Podívejte se, jak Audi e-tron šplhá po extrémní rakouské sjezdovce Streif

Značka Audi vyslala na konci ledna technický prototyp svého prvního výhradně elektricky poháněného SUV na legendární sjezdovku Streif.

Technický prototyp elektromobilu Audi e-tron dosahuje celkového nejvyššího výkonu až 370 kW a točivého momentu na kolech 8920 N.m.
foto: Audi

TISKOVÁ ZPRÁVA

V tradičním závodě ve sjezdovém lyžování „Hahnenkamm-Rennen“ bojují na sjezdovce Streif o vítězství nejlepší lyžaři světa. Nyní však úsek „Mausefalle“, který je se sklonem 85 procent nejstrmější částí ohromující sjezdovky, vyjel nahoru speciálně vybavený prototyp Audi e-tron.

„Již v uplynulém roce jsme extrémními akcemi s modelem Audi e-tron ukázali, jak se elektrické SUV osvědčuje ve zkouškách ohněm. Prototyp Audi e-tron zvládl největší výzvy na Pikes Peaku, na solné pláni v Namibii nebo v berlínské vysokonapěťové zkušebně,“ říká Peter Oberndorfer, vedoucí komunikace v oblasti produkt a technologie. „Při senzačním výjezdu po ‚Mausefalle‘ jsme znovu zkoumali limity a ukázali, co je technicky realizovatelné s technologií quattro v elektromobilu.“

„Mausefalle“ je se sklonem až 85 % nejstrmějším úsekem proslulé sjezdovky Streif v Kitzbühelu. Pro jeho zdolání využil technický prototyp Audi e-tron speciální pohon quattro se dvěma elektromotory na zadní nápravě a jedním elektromotorem na přední nápravě. Technický prototyp díky tomu dosahuje celkového nejvyššího výkonu až 370 kW a točivého momentu na kolech 8920 N.m.

Tím byl zaručen dostatečný výkon pro mimořádné stoupání. Technici Audi navíc přizpůsobili speciálním podmínkám na sjezdovce Streif software pro řízení točivého momentu a rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola. Potřebnou adhezi na sněhu a ledu zajistily 19“ pneumatiky s hroty, které byly vyrobeny speciálně pro tuto zkušební jízdu.

„Zdolání 85% stoupání zní na první pohled nemožně,“ říká Mattias Ekström, který seděl za volantem technického prototypu Audi e-tron. „Dokonce i mě překvapilo, jak si tento automobil poradil s tak náročným terénem,“ vysvětluje mistr světa v rallycrossu a dvounásobný mistr DTM, který řadí tento zážitek mezi své nejvýjimečnější zkušenosti.

Technický prototyp Audi e-tron byl pro nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti vybaven ochranným rámem pro případ převrácení a závodním sedadlem s šestibodovým bezpečnostním pásem. Samotné vozidlo bylo opatřeno jištěním proti pohybu dozadu prostřednictvím lana, které však nebylo připojeno k žádnému tažnému zařízení.

Silným partnerem značky Audi v tomto projektu byl rakouský výrobce nápojů Red Bull. Obě společnosti jsou mnohaletými partnery tradičního závodu ve sjezdovém lyžování „Hahnenkamm-Rennen“ a tuto akci realizovaly společnými silami. Technický prototyp Audi e-tron reprezentoval tuto spolupráci také vizuálně speciálními lepicími fóliemi.

tisková zpráva

28 Comments on “Podívejte se, jak Audi e-tron šplhá po extrémní rakouské sjezdovce Streif”

  1. Mattias Ekström, který seděl za volantem je se svým
    Mattias Ekström, který seděl za volantem je se svým jménem muž na svém místě 🙂
    Každopádně tohle není nic než show a reklama.
    Víc než schopnosti auta zde hrají vliv pneumatiky, resp jejich hřeby a především aktuální konzistence povrchu sjezdovky, na kterou si zřejmě museli počkat.

        1. Fakt 😀 !!! Keby to trochu nesklonili, tak by to nevyzeralo
          Fakt 😀 !!! Keby to trochu nesklonili, tak by to nevyzeralo tak dramaticky. A to nie je jediný podvod s týmto autíčkom.
          Sú proste chudáci, ktorí ani nevedia okopírovať tú nezlýcovanú Teslu 🙂 Hlavne, že sa im podarilo vyrobiť dobre zlýcovaný šmejd za nezmyselné peniaze.
          Už aj korejci ich predbehli.

        1. nojo ale kdo tomu má věřit že když je to od konzervy :)))
          nojo ale kdo tomu má věřit že když je to od konzervy :))) Každopádně Mates Extrémů měl dostá svýmu jménu dyž už za to dostal tolikprachů a jako třešničku na závěr měl hodit salto vzad a topspíd šupem dolů 😉

      1. Tohle by dala každá pořádná čtyřkolka (Subaru, Audi
        Tohle by dala každá pořádná čtyřkolka (Subaru, Audi apod.). Základem je trakce (to zajistí gumy s hřeby) a motor, který dokáže auto vytáhnout nahoru.. Jestli by to zvládla Škoda s haldexem nevím, nedokážu posoudit. Ale vzhledem k tomu, že hrabe tam, kde Subaru jede plynule, tak asi ne.

    1. Se stejnymi gumami nejspis jo, alespon P verze, premotorovana
      Se stejnymi gumami nejspis jo, alespon P verze, premotorovana je na to dost. Ostatne Jaguar taky mel reklamni video, jak vyjizdi nejake schody kdesi v Cine.

      Spis je zajimave, pokud skoro totez opravdu dali v roce 86 s tim starym quattrem.

Napsat komentář