Kia má bezdrátové nabíjení pro svůj elektromobil Soul EV

Americké společnost HATCI a Mojo Mobility dokončily tříletý projekt vývoje rychlodobíjecího systému bezdrátového přenosu energie na testovací flotile elektromobilů Kia Soul EV.

Systém dokáže zajistit bezdrátové dobíjení vozidel s účinností až 85 procent, a to i v případě nepřesného postavení vozidla.
foto: Kia

Projekt realizovaný ve spolupráci s úřadem pro energetickou efektivitu a obnovitelné energie Ministerstva energetiky USA prošlapává cestu k budoucím elektromobilům, které již nebude nutné zapojovat do zásuvky.

HATCI společně se specialistou na bezdrátové technologie Mojo vyvinula kompaktní systém bezdrátového dobíjení, schopný v rámci rychlodobíjení dodávat vozidlu výkon přes 10 kW a dosahovat přitom 85% účinnosti přenosu energie mezi rozvodnou sítí a vozidlem.

Součástí projektu byla instalace uvedeného systému do pěti vozidel Soul EV a jejich testování za reálných podmínek se zaměřením na odolnost, bezpečnost a jízdní výkony.

Systém pomocí elektromagnetického pole přenáší energii mezi dvěma cívkami – vysílací na zemi a přijímací ve spodní části vozidla. Řidič spustí dobíjení jednoduše tím, že zaparkuje vozidlo nad vysílačem; energie se poté předává prostřednictvím induktivní vazby do elektrického zařízení, které pomocí takto získávané energie dobíjí baterii ve vozidle.

Účinnost systému je dokonce tak vysoká, že dovoluje určitou nepřesnost v postavení vysílače vůči přijímači, čímž je každodenní používání pro majitele snazší a pohodlnější.

„Jsme nadšeni z úspěchu tohoto systému a jeho účinnosti,“ uvedl prezident HATCI William Freels. „Chceme vyvinout systém bezdrátového dobíjení využitelný pro reálné potřeby a se snadným používáním z hlediska spotřebitelů. Na této flotile bezdrátových vozidel Soul EV jasně vidíme budoucnost elektromobilů bez zásuvky.“

K nasazení systému bezdrátového dobíjení do sériových vozidel zatím nejsou k dispozici žádné plány, nicméně úspěch tohoto vývojového projektu ukazuje, že podobné systémy by se v budoucích elektromobilech Kia mohly objevit.

tisková zpráva

27 Comments on “Kia má bezdrátové nabíjení pro svůj elektromobil Soul EV”

    1. týbrďo vw volume škodováku tak to ses překonal 😉 včera
      týbrďo vw volume škodováku tak to ses překonal 😉 včera sem to četl na zahraničním webu jako jinak když chci čerstvé informace…

      finviz.com/quote.ashx?t=tsla

      … ale řekl sem si že se s váma nevděčníkama nepodělím :))

  1. off
    Vláda má rozhodnout o novém reaktoru. Po německém

    off

    Vláda má rozhodnout o novém reaktoru. Po německém odklonu od jádra jsou další bloky nesmysl, říká expert

    Česko jde proti evropskému proudu – Německo a Francie reaktory zavírají, stavba nových se 2× až 3× prodraží a protáhne. Nové Dukovany by vstoupily na trh, kde už nebudou konkurenceschopné.

    https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/atomova-energie-jaderna-elektrarna-dukovany-temelin_1804160705_jab

    1. To je expert na baterky. Porovnává hrušky s jablkama, jak
      To je expert na baterky. Porovnává hrušky s jablkama, jak se mu to hodí, neuvádí, že aby se dostal na 20 dolarů za MWh, tak potřebuje podmínky pouště. A neuvádí, co dělat, když nesvítí. Zřejmě se všichni půjdem projít, dokud zase nezačne svítit. Velkokapacitní úložiště schopná pokrýt nějaký delší úsek jsou zatím stále utopií, hlavně finanční.

    2. vláda v sociálně-demokratický demisi by měla v čezký
      vláda v sociálně-demokratický demisi by měla v čezký díře krom chabýho 40-50% dotačního programu Nová Zelená Usporám na 2,6kW solární minielektrárny na střechu baráku a ROVNOU DO BOJLERU zavést i dotaci na solární krytinu a baterkový ledničky do každý rodiny, aby KAŽDÝ ZPROPADENÝ BARÁK S KOMÍNEM f čezký díře měl když už nic jinýho alespon ten SOLAR na STŘEŠE ;)))))))

      solarniexperti.cz/zakladni-pravidla-ziskani-dotace-nova-zelena-usporam/

      kcc-hho.webnode.cz/business/cr/

          1. Spis to bude tak, ze pri perfektne zarovnanych antenach (v
            Spis to bude tak, ze pri perfektne zarovnanych antenach (v minimalni vzdalenosti od sebe) to bude tech 85% a do okoli pujde minimum, pri horsim zarovnani budou ztraty vetsi a bude to „svitit“ kolem (protoze nad tim bude kovove auto, vetsina extra ztrat se nejspis zachyti a promeni v teplo v kovovych castech auta).

            1. Kabel 5m počítáme 10m protože proud jde fází tam a
              Kabel 5m počítáme 10m protože proud jde fází tam a nulákem zpátky.

              Měrný odpor mědi je 0,018 ohm na 1m při mm2
              takže pro 10 m 2,5mmm kabelu to je.

              10*0,018 / 2,5 = 0,072 ohm.

              při nabíjecím výkonu 3,6 Kw tj 16A bude ubytek napětí na kabelu
              0,072 ohm * 16A= 1.152V

              což dává výkon 16A* 1,152V =18 watů cca což znamená že 18w na 5 kabel tj. bude mírně nepatrně vlažný.

              a 18W je zhruba 0,48% z 3680W

              takže účinnost přenosu bude 99,52%

                1. Asi v tom místě byl největší odpor.
                  Asi v tom místě byl největší odpor.

Napsat komentář