Šest z deseti velkých firem chce skoncovat s dieselem

Podle výsledků průzkumu britské RAC Business zabývající se fleetovými službami 62 % oslovených firem o velikosti do 500 zaměstnanců zvažuje, že ze svého vozového parku stáhne automobily poháněné naftou.

Trh s firemními vozy začíná pomalu přehodnocovat dieselovou technologii.
foto: Toyota

V případě středních firem uvažuje o skoncování s naftou 47 % dotazovaných manažerů flotil, zatímco v menších firmách zaměstnávajících 10 a méně pracovníků je jich 33 %. Aktuální údaje JATO Dynamics ukazují, že počet nově registrovaných vozů v Evropě se podle údajů z listopadu 2017 meziročně zvýšil o 5,2 %.

NEPŘEHLÉDNĚTE

Odborníci zdůrazňují, že za tímto skokem je zejména rostoucí prodej benzínových, hybridních a elektrických vozů a také značná popularita SUV segmentu. Z další části zprávy se pak dozvídáme, že na dobrých výsledcích mají podíl především Francie, Itálie, Španělsko a Polsko.

Hybridy vedou před elektromobily

Pokud jde o vozy s alternativním pohonem, vzbuzují vyšší důvěru hybridy než elektromobily. Čtyři z deseti zástupců velkých firem zdůraznilo, že momentálně pro elektromobily nevidí ve svém podnikání možnost využití, přičemž 25 % dotázaných prohlásilo, že tyto automobily mají příliš nízkou nosnost a nemohou převážet náklady odpovídající potřebám těchto podniků.

Většina firem si je vědoma úspor, jaké přináší provozování aut s alternativními pohony. Dotazovaní ocenili snížení nákladů na pohonné hmoty, nicméně cca 45 % z nich jako největší překážku pro obměnu vozového parku vidí otázku financí.

Počáteční náklady jsou vyšší, zejména pokud jde o elektromobily. 22 % podniků navíc v případě elektrické technologie považuje za velmi zásadní komplikaci fakt, že chybí infrastruktura, která by umožňovala nabíjení takové elektroflotily.

Jaké motory si vybírají Evropané?

Analytici naznačují, že pokud jde o druh pohonných hmot, který si řidiči vybírají, stal se říjen 2017 zlomovým okamžikem. Během tohoto měsíce bylo zaregistrováno více než 619 tisíc vozů s benzínovými motory, což znamená nárůst na trhu o 5,1 %, přičemž jejich podíl na trhu již činí 51,5 %.

Současně se v Evropě snížila poptávka po automobilech s dieselovými motory, v jejichž případě byl zaznamenán propad o 9,9 % a celkový podíl na trhu klesl na 41,4 %, což je nejhorší výsledek za posledních deset let.

Stále větší popularitě se těší AFV automobily, tj. vozy s alternativními pohony. Za zmíněné období bylo zaregistrováno 66 tisíc hybridních vozů a elektromobilů, což je 5,5 % všech registrací v Evropě. JATO Dynamics zdůrazňuje, že před deseti lety tato auta tvořila pouhých 0,3 % trhu.

Nejpopulárnější je Yaris Hybrid

Pokud jde o AFV vozy, prim udávají automobily s hybridním pohonem. Lídrem evropského trhu zůstává stále Toyota, která podle aktuálních údajů poosmé zaznamenala rekordní roční prodej hybridů.

Nejpopulárnějším modelem segmentu je Yaris Hybrid se 102 400 prodanými vozy. Druhé místo na seznamu hybridních bestsellerů obsadila Toyota C-HR, v jejímž případě mělo 80 % prodaných nových crossoverů kombinovaný elektrický a spalovací pohon. Za minulý rok se na evropský trh dostalo 406 tisíc hybridů od Toyoty a Lexusu, což je o 38 % víc než v roce 2016.

tisková zpráva

11 Comments on “Šest z deseti velkých firem chce skoncovat s dieselem”

      1. To by na tom museli soudruzi trochu popracovat. Před 5 lety
        To by na tom museli soudruzi trochu popracovat. Před 5 lety jsem to chtěl koupit na vožení dvou dětí do škol. Je to třímístné elektrokolo, vzadu se dá dát i kufr na zavazadla, dá se to i zakrytovat lehkými dveřmi. Ovšem je to děsivě těžká kráva a značně nestabilní. Byl jsem si to vyzkoušet v Praze po Staroměstském náměstí. Po asfaltu jakž takž, po kostkách brutál a zkoušky s výjezdy do mírných kopečků nebo přejet přes zpomalovací práh masakr. A to jsem v tom jel sám. Pak jsem hodinu vykecával s klučinou, co s tím už rok brigádně jezdil. Vozil turisty Prahou a pouštěl jim do sluchátek výklad napravo vidíte nalevo vidíte. Od řeky na Příkopy jakž takž, ale když si někdo objedná Václavák k muzeu a pak zpět, tak do kopce se řidič zapotí jako bejk a dolů je to problém ubrzdit. Skončil jsem u Peugeotu Ion.

    1. Oježďený auto si skoro nikdo, kdo by šetřil jen na naftě
      Oježďený auto si skoro nikdo, kdo by šetřil jen na naftě každonenními dlouhými trasami nekupuje.
      Diesel z druhé ruky se kupuje buď kvůli tomu, že jede pěkně vodspoda, ale ještě častěji, že má docela dost lidí podrukou přístup k extralevné nedaněné naftě.

  1. Jeden z hlavních důvodů proč se Toyota oficiálně nežene
    Jeden z hlavních důvodů proč se Toyota oficiálně nežene do elektriky je, že jí čeká ohromný nárust prodejů jejich hybridních vozů jejichž technologii už má na rozdíl od konkurence za těch 20 let perfektně dotaženou a rozhodně jí nečekaj nějaké děsivé ztráty z toho že prodaj míň dízlů. Prostě asi nemusí tak radikálně přezbrojovat jako Němci jen proto aby se vešli do čím dál přísnějších emisních limitů.

    1. hybridní elektromobil co ujede jen 2 km čistě na elektřiku
      hybridní elektromobil co ujede jen 2 km čistě na elektřiku je naouno ekokára a Tojota moc dobře ví jak jsou japka vrici a že na čistý elektromobily prostě nemají 😉 Po Fukušimě ani eletriku ani prachy na vývoj. Proč myslíš že jedou kryptoměny jak divý s tichým souhlasem amerikánskýho naddozonodzora kerýmu tím podkopávaj dolar :)))

Napsat komentář