Nová verze asistenčního systému Tesla Autopilot umí jezdit po dálnici zcela autonomně

Tesla nedávno po letech čekání vypustila novou verzi 9 asistenčního systému Autopilot. Podívejte se, co kolem sebe tahle umělá inteligence při jízdě vidí.

Řidič auta na displeji vidí zjednodušenou podobu toho, co zaznamenají kamery a další senzory systému Autopilot v okolí vozu
foto: Model X Be Tripping

Nová verze systému Tesla Autopilot už využívá všechny kamery v elektromobilech Tesla Model S, Tesla Model X a Tesla Model 3. Přichází také s novinkou „Navigate on Autopilot“, která dokáže na dálnici provádět pokročilé kousky – měnit pruhy, sjíždět a najíždět na exitech. Tesla zatím tuto funkci označuje za betaverzi.

Systém řidiče nicméně hned na začátku, před použitím funkce Navigate on Autopilot, upozorní, že to z jeho auta nedělá autonomní/robotické auto. Řidič stále nese veškerou odpovědnost. Magazín The Verge výstižně popsal funkci jako „Waze na steroidech“.

Elektromobily Tesla se systémem Autopilot jsou vybaveny osmi kamerami, 12 ultrazvukovými senzory a radarem. V nové verzi Autopilota jsou všechna tato v reálném čase sbíraná data křížově ověřována s terabajty mapových podkladů, která neustále sbírají všechny vozy Tesla.

Co všechno kolem sebe vidí a dokáží rozpoznat kamery se můžete podívat na následujícím videu. Na druhém videu pak můžete vidět názornou ukázku funkce Navigate on Autopilot. Ta je bohužel zatím dostupná pouze v USA. Do Evropy by měla přijít za několik měsíců, během kterých musí Tesla vyřešit problém různorodosti silničního značení v jednotlivých evropských zemích.

29 Comments on “Nová verze asistenčního systému Tesla Autopilot umí jezdit po dálnici zcela autonomně”

  1. AHOJ VŠICHNI TESLÁCI,
    ASI JSTE AZAREGISTROVALI NOVÝ UPGRADE

    AHOJ VŠICHNI TESLÁCI,
    ASI JSTE AZAREGISTROVALI NOVÝ UPGRADE 9 PRO TESLU S.

    NEFUNGOVALO MI PO PŘEDMINULULÉM UPGRADU RADIO, SNÍŽIL SE VÝKON.

    V NADĚJI, ŽE TO OPRAVÍ JSEM ODSOUHLASIL NOVOU VERZI Č. 9.

    VŠE JE SHRNUTO DO JEDNOHO MENU. NA PODKLADU OBRAZOVKY NEUSTÁLE BĚŽÍ MAPA NAVIGACE A NEJDE VYPNOUT. NA NI LZE DÁT JEN RADIO DO DOLNÍ ČÁSTI, NAHORU PAK INTERNET, NEBO GRAF SPOTŘEBY. NA VÝMĚNU POZICE OKEN ZAPOMEŇTE.
    MENU UŽ NENÍ ROZDĚLENO NA OVLÁDÁDÁNÍ PROVOZNÍCH REŽIMU AUTA A NA NASTAVENÍ MÁLO POUŽÍVANÝCH NASTAVENÍ VŠE JE V JEDNOM ŘÁDKOVÉM MENU.
    ZMIZELY BAREVNÉ IKONY Z HORNÍ LIŠTY A PŘESUNULY SE DO TLAČÍTKA V LIŠTĚ OVLÁDÁNÍ KLIMATIZACE. VŠE ČERNOBÍLÉ.
    NEPOZNÁTE ZDA JE VYPNUTÁ ČI ZAPNUTÁ KLIMATIZACE.
    MÍSTO VELKÝCH TLAČÍTEK, KETERÉ SE PO AKTIVACI VYBARVILY MODŘE JSOU JEN
    JAKÉSI TEČKY. PO PŘESUNUTÍ SE MODŘE VYBARVÍ JEJICH POLÍČKO.

    NĚKDO BUDE NADŠEN. JÁ JSEM ZKLAMÁN A UDĚLÁM VŠE PROTO ABYCH SE VRÁTIL KE STARÉ VERZI.
    NEŽ UPGRADE POVOLÍTE RADĚJI SI JI U NĚKOHO PROHLÉDNĚTE.

    VŠECHNY ZDRAVÍ
    Ivo Žemlička

  2. pane horciku, kdy uz prestanete psat ty bulvarni nadpisy?
    pane horciku, kdy uz prestanete psat ty bulvarni nadpisy? nazev clanku:“Nová verze asistenčního systému Tesla Autopilot umí jezdit po dálnici zcela autonomně“

    a v tele clanku:“Systém řidiče nicméně hned na začátku, před použitím funkce Navigate on Autopilot, upozorní, že to z jeho auta nedělá autonomní/robotické auto.“

    tak je spravne a, nebo b?

        1. Na video jsem ještě nekoukal ale je rozdíl mezi daty které
          Na video jsem ještě nekoukal ale je rozdíl mezi daty které má uživatel přístupné a které slouží k generování rozhodnutí nějakého stroje.

          To by každá kamera na letištích musela mít u sebe přivázaný formulář a každý kdo kolem ní projde by musel podepsat souhlas se zpracováním obrazových dat která pořídila pro rekognici obličeje či jinou aktivitu.

          Pochopil bych 😀 kdyby kolem vojenských objektů nemohly jezdit Google káry. Ale jestli někoho šoupnout do chládku za zapnutý telefon co se odemyká pomocí face recognition…. ?

          1. To uz je trosku extremni (proti)priklad, ne? Face recognition
            To uz je trosku extremni (proti)priklad, ne? Face recognition si pravdepodobne neuklada obrazky, ani je neposila domu na centralu. Tesla system dela oboji (a to nemluvim o nove funkcionalite „dashcam“).

            Jasne, ze soudny clovek to resit nebude, ale v pripade srazky s blbcem (coz se zrejme stalo tem dvema), pripadne pri srazce dvou tvrdohlavych …

                1. Jeste vetsi blamaz zazili rusky vojaci, kteri zverejnili fotky
                  Jeste vetsi blamaz zazili rusky vojaci, kteri zverejnili fotky na facebooku a dle dat gps byli na Ukrajine a v plne polni s technikou.

      1. Na druhou stranu by se dalo polemizovat, proc vubec roboticka
        Na druhou stranu by se dalo polemizovat, proc vubec roboticka auta. Ortodoxni zide nesmi o sabbatu vubec nic delat. Ani rozsvitit zarovku. Proto existuje spousta udelatek, ktera to svetlo rozsviti aniz by mohl byt obvinovan ze hrichu. A aby mohli jezdit, tak potrebuji robotauto. Takze spiklenecka teorie muze byt, ze ten vyvoj je jen kvuli ortodoxnim zidum.

    1. A co na to GDPR?
      Tatík čeká s TESLOu u školky, ven chodí

      A co na to GDPR?
      Tatík čeká s TESLOu u školky, ven chodí děti a TESLA všechno natáčí…

      A to jsme si mysleli, že je na ulicích moc kamer. Teď bude mít každé auto 8 dalších. Jak vylezete z baráku, tak budou znát každý Váš pohyb a to doslova.

    1. hele i kdyby ftom seděla Virtuální Interaktivní Kinetická
      hele i kdyby ftom seděla Virtuální Interaktivní Kinetická Inteligence VIKI s pozitronovým operačním jádrem a pruhy zvládala levou zadní tak jednoho dne stejnak nabyde vědomí pošle tě k šípu ;)))

      hele jak VW AUDI mělo autopilota už v roce 2004 ;)))

      csfd.cz/film/91975-ja-robot/prehled/

      1. Podle reakci lidi na TMC se zazrak nekona ani na tech
        Podle reakci lidi na TMC se zazrak nekona ani na tech americkych. Nekteri lide zminuji, ze to pekne funguje v 5% pripadu, obecne si stezuji, ze se to do sjizdeciho prihu radi pozde, vyvolava zbytecne krizovky…
        Takze do stavu v titulku podle vseho asi jeste nejake usili zbyva.

Napsat komentář