Land Rover představil hybridní Range Rover a Range Rover Sport

Land Rover představuje své první hybridy. V plné parádě se ukážou na autosalonu ve Frankfurtu. Ač klesla spotřeba, vozy si podle tiskové zprávy ponechávají terénní schopnosti a výkon. Oba staví na lehké hliníkové konstrukci jako klasický Range Rover/Sport.

Range Rover Hybrid, první hybridní vůz značky Land Rover
foto: Land Rover

Land Rover dnes představil hybridní Range Rover a Range Rover Sport. Obě tyto novinky budou také představeny na frankfurtském autosalonu. Díky hybridnímu pohonu dochází ke snižování spotřeby paliva, výrazně klesly emise CO2 a přitom si oba vozy ponechávají terénní schopnosti a výkon vozů značky Land Rover.

Oba modely mají stejnou lehkou hliníkovou konstrukci jako klasický Range Rover a Range Rover Sport. Zákazníci si tyto modely mohou objednávat již od 10. září. První dodávky vozů pak dorazí k zákazníkům na jaře 2014.

Nový Range Rover s hybridním pohonem kombinuje třílitrový dieselový motor SDV6 s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, do které je integrován elektromotor o výkonu 35 kW. Hybridní systém zahrnující lithium-iontový akumulátor, invertor a elektromotor váží méně než 120 kg.

Elektromotor dokáže vyvinout točivý moment až 170 Nm. Tím je zajištěna lepší akcelerace. Motor funguje také jako generátor, který využívá rekuperačního brzdění pro výrobu elektrické energie. Pokud řidič zvolí režim EV hybridní Range Rover může ujet až 1,6 km s maximální rychlostí 48 km/h než se znovu spustí dieslový motor.

Výkon hybridního systému je až 340 koní při 4 000 otáčkách za minutu s točivým momentem 700 Nm mezi 1 500 – 3 000 ot./min., což zajistí podobnou dynamiku jako motor SDV8. Oba modely zrychlí z nuly na 100 km/h za méně než sedm sekund, nabídnou silné pružné zrychlení a maximální rychlost 218 km/h. Zároveň tak dochází ke snížení emisí CO2 až o 26 % na 169 g/km. To odpovídá kombinované spotřebě 6,4 l na 100 km.

Nejnovější generace modelů Range Roveru byly konstruovány s ohledem na budoucí použití hybridního pohonu. V důsledku toho je kapalinou chlazená baterie uložená pod podlahou vozidla v ochranném bor-ocelovém rámu tak, aniž by ovlivňovala prostor kabiny vozu nebo zavazadlového prostoru.

Range Rover Hybrid Range Rover Sport Hybrid
Typ motoru 3.0 SDV6 HEV 3.0 SDV6 HEV
Výkon (koně/otáčky) 340@4000 340@4000
Točivý moment (Nm/ot.) 700@1500-3000 700@1500-3000
Zrychlení 0-100 km/h 6,9 6,7
Max. rychlost 218 225
Emise CO2 169 169
Spotřeba kombinovaná (l/100 km) 6,4 6,4
Hmotnost (kg) 2394 2372

Range Rover Hybrid má stejnou pětimístnou kapacitu a zavazadlový prostor jako klasický Range Rover. Nechybí zde ani místo na rezervní kolo. Tato filozofie značky se odráží i v hybridním Range Roveru Sport, kdy se interiér tohoto vozu nezměnil od standardního modelu s uspořádáním sedadel 5+2.

Oba hybridní Range Rovery i nadále zachovávají širokou paletu schopností vozů Land Rover s jedinečným pohonem všech kol, systémem Terrain Response ® 2, bezkonkurenční světlou výškou a brodivostí.

K tomu, aby byly prokázány schopnosti nových hybridů značky Land Rover, se zítra (22. srpna) tři hybridní Range Rovery pustí na trasu dlouhou 16 000 km z města Solihull do indického města Bombaj, kde sídlí mateřská společnost Tata.

Vozy navštíví 12 zemí a projedou nejnáročnějšími silnicemi, průsmyky a stezkami včetně starobylé hedvábné stezky, která spojuje oblast Středozemního moře a Asie. Jedná se o první hybridní vozy značky Land Rover, které se pokusí zdolat tuto náročnou trať.

Expedice bude rozdělena do 10 samostatných etap. S hybridními Range Rovery pojedou vývojáři z Land Roveru a některá pozvaná média. Do Bombaje by měla celá expedice dojet 15. října.

tisková zpráva

Napsat komentář