Autosalon Šanghaj 2013: světové premiéry Toyota, vč. nového hybridu

Toyota na mezinárodním šanghajském autosalonu odhalila svůj nový hatchback Yaris. Součástí expozice na jsou i dvě světové premiéry konceptů, které se budou prodávat výhradně na čínském trhu. Autosalon potrvá až do 29. dubna.

Nová Toyota Yaris pro Čínu představená na autosalonu v Šanghaji 2013
foto: Toyota

Nový společně s novým sedanem „Vios“ – rovněž součástí expozice – představují sériově vyráběné verze konceptů zapadající do globální strategie automobilky, které TMC poprvé představila na loňském Pekingském autosalonu. Výroba a prodej obou vozů na čínském trhu se podle plánu spustí na konci letošního roku.

Součástí expozice TMC na autosalonu v Šanghaji jsou i dvě světové premiéry konceptů, které se budou prodávat výhradně na čínském trhu: „Yundong Shuangqing II“2, koncept vybavený hybridní soustavou pohonu, který v současnosti vyvíjí výzkumné a vývojové centrum Toyota Motor Engineering and Manufacturing (China) Co., Ltd. v čínském Changshu, resp. „Toyota FT-HT Yuejia“3, šestimístný koncept vyvíjený v souladu s požadavky mladších čínských zákazníků.

Stánek automobilky Toyota na letošním šanghajském autosalonu je největší v dosavadní historii a zaujímá plochu přibližně 4 600 m2; součástí expozice je rekordních 52 sériově vyráběných modelů i konceptů.

Během tiskové konference na autosalonu se viceprezident TMC Takeši Učijamada zmínil o historii automobilky Toyota v Číně: Toyota již v roce 1964 poprvé exportovala do Číny svůj model ‘Toyota Crown’. Toyota tak již 50 let aktivně spolupracuje s čínskými zákazníky i partnery a intenzivně promýšlí jak ještě lépe naplňovat potřeby lidí v Číně.“

Učijamada dále poznamenal, že Toyota roku 2005 zahájila v Číně výrobu svého modelu Prius, přičemž se jednalo o vůbec první případ výroby tohoto modelu mimo Japonsko. Učijamada uzavřel opětovným potvrzením úsilí automobilky Toyota na čínském trhu:

„V příštích 50 letech budeme jako subjekt ‘China Toyota’, jenž v této zemi již pevně zapustil kořeny, úzce spolupracovat a maximálně usilovat o podporu rozvoje v zájmu Číny, místní komunity i našich zákazníků.“

TMC usiluje o výrobu stále lepších automobilů – od ekologicky šetrných vozů přes vozy se speciální výbavou až po sportovní vozy – ve snaze naplnit potřeby širokého spektra motoristů v Číně.

2 Yúndòng (psáno „云动“) je uměle vytvořený termín ve standardní čínštině, znamenající přibližně „pohyb na oblacích“, a v současnosti představující firemní slogan Toyoty v Číně. Slogan má vytvářet obraz inovací, dynamiky a ohleduplnosti k životnímu prostředí; shuāngqíng (psáno „双擎”) je uměle vytvořený termín, znamenající přibližně „dvojí podpora“, jenž poukazuje na dvojí zdroj pohonu u soustavy využívající zážehový spalovací motor a elektromotory.

3 Yuèjiā (psáno „悦佳”) je uměle vytvořený termín ve standardní čínštině, znamenající přibližně „šťastná rodina“.

tisková zpráva

Napsat komentář