Carsharingu se v Česku daří, škodovácké HoppyGo vyskočilo na čtyřnásobek

Sdílení aut HoppyGo má za sebou mimořádně úspěšný rok. Počet zákazníků se rozrostl čtyřnásobně na aktuální počet 42 000 uživatelů, kteří sdílenými auty najeli již 4 miliony kilometrů.

Služba sdílení aut HoppyGo má 42 tisíc uživatelů a 1 500 vozů v databázi, nabízí přes 300 druhů vozů
foto: HoppyGo

Na platformě HoppyGo je k dispozici přes 1 500 aut a jejich majitelům firma za jejich zapůjčení vyplatila již přes 10 milionů korun. V letošním roce HoppyGo plánuje další vylepšování zákaznických služeb.

Peer-to-peer carsharing HoppyGo v roce 2018 rostl exponenciálně, a to i díky sloučení dvou dosavadních lídrů tohoto oboru na trhu – HoppyGo z dílny Škoda Auto DigiLab a SmileCar, za kterým stál železniční a autobusový dopravce Leo Express. Obě služby měly začátkem roku 2018 v součtu přibližně 10 000 uživatelů. Po bezproblémovém sloučení firma zakončila rok 2018 s více než 42 000 registrovanými uživateli.

„Loňský rok pro nás byl plný změn a jsem rád, že spojení firem proběhlo hladce. HoppyGo se daří a stále roste, což odráží i dosud nevyužitý potenciál trhu sdílených aut. Pro rok následující jsme si dali za úkol další vylepšování služeb a rozšiřování vozového parku, jehož rozmanitost je jednou z našich mnoha výhod oproti klasickým autopůjčovnám,“ komentuje Jan Charouz, CEO HoppyGo.

HoppyGo se v minulém roce dařilo získávat pro svou platformu nejen samotné řidiče, ale i majitele vozů. V nabídce má služba již 1 500 aut všech kategorií – od malých městských aut přes klasické sedany, kombíky a limuzíny až po užitkové dodávky či sportovní kupé.

Na platformě je celkem k dostání přes 300 různých modelů aut, přičemž nejpopulárnějšími jsou Škoda Octavia, Škoda Fabia a Volkswagen Transporter. Uživatelé s půjčeným vozem ujedou průměrně 160 km a auto si půjčují na 2-7 dní.

Po každé ukončené výpůjčce se majitel vozu a řidič, který si auto půjčoval, vzájemně hodnotí. Průměrné hodnocení uživatelů na platformě HoppyGo dosahuje 4,89 z 5 hvězdiček, což ukazuje, že valná většina uživatelů má se službou velmi pozitivní zkušenost, a to jak na straně majitelů aut, tak na straně řidičů, kteří si auta půjčují.

V roce 2018 představilo HoppyGo řadu novinek včetně služby HoppyGo Business pro náročné a firemní zákazníky. Všechny vozy z této kategorie dosahují stáří maximálně 2 let, mají prémiovou výbavu, nájezd do 50 tisíc kilometrů, jsou v perfektním technickém stavu a k vyzvednutí jsou vždy připraveny s plnou nádrží, vyčištěné a naleštěné. Druhou novinkou je pak zobrazení sdílených aut v interaktivní mapě Operátora ICT.

Na letošní rok firma chystá zcela novou aplikaci pro všechny uživatele, která mj. umožní bleskovou registraci díky strojovému čtení dokladů pomocí fotoaparátu mobilního telefonu. Usnadnit předávání vozu by pak měla služba vzdáleného odemykání a zamykání vozu.

HoppyGo má 42 tisíc uživatelů a 1 500 vozů v databázi, nabízí přes 300 druhů vozů

foto: HoppyGo
tisková zpráva

36 Comments on “Carsharingu se v Česku daří, škodovácké HoppyGo vyskočilo na čtyřnásobek”

  1. Nikdy bych tímto způsobem nikomu své auto nepůjčil. Buď
    Nikdy bych tímto způsobem nikomu své auto nepůjčil. Buď na to auto mám a koupím si ho a pak jsem smířený i s tím, že auto má i fixní náklady, které je potřeba platit i když nejezdí. A nebo na to auto nemám (na provoz) a koupím si něco levnějšího, příp. ojetého tak, abych to „uživil“. Ale přijde mi úchylné koupit si auto, pak zjistím, že na jeho provoz nemám a snačím se to „lepit“ tím, že ho půjčím cizím lidem za úplatu.

    Ještě mi přijde docela smysluplné, když si třeba pár známých (rodin) koupí jedno auto a sdílejí ho mezi sebou, dělí se o náklady, protože jezdí málo.

    Jinak opravdu nepochopím motivaci někoho, kdo si koupí docela drahé auto (Touareg) a pak ho za „pár korun“ půjčuje cizím lidem. No asi už jsem starý a konzervativní, ale toto jde úplně miomo mě 🙂

          1. Díky za reakci…
            Ale to bych to auto snad radši prodal a

            Díky za reakci…
            Ale to bych to auto snad radši prodal a 1-2 krát do roka bych si něco půjčil, vyjde to levněji než podstupovat riziko spojené s půjčováním auta cizím lidem. Ale OK, vaše volba, jen prostě mám jiný názor.

                1. Riziko to je ale to je vsude a ve vesem.
                  Nebo si kvuli riziku

                  Riziko to je ale to je vsude a ve vesem.
                  Nebo si kvuli riziku treba neotevrete pujcovnu aut, karavanu nebo neceho jineho?
                  Ja jsem se proste rozhodl auto ktere nevyuziju a ani nechci ze ho neprodam ale budu na nem vydelavat pokud to pujde a zakladem je se od nej oprostit ze je moje coz u me bylo dost tezke
                  ze zacatku, priznavam.

                2. Souhlasím, měl jsem to úplně stejně jako vy.
                  Souhlasím, měl jsem to úplně stejně jako vy.

                3. Neraďte mu. Ten pán určitě ví, co dělá, má nejspíě
                  Neraďte mu. Ten pán určitě ví, co dělá, má nejspíě na autech nejraději opravování a leštění ve vlastní garáži, a má na něm i speciální pojistku proti podvodům 🙂
                  Jinak by byl totální idiot, že to radědi přímo neprodal.

    1. koľko „vydělá“ a koľko je treba potom „servisovať“?
      moje

      koľko „vydělá“ a koľko je treba potom „servisovať“?
      moje náklady, keď som uvažoval či predať, či nie sa skladajú z poistného ručenia a ob dva roky emisnej a technickej kontroly.
      oprašovanie a dobíjanie batériu nepovažujem za náklad.

      to skutočné „zdieľanie“ som videl u susedov okolo 19783 – starú (pôvodnú) mb1000 ob víkend striedali, inak stála, servis samodomo.

      1. U těch drahých aut, co jsem spomenul (Touareg a nebo i to
        U těch drahých aut, co jsem spomenul (Touareg a nebo i to GLE) je největším „nákladem“ pokles hodnoty auta. Za rok to v pohodě může být i 100 tisíc. K tomu povinné ručení + drahá havarijní pojistka (musí být, když se půjčuje) a už je to tolik, že pochybuji, že si to auto na sebe vydělá.

        Lepší je to prodat a 1-2 krát do roka si auto půjčit než se sr*t s půjčováním, řešit policii, když mi to nevrátí, pořád to mýt a čistit od cizích lidí. No, pro mě by to teda nebylo 🙂

        1. Pochybovat muzete ale tim ze to nepujcujete tak o tom opravdu
          Pochybovat muzete ale tim ze to nepujcujete tak o tom opravdu nic nevite a tak nema si myslim cenu abyste prosim ani komentoval.
          Kdyby to nesplnovalo vydelkem co si predstavuju tak to ani nepujcuju a tom bych to uzavrel.
          Nebo myslite ze to oujcovny delaji pro hezke oci? 🙂
          Asi ne ze.

          1. V pohodě… takže vlastně to máte nastavené tak, že
            V pohodě… takže vlastně to máte nastavené tak, že spíš provozujete s tím jedním autem půjčovnu (a od té půjčovny si ho 1-2 krát ročně taky půjčíte) než byste půjčoval „vlastní auto“. Myslím jako nastavené v hlavě.

            Teď už to trochu lépe chápu, ale stejně bych do toho nešel. Vy jo, každého věc. Asi jsem „stará konzerva“, ale věc, která je moje prostě nesdílím, max. půjčím v rodině…

    2. Vše je vždy většinou složitější, než se na první
      Vše je vždy většinou složitější, než se na první pohled zdá. Minulý rok jsem si koupil své první EV a logicky tak nevěděl, jestli mi bude plně vyhovovat, dojezd, praktické použití atd. atd. Proto jsem si Touarega ještě chtěl nějakou dobu nechat. Nevím proč to tak je, ale vždy když se auto odstaví, tak ono nějak umře, jako by mělo duši, nebo co 🙂 Proto jsem ho dal sdílet, aby občas jezdilo a zůstalo při životě. Na tom myslím není nic divného, nebo úchylného. Ve sdílení vidím velikou budoucnost, ale to už bude pro nové generace řidičů, kteří nejsou zatížení nutností vše vlastnit a budou chápat, že právě sdílení bude jedna z věcí, která může přispívat k ochraně přírody a jejich zdrojů.

  2. U této společnosti, bych byl obezřetný. Začátkem roku
    U této společnosti, bych byl obezřetný. Začátkem roku 2018 jsem půjčil ještě předchůdci (dnešní firmy) Smilecar svého Touarega a asi při páté zápůjčce mi byl vůz odcizen organizovanou skupinou. Řádově se zde ztratilo díky této skupině deset vozů a Smilecar žádným způsobem, na hrozící nebezpečí odcizení, zákazníky včas neinformoval. Aktuální výsledek? Skupina i s vozem byla v řádu měsíců dopadena. Probíhá vyšetřování a můj vůz stojí více než rok na policejním parkovišti a vše řeší právník. Asi si dovedete představit, v jakém stavu bude auto vráceno, jestli vůbec 🙁 🙁 🙁 A ještě jedna důležitá věc. Pokud máte vozidlo pojištěné proti krádeži a v půjčovně Vám ho někdo nevrátí, není to krádež, ale zpronevěra, na což se z 99% Vaše pojistka nevztahuje!!!!!!

      1. Rušičky samozřejmě existují. Jenže, protože mají
        Rušičky samozřejmě existují. Jenže, protože mají vlastní, dedikovanou, pronajatou frekvenci, kterou si monitorují na dostatku stacionárních míst (aby mohli auto hrubě zaměřit) by jim taková zapnutá v síti zářila jak maják!

  3. Máte s tím někdo osobní zkušenost? Jste někdo členem?
    Máte s tím někdo osobní zkušenost? Jste někdo členem? Mě se myšlenka líbí, ale není mi jasné, jak to v praxi funguje, když mi pak třeba vrátí auto nějak poškozené. U jednoznačných a na první pohled viditelných poškození to asi nějaké řešení má, ale co když jde o něco co zjistíte až za čas.
    Za příklad budiž, když jsem jednou kamarádovi půjčil auto, a vrátil ho na první pohled v pořádku. Teprve po několika dnech když jsem chtěl použít tempomat, tak nešel spustit. Zajel jsem do servisu a tam mi řekli, že je to vadné čidlo spojky. Než jsem auto půjčil, tempomat fungoval, když jsem pak poprvé jel po vrácení už nefungoval. Jasně čidlo odešlo to se stává, kamaráda neviním (a dokonce mi přispěl půlku na opravu, i když to asi ani nezpůsobil), jen by mě zajímalo jak by se podobné „skryté“ závady řešili u Happy Go?

  4. Zprostredkovatel pujceni vozu zakaznikovi.
    Proste se

    Zprostredkovatel pujceni vozu zakaznikovi.
    Proste se zaregistrujete a pujcujete svuj vuz pres aplikaci hoppygo a oni si berou za to provizi.
    Zakaznik plati ihned pred pujcenim vozu.
    Akorat se Vam nesmi stat jako me ze si Vas vuz vyhlidne zlodej z Rumunska 🙂 🙂
    Diky GPS jsem si ale auto sam nasel a policie diky memu navadeni zadrzela.
    Akorat ze uz na nej 2 mesice cekam.
    Ale zase jsem zjistil ze EV se nic nevyrovna 🙂

      1. Nene , GLE coupe půjčuju a zajistilo se 20.12.2018 a od té
        Nene , GLE coupe půjčuju a zajistilo se 20.12.2018 a od té doby stojí na policejní stanici v Rumunsku a čeká se na ukončení vyšetřování a pak se bude moct vyzvednout.
        V těchto případech to může trvat klidně i půl roku dle PČR ale už by to snad mělo být .

    1. Jo, jo… zmrdi 🙁 Je potřeba trochu osvěty, ať se hajzl
      Jo, jo… zmrdi 🙁 Je potřeba trochu osvěty, ať se hajzl Kosina probere:

      easyrent-zkusenost.wz.cz/

      Úsměvné je, jak nabízel vrácení kauce výměnou za stažení stránek se stížnostmi. Ale stejně koukám, že půjčovna funguje dál. Co mě ale zaráží, že někdo zaplatí kauci hotově.

Napsat komentář