Vattenfall nakoupí až 1000 baterií z BMW i3

Švédská energetická skupina Vattenfall má v plánu nakoupit až 1000 baterií z elektromobilů BMW i3. Chce je využít pro ukládání elektřiny.

Baterie elektromobilu BMW i3 lze využít nejen v autě samotném, ale třeba také jako domácí úložiště s velmi slušnou kapacitou.
foto: BMW/Vattenfall

Vattenfall chce nakoupit až 1000 nových baterií pro elektromobily BMW i3 přímo z továrny BMW Dingolfing. Celkem by tak mělo jít až o 33 MWh.

Švédská státní energetická společnost se v poslední době začíná angažovat v ESS projektech, tedy velkokapacitních úložištích energie. První takové, postavené právě z BMW baterií, má vyrůst v Nizozemsku.

U on-shore větrné farmy Princess Alexia (122 MW) vyroste úložiště o kapacitě 3,2 MWh. V jižním Walesu u větrné farmy Pen y Cymoedd je plánováno 22MWh úložiště.

Další úložiště plánuje Vattenfall ve spolupráci se společností Nordex a Hamburskou univerzitou užitných věd (HAW) u budoucí větrné farmy ve čtvrti Hamburg-Bergedorf.

V budoucnosti chce Vattenfall nabízet také malá domácí úložiště pro domácnosti podobné produktům jako Tesla Powerwall.

tisková zpráva

10 Comments on “Vattenfall nakoupí až 1000 baterií z BMW i3”

      1. Nepodceňoval bych je. Znáte ten vtip, jak partu Cikánů
        Nepodceňoval bych je. Znáte ten vtip, jak partu Cikánů najalo Ferrari pro závody F1, aby v depu doplňovali palivo a vyměňovali pneumatiky, ne? Než stačili mechanici Mc Larenu vyměnit pneu, Cikáni už formuli od Ferrari rozebrali na díly a odvezli do sběrných surovin 🙂
        P.S. a teď bez legrace, bratrovi postavili Fiata před 10 lety na cihly a ukradli mu všechny 4 ALU kola za bílého dne v Ostravě-Přívoze na parkovišti během slabých 8 minut. Holt nezainvestoval do pojistných šroubů. I když kdo ví, zda by obstály.

    1. Nějak často zní slovo Sluníčkář z Vašich militantních
      Nějak často zní slovo Sluníčkář z Vašich militantních úst, ať už to znamená cokoliv je s podivem, že jako aktivní uživatel plodů slunce střílíte do vlastních řad.
      Také by mě zajímalo, jestli má podobné hnutí mysli (bunkry, zbraně atd.) souvislost s pokročilým věkem. Ne u všech starců tomu tak je. Možná za to může jistá izolace a spojení se světem jen skrze televizní noviny nebo možná prostý Alzheimer.
      Taky mě zaráží jací lidé prosazují elektromobilitu, kterou bych nazval zrovna sluníčkářskou aktivitou, ale třeba se pletu, možná je to chůze na boso, u bohatších cyklistika. Militantní, pre-perská, xenofobní rétorika. Nebo Josef co by nejradši topil dehtem, hlavně když to bude levnější. I když možná to smysl dává. Vám tyto technologie umožní samostatný, nezávislý, oplocený bunkr a Josefovi pohodlnější přepravu s vyjádřením společenského postavení (alternativa k SUV).

      1. Holt to jsme my, paramilitární elektrojednotky napájené
        Holt to jsme my, paramilitární elektrojednotky napájené sluncem. Aktuálně je ve vývoji vrhač silového pole, napájen FVE a zálohován baterií. Automaticky aktivované obranné drony jsou samozřejmostí. 🙂
        Mezi sluníčkáře se rozhodně neřadím díky elektromobilitě a prosazování vlastních, pokud možno ještě místních, zdrojů. Je to hlavně o zdraví = hluku, vibracích a dýchání jedů a výrobě energie bez spalování. U chůze na boso nevím, co si o tom myslet, snad jen že jsou ti lidé otužilejší a po trávě je to příjemné i mně, jinak nic moc. Cyklistika je normální druh dopravy, kdyby jste žil na vesnici nebo v menších či rovinatých městech v ČR, poznal by jste to v praxi. Namátkou Bohumín nebo Hradec Králové. Pre-perský způsob života mi připadá trochu schizofrenní (nepřítel před branami), ovšem rozumná míra zásob a energetické soběstačnosti nikdy neuškodí. Bunkr fakt nemám a sendvičový dřevodům není kdovíjak neprůstřelná věc. Xenofobií druhých se obvykle zaštiťují ti, kteří neznají ani vlastní kulturu a nadšeně přejímají cizí, aniž si uvědomují svou postupnou asimilaci. Tak jak se mi nelíbí socializace Evropy, tak se mi nelíbí ani islamizace. Militantní rétorika, no jak se to vezme. Když se Vám v Evropě každou chvíli někdo odpaluje nebo se projíždí po spoluobčanech tirákem, můžete se jako sluníčkář chytit za ruce a jít v původu smrti vstříc. Nebo se bránit. Volím druhou možnost. Počínaje prevencí, která znamená nevpouštět létající Čestmíry a neznalé řidiče na kontinent. Protože další v pořadí už jsou jen draze placené bezpečnostní manévry, omezení občanských svobod, soudy, věznění a plíživá hybridní válka v ulicích. Mně fakt nenaplňují nadšením na hlavním nádraží v Praze opakovaně potkávaní policajti v plné zbroji s taktickými vestami a automatickými puškami. Nebo doplnění vojáky. A to všechno stojí peníze z mých daní. Zbytečně.

        1. Mám v tom čím dál větší španělský hokej.
          Mám v tom čím dál větší španělský hokej. „prosazování vlastních, pokud možno ještě místních, zdrojů. Je to hlavně o zdraví = hluku, vibracích a dýchání jedů a výrobě energie bez spalování.“ Dle mě typický sluníčkář na které nadáváte. Ale je to možné, taky si občas řeknu „to jsem debil“ 🙂
          Výhod cyklistiky využívám. To ani elektromobil z podstaty nepřekoná (a bude hůř). Spíš elektrokolo.
          Volám po moderním výkladovém slovníku obsahujícím termíny jako Sluníčkář, Pražská kavárna atd. Zdá se, že nahradily starší výrazy původně z lékařské terminologie.

          1. Sluníčkář jde proti logice věci a současně popírá
            Sluníčkář jde proti logice věci a současně popírá zjevnou realitu. To napadám. Třeba že se nám do země valí hordy afrických inženýrů a chirurgů. Ne, jen negramotní ekonomičtí migranti. Naopak, např. z Ukrajiny naleznete uklízet učitelky a chirurgy přidávat na stavbě maltu. Ale úkáčka sluníčkáři obecně neradi.
            Člověk s přístupem řádného hospodáře – kam se řadím – nenakupuje palivo ze zahraničí a netopí a nepohání stroje něčím, čím si ničí krajinu i zdraví. Naopak využívá vlastní výrobu a přebytky k tomu – viz průměrně vyvezených 16 TWh ročně, produkce Temelína – aby si zdraví a krajinu chránil. Protože chudý člověk chce být bohatý, bohatý člověk zdravý.
            Pokud osadíme střechy RD a fabrik FVE a soláry, doplníme to velkými bateriemi a bojlery, obrovsky snížíme energetickou náročnost. Pokud ještě v nových objektech budeme požadovat, podobně jako v rekonstrukcích, respektovat fyzikální principy, pak spolu s tepelnými čerpadly, rekuperací, řízeným větráním a dalšími opatřeními, můžeme mít objekty soběstačné či přebytkové. A přebytky používat k mobilitě. Tohle není sluníčkaření, to je zdravý selský rozum.
            Výše uvedené je obsahem tohoto serveru. S výkladovým slovníkem se musíte obrátit jinam.

          2. Havloid (viz sluníčkář)
            Sluníčkář: Fanatický

            Havloid (viz sluníčkář)
            Sluníčkář: Fanatický zastánce multikulturní politiky domnívající se že historicky velmi odlišné kultury mohou bez konfliktu žít vedle sebe. Dále se domnívající že lze proti skupinám otevřeně hlásajícím nenávist být tolerantní, pokud jsou z jiného kulturního okruhu.

            Pražská kavárna: Uskupení sluníčkářů a dalších sympatizantů, která se domnívá že odchylka od Bruselského proudu je zavrženíhodná. Za největší nebezpečí pro svět považují Putinovu vládu v Rusku. Podporují různé barevné revoluce, občas je možné je vidět s transparenty jako Refugees Welcome etc. POkud jim dojdou argumenty začínají ostatní obviňovat z rasismu, xenofobie a podobně.

            Myslím že požadovat výrobu energie z místních, pokud možno bezemisních zdrojů a používání tichých elektromotorů není výhradně sluníčkářské. Ono neplatí že každý zastánce elektromobility a OZE je zelený, že každý zelený je zastánce elektromobility a OZE, že každý sluníčkář je zelený, že každý zelený je sluníčkář… Bylo by to ale velmi pěkné cvičení na výrokovou logiku.

            OZE a EV se nám totiž postupně stávají záležitostmi masovými. Zatímco ještě tak deset let zpátky se velké energetiky o OZE nezajímaly a cestu viděli v plynu, nebo doufání v návrat jádra (kolem roku 2010 se mluvilo o jaderné renesanci), když už se musí snižovat emise. Dnes jsou to právě tyto firmy, které se o OZE výrazně zajímají. U některých můžeme mít podezření na greenwashing, třeba u Royal Dutch Shell, ale u ostatních tomu tak být asi nemusí.

            Podle mne požadavek na minimální importy je naprosto legitimním.

Napsat komentář