Tesla chce letos ukázat elektrický pickup, v příštím roce pak zahájit sériovou výrobu Modelu Y

Výrobní plány Tesly jsou jasné. Nejbližší prioritou je Tesla Model Y, který se má začít vyrábět v roce 2020. Po něm přijde na řadu pickup. Automobilka zatím žádný z těchto modelů nepředstavila ani v prototypu, což by se ale mělo brzy změnit.

Výroba elektromobilů Tesla v továrně ve Fremontu
foto: Tesla

I přesto, že Tesla neposkytla detaily výrobního plánu pro elektromobil Model Y, ve zprávě akcionářům shrnující poslední kvartál roku 2018 spolu s celoročním přehledem jasně uvedla, že jejím záměrem je dosáhnout sériové výroby Tesla Model Y do konce příštího roku.

K tomu navíc dodala, že tento elektrický crossover, vycházející z Tesla Model 3, bude nejspíše vyráběn v nevadské Gigafactory 1 (Gigatovárna 1). Plánem Tesly je tedy vyrábět tento model hned na dvou místech, a to v Nevadě a také v Šanghaji, což oznámil Elon Musk během ceremoniálu, který oficiálně zahajoval stavební práce na tamní Gigafactory 3.

Již během tohoto roku bychom se měli dočkat představení dalšího chystaného modelu automobilky, kterým je Tesla pickup. Podle Muskových slov by . Důvodem, proč se Tesla rozhodla projekt elektrického pickupu popohnat, může být hlavně konkurence.

Segment pickupů patří ve Spojených státech k nejoblíbenějším, a pokud se Tesle podaří dodat zákazníkům elektrický pickup jako první, bude mít před ostatními výrobci výhodu.

Kromě toho by měl být pickup od Tesly skutečně výjimečný a to nejen svou velikostí, ale také schopnostmi a výbavou. Sám Musk řekl, že se do něj bezhlavě zamiloval hned, jak jej uviděl. Zda to tak budou mít i zákazníci, se teprve uvidí.

tisková zpráva

161 Comments on “Tesla chce letos ukázat elektrický pickup, v příštím roce pak zahájit sériovou výrobu Modelu Y”

    1. No oni by to určitě taky udělali, ale očividně tam
      No oni by to určitě taky udělali, ale očividně tam ještě nejsou. Předpokládám, že do několika měsíců vydají SR s prémiovou výbavou.

      Prémiový interiér asi nějakou dobu zůstane, bo na tom mají určitě velkou marži a bez ni by se M3 stal zřejmě nevyrobitelný.

        1. Nevím kde jsi na to přišel. O HW 4.0 nepadlo ještě ani
          Nevím kde jsi na to přišel. O HW 4.0 nepadlo ještě ani slovo a 3.5 budou mít první Model Y až někdy příští rok. A to budou mít stejné palubní počítače a lišit by se to mělo radarem a senzory. Například radar by měl být přímo custom od Tesly.

          Jinak HW 3.0 (stejné senzory, ale nový počítač) by měl být k dispozici někde na přelomu Q1 a Q2. Takže počítám nejdříve březen/duben.

          Ten kdo si zaplatil Full Self Driving, tak dostane update zdarma. Ostatní si ho budou moci zaplatit. Takže autonomie by měla být podporována už na HW 3.0, ale to zamozřejmě nemusí a pravděpodobně nebude znamenat, že bude dostupná. Roky bude trvat než to projde přes regulátory, ikdyby to Tesla měla nakrásně hotové už dneska.

          1. Hold se blíží doba kdy u nás bude lvl5 za pár let
            Hold se blíží doba kdy u nás bude lvl5 za pár let dostupnej,spolehlivější než většina řidičů,ale nelegální:)). Takže už vidím ty pokuty za to že nedrzite volant aspoň kolenem:). Chvilku potrvá než se stim US soudy s pojistovnama protlucou a pak zaveli i v Germanii.

  1. Tak mne napadá. Vy kdo jezdíte v elektru.
    Jak je to s

    Tak mne napadá. Vy kdo jezdíte v elektru.
    Jak je to s domácím wallboxem?
    Potřebuje ho člověk k něčemu?

    Já si vždy myslel, že pro domící nabíjení není potřeba, že wallbox je jen jakási chytřejší zásuvka, která může komunikovat s autem. Ale bližší význam mi uniká. Proč utrácet třeba 20 tisíc za wallbox?

    Když podle mne stačí buď obyčejná zásuvka 230V, nebo 3xfáze 400V?Vždyť přeci stejně samotná nabíječka je v autě a to autoé si to nabíjení také řídí, tak proč wallbox?

    Dokáže mi to někdo osvětlit?
    Díky.

    1. Je to tak, střídavý proud je pořád jen střídavý proud.
      Je to tak, střídavý proud je pořád jen střídavý proud. Úkolem wallboxu je jen odpojit z konektoru elektřinu v okamžiku kdy tam není potřeba a také říci autu, kolik si smí vzít. Takový jednoduchý wallbox si udělá každý elektrikář, stačí kabel, konektor, evse modul, stykač a to je asi tak všechno. Výhodou je hlavně to, že z wallboxu většinou visí kabel, takže se dá vcelku rychle zapojit do auta.

      1. Taky mam wallbox domaci vyroby, mennekes2 kabel byl na tom
        Taky mam wallbox domaci vyroby, mennekes2 kabel byl na tom nejdrazsi, 3,7kW cca naklady 3,5k.
        Take by me zajimalo jak regulovat prebytky z FVE do auta, jediny co me napada je pomoci meniciho se odporu v kabelu.(odpor ktery urcuje typ kabelu 6/13/20/32A) Bohuzel to nebude plynule ale mohlo by to fungovat…pokud to auto zvladne a nebude mu ta zmena odporu behem nabijeni bez preruseni vadit.>1500ohm pro 6A, 1500ohm 13A, 680ohm 20A, 220ohm 32A. Mam v planu to letos vyzkouset, vysledkem si ale nejsem moc jisty..

              1. 0-10 V je ideální předávací rozhraní i třeba pro Loxone
                0-10 V je ideální předávací rozhraní i třeba pro Loxone (inteligentní elektroinstalace). Dovedu si představit, že Loxone měří průtok na jednotlivých fázích a řídí nabíjení. Totéž by ale mělo jít i s tím EVSE z ekolo.cz, který stojí ani ne 2000. Jakožto elektrikář nedokážu unést cenu běžného wallboxu, ale 2000 za modul EVSE a 2000 za konektor ještě dám.

                1. ano, dle dokumentace evse 1.1 je tam analog input current
                  ano, dle dokumentace evse 1.1 je tam analog input current limit..no zkusim si s tim pohrat 🙂

        1. Uvažoval jsem podobně a postupně se dopracoval na plynulou
          Uvažoval jsem podobně a postupně se dopracoval na plynulou regulaci dle výroby FVE. Mohu také nabíjet větším proudem než je hlavní jistič, když FVE vyrábí. Během nabíjení mohu plynule měnit potenciomertem nabíjení od 0 do 32A (autu to nevadí).

    2. Jak napsal kolega nize. Nemusite kazdou chvili tahat z kufru
      Jak napsal kolega nize. Nemusite kazdou chvili tahat z kufru kabel, ale jen zapichnete ten co trci z wallboxu.
      Take nemusite pokazde snizovat v nastaveni auta nabijeci proud aby jste si nevybavil domovni jistic. A kdyz zvolite treba wallbox od Inchanetu pak vam bude ridit nabijeci proud kontinualne podle aktualni spotreby domacnosti, takze vyuzijete vzdy maximum sveho jistice aniz by hrozilo jeho pretizeni.

      1. Takže je to tak jak jsem si myslel. V podstatě to není až
        Takže je to tak jak jsem si myslel. V podstatě to není až tak potřeba je to hlavně o komkfortu.

        Ten kabel přeci mohu mít připravený i v normální zásuvce? nemusím ho tahata pokaždé z auta, ne?

        Napaslo mne, že řídit proud bych mohl i pomocí mé domácí „chytristiky“, když už ji v domě mám.
        Ale pak bych musel stejně tam mít nějakou elektroniku, která by to řekla tomu autů, že může využít jen daný nastavený proud. Takže wallbox ano pro lepší komfort.

        No jo na komfortu se vydělává nejvíc, proto jsou ty wallboxy tak drahý 🙂

        1. Když už jsme u té domácí automatizace, tak mám
          Když už jsme u té domácí automatizace, tak mám rozchozeno na Loxone a wallboxech, že mi vždy oznámí mailem začátek nabíjení a jak to skončí, zas mi oznámí konec a cenu v Kč. Dá se s tím kouzlit různě. Wallbox jsem řešil hlavně proto, že originál kabel umí jen 10 A, ale auto umí až 16 A, takže wallboxem ho nabíjím pochopitelně plnými 16 A.

          Viděl jsem i pokročilejší wallboxy, kdy (zejména pro auta s 32 A jednofázovou nabíječkou) se vezmou všechny tři fáze, nějak se to uvnitř zpracuje a výsledkem je 250 V / 32 A pro auto, přičemž z každé fáze se vezme tak 12 A. To je šikovné, když není jak navýšit hlavní jistič. Ale to většinou jde, takže to považuji za zbytečné, aby mi wallbox něco (za cenu ztrát) měnil tam a zpět.

          1. Neznám wallbox, který slučuje fáze. To by zajímalo hodně
            Neznám wallbox, který slučuje fáze. To by zajímalo hodně lidí – uveďte prosím odkaz na ten pokročilejší wallbox (nebo název).
            Možná myslíte Accelev, který slučuje dvě fáze (do budoucna tři) a zvedá napětí na 250V.

            1. Accelev je jedním z řešení, které jsem měl na mysli.
              Accelev je jedním z řešení, které jsem měl na mysli. Nicméně takové kompletní řešení (tedy něco jako Accelev + wallbox) prý nabízejí u Hyundaie. Mám to z druhé ruky, ale prý to stojí něco kolem 50ti tisíc a údajně se to připojí na tři fáze a nabíjí to Konu (takže jednou fází). Asi to bude nějaké značkové řešení Hyundai. Moc informací o tom nemám, údajně si to ještě nikdy nikdo nekoupil (vzhledem k ceně). Protože pokud mám možnost (a dost silné dráty do domu), vyplatí se připlatit si 16 tisíc za výpalné (navýšit jistič o 32 A) a je to levnější a rozumnější řešení. Navíc až bych si koupil auto s třífázovou nabíječkou, byla by mi tahle kouzelná věc k ničemu a stejně bych musel navyšovat hlavní jistič.
              Technicky vzato by neměl být problém takovou věc vyrobit, je to vlastně sada tří rectifierů a na výstupu je 230 V, otázkou je, zda je vůbec nutné, aby to bylo střídavé. Nabíječka v autě je úplně obyčejný spínaný zdroj, na jehož vstupu je usměrňovač. Pokud se nabíječka nebude stejnosměrnému napájení aktivně bránit, musí to nabíjet i ze stejnosměrného. Třeba toho zrovna u Hyundaie využívají. Ale to jsou jen moje domněnky.

      1. Ale k tomu přeci nepotřebuji wallbox? Na to by měl stačit
        Ale k tomu přeci nepotřebuji wallbox? Na to by měl stačit jen dokoupit kabel, nebo se pletu? A ono je to tak, že konektor v autě neumí 3 fáze? Takže to musí pro něj slučovat ten wallbox ze 3 fází do jedné s větším proudem? V tom případě by to bylo docela naprd.

        Ale to možná bude asi jen o tom jak který výrobce tam dá nabíječku, ne?

        1. Wallbox fáze nezlučuje. Pokial auto podporuje 3f nabínanie,
          Wallbox fáze nezlučuje. Pokial auto podporuje 3f nabínanie, tak mu pošle 3f. Pokial podporuje iba 1f nabíjanie, tak mu pošle iba výkon z jednej fázy. Ak je pripojených do wallboxu 3 fázy po 32A a auto podporuje 32A nabíjanie, tak tam potečie 32A. Musí to byt nastavené, samozrejme, aj v tom wallboxe.
          Na to aby ste mohli zlučit 3 fazy do jednej, tak by musel byt asi nejaky transformator.

            1. Ne 🙂 určitě vám to zde fundovanější lépe vysvětlí
              Ne 🙂 určitě vám to zde fundovanější lépe vysvětlí ale pro začátek:
              * na jedné fázi můžete brát třeba až 32A (pro potřeby nabíjení, jinak záleží jen a jen na jističi) a to vám dá přes 7kW výkon
              * tzn na 3 fázích může být také 32A a dá vám to oněch 22kW

              Když máte auto s jednofázovou nabíječkou tak byste musel mít na jedné fázi 96A aby auto nabíjelo 22kW (současně však musíte mít vedení z něčeho co se nerozteče :-D).

            1. K nabijeni. V garazi nabijime 3 auta z 16A pomalu pres noc a
              K nabijeni. V garazi nabijime 3 auta z 16A pomalu pres noc a nebo rychle pres DC nabijecku.
              Normalni zasuvkovy rozvod a normalni zasuvka pri odberu 16A trpi zahrivanim. Pokud je to dotazeno silnejsim rozvodem a zakoncenim 3x32A tak se to nevyhriva. Navic si lze i podle odberu v dome zvolit treba pres den kterou fazi chci zatizit.
              Do domu tak zustaly pojistky pouze 3 x 25A bez nutnosti zvyseni. Pres noc se v pohode nabiji 3 auta po 16A. Zadny wallbox nepotrebuji. Stalo to cca 3t kc vcetne kabelu a funguje to. Navic mohu zvolit var 1 dobijeni pouze na nocni proud a nebo pokud potrebuji dobit v jinou dobu tak var 2 dobijeni za denni sazbu.

              1. Ale tazatel výše neřeší nabíjení 3 aut, ale ptá se na
                Ale tazatel výše neřeší nabíjení 3 aut, ale ptá se na výhody wallboxu 🙂 A v jeho případě natažení 3f zásuvky a následné rozdělení na jednotlivé fáze vůbec nic neřeší. A pokud máte elektrorozvody provedené dle platných norem, tak k žádnému vyhřívání docházet nemůže. Navíc nabíjecí kabel z příslušenství nevezme zpravidla víc jak 10-12A.

                1. Odpovidam obecne. Diskuse se zde vzdy rozbehne i do jineho
                  Odpovidam obecne. Diskuse se zde vzdy rozbehne i do jineho smeru. My mame k autum 16A nabijeni coz nam i lepe vyhovuje pro plne nabijeni do rana pokud nejake auto prijede pozde v noci. Navic nam to umoznuje i dobijet jedno auto co ma vlastni nabijecku 6.6kw na jedne fazi takze 32A. A tech vyhratych zastrcek a zasuvek jsem videl docela dost, dokonce i tech 10A. Jedna leasingovka si tady stezovala ze u Peugeotu Ion se jim za 4roky provozu spekly jiz 3 nabijecky. Nevim co je spatne na tom kdyz clovek.kazdodenne nabiji kdyz se nespoleha na klasickou zasuvku ale na podstatne robusnejdi konektor 3 x400V. Stejnou zkusenost maji karavaniste a lode kde se pouziva take robustmejsi pripojeni na 240v a je to bez problemu. Konektor je i lepe chraneny. Ma i sve zaklapavani a pokud na nej nekde prsi tak je lepe chraneny

                2. Máte hlavní jistič 3x25A a nabíjíte 32A ???
                  A do toho

                  Máte hlavní jistič 3x25A a nabíjíte 32A ???

                  A do toho auta s palubní nabíječkou 6,6kW to posíláte čím? Nabíječkou ze základního příslušenství asi ne…

                3. Hlavni jistic 3 x 25A a drzi pekne.
                  Do auta 6.6kw pokud je

                  Hlavni jistic 3 x 25A a drzi pekne.

                  Do auta 6.6kw pokud je prazdne tak pres noc prepnu nabijecku na 16A nebo na 24A. Vidim na ni primo kolik ma odber v A a kolik V je v siti tzn i kolik dava.

                4. Neni to nabijecka ze zakladniho prislusenstvi ale prepinaci.
                  Neni to nabijecka ze zakladniho prislusenstvi ale prepinaci. 8, 10, 16, 24 a 32A.

                  Dobry i do campu kde vyskakuji jistice. Navic z 5 koliku na 3x 240 to resi pokud se sejde vic aut.

                5. Přepnuto může mít na 32A, ale auto si vezme 28A a to mu
                  Přepnuto může mít na 32A, ale auto si vezme 28A a to mu jistič 25A udrží, a navíc 3-fázový jistič (nesmí ale na té fázi už nic jiného běžet).

                6. Ano mam zkusenosti ze napr nabijeni trojcat pomoci 10A kabelu
                  Ano mam zkusenosti ze napr nabijeni trojcat pomoci 10A kabelu bere cca pouze 9A coz je nedostatecne pokud si clovek chce pres noc dobit z prazdne baterie do plne. Proto mame nabijecky prepinatelne 8, 10, 12, 24, 32A ktere ukazuji odber proudu, cas, celkovy odber

                7. Na dobitie 16kWh baterie trojciat(realna vyuzitelna kapacita
                  Na dobitie 16kWh baterie trojciat(realna vyuzitelna kapacita je mensia ) prudom 9A predsa nocne nabijanie bohate staci aj so stratami pri nabijani. Alebo mate nejaku kratku, menej ako 8 hodinovu noc? Navyse bateria nikdy nebyva uplne vybita.
                  Komu par hodim chyba, moze si kupit 16A typ1 nabijaci kabel, no AC nabijanie trojciat je obmedzene vykonom palubnej nabijacky cca 3kW, cize prud je obmedzeny autom na cca 13A. Tak sa nocny nabijaci cas pri 13A skrati na menej ako 6 hodin. 13A by mala kazda 16A zasuvka trvalo zvladnut. Zhodou okolnosti obmedzenie 13A ma aj tesla pri nabijani z obycajnej 230V zasuvky, hoci nabijaci kabel dodavany k tesle je na 16A.

                8. Mam mene nez 8 hodin noc a nekdy jde auto na nabijeni pozdeji.
                  Mam mene nez 8 hodin noc a nekdy jde auto na nabijeni pozdeji. Takze 10A nabijeni nestacilo.
                  Nyni mam nabijecku volitelnou co ukazuje i primo ampery a spotrebu a opravdu dava i vic nez klasicka 16A ktera jak pisete ma omezeni nekde na 13A. Tuto nastavim.na 32A a do auta pada opravdovych 16A, 3.5kWh. samozrejme toto mereni je na vstupu kolik do auta proteka, ne kolik se realne dostane do baterie. Kazdopadne je to o necem jinem oproti 10A zakladni a i oproti klasicke 16A. Dalsi vyhoda je nastaveni moznosti i nizsich odberu od 8A coz je dobre zase nekde kde jsou nizke pojistky. Nekde v kempech je i videt pokles napeti na konci takze se da prepinanim i vydolovat slzsny nabijeci proud i treba pri 210V. Zkratka lepsi moznosti vcetne jasneho mereni spotreby pokud se nekde plati.

                9. Ako som napisal, do trojciat nikdy nemoze ist viac ako
                  Ako som napisal, do trojciat nikdy nemoze ist viac ako 3kW/13A, pretoze to obmedzuje auto.
                  Takze vas text: „do auta pada opravdovych 16A, 3.5kWh“
                  nie je pravda.
                  Do auta (trojcata) ide max. 3kW a do baterie este cca o 300W menej o spotrebu auta a ucinnost menica. Takze aj ked mate akykolvek wallbox, tak zafunguje obmedzenie na 3kW/13A na vstupe do auta.

                10. A jakou nabijeckou jste to nabijel?
                  A jakou nabijeckou jste to nabijel?

                11. Dodávanou k IONu je tam napsáno 16A
                  Dodávanou k IONu je tam napsáno 16A

                12. a ta cura jak jste napsal dava 13A i kdyz je na ni napsano 16.
                  a ta cura jak jste napsal dava 13A i kdyz je na ni napsano 16. Mam stejnou zkusenost. Tu co mam je prepinaci. Pise data na dispeji. Napeti, A, aktualni kwh a celkovy cas nabijeni a celkovou spotrebu. Laduje 3,5kw a 16A.co se deje dal v aute to nevim ale tezko auto zaklapne nabijecku rovnou na 3kw a spotrebuje 3,5kw. To by tam museli dat nejaky odpor a zeplo vyzarit. Zkousel jste nabijet mennekes yazaki u cez sloupku kde to take pise cas a kw

                13. Při najetí asi 21 000km za 7 měsíců, jsem nabíjel na
                  Při najetí asi 21 000km za 7 měsíců, jsem nabíjel na nabíječce Čezu jen 2x a to jen na zkoušku. Fakt to nepotřebuji. Někdy vyjedem baterii i 3x za den.
                  http://imgWorld.cz/s3/OhWkAfzoc9.png

                14. Tak to tomu teda uz vubec nerozumim jak muzete vyjet baterii
                  Tak to tomu teda uz vubec nerozumim jak muzete vyjet baterii za den 3 x bez DC nabijeni. Muzete mi to upresnit? OK pres noc nabijete do plna a baterii vybijete. Pak temi 3kw nabijite cca 5-6hodin to take pochopim + 5-6 hodin treti baterie. Tzn pokud spite a dobijite v noci cca od 22-do 6 tak od 6 do 22 vam zbyva 16hodin a z toho cca 10-12 hodin dobijite a zbytek cca 4 hodiny to projedete.To je docela ficak. To my take ujedeme i 300km za den ale mame DC chademo vlastni nabijecku a chip od CEZ. Takze take auto jezdi cca 4-6 hodin ale mimo nocni nabijeni dobijime behem dne uz jenom cca hodinu max dve.

                15. V tom grafu je to vidět. první nabíjení je po asi 60km
                  V tom grafu je to vidět. první nabíjení je po asi 60km (zbylo 10km dojezdu) další 50km a poslední 40km. Je zima

                16. Proto koukam ze za den date 3 baterie. To my taky i vic ale s
                  Proto koukam ze za den date 3 baterie. To my taky i vic ale s pomoci DC rychlonabijeni

                17. Graf funguje. Vy potřebujete DCnabíjení ale my jsme již
                  Graf funguje. Vy potřebujete DCnabíjení ale my jsme již předem věděli že ne.

                18. No nevysvetlil.jste mi doted jak ty 3baterky za den vyjedete
                  No nevysvetlil.jste mi doted jak ty 3baterky za den vyjedete fzn. 300km ujet a jeste stacit na AC nabit. My na rozdil od vas nemame ty auta na zabavu ale na rozvoz jidel a pizzy takze jezdi jak je nutne a dat to na 5hodin na AC nabijeni nejde.

                19. Asi máte problém s pochopením textu. Psal jsem u grafu a ve
                  Asi máte problém s pochopením textu. Psal jsem u grafu a ve vlákně diskuze, nabíjení po ujetí 60km pak 50 a pak 40km. Je tam vše vidět. Můj ion rozhodně 3x100km neujede. Diskuze se zvrtla jinam.
                  Končím

                20. Ok. Ten odkaz na graf nefungoval.
                  Ok. Ten odkaz na graf nefungoval.

                21. Na odkazu nic neni. Tak to jezdite vyslovene kolem komina
                  Na odkazu nic neni. Tak to jezdite vyslovene kolem komina abyste se vratili na svou 3kw zasuvku. My s tim jezdime Plzen Praha a bez CEZ DC nabijecek bych si to ani nedovedl predstavit. Zvlaste ted v zime

                22. No skusim to jeste na NV 200 24kw ktere ma take cca 3.5kw jak
                  No skusim to jeste na NV 200 24kw ktere ma take cca 3.5kw jak to tam tece.

                  U te nove NV 200 40kw jiz tuto nabijecku vyuziju a prepnu na 32A a do auta pujde cca 6.6kw

                23. Dave nabíjí také eNV-200…
                  Dave nabíjí také eNV-200…

                24. No na rovinu je to divne co rikate.
                  Kdyz se pripnun na AC

                  No na rovinu je to divne co rikate.

                  Kdyz se pripnun na AC mennekes
                  tak do auta pada cca 3.4kW

                  Pokud prip u 16A tak do nej pada cca cca jak rikate 13A

                  Pokud pripnu tu volitelnou nabijecku tak do nej pada 15.9 – 16.2 A

                  A k trojcatum prodavaji i nabijecky co jdou ze dvou fazi a delaji na siti z ni h cca 245V cca + 10% navic a tim dobijeni zase o fous vice.

                  Ja si myslim ze co to ukazuje je realne, cca prumer 3,55kw ale mereni je na vstupu odebrana energie. Do baterie se dostane mene to je logicke, ztraty nabijecky, ztraty ucinnosti nabijeni.

                25. Je zajímavé kolik se zde vyrojí elektrikářů znalých
                  Je zajímavé kolik se zde vyrojí elektrikářů znalých svého vozu. No nic. Třeba se sjedeme někdy na srazu a bude možno ukázat a tím pádem prohlédnout a hlavně ověřit ten zázrak.

                26. Tak sam uvadite ze klasicka 10A da 9A, lepsi 16A da 13A. Tzn
                  Tak sam uvadite ze klasicka 10A da 9A, lepsi 16A da 13A. Tzn uz vyrobce zuli to co pise a to co to realne dava. A nemusim znat tolik svuj vuz abych ctil obecne veci co jsou zname. Tzn nabijeni zalezi na napeti site, na prirezu vodicu a na poctu prechodovych spojeni. Uz jenom to ma vliv na proudu a vykonu nabijecky na konci. A jeden vyrobce opravdu pro auta ma nabijecky kde bere proud mezi dvemi fazemi u 3f pripojeni tzn 400V – sundava to na cca napeti normalni 220V + 10% co maji automobilove nabijecky v + toleranci a strka do auta vic. Profituje. Necha si to zaplatit a funguje to. Pokud mam nabijecku misto tzv 16A a realne 13A doopravdy 16A tak je to dukazem ze C zero konzumuje opravdu 16A misto 13A. Tzn pokud jsou ztraty podobne tak dokaze do baterie tlacit o cca 700W vice. Pokud mi poslete graf tak jeste k tomu uvedte zda teda na vstupu tlacite 13A. Pokud tomu tak je tak potvrzujete mou teorii. Samozrejme to muzeme nekdy na srazu vyzkouset. Je nekde v manualu popsano zda c zero ma 3kw nebo 3.5kw nabijecku? Jeste se podle me budou lusit modely s 88 clanky a 88 clanky. Nejenom kapacitou tak i voltama na kterych bude nabijecka pracovat. Cca 8 clanku udela o cca 30v navic a pokud to nabijecka umi na tomto vyssim napeti pri stejnem proudu tak je to zase jinak. Takze je to o vsech parametrech.
                  Ok jsem ochoten se vsadit, ze pokud udelame test s vasi normalni nabijeckou 16A tzn realne 13 na zasuvce 230V a mou realne 16A prostrednictvim jedne faze z 3fazoveho rozvodu ze natece mou nabijeckou vice. Pokud si stojite na sve teorii ze c zero ma zaklapnuty vykon na 3kw a je jedno zda odebira ze site 13 nebo 16A tak se pojdte vsadit. Ja tvrdim ze pri idealnim prisunu proudu dokaze brat nabijecka 3.5kw. vzhledem k tomu ze se nehreje – nevim jak v aute, tak by byla blbost aby mela treba pri 13A ucinnost 93% a pri 16A ucinnost 89% a ze by do baterie dolezlo to same mnozstvi. Sazka?

                27. Poslite nejaky dokaz ze vase trojca berie pri nabijani zo
                  Poslite nejaky dokaz ze vase trojca berie pri nabijani zo siete 16A.

                  Sledoval som nabijanie cez canion na citroene c-zero (80 clankov) aj na mojom i-MiEV-e (88 clankv)
                  Prud je vzdy na AC strane cca 13A, aj ked nabijaci vykon samozrejme mierne kolise podla napetia v sieti.

                  Mozem to dnes, ked pridem domov odmerat a poslem vam screenshot z canion pri nabijani 16A typ1 nabijacim kablom a tiez pri nabijani 32A nabijacim kablom (od Kubisovcov) cez typ2/typ1 redukciu.

                28. a zapni při nabíjení vytápění vozu(umí-li to imiew). To
                  a zapni při nabíjení vytápění vozu(umí-li to imiew). To by ještě mohl být kamínek do mozajky. Naše jóny to neuměj, ale ony toho oproti imiewům neumí více. Taky mohl po nabití zapnout vytápění a nahřát vůz a to plnou dardou co mu kabel dovolil. Nebo to jde taky přes omezení nabíječkou? Nebo to vytápí již v době balancování?

                29. i-MiEV nedokaze zaroven nabijat aj
                  i-MiEV nedokaze zaroven nabijat aj kurit/klimatizovat/rozmrazovat.
                  Kuri/klim/rozmr len na zaklade pokynu z dialkoveho ovladania z pripojeneho kabla zo siete pri vypnutom aute takym vykonom, aky ma cez kabel k dispozicii.
                  Canion hovori, ze dokonca vtedy berie nieco z baterie.
                  Inak to kurenie na kabel je fajn, ale jeho regulacia je urobena idiotsky – nema regulaciu vzduchu, len kvapaliny – zohreje ohrievacom kuriacu kvapalinu na 84 stupnov a udrzuje ju na tych 84 stale, dokonca nema ziadny timeout, takze kuri, dokedy sa kurenie vypne dialkovym, auto sa odpoji od siete, alebo sa auto zapne.
                  Ked som to testoval, po polhodine bolo v aute ako v saune a musel som ho vypnut jednym z horespomenutych sposobov. Takze treba podla vonkajsej teploty len odhadnut ako dlho sa ma ma na kabel rozkurit. Ak je nad nulou, nechavam kurit cca 15 minut, ak je pod nulou tak cca 20 minut na tych 9A co dava 10A nabijaci kabel.

                  i-MiEV kuri s regulaciou len na bateriu – prvych cca 20 sekund rozkuri kvapalinu vykonom 5kW na teplotu podla nastavenia teploty/ventilatora a kurenie sa teda prejavi takmer ihned.

                  Na pokyn z dialkoveho ovladania nevie kurit/klimatizovat/rozmrazovat z baterie.

                  Zopakujem, ze kuri/chladi sa z 400V, takze ked je na kabli, je obmedzene vykonom onboard nabijacky. Ked kuri z baterie, vyuziva celych 5kW. (europske maju tusim len 2,5kW)

                30. Dálkovkou jsem si v zimě zapínal topení při nabíjení,
                  Dálkovkou jsem si v zimě zapínal topení při nabíjení, když jsem čekal v autě.

                31. To už přesně nevím. Vyzkoušejte to.
                  To už přesně nevím. Vyzkoušejte to.

                32. Chladenie ani kurenie pri DC nabijani na i-MiEV-e ani c-ZERO
                  Chladenie ani kurenie pri DC nabijani na i-MiEV-e ani c-ZERO nefunguje, len vyhrievanie sedaciek. A ked kuri/chladi na AC pomocou i-MiEV dialkoveho, tak sa cast energie na chladenie/kurenie odpocita od vykonu palubnej nabijacky resp. max vykonu nabijacieho kabla ak je mensi ako vykon palubnej nabijacky. T.j. pri kureni studeneho i-MiEV-a z AC sa vlastne takmer vobec nenabija, lebo vtedy kurenie i-MiEV nereguluje podla teploty v aute, ale len udrzuje teplotu kuriacej kvapaliny na 84stupnov celzia – teda dost vysoko. Mozno chadenie na dialkove funguje korektnejsie – odmeriam v lete.

                33. Děkuji za upřesnění.
                  Doplním, že když je na AC omezíte

                  Děkuji za upřesnění.
                  Doplním, že když je na AC omezíte nabíjení např. na 6A, tak topení se neomezí, ale odebírá veškerou energii pro nabíjení plus z baterie.
                  Ze začátku topení to odebírá z baterie i při plném nabíjení 16A.

                34. A nemate pravdu. Vypis ev mapa cheb posledni nabijeni v mrazu
                  A nemate pravdu. Vypis ev mapa cheb posledni nabijeni v mrazu a zime ale skoro vybite auto.
                  Vyuctovani 9.052 kW za 2hod 33 min = cca 3.55kw/h. Kabel mennekes yazaki. Takze evidentne mate u vas chybu ze Vam vase nabijecka nedava plny vykon ale jen tech 13A a auto umi slupnout 16A, na meraku nabijecky to kolisa mezi 15,9 – 16,2A. Je zajimave kolik se zde vyroji elektrikaru znalych sveho vozu. Ale pokud jste chlap a stojite si za svym tak pojdme dat sazku. Jeste muzete mi verzi 80 clanku cca o 30V mensi nabijeci napeti a to muze take udelat cca 10% rozdil. Ale to byste jako znalec mel vedet.

                35. Třeba jsu ženská a sázení rozhodně nepovažuji za
                  Třeba jsu ženská a sázení rozhodně nepovažuji za chlapské jednání. Jasně jsem psal, že na srazu se rád přesvědčím. Ještě dotaz – máte které z trojčat? Neměl jste při nabíjení zapnuto vytápění?

                36. Citroen c zero. Bohuzel topeni jsk i miev nema.
                  Citroen c zero. Bohuzel topeni jsk i miev nema.

                37. Tak chlap by mel stat za svym nazorem a mel by se dokazat
                  Tak chlap by mel stat za svym nazorem a mel by se dokazat vsadit.

                38. Podle me je to omezeni danne tou nabijeckou ze pusti max 13A
                  Podle me je to omezeni danne tou nabijeckou ze pusti max 13A i kdyz je na ni napsano 16A. Tu co mam je i na 16, 24 a 32A a i kdyz palubni nabijecka je limitovana tak ty 3A co doruci na vstupu jsou znat a da to cca o 700W vice.
                  Take samozrejme zalezi na jakem kabelu na konci jste. Kdyz jsem nabijel jeste pres prodluzovacku a dve zasuvkovy 230vidlice tak se to i hralo. Ted mam dotazeny 3f rozvod se zakoncenim 32A zasuvku a z toho jdu na nabijecku petikolikem. Nic se nehreje a pada to tam lip. Cca jak rikam o ty 3A lepe nez tou puvodni tzv 16A.

                39. Nabijaci vykon obmedzuje vzdy elektromobil, nabijaci kabel
                  Nabijaci vykon obmedzuje vzdy elektromobil, nabijaci kabel (wallbox, alebo DC nabijacka) vzdy len dopredu povie, kolko maximalne dokaze dat.

                40. Tak mu odpovezte v cem je pro nej wall box vyhodny. Barak mam
                  Tak mu odpovezte v cem je pro nej wall box vyhodny. Barak mam podle drivejsich norem v hliniku. Takze jsem do garaze od hlavnich jisticu natahl radsi poradny medeny kabel. Ta tu hlinu co vede do garaze bych nedal ruku do ohne.

                41. Jak už tu bylo napsáno, je s tím výrazně snadnější
                  Jak už tu bylo napsáno, je s tím výrazně snadnější manipulace, nemusí pokaždé rozdělávat a uklízet nabíjecí kabel. A také mu umí zkrátit čas nabíjení, pokud jeho EV umí 2, nebo dokonce 3f AC nabíjení, tak velmi výrazně.
                  Dále pak za příplatek třeba programovaní času nabíjení, měření spotřeby, na veřejném místě spouštění na čip atd.

                  Jestli to za těch cca 20tis(3f) stojí, si musí každý zhodnotit sám.

                42. Tak druhy kabel si clovek muze poridit i bez wallboxu aby
                  Tak druhy kabel si clovek muze poridit i bez wallboxu aby nemusel porad uklizet a rozdelavat kabel. Zaponit si to na 1f nebo na 2f ci 3f se to da take bez wallboxu. Cas nabijeni si clovek muze navolit v aute, mereni spotreby je otazka 1300kc i na 3 faze, spusteni na chip na verejnem miste to uz mluvite o ponekud drazsim wallboxu v antivandal uprave.

            2. A misto draheho 3f wallboxu jsme radsi investovali do prenosne
              A misto draheho 3f wallboxu jsme radsi investovali do prenosne DC nabijecky Chademo a CCS takze pokud nejake auto jede na cestu kde je nabijeni pouze AC 5 kolik nebo mennekes tak si ji hodime do kufru. Takze jsme nekupovali draze to co se da zapojit velmi levne vlastnimi silami – zbytecny wall box a radsi jsme si koupili to co potrebujeme a vyrobit jsme si nejmeli. DC nabijecku.

                1. Tak je to relativni co stoji 3f wallbox ktery nam rychle
                  Tak je to relativni co stoji 3f wallbox ktery nam rychle nabijeni neresi a DC nabikecka ktera nam resi vse. Nam se to vyplati. Potrebujeme aby malobateekace naskakaly i 300km za den tak aby se navratnost na auto pohybovala kolem 14 mesicu. A mensi 10kw DC se do kufru vejde jako nic – vazi asi 18kg a pri ceste kde je jenom AC je to vyhra.

                2. Tak to potom jo, ale průměrný uživatel nepotřebuje
                  Tak to potom jo, ale průměrný uživatel nepotřebuje nabíjet 3 EV na 300km denně.
                  A nebylo ve vašem případě možná vhodnější sáhnout třeba po Smartu nebo 500e, které umí spolykat až 22kW AC?

                3. Smarta jsme zkouseli. Ty co byly v nizky cenove relaci mely
                  Smarta jsme zkouseli. Ty co byly v nizky cenove relaci mely jenom pomale nabijeni. Navic se do nich nevejde tolik obedu na rozvoz jako do citroen c zero kde se daji vyhodit zadni sedacky a maji 5 dveri.
                  Nabijeni AC pomale pres noc a DC chademo rychle pres den je idealni jak s nimi naskakat potrebne kilometry.
                  Uz i koukame po 50kW DC nabijecce.

                4. No jo, ale 50kW DC potřebuje min 3x80A
                  No jo, ale 50kW DC potřebuje min 3x80A

                5. Jo to pujde uz k pizzosce a ne do baraku.
                  Jo to pujde uz k pizzosce a ne do baraku.

                6. Kde mohu zakoupit tu DC Chademo přenosnou nabíječku? Děkuji
                  Kde mohu zakoupit tu DC Chademo přenosnou nabíječku? Děkuji

                7. No vcera jsem delal 400km s NV200. A na Cernem Moste stala
                  No vcera jsem delal 400km s NV200. A na Cernem Moste stala tesla na DC na 4 hodiny tak me nabijecka pichla. Minuly tyden Cheb. Dojel jsem tam prazdnej a u kauflandu je jenom AC mennekes. Nemusel jsem.tam.cumet 3 hodiny na 10kw a jel jsem za pul hodiny.

                8. Normalne ji nevozime. Je ve firme rozvozy jidel a pizzy a
                  Normalne ji nevozime. Je ve firme rozvozy jidel a pizzy a dobiji prubezne 3 auta a nebo kdyz jede nejaky kamarad kolem.

            3. Navic se nam to i potvrzuje kolikrat u DC nabijecek kdy byva
              Navic se nam to i potvrzuje kolikrat u DC nabijecek kdy byva na DC kabelu plno a zaroven se da nabijet z AC. Naposledy vcera. Odlozena Tesla
              Na chademu na 245minut. Napojil jsem se na AC a pres vlastni DC nybijecku jsem si nabil nutne co jsem potreboval za 30min a pokracoval dal. A bude cim dal tim hure na DC.

    3. Teď jsem narazil na zajímavé video přesně pro
      Teď jsem narazil na zajímavé video přesně pro mne:
      https://youtu.be/hAZpZQk7FbM

      Je to od laika pro laiky, pro zkušený elektromobilisty je to o ničem, ale myslím, že je to hodně dobře podáno a vysvětleno pro úplný nováčky a lidi co prakticky elektromobil nikdy neviděli je to výborný.
      Je tam krásně vidět co člověk potřebuje a jak se to ovládá.

    4. Pro domácí použití je Wallbox dobrý, pro rychlé a
      Pro domácí použití je Wallbox dobrý, pro rychlé a bezpečné nabíjení, doporučuji ukončení s kabelem ne zásuvkou, některý se dá spojit regulačně i se spotřebou v domě kvůli hlavnímu jištění a nebo k nabíjení z přebytků a prioritně z vlastní fotovoltaické elektrárny. Toto ale neumí většina běžně prodávaných wallboxů. Wallbox se dá pořídit za 10 i 80 tisíc.

      Rychlost nabíjení ale vždy záleží na tom jakou AC nabíječkou je vybavené vaše EV. Podle toho je dobré si pořídit ten Wallbox, nejlépe ale aby uměl nabíjet maximálním možným výkone tedy 3fázový a maximální proud 32A, Omezení na přechodnou dobu (kvůli domovnímu jištění 25A nebo EV neumí ve 3 fázích lze případně omezit ale EV si nikdy nevezme víc než na kolik je vnitřní nabíječka EV stavěná. Takový Wallbox vám potom může sloužit napořád i když budete měnit EV nebo jich budete mít doma víc.

      Nejde z 3f Wallboxu nabíjet do 1f nabíječky EV tak, že by se ty 3 fáze sloučily nebo to běželo na sdružené napětí sítě.

      Takže jakým maximálním výkonem budete moc nabíjet určuje vnitřní AC nabíječka v EV a pak až Wallbox. Nabíjet menším výkonem je vždy možné ale ne moc praktické, viz ta vaše obyčejná zásuvka.

        1. Nějaký takový jsem na internetu našel ale myslím, že to
          Nějaký takový jsem na internetu našel ale myslím, že to nebylo podle mých představ a tak to řeším sám, aby to bylo s plynulou regulací do EV podle výroby z FVE. Zatím to mám vyzkoušené jen s Wattroutrem, ale chci aby to bylo samostatné i bez něj.

          Nemám to ale ještě komplet hotové tak, abych to mohl nabízet.

                1. Výstup z SDSmicro (stejně tak z Wattrouteru) 0-10V dáte na
                  Výstup z SDSmicro (stejně tak z Wattrouteru) 0-10V dáte na vstup 0-10V EVSE a EV bude nabíjeno plynule dle výroby (přebytků) z FVE.

                2. Aha, jasně, díky 🙂 Teď to nemám jak vyzkoušet, ale do
                  Aha, jasně, díky 🙂 Teď to nemám jak vyzkoušet, ale do budoucna to tak zkusím.

                3. Ještě mě napadá – řeší se tato problematika někde na
                  Ještě mě napadá – řeší se tato problematika někde na českém fóru? Jestli to dobře chápu, tak „krabička“ na nabíjecím kabelu řídí palubní nabíječku – její výkon – pulsy, které jí posílá na 1kHz. V mém případě jí ty pulsy vnutím z (přizpůsobeného) výstupu SDS, ale jak se standardně „krabička“ dozví, kolik může pustit do palubní nabíječky proudu?

                4. U nás asi NE. Na cizích fórech něco je a jsou i věci
                  U nás asi NE. Na cizích fórech něco je a jsou i věci hotové. Nicméně stejně chcete využít již stávající, tak to budete řešit podobně jako já – necháte si vyrobit wallbox na zakázku (nebo si uděláte sám).

                  Obecně to funguje jak píšete. „Krabička“ se to dozví právě přes těch 0-10V a pustí do auta 0-32A (případně jak si nastavíte). EV většinou umí min. 5,5A.

    5. Vyresil jsem to wallboxem s kabelem a zastrckou od ePavla –
      Vyresil jsem to wallboxem s kabelem a zastrckou od ePavla – sampro.cz. ePavel perfektne poradi s tim, co nejlepsiho se hodi. I kdyz mam auto, ktere nabiji pres jednu fazi, vzal jsem jiz trojfazovy wallbox, abych to mel pripravene na potencialne jine auto, ktere zvladne nabijeni tremi fazemi. ePavluv wallbox umi nastavovat ruzne proudy 6-10-13-16-20-25-32A – a to je na tom to super.

          1. Možná to bylo myšleno tak, že dle připojovacích
            Možná to bylo myšleno tak, že dle připojovacích podmínek není potřeba (povinost) u D27 zajistit blokování nabíjení auta po dobu platnosti vysokého tarifu. Ale pokud chce člověk nabíjet za levno v nízkém tarifu je dobré si to propojit. Lze to samozřejmě řešit i časováním v autě. U některých tarifů se ale časy mění a muselo by se to přenastavovat, některá auta neumí nastavit více časů, takže to není pak vhodné např. pro D25.

            1. Ano, máte pravdu tak to je…
              Jinak k sazbě D27 stačilo

              Ano, máte pravdu tak to je…

              Jinak k sazbě D27 stačilo podat žádost a ofotit techničák elektroauta.
              Auto je na firmu, tak ještě prohlášení, že budu auto nabíjet jen pro soukromou potřebu a jen JÁ….
              Jinak by mne tlačili do dalšího odběrného místa a sazby pro podnikatele C27…
              Po Novém roce se ozval technik a už to šlo během pár dnů. Nic nechtěl vidět v garáži ani nebyl, žádné revize…. 20 minut, hotovo. To wallbox instalovali 8 hodin :))

        1. Myslim, ze D27 znamena automaticky denni/nocni tarif a to je
          Myslim, ze D27 znamena automaticky denni/nocni tarif a to je spinane prave pres HDO. Kdyz jsem zadal o D27, tak mne bylo receno, ze az budu mit spinac HDO nainstalovany, tak pak teprve prijdou vymenit elektromer a od te doby budu mit vlastne D27 sazbu. Jednalo se o EON. Rekl bych, ze HDO spinac urcite potrebujete.

          1. Nemusí tomy být tak. Kdo v roce 2013 měl D25d, instaloval
            Nemusí tomy být tak. Kdo v roce 2013 měl D25d, instaloval FVE v regionu SME, dostal 4Q elektroměr jehož jeden signální výstup byl naprogramován na spínání relé. Takže hodiny pro spínání tarifu si odnesli a maj to vše řešené zmíněným 4Q elektroměrem.

          2. Napsal jsem to špatně. V bytovém domě na Chodově mám
            Napsal jsem to špatně. V bytovém domě na Chodově mám sazbu u PRE D27, nový elektroměr s vestavěným HDO přijímačem, nicméně už žádný výstup nulou na stykače (jako třeba u D25 kde dochází k blokování např. bojleru, akumulaček atp.).
            6 měsíců a 14 dní trvalo od požádání družstva o 425 byt. jednotkách, aby mi to schválili – 12m kabel do garáže z vlastního elektroměru v prvním patře. Zdálo se to tak jednoduché…. Koniny typu chytré PRE za 9 mil. je někdy v prosinci naštěstí opustilo, když jsem byl jediným elektromobilistou.

            Sampro Wallbox umí pracovat s HDO, také „odblokovat HDO“- je k tomu přepínač a já tuto část tedy vůbec nevyužívám. (ač na lince PRE tvrdili, jak budou potřeba stykače)

            Prostě si musím dát pozor, abych auto nabíjel v bloku 22*00-6*00. Ale zase mohu dobíjet i během dne, kdyby náhodou bylo potřeba operativně vyjet s „plnou“…

    6. Záleží na spoustě věcí. Denní nájezd, garáž nebo ne
      Záleží na spoustě věcí. Denní nájezd, garáž nebo ne apod. Běžně stačí nabíjení 12 A ze zásuvky, protože normálně člověk moc nenajede, ale mám wallbox i 3×32 A, protože někdy se nabíjení 32 A hodí, zvlášť když člověk spěchá.

    7. Pokud se bavime o modernich EV , tak to auto za obyčejné
      Pokud se bavime o modernich EV , tak to auto za obyčejné zásuvky nezapojíte jako třeba cirkulárku.

      Potřebujete k tomu speciální nabíjecí kabel s ochrannou elektronikou. Jeden dostanete k vozu do bežné zásuvky na proud kolem 10A. A pokud si ten kabel dáte v ragáži na hřebík a uděláte si nejaký držák na koncovku na zdi ,tak máte vlasně wall box.

      Ale pokud si chcete vozit kabel sebou tak si tím pádem musíte koupit další (počítám že balit kabel každý den nebudete) Stojí od 5000 do 10000 Kč.

      A pokud máte auto jako třeba Teslu s 3F nabíječkou tak ten kabel stojí i 15 tis. tedy skoro stejně jako wall box.

      Takže je to prakticky jedno wall bax Vás může od šikovného kutila vyjít i levněji jak druhý náhradní nabíjecí kabel.

      Materiál na wall box přijde tak na 5-8 tis.

      1. nj je to tak, ale jak tak koukám na mobile vyrojilo se jich
        nj je to tak, ale jak tak koukám na mobile vyrojilo se jich tam poslední dobou takhle levných lehce přez mega víc, jde to dobře dolů soudluzi 😉

        mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/tesla-model-s/vhc:car,cnt:de,srt:price,sro:asc,ms1:135_3_,frn:2014,mlx:100000,dmg:false

        1. Známý si koupil pod 1 mil. S60 z 2014, docela se to sypalo,
          Známý si koupil pod 1 mil. S60 z 2014, docela se to sypalo, dojezd po dálnici taky nic moc (jezdí do Německa) moc spokojený tedy nebyl. Dát za staré auto po záruce přes 1 mil. to bych se na to vykašlal. Za 5 let takové nikdo chtít nebude ani zadarmo, bazary budou plné. Nejde jen o baterii, ale jako u každého auta odchází časem elektrické i mechanické věci a na Teslu S to je všechno pekelně drahé. Jenom sada 2ks vzduchových tlumičů stojí 90 tis. Kč.

                1. Ano motor baterie 8 let, ostatní 4 roky.
                  Ano motor baterie 8 let, ostatní 4 roky.

                2. Na Tesly dovezené z USA, neplatí záruka na nič. Museli by
                  Na Tesly dovezené z USA, neplatí záruka na nič. Museli by ste ju odviezt do USA.

                3. Tesla Model S se dělá od roku 2012
                  Tesla Model S se dělá od roku 2012 ;))

                  kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/

                4. Netvrdím, že Wiki nekecá. 🙂 A 3 roky mi přišly málo.
                  Netvrdím, že Wiki nekecá. 🙂 A 3 roky mi přišly málo. Ale ani vám nemusím věřit. 🙂

                5. jestli sám o sobě nevíš od kdy se vyráběla TMS a
                  jestli sám o sobě nevíš od kdy se vyráběla TMS a nevidíš na datum tak se di zahrabat a nevotravuj tady, páč seš pak nekompetentní 😉

                  youtube.com/watch?v=UAIqoucApw8

                6. Takových nás je tu víc. A ne ne si dát pokoj.
                  Takových nás je tu víc. A ne ne si dát pokoj.

                7. Baterky a motor jo, ale na tom aute muze pokazit kopec jinych
                  Baterky a motor jo, ale na tom aute muze pokazit kopec jinych veci – kolegyni se ted treba rozsypava obraz na displeji….

                8. taky může spadnout meteorit, trolle
                  rozsypává obraz?

                  taky může spadnout meteorit, trolle
                  rozsypává obraz? další nejasný termín od placených socek? 🙂

                9. Tak říkala mi to ve čtvrtek že s tím má problém,
                  Tak říkala mi to ve čtvrtek že s tím má problém, detaily jsem nezjišťoval…. Nebo ty žiješ v přesvědčení že ta elektronika v teslach je nějaká mimozemská technologie co se nekazí?

          1. sada 2ks vzduchových tlumičů od kud pak přímo z TESLY?
            sada 2ks vzduchových tlumičů od kud pak přímo z TESLY? Jaká značka tlumičů to je? Germanský Biltein Krup olel?? A co s nima jako bylo? Mě vydrželi na bramboře 150.000 km / 15 let…. A v áftrmarketus je asi nenašel ?? 😉

            autodily-pema.cz/autodily/tesla/model-s/60-225kw

  2. Tesla zahajuje prodej zlevněné varianty TM3 v Číně
    firma

    Tesla zahajuje prodej zlevněné varianty TM3 v Číně

    firma uvedla ve svém prohlášení, že čínští zákazníci budou moci zadávat objednávky na variantu modelu 3 s dlouhým doletem, který bude mít cenu 433 000 juanů (původně 499.000 juanů).

    Tesla poslal 2 lodě a nejméně jedno letadlo s TM3 do Číny, řekl zdroj logistiky, který se seznámil s touto záležitostí.

    Společnost uvedla v říjnu, že její prodeje v Číně byly zatraceny poté, co Peking zvýšil celní sazby na dovoz amerických vozů na 40 procent v červenci. Čína od té doby dočasně pozastavila další 25procentní sazbu a snížila ji na úroveň 15%.

    finance.yahoo.com/news/tesla-starts-selling-cheaper-model-080102719.html

    1. Spojené státy v podstatě požadují, aby Čína omezila
      Spojené státy v podstatě požadují, aby Čína omezila své ambice stát se světovou jedničkou v odvětvích jako robotika a elektrická auta … :)))))))))) hahaha do 01.03.2019

      investicniweb.cz/news-cinska-delegace-hovori-o-vyznamnem-pokroku-v-jednanich-s-usa/

    1. ale vieš o tom, že ešte v 2012-tom vyrobili len 2650 aut, a
      ale vieš o tom, že ešte v 2012-tom vyrobili len 2650 aut, a v 2018-tom skoro 100x toľko, že?
      a vieš o tom, že postaviť továreň na produkciu 300-500 tisíc aut ročne stojí aj s inštalovaním liniek dobrých 5 miliard USD, že?
      nemyslím, že im leží 20 miliard len tak niekde na stole

      ja by som im asi dal predsa len ešte nejaký čas, kým to na tých pár milionov dotiahnu 🙂

    2. malá, jen ovládá téměř všechny luxusní kategorie
      malá, jen ovládá téměř všechny luxusní kategorie 🙂
      tedy dle tvé logiky mercedes, bmw a všechny automobilky světa prodávají málo luxusních aut ze všech aut 😀

      taky se prodává několikanásobně víc rohlíků než dortů, takže dle tvé logiky je prodej dortů malý 🙂

            1. Ehmmm. To je fakt dobrý vtip.
              Ne jsem rád, že Rivian a

              Ehmmm. To je fakt dobrý vtip.
              Ne jsem rád, že Rivian a Atlis Motors to dělají, ale mluvit tu o tom, že někdo ty auta už teď vyrábí je čiré scifi. A je ve vhězdáých, jestli se vůbec tyhle auta budou vyrábět. A v jakým počtu.
              Přeju jim to, ale mluvit teď o nějaké konkurenci pro Teslu je naprosto zbytečné.

              Počkejme na příští rok až je opravdu začnou prodávat. Teprve pak se dá o něčem mluvit. Ale osobně silně pochybuji, že to příští rok vůbec začne.

              Dávám tomu šanci tak 50 na 50.

    1. Tak tohodle šílence jednou za 2-3 roky „skontroluju“ na webu
      Tak tohodle šílence jednou za 2-3 roky „skontroluju“ na webu co zase vypotil… Ale až dneska mi napadlo juknout na wiki … a vida: Než začal blouznit o E-catu, v roce 1978 založil společnost Petroldragon s cílem konvertovat organický odpad na benzín. Z důvodu zpronevěry finací v roce 1989 italská vláda firmu zavřela a Rossiho šoupli za katr. Kolik v tý báni pobyl se už nepíše, ale minulost má borec pestrou…

      https://en.wikipedia.org/wiki/Andrea_Rossi_(entrepreneur)

      video tady:
      https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=gw_oa8MvdQk&ab_channel=EcatSK

      Ale vypadá to na bullshit.. pouze 2339 shlédnutí….:-)))

Napsat komentář