Elektromobil Tesla Model S P90D po ujetí 640 000 km: jaké jsou provozní náklady? Překvapí vás!

V prosinci 2015 jsme informovali o podnikavém teenagerovi, který vymyslel službu Tesloop. Půjčil si peníze, koupil Tesla Model S P90D a začal nabízet přepravu z Los Angeles do Las Vegas a zpět.

Provozní náklady elektromobilu Tesla Model S „eHawk“ společnosti Tesloop zahrnují de-facto pouze servisní náklady, protože elektřinu mají tyto starší vozy Tesla od automobilky zdarma z rychlonabíjecích stanic Supercharger. Společnost Tesloop odhaduje, že díky tomu ušetřila v přepočtu asi 1,3 milionu korun.
foto: Tesloop

O asi rok později měl elektromobil Tesla Model S najeto 320 000 km a degradace baterie byla 6 %. Haydn Sonnad, zakladatel Tesloopu, si samozřejmě o svém projektu vede podrobné statistiky.

Původní Tesla Model S s přezdívkou „eHawk“ najezdí průměrně 27 000 km měsíčně! Většinou s využitím technologie Tesla Autopilot. Během tří let se servisní náklady vyšplhaly na $19 000, v přepočtu 400 000 Kč.

Může to vypadat jako vysoká částka, ale pokud to srovnáme s jinými podobnými luxusními vozy, jde vlastně o velmi slušné peníze. Například servis a údržba Mercedes-Benz GLS by za tu dobu stála hodně přes 2,2 milionu korun.

TIP: Podrobné statistiky servisních nákladů elektromobilů společnosti Tesloop najdete v této tabulce.

Hlavní opravy proběhly tři, všechny v rámci záruky: výměna baterie po 310 000 km, druhá výměna baterie po 518 000 km a výměna pohonné jednotky po 57 000 km. Druhou baterii bylo nutné vyměnit, protože indikovala 22% pokles kapacity (první pouze 6%).

Tesloop nicméně pravidelně, často i několikrát denně, nabíjí na stanicích Tesla Supercharger a téměř bez výjimky do 95 % až 100 % kapacity baterie. Což není doporučováno, protože to výrazně snižuje její životnost.

Tesla Model S eHawk společnosti Tesloop - asi nejvyužívanější osobní elektromobil na světě.

Tesla Model S „eHawk“ společnosti Tesloop – asi nejvyužívanější osobní elektromobil na světě.
foto: Tesloop

Společnost Tesloop očekává, že se její první Tesla Model S dostane v budoucnosti na 1 milion mil, tedy 1,6 milionu ujetých kilometrů. Kromě toho provozuje také Tesla Model X, který má najeto už přes 480 000 km.

Haydn Sonnad, šéf Tesloop, věří, konektivita v autech transformuje vlastnictví aut a uživatelskou zkušenost. „Jsme blízko bodu, kdy jsou stále sofistikovanější prvky autonomního řízení a hluboké konektivity spojovány s elektrickým pohonem, který vydrží jezdit statisíce kilometrů. Díky tomu lze nabídnout zcela nový přístup k mobilitě, který transformuje ekonomiku vlastnictví a využívání auta, a přitom nabídne výrazně kvalitnější službu zákazníkům.“

InsideEVs, Electrek.co

48 Comments on “Elektromobil Tesla Model S P90D po ujetí 640 000 km: jaké jsou provozní náklady? Překvapí vás!”

  1. Divné počty. najeto 320 000 km a degradace baterie byla 6 %
    Divné počty. najeto 320 000 km a degradace baterie byla 6 % <> výměna baterie po 310 000 km.
    To nějak nesedí. Jak mohli zjistit úbytek o 6% po 320k km, když aku vyměnili po 310k km???
    Výměna pohonné jednotky po 57 000km ??? To je hodně špatné.

  2. Za me je Tesla jeste porad v plenkach. Vylepsujou svuj tech
    Za me je Tesla jeste porad v plenkach. Vylepsujou svuj tech inkrementalne, ale za ty 4+ roky toho maj tolik novyho, ze asi nestihaj ustabilizovat, aby ty baterky a motory vydrzely nad 500k km naprosto bez problemu. Podle me tak za 2-3 roky na tom budou mnohem lip a vymena motoru nebo baterky nebude za zivotnost auta nutna. I pres 1mego km.

    Kdyz se ale koukam na ten seznam oprav… 😀
    200$ neboli 4,5k kc za vyvazeni kol? To me poser 😀
    Kdybych ty pravidelny opravy svetla/kola mel delat sam a jenom slozitejsi upravy mel nechat na tesla servisu, tak se podle me dostanu na 200k za opravy…

    1. Myslím, že se ještě neví nic o životnosti baterek, ani o
      Myslím, že se ještě neví nic o životnosti baterek, ani o životnosti jejich řešení. Problém je, že napřed naslibovali auto parametrů snů a teď se to snaží naplnit = vyvíjejí do zakázky, což se vždy podepisuje na kvalitě a spolehlivosti produktu. Ale věřím, že se z chyb poučí a Tesla S generation 3 (ne updaty, ale celá další generace po LC téhle) bude mít většinu odlazeno a generace 3 již bude plně kvalitativně srovnatelná s běžnou produkcí toho, čemu se říká prémiovka – ono taky prémiovka jim jde naproti tím, že se čím dál častěji snaží osekat vše, co jde

    2. Tesla v plenkách určitě je, technologii pohonu i výroby
      Tesla v plenkách určitě je, technologii pohonu i výroby stále zdokonalují a cca 0,5mil km na motor a baterie by určitě mělo být reálné. Jen je to úsměvné pokud se to dá takhle dohromady. Znamená to snad, že pokud auto se spalovacím motorem nezvládne min. 0,5 mil km bez oprav a výměn, tak je daná automobilka potažmo technologie v plenkách….? 🙂

  3. tak a ted si vemte kolik bude stat vymena tech komponent az to
    tak a ted si vemte kolik bude stat vymena tech komponent az to auto nebude v zaruce, 2x baterka a jednou cela pohonna jednotka

    hmmmm, moje auto, normalni obycejna 18 let stara Audi A6 s benzinem ma najeto prez 860 tisic km a motor nebyl nikdy meneny, za celych 18 let co je auto v rodine od doby kdy ho jako nove poridil muj otec, tak na servisu jsme utratili priblizne 300 tisic korun, ano na palivu to sporadalo jiste slusnejch par milionu, ale porad slouzi a porad slouzi dobre bez vetsich zavad, jak budou vypadat Tesly za 18 let?

    elektromobilum fandim a jednou si ho jiste poridim, ale mit behem 3 let 3 kompletni vymeny stezejnich soucasti auta nepovazuju za vyhru, spise to povazuju za ukazku toho, ze povest kvality Tesel neni vycucana z prstu, vesmes tim ukazali co lidi ceka s Teslama coby ojetinama mimo zaruku, schvalne kolik bude stat vymena baterie mimo zaruku, a kolik bude stat vymena motoru mimo zaruku? rekl bych dost podstatne nakladove polozky pro nekoho kdo kupuje ojetinu

      1. Jo to proto jsou bazary plne stocenych aut, to ze to nenajede
        Jo to proto jsou bazary plne stocenych aut, to ze to nenajede vetsina soukromych majitelu neznamena ze u sluzebaku to neni standard treba behem 2-3 let.

        Tyhle udaje jsou proste 2 secne, ukazuji ze se s Teslou potazmo BEV da najezdit hodne, ale taky ukazuji ze po zaruce bude servis sakra finacne narocna zalezitost, ted si vem jak na tom asi budou finacne Tesly s najezdem 200 tisic a vice km v bazarech, koupil by sis takove auto s vedomim ze te muze cekat vymena baterii za stovky tisic korun kterou ti udelaji nekde v Nemecku nebo Rakousku? Ja teda nevim zda bych byl ochotny za takove auto dat treba milion korun. Vlastne vim, nedal bych takove penize, to je prilis extremni rizoko. Vsimni si ze druha vaterie vydrzela jen 208 tisic kilometru do vymeny, a ac je me jasne ze nebyla asi spatna cela a jen se pak zrepasuji clanky ktere odesli, tak zakaznik bude platiti celou vymenu.

        1. Bude to podobné riziko, jako u jakéhokoli jiného auta s
          Bude to podobné riziko, jako u jakéhokoli jiného auta s pořizovací cenou 2,5+ milionu a nájezdem 200+ tisíc km. Lidé, co si taková auta kupují (a je jedno jestli nová nebo za milion ojetá) určitě nepočítají, že by TCO vycházelo na 5 Kč/km.

        2. člověk nebo firma která najede za 2-3 roky okolo 200t km si
          člověk nebo firma která najede za 2-3 roky okolo 200t km si podle mě nebude pořizovat BEV, příklad z článku je extrém

          já bych si Teslu s 200t+ nekoupil ostatně stejně jako prémiové SUV nebo vozy typu 7er, S-klasse, A8…s takovým nájezdem tě čeká nákladný servis možná za víc než u Tesly

          1. To jsem si s pobavením připomenul tchány, oba ve starobním
            To jsem si s pobavením připomenul tchány, oba ve starobním důchodu, kteří nyní měnili 8 let staré auto za nové. Bohužel, opět spalovací fabii za tutéž novější.
            Nájezdy přitom takové, že i elektru by usnula baterka nudou. Ale chystají se jednou do roka z Ostravy do Košic za rodinou, tak musí mít spolehlivého spalováka s velkým dojezdem. Přitom už zkusili vlak a zjistili nejen to pohodlí, ale i láci. Notabene když na Slovensku je mají zdarma.
            I tak si nový sračkomet, který bude doslova hnít v garáži, pořídili. K další sbírce spalovacích předmětů pro dům a zahradu. Nikdo nejsme doma prorokem….

      1. Souhlas, ale dneska se tak staví všechna auta – výzkumy
        Souhlas, ale dneska se tak staví všechna auta – výzkumy zjistily, že první zákazník si nechává auto po dobu záruky a to pak většinou odprodá – tedy automotive, Tesly nevyjímaje se starají o blaho prvního zákazníka, pač s ním mají ten kšeft..

    1. Omlouvám se ale Vám opravdu slouží spojka, startér,
      Omlouvám se ale Vám opravdu slouží spojka, startér, altík v A6 po 860 t km? V tom případě jsi jděte vsadit sportku, protože jste šťastlivec! Většinou se na těchto autech musí měnit vše, napři včetně hlavy motoru. I ta částka, 300 000kč za olej, fitry a svíčky?
      Nebo jinak, co definujete jako motor?

      První generaci Tesel trápil pohon, to ví každý, navíc pokud jsem pochopil byly to všechno preventivní výměny. První baterie by taky požila dlouho, druhá byla asi vadná. Nicméně proč ne, stejně jako nový hard disk který sem tam je prostě po pár GB vadný, stejně tak je to s články. Vám ji vymění a ni si ji rozeberou a použijí jinde. Řekl bych že v tomto je Teska korektnější než některé nejmenované automobilky, které neudělají záruční opravu turba, protože ho řidič nenechal řádně vychladit.

      1. na servisu se utratilo priblizne 300 tisic, spojka se menila
        na servisu se utratilo priblizne 300 tisic, spojka se menila 2x, jenze spojka stoji necelych 8 tisic korun, alternator drzi porad puvodni, manualni prevodovka byla repasovana zhruba pri 560 tisicich kilometrech najezdu a 2x se v ni menil olej, kazdy rok pak meneny olej a filtry, treba vyfuk je krome obou katalizatoru a lambda sond puvodni!

        ano dana A6 za celou dobu stala vcetne paliva, servisu a vymeny vsech nezbytnosti jako nekolika sad pneumatik, 4x baterie, puvodni porizovaci ceny a pojistek priblizne 4.7 milionu korun, ale za celou dobu nikoho z rodiny nikdy nenachalni nikde stat, a 5.5 koruny na kilometr neni nijak dramaticka suma, dodnes jsem mozna i rad ze mi otec rozmluvil montaz LPG, predpokladam ze ten motor by dnes jiz asi nejezdil

        Tesla z roku 2015 neni z prvnich generaci, P90D je jiz 4 kolka a 3 rok vyroby modelu S. Je to 3 roky stare auto kde byli 3 dosti velke zavady, a prirovnavat to k nejakemu harddisku za par supu, no kdys mate tu potrebu, tak si to prirovnavejte, me to prijde jako dosti ujete prirovnani

        1. Byla tam jedna závada a to druhá baterie, zbytek byl měněn
          Byla tam jedna závada a to druhá baterie, zbytek byl měněn preventivně, jestli jsem to pochopil z článku (a z politiky Tesly správně).
          Neměl jsem v úmyslu srovnávat cenově HDD a Teslu ale stejně jako u sektorů na HDD se i v bateriích vyskytne něco co nejde diagnostikovat výstupními testy a proto bych raději bral v ojetině baterii na které někdo odjel 50-100 k a měla pokles 6% než novou, která po pár desítkách tisíc kilometrů klesne o čtvrtinu.

        2. Takže jste toho neměnil zase tak málo. To že jste neměnil
          Takže jste toho neměnil zase tak málo. To že jste neměnil samotné válce motoru mi nepřijde jako nějaké úžasné dílo (nebo nevím co myslíte tím motorem, jak píšete, že jste motor neměnil). Navíc prostě nevěřím, že ty válce budou mít nějak čistý chod. Po tolika kilometrech musí být tak vycloumaný a vykloktaný, že by to „preventivně“ stejně chtělo ten motor vyměnit. Také vám nevěřím, že vydrželi všechny komponenty skoro 900 tisíc km. To prostě není technicky možné to by musely být z titanu.
          Když se tak zamýšlím, tak jen na rozvodech jste za tech 18 let musel nechat minimálně 120 tis Kč (spíše daleko víc, počítal jsem „jen“ 15000,-Kč za výměnu po 100 tis kilometrech).
          A to nemluvím o výměně oleje, ten jak počítam, tak vás musel vyjít na Těch 300 tis. Kč (když jsem počítal po 20000 km a 8000 Kč, ale to těch 20 tis km je dost, na druhou stranu 8000,- je autorizovany servis, jestli jste si to dělal sám tak to může být polovina)

          A úplně z jiného soudku, porovnáváte vaše auto po 18 letech s ročním nájezdem 47 tis. km s autem po 3 letech s ročním nájezdem 320 tis. km tj. skoro milión km. O proti vašemu autu bylo to auto z článku provozováno za extrémně náročných podmínek.
          To vaše auto by vypadalo také úplně jinak, kdyby jste s ním jezdil 27 tisíc km za měsíc a ne 4 tis. jak píšete.

          A vzhledem k tomuto výše uvedenému srovnání hrušek s jablky, má to auto i v tak extrémních podmínkách daleko menší náklady než spalovák podobného typu. Vždyť i jak sám píšete jste na nákladech za těch 18 let zaplatil 4,7 mil. Kč. Ta tesla stála asi 2,8 mil Kč, plus 400 tis = 3,2 mil. Kč tj. o 1,5 mil méně (plus tam chybí elektřina která by byla cca 600 tis když počítám 2,5/kWh). A to byla extrémně přetěžovaná. Kdyby jezdila tak jako to vaše audi, tak vydrží mnohem déle a i mnohem méně by stála na samotném servisu.
          To auto prostě bylo používáno jako taxík a tak to také dopadlo, proto větší závady za 3 roky. Nelze srovnávat s autem používaným v rodině za 18 let!

          Za další. Někde v článku je něco o tom, že by to auto majitele nechalo někde stát, jak se snažíte vnutit čtenářům vašeho příspěvku? Že to vaše auto vás nenechalo nikde stát
          je spíše o štěstí. Je mnoho aut i Audi, které své majitele nechalo stát i po daleko méně kilometrech. Takže tímhle argumentem jste opět ukázal jak si člověk vymýšlí, jen aby
          byl zajímavý a aby si kopl do elektromobilu a jen aby měl „něco“ čím by mohl ukázat, že ten fosil je „lepší“ i když je to vycucané z prstu.

    1. Tím stabilně myslíte kdy přestane každé čtvrtletí
      Tím stabilně myslíte kdy přestane každé čtvrtletí růst? No to ještě dlouho dobu potrvá :). Hospodářské výsledky budou pozítří, očekává se ztráta okolo 500 mil. USD, přibližně vyrovnaný rozpočet se očekává až za 3Q a 4Q.

          1. Nevím,kolik stojí elektřina v USA, ale u nás jsou reálné
            Nevím,kolik stojí elektřina v USA, ale u nás jsou reálné náklady pro rychlonabíječku tak 10kč/kWh plus tak 5kč na provoz té nabíječky. Při nájezdu 640 tis km a spotřebě 20 je to přes mega jen za nabíjení. K tomu 2 sady baterek, jeden kompletní agregát a několik dalších záručních oprav.

    1. kolik takovych zakazniku by Tesla zvladla uzivit? a to jeste
      kolik takovych zakazniku by Tesla zvladla uzivit? a to jeste dane auto neni ani na pulce zaruky a ma na SC stale nabijeni zadarmo 😉 ted aby se Tesla modlila, aby taxikari nezacali kupovat ojete Tesly a zaruku resili prez puvodni majitele tech Tesel

        1. Jak vidis, tohle auto melo 2x menenou baterku a jednou
          Jak vidis, tohle auto melo 2x menenou baterku a jednou pohonnou jednotku, a obejit urcite druhy zaruk taky nemuzou vsude, treba v EU by s necim takovym neuspeli a musi proste dodrzet minimalne zakonne zaruky, takze 2 roky at delaj co delaj, kdy tohle konkretni auto melo minimalne 2 ty vymeny stezejnich casti behem 2 let. Takze bejt takovych zakazniku treba 5 tisic, tak Tedsla ma sakra problem, je to vesmes dalsich cca 5 tisic aut, a vime ze se servisem nma Tesla celosvetovej problem a nestihaj,

            1. Schvalne bezte do nejakeho autosalonu a zeptejte se na zaruku,
              Schvalne bezte do nejakeho autosalonu a zeptejte se na zaruku, 1 letou neda nikdo zadnemu zakaznikovi at se kupuje na ico nebo ne. To by je diskvalifikovalo a zakaznici by sli ke konkurenci. Snad nikdo si nekoupi auto k podnikani kde odepisuje mimimalne 2 roky a zaruku bude mit jen rok. Tohle by udelal jen totalni magor. S 1 letou zarukou by si Teslu pocitam nikdo nekoupil. Neznam zadneho prodejce kde by uplatnovali u podnikatelu jen 1 letou zaruku, naopak diky vernosti jim jeste casto roky zaruky pridavaji, u me Audi to bylo 5 let plne zaruky, i diky tomu ze otec kazde 3 roky u nich bral nove auto, a ted od nich strida po 2 letech s operativnim leasingem. O tesle uvazoval, ale operativni leasing je na ni extremne nevyhodny, temer dvojnasobna castka nez u konvencnich vozu stejne kategorie, tedy suma kterou by nemel sanci ani projekt na palivu. Leasingovky se zrejme takovych aut prozatim boji a vidi jak rychle jim klesa cena. ALe treba se tohle zmeni s dalsimy zakazy vjezdu konvencnich aut do nekterych krajin.

              1. Třeba Tesla si ceny docela drží. Ceny padají v USA hlavně
                Třeba Tesla si ceny docela drží. Ceny padají v USA hlavně u malobaterkáčů. A já nemluvil o tom, že podnikatel automaticky dostane 1letou záruku, ale že záruky pro podnikatele jsou prostě jiné, dle uvážení výrobce. Jde tu hlavně o situace, kdy auto používáte v podstatě jako taxikář.

Napsat komentář