Deutsche Telekom vybuduje vlastní národní síť nabíjecích stanic pro elektromobily

Německá telekomunikační společnost Deutsche Telekom přebuduje 12 000 svých rozvodných skříní po celé zemi na nabíjecí stanice pro elektromobily.

Deutsche Telekom má asi 216 000 zaměstnanců po celém světě. Spadá pod něj také mobilní operátor T-Mobile.
foto: Websurfer83, licence Wikimedia Commons

U zhruba 500 ze zmíněných 12 000 rozvodných skříní vyrostou rychlonabíječky o výkonu až 100 kW. Zbytek budou běžné Mennekes Typ 2 nabíječky o výkonu až 22 kW.

Vzhledem k tomu, že v celém Německu dnes funguje necelých 11 000 veřejných nabíjecích míst, bude tato iniciativa znamenat výrazné navýšení jejich počtu v celonárodním měřítku.

Odhaduje se, že všech 12 000 nabíjecích míst by mělo být hotových do roku 2020. První dva prototypy už jsou funkční a do ostrého provozuje se mají začít nasazovat od tohoto léta.

To vše jde ruku v ruce s tím, jak se zvyšuje prodej aut do zásuvky (elektromobilů a plug-in hybridů) v Německu – za minulý rok to byl dvojnásobný nárůst.

Pro Deutsche Telekom půjde bezesporu o zajímavý nový byznys na nově se otevírajícím trhu. Svědčí o tom mimo jiné zkušenosti z USA, kde jednotlivé sítě nabíjecích stanic hlásí rekordní růst.

interestingengineering.com

28 Comments on “Deutsche Telekom vybuduje vlastní národní síť nabíjecích stanic pro elektromobily”

    1. To už říkáme skoro 10 let, že stačí jen ty zásuvky
      To už říkáme skoro 10 let, že stačí jen ty zásuvky dát na fasádu/tělo skříně v místech, kde ta elektřina uvnitř je a dá se zaparkovat na chvíli auto.
      A už pěkných pár let k tomu evmapa.cz umí přidělat tarifikaci, aby to nebylo stále pod napětím a dokonce aby to mohlo vydělávat penízky za nabíjení.
      Ale je to marné, je to marné, je to marné….

    1. Můžu vás požádat o podrobnosti – trvá vám načítání
      Můžu vás požádat o podrobnosti – trvá vám načítání stále příliš dlouho, jaký OS/prohlížeč/hardware využíváte? Případně jaký typ připojení? Za jakékoliv další podrobnosti budeme vdeční. Díky.

    2. Pokud se bavime o desktopu, zkusil bych
      – otevrit developer

      Pokud se bavime o desktopu, zkusil bych
      – otevrit developer okno (F12)
      – prepnout na zalozku Network/Sit
      – znovu nacist stranku
      – setridit podle casu, neco vyplave nahoru (pred casem tu mel cipis problem s CDN nejakeho video reklamniho systemu)

      1. no však to je furt stejný, to stále trvá to nikdo
        no však to je furt stejný, to stále trvá to nikdo nevyřešil jen pár apgrejdů 10sítek a chrome. To načteš hybridí stránku s i3 w1064 ssd 50mbit chrome a 15 vteřin než ti to hybrid nableje, se me nebaví v tom vrtat f12 milijon krávovin. Nedej bože když si navotvíráš 10 hybridích záložek to se chrome málem pak zesrrr jak to tahá ty reklamy snad přez barbados nebo vod kud 🙂

        1. Hele jen pro porovnani: starej ťamťung chytrofon, ten jejich
          Hele jen pro porovnani: starej ťamťung chytrofon, ten jejich brouzdač a na 4G siti ne hlavni stranka na nactena za 2 sekundy. Pravdou je, ze sem ten brouzdac trochu poladil pluginem.
          Toz bych zkusil neco vyguuglit, jiste se to zlepsi.

  1. Hele jak Germán Šáde zvysoka na český votroky, místo
    Hele jak Germán Šáde zvysoka na český votroky, místo zrušení pošahanýho 16ti směnnýho režimu jim chce ještě naložit 18ti směnný i v sobotu ;)))))
    ale na platy manenažerstva prachy jsou to joooo :))))))))))

    Výsměch a ostuda. Škodováčtí odboráři kritizují navýšení tarifních mezd o 4,3 procenta

    zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/vysmech-a-ostuda-skodovacti-odborari-kritizuji-navyseni-tarifnich-mezd-o-4-3-procenta-1344258

    KDO SI CHCE ZNIČIT ZDRAVÍ?? ŠÁDE STÁLE BEROU DOBROVOLNÍKY!!
    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    1. VW že nemá na pokutu? nebo snad na baterky?? Jak je to
      VW že nemá na pokutu? nebo snad na baterky?? Jak je to možné když TSI/TDI tak sype :))))))))))))))))))))))

      Volkswagen měl rekordní rok, zaměstnance odmění v přepočtu 100 tisíci

      ekonomika.idnes.cz/volkswagen-platy-navyseni-d07-/eko-zahranicni.aspx?c=A180308_152316_eko-zahranicni_bur

  2. Divné a podivné, spíše nereálné….
    skříně na

    Divné a podivné, spíše nereálné….
    skříně na obrázku neobsahují silové vodiče, vlastně v nich většinou není žádné AC silové napájení, bývá v nich stovky slaboučkých drátků co vedou ke starým telefonům (pevná linka) a dnes tyto rozvaděče po celkové digitalizaci vesměs ztratili smysl, už se často ani nevyužívají pro ADSL internet, dnes je většina v optických kabelech, takže je to dnes jen zbytečná a ohyzdná plastová skříň s vodiči co jsou defacto k ničemu.
    Využití tedy vidím pouze v možnosti tuto skříň předělat, ale kdo by to dnes dělal. Skříň se vymění za jinou, typizovanou a od výrobce vybavenou patřičnými prvky a silové vodiče se budou stejně muset přivést…..

    1. to je přeci jasný, stovky slaboučkých telefénních
      to je přeci jasný, stovky slaboučkých telefénních drátečků si smotají dohromady vytvoří vodič a Germán může do médií vplesknout skvělou raklamu jak SIMULANTEN ELEKTROMOBÍLE NATAHOVÁGN :)))))))))
      Nebo ste snad od germánskýho dokonale rozjetýho TDI/TSI čekali že dobrovolně zavřou 20 let budovaný fabriky hoděj to došrotu kýbl nahlavu a začnou sekat elektrodobrotu? S MAMAMERKL ??? dobrý ftip 😉

  3. Ptal jsem se před měsícem ze zvědavosti Kauflandu, jak to
    Ptal jsem se před měsícem ze zvědavosti Kauflandu, jak to vidí s nabíječkama (konkrétně jsem se dotazoval na lokalitu Hranice na Moravě) a odpověď byla následující:

    „…Váš dotaz týkající se nabíjecích stanic pro elektromobily jsme předali k vyjádření odpovědným kolegům do oddělení stavby, kteří nám sdělili, že společnost Kaufland buduje své vlastní rychlodobíjecí stanice pro elektromobily při modernizacích prodejen. V Hranicích na Moravě se uvažuje o přestavbě ve výhledu několika následujících let…“

    Jaksi mi uteklo, že by Kaufland budoval vlastní rychlonabíjecí stanice. Možná se mýlím, ale vím jen o 3 pomalých nabíječkách, které budoval ČEZ před prodejnami Kaufland (1x Ova a 2x Praha)

    Tak jsem se jich slušně zeptal, jaké rychlonabíjecí stanice myslí… no počkám si měsíc, než mi opět odpoví 🙂

    1. Kauflandu jsem se v posledních dvou letech dotazoval
      Kauflandu jsem se v posledních dvou letech dotazoval několikrát a často jsem ani neobdržel odpověď a k patřičnému pracovníku správy budov jsem se z důvodu jeho nezájmu ani nedostal. S jednotlivými řediteli poboček není domluva, vše řeší Praha. Asi dva roky zpět se Kaufland chlubil postavením rychlonabíječky na centrále Kaufland v Praze na Vypichu, už tenkrát nazývali hloupou zelenou skříňku od ČEZu s mennekesem rychlonabíječkou. Chlubili se jak budou vybavovat svoje prodejny rychlonabíječkami a toť vše.
      Po spoustě promarněného času jsem ztratil zájem… Nezájem a neochota Kauflandu je jednoznačná.

    2. Světe div se, ale už mám odpověď:
      „…Dle kompetentních

      Světe div se, ale už mám odpověď:

      „…Dle kompetentních pracovníků na centrále máte správné informace o stávajících dobíjecích stanicích. Instalace rychlodobíjecích stanic je nový koncept z minulého roku. Konkrétní provozovny určené k instalaci, stejně tak jako případná spolupráce s ČEZem, či jinými subjekty zajišťujícími provoz dobíjecích stanic, jsou interní informace, které nemůžeme blíže specifikovat…“

      1. Nevím zda Cetin má někde v úsekových rozvaděčích
        Nevím zda Cetin má někde v úsekových rozvaděčích vyvedené AC napájení s dostatečnou zatížitelností. Spíš bych o tom pochyboval. Telekomunisté ze kterých Cetin povstal měli technologii zavřenou v budovách. V rozvaděčích byly pouze telekomunikační kabely.

Napsat komentář