Společnost Dyson dnes oficiálně oznámila, že její vedení rozhodlo o vybudování prvního vlastního automotive výrobního závodu v Singapuru.
foto: Dyson
Spuštění provozu ve dvoupodlažním výrobním zařízení na zakázku je naplánováno na rok 2020. Začátkem tohoto roku společnost Dyson oznámila, že investuje 200 milionů liber do nových budov a zkušebních zařízení ve svém areálu na letišti Hullavington Airfield ve Velké Británii. Dyson nadále pokračuje v globálních investicích v oblasti nových technologií ve výši 2,5 miliardy liber.
NEPŘEHLÉDNĚTE Výrobce vysavačů Dyson připravuje britský elektromobil
V září 2017 společnost Dyson potvrdila, že na elektromobilu pracuje už od roku 2014. Asie se stala hlavním růstovým trhem pro tuto britskou společnost. Zaznamenala tam 73% růst, zatímco v Evropě to bylo 21 % a v Severní a Jižní Americe 19 %. Dyson už za svou historii vyrobil přes 100 milionů produktů.
Dyson nadále investuje do různých programů vývoje baterií. Množství inženýrů a vědců, kteří vyvíjejí solid-state baterie (baterie s pevným elektrolytem) se za posledních 12 měsíců zdvojnásobil. Během posledních tří let se investice do baterií ve firmě zdvojnásobily.
Jim Rowan, CEO společnosti Dyson, napsal v dopise zaměstnancům:
Rostoucí automotive tým společnosti Dyson dosahuje vynikajícího pokroku ve vývojových aktivitách v nejmodernějších hangárech na letišti Hullavington ve Wiltshire, kde investujeme 200 milionů liber. Je zřejmé, že nyní musíme rychle postupovat k výrobě a montáži. Rozhodnutí o tom, kde se bude naše auto vyrábět, je velmi komplexní, založené na dodavatelských řetězcích, přístupu na trhy a dostupnosti odborných znalostí, které nám pomohou dosáhnout našich ambicí.
Jsem potěšen, že vám mohu oznámit, že vedení společnosti Dyson nyní rozhodlo, že naše první automobilové výrobní zařízení bude v Singapuru. V prosinci začneme s výstavbou, kterou dokončíme v roce 2020 a splníme tak časový plán projektu.
Stávající přítomnost našeho týmu v Singapuru, v kombinaci s významnými pokročilými zkušenostmi v oblasti výroby, jsou předvojem. Singapur také nabízí přístup k trhům s vysokým růstem, stejně jako rozsáhlý dodavatelský řetězec a vysoce kvalifikovanou pracovní sílu.
Nákladnost výroby v Singapuru je sice poměrně vysoká, stejně tak je ale silný tamní tah na branku v rozvoji a využívání pokročilých technologií. Je proto správným místem pro výrobu vysoce kvalitních strojů nabitých technologiemi, tedy i našeho elektrického vozidla.
Historie značky Dyson v Singapuru začala před 11 lety s malým inženýrským týmem, který vyvinul naše vysokorychlostní digitální elektromotory. Od té doby jsme se značně rozrostli, nyní zde zaměstnáváme 1100 lidí a v Singapuru jsme vyrobili více než padesát milionů vysokorychlostních motorů Dyson Digital Motors.
Naše RDD týmy v Singapur Technology Center a Advanced Manufacturing Center vybudovaly špičkové know-how a představily společnost Dyson v nejlepším světle. Singapur je pro naši budoucnost zcela zásadní a očekáváme růst počtu členů našeho tamního týmu na dvojnásobek.
Dyson je po stránce vývoje, dodávky a realizace technologií skutečně globální společností. Toto rozhodnutí je skvělou zprávou pro naše výjimečné týmy v Singapuru i Velké Británii. Jedná se o projekt s rychlým vývojem, který je vzrušující a stěžejní pro naši společnost.
Dyson jako jedinej má ty koule začít v Anglii s novou
Dyson jako jedinej má ty koule začít v Anglii s novou automobilkou. Zatímco celá slavná britská autoprůmyslová hrdost už je dávno v zadeli, rozprodaná, nebo pochcípala na úbytě pro totální neschopnost, tak výrobce vysavačů jako jedinej znovu pozved zahozenej anglickej prápor a vyrobí zase pravý anglický auto za anglický peníze. Akorát to bude Made in Singapur :-DB-]
Dyson je takovej britskej Musk. Aspoň si ho doma vážej a už je z něho sir.
Konstruktérem je nějakej inža z Aston Martinu.
Říká že je zoufale málo inženýrů tak mu Boris Johnson řek tak uděláme univerzitu a von řek jo a udělal jí. Platí studentům stipendium a ještě jim dá práci a mebo je nachá jít kam chtěj.
https://youtu.be/QpXKNxslr84
úbytě – ktorej časti?človek – pľúca, kosti, žalúdok,
úbytě – ktorej časti?človek – pľúca, kosti, žalúdok, … automobilka …?
Singapur už je jediná „Západní“ mětropole, kam se dají
Singapur už je jediná „Západní“ mětropole, kam se dají masově na lepší život (včetně dlouhodobého rodinného) lákat čínští inženýři a technici, třeba do multikulturou zdevastovaného Londýna by dnes nešli.
Dyson se uměl podívat na vysavače z jiného úhlu než
Dyson se uměl podívat na vysavače z jiného úhlu než existující výrobci, věřím, a palce mu držím, i teď.
Drzim panu Dysonovi palce, ale pokud to auto bude drahe jako
Drzim panu Dysonovi palce, ale pokud to auto bude drahe jako jeho vysavace tak moc nevytrhne a v high-endu bude potrebovat i obdobu autopilota a dalsi vychytavky.
Pokud máš vyjímečný výrobek, rádi ti za něj lidé
Pokud máš vyjímečný výrobek, rádi ti za něj lidé zaplatí víc, než je běžné.
Ale jestli to pojme jako své vysavače, tak pámbů s ním i s jeho elektroautama.
Koupil jsem si ten jeho vysavač co se u nás prodával za 11
Koupil jsem si ten jeho vysavač co se u nás prodával za 11 klacků o 45 % levnějc, ale i tak je to drahý jak kráááva. Ten musí super dobře vydělávat když mu to lidi kupujou za ty kosmický ceny. Řekl bych že rejžuje za kus daleko víc než třeba Apple za svoje founy, který jsou daleko náročnější na vývoj 😀
Buhví za kolik ty jeho vozejtka budou?
Bude to stejný jak s cenama founů.
O něco míň než Ajfoun
Bude to stejný jak s cenama founů.
O něco míň než Ajfoun (Tesla) a sakra víc než zbytek světa.
Akorát, že až s tím vyleze, bude už poměrně slušná konkurence, tak uvidíme.
Teda pokud vůbec něco postaví.
a nechceš si koupit nějaký vysavač na splátky od
a nechceš si koupit nějaký vysavač na splátky od podomního prodejce (60t a výše) ty vysavače v obchodě neumí vysát roztoče o pavoucích ani nemluvím, ale vysavač za 60t to už je jiná třída, má tak obrovský podtlak, že to vysává bordel i z vedlejší místnosti skrz klíčovou dírku
Todle umí můj druhej vysavač. Chudák sousedka pode mnou
Todle umí můj druhej vysavač. Chudák sousedka pode mnou :)))
https://youtu.be/rKl-MuZgpuw
moc pěkný :-))
moc pěkný :-))
Tady to máššššš:
James Dyson řekl, že jeho nová auta
Tady to máššššš:
James Dyson řekl, že jeho nová auta budou „radikálně jiná“ než současná elektrická vozidla. Zprávy z počátku roku hovoří o ambicích společnosti vybudovat vlastní řadu EV, přičemž po prvním, high-endovém modelu by mohly následovat dva levnější, určené pro masový trh.
No tak už se těšíme.
Za mě palec nahoru. Jen tlačte ty dinosoury pěkně do
Za mě palec nahoru. Jen tlačte ty dinosoury pěkně do kouta. žádné stamilionové odměny, ale hi-tech produkty ve velkém a s pořádnou baterkou. Třeba se nakonec dočkáme i těch solid-state baterií.
v ty baterie pevne doufam. To pak zmeni veskere mysleni a uz
v ty baterie pevne doufam. To pak zmeni veskere mysleni a uz snad nebude nikdo, kdo ev autum nebude verit. Osobne si myslim, ze mraky tymu na svete si je vedomo, ze kdo toto vymysli jako prvni, tak vyhral megaloterii. Takze ted se testuje, vymysli, aby to bylo co nejdrive hotovo. Doufam, ze to bude v horizontu 5-10let pro ostry provoz.
Světlé zítřky a digitální elektromotory 🙂
Světlé zítřky a digitální elektromotory 🙂