Elektromobil Fiat 500e: nižší cena než benzinová verze!

Řady dostupných elektromobilů aktuálně v USA/Kalifornii rozšířil Fiat 500e. Elektrický Fiat se prodává za cenu $32 500. Ta ale díky federálním, státním i firemním dotacím může klesnout až na $20 500, tedy o $200 níž než kde začíná cena klasického benzinového !

Elektromobil Fiat 500e – stylový, jako každé italské auto
foto: Fiat

Kalifornie díky novému elektromobilu Fiat 500e potvrzuje své přední světové postavení v oblasti elektromobility. Není se co divit. Slunný stát je nejbohatší v rámci USA, zároveň má nejvíce obyvatel. A především: nabízí vysokou dotaci na nákup elektromobilu.

Kromě federálních $7500 totiž obyvatelé Kalifornie dostanou na nákup elektromobilu dalších $2500 od samotného státu. Fiat samotný navíc na nákup Fiatu 500e nabízí další slevy, a tak se cena z původních $32 500 může smrsknout až k avizovaným $20 500.

Zároveň je možné auto koupit na měsíční leasing $199 při první splátce $999 na 36 měsíců. To je stejná cena jako za benzinový Fiat 500 Pop.

Fiat 500e (2013) Fiat 500e (2013) Fiat 500e (2013)

Při plném nabití má Fiat 500e podle EPA dojezd 87 mil (140 km). Pro ty kdo potřebují jet dál, má Fiat připravenu speciální službu Fiat 500e Pass program. Každému kdo si elektromobil Fiat 500e koupí/pronajme nabízí tato služba až po dobu tří let od nákupu možnost 12 dnů v roce využívat služeb partnerských autopůjčoven (6200 v celých ).

Tohle nám připadá jako parádní způsob jak řidiče zbavit pověstného strachu z nedostatku dojezdu (“range anxiety”). Navíc je to vše pochopitelně “v ceně”. Fiatu tleskáme a věříme, že jeho nový elektromobil bude mít úspěch. A že brzy dorazí také do Evropy.

tisková zpráva

13 Comments on “Elektromobil Fiat 500e: nižší cena než benzinová verze!”

    1. V americe je běžné, že
      V americe je běžné, že kupní cena leasingu (tzn. to, co se platí po poslední splátce a za co to auto pak přechází do vlastnictví dosavadního nájemce) je poměrně vysoká, ne jako tady u nás. U nás je to obvykle téměř nula, tzn. auto se zaplatí v průběhu leasingu, ale ve státech je to klidně třetina až polovina ceny. Počítá se s tím, že to člověk vůbec nebude platit, nestane se nikdy majitelem a místo toho si vybere auto nové a začne nový leasing.
      Nevím ale, jestli je to tenhle případ a ani to nemám jako nějakou extra čerstvou informaci, vím jen, že dřív se to tak dělalo, jestli se teď kvůli krizi tohle nezměnilo nevím.

      1. A ještě bych doplnil, že
        A ještě bych doplnil, že je při leasingu omezen nájezd a překročení je těžce penalizováno. Dle udávaných tabulkových cen ojetých vozů se vypočítá, za kolik bude prodejce moci tento nízkonájezdový ojetý vůz prodat a tato cena je pak vzatá jako doplatek leasingu. Rozdíl mezi prodejní a touto cenou je pak s patřičnym navýšením vzata jako výchozí pro spočítání splátek. V žádném případě ale není tato cena dohromady lacinější než koupě za hotové. Už jen z toho důvodu, že o prodejní ceně vozu nejde smlouvat jako v případě koupě za hotové nebo na úvěr. Zde plnou cenu platí pouze líná huba a prodejce často jde až na jeho nákupní cenu. Automobilka mu totiž vyplácí tzv. Buyback poplatek který dosahuje několika tisíc dolarů.a to je jeho provize původně určená k údržbě vozu před prodejem. Pokud auto musí objednávat ( většinou už je varianta vyrobena a stojí v distribučním skladu) jde o pár dní a prodejce tedy nemá žádné náklady s udržováním vozu před prodejem.

  1. Cena za takovehle prdiauto
    Cena za takovehle prdiauto je podle me i po tech ruznych dotacich (ktere nesnasim) prilis vysoka. 400k Kc, je dost za auto ktere uveze 2 lidi (4 jen v nejvyssim nouzy). Za nakupni tasku je to hodne predrazene. Takhle kdyby to stalo polovinu, to by jim lidi utrhli ruce.

    Vzdyt logan se da sehnat za cca 200k? Ja vim, ze je to rumunske/francouske auto, ale porad je to o hodne mene a hlavne to auto uveze o hodne vice.

    Ale co se mi hodne libi, je ten pocin s tou pujcovnou, jestli je to opravdu v cene, tak je to hodne dobry a hodne lidi to musi nalakat. To je fakt revolucni pocin, konecne to nekdo pochopil takhle se to ma delat.

        1. V Kalifornii som videl velmi
          V Kalifornii som videl velmi vela mladych bezne jazdit na Mini. New Beatle som v LA a SF Bay Area zahliadol asi len raz, ci dvakrat. Ale ani jeden Fiat! Ziadne tam nejazdia. Jediny Fiat aj to nejakeho neznameho stateho veterana tam ma v garazi asi len Jay Leno. Z Talianskych aut som tam stretol len Ferrarri a Masserati, obe naraz na krizovatke v Beverly Hills. Silne pochybujem v uspech akehokolvek modelu od Fiatu, nech ho uz budu ponukat za akukolvek cenu 🙂

          1. Ale prd, Fiatů jezdí
            Ale prd, Fiatů jezdí všude mraky 🙂 Chrylsery, Dodge, Jeepy..

            Jediné co 500 potřebuje, tak je trochu zlevnit. Jinak je to skvělé auto, ale Fiat zní v USA podobně libozvučně jako Oldsmobile Diesel. Potřebují jen trochu času a reklamy, udělat si větší portfolio a zbavit lidi předsudků. Jistě by mohli dělat i nějáký ten Badge engineering chryslerovských produktů a mohli nějáký ten Fiat nabízet jako luxusnější/stylovější variantu Chrysleru…

    1. 2 Hobit:
      Srovnávat cenu

      2 Hobit:
      Srovnávat cenu elektromobilu (novinka) s cenou spalováku?
      Srovnávat cenu Fiata v Kalifornii s cenou Logana v ČR ???
      Průměrná roční mzda v USA za rok 2012 byla 47 650 dolarů (936 585 Kč, dle směnného kursu ze dne 7. 5. 2013). Mzdy v Kalifornii jsou ještě trošku vyšší.
      Průměrná mzda v ČR v tom samém roce byla cca 300 000 Kč.
      A ejhle – už ty ceny vozů vypadají trošku jinak ….

Napsat komentář