Čínsko-americká společnost Faraday Future včera konečně na CES 2017 odhalila svůj tolik očekávaný elektromobil. Jmenuje se FF 91, nabídne výkon 1050 koní a 130kWh baterii s dojezdem 605 km EPA.
foto: Faraday Future
Specifikace prvního skutečného elektromobilu problémy provázeného start-upu Faraday Future vypadají opravdu zajímavě. Výkon 783 kW/1050 koní se téměř vyrovnává elektrickému supersportu Rimac Concept_One, dojezd 605 km EPA je hodně odvážný a třešničkou na dortu je 200kW stejnosměrné nabíjení plus 15kW AC palubní nabíjení.
Z 0 na 100 km/h zvládne prý FF 91 zrychlit během 2,39 sekundy, což je o desetinu méně než kolik papírově zvládá nejvýkonnější Tesla Model S P100DL. Dojem ze samotného vozu ale kazila velmi nepovedená prezentace plná zádrhelů a podivných srovnání.
NEPŘEHLÉDNĚTE Faraday Future – ten, kdo krade talenty z Tesla Motors
Cena nebyla oznámena, ale auto prý bude stát jako „prémiový vlajkový model“. Dodávky by měly začít už v roce 2018. Rezervovat je možné prioritně za $5000, anebo zdarma pro běžné rezervace. Prioritní bude možné ještě „upgradovat“ pokud bude mít zákazník zájem o prvních 300 kusů exkluzivní edice FF 91 Alliance Edition.
foto: Faraday Future
Auto údajně nabídne plně robotické řízení, a to díky 13 radarům, 12 ultrazvukovým senzorům, 10 HD kamerám a vysunovacímu LiDARu. Rozměry auta jsou 5250 mm délka, 2283 mm šířka, 1598 mm výška, 3200 mm rozvor, takže žádný střízlík to určitě není. Pochopitelně nabídne palubní připojení k internetu, robotické parkování (které se ale nepodařilo na CES předvést) a rozpoznávání obličejů řidičů.
Faraday Future dnes údajně zaměstnává 1400 zaměstnanců z 36 zemí světa. Před časem se však objevily informace, že nemá k dispozici peníze k zaplacení prací na stavbě své $1 mld. továrny v Nevadě. Práce byly zastaveny a zástupci Nevady dokonce o firmě prohlásili, že se jedná o „Ponziho schéma“.
Faraday Future
Faraday Future FF91
https://www.youtube.com/results?search_query=Faraday+Future
FF 91 Dynamic Drive
FF 91 Dynamic Drive Experience | Formula E Driver Ride Along
Faraday začíná vypadat
Faraday začíná vypadat jako bublina. Škoda.
mrkněte na video
Everything wrong with Faraday Future’s “Tesla killer”
To už vypadá od úplného
To už vypadá od úplného začátku. Teď aspoň ukázali něco hmatatelného.
Neviem či je zo bublina
Neviem či je zo bublina alebo nie.. Ani nechcem polemizovať o technickom riešeni a pod… Ale rozhodne nesuhlasim s hlasmi ktore tvrdia ze auto je skarede.. Je krásne.. Ciste moderne linie. takto si predstavujem luxusne pojaty automobil buducnosti. za mna rozhodne ano.
taky se me libi, jeho design
taky se me libi, jeho design a tvar karoserie se snazi o navrat luxuxnich pro posadku prostornych prvku karoserie ktere vpodstate kdysi neuspeli u znacek jako Renault nebo Opel, jenze zpocatku neuspeli ani dnes popularni Crosovery nebo SUV a zacali se prosazovat az 10-15 let pote co s nima nekdo zkusil zacit a neuspel
ja Faraday fandim a snad se jim to povede, sic to bude cenova hladina jeste nad Teslou a tedy pro bezneho zakaznika nic k mani
Chapci z Jalopniku občíhli
Chapci z Jalopniku občíhli testovací prototyp Lucid Air od Lucid Motors.
Přední sedačky to má z Volva, volant z Fiatu a palubka je jen lešení s přišroubovaným vercajkem.
http://jalopnik.com/riding-in-the-1000-horsepower-lucid-air-electric-ultra-1790759157
Jízda v autě s obazovkou Lidaru
https://www.youtube.com/watch?v=_eWhCn9BQI0
v podobne fazi testovani
v podobne fazi testovani vypadaj takhle vsechny prototypy, vypadali tak i testovaci Tesly, jen proste nikdo netocil, takze se da rici ze lidi z Faraday maj koule ze nechali nahlednout jiz v teto fazi pod poklicku a ukazali to auta tak nejak nahate 🙂
Auto nevypadá zle a hlavně
Auto nevypadá zle a hlavně konečně přináší svěží vítr do rybníčku BEV. Nicméně z mého pohledu nic převratného protože:
1) To auto je velké jak kráva!
Rozvor: FF91 3200mm / MS 2960mm
šířka: FF91 2283 / MS 1964mm
výška: FF91: 1598 / MS 1435mm
.. z toho se pak dá lehce dopočítat, že bateriová krabice FF91 i při stejné konstrukční výšce jako má Tesla bude min. o 100l větší. Pokud si pak vezmete energetickou hustotu 100kWh Tesla baterie na úrovni 274Wh/l a objemu ~361l tak prostou trojčlenkou + 100l získáme právě těch 130kWh u FF.
2) Rychlodobíjení 200kW je pouze 1,5C a je to stejný poměr jako má Tesla 90kWh na 135kW Superchargeru.
Jinými slovy řečeno FF91 používá s největší pravděpodobností pouze ekvivalentní články 18650 jako Tesla. Tudíž opět je třeba podrthnout že technologie pro takovéto auto tu byla všeobecně dostupná již v roce 2012! Za druhé žádný průlom v rychlodobíjení se nekoná a v dohledné době nejspíš konat nebude.
Rozměrově je to monstrum,
Rozměrově je to monstrum, ideální vůz snad jen pro pár čínských miliardářů.
Ty rozměry jsou nesmyslný.
Ty rozměry jsou nesmyslný. Všechno jen proto aby tam nahulákali větší kapacitu baterek.
Jejich dizajner Richard Kim
Jejich dizajner Richard Kim dělal předtím X1, i3 a i8.
https://www.youtube.com/watch?v=cAyPoIq0Xss
Pokud po FF zbude jen splasklá bublina bude asi hodně zklamanej, že šla jeho práce vnivěč :/
Zvláštní megalomanství, když chce jejich hlavní investor Jia Yueting (Le Eco) rozjet z nuly hned 3 automobilky – FF, LeSee a Lucid Motors (dříve Atieva)
Není snadné rozjet jen jednu automobilku + mega-baterkárnu k tomu natož 3.
Rezervace pouze pro USA,
Rezervace pouze pro USA, kanada a cina.
No dokazu si predstavit ty
No dokazu si predstavit ty porodni bolesti az zacne vyroba. Kdyz vidim co si zazila tesla s model x, tak toto bude porod. Drahe to bude jak 2 tesly a nez se to odladi tak bude rok 2020. Nicmene drzim palce, bylo by super kdyby mela Tesla konkurenci.
Faradayovo drag race
Faradayovo drag race taškařice ve stanu od Kuka 😉
https://www.ff.com/en/
https://www.youtube.com/watch?v=1Y8hUf0Np6k
me se už jen ta držka
me se už jen ta držka nelíbí :))
Uvidíme, co z toho vyleze.
Uvidíme, co z toho vyleze. Zdá se mi ale že se snaží trochu zbytečně do toho auta dosta až moc všemožných, poněkud zbytečných technologií. Například rozpoznávání obličejů řidiče a pod.
Zdá se mi že kapacitou baterie se snaží předhonit Teslu a také možná v jiných ohledech, například onom zrychlení, ale je trochu škoda že se jim zatím příliš nedaří. Pokud vznikne další společnost vyrábějící čistě EV s takovýmito parametry, cena je trochu problém,pak by se mohlo všechno kolem nich ještě více urychlit. To by bylo samozřejmě dobře, jenže je myslím otázka jak se bude všechno do budoucna vvýjet. Jestli bude větší zájem o takovát velká auta, nebo o samořiditelné stroje menších rozměrů. Jestli o autonomní taxíky, které vás dovezou na/z nebližšího nádraží či letiště, nebo o vozidla s dlouhým dojezdem, kterými se bude dát normálně cstovat.
Jinak u je záznam z CES 2017 youtube.com/watch?v=WRG1UFz1ZSM
závod 39:35
samoparkování 20:55
Asi je tam toho víc, ale celé jsem to nesledoval.
Famózne údaje zaujímavé
Famózne údaje zaujímavé auto no Tesla sa mi páči viac ale kto vie.
Poprosím upraviť údaj 0-100km/h je to z 0-96km/h čo je rozdiel pretože 60MPH je 96km/h a nie 100.
Aj Tesla má z 0-60 MPH za 2,4s aj keď na stránke uvádzajú 2,5s no to je údaj ešte pred aktualizáciou soft.
Čiže
Furaday 0 – 100 Km/h – 2,49s
Tesla P100DL 0 – 100 Km/h – 2,6s
+1
Ano to je potřeba
+1
Ano to je potřeba rozlišovat.
faraday future ff91 zrychlí
faraday future ff91 zrychlí z 0 na 100 za 2.39 vteriny nikoliv 2.49 máš tam chybu 😀
Oj to je ale ošklivá
Oj to je ale ošklivá potvora 🙂 No zpředu by ještě šla 🙂 Každopádně je to teslakiller to je jasny, že se zpaktoval nepřítel a zabalil to do pozlátka, nalakoval, hodil na burzu, nadrbal a ted si to vyvíjej že 🙂 Takovejch prachu a trumpeta nesype ;)) Superychlospich ale ty parametry jsou na první pohled papírově samozřejmě impozantní !! Prostě Tesla 2hé generace, akorát že skutečná Tesla bude mít +350kW, 200 je už dneska šolich soudruzi ;))
Hmmm… Tesla druhé
Hmmm… Tesla druhé generace je Model S a Model X (Roadster první, Model 3 třetí)… takže to celkem sedí