Auta na vodík převálcují elektromobily a diesel je mrtvý, myslí si manažeři automobilek

Výzkumná společnost KPMG už poosmnácté uspořádala průzkum nazvaný Global Automotive Executive Survey. V něm se téměř 1000 manažerů v automobilovém průmyslu zeptala jak vidí budoucnost. Výsledky jsou překvapivé.

Auta na vodík čili vodíkové palivové články považují manažeři automobilek za třetí nejvýznamnější trend letošního roku. A myslí si, že do budoucna mají vodíková auta větší šanci na úspěch, než elektromobily. No, to jsme tedy zvědaví.
foto: KPMG

Výsledky dotazníku mezi výkonnými manažery ukazují, že 76 % z nich je přesvědčeno, že spalovací motor zůstane i nadále důležitý. Ale 53 % z nich je toho názoru, že „diesel je mrtvý“. Tradiční spalovací motor je tedy podle většiny manažerů stále technologicky relevantní, ale stává se sociálně neakceptovatelným.

Zároveň je 62 % těchto manažerů přesvědčeno, že elektromobily neuspějí a 78 % jich považuje za skutečně průlomovou technologii vodíkové palivové články. Manažeři nicméně přiznávají, že elektromobily jsou dnes trendem číslo jedna. A čekají také, že do roku 2030 se globální podíl aut prodaných v Číně zvýší na 40 % a bude dál stoupat!

Celkem 85 % manažerů je toho názoru, že digitální ekosystém kolem automobilů bude nakonec generovat vyšší příjmy, než prodej samotných fyzických aut. 68 % z nich si myslí, že tradiční nákupní kritéria se brzy stanou irelevantními. A 89 % z nich si myslí, že klíčovými nákupními kritérii se stanou ta, která jsou na vozidle nezávislá.

Výzkum se dotazoval celkem 953 manažerů na nejvyšších pozicích. Pětina z nich pocházela přímo z automobilek, třetina z dodavatelských firem, necelý pětina z ICT společností, 16 % od firem poskytujících řešení mobility a 11 % byla dealerství. Pětina z celkového počtu pocházela ze západní Evropy.

Zajímavý je podrobnější pohled vedoucí postavení v oblasti technologií. Tam 20 % označilo automobilku BMW jako jednoznačného technologického lídra, ještě víc dokonce v oblasti robotického/autonomního řízení. Do popředí se ale tlačí také Tesla a Toyota. Právě oblast autonomního řízení, digitalizace a konektivity patří letos k nejakcentovanějším.

Plných 82 % výkonných manažerů se shodlo, že do roku 2025 bude sjednocená přihlašovací platforma pro řidiče jedním z nejdůležitějších kritérií nákupu. Už chápeme, kam Volkswagen míří se svými koncepty Volkswagen I.D. Zákazníci budoucnosti budou v autech mnohem větší důráz klást na relaxaci a socializaci, práci a zábavu, zatímco dnes vládnou pojmy jako „sportovní“, „komfortní“ či „ekologický“.

Prakticky nikdo už nepochybuje, že auta se musí stát jednou ze součástí internetu věcí, dost možná jednou z těch nejdůležitějších. Kompletní zpráva KPMG Global Automotive Executive Survey 2017 je k dispozici zde (8 MB PDF).

KPMG

108 Comments on “Auta na vodík převálcují elektromobily a diesel je mrtvý, myslí si manažeři automobilek”

          1. je super jak se tu vsude do
            je super jak se tu vsude do me navazis, ale kdybys byl alespon trosku normalni, tak by sis tu precetl ze vodik povazuju za blbost a krytizuju ho, daval jsem sem i mnoho vypoctu ktere nasledne lidi kopiruji aby ukazali jak je vodik coby palivo pro auta nesmyslnej a neefektivni

            ale jo kopni si, aspon od diskuzi odradis dalsiho co ma tendenci elektromobilitu jinde protlacovat a ukazovat i jeji lepsi stranky i na ciste fosilnich diskuzich, vic takovych jako ty kteri lidi spise odradi od elektromobility, svet pak bude o to lepsi

            minulej rtok jsem mel sraz s jednim diskuterem a elektromobilistou ktery provozuje eUP a ktery na hybrid prestal chodit, a prestal sem chodit prave pro to ze tu je as extremni koncentrace extremistu v diskuzich co maji potrebu pri prvni neschode schazovat ostatni diskutujici prave timto zpusobem kterym to delas i ty, takze tu nakonec zustanou zase v diskuzi jen ti co nemaj jediny fakt, nespocitaj jedine pro a proti, ale hlavne ze diskutuji o tom jak jsou EV uzasna a nemaj zadne chyby, a strasne se divej ze automobilky to delaj uplne jinak, delaj to jinak protoze jim v tom lidi jako ty pomahaj v tom jak diskutuji a odrazuji dalsi lidi od elektromobilu 😉

            jo dopra prace Micheline

            1. Nesmíš bejt tak
              Nesmíš bejt tak chytlavej.

              Já si vážím každýho názoru co má hlavu a patu. Ty tvoje jsou, alespoň originální. Jinak se tu často objevuje to stejné. I když i opakování je matka moudrosti.

              Ovšem tak jako máš ty právo kritizovat aby jsi udělal svět lepší, tak já mám právo s tebou nesouhlasit.

              Někdy u piva třeba zjistíme, že z očí do očí se lecos lépe chápe, a že máme ty názory vlastně stejné.

  1. pruzkum ani tak nerika o
    pruzkum ani tak nerika o tom, ze manazeri veri vodiku. to chce podle mne trochu citu pro interpretaci. z tech manazeru ma zkusenosti s vodikem mozna tak jeden. pointa je v tom, ze predpokladaji ze tlak na snizovani emisi bude narustat az do krajnosti. vodik a ciste elektromoby jsou jedine dve alternativy s nulovymi emisemi. takze o vodik az tak nejde, spis to napovida o silne neduvere v cistou elektromobilitu. s tou uz vetsina zkusenosti ma.

  2. VODÍK JE BLBOST !! (Ílon
    VODÍK JE BLBOST !! (Ílon Mask)
    VODÍK JE HOAX !!
    VODÍK JE KRAVINA – čéskíí je to snůška bejkáren, propagand a keců všeho druhu aby bylo vo čem psát a každopádně je to jak říkal Elon technicky, prakticky a ekonomicky blbost ;))

    kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/

          1. jáák na polovinu? Mirai
            jáák na polovinu? Mirai jezdí dokonce s 870 bary, každopádně i 100fka stačí k rozbourání celýho baráku i s garaží ;))) Mrkej na šlupku 100 barovýho cng metáku v exteriéru :DDD

            novinky.cz/krimi/419482-kamera-zachytila-vybuch-nadrze-na-plyn-pri-tankovani-na-svitavsku.html

  3. Bydlim v pasivmim domě,
    Bydlim v pasivmim domě, zajímám se o elekromobily, resp. o mobilitu bez emisí. PŘESTO BYCH se v současném stavu na ekektromobil jako jediny vuz v rodine nespolehal. Elektro+vsemi zde odsuzovany diesel bude pro me ješte dlouho ideální kombinace. Myslim ze by to mohl zmenit leda tak objev za Nobelovu cenu.. ve skladovani energie, současné baterie jsou na draka a jsou taky zasadnim duvodem proc se elektromobil nebude tak rychle šířit jak by si zasloužil..

  4. Vodíkový pohon má
    Vodíkový pohon má některé výhody oproti elektromobilům a řadu nevýhod.
    ++ Pořizovací cena rychlonabíjecího stojanu pro EV je vřádu miliónů. — Pořizovací cena vodíkového stojanu i s nádrží na vodík bude v minimálné o řád výše. ++ Elektrická energie se může odebírat z běžného 22KV vedení, které je dost často tam, kde je potřeba nebo se dá stanoviště trochu posunout blíže k rozvodné síti. Natáhnout kabel na kratší vzdálenost je relativně levné a snadné. — Distribuce kapalného nebo extrémně stlačeného vodíku bude logistický oříšek nehledě i na možné havárie. ++ Výroba elektřiny je běžná. — Výroba velkého množství vodíku bude vyžadovat zřizování nových a drahých provozů v rafinériích, chemičkách nebo mobilních stanic pro elektrolýzu. To poslední mi přijde ještě smysluplné, pokud se bude odebírat elektřina při přebytcích z výroby OZE.

  5. tak to jsem v klidu, pokud
    tak to jsem v klidu, pokud manazeri souhlasi s timto „A myslí si, že do budoucna mají vodíková auta větší šanci na úspěch, než elektromobily.“

    vzdy jsem si tak nejak myslel ze vodikova auta jsou dnes elektromobily

    ale tem manazerum se nedivim, vodik se suprove dani, a vodikova soustava se krasne „porouchava“ a potrebuje neustale revize, ….. nastesti trend je uplne jinej a vodikova auta jsou radi za alespon ty sitice prodeju kazdy rok coby rarita

  6. Tesla nám ukazuje, co
    Tesla nám ukazuje, co chtějí lidé, manažeři nám ukazují, co chtějí oni. Prostě mít pod kontrololou, jako doposud, to co je složité a generuje zisky i po prodeji. S prodejem elektromibilu příjem končí. Palivo plním většinou doma a až odezní porodní bolesti, tak ne elektromobilu není co skoro co opravovat.

    1. na EV je toho k opravam
      na EV je toho k opravam uplne stejne jako na jakemkoliv jinem aute, nebo ona Tesla a jine automobilky co nabizeji BEV prisli s necim prtelomovim v oblasti podvozku, brzd a dalsich tisicu dilu ktere se proste opotrebovavaji?

      vzdyt i ve zdejsi diskuzi jsou obcas posty majitelu co maj se svim EV servisni problem, a jestli nekdo ceka ze EV najednou prinesou dobu kdy auto vydrzi bez servisu treba 10 let, tak je naivni blbec 🙂

      1. Dovolím si nesúhlasiť v
        Dovolím si nesúhlasiť v niektorých veciach.Uz len tie brzdy keď som bol naposledy prezúvať tak som sa pýtal mechanika ako vyzerajú brzdy na tých 50k km dodal že veľmi dobre . A to som a ICE autách pri mojom štýle jazdy riešil obloženia a kotúče pomerne často. Ďalej neriešim výmenu oleja. A aj keď som bol na prehliadke po 30k tak boli hotový za 30 min a to som premýšľal ci to stalo vôbec za to.
        Na stranu druhu súhlasím že v ostatnom je to tak iste auto. Mal som problémy s otváraním okna a začala mi páchnut klíma.

        1. na A6 me brzdy taky vydrzeli
          na A6 me brzdy taky vydrzeli a to jsem s tim autem najezdil temer 300 tisic kilometru 😉 za tech temer 300 jsem 4x menil desticky a 1x kotouce vpredu, radove jsem tedy za nejakych 280 tisic najetych kilometru dal za brzdy asi 20 tisic

          mimochdoem pri mensim pouzivani se brzdy vice zanasi v pistech, takze pokud nekdo pouziva brzdy minimalne, tak ho klidne po 10-12 letech muze cekat vymena celych brzd, a to jsou teprve pekne sumicky 😉 ostatne tech pripadu kdy takto museli nekteri majitele menit brzdy na Teslach je jiz vicero, ne jen ten nejznamensi z Kanady

          1. Také jsou případy kdy
            Také jsou případy kdy mají na Tesle nalítáno 320k s původními brzdami.
            V Tesle nemusíte šlápnout (pokud nezávodíte) na brzdu jindy než při úplném zastavení, když už jedete krokem.

            Ale z daleka nejde jen o brzdy. Co takhle výměny oleje, vzduchových olejových palivových filtrů, rozvodů, vstřiků, filtrů pevných částic, katalizátorů, rezavých výfuků, spojky, a u dieselů od vw po 150k až 200k railových čerpadel a vlastně kompletní palivové soustavy včetně všech čidel, railové lišty atd., váhy vzduchu, turba a kdoví na co jsem ještě zapomněl.

            Provozujeme ve firmě 11 spalováků, který se nezastaví a už se nám pomalu vyplatí mít jedno jako rezervní za ty co jsou zrovna v servisu. A to jsme všechny nakoupili jako nové, pravidelně je měníme zase za nové, peskuju zaměstnance aby tankovali jenom premiová paliva, výměny olejů nencháváme na prodloužené intervaly, ale měníme po 15k. Každé auto má přidělené konkrétní zaměstnanec, žádné střídání, takže si o ně pečují.
            Už se nemohu dočkat až to povyměňujeme za EV.

            Sorry Samane, ale tvrdit, že na EV je toho stejně k opravování jako na spalováku je už fakt přes čáru.

            1. rozvody stali asi 8 tisic,
              rozvody stali asi 8 tisic, olej a filtry 1x rocne za necele 2 tisice dohromady, mimochodem kabinovej/pilovej nebo hepa filtr by mel menit kazdy i v EV 😉 , proc menit vstriky? ja je nemenil a jak predchozi majitele netusim, me vydrzeli celich 280 tisic a auto nevykazovalo problem pri prodeji zadny, melo najeto prez 760 tisic kilometru, filrt pevnych castic nemam a mit nebudu, vyfuk jsem nemenil a byl puvodni 17 let starej

              a ted se zeptej majitelu Tesel co budou platit az bude treba repasovat nebo vymenit podvozek od Mercedesu ktery jejich Tesly maj, oficialne se nedostanou pod 14 tisic eur (ja dal za cele nove auto 12 tisic eur) 😀 kde Mercedes u svejch modelu uvadi zakladni zivotnsot toho podvozku mezi 250-300 tisici kilometry najezdu

              u firemnich aut to neni o autech, ale o ridicich, k firemnim autum se lidi chovaj casto jak prasata, a ver ze u takovych lidi trpi u BEV 😉 staci se podivat ja servisni hystorii jiste taxikarske firmy v UK kde pouzivaji Leafy a eNV200 😉 , u nas ve firme kde jsem byl 4 roky se provozuji tyhle auta, 3x XR450h, jedno 2010 (s tim jsem jezdil ja) a dve 2015, 3x Q7 3.0TDi 2008-2009, Cayenne Turbo S LPG, 2x Range Rover oba benziny 2012 a 2015, 3x Prius treti generace, 2x Auris hybrid oba tusim 2014, Scirocco 2015, X5M 2014, 2x BMW 5 touting benzin 2012 a 2x Tesla S70D obe 2016 (tusim cervenec), ani jedno z tech aut za celou dobu nemelo zadny vazny problem, jen malickosti kdy v servisu bylo treba par hodin a na tu dobu ridic dostal od servisu vzdy nahradni vuz stejne kategorie, a flotilovej prumer najezdu byl pri mem odchodu v prosinci necelich 60 tisic kilometru rocne, fakticky nejvetsi najezdy meli vsechny hybridy, ja svuj Lex odevzdaval s rocnim najezdem temer 85 tisic a za tech 13 mesicu co sjem s nim jezdil jsem nemel jediny problem a v servisu byl jen kvuli kazdorocnimu servisu filtru a naplni (zdarma v cene nejakyho balicku pri koupi auta tusim na 8 let)

              pokud provozujete 11 aut a nedaj vam v servisu nahradni, tak mate dementniho nakupciho kterej neumel zaridit poradne podminky servisu pri nakupu tech aut 😉 premiova paliva jsou nesmysl, 14 let tankuju u ONA a zadny problem ani s jednim autem co jsem za tu dobu mel, A6 jsem mel 9 let a kdys jsem ji prodaval porad motor krasne sametove predl, sla do sveta jen proto ze jsem mel sluzebak a stala me v Praze celej rok venku, tak jsem ji radsi poslal dal aby netrpela

              1. Váš problém je v tom, že
                Váš problém je v tom, že vaše argumenty vychází ze zkušeností se starými ojetinami z dob před krizí.

                Dnešní Škoda Yeti má dle výrobce životnost 150 až 200tis. km podle typu.
                Když vám u pětiletého Yetiho se 190tis. na tachometru, který jezdil pouze na Vervu pošle railové čerpadlo do systému špony a jste v tom za 130tis. bez daně, (vcetne tech vstriku) pritom nove stalo 430tis. tak začnete uvažovat nad tím, jestli by ta baterka na kolech nebyla lepší volba.

                K těm zaměstnanců se nebudu vyjadřovat. Víte o naší firmě kuloví, ale máte v tom jasno.
                Kluci by vám za takové keci rozbili hubu.

                1. Tyhle závady miluju. Oprava
                  Tyhle závady miluju. Oprava drobné závady za cenu nového auta(Dacie).
                  KUP A ZAHOĎ.

                2. Nedávno jsem se v servisu
                  Nedávno jsem se v servisu setkal s tím, že do auta natankoval benzín místo nafty. Výměna všech vstřiků byla dražší než stejné auto v bazaru. Piezoelektrický. Děkuji nechci.
                  To mi potom nová baterie do EV přijde celkem levná.

                3. Přesně tak. Když
                  Přesně tak. Když manželka jezdí kolem 10k ročně tak jsem jí loni koupil (bohužel ještě v době kdy jsme byl dezinformován podobnými osobami jako pan Saman, jinak bych už jí taky koupit třeba toho Leafa) benzín 1.2 a věřím, že bude dlouho sloužit.
                  Pokud, ale já najedu ročně kolem 50k, tak mám dnešního spalováka tak na tři roky. Pokud chci mít z jízdy zážitek a dopřát si něco lepšího, jsem v tom každý tři roky za 2 až tři mega s tím, že to ojetý prodám s bídou pod milion a ještě se rok modlím aby mi nepřišel novej majitel vyhrožovat soudem bo se mu něco totálně vys…
                  To si raději koupím Teslu za 4 a zkusím s ní jezdit 6-8let. Věřím, že to dá a až jí na konci prodám a udělám součet všech nákladů a výdajů, zjistím, že jsem na tom lépe než kdybych točil spalováky.

                4. ja dezinformovan nejsem,
                  ja dezinformovan nejsem, jsem realista a EV si poridim hned jak bude splnovat moje pozadavky, ktere jsou mimochodem na tomto foru celkem zname 😉 to jen ty jsi sem prisel pred par tydny a hned musis skatulkovat lidi co tu prizpivaji dele, anis by sis precet jejich starsi diskuze

                  o elektromobilite uvazuju tak jak je, neni dokonala a nikdy nebyla, nemam duvod o elektromobilite psat jen to pozitivni a vynechavat to negativni, sva negativa ma a mit bude, stejne jako ma a mit bude svoje pozitiva 😉

                5. Spíše to vypadá, že
                  Spíše to vypadá, že vidíš jen ty negativa.

                6. prosil bych pana Smichelina,
                  prosil bych pana Smichelina, aby se prestal navazet a provokovat pana Samana a pak se mu jeste jakoby vysmivat, ze bere jeho komentare prilis vazne a ze vidi jen negativa. Pokud nechcete, aby bral vase komentare vazne, tak je sem nepiste.
                  Ja jsem se tesil na prinosne informace a ty jsem dostal jak od pana samana tak od vas, ikdyz 90% ustepacnych poznamek a slovickareni stalo za zlate prase. Jinak receno prilis dlouha diskuse o hnedym psim na chodniku, jestli mi rotumite.
                  Ja osobne se bojim recyklace (a ekologie obecne) vsech tech po 8-9 letech vyhozenych akumulatoru a to je jeden z hlavnich duvodu, proc elektromobil v nasi domacnosti jeste dlouho parkovat nebude. Ono se rika, ze elektrina je cista energie, ale nam na poli neroste – nebo jo?

                7. Články z elektromobilů
                  Články z elektromobilů určitě neskončí v popelnicích, jak se to děje u běžných článků (AA a pod.) a drobné elektroniky s akumulátorem uvnitř. Recyklace je to poslední čeho bych se bál.

                8. Nejsem si vedom, ze bych se
                  Nejsem si vedom, ze bych se do nekoho tak hrozne a casto navazel.
                  Pokud to tak vyzniva pak me to mrzi. Vetsinou jsem jen reagoval na utoky pana Samana, mozna jednou nebo dvakrat jsem si do neho rypnul. problem psaneho je v tom, ze chybi nonverbalni komunikace a veci myslene v legraci si pak protistrana muze vylozit jinak.
                  Uprimne jsem to bral za takove laskovani a nemel bych problem se s nim sejit a poklabosit osobne. Verim, ze by jsme si rozumeli. Dokonce jsem mel neco takoveho v planu, az budu mit to auto nechat ho svezt a pak sledovat jak se mu bude blbe s tim Teslasmailem poukazovat na ty nedostatky, o kterych neustale mluvil. Myslim, ze bychom se nakonec zasmali od srdce oba.
                  Bohuzel to bral moc vazne. Nebude to mit s takovim pristupem v zivote lehke.

                  Souhlasim, ze jeho prispevky byli i prinosne, ale ty dlouhe diskuze o ho… tady nevedl jen se mnou…

                  Co se tyka „vyjetych“ baterek tak toho se vazne bat nemusite. I kdyby klesla u me Tesly kapacita na polovinu tak ji necham vymenit a pujde do kotelny jako uloziste z FVE.
                  A jak se bude casem zvedat cena Litia bude primo umerne stoupat zajem o jejich recyklaci, tedy bude stoupat i vykupni cena. Tedy je nikdo u popelnic valet nenecha. 🙂

                9. Legrace je, že třeba u
                  Legrace je, že třeba u Toyoty recyklace z jejich Priusů je de facto primitivní mechanická práce. Nacpou baterky do klasického kontejneru, propojí, přidají řídící jednotku a šup s nimi do národního parku k zálohování elektřiny z FVE a větru pro její noční využití. Tedy nebudou muset zapínat diesel generátor, jak to doposud dělali. Někde to tu na hybridu z minulých let je.
                  Fakt si nepředstavujte nějaké chemické procesy. Pán z Prosolaru už má takhle v Suchdole n.O. v garáži narovnány 24V olověné akumulátory z nákladních aut, propojeny s FVE a ukládá do nich. Jediná operaci s nimi je jednou za měsíc dolít destilovanou vodu.
                  A k té čisté energii – i v mozku a celém těle Vám běhá elektřina. I na tom poli roste, protože fotosyntéza.

                10. predpokladam ze mate
                  predpokladam ze mate diesely, takze poruchovost je jasna, u nas ve firme byli diesely minimalne a vetsina aut jsou benziny

                  jinak z doby pred kryzi? koukas na ty roky vyroby? ted mam auto vyrobene tesne pred vanocema 2016, a zase benzin

                  kluci at si radsi rozbijou hubu sami, domluvit si poradnej servis je zaklad, pokud to nakupci neumi, nema delat nakupciho 😉

                11. dobrej servis a zaruku
                  dobrej servis a zaruku mobility jsem si dohodnul i u sveho soukromeho auta za 320 tisic, u sluzebaku to povazuju za zakladni vec 😉

                  k cemu je sluzebak co stoji v servisu?

                12. Ty se vždycky chytneš
                  Ty se vždycky chytneš nějaký nepodstatný části co člověk napíše a snažíš se tím odvézt řeč někam pryč od hlavního tématu. Viz. brzdy.

                  Klíčovou myšlenkou bylo, že k čemu je auto, který musím každý tři roky měnit, protože má při mém nájezdu po životnosti.

                  Na tý baterce na kolečkách prostě není motor sestavenej z milionu hejblátek a nesmyslů, který mají živostnost 150k až 250k maximálně.

                13. jo tak proto Tesla menila
                  jo tak proto Tesla menila elektromotory po 100 tisicich km, tak proto ted postupne bude svolavat vsechny tesly k vymene bagu, to proto nekteri majitele nadavaj ze v nekterych mistech servisy nestihaj, a to proto treba nekteri majitele Leafu cekaj na auto treba 14 dni kdy je v servisu a ceka se na dil?

                  to asi proto ze elektromobily jsou bezporuchove a nemusi se menit po 3 letech 😀

                  jak jsem psal, ja svuj spalovak vymenil po zhruba 760 najetych tisicich kilometrech a porad normalne dobre fungoval, ani jeho cena, 9 let provozu a vsech nakladu za nej za tech 9 let se nedostala ani na urovne noveho Leafu, tak kdys jste ve firme tak super, proc v tech elektrikach jiz davno nejezdite, proc nemate misto 11 spalovaku 11 elektromobilu? sup honem prodejte 11 spalovaku co jsou furt v servisu a poridte 11 krasnych novych bezporuchovych elektroaut, co vasi firme brani to udelat? 🙂

                14. Taky, že už se na tom
                  Taky, že už se na tom pracuje.
                  Zajímavé je, že když mluvím s majiteli Tesel tak si nikdo na nic nestěžuje.
                  A ti co jí viděli jen na obrázku mají spoustu vědomostí o tom jak je to furt v servisu.

                  Povíme si příští rok v dubnu až budu mít nalítáno prvních 50k na Xku a kolega taky něco na Sku.

                15. vsilm sis tech dvou Tesel v
                  vsilm sis tech dvou Tesel v seznamu aut co jsem psal, asi ne, a predpokladam ze jsi to ani necetl 😀

                  jj bezny to neduch diskuzi

                16. Takze videl. A dokonce na
                  Takze videl. A dokonce na vlastni oci. 🙂

                17. a dokonce i zvezl, a to jiz
                  a dokonce i zvezl, a to jiz pred 2 lety v USA, a dokonce se byl i podivat na jejich tovarnu, no silenost jak jen to ten Saman mohl udelat

                  jinak kupuj kupuj, at me taky konecne do budoucna Tesla neco vydela 🙂

                18. Jj, akcionar Tesly co na ni
                  Jj, akcionar Tesly co na ni nenecha nit suchou. 😀

                19. akciaonar co by chtel aby se
                  akciaonar co by chtel aby se Tesla snazila vic a vic

                  na sve praci chci uplne to same, chvala me nikam neposune, naopak kritika me ukazuje to kde muzu svou praci zlepsovat

                  me se Tesla libi, podporuju ji, a verim ze v budoucnu prinese neco vic nez vlastni sit nabijecek a vetsi baterku nez ostatni

                20. Jojo, Šaman všude byl, ve
                  Jojo, Šaman všude byl, ve všem jel, ve všem má přehled. A o tom kde nebyl, v čem nejel a o čem nemá přehled určitě alespoň dělal prezentaci pro někoho kdo tam byl, v tom jel atd… 🙂

                21. Zapomněl jste zmínit, že
                  Zapomněl jste zmínit, že má od všeho akcie, i když to pomlouvá aby měl větší výnosy.
                  🙂

                22. akcie kterych firem mam se
                  akcie kterych firem mam se tu dohledat da, verim ze google pouzivat umis

                  ale jestli si vystacis jen s pritakavanim s kolegou ktery sdili stejny nazor, necham te pri tom

                23. Nesmíš brát všechno tak
                  Nesmíš brát všechno tak vážně.

                24. ale prosimte, cituj jedinou
                  ale prosimte, cituj jedinou vec co jsem na hybrid napsal a nebyla to pravda a nasledne pokud jsem se zmilil se tu za to v diskuzi neomluvil, prosim jedinou cituj !

                  ale je super jak nekteri dokazou obhajovat i ty spatne vlastnosti jinak suproveho produktu ktery zmenil a oblast dopravy, ostatne je to jedna z hlavnich vlastnosti lidi s hlavne skupin lidi 🙂 vite co se rika, lidi jsou chytri, ale lidstvo je hloupe 🙂

                25. Tím produktem co změnil
                  Tím produktem co změnil oblast dopravy myslíš Teslu?

                26. tim nyslim celou koncepci
                  tim nyslim celou koncepci jak to Tesla vrhla do sveta a jak to dale rozvyji, ano tim zmenili hodne, samotne auto neni nic, to je jen dalsi drahej elektromobil s vetsi baterkou, oni k tomu ale zacali stavet i sit SC a bez nich by o Tesly byl podobnej zajem jako o jina EV, a ted k tomu zacinaj ukazovat i dalsi veci v energetice ktere tu sice vsechny predtim samostatne byli, ale oni to spojili a je z toho vytecnej ekosystem kterej rozhybal i dalsi automobilky

                  produktem myslim celou Teslu, ne jen jeden z jejich produktu

                27. V tobě se člověk fakt
                  V tobě se člověk fakt nevyzná.

                  Ale neboj máme tě rádi. Sheldona musí mít rád každej. 🙂

                28. Tak třeba, ze na EV je toho
                  Tak třeba, ze na EV je toho na opravovani stejne, jako na spalovaku. Nebudu procitat nic staršího, mam i jene věci na praci.

                29. no na opravy je toho na EV
                  no na opravy je toho na EV dokonce vic 😉 je sice jednoduzsi technicky co se stroje tyce, ale soucastek je v EV diky bateriim mnohem vic 😉 chytame za slovo? ok 🙂

                30. Chceš mi říct, že až
                  Chceš mi říct, že až manželka vymění Q7 za SQ7, tak bude mít v autě jednodušší stroj než já v BMW i3? :-O

                31. gratuluju tve manzelce,
                  gratuluju tve manzelce, diesel ve sportovnim SUV je vytecna volba

                32. Se divím, že si
                  Se divím, že si neodpověděl úplně na něco jiného, že tovoje „odpověď“ je alespň na téma automobil.

                33. skoda ze ti nedoslo ze to
                  skoda ze ti nedoslo ze to byla ironie, opravdu bys cekal ze bych nekomu pochvalil nakup dieselu? skoda no

                  a pak se divme ze diskuze jsou jen nenavistne handrkovani a hazeni spiny na ostatni, tak hlavne ze vytezi EV 🙂

                34. O „gratulace“ jsem nestál.
                  O „gratulace“ jsem nestál. Máte hezkou vlastnost odpovídat na to, na co se člověk neptal a neodpovídat na to, na co se člověk ptal. Vy asi taky budete pěkný kousek…

                35. Nebudeme se chytat za slovo,
                  Nebudeme se chytat za slovo, protože jseš úplně mimo.
                  EDIT: už jen to, že moje první EV co jsem koupil, přesto, že to byla ta nejšitovější značka – renault, bylo moje první auto, na které se nemuselo rok šáhnout mluví za vše. A ano, jezdil jsem s ním stejně dynymicky jako s ostatníma.

                36. pockej takze ty mas takovou
                  pockej takze ty mas takovou smulu na uata? tak to te lituju, tak to mam teda asi dost stesti srovnatelne s vyhrou ve sportce 🙂

                37. Pokud to bereš tak, že se
                  Pokud to bereš tak, že se může na EV pokazit každá vločka v metalíze, tak máš pravdu.

              2. No tak je zápich dne.
                No tak je zápich dne. Tankuješ na ONO a budeš tvrdit, že 20 min na superchargeru je moc času. Vždy když jedu kolem tak kroutím hlavou nad tou frontou lidí, co chtěj ušetřit 10% z ceny paliva. A při tom imituju Pavláska jak říká „levnější benzín“ Tvrdnou tam půl hodiny a nedokážou si představit, že by někde nabíjely elektromobil.

                1. ja nekroutim halvou nad 20
                  ja nekroutim halvou nad 20 minutama na superchargeru, kde si na takovou hovadimnu prisel ?

                  ze mas vubec potrebu nekomu podsouvat pod prsty neco co sis precet zrejme u nekoho jineho v diskuzi

      2. Nikoliv, není to jen
        Nikoliv, není to jen teorie, že EV je daleko jednodušší stroj. I zkušenosti z reálného provozu mluví úplně jinak. Například u dodávky, co jsem měl před eNV jsem za 7 let co jsem ji měl s nájezdem cca 160.000 (na dodávku docela málo) při servise měnil kromě samozřejmého oleje, sacích, palivových a olejových filtrů. Spoustu věcí. Například ložiska kardanu, výfukové díly celkem 3ks, sběrné potrubí výfuku, rozvodový řetěz a kladky, žhavící svíčky, atd, atd… A pouze 2 (slovy dvě) najdu i na eNV a to jsou brzdové destičky a kotouče. A ty jak víme mají u EV násobnou životnost. Náklady na servis 0,45kč/km. Nyní s eNV je to 0,05kč/km. Tedy 9x (slovy devět krát) méně. A to nejsou dojmy, ale tvrdá data z účetnictví.

        PS: Svědčí tomu zmiňovanému podvozku a pohyblivým dílům na něm více plynulé rozjíždění, nebo pocukávání při neustálých změnách rychlostních stupňů?

        1. je super jak zacnes psat
          je super jak zacnes psat jako by to byla nejaka svetova zkusenost, a koncis s tim ze je to jen tva osobni zkusenost 🙂

          nejlepsi je pak cist v dizkussich jak kdysi byli auta lepsi a kvalitnejsi, a ze dnes se vyrabej horsi a horsi auta co prd vydrzej, skoro jako by clovek pri steni tohoto postu videl to same jen o EV

          pekna hystorie oprav, ja mam taky takovou, jen s jinyma cislama, proste kazdy motorista nejakou ma, nekdo pestrejsi a nekdo nudnejsi, a je na kazdem z nas se rozhodnout co si poridi priste a jak se k autu chova

          ja mel (podotykam ja a ne vsichni) nejvic problemu u vsech aut co jsem kdy mel s elektrikou, nastesti nikdy ne fatalni a jen na komfortnich systemech, a tu ma auto at jezdi na benzin, naftu nebo na elektrinu

          desticky a kotouce, a ne nevime ze maji na BEV nasobnou zivotnost, maji uplne stejnou zivotnost, jen se proste na EV v pripade nekterych lidi min pouzivaj a tak si spousta lidi mysli ze maji nasobnou zivotnost, kdys do BEV posadis nekoho kdo s nim bude jezdit tako s fosilem, tak ty desticky a kotouce odrovna stejne jako na fosilnim aute, nekdo klidne i driv, je to o ridici a ne o destickach a kotoucich 😉 ty jakosto fanda elektromobility jezdis s EV tak jak se s Ev ma jezdit spravene, a docela i verim ze si to auto hyckas vic nez ty fosilni predtim, tak jako fanda do zbrani si kazdy den svoje zbrane cisti a tedy mu nasobne dele vydrzej v perfektnim stavu nez nekomu kdo to ma treba jako pracovni natroj a vi ze za rok nafasuje novou

          jinak jsou i bezestupnove prevodovky, tam to tedy bude cim, cukanim neceho jineho?

          1. Tak pokud mi bude někdo
            Tak pokud mi bude někdo tvrdit, ze brzdy u EV vydrzi stejne jako u spalováku, tak si budu o něm myslet asi to co o člověku, co mi bude tvrdit, že o půlnoci svítí slunce nejjasněji. Uvedom si, ze pokud bude s EV jezdit někdo tak, ze bude brzdy opotrbovavat stejne jako u fosila, tak bude mít minimálně o 30% nižší dojezd. A to ze existuji bezstupnove převodovky u spalováků, které má pár lidí není argument proti tomu, že bezstupňovou převodovnu má u EV každý.

            1. pokud budem slovickarit, tak
              pokud budem slovickarit, tak slunce sviti tak nejak porad stejne jasne, at je pulnoc nebo poledne, to ze ty ho nevidis diky rotaci zeme neznamena ze sviti min

              uvedomuje si ze spousta lidi neumi jezdit ani se spalovakem?

              nekoukej se na svet jen cernobile, svet je barevnej 🙂

                1. al eprdlacku si cekal,
                  al eprdlacku si cekal, kdokoliv z nas by totiz mohl na jakykoliv post v diskusi napsat uplne to same, jisty psicholog a veru uznavany tuhle vetu oznacuje za „degradaci diskusniho mozku ktery se chysta usnout, aneb je to snaha daneho cloveka jen zdelit ze nechce diskutovat, ale chce mit posledni slovo“ 😀

                  preju ti hodne stastnych kilometru s EV, jednou nas takto bude bzucet vic a vic 🙂

                2. Ne přesne tuto formulaci,
                  Ne přesne tuto formulaci, ale tuto technikálii. A spát se ještě nechystám, leč diskutovat už moc ne, hlavně proto, že někdy to ani nelze. Já vždy když tě zahlídnu si zase vzpomenu na tu hodinu psychologie, kdy nám vysvětlovali, co je to oportunista a věci s tím související.

            1. a nektere BEV maji nastaveni
              a nektere BEV maji nastaveni jizdnich rezimu kde rekuperace neni, kuprikladu pro plachteni, a spousta lidi s rezimy vubec nehejbe, takze pravdepodobne nebudou hejbat ani v EV

              navic to je i o samotnych destickach a kotoucich, u nekterych vyrobcu desticky doslouzej po 10 tisicich, u jinych vydrzej vpohode 100 tisic pri uplne tom samem zachazeni, treba kdys vidim uplne spinave predni kola od takove te cerne skrusky co je prave od desticek, tak ty desticky jsou „nekvalitni“ , kvalitni desticky totiz moc nespinej a min se sjizdej, a uplne jinak je to treba u keramik nebo u zavodnich brzdicu a desticek

                1. spousta lidi neumi jezdit
                  spousta lidi neumi jezdit spravne ani se spalovakem, nekterym proste ani Franda s jardou nepomuzou 😀 kuprikladu lidi co neumej jezdit tak nejak „na spotrebu“ tak budou mit s EV problem, a tohle mam overene u kolegy, S priusem proste neumel jezdit tak jak se s nim ma jezdit a mel s nim spotrebu prez 8 litru, pritom nijak zvlast rychle nejezdil, proste byl zvyklej na diesel a neco jako plynula jizda mu nic nerikala

                  nektera auta proste nemaj takovou tu „blbuvzdornost“ 😀

  7. „Celkem 85 % manažerů je
    „Celkem 85 % manažerů je toho názoru, že digitální ekosystém kolem automobilů bude nakonec generovat vyšší příjmy, než prodej samotných fyzických aut. 68 % z nich si myslí, že tradiční nákupní kritéria se brzy stanou irelevantními. A 89 % z nich si myslí, že klíčovými nákupními kritérii se stanou ta, která jsou na vozidle nezávislá.“

    Im si fakt je.e, dufam ze na taketo plany skaredo doplatia. A konecne uz chapem preco stale do elektroaut pchaju co najviac „najmodernejsej“ elektroniky. Telefony na zabavu uz mame, je cas mat aj auta na zabavu? Kam to smeruje? k demencii?

  8. dyť vám to poudám furt,
    dyť vám to poudám furt, MANGÉRŮM JDE JEN O JEJICH KORYTA. Je potřeba je vyhladovět škrty nenažraný 😉 Ta armáda přáživnickýchbuziků si myslí že nahradí vodíková mašinérie tu ropnou a sypat budete dál votroci!! ;)) Vaše jediná nezávislost je ve vaší garáži!!

  9. Už sem tohle četl na
    Už sem tohle četl na idnes, a přiklánim se k tomu, že je to zaplacený automobilkama s jasnym výsledkem. Automobilky se dlouhodobě snažily prosadit vodík, kterej se jim hodí do bussines modelu, a pokračujou v tom i když už je jasný, že kopou do mrtvoly. Druhá varianta je, že je tomu skutečně tak, a v tom případě čeká tyhle koncerny s těmahle lidma opravdu špatnej konec. Jak říkal kodet v pelýškách: Co chtěj reformovat. Vždyť sou to furt ty stejný lidi. 🙂

    1. Vodík se podle mého
      Vodík se podle mého názoru může v horizontu 20-30 let prosadit. Jinak máte úplnou pravdu. Pokud se týče elektromobility, bude to jasná volba na dlouhé období. Manažeři si nejspíš spočítali, že přijdou o velké zisky a marže, pokud se bude jezdit na baterie. Takže v tomto případě je přání otcem názoru.

      1. Obávám se, že ani v
        Obávám se, že ani v horizontu 30ti.let se neprosadí vodík.
        1) není kde tankovat
        2) špatně se skladuje
        3) zatím drahá výroba
        4) auta na vodík nejsou dostupná ani v Neratovicích 🙂

        Naproti tom elektromobil:
        1) má kde nabíjet
        2) skladování energi v baterce vyřešeno
        3) cena elektřiny relativně nízká
        4) elektromobil je dnes možné v ČR koupit lehce ojetý od cca 270tis.
        5) neomezený dojezd vyřešilo například BMW v podobě REXe

          1. Nebude potom snadnější
            Nebude potom snadnější udělat EV s „malou“ baterkou řekněme s dojezdem cca 100km a k tomu dát generátor na E85?
            Zásuvky máme v celé EU, ethanol si umíme vyrobit v celé EU.
            Nic výbušného, nic blbě skladovatelného. Baterie budou vyrovnávat energetické špičky.
            Pravda je, že za třicet let mužeme jezdit na spoustu druhů a kombinací paliv.
            Najít materiál ze kterého nebude unikat molekula vodíku bude podobně náročné jako najít nesmrtelné baterie.
            Jen ten vývoj baterií půjde stále dopředu, protože i za třicet let budeme baterie potřebovat.
            Ja bych odhadoval, že za třicet let budou v ČR auta:
            40% CNG
            15% BEV
            30% hybridní benzín(ethenol)-elektřina
            4% nafta
            1% možná vodík

            Ale kdo to může dnes přesně vědět?

  10. Zopakoval bych svůj
    Zopakoval bych svůj komentář St, 2017-01-11 11:17: „Oni manažeři o elektromobilitě ví kulové, roky si užívají svých tedeiček f dyzlu f metle f kombiku na hlinach a v tomto jim prostě ujel vlak.
    Včera se mnou jeden probíral, že ta Tesla je teda brutální přepych za 2 miliony na ježdění kolkem komína. Odmítal uvěřit dojezdu 350-500 km, přestože je to už několik let realita.
    Nechápal a odmítal připustit, že by všichni jeho lidé, pendlující prakticky jen mezi jeho pobočkami, mohli už dávno jezdit elektromobily se slušnou palubní nabíječkou a dobíjet si je na firemních parkovištích 400V 32A, tedy je mít neustále nabité.
    A to tam jezdím 3.rokem uzavírat smlouvy elektromobilem. Prostě spalovací svět a petrolhead 🙁

    1. Bohužel na některé věci
      Bohužel na některé věci potřebujeme generační výměnu.
      Můj děda topil v jedné místnosti v kamnech dřevem, které celé léto řezal. Na řezání dřeva používal parní stroj. Můj otec dodnes topí ve sklepě uhlím a má ústřední topení. Já topím plynem, na střeše mám solární panely a na stožáru malou větrnou turbínu, Ti co přijdou po nás budou bydlet v pasivních domech, topit elektřinou a na zdi budou mít infrapanely a ve sklepech rekuperaci vzduchu. Parní stroj uvidí už jen v muzeu. Zeptáš-li se dnes těch mladších ve věku 10-13let jak vypadá uhlí, tak nebudou znát ani odpověď.:-)
      Svět se mění celkem pomalu. Starého psa novým kouskům nenaučíš.

        1. A to já mám krb také.
          A to já mám krb také. Jako doplněk je to fajn. Pokud mám dřevo zadarmo, tak se tím topit dá levně a má to i jisté kouzlo.
          Ono skládat uhlí do sklepa má také svoje nezaměnitelné kouzlo. 🙂

          Ale řekněte sám. Chtěl by jste každý přikládat do kotle uhlí a každý den vynášet popel z kotle? Prach, bordel a špína.

          1. Existuju aj kotle na
            Existuju aj kotle na peletky. Jeden zásobník stačí v bežnom dome na 2 týždne. V pasívnom alebo nizkoenergetickom určite omnoho viac, a v spojení s dobre nadimenzovanou fotovoltikou netreba ani nebezpečný plyn.
            Osobne som presvedčený, že veškerá energia sa dá získať zo slnka, len treba chcieť.
            Napr. solarnenovinky.sk/technika/2015/01/03/s-unikatnym-akumulatorom-tepla-mate-vykurovaciu-sezonu-zadarmo-2122014-juraj-prochazka

Napsat komentář