Značka Audi vyslala na konci ledna technický prototyp svého prvního výhradně elektricky poháněného SUV na legendární sjezdovku Streif.
foto: Audi
TISKOVÁ ZPRÁVA
V tradičním závodě ve sjezdovém lyžování „Hahnenkamm-Rennen“ bojují na sjezdovce Streif o vítězství nejlepší lyžaři světa. Nyní však úsek „Mausefalle“, který je se sklonem 85 procent nejstrmější částí ohromující sjezdovky, vyjel nahoru speciálně vybavený prototyp Audi e-tron.
„Již v uplynulém roce jsme extrémními akcemi s modelem Audi e-tron ukázali, jak se elektrické SUV osvědčuje ve zkouškách ohněm. Prototyp Audi e-tron zvládl největší výzvy na Pikes Peaku, na solné pláni v Namibii nebo v berlínské vysokonapěťové zkušebně,“ říká Peter Oberndorfer, vedoucí komunikace v oblasti produkt a technologie. „Při senzačním výjezdu po ‚Mausefalle‘ jsme znovu zkoumali limity a ukázali, co je technicky realizovatelné s technologií quattro v elektromobilu.“
„Mausefalle“ je se sklonem až 85 % nejstrmějším úsekem proslulé sjezdovky Streif v Kitzbühelu. Pro jeho zdolání využil technický prototyp Audi e-tron speciální pohon quattro se dvěma elektromotory na zadní nápravě a jedním elektromotorem na přední nápravě. Technický prototyp díky tomu dosahuje celkového nejvyššího výkonu až 370 kW a točivého momentu na kolech 8920 N.m.
Tím byl zaručen dostatečný výkon pro mimořádné stoupání. Technici Audi navíc přizpůsobili speciálním podmínkám na sjezdovce Streif software pro řízení točivého momentu a rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola. Potřebnou adhezi na sněhu a ledu zajistily 19“ pneumatiky s hroty, které byly vyrobeny speciálně pro tuto zkušební jízdu.
„Zdolání 85% stoupání zní na první pohled nemožně,“ říká Mattias Ekström, který seděl za volantem technického prototypu Audi e-tron. „Dokonce i mě překvapilo, jak si tento automobil poradil s tak náročným terénem,“ vysvětluje mistr světa v rallycrossu a dvounásobný mistr DTM, který řadí tento zážitek mezi své nejvýjimečnější zkušenosti.
Technický prototyp Audi e-tron byl pro nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti vybaven ochranným rámem pro případ převrácení a závodním sedadlem s šestibodovým bezpečnostním pásem. Samotné vozidlo bylo opatřeno jištěním proti pohybu dozadu prostřednictvím lana, které však nebylo připojeno k žádnému tažnému zařízení.
Silným partnerem značky Audi v tomto projektu byl rakouský výrobce nápojů Red Bull. Obě společnosti jsou mnohaletými partnery tradičního závodu ve sjezdovém lyžování „Hahnenkamm-Rennen“ a tuto akci realizovaly společnými silami. Technický prototyp Audi e-tron reprezentoval tuto spolupráci také vizuálně speciálními lepicími fóliemi.
A co kdyby to spalovací dinosauři jednou dali bez toho
A co kdyby to spalovací dinosauři jednou dali bez toho ohlušujícího kraválu nesmyslné rockové hudby, aby vynikl klid, při které to Audi vyjelo? Ale to by nešlo, že? Chudáci závisláci na kraválu…….
Mattias Ekström, který seděl za volantem je se svým
Mattias Ekström, který seděl za volantem je se svým jménem muž na svém místě 🙂
Každopádně tohle není nic než show a reklama.
Víc než schopnosti auta zde hrají vliv pneumatiky, resp jejich hřeby a především aktuální konzistence povrchu sjezdovky, na kterou si zřejmě museli počkat.
Určitě podle mraků to dělali po ránu když to bylo
Určitě podle mraků to dělali po ránu když to bylo zmrzlé na sluníčku by to nedali ani náhodou.
Na druhou stranu které současné elektro auto by to dalo?
Každé s pohonom 4×4 a navijákom ako toto audi 😀
A to im
Každé s pohonom 4×4 a navijákom ako toto audi 😀
A to im tam stromy rastú našikmo?
Fakt 😀 !!! Keby to trochu nesklonili, tak by to nevyzeralo
Fakt 😀 !!! Keby to trochu nesklonili, tak by to nevyzeralo tak dramaticky. A to nie je jediný podvod s týmto autíčkom.
Sú proste chudáci, ktorí ani nevedia okopírovať tú nezlýcovanú Teslu 🙂 Hlavne, že sa im podarilo vyrobiť dobre zlýcovaný šmejd za nezmyselné peniaze.
Už aj korejci ich predbehli.
Mates Extrémů kerý kočíroval tu zběsilou elektrokáru
Mates Extrémů kerý kočíroval tu zběsilou elektrokáru taženou na laně jako sněžnou rolbu nedělal zas a znovu nic užitečnějšího než blbý PíáR 😉
Já jsem předpověděl video, jak Audi táhne vlak a loď,
Já jsem předpověděl video, jak Audi táhne vlak a loď, tak sem s tím 🙂
No a k čemu to je? To jako, že se teď bude Audi prohánět
No a k čemu to je? To jako, že se teď bude Audi prohánět po někde po sjezdovce?
Je to stejně k ničemu, jako když Tesla S táhne velký
Je to stejně k ničemu, jako když Tesla S táhne velký Boeing. Je to jen svým způsobem reklama…
už zase audi kraviny… a video s pluhem nemáte??
už zase audi kraviny… a video s pluhem nemáte??
viděli ste jo tažený na laně jako rolba ;))
viděli ste jo tažený na laně jako rolba ;))
V clanku se pise, ze je to jistici lano proti saltu nazpatek,
V clanku se pise, ze je to jistici lano proti saltu nazpatek, ale ze to nebylo tazne lano. Jen pojistka pro kazdy pripad.
nojo ale kdo tomu má věřit že když je to od konzervy :)))
nojo ale kdo tomu má věřit že když je to od konzervy :))) Každopádně Mates Extrémů měl dostá svýmu jménu dyž už za to dostal tolikprachů a jako třešničku na závěr měl hodit salto vzad a topspíd šupem dolů 😉
Ale kdyz Tesla zrychluje z 0 na 100 za 2,6 to predpokladam
Ale kdyz Tesla zrychluje z 0 na 100 za 2,6 to predpokladam slintatem rozkosi. Opravdu to potrebujete na semaforech? Tady je to samej Tesla …
Jo jo nevyrábíme, tak alespoň marketing .
Jo jo nevyrábíme, tak alespoň marketing .
A to by Tesla nedala?
A to by Tesla nedala?
Možná dala, ale zatím se tím nepochlubila :).
Možná dala, ale zatím se tím nepochlubila :).
Jen ať raději v Tesle vyrábějí. To jim jde mnohem lépe
Jen ať raději v Tesle vyrábějí. To jim jde mnohem lépe než celému slavnému koncernu. 🙂
Von to za Tezlu udělá někdo jinej, co by se namáhala.
Von to za Tezlu udělá někdo jinej, co by se namáhala.
A k čemu by to bylo v reálném životě dobré?
A k čemu by to bylo v reálném životě dobré?
Při současné stále stoupající ceně za skipas v
Při současné stále stoupající ceně za skipas v českých areálech už by se koupě tohoto speciálu mohla vyplatit:-)
Ten special uz maji davno v kazdem lyzarskem stredisku. Rika
Ten special uz maji davno v kazdem lyzarskem stredisku. Rika se tomu rolba 😉
+1
Při ceně skipasu už dnes můžou začít používat
+1
Při ceně skipasu už dnes můžou začít používat autobusy, protože by je vyvezení 10km na kopec vyšlo levněji. 🙂
Tesla tahá letadla, mají to rozdělený.
Tesla tahá letadla, mají to rozdělený.
Nemaj, todle je reklama od Audi na Audi a Tesla vláčejcí
Nemaj, todle je reklama od Audi na Audi a Tesla vláčejcí letadlo je reklama od Quantasu.
Dalo by to asi jakékoli auto, které se příslušně
Dalo by to asi jakékoli auto, které se příslušně upraví.
Pokud někdo chce předvádět schopnosti nějakého výrobku, měl by předvádět standardní výrobek, který prodává.
Tohle je jen šaškárna.
Tohle by dala každá pořádná čtyřkolka (Subaru, Audi
Tohle by dala každá pořádná čtyřkolka (Subaru, Audi apod.). Základem je trakce (to zajistí gumy s hřeby) a motor, který dokáže auto vytáhnout nahoru.. Jestli by to zvládla Škoda s haldexem nevím, nedokážu posoudit. Ale vzhledem k tomu, že hrabe tam, kde Subaru jede plynule, tak asi ne.
Se stejnymi gumami nejspis jo, alespon P verze, premotorovana
Se stejnymi gumami nejspis jo, alespon P verze, premotorovana je na to dost. Ostatne Jaguar taky mel reklamni video, jak vyjizdi nejake schody kdesi v Cine.
Spis je zajimave, pokud skoro totez opravdu dali v roce 86 s tim starym quattrem.