Volkswagen nebude v Americe nabízet budoucí plug-in hybridy

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen, odkryl další část velkého plánu koncernové elektrifikace. V severní Americe a možná dokonce ani v Evropě firma v budoucnu nebude nabízet plug-in hybridy!

Nová elektromobilní platforma Volkswagen jde cestou „skateboardu“, tedy baterie umístěné v podvozku, podobně jako to má Tesla u svých elektromobilů Tesla Model S, Tesla Model X či Tesla Model 3.
foto: Volkswagen

Proč? Podle Diesse umožní nová elektromobilní architektura MEB vyrábět elektromobily snadno a s okamžitým ziskem. Potvrzuje tím de-facto složitost a vysoké náklady výroby plug-in hybridů.

Dalším důvodem jsou dotace, které v Evropě i severní Americe upřednostňují právě spíš čisté elektromobily než plug-in hybridy.

Diess doslova řekl, že „Volkswagen je o objemu výroby“. Dává pro něj smysl postavit zcela novou architekturu a tu pak „vytěžit“. Cílem je vyrábět na MEB (Modular Electrification Toolkit) platformě 1,5 až 2 miliony aut ročně.

„Takhle můžete potenciál elektromobilů opravdu pustit z řetězu,“ řekl Diess. Celý koncern Volkswagen připravuje už 15 nových elektromobilů, z toho pět jich ponese značku Volkswagen.

Každý měsíc ale podle Diesse přibývají nové projekty. Dalším důvodem jsou přísné regulace nejen v Číně, ale také v Evropě a . Navíc, cena za elektromobilní komponenty neustále klesá, zlepšuje se jejich dostupnost a zvyšují možnosti (dojezd, rychlost nabíjení).

Připravované elektromobily Volkswagen

Připravované elektromobily Volkswagen
foto: Volkswagen

V roce 2025 chce Volkswagen prodávat minimálně milion elektromobilů ročně. Z toho asi pětinu v severní Americe. Nevylučuje nicméně plug-in hybridy (např. Tiguan) pro Čínu.

Diess dále řekl, že platforma MEB je připravena na budoucí nástup baterií s pevným elektrolytem (solid-state), což očekává v letech 2024-25. Volkswagen investoval do kalifornského start-upu Quantum Skope, který se vývojem tohoto typu baterií zabývá.

16 Comments on “Volkswagen nebude v Americe nabízet budoucí plug-in hybridy”

  1. Myslím že tohle už definitivně nejsou
    jen řeči.Je jasný

    Myslím že tohle už definitivně nejsou
    jen řeči.Je jasný že od zítra nebudete potkávat jen elekroauta ale myslím že ten nástup bude poměrně razantní protože ho pořídí ten kdo jezdí hodně ale komu dojezd EA bude stačit.Protože pokud bude třeba 15% EA tak to je těch 15% co dělá 50% provozu.

          1. Ještě pár let, než se pomalu objeví tyhle auta,
            Ještě pár let, než se pomalu objeví tyhle auta, samozřejmě výrobci spalovacích aut to budou brzdit jak se dá, ale vědí, že nic jiného nezbyde. Až budou mít 10 milionů objednávek na EV, tak se tomu budou věnovat, zatím to jsou prodeje na hranici zaokrouhlovací statistické chyby v těch stovkách milionů spalováků.

  2. Zase uvolnili ruce marketinkovému oddělení a dizajnérům
    Zase uvolnili ruce marketinkovému oddělení a dizajnérům pro záplavu vnějškově pocitově co nejodlišnějších modelů na stejné platformě, ale jaksi tam nevidím skutečnou prakticky potřebnou specializaci, jako třeba u TM3 maximálně geniálně zaměřenému na půjčovny a superziskové sdílení.

  3. Já bych tak nadšený zase nebyl, ono jsou to hezký
    Já bych tak nadšený zase nebyl, ono jsou to hezký marketingový kecy, ale když se na to podíváme reálně, tak 1mil e-aut ročně v roce 2025 z toho čtvrtina pro USA. tj. 250.000 elektrických aut/ rok navíc rozděleno do 15ti modelů! Když bude totéž pro Evropu a zbytek Čína, tak to tedy žádné terno není (a to mluvíme o horizintu 7-8let ! ).
    Když k tomu připočtu například to, že průměrné stáří vozů v ČR je 15,1 let! tak masové rozšíření e-aut nás čeká někdy po roce 2030-2035!

Napsat komentář