Praha má nové sdílení elektromobilů

Občané a pražské firmy mohou od 9. října 2017 využívat k cestám po Praze flotilu 15 moderních elektromobilů Volkswagen e-Golf.

Partnerem projektu je dodavatel elektromobilů značky Volkswagen, firma Porsche Česká republika.
foto: Car4Way/PRE

Společnost CAR4WAY, na základě strategického partnerství s Pražskou energetikou, zahajuje pilotní projekt Sdílení elektromobilů pro Prahu. Jde o unikátní projekt, který se opírá o vyspělou technologii, moderní trend sdílení automobilů a zaměření na ekologicky udržitelnou mobilitu.

Předpokládá rozvoj carsharingu v Praze ruku v ruce s plánovaným rozvojem infrastruktury nabíjecích stanic v rámci širších iniciativ tzv. chytrého města (smart city).

Carsharing znamená v překladu sdílení automobilů. V případě služby od CAR4WAY jde o profesionální sdílení vozů pomocí speciálního hardwaru a softwaru.

V pražských ulicích volně stojící a viditelně označené elektromobily e-Golf budou dostupné 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. A to všem registrovaným uživatelům, kterým bude stačit po zarezervování k otevření vozu pouze čipová karta.

Vyhledají se snadno, pomocí zdarma stažené aplikace ve smartphonu nebo na internetových stránkách CAR4WAY. Klíč ke každému vozu je umístěn v přihrádce spolujezdce a každý zájemce tak může ihned vyrazit na cestu rezervovaným vozem, bez nutnosti řešení formalit jako například v autopůjčovně.

Vůz kartou po skončení jízdy jednoduše uzamkne a zanechá kdekoli ve vyhrazené lokalitě určené pro elektromobily a nazvané „e-centrum“. Uživatel bude platit pouze za to, co skutečně projede. Každé auto má zabudovanou carsharingovou jednotku, díky které mu budou účtovány jen skutečně ujeté kilometry a doba využívání vozu.

S CAR4WAY uživatel po úvodní registraci a uhrazení vratné kauce ve výši 2 000 Kč jednoduše sdílí vozy dle svých potřeb mobility. Kromě zmíněného čistě elektrického e-Golfu si může vybrat i z různých typů běžných vozidel, od malého Citigo až po největšího Transportéra.

Minimální doba sdílení je jedna hodina. Zaregistrovat se může každý, kdo vlastní řidičské oprávnění, ať už z pohodlí domova nebo osobně s asistencí v pražské kanceláři CAR4WAY. Pro úspěšnou on-line registraci je potřeba pouze platný doklad totožnosti, řidičský průkaz a platební karta k úhradě vratné kauce.

S auty bude možné s nimi parkovat volně kdekoli v lokalitě „e-centra“ Prahy (Praha 1 až 5), včetně tzv. modrých a fialových zón po celém městě. Kromě nových e-Golfů je možné si v Car4Way půjčit také elektromobily Volkswagen e-up!.

Hodina v elektromobilu Volkswagen e-Golf vás vyjde na 218 Kč, hodina v e-Up! na 99 Kč.

tisková zpráva

52 Comments on “Praha má nové sdílení elektromobilů”

    1. Můžeš vrátit pouze do zóny v centru Prahy, které je
      Můžeš vrátit pouze do zóny v centru Prahy, které je široké jen 8,5 km, takže když bude docházet baterka, určitě pro něj někdo z firmy zajede a odveze na nabíječku + jsou tam nějaké bonusy, když bude dobíjet sám uživatel.

        1. Ono hrozně záleží, kde člověk jezdí. Já zpravidla po
          Ono hrozně záleží, kde člověk jezdí. Já zpravidla po Praze denně najezdím max 25km, v podstatě samé pojíždky v rámci pár km (ono se to nezdá, ale průměrná rychlost je kolem 20km za hodinu). Tedy za Fabii zaplatím za 25km 181 Kč a u eGolfu 218 Kč. Pokud ale potřebuju jen nějaký pojezd po centru Prahy, pak najedu sotva pár kilometrů a pak je ten rozdíl už znát. Stačí načnout další hodinu a pak už to naskakuje. 100km po Praze najede jen taxikář za dopoledne.

          Myslím, že pro ty kdo nechtějí mít vlastní auto v Praze, tak je to výhodná služba, rozhodně lepší, než koupit vlastní, které bude stát někde zaparkované 95% času. Pro rodinu s dětmi to ideální není, dokud nebude stát v každé ulici několik volných aut.

    1. zajímavé je, že sice hodina vyjde na okolo 200 Kč (dle
      zajímavé je, že sice hodina vyjde na okolo 200 Kč (dle tarifu od 188), ale v ceně je již 100 km, tj. evidentně je to uděláno tak, aby si lidé elektromobil vyzkoušeli během té hodiny pořádně a nepůjčovali si to na 15 minut. A celková cena 188 Kč mi nepřijde špatná – rozhodně levnější než taxi, při rozpočítání mezi víc lidí i konkurenceschopné vůči MHD a navíc… člověk si vyzkouší solidní elektromobil 🙂

  1. Ovzduší v Praze a Brně poškozuje zdraví
    Ovzduší v Praze a Brně poškozuje zdraví obyvatel
    hybrid.cz/ovzdusi-v-praze-brne-poskozuje-zdravi-obyvatel

    Znečištění ovzduší v Praze je vysoké. Dánský expert byl zděšený
    zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/znecisteni-ovzdusi-v-praze-je-vysoke-dansky-expert-byl-zdeseny-1061790

    Prahu a Brno dusí ultrajemný prach. Lidem jde o zdraví
    tyden.cz/rubriky/zdravi/zdravi/prahu-a-brno-dusi-ultrajemny-prach-lidem-jde-o-zdravi_317686.html

    kcc-hho.webnode.cz/business/cr/

        1. Policie odmítá měřit diesely bez filtrů, podle kritiků
          Policie odmítá měřit diesely bez filtrů, podle kritiků se jen vymlouvá

          zpravy.idnes.cz/praha-kontroly-dieselu-bez-filtru-pevnych-castic-f7f-/domaci.aspx?c=A170904_093639_domaci_hell

          … a to jéé ta vizitka ČÉÉZka, země ČÉÉEZka, domov hnůj 😉

          kcc-hho.webnode.cz/business/cr/

          1. Přesně to si myslím já a vidím na vlastní oči, jak z
            Přesně to si myslím já a vidím na vlastní oči, jak z některých padají jen saze přímo na silnici a tam dlouhodobě zůstávají ležet. V tomto případě ihned bez měření odebrat techničák natvrdo – vůbec se s ním nebavit a trvat na měření emisí pod dohledem! Jinak nemá šanci s tím jezdit.
            A tohle je normální? Tohle nevidíme? Zlatý EV, ať se pak do nich někdo naváží – vůbec netuší, o čem to je!!

  2. Poslední dobou jedou elektra přednostně na ten městský
    Poslední dobou jedou elektra přednostně na ten městský carsharing.
    Škoda by měla začít rychle navrhovat úplně nové elektro né jen v podstatě tu kopii VW ID, která se asi bude stejně vyrábět v Německu na jendé lince.
    Teď ať zkopíruje pro Vrchlabí Teslu 3 s maximem vnitřních kamer a automatických nastavení, plus s evropsky dělaným tipicky na Škodě nejlepším kufrem, to by mohla být spíš v EU jednična v tomhle sdílecím oboru.

            1. Však sem jim taky psal ať aspoň barevně odlišej
              Však sem jim taky psal ať aspoň barevně odlišej elektroauta nebo ať umožněj jen jejich vyhlédávání, že mě rakovinomety neberou.
              Tak už to zapracovali, akorát když vodzůmujete tak to spadne pod šedivej multičuflík, takže zase vidíte prd zda tam elektrika je nebo ne a musíte si každej jeden šedivej přizůmnout, aby jste zjistili či tam elektrika vůbec je nebo ne. By mohli udělat ještě aspoň šedivomodrý 🙂

    1. Tak jsem to včera opravdu vyzkoušel, ještě nemám
      Tak jsem to včera opravdu vyzkoušel, ještě nemám finální cenu, ale bude to něco přes třista korun za 2 hodiny půjčení, ale více jak půl hodiny jsem nabíjel jak na Mennekesu, tak i na DC nabíječce v Duhové. Původně jsem si objednal jen jednu hodinu, ale je to dosti návykové, takže nejprve jsem si to prodloužil o půl hodiny, pak ještě o další půlhodinu. Myslím, že bych si zvykl dost rychle.

      1. No ten jejich příklad „Na Václavák“ a tam auto nechat
        No ten jejich příklad „Na Václavák“ a tam auto nechat vychází v průměru přes 50 Kč/km, takže dražší i než s těmi nepoctivými :). Holt po Praze fakt těch 100 km za hodinu nevyužijete ani při honičce s policií :-D.

        1. Příklad jsem neviděl, ale já to mám třeba na Václavák
          Příklad jsem neviděl, ale já to mám třeba na Václavák z odlehlejšího konce P5 nějakých 10km a i když vezmu nejlevnější radiotaxi, tak jsem v tom minimálně za 350,- A do práce to mám 20km a jako bonus modrou zónu. Takže ono záleží na konkrétní situaci. Po centru a okolí opravdu carsharing tohoto typu moc smysl nedává.

          Pro mě je hlavně škoda, že zatím nikdo nenabízí možnost si to auto půjčit v jednom městě, dojet na druhý konec republiky, kde služba funguje taky, tam ho odhlásit a za několik dnů udělat to samé opačným směrem.

          1. Jenže e-Golf v současnosti nebude ve Vaší odlehlejší
            Jenže e-Golf v současnosti nebude ve Vaší odlehlejší oblasti P5, protože jeho zóna (kde se dá půjčit a kam se musí vrátit) je centrum široké 8,5 km (tzn. pokud chcete na Václavák, tak je to z nejodlehlejší části co to jde méně než 5 km. Až rozšíří zónu třeba na celou Prahu, tak samozřejmě budete mít naprostou pravdu, že budou situace, kdy se vyplatí.

        1. Jenže ČR má nejen jedny z nejlevnějšch odborných
          Jenže ČR má nejen jedny z nejlevnějšch odborných dělníků na světě, ale taktéž i obsluhu a opraváře robotů.
          Plus se solárním baronům podařilo znemožnit zelené šílence v následování Německa se superdrahou elektřinou, takže v roce 2030 až vyprší dotace na soláry tak budeme nejvýhodnějším centrem pro robotické dílny nejen v celé Evropě, ale i na předním celosvětovém místě.

Napsat komentář