Renault představuje vlastní modulární platformu pro elektromobily

Renault představil koncepční elektromobil Morphoz navržený na nové modulární platformě CMF-EV vyvinuté aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi.

Delší rozvor kol s koly posunutými do rohů karoserie a plochá podlaha vytváří nové možnosti pro projektanty.
foto: Renault

Platforma CMF-EV otevírá nové možnosti při vytváření budoucích elektromobilů z hlediska technologie, designu, zajištění komfortu a prostoru uvnitř vozidla.

„Díky technologickým inovacím a možnostem nabízeným modularitou CMF-EV se stane vzorovou platformou, která bude využívána pro vývoj dalších elektrických vozidel skupiny Renault a aliance,“ řekl Jean-Paul Drai, ředitel vývoje elektromobilů skupiny Renault.

Modularita

Při použití platformy CMF-EV mohou konstruktéři vyvíjet různé druhy karoserií: jak SUV, tak sedany. Díky prodlouženému rozvoru kol je možná instalace baterií různých rozměrů přizpůsobených různým typům elektromobilů a hybridů z hlediska optimalizace jejich dojezdu.

Více místa

Inovativní konstrukce také nabízí nové možnosti tvarování designu. Dlouhý rozvor kol s koly v samých rozích karoserie, výrazně kratší přední a zadní převis a plochá podlaha umožňují navrhování automobilů s nižším zavěšením a sníženou střechou při zachování prostorného interiéru.

Nová platforma CMF-EV aliance Renault-Nissan-Mitsubishi

Nová platforma CMF-EV aliance Renault-Nissan-Mitsubishi
foto: Renault

To má výrazný dopad na aerodynamický výkon vozidla. Krátká kapota motoru umožňuje zvětšení délky kabiny a získání elegantnější linie karoserie.Nová platforma zajišťuje také dynamičtější jízdu díky optimální konstrukci podvozku a karoserie podmíněné požadavky pro elektromobily. Díky umístění baterií pod podlahou v zadní části automobilu se sníží těžiště.

Mnoho možností uspořádání

Platforma vytváří také nové možnosti uspořádání interiéru a regulaci jeho velikosti. Elektrický motor je menší než spalovací a umožňuje navrhnout tenčí a dopředu posunutou palubní desku.

Tímto způsobem získáme více úložného prostoru a místa pro cestující, a zároveň více místa pro nohy v případě zadních sedadel. Není zde tunel pro převodové ústrojí – plochá podlaha tak zajišťuje více prostoru. Platforma umožňuje navrhnout automobil s kapacitou Talismanu a velikostí Megane.

Modularita platformy CMF-EV umožňuje instalaci jednoho nebo dvou elektrických motorů, a tím i výrobu automobilů s pohonem dvou nebo čtyř kol. Kromě toho byla platforma konstruována tak, že bylo možné zavést systémy umožňující autonomní řízení úrovně 4.

tisková zpráva

5 Comments on “Renault představuje vlastní modulární platformu pro elektromobily”

    1. Nemůžu úplně souhlasit, pár dobrých nápadů (tedy na
      Nemůžu úplně souhlasit, pár dobrých nápadů (tedy na první pohled – až čas prověří zda byly dobré) tam je.
      Ono by byl fajn, kdyby to fungovalo – mít malé auto, které v případě potřeby podstatně povyroste. Otázka je, jak moc to bude poruchové. Aby auto nemuselo se systémem „morface“ co 30 tisíc do servisu.
      Taky se mi líbí technologie středového piedestalu – jen je škoda, že je tam vůbec je středový piedestal. Měli tu technologii uplatnit na palubce a v přihrádkách.
      Tady je na to hezké video.

      https://www.youtube.com/watch?v=3YTo6Oa1XcY

Napsat komentář