Nejhodnotnější automobilovou značkou světa zůstává Toyota

Nejhodnotnější automobilovou značkou zůstává vedoucí světový propagátor hybridních pohonů Toyota s hodnotou 30 miliard dolarů.

Toyota je světovým lídrem v oblasti hybridního pohonu. Na obrázku hybridní crossover Toyota C-HR.
foto: Toyota

Nejhodnotnější značkou světa letos zůstává internetová firma Google a druhé místo patří opět Apple. Na třetí místo poskočil Amazon, který předstihl softwarový gigant Microsoft. Vyplývá to z žebříčku BrandZTop 100, který sestavuje reklamní agentura WPP a poradenská firma MilwardBrown.

Mezi deseti nejvíce rostoucími obory jsou i automobilky, které s nástupem hybridního nebo plně elektrického pohonu a autonomní mobility těží z těsné spolupráce s technologickými firmami. Celkově zvýšily svou hodnotu o sedm procent.

Google zvýšil svou hodnotu proti loňsku o 23 procent na 302 miliard dolarů, Apple rostl o 29 procent na 300,6 miliardy a Amazon se za rok zhodnotil o 49 procent na 208 miliard dolarů.

Největší zastoupení v první desítce mají technologické firmy a maloobchodní společnosti. Právě maloobchod byl loni nejrychleji rostoucím odvětvím s nárůstem o 35 procent, následuje pojišťovnictví s 34 procenty a technologie s 28 procenty.

Rostoucí užívání technologií pracujících s daty, umělou inteligencí nebo rozšířenou realitou umožňují značkám  porozumět spotřebitelům a poskytnout jim personalizovaný obsah vytvořený přesně na míru spojený s výjimečným zážitkem, konstatuje studie.

V žebříčku se nově objevilo osm značek, mezi nimi například přepravní aplikace Uber nebo výrobce sportovního vybavení Adidas. Celková hodnota stovky nejcennějších značek světa se letos zvýšila o rekordních 21 procent na 4,4 bilionu dolarů.

tisková zpráva

One Comment on “Nejhodnotnější automobilovou značkou světa zůstává Toyota”

Napsat komentář