Daimler postaví v Číně novou baterkárnu pro své elektromobily

Volkswagen o tom zatím jen mluví, Daimler už koná. Po německém Kamenci chystá další baterkárnu v Číně.

Výroba baterií se stává klíčovým průmyslem 21. století. Zejména v Číně, ale i ve zbytku světa.
foto: Daimler

Šéf výzkumu a vývoje Volkswagenu aktuálně řekl, že svět bude potřebovat 40 továren na výrobu baterií o roční produkci gigatovárny Tesla. Daimler asi tohle volání vyslyšel, protože se chystá v Číně vybudovat jednu takovou za téměř miliardu eur.

Nová továrna na baterie, říkejme jí „baterkárna“, bude vyrábět baterie pro elektromobily Mercedes-Benz určené pro čínský trh. Jde o součást série investic, které německý koncern podniká ve spolupráci s domácím konglomerátem BAIC.

Čína se čím dál tím častěji stává cílem investic německých automobilek, které si tam připravují půdu pro masivní výrobu elektromobilů. Nic jiného jim nezbývá, čínská vláda na tom trvá.

Ostatně, nedávno představila nový cíl: v roce 2025 se tam má prodat 7 milionů elektroaut ročně. Vzhledem k tomu, že už teď se tam prodává téměř 30 milionů aut každý rok, nezní to tak úplně nemožně.

V roce 2018 musí elektromobily představovat 8 % prodejů každé automobilky. O dva roky později už to dle vládního nařízení musí být 12 %. Výroba v nové továrně Daimler má začít v roce 2020.

K nové investici Daimleru v Číně je nutno dodat, že továrna sice bude vyrábět baterie, ale nikoliv samotné bateriové články. Ty tam bude dodávat zatím neznámý dodavatel, na 100 % ale z Číny.

Hubertus Troska, člen dozorčí rady Daimler AG zodpovědný za Čínu, komentoval novou investici slovy: „Investujeme do největšího světového trhu s bateriovými vozidly. Do roku 2025 bude mít čínský trh významný podíl na prodejích elektrických aut značky Mercedes-Benz.“

8 Comments on “Daimler postaví v Číně novou baterkárnu pro své elektromobily”

  1. Říkejme jí „baterkárna“…
    Když nám dědeček mého

    Říkejme jí „baterkárna“…

    Když nám dědeček mého kamaráda, ‚starý elektrotechnik‘, pomáhal s prvními krůčky v elektrotechnice, tak používal výraz ‚batečka‘ a to ve všech pádech. A tak mi zní ‚batečkárna‘ tak nějak lépe 🙂

  2. noo jo, ted sem to četl někde na rojtru, daimler medvěd má
    noo jo, ted sem to četl někde na rojtru, daimler medvěd má vážně mindrák z rozchodu s Teslou a nechce se nechat zahanbit, navíc vždycky to byla německá jednička před bramborou, to byla vždycky dvojka – na špici leze až když je cestička vyšpapaná :)) a tak medvěd kopíruje (zatím) stopy Tesly nou a na řadě je další sice jen mega-baterkárny zato čínská 😉 kůůrňa to bude baterek, dřív to nešlo a najednou to medvědoj jde, čím to asi bude? no přeci TESLOU :)))))

    1. Nemyslím že Tesla ta je ať je sebelepší neohrožuje,ale
      Nemyslím že Tesla ta je ať je sebelepší neohrožuje,ale Čína to je to co je bolí obří trh s potenciálem růst pod jedním kormidlem to je to oč tu běží.A čína o dost přitvrdila co se elektroaut týká.Ale kápo Tesly byl nedávno v číně třeba tam nějakou vizionářskou myšlenku sdílel a čína řekla proč ne protože čína může.
      Ale to je čistá spekulace samozřejmě.

      1. V tom se lišíme. Tesla odčerpává dost peněz od vrstvy
        V tom se lišíme. Tesla odčerpává dost peněz od vrstvy lidí, kteří chtěj mít něco extra. A boduje tím, že nikdo jiný extra elektromobil malosériově neprodává. Prostě klasické automobilky si propočítaly o kolik už přišly tím, že by si lidé místo S a X koupili jejich sračkomety. Dokud lidé neměli volbu, tak na zákazníka zvysoka, ale teď už jde o udržení si zbytku trhu.

Napsat komentář