Úředníci v Uherském Hradišti budou jezdit v elektromobilu Hyundai

Zcela nový vůz Hyundai Ioniq Electric má k dispozici město Uherské Hradiště. Jeden z nejmodernějších elektromobilů na současném trhu zaměstnanci městského úřadu přijali od zástupců automobilky Hyundai.

Předání elektromobilu Hyundai Ioniq Electric v Uherském Hradišti
foto: Hyundai

Čistě elektrický vůz má sloužit pro běžné služební cesty úředníků po městě. Díky svému dojezdu až 280 kilometrů však bez problémů zvládne i delší cesty za hranice kraje.

„Objem dopravy v Uherském Hradišti, podobně jako v jiných městech, neustále roste. Sílící doprava s sebou logicky nese kromě jiného i zvýšení znečistění ovzduší. Chceme tento problém řešit a přispět svým dílem, a proto jsme se jako městský úřad rozhodli začít využívat vůz s ekologickým pohonem,“ vysvětlil starosta Uherské Hradiště Stanislav Blaha s tím, že výběr vozu Hyundai Ioniq byl dán nejpříznivější nabídkou ve vypsané veřejné zakázce.  

Vůz Hyundai Ioniq splnil podmínky výběrového řízení, jako byl například minimální dojezd 200 kilometrů či možnost přepravit pět pasažérů. Automobilka navíc poskytuje na všechny své vozy pětiletou záruku a v případě elektromobilu i osmiletou záruku na akumulátory. Vůz Ioniq je možné dobíjet jak proudem z rychlonabíjecí stanice, tak i ze standardní sítě.

„Všechny tři varianty vozů Ioniq si na českém trhu postupně získávají své příznivce. Jsme rádi, že se zástupci městských a regionálních samospráv v České republice přidávají k celosvětovému trendu využívání vozů s alternativními a úspornými pohony, což je oblast, ve které je Hyundai na absolutní špičce,“ doplnil Miloš Adámek, mluvčí společnosti Hyundai Motor Czech.

tisková zpráva

17 Comments on “Úředníci v Uherském Hradišti budou jezdit v elektromobilu Hyundai”

  1. Ionig electric mi jezdí za 12,6kW dlouhodobý průměr. Od
    Ionig electric mi jezdí za 12,6kW dlouhodobý průměr. Od května letošního roku mám najeto už téměř 8 tisíc km. Reálný dojezd mám podle podmínek 230 a více km na jedno nabití. Z Rožnova pod Radhoštěm jsem byl na jedno nabití po cestě v Praze, Vídni, Bratislavě, Jeseníku. To jsou vzdálenosti od 160 do 350 km. Nabíjím doma přes Menekes2, venku přes Combo. Měl jsem dříve nespočet aut, ale tohle autíčko mě dostalo. Pohodlné, příjemné, tiché, úsporné. Jsem s ním velmi spokojen, mám ho rád. Znovu mě baví jezdit.

  2. Dnešní test Hyundai Ioniq.
    Dálnice 130km/h, spotřeba

    Dnešní test Hyundai Ioniq.
    Dálnice 130km/h, spotřeba 14,8kWh/100km.
    Celkový dojezd touto rychlostí 189km.
    vs
    Kia Soul, stejná dálnice, stejný čas, stejná rychlost.
    Spotřeba 26,4kWh/100km.
    Celkový dojezd touto rychlostí 102km.
    Jak rozdílný může být dojezd dvou aut s téměř stejnou baterií.

  3. Možná se někomu ta informace hodí – včera jsem se bavil s
    Možná se někomu ta informace hodí – včera jsem se bavil s vedoucím prodeje Autolaros (Hyundai) Ostrava s p. Lebedou ohledně Ioniqů a shodli jsme se, že už je nejvyšší čas objednat nějaké vozy Ioniq electric (alespoň 4ks), pokud chce vubec neco prodat nez prijde novy Leaf a take jsme resili cenu, kam az by se clovek dostal, kdyby si to bral podnikatel na firmu a bylo mi sdeleno, ze dokaze vytvorit cenu kolem 400 tis Kc/ks za situace, kdy si podnikatel odecte DPH, ziska dotaci + mu da prodejce urcitou slevu. Coz si osobne myslim, ze uz zni docela dost zajimave (ale chapu, ze nekteri chteji cekat na noveho Leafa kvuli vetsi baterce a jinym funkcim).

    Kdyby mel nekdo zajem, klidne at napise p. Lebedovi o nezavaznou kalkulaci, kde mu zjisti i vysi dotaci oproti jeho ICu.
    Konakt naleznete na autolaros.cz/kontakt

  4. Já je chápu. Vybrali si dobře, Ioniq je skvělé auto. Jen
    Já je chápu. Vybrali si dobře, Ioniq je skvělé auto. Jen to kazí příslib větší baterie v blízké budoucnosti, to se těch 28kWh už asi neprodá. Ale pro městský úřad nepotřebují ani větší dojezd, ani rychlonabíjecí stanici.

      1. CCS nabíječek je sice relativně dost, ale ne u Uherského
        CCS nabíječek je sice relativně dost, ale ne u Uherského Hradiště. Tam stojí CHAdeMO hned vedle v Kunovicích, kdežto CCS je až někde u Zlína. Proto mi přijde jejich volba tak trochu nepraktická. Jinak se mi Ioniq moc líbí, to ano, není to špatné auto. V podstatě mi na něm vadí jen to CCS. Sám mám C-Zero a vzhledem k jeho dojezdu mohu konstatovat, že z pohledu člověka z Č. Budějovic stále nemám šanci nikam v ČR vycestovat, protože na žádné CHAdeMO (kterých je v ČR o něco více než CCS) ani nedojedu. Snad se to v budoucnu zlepší. Aby to nevypadalo nějak negativně, samozřejmě jsem rád, že si představitelé měst uvědomují, že mají jít lidem příkladem. Třeba si někdo z radnice na základě dobré zkušenosti koupí elektromobil i pro sebe domů.

Napsat komentář