Citigo iV
    Cena: 370 000 ve srovnatelné výbavě vs ???
    Zrychlení: 10.8 s vs 12.5 s
    https://www.youtube.com/watch?v=Wc9nlXnOi4o

    Max rychlost: 190 vs ???
    https://www.youtube.com/watch?v=lkFpvddAm1E

    Součinitel odporu vzduchu cx: 0,32 vs ??? (Citigo CNG má 0,33)
    Zavazadlový prostor max.: 959 vs 923 l
    Spotřeba:
    Up! TSI: 5,5 kombinace, 6,2 město, 4,7 l klidnější jízda, 35 l nádrž
    e-Citigo: ??? asi víc než e-Up v testu u Bjorna měl v zimě 2°C, 175/65 R14 pneu:
    156 Wh/100 km při 90 km/h, 206 Wh/100 km při 120 km/h
    dojezd: 500 km při dost svižné jízdě vs 265 km v příznivých teplotních podmínkách při nízké rychlosti, na rovině, při ideální teplotě baterií a bezvětří 😀

    Takže prostě Škoda i celý koncern to brzdí, jak to jde, pořád oblbuje lidi zastaralou technikou a in/ex designem, lživými údaji o zrychlení, spotřebě atd.
    ——————————————————————-
    Od PSA jinak skvělý krok, e-208 i Corsa. Konečně někdo, kdo elektromobilitu bere vážně.
    Opelu v Evropě chybí velké SUV, do kterého se instalace baterií z hlediska malého omezení vnitřku hodí. (Buick Enclave Avenir – USA)
    Měly by ale přijít el. dodávky, tak doufejme.

Napsat komentář