Po Hamburku jezdí flotila robotických elektromobilů Volkswagen e-Golf

Flotila pěti elektromobilů Volkswagen e-Golf, vybavených laserovými skenery, kamerami, ultrazvukovými a radarovými senzory, jezdí v hanzovním městě Hamburku na tříkilometrovém úseku zkušební trasy pro automatizovanou a síťově propojenou jízdu TAVF.

Iniciativa je součástí strategického partnerství pro mobilitu s hanzovním městem. Jde o první zkušební jízdy v reálných podmínkách německého velkoměsta.
foto: Volkswagen

Výsledky jízd, které jsou nepřetržitě vyhodnocovány divizí koncernového vývoje s ohledem na všechna ustanovení pro ochranu dat, budou využívány v mnoha výzkumných projektech koncernu se zaměřením na autonomní jízdu, testování zákaznicky orientovaných služeb a optimalizaci individuální dopravy.

Axel Heinrich, vedoucí výzkumu koncernu Volkswagen, k tomu říká: ,em>„Testy jsou zaměřeny jak na technické možnosti, tak i na požadavky kladené na městskou infrastrukturu. Má-li být v budoucnosti cestování automobilem ještě bezpečnější a komfortnější, musí být vozidla nejen autonomní a inteligentnější, ale města musejí také nabízet digitální ekosystém, v němž mohou automobily komunikovat se semafory a systémy řízení silniční dopravy i vzájemně mezi sebou.“

V Hamburku nyní vzniká devítikilometrová zkušební trasa pro automatizovanou a síťově propojenou jízdu (TAVF). S jejím kompletním dokončením se počítá v roce 2020.

Svobodné hanzovní město Hamburk vybavuje proto postupně semafory technikou pro oboustrannou komunikaci mezi vozidly a infrastrukturou (I2V a V2I). Volkswagen a Hamburk tak činí rozhodující krok na cestě k další optimalizaci dopravy prostřednictvím digitalizace a plošného využití automatizované jízdy na území města.

Michael Westhagemann, zastupitel města Hamburk, odpovědný za hospodářství, dopravu a inovace, k tomu říká: „Za dva a půl roku se v Hamburku uskuteční světový kongres na téma inteligentních dopravních systémů ITS. Velkou roli v nich bude hrát automatizovaná jízda. Mám radost, že jsme již s naším strategickým partnerem, koncernem Volkswagen, získali prvního uživatele naší zkušební trasy. Hamburk budeme etablovat jako etalon inteligentní mobility a v roce 2021 představíme světové veřejnosti mnoho inovativních projektů v oblasti mobility.“

Interiér robotického elektromobilu Volkswagen e-Golf

Interiér robotického elektromobilu Volkswagen e-Golf
foto: Volkswagen

Elektromobily e-Golf, upravené divizí výzkumu koncernu Volkswagen, disponují jedenácti laserovými skenery, sedmi radarovými senzory a 14 kamerami. Při pravidelných zkušebních jízdách, které trvají obvykle několik hodin, je přenášeno až 5 GB dat za minutu. K jejich zpracování je využíván výpočetní výkon 15 laptopů v zavazadlovém prostoru elektromobilu e-Golf.

Enormní výpočetní výkon a precizní snímací technika umožňují v plynulém provozu, na nejkratších vzdálenostech a během milisekund, zaznamenávat chodce, cyklisty, ostatní automobily, křižovatky, značky upravující přednost v jízdě, parkující vozidla a vozidla přejíždějící mezi jednotlivými jízdními pruhy.

Navzdory rozmanitosti a komplexitě informací musí umělá inteligence softwaru vozidla vnímat všechny relevantní objekty a reagovat na ně, v žádném případě však nesmí vyvolat falešné poplachy. Při vývoji umělé inteligence jsou používány různé přístupy, mimo jiné hluboké učení, neuronové sítě a proces rozpoznávání vzorů.

Z bezpečnostních důvodů sedí při zkušebních jízdách v Hamburku za volantem speciálně školení řidiči, kteří nepřetržitě sledují veškeré funkce řízení a v případě nouze mohou zasáhnout. Navíc jsou ve všech ohledech dodržována zákonná ustanovení pro ochranu dat.

Robotické elektromobily e-Golf

Robotické elektromobily e-Golf
foto: Volkswagen

Divize výzkumu koncernu Volkswagen spolupracuje se všemi značkami a relevantními divizemi a odděleními koncernu, aby bylo možné realizovat funkční automatizovanou jízdu ve veřejné silniční síti, a to až po autonomní jízdu úrovně 5. Výsledky tohoto projektu budou proto průběžné využívány v dalších výzkumných a vývojových iniciativách.

Cílem je nabízet během několika let zákazníkům autonomní přepravu zboží a osob ve veřejném prostoru. To přispěje k trvalému zlepšení plynulosti dopravy a bezpečnosti silničního provozu. Autonomní jízda ve veřejné silniční síti bez pojistky v podobě řidiče za volantem vyžaduje ovšem také změnu legislativního rámce a vybudování nezbytné infrastruktury.

Jednotlivé úrovně automatizované jízdy:

Úroveň 1: Asistovaná jízda
Například ACC (adaptivní tempomat)

Úroveň 2: Částečně automatizovaná jízda
Například Travel Assist (kombinace adaptivního tempomatu a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu)

Úroveň 3: Rozsáhle automatizovaná jízda
Například asistent pro jízdu v dopravní koloně

Úroveň 4: Zcela automatizovaná jízda
Například systém pro zaparkování v parkovací budově

Úroveň 5: Autonomní jízda
Například přeprava zcela bez řidiče

tisková zpráva

57 Comments on “Po Hamburku jezdí flotila robotických elektromobilů Volkswagen e-Golf”

    1. Výživná je diskuze – ta banda bezmozků kteří netuší co
      Výživná je diskuze – ta banda bezmozků kteří netuší co to jsou flotilové emise blije nesmysly o tom, že jim holt někdo zdražuje jejich rakovinové miláčky. Čest zatím dvěma vyjimkám. Naštěstí to napsali tak, že na to bezmozci nedokážou reagovat protože nerozumí tomu o čem dotyční hovoří 😉 . Jen tak dál.

    2. Reálně se jen domluvili na standardizaci velikostí
      Reálně se jen domluvili na standardizaci velikostí nádržky na močovinu, ale i u dnešních aut normy i reálně plnících stále plně dostačuje a ničemu nebrání, jen se teď častěji doplňuje, ale stále hluboko pod možným maximem což by bylo při každé plné nádrži nafty.

  1. Tesla bude u modelu S a X vymenovat pocitacove hardware u
    Tesla bude u modelu S a X vymenovat pocitacove hardware u vsech aut, u kterych je autopilot HW 2.5 a maji zapnutou funkci autonomni jizdy. Nove HW3 bude nabizet FSD full self driving s rozpoznavanim znacek a semaforu. Hardware AP1 neni kompatibilni a vymena se nebude provadet. 19.4.2019 probehne prezentace schopnosti FSD.

  2. V Hamburku jezdí flotila robotických elektromobilů
    V Hamburku jezdí flotila robotických elektromobilů Volkswagen e-Golf. Hamburk se stal jakousi testovací drahou.
    U Sokolova chtějí stavět testovací dráhu pro autonomní vozidla a Česko na to přispěje 500milionů. Dát 500milionů do školy, která by to vyvíjela, tak tomu rozumím. Přispět nejbohatší automobilce??
    Co je tady špatně?

          1. Myslím, že první budou nahrazeni řidiči autobusů MHD.
            Myslím, že první budou nahrazeni řidiči autobusů MHD. Naučit jezdit bus jednoduchou trasu bude nejsnadnější. V případě nečekaného problému na silnici( například spadlý strom) vyšle BUS signál a z dispečinku převezmou řízení na dálku. Pak přijdou na řadu řidiči kamionů.

                1. Nedavno mel vodafon v nasem okrese vypadek nekolik hodin. Nebo
                  Nedavno mel vodafon v nasem okrese vypadek nekolik hodin. Nebo kdyz blesk prerusi signal na nejakou dobu. Je fakt, ze behem nekolika okamziku mame roaming ze zahranicni site. Ale co vnitrozemi? Tak uplne spolehlive to dalkove ovladani asi nebude.

                2. U nás jsme na začátku vývoje. I dnes jsou místa kde
                  U nás jsme na začátku vývoje. I dnes jsou místa kde není signál a přesto stále žijeme. 🙂
                  Kdyby mi někdo před třiceti roky řekl, že budu mít telefón bez drátů a komunikovat budu videohovorem s celým světem a v tom telefonu bude navigace, která upozorní na zácpy, nehody…. atd. Asi bych mu tehdy taky nevěřil.
                  A teď si představte, že tu dnes existují investoři (Jurij Milner) a ti chtějí kolonizovat měsíc Saturnu jenž se jmenuje Enceladus. Trochu science fiction?? Jenže ona se v tom angažuje NASA. Umíme řídit vozítka na vzdálených planetách. Převzít řízení autonomního autobusu na vzdálenost 30km bude hračka.

                3. Enceladus mi nedává smysl. Hrozně daleko, i když s tekutou
                  Enceladus mi nedává smysl. Hrozně daleko, i když s tekutou vodou.

                4. Vozitkum na vzdalenych planetach nevadi latence treba 30
                  Vozitkum na vzdalenych planetach nevadi latence treba 30 minut. Tam zatim neni tak husty provoz. Kdyz ale v hustem provoze ve meste vznikne vypadek signalu treba jen 200 ms, tak v urcite situaci muzete poslat odtahovku, sanitku a mozna koronera.

                5. Dalkove rizeni je rizikove. Ale spolehliva autonomie je mozna
                  Dalkove rizeni je rizikove. Ale spolehliva autonomie je mozna nekdy realna.

                6. M.Krupka:
                  Citace:
                  „…Kdyby mi někdo před třiceti roky

                  M.Krupka:

                  Citace:
                  „…Kdyby mi někdo před třiceti roky řekl, že budu mít telefón bez drátů a komunikovat budu videohovorem s celým světem a v tom telefonu bude navigace, která upozorní na zácpy, nehody…. atd. Asi bych mu tehdy taky nevěřil….“

                  ———

                  Před 30 roky se psal rok 1989, telefony bez drátů existovaly, videokonference se používaly.
                  Navigační zařízení sice neměl kdejaký debílek v telefonu, ale nad hlavou ti lítaly MiGy-21 vedené systémem Lazur-M z výnosu radarů až do pozice pro odpal raket.

                  Ty máš pramalé znalosti o technické historii…

                7. autotelefóny ešte o polstoročie skôr 🙂
                  navigácia na

                  autotelefóny ešte o polstoročie skôr 🙂
                  navigácia na pásiku papiera posúvaná náhonom z tachometra pred storočím.
                  BEV s rekuperačným brzdením sme mali pred 65 rokmi – výrobca balkancar …

              1. Souhlas, tady nebude vadit že se z minuty na minutu uzemní a
                Souhlas, tady nebude vadit že se z minuty na minutu uzemní a odstaví polovina firemní flotily (rozumný dopravce nebude mít vozy pouze od jednoho výrobce) než se vyřeší SW problémy. Prostě pojištění a nespolehlivost dodávek bude možná levnější, než ty fůry řidičů kamiónů. Rozhodně doprava orgánů k transplantaci bude jedna z posledních kterou nahradí umělá inteligence.

        1. Idioti budou první a poslední, kteří se nenechají
          Idioti budou první a poslední, kteří se nenechají nahradit. To by nemohli s nikým vyjebat. Ať už je to ve frontě na poště, ve frontě automobilů či při koupi/prodeji čehokoli či zaměstnávání zaměstnanců/otroků. Jelikož to je jejich jediný smysl života a nic jiného neumí co s nimi tady budeme dělat? Na převýchovu vzhledem k fyziologické nedostatečnosti mozku to není, detence není kam.

      1. Aha. Kdysi mi takhle jeden tvrdil ze digitalni fotaky jsou
        Aha. Kdysi mi takhle jeden tvrdil ze digitalni fotaky jsou slepa cesta. Na co asi ten dotycny dneska foti?
        Vim ze autonomni auto je jinej level ale je to zas jen otazka casu, sily hardwaru a softwaru.
        Jednou bude zakazano ridit rucne. Bude to totiz daleko nebezpecnejsi a lidi nebudou verit ze jsme se mijeli po silnici v protismeru par desitek centimetru od sebe. Muzete se smat, hadat se a janevimco jeste ale tak to bude. A to rikam jako ten kdo rad sam ridi a moc z toho nadsenej nejsem.

                1. Nikdo nemusí přemejšlet. Je to poznat na první pohled.
                  Nikdo nemusí přemejšlet. Je to poznat na první pohled. Buď máš voko nebo nemáš voko. Ti první udělaj umění s čímkoliv co jim dáš do ruky, ti druzí jsou v hajzlu a neudělaj pěknej snímek ani kdyby se rozkrájeli, tak místo toho jen řešej techniku a všechny kraviny kolem. Smůla. Já jsem byl placenej za to abych takový lidi rozeznal a dal jim práci.

                2. na umenie nie som. teda to neviem obkecať prečo sa mi to
                  na umenie nie som. teda to neviem obkecať prečo sa mi to páči. počas väčšej časti profesionálneho života som bol platený za to, že uvidím chybu. to u mňa potlačilo schopnosť obdivovať.
                  ale – bol som mnohokrát prítomný ako hodnotili fotografie pred ich prezentáciou na výročných výstavách. skupina MÉTA, v ktorej pôsobili viacerí veľmi dobrí fotografi (skupina stále jestvuje, viackrát sa generačne obmenili.

                3. Placenej za to abych viděl chybu jsem zároveň s tím. To je
                  Placenej za to abych viděl chybu jsem zároveň s tím. To je logické.

        1. mix ľudí a strojov je nevhodný – stroj pôjde podľa
          mix ľudí a strojov je nevhodný – stroj pôjde podľa „predpisov“ a idiot nie.
          jedna z možností je tvrdá eliminácia idiotov, myslená ad absurdum :-(. napríklad ako v maďarsku pred mnohými desaťročiami – kto sa dokázal prispôsobiť bezhlavej jazde prežil, kto nie, neprežil. a premávka bola ako mravenisko – k tomu autonómna jazda smeruje.

        2. Až deaktivují miliony vozů tak jak to udělali s letouny po
          Až deaktivují miliony vozů tak jak to udělali s letouny po každé havárii a bude se týdny čekat na vyšetření příčin a opravu softvéru? Co na této praxi chcete změnit? To jsou dosavadní zkušenosti a ani moc vysoké vzdělání na pochopení nepotřebuji. To jim lidé na takové výrobky budou pěkně kálet, nebo je usoudí k smrti.

          1. Neporgramoval jsme autopilota v letadle a ani samoriditelna
            Neporgramoval jsme autopilota v letadle a ani samoriditelna auta, ale jsem presvedcen, ze oboje je delane uplne jinak. Auta budou na zakalde umele inteligence – budou se ucit z reseni situaci druhych, letdla jsou dle meho udelana klasicky, tj. naprogramovana kazda potrebna situace a reakce na ni. Nezapomente, ze letdala maji autopilota uz desitky let, u aut to jeste nikdo nezvladl. Takze se jedna o dve uplne jine technologie, na zakalde jedne nelze predikovat tu druhou.

            1. Me napadla jeste jina zajimava otazka. Jak se pojistovny
              Me napadla jeste jina zajimava otazka. Jak se pojistovny (resp. ruzni regulatori obecne) budou stavet k tomu, ze po OTA aktualizaci je v aute software, ktery saha na rizeni a brzdy a pritom neprosel homologaci (resp. je jiny, nez se kterym se homologovalo). A tim nemyslim jen FSD, ale i AP a dalsi podobne asistenty. Kdyby se nekdo v pojistovne zamyslel, urcite by se to dalo hrat na nezpusobilost vozidla k provozu na verejnych komunikacich (neschvalene upravy).

              Nejsem expert, ale podle me s tim legislativa v tuhle chvili nepocita.

        1. Nastane segregace, blbci za volantem nedostanou volant a
          Nastane segregace, blbci za volantem nedostanou volant a úplný blbci budou za jízdy dostávat elektrošoky :)))
          První to zavede Čína, tam už zlobičům a lemplům nedaj pas, neprodaj letenku, dostanou horší zdravotní péči i horší dovolenou. Velký bratr tě vidí.

      1. 300km dycinky? Si delas prdel? V zime da sotva 200km. Totalni
        300km dycinky? Si delas prdel? V zime da sotva 200km. Totalni katastrofa. Naprosta fatalitka

        Tesla Model X 75D – 383km EPA
        E-tron – 328km EPA
        iPace -376km EPA

        A to se tu nedavno jeden jouda rozplyval jak mu ten etron urcite ujede to co Tesla X 100D a jeste to bude mit levnejsi. Velky hovno. Sracka je to , presne jak sem cekal. Horsi dojezd nez tragicky iPace. Toto vyvijeli 5 let nebo kolik? Tyvole co to je za parodii na EV?

    1. Tak to odpovídá těm testům co dělali nedávno u Mnichova
      Tak to odpovídá těm testům co dělali nedávno u Mnichova kde jim u něj vycházel dojezd 270km.

      U mé TMX P100D uváděli/jí EPA dojezd 464km. Jenou jedinkrát jsem toho loni na jaře i dosáhl.
      Většinou jsem dal, ale s novou baterkou v létě tak 400km a v zimě 315km. Teď už je to o něco méně.

      Tedy, když budu dělit stejným poměrem EPA dojezd toho e-Trona vyjde mi v létě 281km a v zimě 222km. Což by asi mohla být realita.

Napsat komentář