Na autosalonu v Detroitu 2017 představila čínská automobilka GAC Motor nový elektromobil GE3. Jde o crossover s dojezdem 310 km a výkonem 120 kW.
foto: GAC Motor
Čína chce elektromobily a bude je mít. Postarají se o to domácí i zahraniční automobilky. Čínské GAC Motor tam začíná prodávat nový plně elektrický crossover.
NEPŘEHLÉDNĚTE Čína staví obří město pro výrobu elektromobilů
Elektromobil GE3 ujede 310 km na jedno nabití, rychlodobití baterie na 80 % kapacity trvá 30 minut. Zrychlení 0-100 km/h zvládne za 9,3 sekundy. Max. výkon auta je 120 kW.
Baterie je typu skateboard, podobně jako dnes využívá Tesla. Ostatně, právě připravovanému vozu Tesla Model Y bude mít GE3 nejspíš velmi blízko.
Výrobce udává průměrnou spotřebu GE3 na hodnotě 16,6 kWh/100 km, což odpovídá autu takové velikosti a hmotnosti. GAC Motor se údajně nyní snaží o zahájení prodeje auta také v USA.
Podle šéfa GAC Motor budou v nabídce automobilky následovat ještě další dva elektromobily, a to sedan a SUV. Nabídnou dojezd mezi 400 km a 500 km.
OT: netmetering v ČR. Mám potvrzeno, že se jedná o akci
OT: netmetering v ČR. Mám potvrzeno, že se jedná o akci EONu http://www.solar-cloud.cz
přišli pozdě kluci ušatý. Dnes, kdy běží NZÚ a dotace
přišli pozdě kluci ušatý. Dnes, kdy běží NZÚ a dotace na akumulaci zjistili, že jim jaksi ujel vlak. No tak teď se budou snažit vydolovat peníze aspoň z těch „spořivějších“ z nás. Těch co mají jako hlavní fetiš ve vlastní kapse cinkající dukát, který přebije jakoukoli zkušenost a morální stránku věci mají za roztrhaný kus papíru.
Ano elektřina – tedy neregulovaná komodita bude nalej-vylej, ale nevěřím, že se vzdají distribučních poplatků. A vo to nyní kráčí.
Ale dobrý ráno eoffe! Té tak když nejste proaktivní, ale
Ale dobrý ráno eoffe! Té tak když nejste proaktivní, ale jen reagujíci 🙂
off
Dva startupy stihli v předvečer prvního předávání
off
Dva startupy stihli v předvečer prvního předávání Tesla M3 ukázat svoje prototypy
Sono Motor
odprezentovali svoje solární autíčko
http://insideevs.com/sono-sion-unveiled-worlds-first-production-solar-car/#comment-1273334
Němečtí mládežníci mákli.
https://youtu.be/-sMMhO5kbVg
Varianty a data
http://files.sonomotors.com/Facts_ENG.pdf
Odhaduju tak 5 km ze sluníčka za den, ve slunečních krajinách asi víc
Bollinger Motor B1 – trošku vokopírovali cihlu ;D
odhalení elektrického džípu, čtyřkolky, veskrze užitkovýho auta krabice – živě
https://youtu.be/wAL-W77VVBo
https://youtu.be/BD7sq1dsUeM
https://youtu.be/E4f-ogepkug
https://electrek.co/2017/07/27/bollinger-all-electric-truck-b1/
60 kWh 120 mil 192 km
100 kWh 200 mil 320 km
Nákladovej prostor všude kam se podíváš, zepředu, zezadu, krzevá 🙂
Dokonce tunel krz mezi sedačkama do motoru pro vložení klád
Maximální variabilita nástaveb
Za 19 měsíců může být vaše
Akorát tam nějako chyběj airbagy
Je skvělé, že elektromobily rozjeli takovou expolzi novejch automobilek. Je to stejné tvůrčí nadšenecství jaké panovalo před 100 lety. Si říkám, že dinosauři muset valit bulvy :)))
Voni je stejně dřív nebo později sežerou, ale budiž. To nadšení co se teď panuje stojí za to musej jim tu svobodu strašně závidět 😀
Jízda s autíčkem pěkně v čínštině
Jízda s autíčkem pěkně v čínštině :)))
https://youtu.be/sVToNnlCNbc
Je/bude vůbec možné koupit čínský elektromobil v EU
Je/bude vůbec možné koupit čínský elektromobil v EU popřípadě konkrétně u nás v ČR?
myslím že to bude i možná dřív jak Teslu 😉 díky
myslím že to bude i možná dřív jak Teslu 😉 díky čínský spolupráci s českem a vlakovýmu expresu Praha-Yiwu. Praha je 16-tým evropským městem, které bude mít přímé spojení s Čínou po železnici.
ekonomika.idnes.cz/vlak-cina-cesko-hedvabna-stezka-primy-vlak-fit-/eko-doprava.aspx?c=A170719_093001_eko-doprava_hm1
Ale nejdřív bude potřeba mít homologaci pro ČR potažmo
Ale nejdřív bude potřeba mít homologaci pro ČR potažmo EU, což asi některý číny nikdy nedostanou.
Máte pravdu nedostane to homolagaci, protože to neplní
Máte pravdu nedostane to homolagaci, protože to neplní Euro6. A předelávka na Euro6 se jim nevyplatí.
Nejde jen o emisni limity, ale taky o bezpecnost. Nechci je
Nejde jen o emisni limity, ale taky o bezpecnost. Nechci je podcenovat, ale tady mely auta z Ciny skoro vzdy velky problem
Oni o tom moc dobře vědí a tvrdě na tom makaj. Až se jim
Oni o tom moc dobře vědí a tvrdě na tom makaj. Až se jim to povede, stejně jako se to kdysi povedlo japoncům či Korejcům tak bude ouvej. S elektrikama jim rázem odpadla celá kupa problémů co by měli se spalovákama, takže to bude o to rychlejší. Během pár let jsou tu. Všichni západní auto specialisty už jsou v Číně a makaj pro ně. Viz poslední autosalon v Šanghaji.
trochu mimo téma. Fisker naopak už ohlásil kapacitu 145kWh
trochu mimo téma. Fisker naopak už ohlásil kapacitu 145kWh v baterii Fisker EMotion. Jak se již psalo, ta má být postavená na článcích LG formátu 21700. Tak snad brzy uvidíme jestli se konečně podařil nějaký signifikantní pokrok, nebo to auto zas bude větší než Tesla, aby se tam vešla úměrně větší bateriová krabice tak jak to třeba udělal Lucid s FF, kteří mimochodem také počítali s formátem 21700.
Fisker zároveň odsunul tu slibovanou grafénovou baterku, na
Fisker zároveň odsunul tu slibovanou grafénovou baterku, na kterou dříve lákal :)))
A zaměstnanci Shade nemaj co s osmnáctými platy žrát:)).
A zaměstnanci Shade nemaj co s osmnáctými platy žrát:)). Hoďte na to jen DPH a sem stim
Zas spousta informací, ale velikost baterie nikde.
Zas spousta informací, ale velikost baterie nikde.
Myšlení bolí 16,6*3,1.
Myšlení bolí 16,6*3,1.
Ve světě fiktivních normovaných dojezdů tahle násobilka
Ve světě fiktivních normovaných dojezdů tahle násobilka moc platit nemusí
Lepší by opravdu bylo napsat tam tovární údaje. Ale jinak
Lepší by opravdu bylo napsat tam tovární údaje. Ale jinak máte pravdu. Něco kolem 50 +-5kWh (využitelných) by to být mělo.
Ona vám tato jednoduchá kalkulace opravdu nevyjde. Třeba
Ona vám tato jednoduchá kalkulace opravdu nevyjde. Třeba takové BMW i3 má udávanou spotřebu 12,6kWh/100km a udávaný dojezd 300km NEDC. Po pronásobení to dělá baterii se využitelnou kapacitou 37,8kWh. Jenže to auto má kapacitu jen 33,2kWh a z toho je navíc využitelných pouze 27,2kWh.
Děkuji za příklad. Z vaší odpovědi se dá vyčíst jedna
Děkuji za příklad. Z vaší odpovědi se dá vyčíst jedna podstatná okolnost, a to, že ta norma NEDC je opravdu dost mimo. Už se tuším chystá nějaká lepší, která odpovídá víc reálným podmínkám.
Ona už je nová norma s celosvětovou působností nějaký
Ona už je nová norma s celosvětovou působností nějaký ten pátek (rozuměj rok) po technické stránce zcela připravena, jen se ji jaksi stále nedaří zavést do legislativy a učinit ji tak závaznou.
Od kdy se počítá, že bude platit?
Od kdy se počítá, že bude platit?
Zari 2017.
Zari 2017.
Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure – WLTP
Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure – WLTP
Podle mě to je trochu jinak, spotřeba co je uvedená v
Podle mě to je trochu jinak, spotřeba co je uvedená v technickém průkaze vozidla je braná jako spotřeba ze sítě při nabíjení originálním kabelem dodávaným k vozu.
Nikoho nezajímá spotřeba proudu z baterie to je jako když by se u notbuku udávala spotřeba z baterky, ona se udává celková včetně toho rozpálenýho adaptéru.
Beru že NEDC je nesmysl o tom nediskutuju,ale trojčlenka zde trochu platí. Berme v úvahu účinnost vestavěné nabíječky a účinnost tedy zahřátí akumulátoru při nabití.
Berme v úvahu ze 20% elektřiny se stratí při nabíjení (měnič a baterie)
12,6 x 0,8 = 10.08 kWh/100 Km je podle NDEC spotřeba z baterie x 300 Km je právě 30,24 kWh což by na tu 33,2 kWh baterku odpovídalo +-.
Šlo mi jen poukázat na to že tak přímočarý přepočet
Šlo mi jen poukázat na to že tak přímočarý přepočet jako je uvedeno výše to není. Mimochodem neodpustím si poznámku že NEDC je dnes kritizován trochu nešťastně, neboť ve své době a tehdejšímu vozovému parku se jednalo o poměrně přísný a dobře vypovídající test. Jádro problému tkví v tom, že měl být již dávno nahrazen.
Měl být nahrazen, byl docela vypovídající u atmosfér,
Měl být nahrazen, byl docela vypovídající u atmosfér, ale turba a elektrické vozy jsou trochu mimo.
Chtěl jsem poukázat jen na to že když někdo napíše u auta spotřebu elektřiny, tak už neuvede jestli celkem, nebo jen z baterie. A pokud vím všechny moderní vozy na palubním počítači uvádějí samozřejmě nižží spotřebu je to co proteče z baterie do měniče a případně k palubní elektronice,topení atd.
Ale když si člověk připojí auto na elektroměr, tak vidí úplně jiná čísla.
U spalováku to je jednoduché co se naleje do nádrže,tak to taky odteče do motoru (i když podle mějaských palubní počítačů tam jsou taky rozdíly,ale to je úmysl výrobce)
Ten udaj o velikosti baterie je jaksi bezpredmetny, jelikoz se
Ten udaj o velikosti baterie je jaksi bezpredmetny, jelikoz se na to auto muzeme jen a jen divat. Koupit nas to nenechaji a tak je to jen akademicka zvedavost. Bohuzel.
Tedy né že by toto tvrzení neplatilo o většině
Tedy né že by toto tvrzení neplatilo o většině dnešních elektrických aut 🙂
nevim zda jsem pochopil spravne vasi vetu, ale ja mam Nissan
nevim zda jsem pochopil spravne vasi vetu, ale ja mam Nissan Leaf 24kWh a Peugeot Ion. Takze se na ne muzu divat i s nimi jezdit 🙂