Značka Peugeot odhaluje nový Peugeot 208. Poprvé bude auto k dispozici zaké jako elektromobil. Slibuje dojezd 340 km WLTP.
foto: Peugeot
Nový Peugeot e-208 je v nabídce hned od uvedení vozu na trh. Nabízí motor s výkonem 100 kW a točivým momentem 260 Nm (dostupné od 0 km/h) pro okamžitou reaktivitu.
Nový Peugeot e-208 nabízí tři režimy řízení: eko: optimalizace dojezdu, normal: optimální komfort pro každodenní používání, sport: prioritou je výkon a zážitek z jízdy, maximální výkon a točivý moment (zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 s).
K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění prostřednictvím převodové páky s příslušným typem regenerace baterie: mírný, pro pocity blížící se používání vozu se spalovacím motorem; vyšší, pro brzdění řízené pedálem akcelerace.
Nový Peugeot e-208 nabízí nejlepší tepelný komfort na trhu: vysoce výkonné topné prvky (5 kW) napájené baterií o vysokém napětí; tepelné čerpadlo a automatické nastavení teploty v prostoru pro cestující, které poskytují stejnou úroveň komfortu jako vozy se spalovacím motorem.
Díky lepší energetické účinnosti ve srovnání s klimatizací nebo tradičním vytápěním je zachován dojezd vozu; vyhřívaná sedadla; programovatelné přednastavení teploty prostřednictvím dotykového displeje nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot®.
Tato funkce umožňuje kromě komfortu i optimalizovat dojezd (rychlejší dosažení nastavené teploty během fáze startování) a rychleji dosáhnout optimální teploty fungování baterie. Prostor v kabině i objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u verze se spalovacím motorem. Baterie o objemu 220 l jsou umístěny pod podlahou vozu.
foto: Peugeot
Díky know-how značky Peugeot dostal nový model e-208 to nejlepší z hlediska nastavení podvozku. Byla u něj použita specifická technická řešení, která zajistila optimální rozložení hmotnosti. Nový Peugeot e-208 tak dosahuje dynamických výkonů na stejné úrovni jako verze se spalovacím motorem.
Nový Peugeot e-208 je vybaven baterií o velké kapacitě 50 kWh. Ta umožňuje dosáhnout dojezdu až 340 km podle certifikačního protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) a 450 km podle NEDC (New European Driving Cycle). Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.
foto: Peugeot
Řešení dobíjení jsou flexibilní a přizpůsobené každodennímu používání. Jsou možné tři způsoby: přes klasickou domácí zásuvku nebo pro úplné nabití během 16 hodin přes zesílenou zásuvku Green Up Legrand pomocí kabelu, který je dodáván společně s vozem;
Přes Wall Box: úplné nabití za 5 hodin 15 minut v případě třífázového proudu (11 kW) nebo za 8 hodin v případě jednofázového proudu (7,4 kW); přes veřejnou rychlodobíjecí stanici: regulace teploty baterie umožňuje použít nabíječky 100 kW a dosáhnout dobití na 80 % během 30 minut.
Nový Peugeot e-208 nabízí i dálkové programovatelné nabíjení: přes displej navigace s připojením (Connected Navigation) nebo aplikaci v telefonu MyPeugeot®. Tento systém také umožňuje kdykoli spustit nebo zastavit dobíjení a zkontrolovat stav dobití.
Značka Peugeot připravila novou nabídku služeb, kterými podpoří přechod na nové zdroje energie. Tyto služby, vycházející ze tří principů, budou v nabídce souběžně s uvedením vozu nový Peugeot e-208 na trh:
• Easy-Charge usnadní zákazníkům přístup k jednotlivým řešením nabíjení:
– nabídka řešení nabíjení pro domácnosti (nebo pro dobíjení vozu v práci) prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wallbox, Smart Wallbox,…), diagnostika za účelem zhodnocení plánované elektroinstalace a nejlepšího řešení nabíjení a konečné instalace;
– nabídka dobíjení ve veřejných dobíjecích stanicích prostřednictvím služby Free2Move, včetně dobíjecího čipu umožňujícího přístup k síti více než 85 000 dobíjecích stanic v Evropě: předvýběr stanic podle vzdálenosti, rychlosti a ceny dobíjení. Navigace s připojením se postará o navedení ke zvolené dobíjecí stanici.
Easy-Mobility zajistí mobilitu zákazníků skrze nástroje jako Trip planner: nástroj plánování a organizace dlouhých cest prostřednictvím služby Free2Move; návrh nejlepších tras při zohlednění zbytkového dojezdu a umístění dobíjecích stanic po cestě. Odeslání trasy do navigace s připojením umožní použít tuto naplánovanou trasu během cesty;
A také Mobility Pass: rozšířená mobilita zaručená díky paušálu zahrnutého do ceny pronájmu vozu. Mobility Pass umožňuje mít podle potřeb kdykoliv vůz k dispozici. E-coaching je nástroj v aplikaci MyPeugeot umožňující získat doporučení, jak optimalizovat řízení a dojezd vozu e-208.
Jak Peugeot zákazníkům dodá jistotu při seznamování se s vozem? Nové digitální simulátory a trasy, které pomáhají seznámit se na internetových stránkách značky Peugeot s používáním elektromobilů. Dále to budou smlouvy o poskytování služeb a asistence na cestách obsažené v jednom paušálu a certifikát o kapacitě baterie jako garance úrovně kapacity baterie usnadňující další prodej vozu.
Cena a počet vyrobených kusů, na tom to stojí a padá.
Cena a počet vyrobených kusů, na tom to stojí a padá.
Cena elektromobilu Peugeot e208 bude začínat v přepočtu na
Cena elektromobilu Peugeot e208 bude začínat v přepočtu na 800 000 Kč.
Slovenská Trnava předběhla o rok českou Mladou
Slovenská Trnava předběhla o rok českou Mladou Boleslav.
…a mezitím ve Francii černoši a muslimové připravují další stávku za vyšší platy, aby tam mohli alespoň kvalitně konzumovat i ta elektrická auta, když už výroba tam i nadále typicky multikulturně upadá.
Konečně normální elektromobil s tak akorát velkou
Konečně normální elektromobil s tak akorát velkou baterií (ani moc, ani málo) a hlavně! 3f nabijením!!!:-)
Jen aby to nezabila ta cena…
a rychlonabijeni tam nebude?
a rychlonabijeni tam nebude?
a jo 100 kw rapid charging…
a jo 100 kw rapid charging…
Tak to vypadá hodně dobře. Hlavně fakt, že se už
Tak to vypadá hodně dobře. Hlavně fakt, že se už vyrábí. Teď je otázkou jen počet a zda pro celý svět nebo jen pro Evropu. Aby to nebyl VW poměr 72 eGolfů ku 2.000 spalovacích Golfů. Cena je pak příležitostí jak auto prodat tak i auto zabít.
Konečně oficiálně elektrický pežó. Všechny fajnové
Konečně oficiálně elektrický pežó. Všechny fajnové parametry ale může zabít a spláchnout jeho cena a cena za servis…
A potom za tři roky, až budou ojetiny po operačním lízinku, uvidíme, jak budou naceněné. Určitě je to favorit jako následník mého současného hybrida Yaris.
Cenu očakávam 29900 základ… Možno aj viac. A to je
Cenu očakávam 29900 základ… Možno aj viac. A to je stále mimo… 🙁
Inak autíčko pekne aj parametre.
propagujú e208, lenže výroba najskôr koncom leta
propagujú e208, lenže výroba najskôr koncom leta (ktorého?)
vyrábajú benzínové a naftové.
Článek se nezmiňuje že bude k dispozici i v dieselu 🙂
Článek se nezmiňuje že bude k dispozici i v dieselu 🙂
Konečně čistém dízlu…
No, škodovka už maluje další
Konečně čistém dízlu…
No, škodovka už maluje další koncept… Příště uvidíme!
🙂
Zdá se, že Peugeot pochopil tři základní vlastnosti
Zdá se, že Peugeot pochopil tři základní vlastnosti elektromobilů druhé generace: Kapalinou chlazená baterie, vytápění tepelným čerpadlem a třífázová palubní nabíječka.
Za mně bravo, na první pokus to vypadá dobře (iOn nepočítám to byl badge engineering s Mitsubishi).
https://trnava.dnes24.sk/nova-generacia-peugeot-208-prvykrat-v-
https://trnava.dnes24.sk/nova-generacia-peugeot-208-prvykrat-v-historii-trnavy-s-plne-elektrickym-pohonom-foto-323570
AJ S e pohonom, inak postavená na koncernovej (PSA) platforme
AJ S e pohonom, inak postavená na koncernovej (PSA) platforme CMP/e-CMP, vďaka ktorej bude novinka k dispozícii v benzínovej, naftovej, ale aj plne elektrickej verzii.
Prvé vozidlá s identitou nového modelu Peugeot 208 poputujú ku klientom do celého sveta v druhej polovici roka 2019,“ uviedol hovorca. Zákazník si pritom bude môcť vybrať medzi elektrickým, benzínovým a dieselovým pohonom.
skopírované z trnava dnes 24 a tesla magazínu.
Pěkné. Zdá se, že jelikož Frantíci vůbec nestíhali,
Pěkné. Zdá se, že jelikož Frantíci vůbec nestíhali, tak se vykašlali na prestiž a poliku, takže nechali rozhodnout rychlost a cenu, díky čemuž se většina výroby nakonec připravovala na Slovensku.
Takze ho uz teraz zacinaju aj vyrabat -> Peugeot e-208 je v
Takze ho uz teraz zacinaju aj vyrabat -> Peugeot e-208 je v nabídce hned od uvedení vozu na trh?
Lebo tu som sa prave docital, ze v Trnave uz „schadza“ z vyrobnej linky: https://auto.sme.sk/c/22060992/novy-peugeot-208-dostal-premiovy-interier-aj-elektricky-pohon.html?ref=trz
Vie niekto aka je jeho cena?
To ano,vyšší kapacita není tak svazující,ale i tak to
To ano,vyšší kapacita není tak svazující,ale i tak to velmi dobrý vůz. Já jsem s ní spokojený,ale uvítal bych už teplo,přece jen je ten dojezd v zimě o dost menší a občas chybí.
Ad tri rezimy rizeni.. nepatri tam tri jizdni rezimy?
Ad
Ad tri rezimy rizeni.. nepatri tam tri jizdni rezimy?
Ad rezimy brzdeni.. jakoupak technologii vyvinuli, ze dokazi regenerovat baterii a jeste si to ridic muze ovlivnovat?
Papír snese všechno. Čte se to hezky.
Papír snese všechno. Čte se to hezky.
O něco lepší a dostupnější e-Golf jako novinka od
O něco lepší a dostupnější e-Golf jako novinka od Peugeotu, ovšem v době kdy VW se e-Golf chystá přestat vyrábět jako zastaralou koncepci, a přichází už za rok s revolučním ID.
Tohle není konkurence golfu. Golf je o dost větší. A
Tohle není konkurence golfu. Golf je o dost větší. A navíc má golf o dost menší baterii.
No a ktory rok?
No a ktory rok?
Kupodivu to má podvozek s bateriemi pod podlahou, takže
Kupodivu to má podvozek s bateriemi pod podlahou, takže žádná zastaralá koncepce to není.
Zajímalo by mě, odkud berou baterie. Pořád Yuasa?
Zajímalo by mě, odkud berou baterie. Pořád Yuasa?
Tak teď ještě cena…? Jinak mi to nepřijde špatné –
Tak teď ještě cena…? Jinak mi to nepřijde špatné – slušná baterka, slušná palubní nabíječka, hezký design…to by se mohlo prodávat.
Dají tomu stejnou, ne-li vyšší cenovku jako Renaultu Zoe a
Dají tomu stejnou, ne-li vyšší cenovku jako Renaultu Zoe a bude to stejně neprodejné jako Zoe. Kdo by dal takový ranec za tak malinké auto,když za cenu Zoe mám lepšího Leafa,že? A nebude zájem to prodávat masově.Baterek bude málo a my(Peugeot) potřebujeme jen čárku,že také už máme elektromobil. iOn nepočítám.Ale hlavně,že už tu máme další elektro auto do rodiny elektromobilů.
Ja bych do Zoe sel :). Je to sranda ve meste. Ikdyz BMW i3 mi
Ja bych do Zoe sel :). Je to sranda ve meste. Ikdyz BMW i3 mi prijde jeste vetsi legrace.
No Zoe bude jistě pohodlnější jako BMW i3. BMW i3 je
No Zoe bude jistě pohodlnější jako BMW i3. BMW i3 je taková skákavá tvrdá koza,ale na zábavu mnohem lepší. Jako ojetina Zoe cca 380 tisíc oproti BMW i3 420 tisíc. Z BMW i3 se dobře vystupuje a nastupuje,je z ní lepší výhled dopředu,ale má dost široké A sloupky. Zoe je zase tuším pro 5 lidí. Výkonově ale na BMW i3 nemá.Záleží na tom,kdo co preferuje.
BMW i3 má taky CCS rychlonabíjení, Zoe má sice v těchto
BMW i3 má taky CCS rychlonabíjení, Zoe má sice v těchto relacích 43 kW AC, ale tyhle 63A zásuvky v ČR skoro nikde nejsou.
Co se týče pohodlí, na 19″ není i3 zase tak uskákaná ani tvrdá. Zvlášť, pokud nemá přefouknuté gumy, což často mívají. Na 20″ je to jiné
No vidíš Pepo,na CCS bych zapoměl. Ty jako dlouhodobý
No vidíš Pepo,na CCS bych zapoměl. Ty jako dlouhodobý uživatel BMW i3 k tomu máš jistě mnoho dalších postřehů.
Hodně to záleží na tom, jak bude to auto uživatel
Hodně to záleží na tom, jak bude to auto uživatel používat… Jestli v něm bude vozit děti, jezdit do práce, kudy, jestli má garáž… U 22 kWh verze to je dneska potřeba všechno řešit. U těch vyšších už tolik ne.
Povídá se, že Zoe má letos dostat další facelift s novou
Povídá se, že Zoe má letos dostat další facelift s novou baterií ~60kWh, 100kW CCS, 22kWh nabíječkou a o fous silnějším motorem. Jo a k tomu všemu má prý zlevnit 🙂
Ta verze s 43kW nabíječkou se už myslím definitivně přestala prodávat.
No jako ojetina je stále nejhojnější 🙂
A povídá se
No jako ojetina je stále nejhojnější 🙂
A povídá se povídá lecos. Podle mého je Zoe na podobnou baterku moc malá a zlevnit nezlevní, ale uvidíme 😉
Dočetl jsem se někde (bohužel už nevím zdroj), že Zoe
Dočetl jsem se někde (bohužel už nevím zdroj), že Zoe nakonec bude mít „jen“ 50kWh baterku.
Původně jsem byl v očekávání stejně jako kolega, že by do Zoe mohli dát 60kWh.