Panevropská síť rychlonabíječek Ionity získala podporu Evropské unie

Ionity, projekt celoevropské sítě rychlonabíjecích stanic, sledujeme od samého počátku. Jde o společný podnik předních automobilek, kterým se nyní podařilo získat financování také z fondů Evropské unie.

Elektromobil Audi e-tron u nabíjecí stanice – rychlonabíječky – sítě Ionity.
foto: Ionity

V rámci sítě Ionity bude v 13 členských státech Evropské unie vybudováno celkem 340 ultra-rychlých nabíjecích stanic, tedy s max. výkonem 350 kW. Celkové náklady projektu jsou €195,5 mil., z čehož €39,1 mil. přispěje v rámci projektu EUROP-E.

Ionity se zaměří na budování nabíjecích stanic podél všech devíti hlavních silničních koridorů transevropské dopravní sítě (TEN-T Core Network), ale i dalších významných tahů.

V současné době je hotových 87 stanic Ionity a dalších 45 se staví. Cena jedné 350kW nabíječky je kolem €575 000. Ionity je společným projektem automobilek BMW, Ford, Volkswagen (Porche, Audi) a Daimler. Připojit se ale chtějí i další.

40 Comments on “Panevropská síť rychlonabíječek Ionity získala podporu Evropské unie”

  1. 15 mil. Kč.
    Není to nějak moc?
    Na to, že tam většinou

    15 mil. Kč.
    Není to nějak moc?
    Na to, že tam většinou budš 4, nebo 6 stojanů. Z toho ale jen pouze jeden na těch vychvalovaných 350 kW!

    A jak koukám na obrázky, tak každý stojan lcd jak kráva, to se pak tunelujou evropský peníze. Naprostá zbytečnost.

    Místo aby dali jednoduchý display zobrazující základní udaj a QR kod na placení, tak do toho míchaj naprostý zbytečnosti. Pak se není čemu divit, že za to chtěj 15 mega.

  2. off
    Další dinosaurská komedie
    15/11/2018
    GM Not Planning

    off

    Další dinosaurská komedie

    15/11/2018
    GM Not Planning All-Electric Truck For At Least 20 Years
    https://carbuzz.com/news/gm-not-planning-all-electric-truck-for-at-least-20-years

    když v tom náhle za pár měsíců 😀
    30/4/2019
    General Motors Confirms Electric Pickup Truck Is Coming
    https://insideevs.com/news/347293/electric-pickup-truck-chevy-gmc/?fbclid=IwAR2wPLw8jsnVVfSZ_1z_jcsSH0_FZ-U1n4WQSso87us-ktYOlP_pMU7o1yU

  3. Evropská ropácká klasika v praxi:
    Americká plně

    Evropská ropácká klasika v praxi:
    Americká plně elektrická mladá automobilka Tesla Motors s plnohodnotnými elektromobily pěkně Superchargery a Destination Chargery po celém světě už 7 let v kuse za svoje, síť jim stojí a houstne.
    Evropské ropácké dinosauří automobilky s pár parodiemi na elektromobil pěkně pomaloučku polehoučku za půl roku pár rychlejších rychlonabíjecích stojánků jen v Evropě a za peníze daňových poplatníků.
    Je snad lepší důkaz, jak hluboko v králičí noře Evropa je?

      1. nelitovat ropáckou prolhanou pakáž, 50 let na to měla a
        nelitovat ropáckou prolhanou pakáž, 50 let na to měla a jen se pakovala

        e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/sef-volkswagenu-o-svem-platu-430-milionu-rocne-je-dost-uz-mi-nepridavejte-955492

        ještě vonehdá elektromobily neexistuje, nikam to nedojede a v zatáčkách jim upadávají kolečka dokud jim to TESLA nevysvětlila jak se to dělá a dělat se to má 🙂 jen nazývejme věci správnými jmény ;)) a podepišsedebile

    1. No, koukat se na to můžete z více pohledů.
      1) Dotace z EU

      No, koukat se na to můžete z více pohledů.
      1) Dotace z EU je 20%, ne 100%. Takže to beru spíše jako symbolickou podporu než že by EU pro nás stavěla nabjíecí síť.

      2) Ionity nabíječky jsou pro všechny, nejen pro auta automobilek, které jsou v tomto sdružení. Včetně pro uživatele Tesly. Kdežto uživatel neTesly si v SC síti nevezme ani jeden elektron.

      3) Radši budu svoje daně dávat do veřejné sítě nabíječek, než třeba na dotace pro výstavbu pekáren Penam či podporu biopaliv. Takže mi to moc ani nevadí, kam naše daně v tomto případě míří.

      4) Důkaz je to především o tom, že EU si je vědoma, že se musí podporovat nejen příkazy (tlačení automobilek do EV přes emisní limity), ale i fakticky, aby to mělo význam.

      5) Pokud klekne Tesla, celá síť jejich nabíječek budou jen okrasné stojany. Pokud klekne třeba Ford (jakožto člen Ionity), tak na Ionity to nebude mít vliv a pojede dál.

      Obecně nejsem příznivcem řešení, aby si každá automobilka vytvářela vlastní síť nabíječek, tak jako si BMW či VW nedělá vlastní síť pump, kde by mohly tankovat jen jejich auta. Řešení Ionity mi přijde (vzhledem ke své otevřenosti) více stabilní a dlouhodobě udržitelnější než proprietární neveřejné nabíjecí sítě.

      1. Tak jiste, samozrejme by bylo nejlepsi mit hustou verejnou sit
        Tak jiste, samozrejme by bylo nejlepsi mit hustou verejnou sit nabijecek pro vsechny. Alekdyz reknu A , je treba rict i to B.
        Asice, ze Tesla nemohla cekat na nejake posrane EU nebo Ionity se stavbou rychlonabijecek. Nikoho v te dobe nejake EV vubec nezajimaly, nikdo se k nim nechtel pridat. Kdyby si je nepostavili sami tak tu zadne Tesly nejezdi, jeliko lidi by je nekupoval,protoze by nebylo kde je nabijet a tim padem by tu nebylo ani zadne Ionity nebo podobne EU parodie, jelikoz by dinosauri smele dale prodavaly srackomety a o EV tvrdili, ze je technoligie budocnousti tak za 50 let.
        Nehlede na to ze ikdyz bude ta sit Ionity plne dostavena, tak nebude sahat siti SCH ani po kotniky,tedy opet,sice hezke, ale malo. Tesla ma jiny standard a ostatni jsou proste moc pomali

            1. Přesně, nehledě na to, že TESLA již několikrát
              Přesně, nehledě na to, že TESLA již několikrát nabízela otevření SCh pro ostatní. TESLA žije z peněz investorů, tak by bylo dobré si ověřit kdo jsou největší investoři. Myslim, že největší investory neboli kdy se budou penize vracet, na to maji jine projekty.

              1. A proč ji Tesla neotevře pro ostatní? Proč by se na tom
                A proč ji Tesla neotevře pro ostatní? Proč by se na tom Tesla měla jakkoliv domlouvat s ostatníma automobilkami? Musí se snad Shell či Benzina domlouvat třeba s Volkswagenem, že jejich auta budou moct u nich tankovat?
                Standard CCS už mají pro Teslu 3, tak jim nic nebrání se otevřít všem. Nevidím jediný důvod, co by měla Tesla domlouvat s automobilkami, aby jiná auta s CCS mohla nabíjet na SC síti.
                Samozřejmě pokud se budu chtít (jako Tesla) vymlouvat, proč to nechci, tak to svedu na jednání s automobilkami, on se vždycky najde někdo, kdo to sežere…

                1. Tesla Supercharger V2 má problém s HW kompatibilitou se
                  Tesla Supercharger V2 má problém s HW kompatibilitou se standardem CCS. V1 a V2 má pracovní rozsah nabíjecího napětí 50-410VDC, kdežto CCS požaduje 200-500VDC. Těch 410VDC max je diskriminační např. pro pro I-pace. e-tron, Citigo-E.

                  https://electricrevs.files.wordpress.com/2018/04/011fcfb1-a34b-4769-b96f-0a112b85a0d1.jpeg?w=700
                  https://s3.amazonaws.com/plugshare.production.photos/photos/306248.jpg

                  Supercharger V3 již má mít rozsah 200-500VDC, tedy je již po HW stránce nejspíš plně kompatibilní s CCS.

                2. No tak jsem zvědav, zda se zprovozněním V3 se Tesla otevře
                  No tak jsem zvědav, zda se zprovozněním V3 se Tesla otevře ostatním CCS2 autům. Na to ostatně automobilky nepotřebuje, to může zvládnout sama.

                3. Tesla má přece proprietální handshake, ne? To by se muselo
                  Tesla má přece proprietální handshake, ne? To by se muselo vyřešit a vymyslet tarifikaci.

                  A nějak si nedovedu představit, jak tam implementují jednorázové platby, které požaduje zákon. Teď to funguje tak, že se auto ověřuje na serverech Tesly.

                4. Relativně nově upravené Superchargery V1 a V2 v EU již
                  Relativně nově upravené Superchargery V1 a V2 v EU již umí CCS „handshake“ kvůli TM3. Jak tam jednou implementovali kontrolér, který umí CCS, tak pak už je to pouze otázka firmware a software, který Tesla celkem umí. Od roku 2020 máme v EU povinný Plug and Charge, takže jendorázové platby po CCS technicky nebudou na SuC problém, kontrolér si prostě sáhne pro certifikát a identifikaci vozidla na jiný server. (rozuměj ta softwarová implementace a její odladění bude samozřejmě nehorázný opruz a z počátku to bude strašlivě zabugované, ale to se do několika měsíců poddá).

                5. To sice má, ale to je jejich problém, jak to technicky
                  To sice má, ale to je jejich problém, jak to technicky vyřeší.
                  Pokud na straně Tesly 3 umí CCS, tak určitě zvládnou CCS (resp. protokol HomePlug GreenPHY) i na straně svých nabíječek.
                  Míč je na jejich straně a nic jim nebrání otevřít svoji nabíjecí síť pro všechny.

      2. > 5) Pokud klekne Tesla, celá síť jejich nabíječek budou
        > 5) Pokud klekne Tesla, celá síť jejich nabíječek budou jen okrasné stojany.

        Pokud klekne Tesla, tak ji bude likvidátor v insolvenci likvidovat tak, aby zpeněžil co nejvíce jejího majetku, a kupec site CCS nabíječek v EU se jistě najde.

          1. Likvidace a konkursy trvají několik let jenom v
            Likvidace a konkursy trvají několik let jenom v postsovětském bolševickém prostoru. Jinde všichni dobře vědí, že čas jsou peníze a jde to do prodeje obratem. Fungující věci pak nejdříve.
            A prodávají se i celé byznysy a ani si toho občas lidi nevšimnou nebo se to skryje za příchod nového investora, který si jen rozšiřuje portfolio.
            A byl by přeci sám proti sobě, kdyby kupoval něco krachujícího včetně negativní reklamy. Takhle vypadá dobře, že staví na více byznysech a stabilizuje svoji firmu.

            1. Stačí nějaký soudní spor mezi akcionáři a managementem
              Stačí nějaký soudní spor mezi akcionáři a managementem a prodlení je na světě. Je to jen samozřejmě spekulace (ať už z mé nebo vaší strany), ale možný scénář je ten můj taky, takže se to může stát (ale samozřejmě nemusí). Nicméně to riziko tady je. Tím bych to ukončil, jen tady spekulujeme na obou stranách.

    2. Ale no tak…
      Tesla především, nestaví za svoje, ale za

      Ale no tak…
      Tesla především, nestaví za svoje, ale za peníze investorů, kterým vytrvale zatím investice nezhodnocuje, ale prodělává, to za prvé.
      Za druhé – které parodie elektromobilů máte na mysli? Tesla byla první, ale už zjevně není jediná, kdo vyprodukuje plnohodnotný elektromobil. Chápu, že je potřeba se tzv. ropákům posmívat, ale ta ideologická zabedněnost začíná být směšná.
      Za třetí, Tesla není žádný Mirek Dušín, ale také využívá peníze nějakých daňových poplatníků.
      Takže když už si hrajete na elektromobilního chytráka a rozumbradu, tak by neškodila trochu odstupu a méně ideologické zabedněnosti.
      Čímž nezpochyňuji to, že síť Superchargerů má/může být v rámci Tesly zajímavým assetem, který bude předmětem vyjednávání až se bude řešit její převzetí někým jiným…

      1. Stavět za veřejné prostředky a za peníze investorů je
        Stavět za veřejné prostředky a za peníze investorů je velký rozdíl Anonyme. To první jde z mé kapsy a firmám, které na to mají spousty peněz a spousty veřejných prostředků už pobraly roky před tím pořád dokola. To druhé je byznys.
        Vemte si jakýkoliv elektrický vůz Anonyme a srovnejte ho s Teslou. Vždy bude horší. A že to jsou parodie je pěkně vidět na tom, jak se jaksi do eGolfa či Leafa najednou vejde dvoj či trojnásobká kapacita baterie, ale to jim nebránilo roky chrlit auta na ježdění kolem komína a elektromobilitu – na rozdíl od Tesly – brzdit.
        Tesla využívá programu podpory prodeje elektromobilů pro všechny. To nejsou dotace pro Teslu. A často to nejsou ani dotace, ale jen daňové zvýhodnění pro nakupujícího a opět pro všechny elektromobily, ne pro Teslu. Tohle a přímá dotace na stavbu nabíjecích stojanů je sakra rozdíl. Kdo nechce vidět, samozřejmě nevidí.
        Takže když si tu hrajete na ropáckého chytráka a rozumbradu, tak by neškodilo trochu odstupu a méně ideologické zabedněnosti.

        P.S. Setřít diskutujícího a následně v poslední větě příspěvku připustit, že má tak trochu i pravdu není nic jiného, než klasický řečnický faul. To jen na okraj.

        1. Přesně tak.
          Zkusil jsem najít jak vypadají v praxi. A

          Přesně tak.

          Zkusil jsem najít jak vypadají v praxi. A zatím to je teda pěknej tunel na Evropský peníze, než nějaká kvalitní síť slibovaných 350 kW. A to za jednu chtěj 15 miliónů!

          https://insideevs.com/news/342479/ionity-shuts-down-20-charging-stations-due-to-safety-recommendation/

          https://fdrive.cz/clanky/vyzkouseli-jsme-nabijeni-na-stanici-ionity-neni-to-nic-sloziteho-3340

          Kouksek od nás ji zkusili. Takže za 15 mega postaví 4 stojany s výkonem 50 kW a jeden na 350 kW, který ale ještě nefunguje!!!

          Tak to je fakt dobrej tunel na EV peníze.

          Sorry, ale to co staví je hnus velebnosti. Stačí poroívnat s Teslou. Kde ty stojany vypadají k světu a hlavně nepotřebují obrovský display a přesto fungují? K čemu taky obrovský poruchový display, že? Jedině na tunelování peněz.

          Na porovnání těchto dvou stanic je krásně vidět, co je postavený za dotace a co s maximální efektivitou a s maximálním účelem.

          IONITY: malý výkon, slibovaný 350 jen jeden stojan na stanici, těžká pistole, rozhazování, peněz za display, složitost, drahý jak sviňa

          SC: všechny stojany plný výkon, lehká pistole, nejsou hnusný, efektivita, žádný složitý sistém, žádný display, jednoduchost používání

          Takže co tam vlastně stojí těch 15 mega? Nabíječky na 50kW stojí pár set tisíc. pak nějaký místo atd. celkem milion, až 2 mil. A zbytek do jejich kapes. Fakt slušnej tunel.

          1. Vám ten display nějak leží na srdci 🙂 Při současných
            Vám ten display nějak leží na srdci 🙂 Při současných cenách komponent takovéto stanice patří rozhodně mezi ty nejlevnější. Tyto „televize“ navíc nemají/nebudou mít všechny stanice Ionity, třeba ABB, které také dodává stanice pro Ionity používá menší display. Tyto televize jsou ve stanicích od výrobce Tritium.

Napsat komentář