Evropská unie nebude zavádět kvóty na výrobu elektrických aut

V Číně se automobilky zatím marně snaží zabránit přísnému zvýšení kvót na výrobu elektromobilů. Evropská unie zatím podle Reuters nic podobného zavádět nehodlá.

Nová Toyota Prius Plug-in Hybrid patří k nejšetrnějším autům do zásuvky na trhu.
foto: Toyota

Čína, největší automobilový trh světa, vládně nařídila, že v roce 2018 musí elektromobily představovat 8 % prodejů nových aut každé tamní automobilky. A v roce 2020 to má být dokonce 12 %.

Proti přísnému nařízení se prakticky všechny světové automobilky – vyjma společnosti Tesla – ohradily. Ale marně, čínská vláda je v tomto neústupná. V Kalifornii funguje podobný systém, jen převedený na kredity – v roce 2025 by tam automobilky měly prodávat 16 % nových aut pouze s nulovými emisemi.

Podle agentury Reuters se žádné podobné opatření v Evropské unii nechystá. Ačkoliv se Evropská komise snaží hledat cesty k propagaci nízkouhlíkové dopravy, kvóty mezi tyto cesty nepatří. Podporuje ale například budování nabíjecí infrastruktury.

Prohlášení Evropské komise přichází krátce poté, co se v německém listu Handelsblatt objevil článek o tom, že Evropská komise by mohla od roku 2025 zavést kvóty na výrobu nízkoemisních elektrických aut.

52 Comments on “Evropská unie nebude zavádět kvóty na výrobu elektrických aut”

  1. Zdá se, že nezavedení kvót na EV v Evropě není ještě
    Zdá se, že nezavedení kvót na EV v Evropě není ještě prolobováno 100% důkladně 🙂 :
    Schulz chce tlačit na automobilky, požaduje závazné kvóty na elektromobily

    Podle mého názoru by byly i malé kvóty užitečné, hlavně, aby platily brzy. Ať každá automobilka přispěje svou troškou do mlýna, nebo ať si koupí „kredity“ (nejsem proti obchodovatelnosti), když je neschopná, ať tím podpoří ty lepší. Výhodou je, že je to samofinancovatelné v rámci automobilismu, úplně nejhorším teoretickým důsledkem je drobné zdražení spalováků.

    Za podvody je na místě přísnost: určitě kvóty na EV, určitě plnit za provozu normy na lokální škodliviny (NOX, PMX). Pokud mají automobilky skutečně tak závažné technicko-ekonomické problémy, jediné, v čem by se dalo dočasně ulevit, jsou flotilové emise CO2. Jenže to by si v EU nemohli odškrtnout papírové úspěchy ve svatém boji za záchranu planety, ať se občané ve městech v zimním smogu třeba ukašlou >:(

    1. Jenze tyhle kvoty a dotace je presne to co drazdi spoustu
      Jenze tyhle kvoty a dotace je presne to co drazdi spoustu lidi, kteri pak kvuli nim zavrhuji a bojuji proti cele elktromobilite jako takove.
      Myslim, ze kazdy kdo nejake ev okusil uz vi, ze je to spravna cesta a jsem si jisty, ze se prosadi i bez nasilne podpory.
      A kdyz uz nejakou podporu tak at tedy podporuji vystavbu nabijecich stanic a to se da delat i nedotacne. Napriklad upravou stavebnich zakonu, ktera by usnadnila jejich vystavbu atd.

  2. Off ….. 99,9 % politiků netuší že peníze (a hodnoty)
    Off ….. 99,9 % politiků netuší že peníze (a hodnoty) se vydělávají (tvoří) tvrdou prací. O běžném životě mají jenom mlhavé představy.
    Tak jak by jsme po nich mohli požadovat, aby prosazovali kvalitní zákony pro normální lidi ..? Utopie. Pak se není čemu divit, že myšlenka, že nejlepší forma protestu je neplatit daně, je tak populární ….

      1. Presne tak. Co ten muze vedet o realnem svete? Jenze z toho
        Presne tak. Co ten muze vedet o realnem svete? Jenze z toho neni cesty ven. Schopny a slusny clovek do politiky nikdy nepujde, a kdyz se nejaka vlastovka najde tak ho tam okamzite semelou nebo rovnou znemozni.
        A vzdy to tak bylo. Uz za Rima, kterej na to dojel.

          1. Neznám H. Farského, nic proti němu, ale k těm skautům a
            Neznám H. Farského, nic proti němu, ale k těm skautům a zárukám obecně:
            1. V 70 letech jsem chodil do tajnýho skautu a daleko později mi máma říkala, že se dozvěděla, že ten fajn vedoucí byl vlastně teplouš, a byl v přítomnosti chlapců opravdu rád… :O :)))
            Což jsem si tedy zpětně uvědomil že to vlastně sedělo. Von byl v pohodě, ale přece jenom se mi některé hodnoty a záruky poněkud přeskupili.
            2. Můj malej synovec chodil do místního skauta v emerice a každej rok pořádaj závody vlastnoručně vyrobenejch autíček co se pouštěj po dráze dolů a první vyhraje. Je to přísně sledovej závod a všichni jsou kolem toho stráášně důležitý. Takže synovec si na svůje autíčko namaloval logo Tesla a vyhrál na plný čáře. Pak vyhrál i podobnou soutěž s foukacíma lodičkama, prostě king of the hill. No a další rok vyhrál zase, jenže nějaká skautská kráva z rozohodčích řekla, že nevyhrál, že kdesi cosi a že letos prostě vyhrál někdo jinej. Prostě ho totálně posrala. Malýmu se v ten moment zhroutil svět, brečel celou cestu domů a už nechtěl vo žádnejch zkurvenejch skautech a jejich „hodnotách“ ani slyšet. Nejhorší věc co můžou děcku udělat a nikdy na to nezapomene, poznal že svět není spravedlivej a k tomu ještě u skautů!!! Bohužel tam s ním byla jen švagrová, kdyby tam byl brácha tak to jen tak nenechá a udělá jim z toho kůlničku na dříví.
            Tak tolik k těm zárukám 😉

            1. Srovnáváte americký skauting, který nebyl nikdy
              Srovnáváte americký skauting, který nebyl nikdy perzekuován, s českým skautingem, který byl za posledních 100 let třikrát zakázán pod hrozbou drakonických trestů a přesto nezanikl. Ano, jednotlivci mohou být různí. Nicméně Bagy asi zrovna teplej nebude, před 4 měsíci se mu narodilo druhý dítě.

              1. Rozjímal jsem nad těma tvejma zárukama, čímž jsem chtěl
                Rozjímal jsem nad těma tvejma zárukama, čímž jsem chtěl říct, že pokud byl někdo ve skautu, tak v tom fakt pražádnou záruku nevidím. Předpokládám že skaut by měl měl bejt příkladnej jak v americe, tak perzejkovaným ČSSR tak Marsu, to je jedno.

          2. Slušným člověkem?
            První pracovní zkušeností Jana

            Slušným člověkem?

            První pracovní zkušeností Jana Farského byla pozice právníka na Městském úřadě v Semilech.

            Poté pracoval ve společnosti Škoda Auto v oddělení pro vztahy s veřejnými institucemi.

            K jeho dalším zálibám patřil do vážného úrazu paragliding.

            …roce 2013, kdy byl lídrem kandidátky TOP 09…

            … je Jan Farský členem správní rady mezinárodní neziskové organizace Aspen Institute Central Europe a také Fóra Karla Schwarzenberga…

            Pro skutečně slušného člověka mevolitelná osoba!

    1. Myslíte, že někdy pochopíte, že ve výrazu „off-topic“ je
      Myslíte, že někdy pochopíte, že ve výrazu „off-topic“ je to TOPIC dost podstatné, a že tím vaším „off“ vypadáte jak blbec (jednak protože to tam nemá co dělat, jednak protože jste nepochopi originál)?

      Zbytek světa používá „OT“. Schálně, uhádnete proč?

      1. off = fuck off ??
        OT.. tady jsi na Hybridu, tady je drtivá

        off = fuck off ??
        OT.. tady jsi na Hybridu, tady je drtivá většina inteligentních lidí, někteří jsou dokonce nadprůměrně inteligentní jako třeba Vondrak, a i já jako největší vidlák jsem pochopil co Joe tím off myslel, pro inteligentní lidi to znamenalo OT a pro prudiče fuck off, neboli infinitiv slovesa odprejsknout

        1. Jak pravil Forest Gump: Pro hloupého všechno hloupé….Mně
          Jak pravil Forest Gump: Pro hloupého všechno hloupé….Mně to vôbec nevadilo. Člověk by měl být vděčnej, že se něco naučí….

          Ale polepším se. Od dnes až na věky věků budu používat jenom OT !!!!

          :-)))

          I swear!

          Have a nice day guys …

          Thanks!

          1. A hele další prudič moralista, kerej strašně rád
            A hele další prudič moralista, kerej strašně rád buzeruje ostatní, protože něco není přesně podle zajetech norem a kolejí a jakmile si lidi dělaj co chtěj tak je to strašně špatně a mělo by se to okamžitě potírat. Bych teda hlavně zrušil ty elektroauta a Elona Muska vůbec!!! Kdo to kdy viděl, samořiditelný auta na elektriku, rakety co zpátky přistávaj, dálnice zavrtaný pod zem a vlaky ve vakuu?!? Okamžitě takový pitomosti zakázat!!!
            :))))

  3. Brusel dá Česku miliardu na podporu čerpacích stanic pro
    Brusel dá Česku miliardu na podporu čerpacích stanic pro alternativní paliva

    Evropská komise (EK) schválila přidělení částky téměř 45 miliónů eur (přes 1,1 miliardy korun) na výstavbu čerpacích a dobíjecích stanic pro nízkoemisní vozidla v Česku. Státní podpora by měla být v příštích šesti letech použita na vybudování sítě stanic pro auta poháněná plynem či elektřinou.

      1. Já bych navrhoval tohle:
        Kdokoliv, kdo zprovoznil od

        Já bych navrhoval tohle:

        Kdokoliv, kdo zprovoznil od zadaného data veřejně přístupnou nabíječku daných parametrů, dostane 600 000,- A to až do vyčerpání dotace, tj. postavení 1833 nabíječek. Součástí bude místopřísežné prohlášení, že nabíječku bude provozovat minimálně x-let.

        Fyzicky to proběhne tak, že přijede komisař v EV ke stojanu a pokud nabije, potvrdí bankovní převod.

        Můžeme se bavit o širší paletě zařízení, třeba 3f zásuvka s proudem max. 32A bude jinak ohodnocena.

                1. Ve Španělsku dokonce přišli na to, že jim tam generujou
                  Ve Španělsku dokonce přišli na to, že jim tam generujou solární panely i v noci! Kontrola pak zjistila, že majitelé přes noc pustili naftovej generátor a brali vos státu prachy. I to se jim vyplatilo. Jo dějou se věci.
                  Neříkám ne, aby se to nedotovalo, ale aby se to řádně vymyslelo, právně ošetřilo a kontrolovalo. Pokud nepřeváží pro majitele motivace dodávat službu je to naprd a vede to ke šlendriánu.

  4. ano vzhledem k tomu že €U co se týče kuráže je sračka
    ano vzhledem k tomu že €U co se týče kuráže je sračka a když jí k tomu šéfuje Německo kterýmu šéfuje Daimler & BMW & VW tak je to celkem jasný. Navíc když kloudný elektromobil vyrábí pouze :

    Americká TESLA
    Japonsko-francouský NISSAN-RENAULT
    Korejský HYUNDAI

    Vidíte někde konzervu VW ?? buzík přijde až 2025 spíš 2040 času dost ;)))

          1. O to vetsi respek patri Tesle, ktere nikdo nic zadarmo nedal.
            O to vetsi respek patri Tesle, ktere nikdo nic zadarmo nedal. Za par let se proste Muskovi podarilo z 0 vybuduovat automobilku, ktera dela lepsi auta nez Nemecke konzervy. Proste zazrak, ktery myslim vsechny naprosto zaskocil, to opravdu nikdo necekal. Zacinaji krusne casy pro nemecke hajzly.

                1. Schulz chce tlačit na automobilky, požaduje závazné kvóty
                  Schulz chce tlačit na automobilky, požaduje závazné kvóty na elektromobily

                  zpravy.e15.cz/zahranicni/politika/schulz-chce-tlacit-na-automobilky-pozaduje-zavazne-kvoty-na-elektromobily-1336075

                2. Továrna VW vznikla proto, že jí zaplatil Hitler 😀
                  Taky

                  Továrna VW vznikla proto, že jí zaplatil Hitler 😀
                  Taky sponzoroval pěkným balíkem Poršeho při výrobě závoďáku aby získal prestiž pro nacistické Německo.

                3. V čechách se jezdí v pravo protože to nařídil po
                  V čechách se jezdí v pravo protože to nařídil po obsazení čr hitler a zařídil to defakto ze dne na den přez noc. Do tý doby nebyla první republika za 20 let 1918-1938 schopná tu anglánskou úchylku vyřešit 😉 Všechno špatný k něčemu dobrý :)))

                4. Toto je pravda jen způlky. Přechod vlevo byl v ČSR
                  Toto je pravda jen způlky. Přechod vlevo byl v ČSR plánován už dávno předtím, ale Hitler to svým nařízením jen značně urychlil. Dozvěděl jsem se to myslím zde od někoho na Hybridu.

                5. Přesně tak, Hitler jízdu vpravo jen o pár měsíců
                  Přesně tak, Hitler jízdu vpravo jen o pár měsíců uspíšil. (Mimochodem, máte napsáno vlevo) Jezdíme vpravo a máme levostranné řízení.

  5. VW nedavno oznamil, ze v roce 2021 musi vyrobit 100.000 EV aby
    VW nedavno oznamil, ze v roce 2021 musi vyrobit 100.000 EV aby splnil prumerne emise 95g/km CO2. U jinych vyrobcu bude podobne. Tak se da ocekavat, ze se po dlouhem „boji“ dohodne nejaka povinna kvota, ktera ciste nahodne bude platit od 2021 a bude dosahovat tak nejak 100.000 z celkoveho mnozstvi vyrobenych auticek VW. Automobilky to budou prodavat jako vstricny krok a tim ze se chteji moralne vykoupit z Dieselgate a ze prinesly velkou obet. Jak ze je ta pohadka o koze a vlkovi?

Napsat komentář