Elektromobil Volkswagen I.D. půjde do výroby v listopadu 2019

Podle informací magazínu Autocar půjde elektromobil nové generace Volkswagen I.D. do výroby v továrně Zwickau (Cvikov) v listopadu 2019.

Kromě elektromobilu Volkswagen I.D. připravuje německý koncern ještě modely I.D. Buzz a I.D. Crozz.
foto: Volkswagen

Pětidveřový pětimístný hatchback Volkswagen I.D. bude první elektromobil Volkswagen postavený na nové platformě MEB. Podle Volkswagenu se má už v roce 2020 vyrábět 100 000 kusů ročně.

Právě tento elektromobil ale nebude v nabízen v Severní Americe – pro tamní trh jde o příliš malé auto. Prvním severoamerickým elektromobilem řady I.D. bude místo toho I.D. Crozz.

Elektromobil nabídne výkon 125 kW/168 koní na zadní nápravě a dojezd mezi 400 km až 600 km NEDC. Očekává se také verze s pohonem všech čtyř kol. Max. rychlost bude omezena na 160 km/h, zrychlit na 100 km/h zvládne pod 8 sekund.

Auto se otočí na 9,9 metrech, díky čemuž údajně vládne vynikající manévrovatelností, zejména v městském prostředí. Design vzniká v hlavním designovém studiu ve Wolfsburgu. Rozměry konceptu jsou 4100 mm délky, 1800 mm šířky a 1530 mm výšky.

Vůz je tedy o 155 mm kratší, 9 mm užší a 77 mm vyšší, než současná sedmá generace Volkswagen Golf. Rozvor je o 130 mm delší, měří 2750 mm. Na britském trhu se auto objeví začátkem roku 2020, na klíčových evropských trzích možná už o něco dříve.

15 Comments on “Elektromobil Volkswagen I.D. půjde do výroby v listopadu 2019”

  1. V roce 2009 bylo vydáno nařízení Evropského parlamentu a
    V roce 2009 bylo vydáno nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 443/2009, které ukládá výrobcům osobních automobilů povinnost nepřekročit počínaje rokem 2020! v ÚHRNNÉ roční produkci vyráběných automobilů průměrné emise CO2 95g/km. Za překročení této hodnoty bude výrobce platit pokutu 95,-EUR za každý vyrobený vůz a za každý gram, o který přesahují průměrné exhalace vyrobených automobilů limit 95g CO2/km.
    I moje auto, které spálí do 5 litrů nafty/100km, má CO2/100km přes 130g… Co by jste dělali Vy, kdyby Vám hrozilo zdražení takového auto o cca 85tis. korun za vůz?
    ..začnu vyrábět drahé elektromobily..? Také možná odpověď, proč konec roku 2019..?
    Hezký den.

    R

    1. Taky je to možnost ohledně konce r. 2019, hlavně PHEV mají
      Taky je to možnost ohledně konce r. 2019, hlavně PHEV mají i s 3 l motorem kolem 50g CO2, tedy s hybridy tu normu snadno splní, stačí vyrábět necelou polovinu hybridních aut. Výrobci se chovají prostě racionálně a prodávají to co jim vynáší a do čeho investovali peníze. Druhá věc je konkurence a tedy vědí, že Tesla sem dorazí 2019 možná i později, takže kam pospíchat. To že se EV moc nevyplatí vyrábět oproti spalovákům ale tušíme všichni. Kdyby to byl skvělej business, už bychom měli na každém rohu nabíječku.

      1. Jak píšete, ten PHEV se automobilkám velmi hodí. Mají
        Jak píšete, ten PHEV se automobilkám velmi hodí. Mají přímý zisk(..živí je) již jen výroba motorů a převodovek, výroba karosérií(speciální lisy atd.) a konečná montáž. A to první je sakra drahé. V podstatě je vyvíjí již jen pár firem na světě, za obrovské investice.. A ty se musí vrátit jako aspoň malé zlaté vajíčka v podobě motorů v PHEV. Když jsem byl v Norsku, a vedle mne stál Mitsubischi Outlander PHEV a bylo to vysoko v horách říkal jsem si, jak moc se mu ta baterie projevila v jizdě/spotřebě několika set až tisíc km od nejbližších větších měst, odkud musel přijet. Řekl bych, že spíše naopak. Je to jak píšete, papír snese všechno.. i to, že na sto km to má spotřebu 3 litry, ale na dalších sto již 10. Takže vlk se nažere..a automobilky budou v úhrnné produkci.. ECO.

        Hezký zbytek dne.
        R.

          1. V Norsku jsou vzdálenosti 4-5násobně větší než-li u
            V Norsku jsou vzdálenosti 4-5násobně větší než-li u nás.
            Ten řidič byl ze Stavangeru a parkoval pod horou Galdhopiggen.
            Takže něco přes 700km. Ta cesta je opravdu nahoru a dolů.
            Shodou okolností jsem tam jel taktéž a měl jsem spotřebu lehce pod 5litrů nafty. On tam nenabíjel, ač tam stály tři Tesly S a všechny byly na 10A zástrčkách pro camping auta. Nejsem si jist, že se v celkové trase dostal pod pět litrů(spíš k dvojnásobku,a v benzínu..) Toď asi tak,co se týče v Norsku o hybridech. Samozřejmě kolem Stavangeru, pokud jezdí kolem „komína“, nějaký efekt to má.
            Jenže v Norsku jsou vzálenosti opravdu obrovské.. Nějaká, prakticky využitelná 10kWh baterka v Outlanderu je, myslím si, směšná.
            Je to jen hmotnost navíc a právě v tom Norsku, diskutabilní.
            Je ale pravda, že tam průměná cestovní rychlost mezi většinou destinací je lehce nad 50km/hod. Přesto si myslím, že PHEV s takovou baterkou, využívání v Norsku, je jen „výkřik do tmy“.
            Proto tam je každé cca 5 auto elektro. Je to opravdu autoelektro ráj..
            Tím se vracím k předešlým příspěvkům.., je to jen další „zlaté vajíčko“(PHEV) pro automobilky. Opravdu jen můj názor.

            Hezký večer.

            R.

  2. Trapas, začnou prioritně vyrábět nejkratší auto, co se
    Trapas, začnou prioritně vyrábět nejkratší auto, co se na té platformě vůbec dá. Na co je pak na světě tolik automobilek a ještě víc nákladně propagovaných značek, když jich většina upřednostňuje úplně stejná auta.
    Doufám, že Škodovka nabídne alespoň o půl metru víc.

      1. Elektra menších velikostí už nabízí hafo automobilek,
        Elektra menších velikostí už nabízí hafo automobilek, ale velká zatím jen Tesla S a X za ceny okolo 3 milionů.
        A když bude někdo skutečně potřebovat malé auto jen do města na co nejsnadnější parkování a levný provoz, tak si spíš v budoucnu koupí za třetinovou cenu prcka pro patnáctileté z Číny.

Napsat komentář